A tam jest płaska uszczelka czy oring? Nagrzewnica też jest zakamieniona.
Kojarzy ktoś rozmiar łożysk w silniku OETF-10 ? i rozmiar oringu uszczelniającego pompe paliwa ?
Co znaczy dowalił paliwa? Znaczy że dał te śrubę z tyłu kompresora na maxa w prawo. https://obrazki.elektroda.pl/1561725600_... Czy wykręcałeś tą część że sprężyną z tej grubej części? Jeśli tak to tam jest jest jeszcze zawirowywacz powietrza. Jeśli w nagrzewnicy zachodzi spalanie pulsacyjne, to powodem tego jest dostawanie się powietrza...
Elementy gumowe w układzie chłodzenia są zwykle wykonywane z EPDM, które nie lubi benzyny. Co prawda węże są odporne na oleje, ale ciężko powiedzieć jakich zniszczeń mogła dokonać benzyna w układzie chłodzenia. Można się spodziewać że po jakimś czasie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy, nagrzewnicy, uszkodzenia termostatu, oringów na szybkozłączkach...
Cały zawór jest plastikowy, dopiero później za pomocą oring łączy się z właściwą nagrzewnicą.
Witajcie, poszukuję wybuchówki do eolostar24 3 e , może być nike star 24 3 e. konkretnie potrzebuję znać nr katalogowy/rozmiar oringu nagrzewnicy po stronie CWU. ktoś pomoże?
Tak do nagrzewnicy dochodzą 2 aluminiowe rurki które mają każda po 1 oringu uszczelniającym calos dociska wspólna blaszka przykrecana centralnie śruba na imbus 6, najprawdopodobniej jeden z oringow jest przetarty, w sumie nie ma dużo roboty ale dojście jest jakie jest i trzeba później dobrze wcelować rurkami.
poskładałem ponownie całość silniczka jeden ze styków był przesunięty i nie wyłączał się. Na stole podłącza się do sprawdzenia napięcie-środkowy i naprzemiennie każdy ze skrajnych styków . Po starcie napędu powinien się wyłączyć i po przełączeniu bieguna na drugi skrajny znowu ruszyć i się wyłączyć. Na razie wszystko działa-zobaczymy jak długo. A tak...
Autko w warsztacie nie było. Wyplukałem układ i narazie jest spokój. Ubywający płyn po części był winą oringów nagrzewnicy (gąbka pod nogami pasażera była nasiaknięta płynem) i myśle, że po części wina przewodów chłodniczych: a mianowicie dolnego między blokiem a chłodnicą. Po wytarciu do sucha ponownie zrobiły się mokre. Myślę, że po wymienie będzie...
Do wymiany ten najmniejszy oring na obrazku, a membranę też przy okazji należy wymienić. Eksploatacja z takim cieknącym zespołem wodnym grozi nie wyłączeniem palnika, a co za tym idzie wysadzenie w powietrze nagrzewnicy. http://obrazki.elektroda.net/23_11762046...
Tam takie były zamontowane i gaz uciekał po jednym dniu do zera. Tam jest zamontowany taki zawór rozprężny. Tam są zamontowane specjalne oringi podwójne taką otrzymałem informacje z pierścieniem stalowym. Zawór rozprężny jest firmy Valeo a Nagrzewnica kpl. Denso Zawór rozprężny ma symbol TGK Gniazdo na oring w samym zaworze jest tak głębokie ze ten...
Na zdjęciu nie widać dokładnie, z ktorego elementu kapie (to jest istotne)? Jeśli z filtra, to pewnie jest niedokładnie założny, lub zestarzał się oring. To jest piecyk (na zdjęciu nie można poznać wielkości) albo WRDP 11-2B, albo WRDP 14-2B (ten drugi to większa wersja, ale te części pod spodem są identyczne - rózni się jedynie większym palnikiem głównym...
No tak. SMD to nie dla amatora, ale profi powinien poradzić sobie. Sygnał sterujący napięciem startowym powinien zawsze dostawać z elektroniki kotła taki sam, a to, że czasem nie startuje może być spowodowane brakiem jakiegoś dobrego styku na płytce, lub pęknięciem np. opornika. Przegląd kotła gazowego, a szczególnie kondensacyjnego powinien robić wyłącznie...
Dziękuję za odpowiedzi, ponownie wymieniłem paliwo, przeczyściłem pompe i nagrzewnica zaczyna normalnie pracować ale grzeje słabo i całe słoneczko się nie rozświetla tylko swieci delikatnie na czerwono przy dole rury. Pompa ta jest starego typu i nie posiada tej srobki do regulacji ( chyba) posiada za to jedną śrubę z oringiem i dwie zwykłe. Mam wrażenie...
Witam. Mam pytanie do was czy można wymienić oringi na złączu przy nagrzewnicy w peugeocie 206 z klimą bez rozbierania deski rozdzielczej a dokładniej chodzi mi oto czy da się rozczepić to złącze aby dostać się do oringów. Dodam jeszcze, że dołożyłem 2 śrubki r5 które brakowało i nadal cieknie, wymiana oringów myślę ze powinna załatwić problem.
