Witam! Szukam wymiarów, numeru katalogowego lub innych namiarów na oring znajdujący się na łączeniu węża chłodnicy z termostatem w BMW e46 jak na zdjęciu: Wymieniłem na nowy nieoryginalny i kapie płyn. Chciałem dać grubszy, to nie mogę rury wcisnąć na króciec termostatu i tak w koło. Jakby ktoś znał wymiary albo chociaż wiedział o co dokładnie zapytać...
Czujnik temp. na termostacie nie ma ZADNEGO wpływu na prace układu chłodzenia. Ale np. moze byc walniety i miec niewlasciwa chrakterystyke i wtedy bedziesz widzial na wskazniku inna temp. niz jest w rzeczywistosci. Panowie, zamiast się babrać z oryginalnymi termostatami i polskimi z wymiennym wkładem, których jakość ostatnio jest tragiczna należy zastosować...
Nie znam dokładnie modelu tej chłodziarko zamrażarki (rozszyfruję go jeśli zajdzie potrzeba), ale szacuję ją na ok. 10 lat. Przed ok. 2 laty wymieniony został termostat (poprzedni dostał przerwy). Wyglądał identycznie jak oryginał, ale miał nieco inne oznaczenie. Sprzedawca zapewniał mnie, że będzie pasował. Wprawdzie chłodziarka pracowała, ale pokrętło...
Witam Podkusiło mnie, aby zamontować prysznicową termostatyczną baterię podtynkową (Mira Adept), przywiezioną z UK, była nowa (i piękna), ale bez gwarancji, pracowała poprawnie przez pół roku,a teraz leje tylko zimną wodą, a mnie zlewa zimny pot kiedy pomyślę o konieczności jej wymiany. Jest wprawdzie możliwość wymiany samej głowicy termostatycznej,...
A więc moim skromnym zdaniem... 1$ Termostat to regulator temperatury i o to też mi chodzi. Czyli od strony zewnętrznej zakończony pokrętłem z podziałką. Tak to regulator temperatury... ale temperatury POMIESZCZENIA a nie grzejnika (z resztą to drugie jest wypadową pierwszego). Rzadko stosuję głowice tego producenta ale ze zdjęcia wnioskuję że na 90%...
Jedna mała uwaga dotycząca montażu. Wiadomo, że w tym celu trzeba zdjąć koło pasowe zębate wałka rozrządu i nie kombinuj inaczej. Druga sprawa - oryginalny termostat posiada uszczelkę gumową z rowkiem, zakładaną na jego krawędź. Do zamienników dostarczają zwykły oring, który jest trochę za duży. Stara uszczelka z reguły jest spękana i nie nadaje się...
Tu za bardzo nie ma co podpowiadać. Kupujesz nową rurę koniecznie z oringami. Odkręcasz rury filtra powietrza, odkręcasz termostat i tarmosisz rurę. Składasz wszystko, zalewasz płyn, odpowietrzasz (odpowietrzniki przy nagrzewnicy i przy termostacie). A w nagrodę jedziesz na próbę do biedronki po Tatrę w nagrodę. Jak jesteś wprawiony to godzina i po...
Po zdjęciu pompy wspomagania zdaje sobie sprawe że przewodów nie ruszać. Wolałem się tutaj zapytać czy po zdemontowaniu tej pompy nie wyleci płyn. Nie znalazłem odpowiednich schematów tych pomp wspomagania do szmelcwagena jak są zbudowane i stąd moje pytanie. Dziękuję za podpowiedź. Mam nadzieję że dziś się uporam z tematem wymiany tego ustrojstwa....
Bardzo proszę. Nie zapomnij o oringu.
Założyłem termostat.przy okazji zmieniłem oring w aparacie.poskrecalem .dolaLem wody destylowanej z plynim do odkamieniania chłodnic. Zakrecilem korek zbiornika i chlodnicy Odpalam odziwo odpaliłem.widocznie trafiłem na taki sam zapłon. Radość się pojawiła. Wskazówka zaczęła się podnosic.po około 5-10 zacząłem mieć ogrzewanie .wąz co idzie obok pompy...
Nie kupisz uniwersalnej. Producent grzejnika określa jaka wkładka ma być. W gzrejniku jest "gniazdo" w które "wchodzi" wkładka, zastosowanie innej moze spowodować nieszczelność, lub wkładka nie będzie działać. Na grzejniku z boku powinna być nazwa co to za grzejnik i szukaj wkładki do tego typu grzejnika. To jest tylko trop, bo jeśli znajdziesz to ma...
Dziękuję Wszystkim za podpowiedzi i wskazówki. Grzałka wymieniona na nową. Wcześniej wyjąłem termostat (zrobiłem zdjęcie, żeby wszystko dobrze zmontować) wyczyściłem i odkamieniłem w occie (1,5h). Oring przy termostacie był w idealnym stanie - guma mocna i sprężysta więc zamontowałem ponownie bez siliconu wpinając "widełki: termostatu w żarnik zamontowanej...
tak jak roman 18 napisał weź starą wkładkę na wzór i kup identyczną. W normalnych warunkach woda powinna przepływać tylko przez wkładkę zaworową i zamykając zawór woda nie powinna płynąć. Skoro nowa wkładka jest krótsza to zapewne woda płynie powstałą szczeliną pomijając wkładkę i stąd efekt grzejącego grzejnika pomimo głowicy ustawionej na "0", czyli...
