Zobacz czego zaczyna brakować jak faluje i gaśnie. Podłącz oscyloskop pod wtrysk, potem pod sygnał obrotomierza, Sprawdź co dzieje się z ciśnieniem paliwa.
Pewnie tak. Oscyloskop albo ręczne sprawdzenie. A drugi błąd jest tak opisany że też nic nie wiadomo. Potrzebna diagnoza. Dodano po 1 To z volvem raczej nie ma nic wspólnego to jest fordowska pijawka. 🤣
Bez rozbierania to oscyloskop prawdę Ci powie, ewentualnie miernik częstotliwości (niektóre multimetry średniej klasy majką tą funkcję pomiarową ) i pośrednio zobaczysz czy coś generują.
Nie znam tego oscyloskopu, napiszę na co musisz zwracać uwagę . Czas zapisu przebiegu ,potrzebujesz mieć możliwość zapisu przebiegu sygnału w zależności od tego jaki okres będziesz badać. Co do pasma to te 20MHz powinno wystarczyć bez problemu ale oscyloskop może przydać też do innych celów. Dobrze by była możliwość wykonywać pomiary wysokich napięć...
Masz skok napięcia w instalacji. Miałem kiedyś taki przypadek v Volvo V70. Notorycznie paliło żarówki świateł mijania. Podłączyłem oscyloskop i po uruchomieniu silnika i wzbudzeniu się alternatora napięcie wzrosło pięknie na 14,3V ,no i po kilkunastu sekundach zonk, skok na 18V trwający kilka sekund ,potem spadek na 14,3. Dodano po 2 Światła zapalały...
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
Mogę ogarnąć oscyloskop i pompę sprawdzić, ale nie napisałem jeszcze jednej rzeczy: auto jest z instalacją LPG BRC założoną w maju. Może coś ze sterownikiem jest nie tak? Przy montażu gazu może coś poszło nie tak?
Wiadomo sterownik oscyloskop tu nie pomoże ale sprawdzę dzis i się zobaczy
witam mam problem z ustawieniem volvo 1.9t 200km konfiguracia: reduktor magic3 (1.1 bar) wtryski magic jet (3mm) stag 300,faro fi6 wystepuje sporadyczne szarpanie lub spadek mocy,wysoki cut-off,podzespoly nowe,pb ok.ponizej oscyloskop
W hallotronowym w ogóle nie powinno się mierzyć rezystancji, bo podobno można go uszkodzić. Ale skoro czujnik wału ma 10 Om zamiast 260 - 340 wg Autodaty, to ja bym od niego zaczął. Najlepiej jakbyś podłączył oscyloskop.
to spróbuj pomierzyć rezystancje tego i złamanego czujnika, choć to mało miarodajny pomiar, możesz też całkiem odłączyć ten czujnik i zobaczyć czy się cokolwiek zmieni w działaniu (czy będzie tryb awaryjny na przykład) jak się nic nie zmieni to może sugerować że nic nie pokazuje, można też było by podłączyć oscyloskop do niego i zobaczyć czy jest jakiś...
Dzięki za odp. Rozmawiałem przez telefon z facetem co to naprawia. Nie chciał Byt dużo mówić ale powiedział , że w Volvo wysypuje się oprogramowanie... Jak sprawdzić czy procesor żyje??? Napięcia zasilania i masy są ok . Tu siedzi jeszcze tja1050 transceiver CAN . Jakie przebiegi powinienem wiedzieć między prockiem a tym transceiverem ??? Mam oscyloskop...
Oscyloskop w linie Can jak jest problem ,przeważnie któryś moduł sypie dziadostwem. Tylko pytanie który moduł ?
