Wiazka pompowtryskiwaczy pod pokrywą zaworów. Jak nie kontaktuje na którymś to nie odpala czasami łapie kontakt od wibracji. Zużyte oringi pompowtryskiwaczy lub gniazda w głowicy. Jeśli podczas odpalania nie widzi obrotów to czujnik położenia wału. Wszystkie przypadki mogą nie powodować błędów w ecu.
Więc oringi pompowtryskiwaczy do wymiany. Przy okazji sprawdź stan gniazd, w jakiej są kondycji.
A gdyby to turbina puszczala olej nie bylby innego koloru? I kopcila by na jalowym biegu?turbina jest po regeneracji, ja bym stawial na oringi pompowtryskiwaczy.. Moze ktos ma jakis pomysl?
W pierwszej kolejności zobacz czy na łączeniu pompy tandemowej i głowicy od spodu nie ma śladów wycieku paliwa.Przyczyną mogą być też nieszczelne oringi pompowtryskiwaczy. Zakładam, że akumulator i rozrusznik masz sprawny.
Może oringi pompowtryskiwaczy zostały ścięte przy montażu- bardzo łatwo je uszkodzić, ja stosuję specjalny smar silikonowy, bo posmarowanie olejem silnikowym, to 100% uszkodzenie. Przerabiane. No i pomiar ciśnienia paliwa zasilającego sprawdzić.
Witam kolegów serdecznie. Mam dzisiaj takie pytanie czy zużyte oringi pompowtryskiwaczy mogą się ujawniać w taki sposób że gdy jest poniżej zera po nocy samochód odpala tak dziwnie że odpali, ale pracuje przez ok 3-5sekund nie równo do tego puści niebieskiego bąka czuć nie przepalone paliwo nie jest to smród oleju i oleju nie ubywa. Ani mi nie ubywa...
Ciśnienie paliwa przy 1500 obr/min powinno wynosić nie więcej niż 25bar, wyższy wynik może świadczyć o zapchanym filtrze paliwa. Brud otworach powrotnych z pompowtryskiwaczy może świadczyć o ich nie szczelności takich jak podkładka pod pompowtryskiwaczem, oringi na nim lub nieszczelność iglicy pompowtryskiwacza.
POWERRubber wydaje mi się że jak się kupuje zestawy naprawcze pompowtryskiwaczy, to oringi są dopasowane do tego w jakich warunkach będą pracować.
Witam wszystkich.Wiem że temat ten był wałkowany 1000 razy ale nadal znalazłem odpowiedzi.Mianowicie,posiadam Audi A4 2000r z silnikiem 1.9 tdi 115km o oznaczeniu AJM. Problem wygląda następująco : wszystko się zaczęło gdy temperatura spadła poniżej 10 C,wtedy to pierwszy raz zauważyłem że silnik nie równo pracuje i z wydechu wydobywa się siwo niebieski...
Czy w okolicach pompy tandemowej nie widać wycieku paliwa ? Może także ciśnienie paliwa uciekać przez oringi na pompowtryskiwaczach.
Proponuje zmienić oringi na pompowtryskiwaczach. Przez to może ciężko odpalać.
Jeszcze są górne oringi na pompowtryskiwaczach.. Chociaż te rzadko ulegają uszkodzeniu, to nie można wykluczyć.
Cześć, mam to samo, również bxe. Wymienione PompoWtryski pierwsze sprawdzone na maszynie i dobre są. Pompa vacum wymieniona oraz wiązka pompowtryskiwaczy, ciśnienie paliwa, książka, oringi na pompkach nowe. Te same objawy, przerywanie u mnie tylko przy 2000 rpm w czasie jazdy, podczas przyspieszania, zakres 2-3 tys, przerywanie masakryczne, ze chce...
W pierwszej kolejności sprawdź oringi uszczelniające 4 pompowtryskiwacz bo korekcja na 4 garze jest wysoka.