Witam. Mam prośbę do tych, którzy wymieniali oryginalne termostaty o numerze 044 121 113 w Golfie 3 TDI 1Z i widzieli je na własne oczy. Czy któryś z tych na foto jest oryginalnym termostatem, zakładanym do pierwszego fabrycznego montażu? Znalazłem na allegro oferty dwóch sprzedawców, którzy opisują je jako oryginalne, ale one się od siebie różnią....
W środku tunel już założony i rurki wyprowadzone do komory. Elektryka uruchomiona do momentu, że podnosi obroty silnika i wyświetla na panelu service bo nie ma sprężarki. Wiosną wkładam sprężarkę, chłodnice, osuszacz nowy i wszystko pod maskę i cieszę się klimatronikiem. Awaryjna? Nie wiem. Póki co sterowanie działa super. Całość składam na świeżych...
Może jakieś podpowiedzi na początek - od czego zacząć rozbieranie ? Czy konieczny będzie demontaż płaszcza ? Dobierać się do tego tylko z boku czy konieczne będzie dobranie się do niej od spodu ? 1. Tak, płaszcz należy częściowo zdemontować (metalowe listewki podtrzymujące). 2. Nie, wszystko robi się z boku. A rurę przeźroczystą (ta, co wchodzi do...
kierbedz4 u mnie wystarczy że się obniży do 16 stopni przy samej głowicy a to jest minuta wietrzenia przy ujemnej temperaturze na dworze. Adversus przy tych głowicach automatycznych ile max. czasu da się wietrzyć żeby nie włączyły grzejnika ? Da się ten parametr programować ? Nie wiem, no nigdy nie sprawdzalem, zawsze działało samo, ja wietrze max...
(at)gimak Można taką "naprawę" zrobić na instalacji napełnionej wodą, przecież tam jest nieduże ciśnienie, a już w instalacjach domów jednorodzinnych to prawie żadne...Wystarczy trochę sznurka łojowego, lub zwykłego (byle nie sztuczny, plastikowy), do tego troszkę towotu, lub nowocześniejsze środki, żeby było troszkę tłuściejsze(śliskie) i już nie...
Lepiej kup nowy zawór bo nie wiadomo czy dobierzesz oring jeżeli dasz radę rozebrać.
Witam cieknie mi dekiel od termostatu cały kruciec był nie dawno wymieniony bo one mają tendencję do pękania przy bloku silnika z tego powodu wymieniłem na nowy, teraz leje od strony termostatu wymieniłem juz oring i to nie jeden, dekiel też dawałem inny nie pomogło, macie może pomysły jak usunąć ten wyciek.
Przed rozpoczęciem odkręcania przestaw głowicę w sprawnym zaworze w lewo do oporu, potem śmiało możesz odkręcić śrubę przy głowicy: klucz nastawny, trzymając głowicę aby się nie przekręcała, sama nakrętka ma się kręcić w lewo do końca, potem podejrzyj jak wygląda działający zawór... Nic się nie wyleje jak i nie wylało się w łazience... Pokaż zdjęcia...
Wszystko ok, tylko dobrze byłoby przy okazji wymienić oring na nowy 50mmx4mm. No i nie dociągać śrub na siłę, bo ja już raz musiałem wkręcać reparaturki. To taka mała przestroga.
Sprawdż korek wlewu tam jest taki oring sprawdź czy jest cały , pozatym sprawdź termostat, ale stawiam na korek, sprawdź jak jest silnik juz rozgrzany sprawdź dolny przewód czy jest gorący , sprawdził bym też elektrowłącznik wentylatora i wentylator czy się włancza.
dwu czy jedno biegowy wentylator ? bo może przekażnik padł Dodano po 4 a grzebał ktoś przy zbiorniczku bo mógl sie oring na korku podwinąć, sam tak miałem i prawie zdjąłem głowicę bo myślałem że to uszczelka pod głowicą
lepiej kup zamiennik dłużej wytrzymuje a w orginale urywają sie małe uszka plastikowe no i jak kolega wyżej pisał oring
na tą rure wchodzą 3 uszczelki,przynajmniej byly. oring+1 plaska i na to jeszcze 1 dochodzi chyba. i ta ostatnia uszczelka jest chyba za duza bo nawet bez tej rury jak sie wsadzi to nie jest prosto osadzona
Jeśli mimo wszystko goni to tak... Usztywnij go dopasowanym oringiem.
Ja go próbowałam rozkręcić, ale połowa jest z plastiku i nie bardzo chce puścić… oringi wszystkie Ok
W środku jest oring. Czy przesmarować dodatkowo silikonem uszczelniającym?