Oscyloskop do ręki i sprawdzenie sygnału z czujnika i to wszystko wyjaśni
Te 13 wolt to stąd że instalacja auta do testów podparta jest solidnym żelowym akumulatorem (300Ah - takie wiadro pradu) . ECM działa w innym aucie, oscyloskop oczywiście mam
To miernik w łapę i mierz przejścia między ABC, podczas kręcenia. Jak się nie odzywa, to rzecz oczywista. Jak się odzywa, to już nieoczywista. Wtedy oscyloskop i oglądać przebieg. Jeśli prawidłowy, to szukasz przyczyny gdzie indziej. Jeśli mam typować podobieństwo z wyglądu, to wychodzi mi ALPS EC11J. Ściągnij datasheet, porównaj wymiary, ilość impulsów/zapadek.
Zmierz omomierzem połączenia między EA37-EA38 i EA45-EA46 oraz te punkty do masy silnika (ECU). Podaj wartości pomiaru. Jeśli masz oscyloskop pomierz sygnały z czujników.
To teraz oscyloskop w rękę i sprawdzić sygnał (najlepiej dwukanałowy) bo za jednim razem można sprawdzić i czujnik wału i wałka, do tego synchronizację.
Zasilanie zaworu 12V i taktowany PWMem do masy, oba zawory bezpośrednio sterowane z ECU. Oscyloskop by rozwiał wątpliwości. Ostatnio miałem stare Volvo co paliło zawór na pompie przez zwarcie przewodu do masy na silniku
To że jest to sygnał cyfrowy to jest oczywiste , moje pytanie jest (do kogoś kto podłączał oscyloskop pod L na alternatorze) na jakiej zasadzie CEM kształtuje sygnał sterujący alternatorem. Czy jest sens budować jakieś proste sterowanie czy łapać sie za kieszeń i szukać komputera?
Ten sterownik da się naprawić,prześledź drogę skąd idzie sygnał zaplonu,bodaj z jednej kości oznaczonej (początek oznaczenia) 74HCT. Raz,dawno temu naprawiałem taki,stąd już niepamiętam dokładnie który,i o jakim oznaczeniu to był. Oscyloskop będzie Twoim przyjacielem w tej robocie.
Można oscyloskopem badać ale to lipa ,jeżeli alternator jest uszkodzony to tak widać po kontrolce że alternator nie ładuje natomiast oscyloskop pokaże to samo co mierząc rozbierzemy. I oczywiście lipa w obwodzie wzbudzenia nie dowiemy co jest uszkodzone możemy otrzymać tylko informację.P
Miernik czasem daje fałszywe wskazania , dopiero oscyloskop pozwoli w pełni zdiagnozować czy jest sprawny - dodatkowo można zwykłym miernikiem uszkodzić czujnik gdy jest 5 V. W mierniku włącz testowanie diody i tym zobacz czy po nagrzaniu będzie dawał sygnał przejścia.
Watpię czy check coś pokaże. Dla mnie to wznowa pracy sterwonika, stąd startuje obrotmierz i na chwię zapala się check Jeżeli podłączysz tester i po błyśnięciu lampki tester utraci diagnozę to na bank procek w sterowniku zaczyna pracę na nowo, zresztą panowie znacie sytuację z np. Boschów, gdzie zły odbiór WN (kable, cewka) resetował sterownik. Zrobił...
Cytuję " A że świeca Ci kontrolki i działa ABS po zmianie, to nic dziwnego" , czy mogę prosić jaśniej?, czy oznacza to że BCM nie jest częścią zamienną, no i dla czego pomimo usterki CAN działa ABS na module od innej V70, a może jest taka sytuacja : oryginalny BCM ma niekontaty , więc raz działa a raz nie, założony BCM z innego V70 z powodu innego oprogramowania...
To cyfrowy czujnik, można podłączyć oscyloskop i sprawdzić przebieg danych. Czujnik wysyła własny identyfikator informację o sobie i wiele innych danych. Jakiekolwiek pomiary sygnału wyjściowego nic nam nie pomogą. Można dekompilować sygnał 0/1 na opstać hexadwcymalną. Ale to i tak nie pomoże rozwiązać problem. Poza tym nie prowadzę laboratorium w katedrze...
