A,może łatwiej będzie rozwiązać problem mechanicznie?? Zbudować układ korby i ramienia, tak jak jest to n.p. w wycieraczkach samochodowych? Silnik zawsze pracuje w jedną stronę, nie ma problemu z "pamięcią" położenia armatki przy braku zasilania. Jej ruch będzie zawsze kontynuowany od punktu zatrzymania. Bardzo proste rozwiązanie i na pewno tanie. Rozwiązanie...
Wystarczy zastosować regulator PD. Dodaj część, która będzie dawać sygnał proporcjonalny do prędkości zmian. Przy regulatorze typu P albo będą oscylacje, albo układ będzie regulował wolno. Algorytm jest banalny. W każdej pętli zapamiętujesz stan położenia. Na końcu pętli przepisuj go do innej zmiennej - przykładowo "polozenie_poprzednie". Potem robisz...
Rozważałem wyłącznik silnikowy, ale on może nie wykryć zaniku fazy – obciążenie silnika wentylatorem jest niewielkie. Jeżeli wył. silnikowy nie wykryje zaniku fazy, to znaczy że taki stan pracy silnikowi nie zagraża. Zaleciłbym dołożenie wyłącznika silnikowego i przeprowadzenie próby z wyłączeniem jednej fazy. Gdybyś chciał się zabezpieczyć przed zmianą...
Płytka nie wygląda tragicznie. Jeżeli nic się nie grzeje jakoś specjalnie przy dłuższej pracy to raczej większego ryzyka nie ma. Częstotliwość bym obniżył. Ogólnie z częstotliwością PWM przy przełączaniu obciążeń jest jak z za krótką kołderką...albo zimno w głowę albo w nóżki. Jak częstotliwość jest za niska to może być słychać ale tu bym nie demonizował-...
Zakładam, że usterka elektryczna, dlatego w tym dziale. Cała historia niestety dość długa, ale muszę podać, bo wszystko tu ważne. - W aucie ciekła pompa wtryskowa, poszła do uszczelnienia. Po tym niby wszystko działało ok, choć autko ciut gorzej paliło ale nie przeszkadzało to zbytnio. Sprawdzałem wtedy kąt wtrysku i był ustawiony poprawnie. - Za ok...
Witaj ,może wystarczy zastosować filtr RC na wyjsciu aby zgasić oscylacje powstajace na indukcyjnosci silnika ,np: C100n/400V i R 47-100 om .Pozdr
Przedwczoraj wpadł mi do głowy taki pomysł : https://obrazki.elektroda.pl/2636496900_... Nie mogę się oprzeć by nie sprawdzić na małym modelu czy to zadziała. Jest to wersja silnika Stirlinga tzw. free piston. Zamieniłem miejscami tłok i cylinder. Tłok jest na stałe zamontowany do obudowy , a cylinder jest na stałe zamocowany do tłoka...
A gdzie jest wpięty oscyloskop? Jeśli na nużce 3 NE555 to faktycznie coś jest nie tak, ale jeśli na silniku, towydaje mi się, że źródłem oscylacji jest sam silnik i wszystko jest ok. Zrób doświadczenie: zatrzymaj na krótko silnik ręką - oscylacje powinny zniknąć.
Nie ma co przesadzać z szybkością przełączania. Lepiej dać trochę większy radiator i mieć spokój z oscylacjami.
(at)sigwa18 A nie wydaje Ci się że taki samochód ma jakąś kontrolkę ładowania lub co lepsze ma komunikator o uszkodzeniu alternatora. Jest to możliwe jak najbardziej tylko zastanawia mnie skąd ten smród spalenizny (za autorem tematu).
Cyfrowym można, ale trzeba to robić dokładnie i powoli bo inaczej ze względu na niskie odświeżanie można co nie co przeoczyć. A na analogowym od razu widać, że wskazówka przesuwa się płynnie bez żadnych zacięć i skoków. W celu sprawdzenia trzeba zdjąć górną pokrywkę obejrzeć dokładnie (najlepiej po przemyciu preparatem typu "kontakt") ścieżkę oporową...
Niech kolega zamieści zdjęcie tabliczki znamionowej pralki bo jest kilka modeli pod tą nazwą. Rozumiem, że kolega mieszka w Anglii i tam może taki silnik pompy będzie drogawy, ale w Polsce taki silnik kosztuje 30-40 zł a czasem zamiennik kompletnej pompy można zakupić za 60 zł oczywiście nie do wszystkich pralek są tak przystępne ceny części, ale jest...
Pojemność odsprzęgająca - mała pojemność 100nF która tworzy filtr dolnoprzepustowy dla zasilania procesora- zewrze do masy szumy na zasilaniu(wyższe harmoniczne), tak abyś miał np. czyste 5V bez oscylacji czy dodatkowych harmonicznych. Silnik w czasie rozruchu pobiera znaczny prąd, czyli za każdym razem jak jest włączany, w sieci powstaje jakieś zaburzenie,...