Nie we wszystkich króćcach takowe wypustki do montażu termostatu występują. W 1.9 agr blok ma rant w który wkładamy oring i styka on się z blokiem zewnętrzną powierzchnią, a króciec ma kołnierz, który wchodzi w środek oringu. Termostat montujemy częścią z kubkiem sterującym w stronę silnika.
Ostatnio przyjechał facet, zeby mu w mercedesie wymienić termostat. Termostat wymieniony niby wszystko ok facet płaci i jedzie... Dzień drugi - telefon od tego samego gościa czy może podjechać bo coś jest nie tak bo się grzeje i siorbie płyn, mówie no nie ma sprawy podjedź zobaczymy, okazało sie że do nowej pompy dali za mały oring. Założyłem inny,...
Witam, mam problem z układem chłodzenia. Wymieniłem termostat gdyż silnik się nie dogrzewał. Stary termostat otwierał się już przy 70C (sprawdzone w garnku gotującą się wodą i termometrem) a powinien przy 83C na dodatek nie domykał się do końca. Zamontowałem nowy termostat WAHLER 83C i teraz nie wiem czy układ się dobrze nie odpowietrzył czy źle zamontowałem...
powiedz mi może to głupie pytanie co to za podstawka pod kompem to czerwone?? To czerwone, to nozki od obudowy. Standardowe byly srebrne a te sa przezroczyste z ledami w srodku. weelk czy te radiatory na RAM mają wmontowane LED'y, czy to tylko takie prostokąciki nadrukowane? Maja LED'y wskazujace uzycie bankow pamieci w czasie rzeczywistym Jak daleko...
Witam. Po wymianie silnika, silnik grzeje się do temp nawet 110C co prawda go schładza ale wentylator jak się załączy schłodzi i się nie wyłączy bo znowu się grzeje i tak non stop. Co zostało zrobione: Zdjęta uszczelka ze zbiorniczka wyrównawczego (pod zdjęciu się nie grzeje i nie leci ciepłe powietrze z nagrzewnicy, po założeniu się grzeje i leci ciepłe...
Witam Kilka dni temu wymieniłem uszczelkę w obudowie termostatu (oring na termostacie) ponieważ wyciekał płyn. Po całym zabiegu wlałem płyn do zbiornika. Pojawił mi się efekt wybijania płynu przez korek zbiornika wyrównawczego. Czytałem że w focusach układ sam się odpowietrza. Nie wiem tylko czy mam mu w tym jakoś pomóc czy nie. Proszę o pomoc. A i...
Ponadto, gołe (nieizolowane) elementy grzejne to również rzecz normalna i bezpieczna. Yhy, zgadza się tylko to musi być zainstalowane poprawnie ! Instalacja wodna całkowicie metalowa (miedziana) jako rezerwowe PE, odpowiedni przekrój przewodów bo jest niemożliwe zainstalowanie RCD do tej maszynki :cry: . Tak zostało zmontowane ? Założone wszystkie...
Witam wszystkich. Dotyczy auta kolegi Transita Connect-a L2 5-osobowy,1.6 TDCi 115 2015 (obecnie 219 tyś.km), sprowadzony z Niemiec. W tym autku miałem przyjemność...wymienić zatarty silnik (DV6C od Citroena 2013, 40 tyś.km przebiegu) , skrzynię od Mondeo (2012 rok, BG9R-7F096-BA, 80 tyś.km ), zregenerowaną turbosprężarkę (nowe, markowe części). Doszło...
Oczywiście masz rację, że te z oringami to bardzo rzadko się rozszczelniają, choć potrafią się z czasem po dokłądnym dokręceniu poluzować po jakimś czasie i trzeba je ze 2-3 razy sprawdzić i dokręcić, zanim ustali się ich pozycja i przestaną się luzować. Tyle, że nie wzystkie śrubunki są wyposażone w oringi. W każdej hurtowni są dostępne śrubunki z...
Witam, zmagam się z ubytkiem płynu chłodniczego od wielu wielu lat, przez ten okres (3-4lata) wymieniłem wszystko co możliwe: chłodnica wody, węże od termostatu do parownika i inne (mam lpg), czujniki wszystkie co możliwe od temperatur, termostat i jego obudowa, chłodniczkę oleju komplet z oringami, chłodnica klimy też wymieniona. Sprawdzałem uszczelkę...
Ale taka różnice powinna załatwić głowica termostatyczna. Chyba ze masz termostat pokojowy i wystepuje efekt nie dogrzania. Czy zmniejszanie mocy grzejnika ma sens...nie za bardzo. To też moze załatwić głowica. Zwiększyć zawsze można. (twój przypadek) tu działa "tylko" ekonomia. O ile masz zawory na zasilaniu grzejnika , a grzejnik jest tego samego...
Co do wymiany na Boscha - jest problem: silnik z Boschem ma dodaną pompę wstępną (mechaniczną napędzaną od wałka rozrządu popychaczem). Przy Lucasie CAV jest tylko ręczna pompa odpowietrzająca na filtrze. Nie ma możliwości dołożenia pompy mechanicznej. Jednak Bosch ma pewne własności samozasysania, bo kiedyś na Forum Forda był taki dziwoląg (Bosch bez...
