Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Zapomniałem dopisać, że podmieniałem alternator, fakt, że na używany i nie byłem w stanie stwierdzić, czy jest sprawny, ale ładowanie działało tak samo jak w moim. Rozumiem, że mam wypiąć przewód z alternatora i na nim sprawdzać oscyloskopem na włączonym silniku.
Oscyloskopem szybciej się diody sprawdza.
Czy posiadasz algorytm sprawdzania alternatora oscyloskopem ? Czego można się spodziewać ? Co mozna zbadać ? Pozdrawiam Mat Ponawiam prośbe o namierzenie BULB CHECK RELAY ? M
czyli sprawdzać żarówką. przy uszkodzonej diodzie światło powinno być słabsze??? wiem że można sprawdzać jeszcze alternatory oscyloskopem podłączając się pod akumulator przy włączonym silniku i powinno się zobaczyć czy jest odpowiedni prąd wzbudzenia?
Jeżeli jest to charakterystyczny gwizd wraz z dodawaniem gazu to albo kable sygnałowe idą po tej samej stronie co i kabel zasilający pompkę paliwa, albo uszkodzona jest jedna dioda w alternatorze. To drugie można sprawdzić oscyloskopem albo odpinając alternator i zapalając na chwilę samochód i sprawdzając czy nadal jest gwizd. Pozdrawiam.
Mam małą sprawę a chodzi mi oto czy ma ktoś jakiś przyrząd do sprawdzania stojana w alternatorze? Widziałem kiedyś u elektryka samochodowego tylko już nie pracuje w moim miescie i nie mam skąd to podejrzeć.
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Cześć . Próbuje zmierzyć moc alternatora ( 12V 0,43kW przy 5000rpm ) Jak można to powtarzalnie zmierzyć w bezpieczny dla cewki sposób. Sam alternator to magneto i cewka 3 fazowa połączona w trójkąt o oporności miedzy uzwojeniami 0,6 Ohma. (edytowane na 100% trójkąt ) Pomiar ma na celu ustalenie czy cewka nie ma zwarć w środku i pracuje z pełną mocą....
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
Uwielbiam opornych... sprawdź na rozgrzanym silniku napięcie miernikiem wychyłowym (wskazówkowym). Jeśli masz dostęp do oscyloskopu to nawet lepiej. Jak elektryk sprawdza regulator wyjęty z alternatora? I jakich błędów się spodziewałeś w ecu?
Diody do sprawdzenia, wyjac alternator, wylutowac i sprawdzac po kolei kazda sztuke ;) Mozesz tez to sprawdzic na pracujacym silniku oscyloskopem jesli masz, awaria diody wyjdzie na monitorze. A jak laduje alternator, napiecie ladowania pod obciazeniem?
Jak sprawdzić alternator , regulator napięcia jest OK . Jak walnięte diody to brak ładowania , czy można zastosować dowolny mostek , jak zmierzyć alternator bez rozbierania. Pomocy koledzy.
Mam pewien pomysł, mianowicie chcę zbudować urządzenie (stół) do testowania alternatora. Ma ktoś doświadczenie w tym temacie. Jestem początkujący jak widać, a ten temat nie daje mi spokoju. Mocowania i wszystko od strony mechanicznej mam już zaplanowane. Jakie urządzenia pomiarowe zastosować?? ( podobne urządzenie kosztuje bagatela 12000 PLN )
Witam wszystkich na forum. Mam takie pytanie, czy jest możliwość sprawdzenia w warunkach garażowych na tzw. stole, alternatora sterowanego z ECU za pomocą żarówki, miernika, aku i wiertarki? Chodzi o jego wzbudzenie i prawidłowość ładowania. Jest to alternator Bosch 7550469 180A wtyczka na 2 piny.
Mam trzy niesprawne alternatory które podobno zle ładowały Rozłozyłam je i sprawdziłam diody przy napięciu 12V izolacje stojana i wirnika przy napięciu 220V I wszystko niby jest w porządku Ktoś mi powiedział ze to musi być regulator napięcia A czy może być tak ze dopiero pod obciążeniem jest jakieś przebicie? A tak wogóle to regulator napięcia można...
TAK JA KW TEMACIE , JAK TO SIEROBI ZEBY SPRADZIC ŁADOWANIE AKU PRZEZ ALTERNATOR????
