Miałem ten sam problem w VWJetta 1,8 89rok Po wymianie całego aparatu wszystko OK. Załatw używke na podmiane i wszystko będzie jasne a sygnał sprawdzisz oscyloskopem
To czujnik Halla i sprawdza się go za pomocą oscyloskopu albo przynajmniej kontrolki ledowej. Nie ma typowej oporności jak czujnik nagnetoindukcyjny. Ma 3 piny-zasilanie, masę i sygnał
ja mam z wellemana oscyloskop za 450zł i się super nadaje przenośny i nawet duży wyświetlacz. podejżysz parametry czujnika wałka, wału, abs, halla,.
Sprawdź oscyloskopem jak się tak boisz.
Właśnie teraz to całkiem się zmieszałem, bo według specyfikacji jest jak mówisz> http://www.tme.eu/pl/Document/d5946e017c... tu nie ma wypełnienia, po prostu jest pole mam 5V, nie ma mam 0V i to o dziwo jak mam tylko czujnik, tylko zasilanie i do wyjścia od razu sonda od oscyloskopu.
Czujnik Halla modelu nie znam bo jest zalany plastikiem i są tylko 3 kable. Vin Vout i GND Vin oraz GND podłączyłem 4V do Vout i GND podłączyłem do sondy oscyloskopu. Czujnik Halla taśmą izolacyjną przykleiłem do jednego z kabli od elektrod (testowałem różne odległości). Wykonałem kilka zgrzewów na różnych ustawieniach zgrzewarki i wskazanie jest identyczne...
Witam Można się oscyloskopem podłaczyć do czujnika Halla o którym piszesz i sprawdzić czy sa impulsy - stwierdzić czy uszkodzony jest sam czujnik czy elektronika która go czyta. Bo z opisu wynika jeżeli dobrze zrozumiałem to na chwile silnik zakeci i tak jak by czujnik nie wykrył obrotów i system wyrzuci F02 tak jest?
Pompą steruje? Cewkę można wyzwolić ręcznie? Ciśnienie paliwa na listwie jest? Zasilanie i masa komputera w porządku? Podłączaj przez jakiś bezpiecznik! Przydałby ci się oscyloskop, żeby pooglądać sobie sygnał z czujnika halla i inne...
i jeszcze wiedzieć jak oscyloskop ustawić na dany czujnik, bo może na wykresie wyjść trzęsienie ziemi chyba że ma autosetup Swoją drogą to TPS, czujniki indukcyjne, bo np. na halla to szkoda czasu na rozkładanie oscyloskopu, ale z ciekawości można sobie popatrzeć, jak się nie ma czym to można i do wtryskiwacza zapiąć i zobaczyć jaki czas wtrysku. W...
Sterownik motronicM3.8.2/4/5? Ktory czujnik halla? Czujnik wału to czarny masa komputera, żółty pin 56 ecu , biały 63 pin, sprawdzamy oscyloskopem. Czujnik wałka rozrządu braz z niebieskim masa, fiolet z czerwonym pin 62 5volt ,fiolet z żółtym pin 76 sygnal prostokatny. Sprawdz przy samym komputerze czy jest 5 volt.Jak nie to jakiś stabilizator ubity...
Zobacz oscyloskopem czy faktycznie jest sygnał oraz czy jest zasilanie czujnika jesli to sa halla czujniki powinno byc 5v.Potem zobacz od kostki abs do sterownika ciagłosc przewodów.Jesli jest ok wymieniaj sterownik
Podpinałem oscyloskop pod oba czujniki halla.
I właśnie oscyloskop potrafi wyłapać te kilka sekund . No bez przesady,zwykłym woltomierzem nie wyłapiesz że napięcie się zmienia na czujniku w dziwny sposób? Toż to zwykły opornik o zmiennej rezystancji a nie czujnik halla czy indukcyjny gdzie faktycznie tylko oscyloskopem można zobaczyć czy nie wariuje.
jedź do mechanika i niech Ci sprawdzi na oscyloskopie synchronizacje czujnika walu i halla... bo tu może leżeć problem...
