Płytka nie wygląda tragicznie. Jeżeli nic się nie grzeje jakoś specjalnie przy dłuższej pracy to raczej większego ryzyka nie ma. Częstotliwość bym obniżył. Ogólnie z częstotliwością PWM przy przełączaniu obciążeń jest jak z za krótką kołderką...albo zimno w głowę albo w nóżki. Jak częstotliwość jest za niska to może być słychać ale tu bym nie demonizował-...
Witaj ,może wystarczy zastosować filtr RC na wyjsciu aby zgasić oscylacje powstajace na indukcyjnosci silnika ,np: C100n/400V i R 47-100 om .Pozdr
Niech kolega zamieści zdjęcie tabliczki znamionowej pralki bo jest kilka modeli pod tą nazwą. Rozumiem, że kolega mieszka w Anglii i tam może taki silnik pompy będzie drogawy, ale w Polsce taki silnik kosztuje 30-40 zł a czasem zamiennik kompletnej pompy można zakupić za 60 zł oczywiście nie do wszystkich pralek są tak przystępne ceny części, ale jest...
(at)machefi i co to ma do rzeczy ? Przez 2uF nie powinno być takiego problemu ;) 5µF proponowane przez Ciebie to 60% więcej pojemności od zastosowanej przez producenta silnika pompy. Silnik będzie się grzał i nie będzie miał mocy znamionowej. Producent dobierając pojemność kondensatora rozruchowego dąży do tego, aby silnik miał najkrótszy czas...
Bawiłem się podobnym układem jakiś czas temu (enkoder + silnik krokowy). Oprogramowaie robiłem w LabView. Najprawdopodobniej problem tkwi w drganiach. Przy mniejszych prędkościach silnik pracuje "start-stopowo". Po wykonaniu każdego kroku wirnik oscyluje przed osiągnieciem stanu ustalonego. Im mniejsza prędkośc tym ruch jest bardziej chaotyczny. Jest...
Zobacz jaka masz ustawiona wartosc PWA - to byla wartosc dla poprzedniego reduktora.Potem wkrec silnik na ok 3000obr i zobacz wokol jakiej wartosci aktuator pracuje.Jesli jest to wartosc zblizona do PWA to teraz sprawdz w jakim zakresie aktuator pracuje na wolnych obrotach.Jesli pracuje sporo nizej to musisz przykrecic srube plastikowa naprezenia membran...
Witam. Zaistniała potrzeba zabezpieczenia od zaniku fazy wentylatora promieniowego 3 m³/min, 100 kg/m² z silnikiem 0,8 kW Szje14a. Rzecz sprowadza się do tego, że mam dostęp tylko do przewodu 3-fazowego + PEN wprowadzonego do tabliczki zaciskowej silnika i przewodu załączającego cewkę stycznika (2 żyły) – stycznik i zasilanie są w niedostępnym miejscu,...
Zakładam, że usterka elektryczna, dlatego w tym dziale. Cała historia niestety dość długa, ale muszę podać, bo wszystko tu ważne. - W aucie ciekła pompa wtryskowa, poszła do uszczelnienia. Po tym niby wszystko działało ok, choć autko ciut gorzej paliło ale nie przeszkadzało to zbytnio. Sprawdzałem wtedy kąt wtrysku i był ustawiony poprawnie. - Za ok...
Nie wiemy jaką moc może dostarczyć układ mechaniczny, bez zakłócenia jego pracy, na razie prądnica nie jest w stanie wykorzystać dostępnej mocy Źródło nie obciążone ma nieznany potencjał. Jest to na tyle wydajne źródło, że obciążenie woltomierzem nie ma znaczenia. Warto skupić się na tym jak lepiej wytwarzać prąd a nie nad tym jak lepiej mierzyć. Kiedy...
https://obrazki.elektroda.pl/4944889600_... Czasami nie za bardzo wiem, jak zacząć artykuł, tak jak teraz. Temat niby prosty - historia pomiaru czasu, chronologia horologii. Ale co można napisać o czasie? Na pewno to, że mamy na jego punkcie niejaką obsesję. Wielu ma go za mało, albo wcale go nie mają, niektórzy zaś za dużo i nie wiedzą,...