Uszczelki (oringi)na pompowtryskach do wymiany,
U mnie podobna cena głowicy plus pompki tam co dałem pompki pytali w jakim stanie jest głowica i odradzali tulejować tych gniazd że lepiej nowa kupić. Kompletna z 3 tyś plus pompki i oringi
Pompa w baku powinna dawać około 0.5 bara, jak zatkasz wężyk to wzrośnie do około 1 bara. Co do ginięcia ciśnienia na tandem pompie to w niej jest regulator. Na powrocie ma być 1 bar więc skoro na króćcu pomiarowym masz zbyt niskie ciśnienie, na drugiej pompie jest to samo to raczej oringi na pompowtryskiwaczach. Oleju czasem nie przybywa? Kanał który...
Jak przy tym przebiegu wałki nie były robione to raczej na 99% są wytarte. Dwa prowadnice zaworowe w 1.9 Tdi PD to najmniejszy problem. Większy problem to stan gniazd pompowtryskiwaczy. Niestety inżynierowie z VAG dali ciała i pompowtryskiwacz ma mocowanie tylko z jednej strony. Co skutkuje tym że pompka kiwa się w gnieździe i wyrabia obudowę pompowtryskiwacza...
Jeżeli nieszczelne są oringi do montażu to wymienisz je bez problemu , a jeśli będzie przepuszczał pompowtryskiwacz oddaj do regeneracji. Sprawdź jeszcze co dzieje się z paliwem na powrocie , mogą obsady pompowtryskiwaczy nie trzymać. Silnik możesz odpalić i na wolnych obrotach obserwować co się dzieje na pompowtryskiwaczach( bez pokrywy zaworów) .
Sprawdziłem dawkowanie pompowtryskiwaczy i to też jest ok. Filtry i oringi na wtryskach wymieniłem na nowe. może ktoś miał podobną usterkę? Jak sprawdziłeś "dawkowanie"? Co wymieniłeś?
Luzujesz o 225 stopni (180 + 45). Jeżeli są już zamontowane, to sprwadź z czystej ciekawości czy któryś nie jest podparty. P.S. Pompowtryski należy regulowac po każdorazowym demontażu i montażu, nawet jeżeli wyjmujesz i wkładasz ten sam. O takich szczegółach jak nowe oringi i śruby mocujące pompowtryskiwacze i wałek dzwigienek nie wspominam. Powodzenia...
Witam. Autko przyjechalo na dymienie. Czuc bylo niedopalone paliwo, wiec wymienilismy oringi, podkladki, na pompowtryskiwaczach gniazda wyczyszczone, pompowtryski ustawione, dźwigienki wyregulowane. Pompowtyski oddane do sprawdzenia i sa OK. Samochód przestał kopcic, chodzi równiutko, pali od strzala. Lecz po calej operacji brakuje mu mocy. Błędów brak....
Jaki masz przebieg, jak wyglądały gniazda pompowtryskiwaczy, zapewne posiadały ranty, możliwe że mechanik spaprał robotę i poprzecinało oringi przy zakładaniu pompek. Masz jakieś inne objawy? Trudności z rozruchem, nierówna praca silnika?
jeżeli masz zaworek wciskany w filtr to wymień oringi na nim oryginalne opaski sprężynowe na przewodach wymień na skręcane i do sprawdzenia smok w zbiorniku bo na pewno po dłuższym pdostoju słychać jak pompuje powietrze
Witam wszystkich. Ponownie mam problem z odpalaniem po kilku godzinnym postoju. Oringi/uszczelki na pompowtryskiwaczach wymienione, około 4-5 miesięcy był spokój. Świece sprawdzone. Zauważyłem,że po zgaszeniu auta pompka pod podszybiem pracuje około 2-3 minut i słychać jak paliwo się przelewa. Co może być powodem? Z góry dziękuję.
Ja też bym zaczął od przepływki bo po logach widać że troche nie ogarnia. Później zabież się za pompki wyciągnij 1 i 2 sprawdź gniazda i obadaj oringi na nich potem zamien 1 i 2 z 3 i 4 i sprawdź parametry. Powodem tego że nie wkręca sie na obroty jest na 90% przepływka.