To jest czujnik halla i jedyny pomiar to oscyloskopem na pinie 2 sygnał prostokątny.
Generator zmiennego pola magnetycznego do testowania aktywnych (magnetorezystorowych) czujników Halla w układzie ABS. Najprościej to kupić używkę piastę od jakiegoś Vag, czymś napędzić, czymś zasilić plus oscyloskop i tester gotowy.
witam. Najlepiej jest sprawdzic oscyloskopem. pozdrawiam
Można zastosować o tym czym pisał kraniec_internetu - przetwornik prądowy z czujnikiem halla lub sam czujnik halla.
Na 99% czujnik halla, niestety nie kojarzę jaki tam masz układ czy czujnik jest może w aparacie czy jest na wałkach rozrządu. Do sprawdzenia tylko oscyloskopem, ewentualnie LED ale nie wiem czy zobaczysz impulsy.
Ja bym sprawdził czujniki oscyloskopem i dodatkowo sprawdził ustawienie rozrządu .
Czy nie masz iskry, że chcesz go sprawdzać? Jak jest iskra to daj sobie z nim spokój. Ja sprawdzam oscyloskopem.
to jest czujnik halla sprawdza się tylko oscyloskopem
Kontrolka świec żarowych informuje o występowaniu usterki wpływającej na prace silnika- jak to napisał sigwa18. Najlepiej jak zrobisz diagnoze bo tak to można gdybać i sie narobić sprawdzając wszystko. Czujnika halla nie sprawdzisz zwykłym miernikiem -trzeba oscyloskop i masz przebieg napięcia. Inaczej go popsujesz-nie wolno mierzyć rezystancji
G40 sprawdzisz podłączając na jego wyjście diodę LED z rezystorem lub oscyloskop. Błąd oznacza że czujnik nie żyję lub przerwany jest przewód od niego. Skoro zasilanie dochodzi to zobacz co jest na tym 3 przewodzie i podłącz tam oscyloskop lub diodę. Jeżeli zasilanie jest ok, sygnał nie wychodzi to G40 do wymiany.
Po podłączniu przyrządu do czujnika i kostki komputera diody pulsowaly Takim przyrządem to można tak średnio sprawdzić sygnał z czujnika. Najlepiej podłącz oscyloskop...
Witam .Trafiła do mnie felicja 1999 rok 1.3 benzyna /gaz sterownik silnka simon 2 .Praktycznie wszystko posprawdzałem napięcia+12v i masa na sterowniku ok na cewki zapłonowe ok na wtryski ok .Obroty oscyloskopem z czujnika halla ok .A VCDS nie widzi obrotów w sterowniku .Wymienione ecu i bez zmian, czujnik halla bez zmian nadal VCDS nie widzi obrotów.Wgrałem...
Tez kiedyś miałem taki przypadek, jeździłem z manometrem i podpiętymi kontrolkami i oscyloskopem pod czujnik Halla . Autko po przejechaniu kilkunastu kilometrów nagle gasło a po chwili odpalało i znowu można było przejechać kilkanaście kilometrów. Przyczyną była pompa paliwowa, która gubiła ciśnienie . Po wymianie pompki autko śmiga jak złoto. Pozdrawiam...
zasilanie jeśli napisane jest w nocie Uwej:6,6÷12,6V musi być w tym przedziale? Jest jakiś inny sposób z użyciem oscyloskopu?
Czujnik temperatury ? Wiązka ?
Jak sprawdzić czujnik halla w tym silniku bez oscyloskopu. . Saly, czasami mnie zaskakujesz niemiło.
Najlepiej to moze chociaz jakas diodą sprawdzić czy wogóle impulsy są z tego czujnika,lub najlepiej oscyloskopem
Czy jest uszkodzony czujnik halla potwierdzisz to oscyloskopem. Do dzieła!