Tam są oringi. Jeżeli z nich cieknie to trzeba wymienić. Polecam też przed złożeniem całości dokłądnie wyczyścić elementy z kamienia, ale trzeba uważać, aby nie pokaleczyć, a następnie posmarować smarem silikonowym lub teflonowym. Poza tym poniżej masz jeszcze półśrubunek, ale tutaj to już Ci nie powiem jak on tam jest uszczelniany. Cieknie z tego...
Witam kolegów. Mam identyczną nagrzewnicę i problem z grzaniem. Wszystko działa lecz jest problem z grzaniem normalnie po jakimś czasie dawała bardzo gorące powietrze i patrząc od strony wydmuchu gorącego powietrza robił się aż taki czerwony oring jak rozrzażona blacha, teraz grzeje ale już bez tego efektu wydmuchuje ciepłe powietrze ale kiedyś nie...
Witam. Mam Astrę II 2.0 DTI z 2000 r., pojawił się problem z nagrzewnicą, po założeniu oryginalnych oringów nie ma ubytku płynu chłodniczego, jednak pod dywanikami [najwięcej pod dywanikiem kierowcy] jest 'mokro'. Nie mam pojęcia skąd ta woda się bierze. Czy jest możliwe aby np. przy wymianie oringów został zdjęty jakiś przewód odpływu [od skraplacza?]...
W nagrzewnicy warsztatowej masz wyższą temperaturę i to ma duże znaczenie w dopalaniu, u mnie dmucha prosto w garnek i nic nie wylatuje na boki , może dlatego bo jest jeszcze jakby dopalacz zakładany na końcówkę palnika, ale jak testowałem bez niego to też ładnie szło w sam środek i nie było nic widać na bokach, pewnie sęk w tym jak daleko z zawirem...
Dzięki za odpowiedź. Tak to jest G-8.7 To chyba na pewno te krzywki są do wymiany. Pokrętło jest w pozycji "zero" i świeczka nie gaśnie pomimo kręcenia śrubką w lewo i w prawo. Zapalanie palnika jest w porządku, leci za gorąca woda pomimo iż pokrętło temp. jest na min. Dodam, że przeprowadziłem sam konserwację tej termy. Zdemontowałem wszystko: zespół...
Bardzo dziękuję za odpowiedz. To w takim razie nawet tego nie podłączam bo roboty z tym trochę jest a szkoda zwiększać prawdopodobieństwo awaryjności. Choć moja naprawa jest raczej skuteczna bo wykonałem test 100 przełączeń i wszystko wygląda jak zaraz po naprawie ;). Mam tylko nadzieję, że nic nie będzie ciekło, bo usunąłem te oryginalne nity w "części...
Po pierwsze, terma po naprawie nie będzie wymagała regulacji, jeśli przed naprawą była prawidłowo wyregulowana. Po drugie, jeśli się rozbiera zespół wodny, to trzeba wymienić membranę nawet wówczas, gdy wydaje się być cała, zwłaszcza gdy nie była wymieniana od wielu lat (guma się starzeje i może się okazać, że np. kilka miesięcy po tej naprawie będzie...
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Oj, trochę to trwało z braku czasu, ale po perypetiach związanych z zamawianiem rur gumowych które prowadzą z obudowy termostatu do nagrzewnicy, oraz zamiany uszczelki termostatu z typu C na oring, płyn nie ucieka ani spod termostatu ani z dziurawej rury, temperatura pracy silnika po po 20 minutach stanęła na 85 st. C i nie chce pójść w górę, normalna...
Uszkodzony lub zużyty oring uszczelniający iglice zespołu wodnego. Niestety, oryginalne części Junkersa są dostępne tylko w serwisie a właściwie to wymienia się górną pokrywę zespołu wodnego. Może jakiś zmyślny rzemieślnik by jednak dobrał oring i założył go do tej pokrywy. Lepiej nie zwlekać z naprawą, gdyż może się przedostać kamień do zespołu gazowego...
Sprawdź czy dywanik pod nagrzewnicą jest suchy-to po pierwsze. Po drugie, pod kolektorem wylotowym z lewej strony wychodzi z silnika metalowe kolano, czasami puszcza tam oring i też może lać. Po trzecie nic nie piszesz o płynie w zbiorniczku wyrównawczym, tzn. czy zmienił kolor, zmętniał, na powierzchni pływa jakaś tłusta maź - to bardzo ważne informacje....
Najlepiej próbować w sklepach INSTALACYJNYCH (branżowych). W Castoramie - powinno być, w Leroy Merlin - nie wiem (nigdy tam nie byłem). Przy okazji rozmontowania zespołu wodnego wskazana byłaby od razu wymiana membrany, WSZYSTKICH uszczelek (pamiętać o takim małym oringu uszczelniającym iglicę), nasmarowanie iglicy (nie może się zacierać, gdyż zatarcie...