Oring wymieniony. Nawet dało się go sprytnie wymienić odpinając tylko węże turbo, rurę od termostatu i węże od zbiorniczka płynu chłodniczego. Nie znalazłem nigdzie wymiarów oringa. Zastosowałem 21X3,5. Wszedł bardzo ciasno, ale bez problemów. Stary oring to był już kawałek spękanego plastiku...
a w korku od zbiorniczka cieczy masz oring?? moze spadl albo go nie ma.Ja wymienilem termostat-okazalo sie,ze lapal temperature jeszcze szybciej( nowe i gowo) wlozylem stary do goracej wody i chodzi jak ta lala,ale aktualnie jezdze w lato bez termostatu.Pomimo tego autko lapalo temperaturke bardzo szybko , i ubytki w wodzie mialem, zauwazylem brak oringu...
Wymieniłem termostat i wentylator nadał nie ruszył. Auto oddane do mechanika na drugi dzień było do odbioru a mechanik stwierdził że wentylator się włącza co jak się okazało nie jest prawdą. Są dwa rodzaje tych czujników i być może kupiłeś nie właściwy, na diagnostyce powinno się to wyjaśnić, i dlatego wentylator ci nie rusza. Odpiołem Elm327 pod złącze...
Wygląda mi na to, że do zaworu grzejnikowego kątowego ktoś wkręcił głowicę, jak do baterii wannowej /umywalkowej z nieruchomym wrzecionem. W tej głowicy pewnie wytarły się oringi, stad cieknie. Teoretycznie jest naprawialna (wymiana oringów), ale wymaga to spuszczenia wody z instalacji. Jak się spuszcza, to już lepiej wymienić cały zawór na taki, do...
Witam, dzisiaj testem "gaz hamulec" wyczytałem błąd P0597 (najpierw pokazało się ECN059761 jakoś, a potem ECN lub ECM 000000), z opisu wynika że jest to coś z termostatem. (co ciekawe ELM327 mimo iż odczytał błąd sondy lambda, owego błędu termostatu nie odczytał). Dzisiaj u mnie jest 12 stopni na zewnątrz, odpaliłem asterixa zagrzał się do około 104stC,...
Witam ponownie, Nie gratowałem tych rur. są to rury wkładane do specjalnych złączek na zaciskarkę. Przed włożeniem należy rurę rozkalibrować i ogratować. W przeciwnym razie mogą ulec uszkodzeniu uszczelki (oringi) lub też zostaną zsunięte ze swoich miejsc. Może to jest powodem? Mój zbiornik znajduje się jakieś ~50cm nad najwyżej położonym kaloryferem....
przy wycieku paliwa przez oringi sekcji tłoczących, paliwo wraca przez przewód powrotny do zbiornika paliwa, a nie do kolektora dolotowego.Ale ja nie dopatrywałbym się przyczyny w cieknących oringach, gdyż ta usterka powoduje głownie symptom ciężkiego odpalania po dłuższym postoju. Ja sprawdziłbym po pierwsze czy auto dymi przy pełnym gazie, tzn. czy...
Kotły Viessmanna są jednymi z nabardziej popularnych, ale i dość awaryjne. Stąd pomysł na jedno miejsce gdzie będą wszystkie instrukcje krok po kroku. Zakładam, że nie dotykamy się naprawy obiegu gazowego (no może poza wymianą elektrod) UWAGA: Wszystkie naprawy przeprowadzamy w towarzystwie wykwalifikowanego personelu, na jego lub własną odpowiedzialność....
U mnie zawór termostatyczny Womix TMT uszkadza się raz na rok-dwa lata. Do wymiany jest blokujący się w środku oring. Podobny efekt występował także przy uszkodzonym zaworze zwrotnym szeregowo z pompką (nie wiem czemu, ale zawory zwrotne w tym miejscu uszkadzają się co 3 lata - pęcznieje guma i się nie zamyka). Wtedy efekt był taki, że zaciągało zimną...
Taki właściwie "czwórnik" - zbiegają się do niego 4 rurki chłodnicze, pękł w nim oring. Nie wiem jak to się nazywa niestety nie znam się na silnikach. Myślę że miejsce jest zupełnie przypadkowe a chodziło o zmiany ciśnienia ubywało wody zaś reszta się gotowała. Zdążyli przedtem wymienić termostat a różni mechanicy widząc objaw bez wahania mówili "padnięta...
Zbyszku, widocznie przegrzewa ci się drążek i zaczyna bomblować, stąd te objawy, powietrze przed startem paliwa może jedynie dochładzać drążek i dyszę, w oryginalnym nadciśnieniowcu jaki uruchamiałem jest też termostat drążka i jest to uzasadnione bo przy zmianach temperatury rozjeżdża się istotnie moc palnika. A może puszcza ci oring.