Brak iskry, brak sterowania przekaźnikiem pompy paliwowej. Diagnoza testerem: błąd P0335. Wszystko wskazuje na czujnik Halla. Sprawdzam oscyloskopem sygnał czujnika na 24 pinie sterownika. Sygnał jest prawie zgodny ze wzorcowym. Prawie, bo na oscylogramie w A.D.czy L.S. długi sygnał jest na poziomie 12V a u mnie na oscyloskopie jest na poziomie 0V....
Cześć, mam problem z Corollą e100 z roku 1995 z silnikiem 1,6 16V. Usterką jest brak wskazań prędkości pojazdu, czasem wskazówka się rusza, najczęściej na zimnym silniku. Po wyjęciu czujnika prędkości sprawdziłem go na stole oscyloskopem (czujnik typu halla), podałem mu zasilanie i napędzałem go wiertarką. Na oscylogramie widać ładny sygnał. Sprawdziłem...
Zrobiłes pomiar oscyloskopem?
Żeby płynął prąd obwód musi być zamknięty, nie da się mierzyć prądu "na pinie". Ponadto oscyloskop mierzy napięcie, więc w obwód trzeba włączyć rezystor i mierzyć spadek napięcia na nim, ew. można się posługiwać przetwornikiem pomiarowym (np. czujnikiem Halla).
Czujnik halla badałem na oscyloskopie i nie mogę mu nic zarzucić.
To czujnik Halla, nie sprawdzisz go mierząc rezystancję. Do sprawdzenia potrzebujesz oscyloskopu.
zobacz czy masz zasilanie na halla i oscyloskopem czy masz sygnał
Sprawdź, czy komputer sterujący wtryskiem daje na pin A23 napięcie odniesienia +5V na czujniki MAP i TPS . Podepnij oscyloskop albo multimetr pod czujnik halla w aparacie zapłonowym i sprawdź czy są impulsy gdy kręcisz rozrusznikiem a silnik nie zapala. Odczytaj kody migowe diagnostyki silnika - może wtedy coś się wyjaśni.
wiec powroce do tematu : Audi A4 95 r 1,6 Pb/lpg Wolne obroty potrafia niekiedy poskakac , w komputerze blad czujnika halla . Czujnik znaleziony znajduje sie pod kopulka. Trzy przewody + x - . X zdaje sie byc chyba sygnalowym , czyli - jak sprawdzic dzialanie czujnika czy tylko oscyloskop czy moze jeszcze jakas metoda ?
objaw wskazuje na problemy z czujnikiem ale do dokladnej diagnozy przydałby sie oscyloskop i sprawdzenie sygnału generowanego przez czujniki
Witam, Ekspres Saeco Moltio HD8769/09 - Uruchamia silnik młynka na 2 sekundy i na czerwono błąd 1. W trybie serwisowym nie zlicza impulsów z czujnika Halla. Podłączyłem oscyloskop do płytki, poniżej jak wyglądają impulsy podczas tego 2-sekundowego kręcenia. Sygnał ten dochodzi do nogi procesora (po drodze od gniazda czujnika ma rezystor 1k). Czujnik...
oscyloskop w łape i sprawdzasz sygnał z ecu i moduł a co z sygnałem na wtryski? Sprawdziłem oscyloskopem sygnał z czujnika Halla, z czujników magnetoindukcyjnych i jest ok. Po sprawdzeniu sygnału na module zapłonowym (po stronie ECU) - 0 wskazań. podłączyłem się też do kompa gazu i sygnał na wtryski idzie bo widać to w programie. Czy dobrze podejrzewam...
Błąd mówi Wadliwe Działanie Obwodu Czujnika Położenia Wałka Rozrządu, tak podałeś. A więc może problemy z zasilaniem. Rozumiem że to halla 5v? Oscyloskop byłby najlepszy.