Ja już tu przez elektroda-bota prowadzę ten temat w 2 wątkach równolegle... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Jeśli (at)gulson ma taką moc sprawczą to ewentualnie prosiłbym o scalenie wątków w jakiś tam sposób, bądź przeniesienie postów od stycznia 2025 do jednego wątku, a zostawienie tych z 2024 w innym. Wyjaśnienie: użytkownik...
Tak wymieniłem przeponę, kupiłem ją z całym zestawem uszczelek. Więc wymontowałem zespół, wyczyściłem go, wymieniłem wszystkie uszczelki łącznie z oringiem iglicy, poraz kolejny nasmarowałem i wszystko działa. Martwi mnie jedynie mały przepływ. Znaczy się był większy przed zamarznięciem, teraz jest na tyle duży że piecyk zapala się, ale nie płynie tak...
jak dla mnie to wystarczy wymiana elementu który się zużył a nie kupować cały w obudowie chyba że nie produkują , bo szkoda kasy na takie zabiegi... http://obrazki.elektroda.pl/4265413100_1... http://obrazki.elektroda.pl/9012311700_1... http://obrazki.elektroda.pl/6049977900_1... http://obrazki.elektroda.pl/3308157300_1...
Szkopuł w tym że ciśnienia wody zimnej nie mogę obniżyć bo mi się zawór rozwalił. Dlatego na pryskającą wodę zakładam. Możesz wyjaśnić co dokładnie robisz przy testach bo to brzmi jak jakiś Jaś Fasola jako hydraulik. Zepsuł się zawór zimnej wody przed termą? Nie masz głównego zaworu na mieszkanie (czy cały dom jeżeli to domek) gdzieś przy liczniku?...
Piecyki wymagają okresowej konserwacji, do której zalicza się m. in. (raczej - przede wszystkim) czyszczenie nagrzewnicy. Przeciętnie wymaga co ok. roku, ale można też obserwować, kiedy wymaga pilnie czyszczenia, np. wtedy gdy nie ma ciągu i płomień przedostaje się na zewnątrz tej skrzyni (wtedy jest już stan bardzo zły -totalnie zapchana). Częste zanieczyszczenie...
Witam Panów. Jestem już po naprawie tego elektrozaworu. Moja rada - zanim zaczniecie cokolwiek robić zapraszam do sklepu najlepiej firmowego, bo różnica w cenie żadna, po nowe oringi pomiędzy węże i nagrzewnicę bo po rozmontowaniu stare nie nadają się do niczego. Kolejna istotna rzecz to odkręcenie ociekacza pod nagrzewnicą - robi się to od strony silnika...
Jako że nikt się nie odezwał, sam rozwiązałem problem. Otóż zespół wodny RF2 nie jest zakręcony do panela ale osadzony na oringach. Można go wymontować gdy kocioł wisi na ścianie, ale zdecydowanie lepiej jest ściągnąć cały kocioł, wtedy dostęp jest znacznie lepszy. Jeżeli nie poprawia się króćców nie należy odkręcać nakrętek przy panelu wex(nagrzewnica)....
czy w celu wyczyszczenia wymiennika muszę go rozkręcić, czy może rozkręcić go się nie da i trzeba go zalać roztworem kwasu? Ma ktoś jakiś zdjęcie/rysunek tego wymiennika? Znalazłem tylko plik "EUROLINE ZW_ZS 23 KE dla serwisanta.pdf" w którym wymiennik widać na schemacie budowy kotła Wymiennik płytowy do ZW23KE złącza na oring 87054062640 http://obrazki.elektroda.pl/1001087300_1...
Próbowałeś zastosować oring dołączany do bloku wodnego dla procków i z Ihisem? Ponoć różnica jest nawet do 10 stopni nie wiem o co chodzi :) a chłodnice planuje 2x120 a później drugą taką samą obok siebie, wielkościowo będzie jak ta nagrzewnica a wydajność na pewno wzrośnie
Witam, Problem z autem wymienionym w temacie polega na tym, że mniej wiecej co 4, 5 dni zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego opróżnia się praktycznie do zera, zacząłem więc sprawdzać wszystko co mogło być powodem, na początku pomyślałem o uszczelce pod głowicą lecz na korku od oleju nie ma żadnego maślanego nalotu, stan oleju na bagnecie nie zwiekszył...
Popuściłeś śrubę mocującą rurki pod maską? Te oringi to nowe czy nowe używane? Nie odkręcaj całkowicie mocowania tylko popuść, będziesz miał możliwość porządnego przykręcenia opasek na nagrzewnicy. I załóż nowe oringi. Żadnych uszczelniaczy czy silikonu. Jak to ci puści przy temperaturze roboczej ok 90stopni to poparzy ci nogi.
Dzięki bardzo,nastepnie jak rozumiem zmontować wszystko z powrotem Iglicę należy posmarować wazeliną (lepszy silikon do oringów) Dla pewności można po zamontowaniu pokrywki, ten czarny element rozpołowić i założyć tą część z mikroprzełącznikiem. Taki czerwony, to on daje sygnał do elektroniki - zaczyna wtedy iskrzyć. Widać wtedy czy ta biała dźwignia...