Przy dynamicznym obciążeniu i tak długim czasie między pomiarami będziesz miał duże oscylacje...
Więc tak: Sonda lambda: silnik zimny-0.82V, silnik ciepły-oscylacja 0.37-0.87V, wolne obroty-oscylacja 0.37-0.53V. Czujnik temperatury niebieski: silnik zimny:3.47kΩ silnik ciepły(moment włączenia wentylatora chłodnicy)-190Ω Ciśnienie na listwie paliwa: 2.5bar-3.0bar
Jest to instalacja JUST firm BRC opisane uszkodzenie wynika prawdopodobnie z braku kalibracji centralki , która wprowadza wspomnianą przez ciebie oscylację przesterowując silnik krokowy. skoro nie chcesz słyszeć o tańszej opcji jak napisałeś. to proponuję ci zakup interfejsu i oprogromowania w firmie Czakram lub Ekoalma i już będziesz mógł ustawić sobie...
Witam Potrzebuje przeanalizować sposoby sterowania silnikiem prądu stałego bezszczotkowym. W szczególności interesuje mnie metoda PWM (Modulacja szerokości impulsu) i ruch oscylująco- obrotowy na ten drugi temat wiem tylko ze ruch ten wynika z biegunow magnetycznych na stojanie, ze sa to oscylacje obrotow silnika wynikajace z oddziaływania stojana....
Nie było ostatniego czego? Słowo "link" w tym kontekście mało mi mówi. Jego post jest pisany w języku "Texting" jadąc jednocześnie na rowerze i na kazdym dołku gubi albo litery, albo całe wyrazy... Zapewne chodzi tam nie o 'link' a o linijkę... Oczywiście w takiej pętli nie jest potrzebny na kouńcu dodatkowy nic nie wnoszący 'delay', ale przydałaby...
Czy przy kręceniu wałem silnika są jakieś oscylacje napięcia na wejściu cewki? Czy przypadkiem nie ma tam jakiegoś układu immobiliser, który był w oryginalnym kluczyku?
Kiedyś uruchamiałem czyjś sterownik wiertarki do płytek, projekt był ze starego Radioelektronika, układ był analogowy, działał tak że zwiększał napięcie przy wzroście prądu (liniowo), dawało się ustawić stabilne obroty niezależnie od obciążenia, a nawet wzrost obrotów pod obciążeniem i o dziwo nie wykazywał przy tym żadnych tendencji do oscylacji.
(at)machefi i co to ma do rzeczy ? Przez 2uF nie powinno być takiego problemu ;) 5µF proponowane przez Ciebie to 60% więcej pojemności od zastosowanej przez producenta silnika pompy. Silnik będzie się grzał i nie będzie miał mocy znamionowej. Producent dobierając pojemność kondensatora rozruchowego dąży do tego, aby silnik miał najkrótszy czas...
Optymalizacja, tak z grubsza, polega na tym, że znamy choćby w przybliżeniu parametr optymalny, który możemy wyliczyć/zmierzyć. Różnica między parametrem optymalnym a tym co dostajemy w rzeczywistości to uchyb albo jak kto woli błąd. Dla silnika w zależności od zastosowania może być to sprawność, poślizg, oscylacje prędkości obrotowej itd. Jak byś napisał...
Z czego zasilana ta cewka? Z tego samego źródła co silnik? Sprawdź napięcie na cewce. Nie pojawiają się jakieś oscylacje zasilania?
Tak, włączy się stabilizacja prądu (napęcie będzie zmniejszane), ale nie będzie tak ladna jak stabilizacja napięcia - pojawią się oscylacje związane z transmitancją układu regulacji. Przy zwarciu tranzystory (i ścieżki) mogą wręcz piszczeć. Przy obciążeniu silnikiem DC w krańcowym przypadku ten może przyspieszać i zwalniać z okresem kilka sekund.
Można to zrobić, w przypadku, gdy sami też skonstruujemy sterowanie, czyli regulator PI/PID. Wykorzystując elektronikę z małego serwa do sterowania mocniejszym mostkiem jest możliwe, ale efekty nie będą zbyt dobre. Ta elektronika jest nastawiona na sterowanie obiektem o małej bezwładności. Przy dużym silniku pojawią się oscylacje, tak, że układ będzie...
Ostatnie pytanie: - jak ze zdrowiem silnika i zbyt ubogą mieszanką? Jeśli oscylacje sygnału mimo wszystko będą, to mieszanka nie będzie na tyle zubożona, żeby silnikowi z tego powodu stało się coś złego, ale z drugiej strony w takiej sytuacji nie ma co liczyć na jakieś wymierne oszczędności. Z tego względu trzymałbym się raczej jednak tych około 2,5V....