No to zostaje albo czujnik albo jego okablowanie. Dobrze by było oglądnąć sygnał oscyloskopem.
Jeżeli czujnik Halla to zasilanie, masa i sygnał. Oporności w tym czujniku wtedy nie mierzysz tylko oscyloskopem przebieg sygnału.
Mam podobny problem. Auto "tyrpie" na wolnych obrotach. Mam możliwość pożyczenia oscyloskopu. Jak sprawdzić prawidłowo przebieg czujnika halla.
Szeregowo do obwodu włączamy rezystor o znanej wartości i mierzymy na nim spadek napięcia, następnie z prawa Oma wyliczamy prąd. Tak, to jedna z metod. Tania, szybka i działa. Jednakże stosuje się też sondy prądowe, oparte o czujnik Halla. Mierzą one pole magnetyczne wytwarzane przez prąd płynący w przewodzie, co zamieniają na wartość napięcia na wyjściu,...
Może być tam pojedynczy czujnik halla lub podwójny różnicowy czujnik halla najlepiej by było sprawdzić oscyloskopem przebiega tak na już to radził bym przeczyścić np drucianą szczotką szczelinę pomiędzy czujnikiem a zębatką mogły tam wpaść opiłki żelaza, drugim defektem może być też skrzywienie zębatki która przechodzi przez czujnik halla może auto...
Jak nie masz oscyloskopu to weź diodę led na 12v i sprawdź czy wchodzą impulsy sterowania na cewkę. Zwykłą probówką żarówkową siężko będzie zobaczyć dlatego led jest lepszy. Jak masz impulsy wchodzące na cewkę i zasilanie a iskry brak to znaczy cewka umarta :) Dodano po 2 Możesz pod przewód do kopułki podpiąć świecę
Cześć, Chciałem sprawdzić czujniki halla w silniku roweru elektrycznego. Podałem więc napięcie 5V i podpiąłem sonde oscyloskopu. Powinienem spodziewać się dwóch stanów albo wysokiego albo niskiego. Czyli przebieg prostokątny. A tu w stanie wysokim pojawiają się szpilki jak na załączonym zdjęciu. Czyli tak jakby hall załączał się i wyłączał. Coś tu nie...
Witam, ekspres j.w. wyświetla błąd mechanizmu, nie ustawia się pod młynek, wykonuje ruch góra/d ó ł i zapala się wykrzyknik. Uszkodzona była taśma z czujnik Halla, przełączniki krańcowe działają prawidłowo, czujnik wyświetla przebieg na na oscyloskopie, robiłem reset ekspresu nic nie pomogło, proszę o jakieś sugestie. Silnik ekspresu pracował na napięciu...
(at)negativefeedback o czym Ty piszesz? Co ma skopometr do cęgów pomiarowych? Mierniki cęgowe, jak te omawiane (z przetwornikiem/czujnikiem Halla), służą do pomiarów prądu stałego. Cęgi same w sobie, po to żeby obwodu nie trzeba było przerywać. W czym tu oscyloskop pomoże? No oczywiście cęgi można podłaczyć też do oscyloskopu, co np. w diagnostyce samochodowej...
Jeśli obwód nie ma galwanicznego połączenia z siecią to potencjał bocznika nie ma większego znaczenia, 200V dla większości oscyloskopów to żaden problem. Czyli rezystor 0,01R szeregowo z kondensatorem, sonda Y1 przed rezystorem, a masa oscyloskopu za. Ewentualnie masa oscyloskopu na masę układu, kanał Y1 przed rezystor, kanał Y2 za rezystor i wyświetlać...