Przerabiałem ostatnio u siebie. Taka sama astra tylko, że '99 (przebieg 190 k) Puściły oringi nagrzewnicy. Ale może też sama nagrzewnica cieknąć. U mnie mokry był dywanik pasażera. ( Z jednej rurki cieknie na lewy dywanik, a z drugiej na prawy) Koszt niewielki, bo gumki za niecałe 50 pln w oplu dostałem. Ale demontażu sporo i montaż nagrzewnicy niewygodny....
Chyba ta woda nie leje się z palnika? Przecież jest to niemożliwe. Woda może się lać (wyłącznie w razie awarii pieca - normalnie nie mają prawa być żadne przecieki) z wężownicy (jeśli jest przepalona i powstała dziura), z nakrętek łączących nagrzewnicę z zespołem wodnym, z instalację ciepłej wody (jeśli są uszkodzone/zużyte uszczelki, lub jest coś niedokręcone...
Dziękuję za informację. W sobotę spróbuję zrobić konserwację piecyka. Czyszczenie nagrzewnicy, elektrody, odkurzenie i uszczelnienie tego wycieku. Mam nadzieję, że to przywróci poprawną pracę piecyka. Więc wziąłem się za ten piecyk. Wymiana baterii rozwiązała problem z zapalaniem. Za wyciek nie jest odpowiedzialny wkręt, o którym pisałem wcześniej....
Witam Jeśli pozwolicie podłącze się pod temat. Mój problem to uderzenia hydrauliczne podczas odkręcania ciepłej wody. Dopóki piec nie wystartuje dudni po nagrzewnicy. Jeśli pokrętło wyboru temperatury przestawimy na zimniejsza wodę problem się nasila do tego stopnia ze zaczyna pluć wodą z kranu. Rozbierałem zespół wodny i zaobserwowałem pękniecie membrany...
max. przeplyw wody to 9l/min, woda osiąga wtedy 34 stopnie. Piecyk grzeje jeszcze przy przeplywie 7l/min, ponizej tego gasnie... Nie wiem juz gdzie szukac przyczyny, pozostaje juz chyba tylko problem cisnienia wody zasilającej piecyk. Jeśli woda ciepła osiąga 34 stopnie, to jaka była temperatura wody zimnej (z zimnego kranu), ponieważ do określenia...
Płomień absolutnie nie powinien sięgać lamelek nagrzewnicy, gdyż wtedy się ona szybko przepala. Co do wielkości płomienia, to można w prosty sposób sprawdzić, czy jest prawidłowa. Mianowicie należy piecyk ustawić pokrętłem w położenie na max. Uruchomić piecyk i patrzeć na gazomierz, jakie jest zużycie gazu w ciągu minuty. Należy je porównać ze zużyciem...
sprawdź wykładzinę pod dywanikiem kierowcy. Ja miałem tak samo jak piszesz że ubywało płynu a w oleju go nie było ani w spalinach ale za to była mokra cała wykładzina i to był właśnie płyn chłodniczy.Pierwsze założenie że to nagrzewnica. Mechanik powiedział że cały dzień roboty żeby wykręcić nagrzewnicę bo trzeba kokpit rozbierać. W domu posiedziałem...
Jeżeli boli wydatek 55 PLN to czekaj na takie termy. Do starszego typu Termeta taki oring kosztuje 2 zł w detalu i można go kupić w wielu sklepach.Wymiana to żaden problem,a piec śmiga dalej.Tylko teraz cwaniaczki powymyślali utrudnienia z dostępem do części!!! Taka firma z tradycjami a wali takie fuchy! Miałem kiedyś zabytka Junkersa z klawiszami...
To nieprawda, że woda musi być odkręcona prawie na max., by taki Junkers odpalił. Ja mam podobny piecyk (ale w mocniejszej wersji - WRDP 14-2B) i odpala nawet przy niewielkim strumieniu (oczywiście jest to w dużej mierze zależne od ustawienia pokrętła wody na piecyku - przy ustawieniu w pozycji mniejszego przepływu, czyli wyższej temperatury wody, odpala...
Wiem, że trzeba jednak najpierw chciałem wymienić właśnie te pokrywę zaworów bo się z niej lało i w ogóle widać, że spierdziela ten olej po silniku. Teraz myślę niebawem to zrobić. Wymienie sobie na 10W40. Takiego dolewam sobie teraz jak widzę, że jest mało. Generalnie widzę, że się leje z olej z silnika, bo nieraz widze kropelki na misce olejowej...
Jeśli to piecyk starego typu (np. PG-6 czy jeszcze starszy = PG-4), to jest to prosta czynność. Zamknąć wodę przed piecykiem (i oczywiście gaz). Odkręcić nakrętki kapturowe mocujące rurkę doprowadzającą wodę do zespołu wodnego piecyka oraz rurkę nagrzewnicy. Odkręcić wkręty mocujące zespół wodny do zespołu gazowego (zwykle 2 wkręty). Wyjąć zespół wodny...