Sprawdzić zasilanie sterownika skrzyni i oscylację na komunikacji, potem samą wiązkę, sterownik skrzyni <=> sterownik silnika.
Witaj. Twój problem może mieć przyczynę w postaci ustawionych za małych czasów rozpędzania i/lub hamowania. Przy za małym czasie rozpędzania, falownik może wpadać w oscylację, a silnik może nie ruszyć z miejsca, lub ruszyć na kawałek obrotu i zatrzymać się. Przy za małym czasie hamowania może pojawić się nadmierne napięcie na obwodzie pośrednim i odpowiedni...
To silnik krokowy, bzdury piszesz. W takim układzie gdzie nie kontrolujesz prądu, a o takim pisze kolega elek-elek bez większego problemu można przekroczyć dopuszczalny prąd silnika. Tak to silnik krokowy i może przez jego uzwojenie popłynąć prąd większy niż wynika to z prawa Oma. Silnik krokowy jest elementem indukcyjnym zawierającym magnesy stałe....
Problemem z driverami DRV8825 jest IMHO ogranicznik prądu który przy małych nap wyjściowych albo nie działa albo daje jakieś oscylacje, diody podnoszą próg włączenia sie silników i eliminują zjawisko. Miałem gdzieś artykuł o tym ale nie mogę go znaleść.
Napięcie na nagrzanej sądzie lambda, podczas pracy silnika, powinno oscylować od ok. 0,1V do ok. 0,8V. Częstotliwość zmian powinna wynosić ok. 1 Hz. Oscylacje te są wolniejsze dla silnika zasilonego LPG. Oscylacja spowodowana jest ciągłym procesem regulacji składu mieszanki. Gdy na sądzie jest napięcie stałe, to jest ona uszkodzona. Można jeszcze powiedzieć,...
Najlepiej podłączyć i odczytać błędy ale do sprawdzenia wiązka przy samej pompie wspomagania i okolic jej lub zostaje to że sama pompa zaczyna już siadać bo często wilgoci zalewa elektronikę w pompie,. Pompa powinna być z przodu za lewym nadkolem w zderzaku, szukać przetarć, można zobaczyć miernikiem czy napięcie jest stale na akumulatorze czy ma oscylacje...
A moze dlatego ze bateria kondensatorów zalącza sie dopiero po pewnej chwili od zalaczenia silnika i po tym czasie spada prąd pobierany z sieci. Co do oscylacji to nie wiem... ale sprobuj zasymulowac sobie rozruch bez baterii kondensatorow i zobacz czy wtedy tez sie pojawiaja.
Wepnij się w przewód sygnałowy sondy plusem miernika najlepiej wskazówkowym-analogowym i po odpaleniu silnika sprawdż oscylację napięć.Jeżeli napięcie nie zmienia się mimo zmiany obrotów: nagłe dodawanie gazu i jego zamykanie to podmień sondę.
(at)miwi69 Oscylacje, źle ustawiony PID. Ewentualnie enkoder.
Na stronie tego worksa pisze taka głupota a raczej nawet powiem kłamstwo tutaj wklejam : Bezszczotkowy Sonicrafter zapewnia o 50% większą zdolność cięcia na jednym ładowaniu i tnie 2 razy szybciej niż konkurencja Totalna bzdura. Owszem bezszczotkowe silniki sa lepsze ( mam sprzęt Makity na takich) ale nigdy nie są wydajniejsze o 50 %. A już 2 krotnie...
A skąd się więło wielkie Big Bang?? Masz jakieś wytłumaczenie naukowe?? Ze skoncentrowanej energii o ile ta teoria jest słuszna. Inna mówi, że nie było Wielkiego Wybuchu, nie ma ucieczki galaktyk a tylko jest oscylacja wszechświata, który cyklicznie rozszerza się i kurczy. Pozostaje jeszcze odwołanie się do Stwórcy o ile nie ośmielisz się nazwać go...
Układ woła o pomstę do nieba - brak jest jakiegokolwiek kondensatora blokującego szynę 12V, przez co przepięcia przedostają się na zasilanie TC i go uszkadzają. TC nie powinien być zasilany bezpośrednio z tego samego źródła co silnik. Brak też kondensatora ceramicznego blokującego zasilanie TC. Na temat diody zwrotnej równolegle do silnika napisali...
Tutaj bym się nie zgodził, do regulacji serwonapędów stosuję się regulator PD, z tej przyczyny że przy PID masz dwa całkowania (silnik plus część całkująca regulatora) które to właśnie mogą powodować oscylacje i generalne problemy w regulacji.
Problem leży moim zdaniem w zastosowaniu emulatora sondy lambda, który przy pracy na gazie podaje sterownikowi silnika napięcie o oscylacji 0v-1v zakres od0,8v do 1v powoduje iż sterownik silnika stosuje adaptację , której skutkiem są problemy z rozruchem silnika. usunięcie danych adaptacyjnych w takim wypadku pomaga. Rozwiązaniem problemu jest rzygnacja...