Witam. Szukaj termostatu. Niestety musisz kupić z całą obudową. Nowy coś ponad 300zł ja kupiłem używany i się uspokoiło. Zrób to jak najszybciej mi w pewnej chwili termostat tak zaczął świrować że gotował płyn i musiałem auto na lawetę zabrać. Do wymiany ściągasz alternator, przepustnice i masz dojście. Problem jest z wciśnięciem oryginalnego oringu...
Mam e34 525tds. To, że kopci, to może być sprawa zużytych świec, zużytej pompy albo zapapranych wtryskiwaczy. Pisałeś, że "szarpie silnik". Prawdopodobnie na którymś garze nie rozpyla się ropa. Sprawdź, czy przy odpalaniu rura nie pluje. Pompę najprościej sprawdzić, zalewając ją olejem rzepakowym. Bierzesz butelkę oleju ze Stonki, wkładasz wężyk bezpośrednio...
Jeżeli chodzi o wycieki ON w okolicy wtryskiwaczy to może lać się oringami na przelewach. Jak góra wtrysku sucha to leje się pewnie z polączenia rurki z filtrem na wtrysku. Miałem jeden przypadek że uszkodzony był oring na cewce wtryskiwacza ale w denso, sam cewki nie odkręcaj jakby coś bo musi być odpowiedni moment dokręcenia. Wycieki oleju albo z...
Korek znajdziesz ( taki niebieski ) za prawą dolną kratką zderzaka. Zdejmiesz tą kratkę od razu zobaczysz ten korek. Uważaj tylko jak będziesz go odkręcał nie próbuj wykręcać do końca bo trzyma go mała zawleczka ( też niebieska ) która siedzi bardziej z tyłu. Odkręć korek pojemnika na płyn jeśli silnik jest ciepły, woda sama zleci. Jak motorek zimny...
Co do wymiany termostatu polecam foto-poradę- pyt. 1- korek ma być dokręcony dobrze, jeśli dołożyłeś brakujący oring to dobrze, to jest układ wysokociśnieniowy 1.3 do 1.5 bar, aby ciśnienie nie wzrastało to w korku jest można rzec zaworek bezpieczeństwa jak obrócisz korek do góry nogami to go zauważysz, na nim pewnie tego oringu brakowało. pyt. 2- woda...
Walczę z tym już dość długo, a zacząłem od karkołomnego wyjęcia nagrzewnicy - wszystko co robiłem opisałem na samym początku tematu. Dziś wymieniając termostat najpierw dorwałem się do trójnika, który wchodzi na górze do bloku - myślałem, że tam jest termostat. Potem już doczytałem gdzie jest i wymieniłem go. Zalałem układ, odpaliłem brykę i zgodnie...
No macie rację, nie ma co, trzeba to zrobić porządnie. Dobra tak więc postaram się kupić ten króciec tam do niego chyba dają tego oringa co idzie do bloku silnika ale trzeba będzie jeszcze kupić obudowę termostatu no i tu też oring nowy. No i oczywiście pod czujniki by się przydało. Ogólnie też przy okazji zaryzykowałbym i zakupił czujnik temperatury...
witam bardzo. mam problem z ukladem chlodzenia początkowo rozszczelniła mi sie chłodnica myslalem ze to ze starosci ale po paru dniach wypchlo oring z korka zpustowego w chłodnicy po wymianie oringu zaobserwowalem ze w ukladzie jest bardzo duze cisnienie wymienilem nawet termostat na oryginalny ale cisnienie jest nadal poi przejechaniu paru kilometrow...
Co najmniej w kilku miejscach. Co do 100% szczelności. Typ sprężarki, oringi na jej połączeniu z rurociągami i elastyczne węże wykluczają jej 100% szczelność. Elektroniczne zawory rozprężne czy separatory cieczy, to nie w tym przypadku. Klimatyzacja w samochodzie to daleko nie apteka, począwszy od ilości czynnika, którego na starcie jest więcej niż...
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
Witam ponownie ,na wstepie wielkie dzieki za bardzo cenne informacje-pragne wyjasnic iz naczynie przeponowe wymontowalem z kotla wypuscilem gas i ponownie napompowalem gazem z otoczenia.-Tak jak pisalem w pierwszym poscie.Co do pompy to nie bardzo rozumiem dlaczego po trzech latach pracy pompka terkocze a wirnik lata w srodku jak kamien w garnku-nie...
Panowie pomoże ktoś? otóż rano sprawdzając płyn wskaźnik był na maximum :roll: odciągnąłem 150ml płynu wskaźnik lekko opadł po czym było widać,że sam wraca do poziomu tego co był :roll: Postanowiłem odpowietrzyć układ po raz kolejny.Po odciągnięciu tych 150ml gdy wskaźnik mi się podniósł od nowa do max poszedłem odpalić auto.Odpaliłem i wtedy wskaźnik...
Witam.Grzałka jest sprawna na początku również myślałem że może być uszkodzona z powodu niedostatecznej ilości wody ale poziom wody jest dobry jak również termostat.Układ hydrostatyczny jest czysty natomiast hydrostat ma w sobie wody- .Po wyssaniu z niego wody i ponownym zamontowaniu po trzech myciach znów się zacięła i w dodatku wycieka woda z płaszcza...