Cieknie pomiędzy rurką a blokiem. Czyli zrobienie w domu wieczorem odpada. Nie bardzo się teraz bez auta obejdę - no i mam problem... EDIT> Rurka wymieniona. To już czwarty element układu chłodzenia w tym samochodzie, który był klejony i łatany. W zasadzie rurka pękała w rękach. Na oringu przy bloku ubytki takie, że aż się dziwię że ciśnienie jej nie...
Czy na pewno nie ma wewnątrz jakiejś śrubki aby zmniejszyć gaz? Jest taka śrubka. Po lewej stronie jest blaszka zabezpieczona plastikową plombą. W środku jest śruba na płaski śrubokręt. Regulacja musi być przeprowadzona z U-rurką. Teoretycznie tak. Jest jedno ale. Powinno się starać nie kręcić tej śrubki, gdyż jest uszczelniona oringiem a wielokrotne...
to złożyłem dziś wszystko do kupy wyłączając z obiegu parownik gdyż nic nigdzie nie znalazłem. Wg mnie niepotrzebnie pominięty parownik, ale w sumie może i dobrze, bo może pewne rzeczy będzie łatwiej zinterpretować. grube przewody przy chłodnicy na zimnym silniku miękkie na rozgrzanym gorące i twarde ale nie jakoś super twarde - da sie zgnieść palcami...
Mam jeszcze jedno pytanko,w aucie strasznie parują szyby filtr jest mokry ubywa płynu chłodniczego w dość pokaźnych ilościach ... Jak sprawdzić szczelność nagrzewnicy bez jej demontażu ? Bo w tym aucie trzeba cały kokpit rozebrać :/ A kto ci tak powiedział? Nagrzewnica jest od dołu ,często puszczają oringi. Wystarczy zdjąć "koryto" na dole ,tylko trzeba...
Odpowietrzniki zostały zainstalowane niestety dopiero dzisiaj. Na wejściu do grzejników, na dystansach 10 cm w pionie plus zawory stopowe. Tak zalecił instalator. Grzejniki podwyższyliśmy na wspornikach w kierunku odpowietrzników. Instalacja zalana powoli, jakieś 60 litrów w 2,5 godziny. Odpowietrzałem nagrzewnicę i pompę. Z pompy pociekła odrobina...
Ja nie znam tych piecyków, ale każdy podgrzewacz gazowy ma uszczelnienie iglicy za pomocą oringu (odpowiedniej wielkości), który na ogół jest wmontowany w górną pokrywę zespołu wodnego. Dotyczy to zarówno starych piecyków, jak i współcześnie produkowanych. Mocowanie tej uszczelki może być już zależne od marki i typu piecyka (często jest ona umieszczona...
U mnie w punto to taki kawałek plastiku z zatopionym czujnikiem temperatury w kolorze zielonym (obudowa czarna - czujnik zielony kupuje się komplet - koszt około 100-120zł wymiary około 100x50 (na oko - nie pamiętam teraz już - trzyma sie na 2 śrubach) podłączony pomiędzy korpusem silnika a nagrzewnicą (mniej więcej) z tyłu korpusu silnika pod pokrywą...
Rzeczywiście ten mały orin znajduje się (w przybliżeniu) w miejscu nr 1. Ta zawleczka ma kształt ułożonego z drutu trójkąta (z przerwanym jednym bokiem) o boku około 1,5 cm. Szukać trzeba nie od strony przestrzeni membrany, lecz od wierzchu pokrywy zespołu wodnego. Dostęp do zawleczki jest "z wierzchu" zespołu wodnego, więc nawet nie trzeba go rozkręcać....
Walczę z tym już dość długo, a zacząłem od karkołomnego wyjęcia nagrzewnicy - wszystko co robiłem opisałem na samym początku tematu. Dziś wymieniając termostat najpierw dorwałem się do trójnika, który wchodzi na górze do bloku - myślałem, że tam jest termostat. Potem już doczytałem gdzie jest i wymieniłem go. Zalałem układ, odpaliłem brykę i zgodnie...
A ja mówię że za niska temp. gazu. Podobny problem przy matrixach był drążony tutaj http://lpg-forum.pl/ ale ni mogę go teraz znaleźć. Zwróć uwagę że do matrixów są w sprzedaży specjalne podgrzewacze. Druga sprawa to problem z "pierwszym" otwarciem/ruszeniem wtryskiwaczy przy niskich temperaturach. Mały cytat z innego forum " moim zdaniem Twoja koncepcja...
Czasem odstępuje się od tego, jeżeli pod termą stoi pralka, a w domu są małe dzieci i istnieje przypuszczenie, że pranie jest czynnością codzienną. Opary wydobywające się z pralki powodują złe spalanie i niszczenie tym bardziej delikatnego urządzenia.Stare podgrzewacze typu PG-6 miały grube blachy i dodatkowo emaliowane,nagrzewnicę z grubej blachy...
Czy jest normalne, ze podczas gdy silnik jest rozgrzany ilosc plynu w zbiorniku wyrownawczym podnosi się-ponad max, a gdy silnik jest zimny powraca do normy ? W zasadzie tak. Wewnątrz układu wytwarza sie ciśnienie, a temperatura rozszerza nieznacznie objętość płynu chłodzącego, co już zaobserwowałeś. Aha i jeszcze jedno, podczas rozgrzewania silnika...