Czujniki halla sprawdza się wskaźnikiem diodowym lub oscyloskopem ponieważ, omomierz może go uszkodzić-tak mówi literatura,a czy tak jest,to niewiem,bo sprawdzam oscyloskopem
częstotliwość jest wprost proporcjonalna do prędkości pojazdu, impulsator umieszczony na wałku wyjściowym ma 12 wypustów, wydaje mi się, że nie będzie wyższa niż kilka kHz. Według mnie wystarczy ją ograniczyć o ten ułamek i wtedy już na każdym biegu różnica będzie zachowana, przecież te skrzynie różnią się tylko 2 trybami reszta to hydraulika. to jest...
Nie wiem czy masz tam tylko czujnik Halla w aparacie (czujnik położenia wałka) czy masz dodatkowo czujnik położenia wału - warto sprawdzić jego/ich działanie (oscyloskop). Nie ma tam ani Halla, ani czujnika wału, to zapłon EZF-i, z cewką impulsatora w aparacie zapłonowym. Manometr podłączony poprzez trójnik do zasilania monowtrysku, ma być mniej więcej...
pomiary sprawdzał mi mechanik i mówił że wszystko ok Oscyloskopem? Czy tylko miernikiem sprawdził napięcie zasilające?
Dokladnie. Oscyloskopu nie mam. A napiecie na zasilaniu powinno byc 5V i ich nie ma. Na 2 pinie napiecie 2.4V na wyjetej wtyczce znika po wlozeniu wtyczki. Dlaczego? Na ktorym pinie powinno byc zasilanie 5V? Gdy czujnik jest odpiety oscyloskop nie jest potrzebny bo nie ma niczego co nadaje sygnal. Czujnik halla gdybym mial wlozona wtyczke to generowany...
https://obrazki.elektroda.pl/1342069100_... Błąd sychronizacji wałka z obrotami silnika. Błąd na jakis czas zniknął. Lecz jakis czas wczesniej rano wogóle nie odpalał gdy była temperatury minusowa. Moźna było podejsc za dwie godziny i palił od strzała. Podejrzewam zbyt słaby sygnał z czujnika Halla. Zbyt małe odchyłki na oscyloskopie....
Kolego masz tam czujnik halla. Sprawdzić możesz oscyloskopem na 2 pinie powinieneś mieć krecąc rozrusznikiem przebiegi prostokątne 0-5V. W załączniku masz schemat z pinami więc łatwo mozesz sprawdzić połączenia.
Możesz, np oscyloskopem. Dodano po 41 Ale u Ciebie będzie widać pociętą wiązkę.
Witam, a'propo sprawdzania samego Halla to nie powinno być nic skomplikowanego - czytaj, innego od tego co sam już wiesz. Dwa skrajne ''plus'' i ''minus'' , odpowiednio. Środkowy pin jest sygnałem, czyli przy zdjętej wtyczce, żabkę próbówki zapinasz (bodajże masę?) za masę i przerywasz do środkowego - powinna przeskakiwać iskra na świecy, ustawiać...
To tak z pamięci, zamontowany był akumulator AGM 105Ah które z racji swej konstrukcji posiadają niższą rezystancję wewnętrzną od typowego akumulatora kwasowego, suma długości przewodów do rozrusznika i karoserii o przekroju 35mm2 nie więcej jak 1,5m(wartość rezystancji ok 1mΩ), doliczając dodatkową rezystancję klem, połączeń na silniku i częściach...
A co do sprawdzenia czujnika halla to pomiar omomierzem jest bardzo niemiarodajny, to bardziej strzał w płot. Lepiej sprawdzić go za pomocą chociażby diody, a najlepiej oscyloskopem. Nie ma tam halla, jest zwykły czujnik indukcyjny przy kole pasowym. Pewnie faktycznie zdechł.
Witam tez mam ten problem nie ma mocy od 3 tys wogule nie ma mocy szarpie strzela na gazie i na benzynie na vagu wyskakuje błąd 0515 czujnik halla wymienialem go i jest to samo co mi poradzicie Dodano po 1 aha dodam ze wymienialem w nim pierscienie robilem glowice i po odpaleniu sa takie objawy Sprawdz rozrzad-przestawiony choćby o jeden ząbek wyrzuca...