Mam problem z ładowaniem akumulatora. Szukałem na forum ale nie nie pasuje dokładnie nic do mojedo przypadku. Więc opiszę może mój przypadek. Od paru dni zauważyłem że rozładowuje się akumulator mimo że lampka kontrolna ładowania akumulatora się nie swieci,. Akumulator wymieniony na nowy. Mimo to nie ma ładowania na akumulatorze podczas pracy silnika...
witam jakimi parametrami powinien się wyróżniać oscyloskop uzywany w serwisie samochodowym [mam na mysli badanie ukladow zapłonowych , pradnic , altenatorow itp.] , czy wystarczy w pełni zakres pasma akustycznego [takie maja np. oscylokopy ,ktore przylacza sie do komp.PC] , czy wystarczy max. czestotliwosc 20kHZ ? pozdrawiam
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Mam pytanie a zarazem prośbe. Czy ktoś mógłby mi napisać jak bada się oporność i ciągłość uzwojenia stojana i wirnika alternatora. Chodzi o dowolny typ alternatora. Proszę o pomoc. Za pomoc z góry dziękuje. Z Poważaniem Daniel
Witam Jak sprawdzić czy alternator ładuje.... ? Prosze o dokładną instrukcje
siemka mam maly problemik. jak mozna szybko i sparwnie domowym sposobem sprawdzic regulator napiecia i diody ???:|
:D proszę o schemat do sprawdzania nowych regulatorów prądnic samochodowych bo zdarza się że nowe są wadliwe a reklamacji nie ma i są problemy z góry dziękuję za pomocną DŁOŃ
Witam.czy moze ktos mi doradzic jaki stół do badania alternatorów wybrac?jestem w tym temacie troche malo doświadczony i chcialbym prosic o rade kolegów po fachu.
Witam wszystkim chciałbym zapytać jak sprawdzać alternator, piszcie jeżeli coś jest nie tak w moim. Diody są ok, wylutowałem wszystkie i sprawdziłem je przez żarówkę. powiedzcie czy tak powinno być jak na rysunkach??
Witam serdecznie ! Mam taką sprawę, chodzi mi oszybkie i pewne sprawdzenie prądnicy i alternatora wyjętą z pojazdu.
Witam. Mam problem z alternatorem MAN-a TGS. Dziwny przypadek. Alternator ładuje dopiero gdy choćby na chwilę podgonić obroty - chyba sam się wzbudza. Napięcie wzbudzenia (15) z ZBR przychodzi - sprawdzane pod obciążeniem żarówką 21W. Alternator po starcie silnika daje impulsy do ZBR ale mają one apliktudę 10Vpp i nie są prostokątem a bardziej górna...
mam jedno zastrzeżenie tzn na tych stronach podanych wyzej nie zilustrowanych wszystkich typów alternatorów a co do naprawy to najlepiej jest sprawdzac metoda techniczna czyli poprzez jednoczesny pomiar napięcia i pradu oraz przy pomocy oscyloskopu bowiem niektóre usterki tylko tak mozna zlokalizowac samo bowiem badanie diod prostowniczych miernikiem...
zrobiłem pracę od podstaw czyli wyczyściłem przepustnice ,przewody odpowietrzające ,wymieniłem świece ,skasowałem luzy w układzie kierowniczym ,zrobiłem alternator, i wizyta u gazownika -auto sprawne . Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W instalacjach Landi Renzo wtryskiwacze gazu zasilane są typowo napięciem z instalacji elektrycznej pojazdu, czyli...
Zazwyczaj w takich przypadkach sprawdza się wszystko. Zużyte szczotki regulatora też czasami mogą powodować taki efekt. Sygnał prędkości alternatora to sygnał prostokątny i podawany jest z regulatora napięcia alternatora głównego do sterownika ZBR. Nr przewodu to 59101. Na sterowniku ZBR to pin 14 gniazda oznaczonego "M" a na wtyczce alternatora chyba...
To już sprawdzał i to nie wina radia . Posprawdzać kable masowe silnik-karoseria , karoseria-akumulator . Używany alternator do 2.8 150 zł kosztuje . Te za 300-400 chinczyki to sobie odpuściłbym . Sprawdź oscyloskopem w samochodzie żony czy też masz taką szpilkę 1 khz .I tej samej amplitudy . Ona raczej będzie bo wynika z pracy alternatora . Radio znaczy...
Dobra nie chcesz to nie sprawdzaj, ale zrozum, że jak zwiększysz obroty i zmierzysz mu to nie może ładować wiecej niz około 14,5 V więc nie wiesz czy napiecie sie nie zwieksza. Juz kilka razy mialem taki przypadek ale zawsze podpinalem oscyloskop a jak Ty go nie masz to chyba pozostaje wymiana regulatora bo zawsze on był przyczyna tej usterki.
Witam może ktoś mnie naprowadzić... problem z ładowniem w bmw e30 84r silnik 2,4 TD alternator Valeo Po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcie ładowania na wolnych obrotach 11.9V przy podwyższonych (ok 2500) 12,3V Sprawdzona instalacja w aucie, regulator napięcia sprawny podobnie jak układy prostownicze. Szczotki nie wyglądają na...