Witam szanowne grono. Mam problem w Diagnostyce Peugeota 207 1.4 8V 75km z 2008r. Autko od 3 lat w rodzinie i zostało ono kupione z problemem z szarpaniem silnika na zimnym rozgrzewającym się silniku. Po rozgrzaniu silnika powyżej 80 stopni i dalej podczas jazdy silnik pracuje prawidłowo. W zimę efekt jest dużo gorszy. Poniżej przedstawiam swoje dotychczasowe...
Tranzystory mosfet otwierają się w pełni jeśli napięcie na bramce przekroczy konkretną wartość wynikającą z konstrukcji danego typu tranzystora. Jeśli wartość ta nie zostanie osiągnięta to tranzystor będzie w stanie aktywnym i wydzieli się na nim moc wynikająca z płynącego prądu i rezystancji złącza w takich okolicznościach, a do tego radiatory tych...
Wlasnie o to mi chodzilo z tym linkiem do wentylatora. Sama przeslona lub jej wplyw na zmiane obciazenie silnika co moze miec wplyw na twoje odczyty z oscyloskopu. A dokladniej synchronizacja przeslony z obrotami silnika.
Niestety działanie silnika krokowego jest dość oczywiste tylko przy dużych odstępach czasu między krokami: podajesz sygnał, silnik wykonuje jeden krok, potem przez chwilę trwają zanikające oscylacje wokół punktu równowagi, zatrzymują się, podajesz sygnał do następnego kroku... Przy mniejszym odstępie czasu oscylacje nie zdążą wygasnąć przed następnym...
(at)78db78 - pływaka raczej nie ma, bo nie rzucił mi się w oczy (a rozglądałem się za nim). Zresztą, kilka kropel wody to dużo za mało, by go podnieść - to paruje niemal tak samo szybko jak kapie; - no to chyba w czasie prania wsad musiałby coś blokować, bo pusty bęben kręci się gładko. (at)Loker Raczej tak, szarpnięcia obserwowałem chyba wyłącznie...
Czy to będzie wystarczająca ochrona przed przepięciami? Na płytce pototypowej zdarzy się, że uC wpada w pętle restartów (albo całkowicie się zawiesi) raz na jakiś czas. 2419348100_1441024449|jASasK2WCU 0. PB0 wysoki, PB1 niski 1. pomiar U na potencjometrze 2. update wartości do porównania na podstawie pomiaru adc 3. porównanie if (timer_programowy >=...
Instalacja do regulacji - za bogato z niskich obrotów. Nie sugeruj się tym że sygnał z sondy oscyluje bo w czasie jazdy więcej czasu jest na bogato. Jeśli regulacja na postoju to z sondy powinno być ubogo - oscylacje się pojawią jak silnik będzie obciążony. Każdą regulację powinno się przeprowadzać pod obciążeniem czyli albo na hamowni albo na drodze...
Acha: jeszcze jedna dygresja: Można dorobić małą histerezę i przyspieszenie przełączania dla układu U3. Kondensator C5 zmniejszyć do ok. 100pF i podłączyć go nie do masy, ale do wyjścia U3 - pin1. W ten sposób pozbędziemy sie ew. oscylacji przy przełączaniu. Pozdrawiam
napewno drugiego tylko tego akurat pewno nie widać. w takim razie sprecyzuj problemy z nastawami regulatorów. Jeśli układ wygląda jak inercyjny pierwszego rzędu, to znaczy, że nie jest za szybki, za to nie ma przeregulowań i oscylacji.
To jest monowtrysk bardzo podobny do mojego ABT w Audi 80. Po wymianie Lambdy auto dostało drugie życie. Obstawiam przy tych objawach zbyt wolną oscylację lambdy. Zrób następujący eksperyment: Dobrze rozgrzej silnik i na PB dodaj gazu i trzymaj na ok 2 do 2,5 tys. rpm. Jeśli obroty zaczną falować to masz przyczynę (uszkodzoną lambdę - zbyt wolna oscylacja)....
Witajcie, w wenylatorze podlogowym przestala działać oscylacja przy standardowej funkcji normalnego krecenia się z oscylacją. Zmierzylem napiecie nacsilniczku oscylacji i jest taotem około 190V, i tu wydaje się byc problem. Po włączeniu fukcji nature lub sleep i na główny silnik napiecie nie jest caly czas podawane to na silniczku od oscylacji jest...
Witam szanownych kolegów. Mam problem z niegasnącymi oscylacjami w układzie regulacji Silnika pr.stałego w magnetofonie kasetowym. W silniku zabudowana jest elektronika z UL1901 (załączam note aplikacyjną dla wygody). Czy ktoś wie jakie znaczenie ma rezystancja Rsem w schemacie aplikacyjnym układu UL1901 ( w układzie rzeczywistym ma ona wartość 27Ohm...