Jeżeli silnik na pompowtryskach to oringi uszczelniające na pompowtryskach przepuszczają paliwo do oleju. Typowa przyczyna wyrobionych gniazd pompowtryskiwaczy w głowicy. Wymiana oringów pomaga na jakiś czs pozdrawiam.
Witam. Czy w pompkach piezo siemensa wymienia się oringi ? . Z tego co patrze to zestawy naprawcze są dedykowane głównie do pompek boscha, a co do siemensów to już nie za bardzo . Wymieniał ktoś z Was już oringi w tych pompkach ?
Jestem nieszczęśliwym posiadaczem VW Sharana 1.9 tdi 115 KM. Po wymianie uszczelki pod głowicą, samochód zaczął ciężko odpalać po dłuższym postoju np. po nocy i przy tym kopcić na biało. Dodatkowa informacja później odpala bez najmniejszego problemu. Po reklamacji w/w naprawy mechanik wymieniał 4 razy oringi na pompowtryskiwaczach, które niby były przecierane...
Trudno powiedzieć gdzie bo raczej nie ma zbyt wiele możliwości: turbo, sprężarka, ewentualnie jakiś jeszcze osprzęt smarowany olejem z silnika i sam silnik.. Niestety nie znam tego silnika (zdarzyło mi się grzebać troszkę w Cursor 8 i to jeszcze leżącym w autobusie). Nie pamiętam już jak rozwiązane jest zapodawanie paliwa do pompowtryskiwaczy i powrót...
Panowie, wracając do tematu. Po wymianie szklanek, trzeba zrobić regulacje pompek. Może być przez to utrudnione poranne odpalanie. Tak? Warto też wymienić oringi. Bez sprzeczek proszę :)
Kolego Versus, ropa może się dostać do cylindra tylko i wyłącznie przez wtrysk, bo cylinder jest uszczelniony podkładką wtryskiwacza... A co do dymienia, to albo przyciąłeś oringi, albo płyn chłodniczy, albo skrapla się woda w wydechu przy tej temperaturze i mocniej dymi parą wodną.
Do domex32 miałem taki przypadek w leonie 1.9TDI 150KM na pompowtryskach czasami lekko kopcił na biało płyn na wolnych obrotach nie ubywał po wolnej jeździe było dobrze, po szybszej zapalała się lampka braku płynu w układzie chłodzenia i trzeba było dolać około 1,5 litra okazał się że była to uszczelka pod głowicą. Poszperałem troche i podaje odpowiedzi...
Pompowtryskiwacze daj do sprawdzenia.Nie trzymają i stąd ten dymek poranny.
1️⃣ Ciśnienie paliwa – pompa tandemowa Silnik BMN nie ma klasycznej pompy CR, lecz pompę tandemową, która dostarcza paliwo do pompowtryskiwaczy i generuje podciśnienie dla układu wspomagania. Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie – jeśli pompa tandemowa nie daje odpowiedniego ciśnienia, wtryski mogą nie pracować poprawnie. 2️⃣ Problem z uszczelnieniem...
Dobrze trafiłeś. Wymontuj w pierwszej głowicy pompowtryskiwacz i wymień na nim gumowe oringi. Będziesz zadowolony. Nowa pompka może dawać większe ciśnienie i te pruchna nie wytrzymały. Na nowe oringi nanieś trochę wazeliny ( lub oleju) przy wkładaniu wtryskiwaczy. Przy okazji- przy wymianie pompowtrysku, należy spuszczać paliwo z listwy, bo można narobić...
Zestaw naprawczy pompek, to wszystkie oringi, podkładka, zabezpieczenie, i grzybek. Powinno się to wymieniac przy kazdym wyciagnieciu wtrysku.