Witam serdecznie wszystkich. Mam problem odnoście VW Golfa III GTD. Podczas przekroczenia 2800 obr/min prędkościomierz i obrotomierz spadają do zera a kontrolka ciśnienia oleju zaczyna świecić. Ciśnienie oleju jest w porządku sprawdzone manometrem. Zmieniłem alternator na dokładnie ten sam typ, nawet nr Seri pasował. Przy przekroczeniu tych obrotów...
Takie pytanie, czy akumulatory "samochodowe" (kwasowe) nie powinny być ładowane prądem tętniącym? A sprawdzałeś jak bardzo jest tętniący ten prąd który wychodzi z alternatora? Skoro taki akumulator tam doładowyany ciagle w czasie jazdy potrafi czasami ponad 5 lat i więcej odpalać taki samochód, to wystarczy przecież na oscyloskopie zobaczyć jak to...
całym szacunkiem: nie chcę się pozbywać obrotomierza a wprost odwrotnie oraz: układy przetwornic się nie sprawdzają tzw UBEC popracował moment a potem zadymił a "rasowy stabilizator" na proponowanym układzie zwyczajnie dostaje świra od zakresu napięć zasilających! Potrzebuję praktycznie działającego układu stabilizatora dla alternatora z magnesami stałymi...
Witam. Mam problem z moim Kangurem, mianowicie występują u niego falujące obroty na biegu jałowym, ale tylko przy "obciążeniu elektrycznym" tzn, np. gdy włączę światła bądź dmuchawę. Gdy wyłączę światła to falowanie ustępuje i silnik pracuje stabilnie, tak więc problem leży gdzieś po stronie elektrycznej. Mierzyłem napięcie na akumulatorze podczas włączonego...
Ok, mam ładowanie na poziomie ok 14V, pod obciążeniem ok 13,8V. Przebiegi dokładnie takie same na B+ i D+. Dłużej nie sprawdzałem, mam nadzieję że awaria nie wróci po kilku dniach.... Ku potomności. Uszkodzeniem okazało się przebicie między zwojowe stojana (tak wnioskuję gdyż przebicia do rdzenia nie było pod 230V). Po jego wymianie przebiegi na oscyloskopie...
Dzięki za odpowiedź. Wariactwa tzn. napięcie skakało od 0 do 8V. Musiałbym oscyloskop podpiąć, ale to w sumie już nie ważne. Sprawdziłem alternator i moim zdaniem jest ok. Rezystancja cewek 0,7 ,ale to nie pomiar, ważne że nie ma zwarcia do masy. Napięcia na poszczególnych cewkach takie same i rosną z obrotami 60-90V. Kupiłem tym razem dobry regulator,...
Mam w pracy oscyloskop KR7010 ale ostatni raz używałem oscyloskopu w technikum z 20 lat temu także już nic nie pamiętam ;) Znalazłem chyba jeszcze inne wyjście by dowiedzieć się jaka jest częstotliwość. Wychodzi na to, że da się wyliczyć częstotliwość wyjściową alternatora korzystając ze wzoru: f = P*N / 120 gdzie: P - liczba biegunów N - prędkość obrotowa...
Witam najpierw zmierzyłbym zewnętrznym obrotomierzem jakie są obroty faktycznie a potem sprawdzał które urządzenie przekłamuje. Jak masz pojęcie i oscyloskop sprawdź czujnik obrotów wału i po odczytaniu znacznika oblicz jakie są obroty.Taki pomiar będzie też dokładny. Vag zależnie od producenta może pokazywać z przekłamaniem . W poniedziałek w pracy...
osobiście zacząłbym od pomiaru napięcia (na podłączonym akumulatorze) przy obrotach 2-3 tys. (jak do tej pory nic nowego nie napisałem ;))... przy zbyt małym napięciu posprawdzałbym styki na przewodach ładowania, masy, oczyściłbym klemy... ponowny pomiar - jak za mało, alternator na stół i czyszczenie komutatora, sprawdzenie szczotek, sprawdzanie diod...
Witam wszystkich. Zmagam się z nietypową przypadłością auta. Po nagrzaniu na wolnych obrotach silnika zaczyna falować obrotami w górę i w dół, od wolnych 635 do 1100 a czasem spada poniżej 600 do 550 obrotów. W tym czasie zapalone światła mijania i wentylator kabiny na 2. Normalne obciążenie moim zdaniem i nie powinno nic falować. Auto trafiło do mnie...