Witam Może napisz co to jest COM3LAB, jakoś google za dużo na ten temat nie wie :) Dobrze rozumujesz, nasz uczyli że wartości Kp (ale chodzi Ci o wzmocnienie krytyczne, mam nadzieje...) której szukasz dobiera się empirycznie- zwiększasz wzmocnienie dopóki powstaną oscylacje nie gasnące. Ale w rzeczywistości to ściema, bo nie zawsze możesz wycisnąć "maksa"...
Witam szanownych kolegów. Mam problem z niegasnącymi oscylacjami w układzie regulacji Silnika pr.stałego w magnetofonie kasetowym. W silniku zabudowana jest elektronika z UL1901 (załączam note aplikacyjną dla wygody). Czy ktoś wie jakie znaczenie ma rezystancja Rsem w schemacie aplikacyjnym układu UL1901 ( w układzie rzeczywistym ma ona wartość 27Ohm...
Kolego po wymianie silnika wymagane jest przeprowadzenie precedury dosstrojenia ukladu. Bez tej procedury silnik nie będzie pracował prawidłowo. Jednym z objawów może być właśnie oscylacja.
Na bęzynie wskazówka obrotomierza u mnie też stoi na równym poziomie, jedynie co jakiś czas silnik się zatrzęsie. Na gazie jest gorzej, na początku duża oscylacja obrotów i po kilkunastu sekundach, obroty są też prawie stałe(mała oscylacja +-50obr), ale silnik strasznie trzęsie. W pierwszą sobotę grudnia jadę na pierwszą regulację gazu, po przebiegu...
Pamiętać, że druga sonda przy poprawnie działającym silniku i katalizatorze będzie miała bardzo niewielką oscylację. Nieporównywalnie mniejszą niż pierwsza. Przy nieszczelnym układzie wydechowym, może prawie tej oscylacji nie być.
Witajcie, w wenylatorze podlogowym przestala działać oscylacja przy standardowej funkcji normalnego krecenia się z oscylacją. Zmierzylem napiecie na małym silniczku oscylacji i jest tam około 190V, i tu wydaje się byc problem. Po włączeniu fukcji nature lub sleep i na główny silnik napięcie nie jest caly czas podawane to na silniczku od oscylacji jest...
jest to 2.0 16 V, to w czym tu jest taki problem, próby były z połowicznym sukcesem jak się włączała grzałka to silnik się dławił, a bez grzałki oscylacja wręcz wzorcowo tylko ta grzałka
Gdyby sonda nie działała to miałbyś błąd o tym, tutaj problemem jest to że sterownik widzi ten sam skład spalin przed i za katalizatorem. Nie raz miałem styczność z zapchanym katalizatorem czy wypalonym i ten błąd zawsze dotyczył wypalonego. Jak się zapcha katalizator to silnik nie ma mocy, spalanie wzrasta i nastaje cisza z tyłu bo z tłumika ledwo...
Witam. Mam problem ze swoim peugeotem a mianowicie sondy lambda stoją jak zamurowane wszystkie na 0.43V . jedyna oscylacja jaką znalazłem jest na grzałce. Na obu białych przewodach (jeden nie powinnien być masą ?). Podmieniłem wszystkie sondy na nowe i problem jest ten sam ;/ nie wiecie czy grzałki są zasilane z BSI lub czegoś takiego. Może macie jakieś...
Proponuję zmienić ustawienia "próg zmiany mieszanki" z 0,391(mieszanka uboga) na conajmniej 0,45. Pozatym zmieniłbym "rodzaj TPS" na malejący. Jeżeli teraz przy przełączeniu na gaz wyczuwalne jest szarpnięcie to powinno zniknąć, bo przełączenie na gaz bedzie przy zmniejszających się obrotach (praktycznie zawsze przy zmianie biegu). Przy regulacji należy...
Mam ten sam problem z tymi siłownikami. Na spowolnieniach się tłuką mimo braku luzu czy na rozregulowanej przekładni. Te silniki po prostu przy zmniejszonej prędkości dostają jakiejś oscylacji..
To był taki trochę skrót myślowy - oscylacja wynika oczywiście z cyklu pacy silnika ale ma miejsce tylko dlatego, że sterownik ustala czasy wtrysku by utrzymać współczynnik lambda bliski 1, co w przypadku zwykłego gaźnika jest nieosiągalne. Jak lambda spadnie np. do 0,8 to już żadnej oscylacji nie będzie bo będzie daleko poza progiem przełączania sondy....