Witam. Po wymianie silnika, silnik grzeje się do temp nawet 110C co prawda go schładza ale wentylator jak się załączy schłodzi i się nie wyłączy bo znowu się grzeje i tak non stop. Co zostało zrobione: Zdjęta uszczelka ze zbiorniczka wyrównawczego (pod zdjęciu się nie grzeje i nie leci ciepłe powietrze z nagrzewnicy, po założeniu się grzeje i leci ciepłe...
Nie ryzykował bym na Twoim miejscu. Astry G z klimą mają niestety głupie rozwiązanie - nagrzewnica nie jest bezpośrednio połączona z przewodami idącymi do komory silnika, tylko po 2001 roku za pomocą takiej przejściówki -> https://4.allegroimg.com/original/030b52... A wersje...
Są tam gumowe oringi i zabezpieczone metalowymi zawleczkami które bardzo łatwo schodzą.
jak ubywa to może być na dywanikach albo nie,,, jak płynu nie ubywa w zaskakującym tempie to powinno grzać chyba że wąż zagięty uszkodzony tak że blokuje przepływ. zobacz czy kapie przy wlocie do nagrzewnicy tam są chyba szybko złącza i oringi. jak ja wymieniałem oringi , to miałem z serwisu nic nie ciekło.. jak mokro to kicha do poprawy jak nie to...
100% pewności tylko tak sprawdzisz nagrzewnice po zdjeciu pokrywy - obudowy. Jeżeli zamkniesz nagrzewnice rozgrzejesz silnik do temperatury roboczej otworzysz zawór na max poleci ciepłe powietrze z nawiewow przez 30 sekund i zaraz chłodne - to według mnie nagrzewnica niby dwa przewody są gorące ale ciepła woda krąży tylko powiedzmy przez 5 cm od podłączania...
Od strony kierowcy... Odkręć osłonę wylotu powietrza na nogi( bodaj jeden torx) i już widzisz nagrzewnicę.Idą do niej dwie plastikowe rurki od komory silnika. Z nagrzewnicą łączy je jedna śrubka. Rurki wchodzą w nagrzewnicę i uszczelnione oringami. Potem bodajże dwie śrubki trzymają nagrzewnicę na miejscu. Po ich odkręceniu wyciągamy nagrzewnicę. Płynu...
W 307 nie trzeba wyjmować deski. Ściągasz plastik przy nogach kierowcy i wymieniasz oringi. Jest pełno filmów na jutubie, wprawdzie nie po polsku, ale co widzisz to widzisz. Korek chłodnicy nie ma nic do wycieku z okolic nagrzewnicy.
Kilka miesięcy temu w jednym z polecanych punktów zajmujących się klimatyzacjami samochodowymi uzupełniono czynnik chłodniczy w moim aucie. Po prostu w letnie miesiące nie można było uzyskać wystarczająco niskiej temperatury we wnętrzu. Jak pamiętam majster w celu weryfikacji zadał ciśnienie ok 20-30 bar.Przez kilka minut nie spadało... i juz miał odłączać...
Jeżeli umycie silnym strumieniem wody nie oczyści lamelek to można przestrzeń między nimi przeczyścić jakimś płaskim ostrzem (niektórzyi instalatorzy stowują brzeszczot piły do metalu, ale nie polecam, gdyż trzeba mieć spore wyczucie, by nie przeciąć rurek). Na zdjęciu ta nagrzewnica nie wygląda tragicznie, ale nie jest też zupełnie czysta (widać brak...
Zrobisz to bez problemu. Zaczynamy. Świetlówka do kabiny. Wyciagasz radio.obudowe licznika wtyczki przelacznika - zostaw wtyczke do awaryjnych, wyciagasz licznik, z lewej pod kokpitem masz 2 srubki-zobaczysz je jak sciagniesz ramke, pod mala srebrna listwa srubki. Z prawej strony listwe srebrną sciagasz, musisz poczuć ktore srubki odkrecic 2 lub 3.odkrecasz...
Miałem ostatnio problem z nagrzewnica ponieważ płyn chłodniczy uciekał mi pod dywanik kierowcy. Problem został rozwiązany - okazało sie ze oringi były zużyte i nie trzymały. Od tego czasu( około miesiąc) płyn chłodniczy nie ucieka, na podłogę sie nie leje. Dodam ze bulgota mi od roku, tylko wtedy gdy temperatura powietrza spada - tj. Jesień-zima. W...
Przykładowo x razy (uszczelnienie układu chłodzenia) za oringi, węże, pompę, zbiorniczek itp. Ale widać gdzie cieklo. Prosiłem. Żaden nie ruszył. Jeden wlal jakiegoś syfu że nagrzewnica poszła do wymiany. Ponad 2500 zł na remont zawieszenia i k... a musieli nie ruszyć maglownicy. Przeciez bym dołożył ile trzeba. Wymiana nagrzewnicy - nie połączyli panelu...