AXR czyli TDi PD z wszystkimi jego bolączkami. Jak kopci po odpaleniu to do sprawdzenia gumki na pompowtryskach (przy okazji stan wałka i szklanek oraz samych gniazd pompowtryskiwaczy czy nie ma rantów lub rozjechane tak że żadna gumka tego nie uszczelni - przed montażem nowych trzeba ostre ranty spolerować po ponacinają nowe oringi i wracamy do punktu...
jest około 20 wszystkie "+". około 18 czy 25 ?? wyciągaj pompki zrób na nowo oringi i przy okazji spr czy głowica nie jest rozklepana ( tzn wżery na ściankach) zregenerowane pompowtryskiwacze największa głupota na świecie - szkoda kasy i zachodu. A tak apropo na czym ta regeneracja polegała ?
Witam.Mam kolejny problem,a mianowicie pojawia mi się olej w zbiorniczku wyrównawczym głowica po planowaniu wymianie uszczelniaczy i docieraniu zaworów nowa uszczelka elring nowe śruby do głowicy oraz komplet uszczelek do turbiny i kolektorów wymienione oringi na pompowtryskach silnik chodzi równo nie kopci żadnych błędów na ktsie o co tu chodzi czy...
Pierwsze ciśnienie na pompie tandem podczas przyspieszania. Dwa albo oddanie pompek do sprawdzenia albo wyjęcie 1 i 2 ocena stanu krzywki na wałku. Trzy sprawdzanie stanu uszczelnień pomp wtrysku w gnieździe (oringi czy nie zdarte) jak i stanu samego gniazda czy nie rozjechane. Cztery zmiana pompowtrysków 1 i 2 miejscami na nowych bądź starych uszczelnieniach....
Może ja opowiem swoje doświadczenia, bo widzę, że kolega nie chce współpracować. Mam octavię z silnikiem AXR. Generalnie to jeden diabeł. Na wolnych obrotach i w okolicach 1800 - 2000 rpm było słyszalne bardzo wyraźne brumienie/rezonans pochodzące od układu dolotowego. Rozebrałem cały dolot, poskręcałem, wymieniłem oringi, bez skutku. Wykleiłem chwyt...
Cześć, mam problem z Seat Leon 2 1.9tdi BLS dpf egr off. Auto stało 2 tygodnie i po powrocie zaczęło nierówno pracować na wolnych obrotach, rzuca silnikiem. Głównie chodzi nierówno ale co jakiś czas zaczyna pracować zupełnie normalnie. Korekcje wtryskiwaczy na vcds rozjechane na Maxa i przechodzi z cylindra na cylinder nie ma powtarzalności żeby którys...
Wypadało by zdemontować pompowtryski, i sprawdzić jak wyglądają oringi, bo przez nie też może przesączać się paliwo na tłoki po postoju. Jeśli uszczelki okej, wtedy zostają jak sugeruje kolega T5 uszkodzony pompowtryskiwacz. nikusert świece w tdi grzeją poniżej 6 stopni.
Tak, mam kolegę z lepszym sprzętem i ma podjechać :) wszystkie wtryskiwacze są podmienione na drugi komplet, jedynie wtrysk 2 dałem stary - ten co pierwotnie był w tym silniku... bo ten wtrysk z "nowego kompletu" w bloku 018 pokazywał wartość "2" ciuqu - myslisz, ze dymienie powstaje przez ten właśnie 2 pompowtryskiwacz ? Czasami schodzi do ~0,50 Jeszcze...
Trochę mnie poniosło jednak. Miałem na myśli regulację napięcia dźwigienki pompowtryskiwacza. Jaki masz przebieg? Co do trybu awaryjnego sprawdź tak jak napisałem turbo. Poranne odpalanie to mogą być oringi na pompkach. Teraz jest chłodniej więc do sprawdzenia świece i w ogóle fakt czy działają. Podciśnienie może być dobre w trakcie pracy silnika lecz...
Jaką regulacje masz na myśli? Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni. Czyli pominiete podstawy.Prosze jeszcze sprawdzic blok 4 i pozycje 4 co pokazuje. ustawiałem według takiego opisu: Przebieg montażu Gniazdo w głowicy musi być idealnie czyste. Montowany pompowtryskiwacz powinien mieć prawidłowo założone...