Zasilany podciśnieniem , w silniku z turbo odpada . Jaki silnik? Dodano po 10 Po za tym znalazłem jeden filmik na którym tempomat ten steruje obrotami silnika i również wpada w rezonans. Widać że amator i nie czyta elektrody , trzeba było tylko stłumić oscylację mechanicznie, banał.
Kondensator OK. Iskry nie da się w prosty sposób wzmocnić. Jedyne co możesz poprawić to zamontować szybkie diody włączone równolegle do cewki zapłonowej (a w zasadzie autotransformatora) z polaryzacją jak tyrystor. Nie wymaga to zmian w PCB. Diody mogą (i lepiej że tak) być przy samych cewkach. Dioda, stosowana standardowo w innych CDI, pozwala na powstanie...
Po regeneracji parownika starałem się ustawić mieszankę na jałowych aby wykres lambda oscylował w okolicach bardziej bogatej mieszanki (0,3 -07V), używałem śruby wolnych obrotów. a śrubą od czułości przy obrotach silnika około 3000 udało mi się ustawić oscylacje lambda na 0,2-0,8V. Reset silnika krokowego to 95 z zakresem regulacji +- 15 kroków. ze...
Ale co powoduje powstawanie przesunięć i zmianę amplitudy wahań Trochę nie rozumiem o co pytasz, bo jeśli o konstruowanie przetwornicy, (czy nawet stabilizatora liniowego, albo wzmacniacza mocy audio bo tam są te same zjawiska), to elementy powodujące przesunięcie fazy są częścią składową konstrukcji i nie da się ich usunąć. Startujemy z projektem...
Dzisiaj wpiąłem miernik pod sondę i oscylacje są ok. sonda i sterownik pracuje prawidłowo. Widocznie wcześniej silnik był niedogrzany.
https://bezel.com.pl/2018/08/01/silniki-... Niby do 5kW można, aczkolwiek zawsze dobrze jest czasem zastosować jakieś ograniczenie prądu rozruchu, także ze względu na części mechaniczne (łagodniejszy rozruch i mniejsze oscylacje momentu obrotowego). Gwiazda/trójkąt odpada bo mamy tylko 3 wyprowadzenia, a silnik pewnie jest też fabrycznie...
Zmiana pojemności kondensatora pracy wpływa także na przesunięcie fazowe pomiędzy prądem a napięciem w obu uzwojeniach stojana. Symulacia rozruchu silnika w środowisku Matlab/Simulink. Rozruchu dokonywano dla pojemności kondensatora pracy zmienianej w zakresie 1-10 µF. Na podstawie przeprowadzonych symulacji stwierdza się że pojemność z przedziału...
Można wyjść z mostka rezystancyjnego. Górne gałęzie to dwa rezystory, dolne to dwa potencjometry z ewentualnymi szeregowymi rezystorami. Stan równowagi - silnik sie nie kręci. Wyjście z równowagi oznacza uruchomienie silnika, znak różnicy to kierunek obrotów, drugi potencjometr sprzężony mechanicznie z dźwignią. Osobny detektor równowagi umożliwia wprowadzenie...
Chodzi o model z 97r. silnik K7M 1.6 wskazówka prędkościomierza szaleje podczas zmiany prędkości obrotowych silnika. Nawet na postoju potrafi po przegazowaniu silnika skoczyć pod 40km/h w czasie jazdy zachowuje sie różnie - czasem wskazuje ok czasem lata po skali jak szalona. przeprowadziłem poniższe testy: wymontowałem czujnik na skrzyni biegów, połączyłem...
Witam Interesuje mnie rozwiązanie sterowania oscylacyjnego. Potrzebuje zbudować aplikację w której wał połączony z silnikiem lub serwo będzie wykonywał ruch oscylacyjny.( drgania skrętne) Częstotliwości oscylacji jaka mnie interesuje to zakres od około 100 Hz do około 300 Hz . Zdaje sobie sprawe z tego że zwiększanie częstotliwosci będzie skutkowalo...
art567 - też zastanawiam się nad reduktorem (membrany). Dziwi mnie tylko to, że po rozpędzeniu się, na "luzie" silnik chodzi dobrze. Teraz po tej mojej regulacj jest lepiej, tzn. nawet przy temp. silnika 70 stopni, obroty nie maleją (ok. 900 obr/min z lekką oscylacją). Zobaczymy jutro, jak całe auto przez noc przestygnie.
Trochę to zeszło, bo teraz bardzo mało korzystam z samochodu. Wydaje mi się, że mogłeś mieć przed regulacją za ubogo a to oznaczałoby za ubogo w OL. Rozpoznać możesz też po napięciu sondy, przestaje oscylować i powinna być bogata. Dla przykładu u mnie OL jest zawsze powyżej 5k RPM i zależy od obciążenia i pozycji TPS. Wiec najlepiej u mnie jak jest...