Cześć Seat Ibiza II 94r. 1.6 1F Szukam pomocy / podpowiedzi może ktoś będzie miał jeszcze jakiś pomysł, od pewnego czasu działy się dziwne rzeczy z układem chłodzenia - zacząłem wymieniać poszczególne oringi, kominki, wężyki bo zaczął lecieć płyn. Potem stwierdziłem że w układzie jest zbyt duże ciśnienie. Nie mierzyłem, ale węże napuchnięte i twarde...
Wychodzi w bok, koło pedałów, po stronie kierowcy. Zdejmujesz osłonę pod kierownicą, chyba boczek tunelu środkowego ( nie pamiętam dokładnie ), tunel nawiewu na nogi kierowcy. Oringi na króćcach, jakby nie było w zestawie, daj nowe. Pasuje poluzować mocowanie rurek na ścianie grodziowej, tam jest jeden wkręt między rurkami, od strony komory silnika....
Octavia 1 diagnostyka klimatyzacji manualnej. Witajcie, zwracam się do Was z prośbą o pomoc w diagnostyce na temat problem z którym się borykam. Chodzi o problemy z usterką klimatyzacji manualnej w silniku 1.9 AGR (rocznik 1999). Temat będę uzupełniał schematami, zdjęciami i opisami, żeby przy okazji rozwiązania problemu zrobić kompendium wiedzy dla...
Leci do wnętrza czy do komory? Jak od komory to prawdopodobnie wykruszyły się oringi.
Jeśli chodzi o kamień, to trzeba wymontować wężownicę z piecyka i wlać do niej środek rozpuszczający kamień. Najstuteczniejszy jest kwas solny (rozcieńczony), ale bardzo niebezpieczny (silnie żrący), więc należy posłużyć się np. octem (wcać ocet, nierozcieńczony). Ocet musi być w wężownicy conajmniej godzinę. Potem wylać (można wstępnie nieco podgrzać...
Witam Potrzebuję rozmiar oringa jaki znajduje się w złączu węża od nagrzewnicy w kabinie w miejscu łączenia z metalową rurą. Poniżej rysunki http://obrazki.elektroda.pl/1117800900_1... http://obrazki.elektroda.pl/8729711100_1...
Akurat ten silnik nie ma problemu z odpowietrzeniem... Czy po jeździe węże są mocno twarde??? Jeśli za każdym razem po przejechaniu kilkunastu kilometrów zapala się komunikat i dolewasz płynu to może jakieś wycieki (czasami nagrzewnice popuszczają lub często oringi na wejściu nagrzewnicy w kabinie ??? Jeśli brak wycieków to drożność cienkiego przewodu...
Oczywiście węże są na zatrzaskach ale, najpewniej wyciągnąć nagrzewnice. Bo z tymi wężami to nie takie proste jak się oringi podwiną.
Dzięki za info. Jeszcze mam pytanko co do uszczelnienia połączenia nagrzewnicy głównej - wężownicy. Mam wersję z gwintem - jakie tam są oringi??
Miałem to samo wswoim opelku wyciek zlokalizowałem w nagrzewnicy 'Przyczyną były dwa oringi.
Wymienia się oringi 4 sztuki srednica wewnętrzna 17 mm, grubość 2,5 mm
Witam Dziękuję za odpowiedź, już temat uszczelek mam załatwiony, oringi 17x3.5 pasują idealnie na te grubsze rury do górnej nagrzewnicy. Plukanką kwasu fosgorowego pięknie wyczyściłem wymiennik po stronie obiegu zimnej wody ale niestety kwasem nie udało mi się usunąć ciemnobrązowego tłustego nalotu po stronie gorącej, jakieś pomysły jak to usunąć? Pozdrawiam
Prawdopodobnie elektrozawór nagrzewnicy. Umieszczony jest on na wejściu do nagrzewnicy. Dostaniesz się do niej demontując popielniczkę, tapicerkę pomiędzy siedzeniami a następnie plastikową obudowę nagrzewnicy 10 spinek wokół niej. Uwaga dolna część obudowy przy silniku 2,0 dtl posiada dwie śruby wykręcane od strony komory silnika. Warto też zaopatrzyć...
Przypatrz się złączą wymiennika, są na nich oringi które lubią przepuszczać po jakimś czasie. Czy kocioł był serwisowany? Mianowicie chodzi mi o czyszczenie nagrzewnicy i pompowanie naczynia wzbiorczego.
Witam forumowiczów, ostatnio borykam się z tym samym problemem Astra 1.7dti 2000r Ja dodatkowo sprawdziłem nagrzewnicę w środku auta, często przepuszczały oringi i płyn się dostawał do kabiny. Można sprawdzić czy dywaniki nie są mokre. Ja rozbierałem cały tunel i obudowę nagrzewnicy - u mnie sucho. Dodatkowo sprawdzałem pompę wody, niby z tamtych okolic...
