Oringi do lornetki 4 szt. mają średnicę wewnętrzną 17 mm a grubość 2,5 mm
Przerabiałem ostatnio u siebie. Taka sama astra tylko, że '99 (przebieg 190 k) Puściły oringi nagrzewnicy. Ale może też sama nagrzewnica cieknąć. U mnie mokry był dywanik pasażera. ( Z jednej rurki cieknie na lewy dywanik, a z drugiej na prawy) Koszt niewielki, bo gumki za niecałe 50 pln w oplu dostałem. Ale demontażu sporo i montaż nagrzewnicy niewygodny....
Popuściłeś śrubę mocującą rurki pod maską? Te oringi to nowe czy nowe używane? Nie odkręcaj całkowicie mocowania tylko popuść, będziesz miał możliwość porządnego przykręcenia opasek na nagrzewnicy. I załóż nowe oringi. Żadnych uszczelniaczy czy silikonu. Jak to ci puści przy temperaturze roboczej ok 90stopni to poparzy ci nogi.
Akurat ten silnik nie ma problemu z odpowietrzeniem... Czy po jeździe węże są mocno twarde??? Jeśli za każdym razem po przejechaniu kilkunastu kilometrów zapala się komunikat i dolewasz płynu to może jakieś wycieki (czasami nagrzewnice popuszczają lub często oringi na wejściu nagrzewnicy w kabinie ??? Jeśli brak wycieków to drożność cienkiego przewodu...
Są tam gumowe oringi i zabezpieczone metalowymi zawleczkami które bardzo łatwo schodzą.
wymienic oringi, da sie
100% pewności tylko tak sprawdzisz nagrzewnice po zdjeciu pokrywy - obudowy. Jeżeli zamkniesz nagrzewnice rozgrzejesz silnik do temperatury roboczej otworzysz zawór na max poleci ciepłe powietrze z nawiewow przez 30 sekund i zaraz chłodne - to według mnie nagrzewnica niby dwa przewody są gorące ale ciepła woda krąży tylko powiedzmy przez 5 cm od podłączania...
W 307 nie trzeba wyjmować deski. Ściągasz plastik przy nogach kierowcy i wymieniasz oringi. Jest pełno filmów na jutubie, wprawdzie nie po polsku, ale co widzisz to widzisz. Korek chłodnicy nie ma nic do wycieku z okolic nagrzewnicy.
Oczywiście węże są na zatrzaskach ale, najpewniej wyciągnąć nagrzewnice. Bo z tymi wężami to nie takie proste jak się oringi podwiną.
Miałem to samo wswoim opelku wyciek zlokalizowałem w nagrzewnicy 'Przyczyną były dwa oringi.
Witam mam problem z temperaturą chłodzenia. Temperatura podczas jazdy zachowuje się normalnie tzn jest 83-91'C ale na postoju potrafi wskoczyć do 95-98'c a wtedy załączyć się wentylator i zabije do 91 Czy to normalne? Dodam że wcześniej tego nie miałem a zaczęło się od kiedy wymieniłem oringi przy nagrzewnicy i zalałem nowym płynem układ chłodzenia...
Leci do wnętrza czy do komory? Jak od komory to prawdopodobnie wykruszyły się oringi.
Na zakończenie tematu podsumuje po kilku miesiącach jak się skończyła ta sytuacja z moim autkiem. Z olejem w płynie narazie sobie odpuściłem. Wypłukałem dokładnie układ na tyle na ile mogłem i narazie oleju nie widać. Płyn mi ubywa, ale podejrzewam że to wina przewodów bo są mokre. Muszę je wymienić. Wymieniłem oringi w nagrzewnicy także w środku płyn...
Mam jeszcze jedno pytanko,w aucie strasznie parują szyby filtr jest mokry ubywa płynu chłodniczego w dość pokaźnych ilościach ... Jak sprawdzić szczelność nagrzewnicy bez jej demontażu ? Bo w tym aucie trzeba cały kokpit rozebrać :/ A kto ci tak powiedział? Nagrzewnica jest od dołu ,często puszczają oringi. Wystarczy zdjąć "koryto" na dole ,tylko trzeba...