O ile mi wiadomo w "dieslach" sygnał o prędkości obrotowej silnika jest brany właśnie z alternatora, więc brak informacji o obrotach po odłączeniu tej wtyczki wszystko tłumaczy. Nie widziałem jednak takiego przypadku jak twój, muszę więc trochę pozgadywać (i możliwe że nie trafię). Rozumiem że po przekroczeniu tych magicznych 2800 RPM pulsowanie światła...
Witam, Zmiana obciążenia będzie wpływała na inercję układu oraz pobierany prąd. Zamontuj silnik do docelowego urządzenia i dobierz parametry. Co do drżenia silnika zmniejszyłbym wzmocnienie w przypadku kiedy zmniejszenie Ad powoduje oscylacje. Pozdrawiam,
Dioda pada od przepiec silnika ktory jest indukcyjnoscia. Wydaje mi sie ze ta dioda jest na zbyt niskie napiecie, powinna zabezpieczec tylko mosfeta czyli <50V ale nie nizej niz 2xzasilanie. Mozesz jeszcze poprobowac dolaczyc do silnika uklad RC ktory bedzie gasil oscylacje. Mozliwe tez ze wystarczy zwykla dioda (wiekszej mocy) wlaczana anoda do...
Rozumiem, że silnik jest 2-cylindrowy (np FIAT-126p), przy 4 cylindrowym podzielić przez 4. Impulsy wyprowadzone są z przerywacza po pierwotnej stronie cewki zapłonowej. Największym problemem będzie fakt, że impulsy te nie są czystymi prostokątami ale zakłócone są dużą ilością oscylacji o napięciu przekraczającym 12V i czasem trwania oscylacji zależnym...
Jest mały szkopół, te silniki nie pobierają 2A, tylko ok. 20A prądu stałego + kilkuamperowe oscylacje od kolejnych kulek (około 20 kulek/s) i też kilku amperowe od samego silnika (kilkaset Hz +harmoniczne), a przy starcie nawet 50A. irl3713, irlb3034pbf, irf1324 itd. + lm393, lm358, lm324, lm339 + lm385, tl431, lm4041 + garść oporków, ot cała filozofia.
ale dioda w mosfetach jest na mosfecie, a nie na obciazeniu. Oscylacje/szpilki trzeba gasić na obciążeniu. Gdyby wystarczała ta w mosfetach, nie spalilaby się dioda na obciazeniu, która w zasadzie palila sie zywym ogniem Aha, z silnikiem wprawdzie szpilki przepieciowe sa niewielkie, za to oscylacje po zmienie stanu są ogromne i powodują o wiele wieksze...
... I teraz tak najprosciej jest to sprawdzic po kablach tzn ich kolorach o ile masz ngk/ntk jak nie to po prostu odlacz sonde wepnij miernik ( napiecie stałe ) nagrzej mocno silnik i jezeli zacznie oscylowac od 0V do 1V to znaczy ze jest to sonda cyrkonowa czyli ta ktora sama wytwarza napiecie. Sonde tytanowa jest gorzej sprawdzic poniewaz ma nieraz...
Czy ktoś może opisać mi zjawisko przewrotu regulacji w silniku prądu stałego?? A jak nie to chociaż opisać stany przejściowe w silniku asynchronicznym klatkowym. Bo wykonałem model w simulinku i nie wiem skąd się biorą te oscylacje(piki) momentu na poszątku i jak się ten stan konkretnie nazywa.
Napięcie pierwszej jak i drugiej bez odpalania albo blisko 0, albo 0,45 V. Jedne sterowniki mają tak, a drugie inaczej, nie jest to ważne. Nie uspokoi, a ustabilizuje. Pierwsza sonda powinna zacząć oscylować około 30 s od odpalenia, 20 s b. dobrze, 1 min trochę słabo, ale się nie czepiamy. Zakres oscylacji rośnie w kilka sekund do takiego jak na filmie...
Poprawnie ma byc ze silnik oscyluje wokol pewnej wartosci krokow ,a oscylacja napiecia z sondy wynika z jego pracy .Nie wiem jak ci to inaczej wytlumaczyc.2 gen instalacji wymusza takie ustawianie krokowca ze napiecie z sondy ma oscylowac ubogo- bogato .
pewnie już jest słaby i dlatego nie pociągnie więcej (dla prędkości max 150km/h ok 4400rpm) z drugiej strony może ciśnienie paliwa i przepłyka + przedmuchy silnika podłacz miernik do sondy i sprawdź czy są oscylacje napięcia przy max osiąganej prędkości jeśli nie ma to szukaj przyczyny a jeśli są to silnik do małego remontu - do oceny przez mechanika...
Chyba nie rozumiem Twojego programu. Funkcja pulseIn mierzy czas trwania impulsu, trzeba ją zamienić na prędkość obrotową, która generalnie jest odwrotnością czasu. Poza tym ta funkcja blokuje działanie programu. Moim zdaniem lepiej będzie podłączyć czujnik Halla do wejścia przerwania i ustawić je na wykrywanie zbocza, w sumie obojętne narastającego...