Witam. Jakieś 4 miesiące temu rozbierałem układ ogrzewania. Wymieniałem oringi uszczelniające nagrzewnicę i naprawiałem elektrozawór nagrzewnicy (sklejenie + zablokowanie jako otwarty). Elektrozawór teraz pełni identyczną rolę jak "lornetki" w nowszych wersjach. Ostatnio padły mi węże LPG (wymieniłem) przy okazji zrobiłem płukankę. Płukankę robiłem...
Przy sprawdzaniu szczelności słyszałem wyciek z lewej strony nagrzewnicy lub jej okolic. ? A jak sprawdzałeś szczelność i słyszałeś wyciek ? Tam gdzie cieknie też sie poci olejem, i/lub UV Wycieka. Moim zdaniem trzeba zweryfikować oringi czy dziurawy parownik bo jak rozkręcisz to po ptokach.
Witam, samochód to E36 Cabrio '99 M43B18 z Climatronic'iem. Połowę dużego problemu już rozwiązałem, gdyż woda przedostawała się przez uszczelkę/gąbkę pomiędzy karoserią a obudową nagrzewnicy/dmuchawy. Nowa uszczelka zamontowana i tam już nie leci, aczkolwiek teraz kapie kropelkami z jasnego łącznika aluminiowych przewodów nagrzewnicy z plastikowymi...
Dzień dobry (i Wesołych Świąt) Mam Junkers 2F Junkers zw20ke - data zamontowania 2000 r. Pracuje bezproblemowo, tydzień temu był serwisant na coroczne czyszczenie. Zalecił wymianę nagrzewnicy (wężownicy), bo podobno jest zasyfiona Mogło tak być bo były małe ubytki z instalacji CO. Poprzedni właściciel ograniczał się tylko do dobicia wody do instalacji...
rozebrałem wszystko w środku i okazało się że to jest woda po stronie kierowcy. Polewałem szybę tak od połowy zupełnie po lewej stronie i było sucho. Jednak jak zacząłem lać wyżej zauważyłem wodę w środku jak leci po bocznej scianie także stawiam na szybę. Jest źle wklejona i tyle. Z kolei po prawej stronie czyli po stronie pasażera jest tylko lekko...
W nagrzewnicy było mnóstwo kamienia http://obrazki.elektroda.pl/7265265100_1... po zalaniu odkamieniaczem chyba nic w środku nie zostało, bo przedtem aż szurało. Oringi kupiłem, wymieniłem. Skoro już mam kocioł bez wody to chciałem sprawdzić ciśnienie w naczyniu przeponowym i moim ciśnieniomierzem (taki z wyświetlaczem elektronicznym)...
Z hydraulika to grubsza sprawa układ niby sprawdzony i wgl szczelność jest no to mówię pewnie pompa . Wymieniłem pompę filtry wszystkie oringi i nic. W podnośniki nie może nic być nawalone bo pompa do rozdzielacze nawet nie podaje . Wymontuje to wszystko i bede sprawdzał centymetr po centymetrze może gdzieś jest dziurka jak szpilka . Niby powietrzem...
To co zaznaczyłeś na zdjęciu - czarne pudełko z żółtym złączem to sterownik poduszek. Możesz robić samemu ale trzeba wypompować czynnik z układu klimatyzacji. Deska do demontażu, obudowa nagrzewnicy do wyjęcia a z niej parownik. Trzeba go wymyć z zewnątrz by usunąć grzyba, do tego wyczyścić wnętrze obudowy nagrzewnicy. Po zakończeniu prac sprawdzenie...
Witam mam problem z temperaturą chłodzenia. Temperatura podczas jazdy zachowuje się normalnie tzn jest 83-91'C ale na postoju potrafi wskoczyć do 95-98'c a wtedy załączyć się wentylator i zabije do 91 Czy to normalne? Dodam że wcześniej tego nie miałem a zaczęło się od kiedy wymieniłem oringi przy nagrzewnicy i zalałem nowym płynem układ chłodzenia...
U mnie wyciek z zespolu wodnego przed i po dokladnym czyszczeniu. https://obrazki.elektroda.pl/3566146100_... Czy moge wymienic sama cewke na pokrywie czy wymienic razem z pokrywa? Membrane ogladalem i nie widac uszkodzen. Czy ja tez powinienem wymienic przy wymianie cewki? Na allegro mozna dostac sama: https://obrazki.elektroda.pl/9573746400_...
Witam. Mam problem z peugeot 207 1.4 8V, a mianowicie wyrzuca płyn jak jest odkręcony korek od zbiorniczka. Jak jest korek zamknięty to trzyma temperaturę, wentylator normalnie się załącza. Dwa miesiące temu był wymieniany termostat, teraz była wymieniona uszczelka pod głowicą (głowica była splanowana, sprawdzona na szczelność, wymienione zawory, uszczelniacze...
oring junkers oring silnika pralka oring
paski ekranie cienkie whirlpool zasilacz ciśnienie r407c
electrolux ewt11262ilw toshiba 40tl938 firmware
Czy woda utleniona pomoże agrestowi z mączniakiem? Znaczenie jednostki MA w elektronice i inżynierii