Zmajstrowałem sobie taki oto schemat: Wątpliwości mam przede wszystkim do sterowania wentylatorami i odczytu czujników Halla. Czy powinienem się obawiać zakłóceń generowanych przez układ sterowania wentylatorami np. na ATMegę? Złożyłem testowo jeden taki układ z tranzystorem i wiatrakiem i obraz z oscyloskopu aż kłuł w oczy od szpilek. MOSFET mimo...
Skoro widać tam zniekształcony sinus, to chyba są to sygnały wejściowe. Oglądając sygnały na oscyloskopie nie widzisz tego samego co komparator różnicowo. Pokaż wyjście komparatora.
poszukaj kogos znajomego z oscyloskopem lub z przyrzadem do pomiaru czujnika Halla i sprawdz sygnał wychodzący z modułu do cewki i sprawa sie rozwiąze - nie bedziesz w ciemno wyzucał zbednych pieniązków , jest to prosta usterka do zdjagnozowania tylko trzeba miec czym.Odnosnie jeszcze temperatury sprawdz czy przypadkiem nie brakuje ci płynu - moze ci...
Jak sprawdzić czujnik halla: podłaczyłem pod czujnik masę i zasilanie oraz oscyloskop na ekranie nie pojawia sie żaden sygnał po zbliżaniu metalowych elementów nawet wirujące metalowe części nie powoduje żadnego sygnału. Co powinienem uzyskać zmianę częstotliwości wraz z wzrastającymi obrotami czy wzrost napięcia?
Poszukuje schematu układu formowania sygnału z czujnika halla w wentylatorach komputerowych 3 i 4 przewodowych - żółty przewód. Może ktoś ma jakiś schemat? Sygnał widziany na oscyloskopie pokazuje, że nie da się z niego skorzystać. W zależności od napięcia zasilania zmienia się częstotliwość sygnału, ale w tej formie jaki jest nie da się go wykorzystać...
ok. jak go znajde to podjade gdzies do elektronika z oscyloskopem. bedziem diagnozowac. dzieki za pomoc.
Czujnika halla nie mierzy sie czy ma rezystancje tylko czy daje impulsy oscyloskop sie kłania lub też ewentualnie powinien "wytwarzać" napiecie przemienne ok 2,5V w chwili krecenia rozrusznikiem. Sprawdź i daj znać.
peugeot czujnik sprawdz napiecie po kreceniu kolem za pomocą oscyloskopu. Sygnał prostokątny 0,8-1.6 volta
To jest oczywiste. Tylko czy błąd to brak sygnału,przerwa,a może nie zrozumiały sygnał? Niby sprawdzone oscyloskopem ,sprawdzone kable, a dalej nic nie wiadomo. Proponuje natychmiastowa zmianę mechanika.
Ma zasilanie, triak niby dobry ale wymieniłem, opornik do triaka dobry, procek zimny. Na wyjściu procka nic nie ma, sprawdzone oscyloskopem, impulsy podawałem z generatora, różne, zmieniałem biegi, bez reakcji. Całe szczęście siostra kupiła drugi więc nie ma ciśnienia, sam mam taki sam i tylko dlatego próbuję go zrobić. Napiszę.
Jest to silnik o kodzie ABC, do sprawdzenia wtyczka przy czujniku. Zdejmujesz zbiornik płynu chłodzącego, wyciągasz wtyczkę i sprawdzasz na zapłonie czy masz zasilania, ściągnij gumę (osłonę) i widać - w tym miejscu najczęściej urywają się kable. Jeśli zasilania OK, i fioletowy (sygnałowy) cały - oscyloskop w rękę.