No i jak kolego maestrus udało się coś ustalić w sprawie cofającego paliwa? Zmagam się podobnym problemem , mam silnik ATJ. Mam AJM. Właśnie wymieniłem pompę tandem i założyłem nowy wąż na powrocie + zawór jednokierunkowy z ciśnieniem otwarcia 0,8bar. Obserwuję i dam znać w po weekendzie jak będę pewien rezultatu... Niestety - z całą pewnością mogę...
Załazyłem nowe oringi i podkładki wszystko wyczyszczone było olejem posmarowane, delikatnie reka docisniete i dokrecone delikatnie zyby mozna było przekrecac pompowtryskiem. Ustawione na suwmiarke. Dodam ze ustawiłem pompowtryski, ze juz na wolnych obrotach nie szarpie tyle ,ze nie odpala normalnie tylko z pomoca plaka. Cisnienie paliwa 8 bar na rozruszniku....
Witam. Potrzebuje pilnie porady co robic. nie ufam do konca swojemu mechanikowi Autem szarpało przy przyspieszaniu- diagnoza na vagu to : -Usterka układu elektrycznego -Błąd wtrysku tłoka nr 3 - pompowtrysk nr 3 Diagnosta powiedzial ze chyba gdzies na instalacji traci sie PLUS i moze zle dziala przez to ten pompowtrysk. trzeba zlokalizowac gdzie to...
Witam Was. Bardo prosze o pomoc bo ręce juz opadają. Historia z problemem mojego golfika IV tdi czerwone DI axr 74kw 2002r. zaczęła sie jakies pół roku temu. Wyskoczył mi jakiś komunikat który zignorowałem bo ktoś kiedyś powiedział mi że komunikaty w kom pokładowym to normalka:) A że akurat niemieckiego nie znam więc jeździłem z komuniaktem mówiącym...
Właśnie tego sie boje (pękniętej glowicy) ale chciałbym sprawdzić wszystkie możliwości zanim ją zdemontuje , korekcji wtrysków nie mam jak sprawdzić bo wejscie do kompa jest tylko przez czytnik Linde a autoryzowany serwis twierdzi ze niema takiej możliwości , odłączałem tez wtryski jeden za drugim po odpaleniu na trzy gary nic sie nie zmieniało dalej...
NIestety nie udało się z kumplem zdiagnozować usterki . Podejrzewam i będę sprawdzał i rozkręcał pompowtryski . Pytanie jest takie . Czy jeżeli leje któryś z pompowtrysków lub nieszczelne są oringi pod pompkami to ma to jakiś wpływ na turbinę ? Oleju w silniku nie przybywa silnik po zapaleniu chodzi równo troszkę go od czasu do czsu delikatnie "tyknie"...
Witam, proszę o pomoc bo już nie mam siły i pojęcia co może mu dolegać a dokładnie chodzi o to że od dłuższego czasu mój golf 4 ciężko odpalał po dłuższym postoju w chłodniejsze już dni. Wymieniłem zatem już filtr paliwa, vacum pompe, oringi na pompowtryskach, świece żarowe, przewody paliwowe, i założyłem filterek zwrotny i ustawiłem idealnie synchronizację...
Witam, Problem dotyczy: Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD. Podczas odpalania zdarza się że obroty falują, czasami jakby nie chodziły wszystkie cylindry . Po upływie minuty czasem, dodaniu trochę gazu wszystko wraca do normy myślę jednak że to początek kolejnej awarii... Pierw opiszę poprzednie bardzo podobne problemy. Jakiś rok temu auto zapowietrzało...
karcher oringi oringi vaillant oringi makita
spalić bezpiecznik kondensator szyberdach elektryczny zasilanie radia baterii
Becker MO13 – odzyskiwanie kopii zapasowej, Content Manager, backup, przywracanie systemu Odkurzacz Flex S47 - cykanie mikroprzekaźnika