Witam. Jakieś 4 miesiące temu rozbierałem układ ogrzewania. Wymieniałem oringi uszczelniające nagrzewnicę i naprawiałem elektrozawór nagrzewnicy (sklejenie + zablokowanie jako otwarty). Elektrozawór teraz pełni identyczną rolę jak "lornetki" w nowszych wersjach. Ostatnio padły mi węże LPG (wymieniłem) przy okazji zrobiłem płukankę. Płukankę robiłem...
sprawdź wykładzinę pod dywanikiem kierowcy. Ja miałem tak samo jak piszesz że ubywało płynu a w oleju go nie było ani w spalinach ale za to była mokra cała wykładzina i to był właśnie płyn chłodniczy.Pierwsze założenie że to nagrzewnica. Mechanik powiedział że cały dzień roboty żeby wykręcić nagrzewnicę bo trzeba kokpit rozbierać. W domu posiedziałem...
Nie ryzykował bym na Twoim miejscu. Astry G z klimą mają niestety głupie rozwiązanie - nagrzewnica nie jest bezpośrednio połączona z przewodami idącymi do komory silnika, tylko po 2001 roku za pomocą takiej przejściówki -> https://4.allegroimg.com/original/030b52... A wersje...
Dzięki za info. Jeszcze mam pytanko co do uszczelnienia połączenia nagrzewnicy głównej - wężownicy. Mam wersję z gwintem - jakie tam są oringi??
Wychodzi w bok, koło pedałów, po stronie kierowcy. Zdejmujesz osłonę pod kierownicą, chyba boczek tunelu środkowego ( nie pamiętam dokładnie ), tunel nawiewu na nogi kierowcy. Oringi na króćcach, jakby nie było w zestawie, daj nowe. Pasuje poluzować mocowanie rurek na ścianie grodziowej, tam jest jeden wkręt między rurkami, od strony komory silnika....
jak ubywa to może być na dywanikach albo nie,,, jak płynu nie ubywa w zaskakującym tempie to powinno grzać chyba że wąż zagięty uszkodzony tak że blokuje przepływ. zobacz czy kapie przy wlocie do nagrzewnicy tam są chyba szybko złącza i oringi. jak ja wymieniałem oringi , to miałem z serwisu nic nie ciekło.. jak mokro to kicha do poprawy jak nie to...
Zrobisz to bez problemu. Zaczynamy. Świetlówka do kabiny. Wyciagasz radio.obudowe licznika wtyczki przelacznika - zostaw wtyczke do awaryjnych, wyciagasz licznik, z lewej pod kokpitem masz 2 srubki-zobaczysz je jak sciagniesz ramke, pod mala srebrna listwa srubki. Z prawej strony listwe srebrną sciagasz, musisz poczuć ktore srubki odkrecic 2 lub 3.odkrecasz...
Wymienia się oringi 4 sztuki srednica wewnętrzna 17 mm, grubość 2,5 mm
Witam Dziękuję za odpowiedź, już temat uszczelek mam załatwiony, oringi 17x3.5 pasują idealnie na te grubsze rury do górnej nagrzewnicy. Plukanką kwasu fosgorowego pięknie wyczyściłem wymiennik po stronie obiegu zimnej wody ale niestety kwasem nie udało mi się usunąć ciemnobrązowego tłustego nalotu po stronie gorącej, jakieś pomysły jak to usunąć? Pozdrawiam
Witam forumowiczów, ostatnio borykam się z tym samym problemem Astra 1.7dti 2000r Ja dodatkowo sprawdziłem nagrzewnicę w środku auta, często przepuszczały oringi i płyn się dostawał do kabiny. Można sprawdzić czy dywaniki nie są mokre. Ja rozbierałem cały tunel i obudowę nagrzewnicy - u mnie sucho. Dodatkowo sprawdzałem pompę wody, niby z tamtych okolic...
Prawdopodobnie elektrozawór nagrzewnicy. Umieszczony jest on na wejściu do nagrzewnicy. Dostaniesz się do niej demontując popielniczkę, tapicerkę pomiędzy siedzeniami a następnie plastikową obudowę nagrzewnicy 10 spinek wokół niej. Uwaga dolna część obudowy przy silniku 2,0 dtl posiada dwie śruby wykręcane od strony komory silnika. Warto też zaopatrzyć...
Przypatrz się złączą wymiennika, są na nich oringi które lubią przepuszczać po jakimś czasie. Czy kocioł był serwisowany? Mianowicie chodzi mi o czyszczenie nagrzewnicy i pompowanie naczynia wzbiorczego.
Witam Panów. Jestem już po naprawie tego elektrozaworu. Moja rada - zanim zaczniecie cokolwiek robić zapraszam do sklepu najlepiej firmowego, bo różnica w cenie żadna, po nowe oringi pomiędzy węże i nagrzewnicę bo po rozmontowaniu stare nie nadają się do niczego. Kolejna istotna rzecz to odkręcenie ociekacza pod nagrzewnicą - robi się to od strony silnika...