Czy jest normalne, ze podczas gdy silnik jest rozgrzany ilosc plynu w zbiorniku wyrownawczym podnosi się-ponad max, a gdy silnik jest zimny powraca do normy ? W zasadzie tak. Wewnątrz układu wytwarza sie ciśnienie, a temperatura rozszerza nieznacznie objętość płynu chłodzącego, co już zaobserwowałeś. Aha i jeszcze jedno, podczas rozgrzewania silnika...
Witam, podkreślę ze Daf ma retarder, wymieniłem termostat na drugi (nie oryginalny) nowy okazało się ze temperatura była mniejsza niż na starym, więc zamówiłem oryginalny Dafoski z parametrami 83' temperatura dalej jest mała 75' maksymalnie, samochód pali 33l/100km normalnie palił 29l, (normalna sprawa że więcej pali). Kierowca zakrył całą chłodnice...
Jest szansa że źle odpowietrzyłeś albo zatkany i lokalnie gotuje. Odpowietrzałem kilka razy, również korkiem pod klapą gaszącą co sprawia trochę trudności, żeby się tam dostać. Witam serdecznie ewentualnie korek do wymiany . Korek podmieniałem ze sprawnej BMW E39 z silnikiem M57, efekt ten sam. 1. Chłodnicza egr wykluczyles. 2.pompy wykluczyles? 3....
Chciałbym podzielić sie informacją jak naprawiłem sondę termiczną biegu jałowego w samochodzie Citroen AX 1,4 diesel. Może komuś się to przydać (oczywiście każdy robi to na własną odpowiedzialność). Mianowicie: 1. Zdemontowałem starą sondę (uprzednio obniżając nieco poziom płynu). 2. Rozebrałem starą sondę - jest zagniatana więc trzeba odgiąć zagniecenie...
Zasileniem termostatu jest jest gruba rura idąca bezpośrednio od pompy wodnej. Na rysunku zaznaczona jako przewód łączący z oringiem na końcu. W rzeczywistości jest schowana przy samym bloku i wchodzi z lewej strony obudowy termostatu patrząc na rysunek. Poziom plynu w normie. Nie ubywa. Wentylator się włącza. W moim przypadku zasilenie przepustnicy...
To nie jest typowa głowica starego zaworu grzejnikowego, gdzie uszczelnienie (dławik) jest dociskane nakrętką kapturową. Na oko wygląda mi na zbliżoną (pod względem budowy wrzeciona) do tych z baterii wannowych/umywalkowych/zlewozmywakowych z tzw. nieruchomym wrzecionem. Teoretycznie jest to rozbieralne - musi się tak pokręcić trzpieniem, by całe wrzeciono...
Nie mam zaufania do zaworków powrotnych kiedyś miałem jakieś nie wiadomo co i faktycznie potrafiły przeciekać ale potem kupiłem Oventrop Combi 2 i złego słowa o nich nie mogę powiedzieć ale też nie miały takiego przebiegu jak te stare, więc trudno jednoznacznie ocenić. Odcięcie grzejnika przy zaworze termostatycznym jest bardzo wątpliwe spokojnie u...
Witam, od wielu lat zmagam się z problemami z płynem chłodniczym w vectrze (2007r 1.8 z lpg, z18xer). W ciągu ost roku wymieniłem: węże wodne z trójnikami do reduktora i do kolanek grodzi oraz w nich oringi, rozrząd z pompą wody, obudowę termostatu, wężyk od tej obudowy do przepustnicy wraz z oringiem który był chyba 0,1mm grubszy niż pierwotny - wynikało...
Już wiem gdzie tkwi różnica. Mając możliwość zerknąłem sobie do wnętrza kotła VU i od razu zauważyłem co trzeba. Na schematach instalacyjnych kotłow vu oraz vuw nie ma śladu wzmianki o zworce we wtyku wiązki elektrycznej. Obecność zworki oznacza pracę kotła jako vu. Zworka w kotle vu zastępuje obecny w vuw przylgowy termistor NTC na wyjściu ciepłej...
W Scani LP wacha się 1,3- 1.8 bara, tak moduluje zawór, co odpowiada mniej więcej 0 st C odparowania rzeczywistego. Ta wartość jest niezmienna, jaka by nie panowała temperatura i obroty, zasługa działania elementu termostatycznego głowicy zaworu. HP przy 20 st otoczenia 8 bar- wolne obroty. Czyli trochę w Manie za wysokie odparowanie i ewidentnie niewydolny...
Witaj Odgrzewam remat Mam ten sam problem własnie z nim walczę U mnie temp na wskaźniku wskazuje max 40-50 ,nawiew dmuchal cieple powietrze ale nie takie jak trzeba . Gdzie kopiłeś termostat bo ja nie mogę nigdzie kupić samego termostatu oferują tylko z obudowa a to koszt ok 200zl Potrzebuje tez o ring na rurę od wody ta co się wciska termostat z obudowa...