Pożyczyłem oscyloskop i złapałem przebiegi na czujnikach wału i wałka. Efekt w załączonym obrazku... czy ktoś mógłby ocenić, czy przebieg jest prawidłowy? Napięcie międzyszczytowe sinusoidy na czujniku wału to ok. 2.5V i skok do ok. 4V w miejscu przerwy, a na czujniku wałka 5V. Przebiegi w powiększeniu są czyste, nie widać specjalnych zakłóceń. http://obrazki.elektroda.net/29_12787942...
Jeśli masz dostępny oscyloskop to sprawdzisz wszystko czego szukasz w warunkach statycznych. Jest jeszcze opcja padniętego łożyska w kole jeśli jest błąd mechaniczny. Uszkodzone łożysko powoduje ciężkie w lokalizacji usterki ABS. Bo sygnał zmienia charakterystykę z ustalonego sygnału kwadratowego, na char. losową ( zmienna krzywa ). Np załadowane auto...
Na samym początku zaznaczam ze przedstawiona poniżej dokumentacja została sporządzona wyłącznie w oparciu o : tachograf jako źródła sygnału, oscyloskop oraz tester Autocom. Przedstawiony schemat podłączenia nie był jeszcze testowany ani podłączany do gniazda diagnostycznego volvo 8 pin. Po długiej analizie sygnałów z wtyki OBD testera doszedłem do wniosku...
Cały czas. Oscyloskopem sprawdzisz ten czujnik.
Witaj (at)Proxxon :) Widzisz, silnik i układ niby prosty, jak drut w kieszeni, a potrafi człowieka pognębić... Co prawda głowy tak głęboko jeszcze nie wkładałem, ale to jest silnik gaźnikowy i EGR raczej tam nie znajdę. Próbowałem już wcześniej użyć stroboskopu, ale na jałowym biegu wydaje się dobrze, a na podwyższonych obrotach moja lampa się gubi...
No ja jestem prawie z Torunia. Zapraszam do siebie www.zuplisewo.pl tam jest mapka dojazdu. Mam Boscha KTS 550. Jest ok. Dobre rozwiązanie, dużo rozpoznań i 90% pojazdów można diagnozować. Problem jest z Fordem wyposażonym w sterownik EEC5. rochę kłopotów z Volvo i niektórymi Oplami. Czyli ogólnie ze starymi autami. Ja mam scorpio cosworth-a na tymże...
Np. pomiar oscyloskopem.
Silnik nie pracuje a to się sieje dookoła , nie mam schematu -opisu złącza LCM , może tam by co wybadał za pomocą oscyloskopu ?
sprawdź połączenia pomiędzy ecu silnika a sensorami jeśli będą dobre wymień sensory być może będą albo przytarte albo całe tyle ze będą dawały nierówne impulsy a to sprawdzisz dokładnie tylko na oscyloskopie
W drugim aucie napięcia są prawidłowe. To powinno Cię naprowadzić. Dodano po 47 I pomiar napięć tu nie jest dobrym rozwiązaniem;) Używaj oscyloskopu!
tester tylko wywali ze brak komunikacji reszte sprawdza sie na piechote oscyloskopem i miernikiem.
Intake. To chodzi o czujnik obrotów walka ssącego, można go tylko sprawdzić oscyloskopem. A co do sondy i pomiaru oporności to sprawdź na jedno imiennych kablach które idą do Sondy. Będą dwa jednego koloru i powinno być z tego co sie nie mylę niespełna 20 Ohm
Oscyloskopu brak Ciśnienie prawie pod max.