Pomiar rezystancji nic Ci nie pomoże. Tam jest czujnik Halla i musi być zasilany. Do sprawdzeniu przy sprawnym zasilaniu najlepszy oscyloskop ale pewnie jak naprawisz zasilanie i czujnik będzie sprawny wszystko wstanie. pozdr.
czujnik o którym mówisz a ja myślę to w hondzie nie występuje a w fiatach wystarczy pod cewkę bezpośrednio podłączyć dobrą świece z masą i przy kręceniu silnikiem sprawdzić czy iskrę daje z czujnikiem halla to wyższy stopień majsterkowicza miernikiem można spalić czujnik najlepiej sprawdzić oscyloskopem www.fanscars.pl
Zapłacę - zdalną rozwiązanie problemu z pomiarami czujnika Halla Mamy sterownik skrzyni który nie może poprawnie policzyć prędkości, mamy trzy czujniki jeden odczytuje poprawnie dwa niestety nie. Mamy nagrany poprawny i nie poprawny przebieg sygnału na oscyloskopie. Poprawny pomiar ma Vpp - około 1V , nieporawny - 400mV Za szybką i skuteczną pomoc płacę...
Czyli jedyna pewna metoda to włączyć silnik z sterownika bezczujnikowego i oscyloskopem sprawdzić czy któryś z czujników pasuje do sygnału back EMF ??? Myślałem że jest jakaś metoda do tego jak ułożyć czujniki halla. Tu znalazłem artykuł jak dobrać halle do silnika nr 2. [url=http://mitrocketscience.blogspot.co...
Oscyloskop w łapkę i sprawdzić co się dzieje na czujniku po nagrzaniu.Jeśli to czujnik halla to sprawdzić też zasilanie.
Pierwszy pin - zasilanie mniej więcej napięcie aku, środkowy sygnał prostokątny, stan niski nie więcej niz 0,5V powyżej masy, stan wysoki nie mniej niż napięcie zasilania - 0,5V. Pin trzeci masa. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi. Sygnał sprawdzić oscyloskopem.
Witam po dłuższej przerwie. Przeprasza za post pod postem. Chciałem odświeżyć temat. Jako, że już po sezonie należałoby podjąć ostateczną decyzję co dalej z motocyklem. Coś działamy czy trafia na sprzedaż:( Dotarł do nas z zagranicznego portalu aukcyjnego układ L9101. Niestety jak nie trudno zgadnąć po jego przelutowaniu brak widocznych zmian. Zastanawia...
Czujnik inteligentny z sygnałem PWM dawałby jeden impuls co ok. 0.75 sekundy, co dawałoby około 3 km/h gdyby miał być zwykły czujnik Halla. A przy normalnym obrocie koła czujnik inteligentny dawałby sygnał o zbyt krótkim współczynniku wypełnienia, aby sterownik przystosowany do zwykłego czujnika Halla mógł go identyfikować jako prawidłowy sygnał. Oczywiście...
Jest duzo w sieci info na temat oscyloskopow na usb.Ci co pracuja czesto na oscyloskopie i co przezyli niejedno i widzieli tez to twierdza ze nieawarto. pewnie tak, ale ja chciałem sporadycznie zerknąć czy czujnik Halla nie rwie sygnału, albo czy sygnał z potenjometru przepustnicy nie jest zbyt poszarpany. Raczej hobbystycznie niż stricte zawodowo.
Sprawdzić oscyloskopem kształt impulsów z czujnika wałka rozrządu (czujnika halla). Jeśli mają nierówną amplitudę lub kształt to sprawdzić/wymienić koło impulsowe na wałku rozrządu. Sprawdzić też czy koło nie jest przestawione względem wałka. Bez czujnika wałka rozrządu ECU wchodzi w tryb awaryjny i otwiera wszystkie wtryskiwacze w tym samym momencie...
a masz oscyloskop ? on prawde ci powie :D
A odkad halla sprawdza sie omomierzem? Oscyloskop w lape i sprawdx zasilanie na halla i jaki daje sygnal. jakie cisnienie paliwa?