Witam wiem, że postów na ten temat było pełno ale każdy jest podobny i objawy zawsze się czymś różnią więc zakładam nowy temat. samochod: Astra II 2001 1.7 DTI Isuzu 2 miesiący temu przestało mi działać ogrzewanie, więc pojechałem do kolegi mechaniki i okazało się że nie mam płynu w chłodnicy ..dolaliśmy i po przejechaniu ok. 200km znowu go ubyło bardzo...
Witam Zakupiłem Fiacika jak w tytule, kupiłem z przymusu szybko gdyż w moim samochodzie pękł zawór i na czas remontu silnika potrzebowałem samochodu do jazdy do pracy. Autko ma założony gaz STAg-4. Na beznynie od samego początku ledwo chodził, przerywał, dusił się, nie miał mocy. Poprzedni właściciel mówił, że na gazie idzie dużo lepiej, beznzyny nie...
Witam, Posiadam cc700 po zmianie gaźnika na fos-a. Na aisianie jeździł 140km/h z własnej mocy teraz nie mogę przekroczyć 125km/h. Modyfikacje: Zmieniony cały gaźnik na fos, wraz z kolektorem wymieniona rura wydechowa, teraz nie ma kata i sondy, zaślepiony termostat, wymieniona linka gazu, dorobiony został wspornik(ładnie odbija) wymienione świece,kable...
Witam wszystkich. Zabrałem się za wymianę i przeróbkę silnika w skuterze Peugeot Speedfight 2 AC chłodzonego wodą na wersję LC chłodzoną cieczą. Kupiłem cylinder i tłok oraz głowice Firmy PowerForce 70ccm. Chłodnicę, pompę, termostat, czujnik temperatury oraz wskaźnik temperatury. Gaźnik oryginalny GURTNER FRANCE na gaźniku pisze 12/12 a na wyjściu...
Witam Panowie proszę was o pomoc naprawdę Może mnie ktoś chociaż nakierować co to według niego może być? Tak jak wspomniałem,zmieniałem płyn chłodniczy,zlewałem z chłodnicy korkiem spustowym.Jest tam korek spustowy+śruba kontrująca.Ja nie wiedziałem,że to trzeba kontrować i urwałem i coś strzeliło,ale nie wiedziałem co więc spuściłem,zakręciłem,zalałem...
Dzięki za odpowiedzi. Kaloryfery są zasilane piecem CO w łazience. Spróbuję pokombinować z tą głowicą termostatyczną. Dzięki za podpowiedź Dodano po 25 To rozwiązanie pomogło. Dzięki Wykręcałeś głowice termostatyczna z tego grzejnika? Normalnie jak się ja wykręci to zawór się otwiera ale czasem jak zarośnie kamieniem albo innymi zanieczyszczeniami to...
Koledzy mam pytanie żeby wyciągnąć rurkę metalową która idzie ozdłóż silnika i wcisdkana jest w z prawej str termostatu w blok tam jest oring ? z niej jest podłączenie w dół do zbiorniczka wyrównawczego potem do chłodniczi oleju pod filtrem oleju a potem zawija z prawej strony silnika i tam podłączona jest chłodniczka oleju skrzyni automatycznej. Żeby...
Pokrętła takie może się dostanie na OLX, albo na Allegro, albo na giełdach staroci. Jeśli mocowanie będize pasowało, to mogą być przeznaczone (teoretycznie) do czego innego. Co do kapania z zaworu, to - niesteyt - tak często jest, zwłaszcza gdy jest on stary i kręciło się nm po wielu latach nieużywania. prawdopodobnie przetarło się (lub zestarzało)...
troszke sie zdenerwowałem na tych "mercedesiarzy". Piszą o fiatach że to gówno a nigdy takiego nie mieli. Nie powiem że jestem znawcą bo mam fiata punto II z 2002roku i jest to dopiero mój dryugi samochód ale ludzie, bez przesady. Kupiłem go dokładnie rok temu. Do tamtej pory był serwisowany w aso i miał udokumentowany przebieg 81 tys km. Pojechałem...
Głowica sprawdzona na szczelność i już teraz wiem że do wymiany są oringi na obsadach wtryskiwaczy. Po lekkim przegrzaniu wszystkie gumowe uszczelnienia przestały pełnić swoją rolę. Na wszelki wypadek wymienię jeszcze termostat bo silnik osiągał temp. 85 st. po ok. 15km delikatnej jazdy. Podobno tego silnika nie wolno przegrzać, lepiej co 2 lata wymieniać...
jestem posiadaczem alfy 166 3.0 V6 wersja pozmianowa. W zeszłym roku wymienialem silnik poniewaz w starym urwał sie korbowód i zapił wodą i olejem - powstała kicha. Silnik wymienilem na inny uzywany. Przez dwa miesiace bylo ok a tu nagle zaczeły sie problemy. 1. zaczeła wariowac wskazowka od temp. skakala od 90 do 130 stopni w czasie jazdy (podłączyłem...