No to nie mam racji😁 choć to dziwne bo nie przypominam sobie tego auta z dwoma tradycyjnymi sondami,szczególnie z tym silnikiem i w tym roczniku.
Sonda na 100% do wymiany. Jednak chciałbym wiedzieć jak w takim przypadku z zakresem napięcia (czy przy walniętej grzałce napięcie na sondzie będzie oscylować czy nie). Bo gdy się silnik nagrzeje troszkę to chodzi idealnie pomimo braku oscylacji napięcia na sondzie.
Wychylenie wskazówki miliamperomierza będzie proporcjonalne do ilości obrotów przy założeniu, że impulsy zliczane są jednakowej długości i nie zawierają oscylacji. Jeżeli są to impulsy z cewki zapłonowej silnika to ten układ nie ma żadnych szans na prawidłowe wskazania, a szczególnie dla obrotów powyżej 4-5 tys. Wymaga skutecznego filtra wejściowego...
W wirniku klatkowym zwarte pręty nie są wykonane równolegle do wału wirnika. Ze względu na pewne zalety zachowany jest niewielki kąt. Nazywa się to skośnym wirnikiem. Przewody wirnika są skośne z następujących powodów: Przede wszystkim, aby zapobiec zjawisku Cogging (moment zaczepowy) – Jest to zjawisko, w którym, jeśli przewody wirnika są proste,...
Witam serdecznie Buduję sterownik dla silników krokowych na układach A3986. Parametry silników: Silnik bipolarny 4A, 4Nm o oznaczeniu SH6004040. Po zmontowaniu układu dziwnie pracuje tzn tak jak by co jakiś czas gubił kroki a później bardzo szybko 'przeskakuje' tak jak by chciał nadrobić te zgubione kroki. Poza tym wydaje mi że silnik głośno chodził...
Co więcej w czasie sterowania żarówki ślicznie widać jak każda połówka sinusoidy się zmniejsza (widać krokowe załączanie jak na dłoni i poprostu jest przerwa pomiędzy zerem a punktem załączania - bez takich dodatków jakie widać powyżej na triaku sterującym silnik) Żarówka to czysta rezystancja, natomiast silnik zawiera indukcyjność więc to normalne....
Podstawowy regulator to regulator: P Ponieważ mały uchyb wymaga dużego wzmocnienia ,które jest ograniczone oscylacjami (generator) zatem wprowadzono człon I ( ang-offset) który działa podobnie jak wolna zmiana wartości zadanej,dla likwidacji uchybu .Człon D wprowadza korektę od szybkości zmiany uchybu.
Więc jakie to jednostki mają tam być skoro nie "VOLTY"? Ogólnie wszystkie w voltach. A ty piszesz Silnik BKY ma sondę szerokopasmową więc nie będzie tu pokazywała napięcia. , to niby dlaczego nie pokazuje napięcia? Z tego co można wyczytać, szerokopasmowa sonda- komora pomiarowa w Voltach, a komora odniesienia w Amperach. Czemu to druga sonda ma się...
....no i tu Cie zaskocze :), mam oscyloskop. Oglądałem co się dzieje na lini zasilania przy załaczeniu i wyłączeniu, były tam oscylacje ale amplituda nie była za duża (8-10V). Nie wiem czy to istotne, ale mierzyłem na listwie połączeniowej, od tego miejsca do silnika ok 10mb miedzianego przewodu 2x6mm2.
A może prościej zrobić ogranicznik prądowy na wejściu zasilacza ? Regulator PWM przestanie działać po obniżeniu napięcia (dla 555 min 4,5V) więc układ będzie wpadał w oscylacje. No chyba że zrobisz tak żeby zasilanie 555 było na stałe a ogranicznik działał tylko na prąd płynący do silnika.
Rozrząd jeszcze nie, na wolnych obrotach silnik chodzi nie równo jednak nie przerywa na konkretny cylinder. Odpinając jedną grupę cewek lub dowoly wtrysk - silnik dalej chodzi. W sterowniku brak błędu wypadania zapłonu.
Czy ktos wie jakie powinny byc ustawione czasy H i L w emulacji lambdy w astrze F X16SZ..bo ECU od benzyny syfi mi się i na benzynie się dlawi jak silnik jest cieply..(usterek nie pokazuje) Kompa od gazu mam Bingo M[/quote] Może to filtr paliwa.
oscylacja wzmacniacz oscylacja pasożytniczy impulsowy oscylacja
reloop potencjometr pralka whirlpool słabo wiruje delphi interfejs
dezamet żelazko schemat centralny zamek kangoo
Pralka nie pobiera wody: przyczyny i diagnostyka Gotowe pliki projektów mebli szafek do SketchUp