Przeczytałem dużo postów na temat klimatyzacji ale nigdzie na znalazłem w jaki sposób są montowane uszczelnia na zworze rozprężnym. Sprawa dotyczy Peugeot 307 1,4 16V klimatyzacja manualna A/C. Robię naprawę klimatyzacji w samochodzie który kupiłem a nie działa klimatyzacja. Sprawdziłem szczelność skraplacza (chłodnicy) szczelność parownika. Kto to...
Dzień dobry (i Wesołych Świąt) Mam Junkers 2F Junkers zw20ke - data zamontowania 2000 r. Pracuje bezproblemowo, tydzień temu był serwisant na coroczne czyszczenie. Zalecił wymianę nagrzewnicy (wężownicy), bo podobno jest zasyfiona Mogło tak być bo były małe ubytki z instalacji CO. Poprzedni właściciel ograniczał się tylko do dobicia wody do instalacji...
Witam, samochód to E36 Cabrio '99 M43B18 z Climatronic'iem. Połowę dużego problemu już rozwiązałem, gdyż woda przedostawała się przez uszczelkę/gąbkę pomiędzy karoserią a obudową nagrzewnicy/dmuchawy. Nowa uszczelka zamontowana i tam już nie leci, aczkolwiek teraz kapie kropelkami z jasnego łącznika aluminiowych przewodów nagrzewnicy z plastikowymi...
Jeśli chodzi o kamień, to trzeba wymontować wężownicę z piecyka i wlać do niej środek rozpuszczający kamień. Najstuteczniejszy jest kwas solny (rozcieńczony), ale bardzo niebezpieczny (silnie żrący), więc należy posłużyć się np. octem (wcać ocet, nierozcieńczony). Ocet musi być w wężownicy conajmniej godzinę. Potem wylać (można wstępnie nieco podgrzać...
Przy sprawdzaniu szczelności słyszałem wyciek z lewej strony nagrzewnicy lub jej okolic. ? A jak sprawdzałeś szczelność i słyszałeś wyciek ? Tam gdzie cieknie też sie poci olejem, i/lub UV Wycieka. Moim zdaniem trzeba zweryfikować oringi czy dziurawy parownik bo jak rozkręcisz to po ptokach.
Tak jak pisałeś uszczelki tych aluminiowych rurek przetarły się i stąd powstał wyciek. Jeśli ktoś będzie miał podobny problem to polecam nie dokręcać zbyt mocno wspomnianego imbusa bo aluminiowa blacha trzymająca rurki jest dość miękka i w moim przypadku byłem zmuszony dorobić ten element z dość grubej stali, bo przestała dociskać i to tylko pogorszyło...
Miałem ostatnio problem z nagrzewnica ponieważ płyn chłodniczy uciekał mi pod dywanik kierowcy. Problem został rozwiązany - okazało sie ze oringi były zużyte i nie trzymały. Od tego czasu( około miesiąc) płyn chłodniczy nie ucieka, na podłogę sie nie leje. Dodam ze bulgota mi od roku, tylko wtedy gdy temperatura powietrza spada - tj. Jesień-zima. W...
To co zaznaczyłeś na zdjęciu - czarne pudełko z żółtym złączem to sterownik poduszek. Możesz robić samemu ale trzeba wypompować czynnik z układu klimatyzacji. Deska do demontażu, obudowa nagrzewnicy do wyjęcia a z niej parownik. Trzeba go wymyć z zewnątrz by usunąć grzyba, do tego wyczyścić wnętrze obudowy nagrzewnicy. Po zakończeniu prac sprawdzenie...
Jeżeli umycie silnym strumieniem wody nie oczyści lamelek to można przestrzeń między nimi przeczyścić jakimś płaskim ostrzem (niektórzyi instalatorzy stowują brzeszczot piły do metalu, ale nie polecam, gdyż trzeba mieć spore wyczucie, by nie przeciąć rurek). Na zdjęciu ta nagrzewnica nie wygląda tragicznie, ale nie jest też zupełnie czysta (widać brak...
Tam są oringi. Jeżeli z nich cieknie to trzeba wymienić. Polecam też przed złożeniem całości dokłądnie wyczyścić elementy z kamienia, ale trzeba uważać, aby nie pokaleczyć, a następnie posmarować smarem silikonowym lub teflonowym. Poza tym poniżej masz jeszcze półśrubunek, ale tutaj to już Ci nie powiem jak on tam jest uszczelniany. Cieknie z tego...