cewke sprawdzasz mierząc opór uzwojenia pierwotnego i wtórnego, czujnik halla łatwiej badać oscyloskopem wchodzi do niego zasilanie i masa a wychodzi sygnał. Polecam księgarnie WKŁ mają książke na ten temat. Dodano po 3 http://www.wkl.com.pl/elektryczne-i-elek...
czytałem to: http://www.imc.pcz.czest.pl/imtits/p... czujnik można sprawdzić na oscyloskopie (elektryk jeden miał ale nie chciało mu się), miernikiem, którym można sprawdzać czujniki halla (nie posiadam), a najprostszy sposób jaki znalazłem to dioda opornik i pomiędzy pon masy a sygnału do ecu (dioda...
Ten presostat to zwykła membranka z mikrowłacznikiem zależnym od siły nacisku- bardzo często padają- pomimo , ze mikrowłącznik ten działa elektrycznie, ale nie przy właściwym nacisku - ot taka prosta ale i prymitywna konstrukcja. Z reguły wymiana presostatu pomaga- dlaczego gość nie spróbował tej najprostszej opcji? Taki czujnik obrotów daje na wyjściu...
Jest mniej więcej tam gdzie znaczałem na zjęciu. Najprościej omomierzem ale to nie jest pewna diagnoza (oscyloskop to pewniak) Może ktoś ma dobty sposób na diagnozę czujnika halla przy kole zamachowym? może prosty testerek LED?
Zaczynam kolejny etap przeróbek silnika UAZ-a.Chciałbym całkowicie wyeliminować przerywacz mechaniczny i przeszczepić elektronike z gratów toyoty,których mam pod dostatkiem w domu.Nie mam oscyloskopu zeby zrobić pomiar sygnałów idących do modułu zapłonu.
Opel Kadet 1,6 C16 LZ / NZ sygnał prędkości pojazdu idzie na pin A 10 sterownika .Zasilanie + 12 ze stacyjki no i masa bo to jest czujnik halla. A do tablicy to on idzie mechanicznie linką.
wszystko pieknie brzmi w teorii ale sprawdziłem oscyloskopem i na obu wyjsciach mam idealny sygnal halla , czy ktos kiedys mierzył i widział tam czujnik temp paliwa?
Może zerknij na koła zębate z które wzbudzają czujniki wału i wałka? Jak masz oscyloskop sprawdz też jak wygląda sygnał przy czujnikach i przy kostce do komputera może coś z wiązką ... egr i cz. halla jest zasilany ze wspólnej lini spróbuj z odpiętym egr ... Ps. Jurcio taki jest więc się nie przejmuj... :-)
Witam szanownych forumowiczów. Jaki oscyloskop wystarczył by mi do badania czujników w samochodach? Chodzi mi między innymi o takie czujniki jak: czujnik halla (ABS) czujnik położenia wału Sonda lambda wtryskiwacze itp. Może wie ktoś jaką prędkość próbkowania powinien mieć? myślę o czymś takim http://www.merazet.pl/index.php?dzial=3&...
Kalkulator wtrysku: Bosch MED 17.4. Najpierw muszę dociec co tam jest dokładnie odstawione. Dziś podłączyłem czujnik pod oscyloskop. Kolego Kybernetes- na wyjściu prostokąt- miałeś rację, wygląda na Halla. Dzięki i ukłony! Co jednak dziwne- sygnał z 1. pinu, na pozostałych 0V i +5V niezależnie co by nie robić. Prostokąt ma postać nierównomierną: mniej...
delonghi czujnik halla pralka czujnik halla czujnik halla passat
windows becker wiśniowski oświetlenie zasilacz impulsowy startuje
laptop gamingowy berges falownik
Błąd 055 w Renault i urządzeniach przemysłowych: diagnoza i rozwiązania Drgania w Audi Q5 2005 po wymianie dwumasy