Proponowałbym sprawdzić termostat paliwa, który jest przykręcony do łapy silnika. Posiada on oring od strony pokrywki i na nim występuje czasem nieszczelność, a sam termostat jest zamocowany na takiej wysokości, że delikatne pochylenie pojazdu tyłem w dół powoduje zapowietrzanie się układu paliwowego. Gdy pojazd stoi na równym terenie, uruchamia się...
Wisco luźne, nie bardzo chce mi się wierzyć w termostat, może mieć parametry rozjechane o kilka stopni ale nie o 30... Zapewniam cie że może... jeśli kupiłeś jakieś badziewie za 15 zł Kup Wahlera i po sprawie. Jeszcze pytanie takie do termostatu powinien być oring był ? założyłeś go ?
Ok dzięki za pomoc :) a czy ten układ powinien sie sam odpowietrzyć ?? i czy muszę kupić jakieś nowe oringi czy uszczelik do termostatu? chce tylko zlać płyn termostatu nie będe wymieniał
To nie jest kompresja, ani powietrze ze sprężarki, bo problem występuje powyżej 90 st, czyli zaczyna się przegrzewanie i nawet gotowanie. Najpierw trzeba wykluczyć brudną chłodnicę, bo to najtańsze do wykonania- brak inwestycji, a potrzebne i wskazane. Potem można się stopniowo zagłębiać punkt po punkcie. Termostaty są tak konstruowane w ciężarówkach,...
jak dla mnie to wystarczy wymiana elementu który się zużył a nie kupować cały w obudowie chyba że nie produkują , bo szkoda kasy na takie zabiegi... musiałbyś sprawdzić w katalogu VW po numerze vin twojego auta , samego termostatu + oringu i wtedy masz pewność po numerach katalogowych że będzie pasował a co za tym idzie zamiast 200 zł wydaje 30zł +...
Witam, mam pewien problem z VW passatem B3 2.0 benzyna + gaz. Otóż wczesną jesienią zablokował mi się termostat, gdyż parował mi płyn ze zbiornika. Po wymianie termostatu nadal ubywało mi płynu więc poczytałem trochę i sprawdziłem korek od zbiorniczka, który to okazał się być trefny, gdyż oring w nim został wypchnięty. Po zmianie korka dalej muszę dolewać...
Witam ma problem z wysokim ciśnieniem w układzie chłodzenia Chrysler Town & Country II 2014r 3,6 benzyna z gazem . Przewód od wody jest twardy, pirwszym objawem był wyciek z pod oringu od parownika następnie pękł trójnik od nagrzewnicy.Wymieniłem termostat i korek do chłodnicy na nowy kupiony w serwisie. Mechanik myślał że uszczelka pod głowicą ale...
Witam. Mam problem z peugeot 207 1.4 8V, a mianowicie wyrzuca płyn jak jest odkręcony korek od zbiorniczka. Jak jest korek zamknięty to trzyma temperaturę, wentylator normalnie się załącza. Dwa miesiące temu był wymieniany termostat, teraz była wymieniona uszczelka pod głowicą (głowica była splanowana, sprawdzona na szczelność, wymienione zawory, uszczelniacze...
Panowie, cały czas walczę z wyciekiem ale chyba już wszystko jasne tzn oring cewek + uszczelka termostatu i powinno być ok. Tylko mam inny problem, czy orientuje się ktoś czy te oringi przy cewkach występowały różne dla różnych modeli fiatów i silników? bo to co kupiłem - to co mi sprzedano, niby średnice ma ok, natomiast szerokość - u mnie 1 mm, w...
Tu jest zdjęcie grubości sondy, szerokość w miejscu, w którym osadzony jest oring i szerokość samego kołnierza sondy. Długość trzpienia to 20-21mm nie, mogę dobrze tam podejść suwmiarką Dodano po 11 Kolego, pomyślałem, że rozkręcę ten termostat i wyczyszczę, faktycznie styki popalone, ale ta rurka, która idzie do sondy (nigdy nie pamiętam jej nazwy)....
Witam. Termostat jest przykręcony dwoma wkrętami do zbiornika (część w kształcie talerzyka), nie trzeba stosować kleju jest oring a element regulujący do płyty plastikowej u góry. Po przykręceniu i założeniu pokrętła sprawdź zgodność pokrętła ze znakiem. pozdrawiam.
Mam problem z mercedesem 220 C DISEL rok 1997,po przejechaniu około 7 km kiedy płyn hłodzący osiąga temperaturę 85 stopni i następuje otwarcie termostatu zapala się kątrolka EPC i silnik zaczyna pracować jak na trzech cylindrach, pedał przyśpieszenia nie reaguje na polecenie więc staję i gasze silnik. Po trzech minutach odpalam i wszystko jest idealnie...
witam, przestudiowałem już chyba wszystko co było na ten temat i nic... Problem polega na tym, że po dłuższym postoju auto zapali, po 3 sekundach gasnie i trzeba krecic okolo 30-60 sekund zeby zapalił - pozostawia za soba wtedy kłeby dymu. Wymieniłem już zawór EGR (bo przeciekał), czujnik temperatury wody na termostacie, wszystkie przewody paliwowe,...