No tak. SMD to nie dla amatora, ale profi powinien poradzić sobie. Sygnał sterujący napięciem startowym powinien zawsze dostawać z elektroniki kotła taki sam, a to, że czasem nie startuje może być spowodowane brakiem jakiegoś dobrego styku na płytce, lub pęknięciem np. opornika. Przegląd kotła gazowego, a szczególnie kondensacyjnego powinien robić wyłącznie...
Przykładowo x razy (uszczelnienie układu chłodzenia) za oringi, węże, pompę, zbiorniczek itp. Ale widać gdzie cieklo. Prosiłem. Żaden nie ruszył. Jeden wlal jakiegoś syfu że nagrzewnica poszła do wymiany. Ponad 2500 zł na remont zawieszenia i k... a musieli nie ruszyć maglownicy. Przeciez bym dołożył ile trzeba. Wymiana nagrzewnicy - nie połączyli panelu...
U mnie wyciek z zespolu wodnego przed i po dokladnym czyszczeniu. https://obrazki.elektroda.pl/3566146100_... Czy moge wymienic sama cewke na pokrywie czy wymienic razem z pokrywa? Membrane ogladalem i nie widac uszkodzen. Czy ja tez powinienem wymienic przy wymianie cewki? Na allegro mozna dostac sama: https://obrazki.elektroda.pl/9573746400_...
W nagrzewnicy było mnóstwo kamienia http://obrazki.elektroda.pl/7265265100_1... po zalaniu odkamieniaczem chyba nic w środku nie zostało, bo przedtem aż szurało. Oringi kupiłem, wymieniłem. Skoro już mam kocioł bez wody to chciałem sprawdzić ciśnienie w naczyniu przeponowym i moim ciśnieniomierzem (taki z wyświetlaczem elektronicznym)...
Witam. Mam problem z peugeot 207 1.4 8V, a mianowicie wyrzuca płyn jak jest odkręcony korek od zbiorniczka. Jak jest korek zamknięty to trzyma temperaturę, wentylator normalnie się załącza. Dwa miesiące temu był wymieniany termostat, teraz była wymieniona uszczelka pod głowicą (głowica była splanowana, sprawdzona na szczelność, wymienione zawory, uszczelniacze...
Aby zakończyć temat powiem co wyszło z ta Astrą. Otóż zmieniłem nagrzewnicę na nową choć stara była czyściutka i zapewne sprawna. Ale już wczesniej kupiłem więc zmieniłem. Teraz wiem że winny były o'ringi na złączu do nagrzewnicy. To kropelkami puszczało bo wiadomo -cisnienie w układzie chłodzenia jest spore. No i wentylator te mikrokropelki wydmuchiwał...
Jeżeli puscza ubywa ci płynu i syfi Ci zbiorniczek przy wysokiej temperaturze silnika to: - albo chłodniczka oleju się rozszczelnia przy wys. temp. (ale nie ubywałoby płynu) - albo masz pozostałości które wywala do zbiorniczka z dołu chłodnicy podczas wyższej temperatury (ale nie ubywałoby płynu) - albo (co najbardziej prawdopodobne z twojego opisu)...
Z hydraulika to grubsza sprawa układ niby sprawdzony i wgl szczelność jest no to mówię pewnie pompa . Wymieniłem pompę filtry wszystkie oringi i nic. W podnośniki nie może nic być nawalone bo pompa do rozdzielacze nawet nie podaje . Wymontuje to wszystko i bede sprawdzał centymetr po centymetrze może gdzieś jest dziurka jak szpilka . Niby powietrzem...
Cześć Seat Ibiza II 94r. 1.6 1F Szukam pomocy / podpowiedzi może ktoś będzie miał jeszcze jakiś pomysł, od pewnego czasu działy się dziwne rzeczy z układem chłodzenia - zacząłem wymieniać poszczególne oringi, kominki, wężyki bo zaczął lecieć płyn. Potem stwierdziłem że w układzie jest zbyt duże ciśnienie. Nie mierzyłem, ale węże napuchnięte i twarde...
Mam ten piec od 1999 i jestem z niego bardzo zadowolony, bo nigdy sam z siebie mnie nie zawiódł przez tyle lat. Miał jedną unieruchomiającą awarię, ale co śmieszne przez uderzenie ciężarówki ;-). Walnąła w słup, zwarły się linie i poszło ponoć napięcie międzyfazowe, które uszkodziło płytę główną w piecu i zmywarce. Cena mnie wówczas trochę zabiła, więc...