Jako, że w swoim autku miałem też do czynienia ze zwiększonym spalaniem dorzucę swoje 3grosze. Najpierw warto sprawdzić ECU, czy wszystkie czujniki poprawnie działają, jeśli tak wszystko "ogarnięte" czujnikami mamy(prawie, bo nie zawsze komp zauważa błąd, np sondy) z głowy. Sondę należy sprawdzić oscyloskopem. Jeśli ok... Należy teraz zainteresować...
Wymieniłem wczoraj wtrysk na nowy oryginalny Siemens PSA, telekodowanie zrobione ale po skasowaniu wszystkich błędów po odpaleniu silnika przez około minutę jest ok ale wyłącza wtrysk i silnik dalej pracuje na 3 cylindrach. W błędach wywala P 0262 zwarcie pomiędzy przewodami, P 0201 układ rozwarty, po dodaniu gazu wyrzucił jeszcze P 12A1- wtrysk wtryskuje...
ja też bym twierdził że to absolutnie normalna sytuacja- to wynika z bezwładności regulatora i tyle. Nie posądzałbym również PCM o regulowanie napięciem ładowania- do tej pory stosuje się proste analogowe regulatory napięcia, bo są najbardziej pewne, bezawaryjne i najszybsze w działaniu. Jak sprawdzałbyś oscyloskopem to ten skok miałby koło 40 V przy...
Załóż amperomierz cęgowy na alternatorze Zamówiłem w ubiegłym tygodniu Voltcrafta VC-280 z przenośnymi cęgami CLA-40, aby mierzyć "zamiejscowo" podczas jazdy, dzwonię - bo miał dzisiaj kurier doręczyć a facet przeprasza, nie wysłał, bo się okazuje, że mają zakres tylko 40A prądu stałego, 3 razy zaznaczałem amperarz :(, zrobiłem przedpłatę. Zatem kupię...
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. W sterowniku nikt nie grzebał na 100% (samochód flotowy rocznie ok 120-140 tys. km). Alternator sprawdzony pod obciążeniem i oscyloskopem - OK. Wtyczki od wtryskiwaczy - OK. Masy, zasilania ECU, instalacja wtryskiwaczy, czujników sprawdzona pod obciążeniem 110W z wpiętym amperomierzem, wszystkie masy nadwozia odkręcone,...
https://obrazki.elektroda.pl/9994021700_... https://obrazki.elektroda.pl/9572231900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z dotychczasowych danych i zamieszczonych zrzutów ekranu wynika, że mimo wymiany przepływomierza na oryginalny Bosch i przeprowadzenia resetów/adaptacji w sterowniku, nadal pojawiają się...
Mój najnowszy projekt to sprawdzanie pewnych patentów w praktyce dlatego buduję właśnie hybrydę elektryczno/spalinową for my Research & Development :) http://obrazki.elektroda.pl/9320916700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2635543800_1... Napęd będzie przeniesiony na tylną piastę 3-biegową poprzez gwintowaną dwustronnie...
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Po pierwsze: Najpierw zmierzyłem prąd zmienny miernikiem to tam ładnie od 0.08 A do 1.40 A, jak włączyłem max basy. Taki "pomiar" jest g...uzik warty. Bo to i miernik ma swoją bezwładność, a poza tym pomiar jest wykonywany nie cały czas, ale w momentach (domyślam się, ze miernik cyfrowy*). Po drugie: podłączyłem pod oscyloskop, ustawiłem zakres, a tu...
http://obrazki.elektroda.pl/2379832900_1... Pytanie : Czemu mój układ/wzmacniacz/konwerter nie działa, zrobiłem wszystko tak jak w artykule? Odpowiedź : Podczas podstawowych szkoleń z zakresu stosowania, aplikacji i opieki nad układami analogowymi tego rodzaju pytania są standardem. Pytający zazwyczaj są zadziwieni, że konieczne jest...
Witam Zachęcony Waszymi opisami, postanowiłem samodzielnie przerobić mój agregat. Ordynarna chińszczyzna za 350 zł kupiona w markecie. Znalazłem nawet później w innym markecie taki sam za 300 zł. http://obrazki.elektroda.pl/4348741200_1... Wygląda prawie identycznie jak ten z początku tego wątku. Na Allegro jest dostępnych kilka wykonań...
sprawdzania alternatorów synchronizacja alternatorów schematy alternatorów
lexia sterowniki interfejsu zmywarka brudzi prawidłowo ładować akumulatory
łódka zanętowa instrukcja szarpie skrzynia automatyczna
Ładowanie akumulatora kwasowo-ołowiowego zasilaczem laboratoryjnym – ustawienia, parametry, bezpieczeństwo Gwiżdżący dźwięk w płycie indukcyjnej Candy CTP 644MCBB/1