Napięcie pierwszej jak i drugiej bez odpalania albo blisko 0, albo 0,45 V. Jedne sterowniki mają tak, a drugie inaczej, nie jest to ważne. Nie uspokoi, a ustabilizuje. Pierwsza sonda powinna zacząć oscylować około 30 s od odpalenia, 20 s b. dobrze, 1 min trochę słabo, ale się nie czepiamy. Zakres oscylacji rośnie w kilka sekund do takiego jak na filmie...
Elektronicy, szczególnie ci, którzy pracują z sygnałami analogowymi, tworzą dosyć hermetyczne środowisko. Jeśli zajmujecie się tym zawodowo, to z pewnością kiedyś byliście uczestnikami tego rodzaju dialogu, jaki przytacza autor tekstu, inżynier systemów analogowych z Texas Instruments. - Czym się zajmujesz? - Pracuję w Texas Instruments. - Ooo, to robisz...
VW 1.2 TSI (turbodoładowana benzyna z bezpośrednim wtryskiem) EA211, 2016 rok, przebieg 160kkm (głównie trasy, ostatni tygodnie mieszany), wszystko pod maską i w wydechu oryginał. Silnik pracuje bez zastrzeżeń, ma moc, żadnych wibracji, wypadania zapłonów, brak błędów w sterowniku, niskie spalanie, brak poboru oleju. Na przeglądzie analiza spalin dla...
Witam podzielę się moją historią, może komuś się przyda. Samochód Lancia Lybra 1.6 16V 103KM. Remont głowicy po zerwaniu paska. Mechanik pospinał rozrząd na blokady za 100zł z allegro. Silnik telepawka i spalanie pb 16L i LPG 20L (było przed awarią 8-9L pb, 7-8LPG). Oczywiście mechanik mówi, że on wszystko dobrze zrobił i trzeba do gazownika jechać....
Witam Skoda fabia 1,2 htp z instalacją gazową i 240k przebiegu. Problem z CO którego ma 1,253 przy normie max 0,2. Wymieniłem przed badaniem sondy, czy problem jest w kat. czy w przepływomierzu? Bierze ok. 1l oleju na 1000 km przy jeżdzie autostradowej w ruchu miejskim znacznie mniej. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Pojazd: Skoda...
Próbuję skonstruować mostek H który napędzać ma silnik 40V sygnałem PWM około 40kHz. Mostek sterowany jest przez układ HIP4081. Całość skonstruowana w oparciu o notę katalogową. Problemem jest jednak fakt strasznych szpilek napięcia na wyjściu mostka. Szpilki powstają w miejscach przełączania kluczy. I nie mogę się ich pozbyć. Całość funkcjonuje w oparciu...
Wystarczy zastosować regulator PD. Dodaj część, która będzie dawać sygnał proporcjonalny do prędkości zmian. Przy regulatorze typu P albo będą oscylacje, albo układ będzie regulował wolno. Algorytm jest banalny. W każdej pętli zapamiętujesz stan położenia. Na końcu pętli przepisuj go do innej zmiennej - przykładowo "polozenie_poprzednie". Potem robisz...
http://obrazki.elektroda.pl/8443391300_1... Po wielu miesiącach spekulacji (których część [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... na Elektrodzie) naukowcy z NASA opublikowali mocno wyczekiwany artykuł na temat nowatorskiego silnika EMDrive. W artykule tym, który ukazał się w czasopiśmie naukowym...
....no i tu Cie zaskocze :), mam oscyloskop. Oglądałem co się dzieje na lini zasilania przy załaczeniu i wyłączeniu, były tam oscylacje ale amplituda nie była za duża (8-10V). Nie wiem czy to istotne, ale mierzyłem na listwie połączeniowej, od tego miejsca do silnika ok 10mb miedzianego przewodu 2x6mm2.
A gdzie jest wpięty oscyloskop? Jeśli na nużce 3 NE555 to faktycznie coś jest nie tak, ale jeśli na silniku, towydaje mi się, że źródłem oscylacji jest sam silnik i wszystko jest ok. Zrób doświadczenie: zatrzymaj na krótko silnik ręką - oscylacje powinny zniknąć.
https://bezel.com.pl/2018/08/01/silniki-... Niby do 5kW można, aczkolwiek zawsze dobrze jest czasem zastosować jakieś ograniczenie prądu rozruchu, także ze względu na części mechaniczne (łagodniejszy rozruch i mniejsze oscylacje momentu obrotowego). Gwiazda/trójkąt odpada bo mamy tylko 3 wyprowadzenia, a silnik pewnie jest też fabrycznie...