Witam. Niestety przekopując od tygodnia dziesiątki artykułów w Elektroda, Google, YouTube, BMWSport, prywatnie z użytkownikami oraz znajomymi nie znalazłem odpowiedzi na mój problem dotyczący mojego auta. Auto to wspomniane w tytule tematu : BMW E39, 523i, 03/1999r. Mianowicie nie działa manualna (nie klimatronic) klimatyzacja, jeszcze niedawno działała,...
Witam ponownie po lekkiej przerwie. Obiecałem dać znać jak będzie po problemie z wyrzucaniem płynu. Było to już wyżej opisane prawdopodobne przyczyny przez kilku użytkowników, ale może w dużym skrócie opiszę dla potomnych, może komuś się przyda w nadchodzących niemiłych objawach. Wymieniłem korek (wszystkie org) zbiorniczka wyrównawczego, termostat,...
Ja już tu przez elektroda-bota prowadzę ten temat w 2 wątkach równolegle... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Jeśli (at)gulson ma taką moc sprawczą to ewentualnie prosiłbym o scalenie wątków w jakiś tam sposób, bądź przeniesienie postów od stycznia 2025 do jednego wątku, a zostawienie tych z 2024 w innym. Wyjaśnienie: użytkownik...
Panowie pomoże ktoś? otóż rano sprawdzając płyn wskaźnik był na maximum :roll: odciągnąłem 150ml płynu wskaźnik lekko opadł po czym było widać,że sam wraca do poziomu tego co był :roll: Postanowiłem odpowietrzyć układ po raz kolejny.Po odciągnięciu tych 150ml gdy wskaźnik mi się podniósł od nowa do max poszedłem odpalić auto.Odpaliłem i wtedy wskaźnik...
Octavia 1 diagnostyka klimatyzacji manualnej. Witajcie, zwracam się do Was z prośbą o pomoc w diagnostyce na temat problem z którym się borykam. Chodzi o problemy z usterką klimatyzacji manualnej w silniku 1.9 AGR (rocznik 1999). Temat będę uzupełniał schematami, zdjęciami i opisami, żeby przy okazji rozwiązania problemu zrobić kompendium wiedzy dla...
Chciałem wyciszyć mojego kompa - wybór padł na chłodzenie wodne. Postanowiłem zrobić je sam. Założenie było takie, żeby wydac jak najmniej i robić z rzeczy jakie mam pod ręką. Padło ma aluminium i plexi. blok cpu zrobiłem ze starego radiatora, blachy alu i plexi. http://obrazki.elektroda.pl/8261941100_1... zbiornik powstał z 3 płytek...
Tak wymieniłem przeponę, kupiłem ją z całym zestawem uszczelek. Więc wymontowałem zespół, wyczyściłem go, wymieniłem wszystkie uszczelki łącznie z oringiem iglicy, poraz kolejny nasmarowałem i wszystko działa. Martwi mnie jedynie mały przepływ. Znaczy się był większy przed zamarznięciem, teraz jest na tyle duży że piecyk zapala się, ale nie płynie tak...
Piecyki wymagają okresowej konserwacji, do której zalicza się m. in. (raczej - przede wszystkim) czyszczenie nagrzewnicy. Przeciętnie wymaga co ok. roku, ale można też obserwować, kiedy wymaga pilnie czyszczenia, np. wtedy gdy nie ma ciągu i płomień przedostaje się na zewnątrz tej skrzyni (wtedy jest już stan bardzo zły -totalnie zapchana). Częste zanieczyszczenie...
Czy jest normalne, ze podczas gdy silnik jest rozgrzany ilosc plynu w zbiorniku wyrownawczym podnosi się-ponad max, a gdy silnik jest zimny powraca do normy ? W zasadzie tak. Wewnątrz układu wytwarza sie ciśnienie, a temperatura rozszerza nieznacznie objętość płynu chłodzącego, co już zaobserwowałeś. Aha i jeszcze jedno, podczas rozgrzewania silnika...
karcher oringi oringi vaillant oringi makita
pompa wspomagać renault laguna podłączenie wtyczki kolory satelitarny tuner analogowy
volkswagen sharan volkswagen sharan
Kantowe blaszki w klockach hamulcowych Passat B5 1.9 TDI 90KM kombi Bezpiecznik świateł przeciwmgielnych Peugeot 207 2006 - lokalizacja