Dwumas wymieniony kpl ze sprzęgłem i dalej ten sam ból.Pedał sprzęgła drga podczas delikatnego naciśnięcia.Nie trzeba autem jechać .Czuję pod pedałem i w odsłuchu że występuje jakaś dziwna wibracja silnika.Podejrzewam Korbowód pogięty ale jeszcze do tego nie doszedłem, lecz inne ciśnienie byłoby na jednym cylindrze.Nie wiem. Dawka paliwa zła?? oscyloskopem...
Pierwsze to zobacz oscyloskopem sygnały z wału. Potem sygnały idące na obrotomierz.
Taaa... zostaw. Samochód przyprowadził ktoś z rodziny i powiedział, że będzie u mnie stał, dopóki go nie naprawię. ;-) Dziś mam czas, to spróbuję się dostać do pompy ABS i tam podepnę się oscyloskopem do CAN-u. Podobno diagnoskopem (podczas występowania awarii) nie można się połączyć z żadnym modułem...
ok. jak go znajde to podjade gdzies do elektronika z oscyloskopem. bedziem diagnozowac. dzieki za pomoc.
pokaz mapki i zapis oscyloskopu z jazdy w czasie wystapienia problemu.
(at)ElektrodaBot przeanalizuj ten temat i sprawdź, czy przy wymianie takiej przepustnicy były przypadki, że pomogło przelutowanie BGA procesora. Weź pod uwagę Volvo i Fordy. Bezpośrednia odpowiedź - Tak. W platformie Volvo P1 (S40/V50/C30/C70 1.8/2.0 Duratec) i spokrewnionych Fordach (Focus Mk2/C‑Max z ECU FoMoCo/Visteon ESU‑411) wielokrotnie źródłem...
a stany ? sprawdzałeś oscyloskopem? te sygnały są podwieszone pod 5V rezystorami -czasem padają
Volvo V70 1999 - skrzynia AW 50-42LE. Mam problem ze sterownikiem skrzyni biegów. Sterownik skrzyni biegów nie odczytuje prędkości pojazdu z czujnika na skrzyni i włącza się tryb serwisowy. Komputer skrzyni odczytuje i porównuje prędkość z układu ABS oraz z czujnika indukcyjnego na skrzyni. Czujnik sprawny, instalacja również, nadajnik na kole działa...
Ale modulowanie aplitudy byłoby możliwe, gdyby koronka była "pofałdowana". Nigdy się chyba z tym w praktyce nie spotkałem. Kilka razy natomiast widziałem, gdy koronka jest "krzywo zabita", tj. w jednym miejscu obrotu jest 0,2mm, a w innym 1mm i czujnik wyłapuje sygnał i go traci. Wtedy uśredniony wynik multimetru pokaże wartość 0, bądź niemal 0. Oczywiście...
Warto kupić Boost Recuperation System (BRM Boscha) bywają nawet za 1000 zł na OLX. Główna zaleta to olbrzymia sprawność. Alternator 12V to tylko 50-60% sprawności, a tu ze sterownikiem i aku LTO lub LFP (A123) w obie strony 88%. Taką sprawność podaje producent jako całości MHEV. Można przyjąć że sama maszyna BLDC/PMSM ma min. 92% sprawności jako silnik...
Witam, Wiele lat temu miałem taką usterkę. Sprawdź czujnik o którym piszesz i zasilanie sterownika. Czujnik najlepiej sprawdzisz miernikiem (omomierzem lub oscyloskopem) Raz także widziałem uszkodzenie sterownika w Volvo , gdzie nie uruchamiała się pompa paliwa i był problem z zapłonem. Dokładnie tak jest jak piszesz. Pozdrawiam
oscyloskop oscyloskop ogłoszenia oscyloskop oscyloskop ogłosić volvo hamulce volvo
regulacja głośności tracer voyager gasnie agregat schemat
bezprzewodowy czujnik temperatury bezprzewodowy czujnik temperatury
Lewa rolka dociskowa zgina taśmę – przyczyny, naprawa, regulacja w magnetofonach Jak zrestartować kocioł gazowy Immergas Avio VIP 21?