Niestety działanie silnika krokowego jest dość oczywiste tylko przy dużych odstępach czasu między krokami: podajesz sygnał, silnik wykonuje jeden krok, potem przez chwilę trwają zanikające oscylacje wokół punktu równowagi, zatrzymują się, podajesz sygnał do następnego kroku... Przy mniejszym odstępie czasu oscylacje nie zdążą wygasnąć przed następnym...
Rozrząd jeszcze nie, na wolnych obrotach silnik chodzi nie równo jednak nie przerywa na konkretny cylinder. Odpinając jedną grupę cewek lub dowoly wtrysk - silnik dalej chodzi. W sterowniku brak błędu wypadania zapłonu.
(at)78db78 - pływaka raczej nie ma, bo nie rzucił mi się w oczy (a rozglądałem się za nim). Zresztą, kilka kropel wody to dużo za mało, by go podnieść - to paruje niemal tak samo szybko jak kapie; - no to chyba w czasie prania wsad musiałby coś blokować, bo pusty bęben kręci się gładko. (at)Loker Raczej tak, szarpnięcia obserwowałem chyba wyłącznie...
Witam wszystkich. Pacjęt to Peugeot 806 silnik 2.0 Turbo Lpg, XU10J2TE. Już mnie uj strzela z tym 28 letnim autem. Mam wypadanie zapłonów na wolnych obrotach i LPG i Pb. Trochę trzęsie silnikiem. Jak obroty wzrastają powyżej 1000 to nie czuję przerw. Trzepnęło mnie po łapach w okolicy cewki z jednego przewodu WN, więc je wymieniłem na nowe NGK plus...
Uruchomiłem już jeden taki regulator i ustawiłem parametry. Nie było żadnych problemów, jedynie trochę wątpliwości podczas ustawiania fusebitów w ATtiny2313. Zamiast tranzystorów 2SK1653 zastosowałem BUZ11, a diody 1JU42 zastąpiłem diodami BA159. Na płytce sterownika nie ma interfejsu RS-232 z układem 7414. Zamiast tego zrobiłem porządny interfejs RS-232...
Optymalizacja, tak z grubsza, polega na tym, że znamy choćby w przybliżeniu parametr optymalny, który możemy wyliczyć/zmierzyć. Różnica między parametrem optymalnym a tym co dostajemy w rzeczywistości to uchyb albo jak kto woli błąd. Dla silnika w zależności od zastosowania może być to sprawność, poślizg, oscylacje prędkości obrotowej itd. Jak byś napisał...
A,może łatwiej będzie rozwiązać problem mechanicznie?? Zbudować układ korby i ramienia, tak jak jest to n.p. w wycieraczkach samochodowych? Silnik zawsze pracuje w jedną stronę, nie ma problemu z "pamięcią" położenia armatki przy braku zasilania. Jej ruch będzie zawsze kontynuowany od punktu zatrzymania. Bardzo proste rozwiązanie i na pewno tanie. Rozwiązanie...
LM358 może dostarczyć 10mA-20mA nie wiem ile wymaga ten silnik ale po 20-50x wzmocnieniu byle jakim tranzystorem, powinno wystarczyć. Rozumiem że nie zamierzasz wprowadzać tranzystorów w nasycenie? Chwilowo Jarek_Inx w poście #11 zaproponował tranzystory bipolarne więc z tym walczę. Wesolyyyy w poście #10 mofsety, więc kto wie możne do tego wrócimy....
W czym od strony praktycznej sterowanie wektorowe jest lepsze od sterowania u/f, zdaję sobie sprawę, że sposób sterowania jest zupełnie inny, ale jakie są główne zalety stosowania falownika wektorowego w stosunku do falownika ze sterowaniem u/f. Wady układu sterowania skalarnego to: - brak kontroli momentu silnika, co w rezultacie powoduje długie niekontrolowane...
Tutaj bym się nie zgodził, do regulacji serwonapędów stosuję się regulator PD, z tej przyczyny że przy PID masz dwa całkowania (silnik plus część całkująca regulatora) które to właśnie mogą powodować oscylacje i generalne problemy w regulacji.
Witam Zamodelowałem w Matlabie rozruch silnika indukcyjnego 2klatkowego o mocy 155kW i napięciu znamionowym 380V z wykorzystaniem baterii kondensatorów. Poniżej zamieszczam przebiegi prądów w czasie rozruchu. Prąd stojana http://obrazki.elektroda.net/42_12331580... Prąd pobierany z sieci http://obrazki.elektroda.net/13_12331581...
Witam, Spróbowałem numerycznej symulacji i wychodzą dziwne efekty - podanie impulsu do sterownika zmienia kierunek pola magnetycznego, a przez to położenie równowagi, w rezultacie zaczynają się oscylacje wokół nowego położenia równowagi. W trakcie ich trwania przychodzi następny impuls, zmieniając stan tych oscylacji - jak się odpowiednio trafi, to...
Zmiana pojemności kondensatora pracy wpływa także na przesunięcie fazowe pomiędzy prądem a napięciem w obu uzwojeniach stojana. Symulacia rozruchu silnika w środowisku Matlab/Simulink. Rozruchu dokonywano dla pojemności kondensatora pracy zmienianej w zakresie 1-10 µF. Na podstawie przeprowadzonych symulacji stwierdza się że pojemność z przedziału...
Rozumiem, że silnik jest 2-cylindrowy (np FIAT-126p), przy 4 cylindrowym podzielić przez 4. Impulsy wyprowadzone są z przerywacza po pierwotnej stronie cewki zapłonowej. Największym problemem będzie fakt, że impulsy te nie są czystymi prostokątami ale zakłócone są dużą ilością oscylacji o napięciu przekraczającym 12V i czasem trwania oscylacji zależnym...
Problem złego uziemienia odpada - elektryk z długoletnim doświadczeniem. Oscyloskop musiałem zabrać do pracy więc podepnę się dopiero w weekend. Silnik dmuchawy nigdy nie buczy, w momencie wystąpienia problemu słychać świergot ze zniżaniem częstotliwości, jakby silnik hamował i pracował na niższej częstotliwości. Trwa to kilka sekund, po czym znów nabiera...
Instalacja do regulacji - za bogato z niskich obrotów. Nie sugeruj się tym że sygnał z sondy oscyluje bo w czasie jazdy więcej czasu jest na bogato. Jeśli regulacja na postoju to z sondy powinno być ubogo - oscylacje się pojawią jak silnik będzie obciążony. Każdą regulację powinno się przeprowadzać pod obciążeniem czyli albo na hamowni albo na drodze...
Może najpierw parę słów wprowadzenia : Atmega128 - jej główne zadanie to sterowanie silnikiem DC, za pomocą tranzystora mosfet. Zasadniczo chodzi tylko o ON/OFF, dodany jest jedynie softstart PWM. Tranzystor ten sterowany jest z PB4 (OC0). Atmega zaś taktowana kwarcem 14.745.600 Hz. Dodatkowo , wykorzystane są 3 kanały ADC, w tym : ADC1 - do pomiaru...
Dzisiaj wpiąłem miernik pod sondę i oscylacje są ok. sonda i sterownik pracuje prawidłowo. Widocznie wcześniej silnik był niedogrzany.
Po regeneracji parownika starałem się ustawić mieszankę na jałowych aby wykres lambda oscylował w okolicach bardziej bogatej mieszanki (0,3 -07V), używałem śruby wolnych obrotów. a śrubą od czułości przy obrotach silnika około 3000 udało mi się ustawić oscylacje lambda na 0,2-0,8V. Reset silnika krokowego to 95 z zakresem regulacji +- 15 kroków. ze...
Co więcej w czasie sterowania żarówki ślicznie widać jak każda połówka sinusoidy się zmniejsza (widać krokowe załączanie jak na dłoni i poprostu jest przerwa pomiędzy zerem a punktem załączania - bez takich dodatków jakie widać powyżej na triaku sterującym silnik) Żarówka to czysta rezystancja, natomiast silnik zawiera indukcyjność więc to normalne....
Czy w wyliczeniach teoretycznych uwzględniłeś pojemność cieplną układu, jego bezwładność cieplna, itp. ? z tego wynika właśnie wynika, że masz niedopasowanie parametrów do układu rzeczywistego, więc musisz dobrać parametry metoda prób i błędów, lub zastosować metody opisane szeroko w literaturze, aczkolwiek ich implementacja w praktyce jest dość trudna....
Sonda jednoprzewodowa ogólnie nie różni się od sondy 2, 3 czy 4 przewodowej. Podobnie jak 2 przewodowa nie posiada grzałki (czyli wymaga więcej czasu do osiągnięcia temperatury roboczej). W sondach 1 i 3 przewodowych czujnik sondy bierze masę z korpusu sondy, natomiast w 2 i 4 przewodowych z ECU (przy czym może ale nie musi być ona połączona z korpusem...
... I teraz tak najprosciej jest to sprawdzic po kablach tzn ich kolorach o ile masz ngk/ntk jak nie to po prostu odlacz sonde wepnij miernik ( napiecie stałe ) nagrzej mocno silnik i jezeli zacznie oscylowac od 0V do 1V to znaczy ze jest to sonda cyrkonowa czyli ta ktora sama wytwarza napiecie. Sonde tytanowa jest gorzej sprawdzic poniewaz ma nieraz...
Niestety mimo rozebraniu kilku drukarek moduły pasków są inne. Dokładniej mówiąc wszystkie krótkie są takie same, ale długie są inne o większym module. Jak policzyłeś ilość kresek na tarczy enkodera ? A może są jakieś normy ilości ? ------------ Zrobiłem układ serwa (bez pasków) do testów i widzę dziwne zachowanie: - wpisanie +1000 na tych podstawowych...
Nie masz racji że każda zmiana w wykresie to wydech z poszczególnego cylindra. Jeśli np wepniesz sondę wąskopasmową do wydechu w maluchu nie będzie takiego wykresu. I o to chodziło. Pojazd, w którym chcę zmierzyć nieszczęsne AFR ma czterocylindrowy silnik na czterech GAŹNIKACH. Jest to motocykl, ale porównanie do malucha jest bardzo trafne. Wtedy na...
pewnie już jest słaby i dlatego nie pociągnie więcej (dla prędkości max 150km/h ok 4400rpm) z drugiej strony może ciśnienie paliwa i przepłyka + przedmuchy silnika podłacz miernik do sondy i sprawdź czy są oscylacje napięcia przy max osiąganej prędkości jeśli nie ma to szukaj przyczyny a jeśli są to silnik do małego remontu - do oceny przez mechanika...
Witam, Mam podobny problem. Corolla E11 1.4 VVTi- zwykła benzyna, żadne LPG Sondy Lambda sprawne (2 sonda za katalizatorem niedawno wymieniana, bo stara przekorodowała). Odczuwam spadek mocy, oczywiście świeci się check. Na komputerze wyświetla się sterowanie w zamkniętej pętli, co wg. mojego tłumikarza oznacza sterowanie programowe wg. wzorców uniezależnione...
Silnik ma podany "moment trzymania" i jest to jednocześnie moment napędzający na zatrzymaniu wirnika, prawie taki sam moment można uzyskać przy niezbyt szybkich obrotach - ale jest to na granicy utraty synchronizacji, i wypada użyć ze 2x mniejszego momentu napędzającego, żeby nie zgubić synchronizacji na nierównomierności oporów, albo nierównościach...
wg AD -polaczenia elektryczne silnik bateria -pompa paliwa -nieszczelnosc w ukladzie dolotowym -czujnik temperatury silnika -czujnik polozenia przepustnicy -czuj. temperatury powietrza -wtryskiwacze -cisnienie paliwa sonda λ (a moze ma za wolne oscylacje ?) -uklad wydechowy przed sonda nieszczelny -katalizator moze to cos pomoze. powodzenia ps....
oscylacje pasożytnicze przerzutnik oscylacje monitor oscylacje
kuchenka elektryczny wrozamet zacisk masowy alternator pilot samochodu bramy
sterownik hulajnoga elektryczna sterownik hulajnoga elektryczna
Zakup Balkancar DV1792 - Na co zwrócić uwagę? Błąd F6 na płycie ceramicznej Mastercook – Diagnoza i Rozwiązanie