Witam, potrzebuję porady na samochód do 30 tys. zł. Samochód dla dziewczyny i podobają jej się volvo v40, hundai i30 i tego typu sylwetka. Wymagania to silnik benzynowy, aby dość oszczędny i nie psuł się za bardzo a w razie awarii żeby nie był drogi w naprawach. Ostatnio wpadliśmy na hundai i30, przebieg 120 tys km i wyglądał całkiem fajnie ale po odkręceniu...
...Polo SDI etc. nic kosztami i spalaniem nie przebije tych wynalazków. Czy proponowanie Koledze diesla na tak bardzo krótkie trasy to według Ciebie dobry pomysł? Tym bardziej, że spalanie przy dojazdach głównie z zimnym silnikiem wcale rewelacyjne nie będzie. No i przy takiej eksploatacji, prędzej czy później pojawią się problemy, a serwis tych silników...
W kosiarce benzynowy zużywa około 0,5l na godzine Pomnóż to razy 4 to może uwierzę. Ruski ciągnik Władimirec ma oszczędnego małego diesla.
Witam. mam takie pytanie do was. Czy jest możliwość przełożenia silnika z benzyny na diesel?? aktualnie posiadam silnik benzynowy a chciał bym włożyć diesela gdyż jest bardziej oszczędny i tu tkwi moje pytanie czy instalacje trzeba nowa robić?? :arrow:
Przy osłoniętej chłodnicy poldek 1.9 szybko się nagrzewa do 90*C na termowskazie (środek wskaźnika). Wartburg i jego układ chłodzenia był ok. Szybko osiągał "temp. norm.", jednak powodem przejścia na Diesla było to iż mam swoje źródła paliw, a sam motor jest oszczędny i trwały. Polo-nez ma być może po prostu lepszą nagrzewnicę i mocniejszy wentylator...
Chciałbym się dowiedzieć z jakim silnikiem najlepiej kupić VW Polo II? Chodzi mi o to który będzie najbardziej trwały, niezawodny, oszczędny i tani w utrzymaniu? Dynamika nie ma pierwszorzędnego znaczenia bardziej liczy się spalanie i koszty utrzymania oraz napraw. Czekam na opinie użytkowników zarówno diesli jak i silników benzynowych.
Witajcie Jaki silnik VW Polo Bluemotion polecacie : 90 czy 110 KM ? {zakupię nową jednostkę} Czy jest różnica w czasie do osiągnięcia całkowitej temperatury? ; ile mniej więcej kilometrów potrzebują takie jednostki na jej osiągnięcie: moja żona będzie robiła bardzo krótkie trasy rzędu nawet tylko 5 km dziennie. Auto będzie garażowane. Wg danych producenta...
jezeli kolego podobaja ci sie te samochody i sa utrzymane -to kupuj.... fiacik bedzie mial nieco tansze czesci -ale nie bedzie to wielka roznica fordzik bedzie napewno lepiej wyposazony -czesci w normalnych cenach jezeli sie nie znasz to kup samochodzik benzynowy i niech pomoże ci w zakupie ktoś kto się zna na mechanice (nie teoretyk ktory sie naczytał...
jeździłem i benzyną a teraz dieslem jeźdze ale starym mazda 323 93r. 1.7diesel bez turbo i zbędnych gratów super samochód mało pali oszczędny ale niestety ząb czasu ją uderzył czyli korozja na korozji tam się trzyma wszystko na słowo honoru :) czas na zmianę, ale wnioskując po waszych opiniach i przypominając sobie jazde na benzynie to jednak to było...
Rzuć okiem na galanta 2,5 V6 (wersja sport edition, albo avance). Passat przy tm aucie to wg mnie kupa szmelcu ( jedyny rozsądny silnik benzynowy to wymieniony to 1.8T), zwłaszcza w stosunku cena-jakość i nikt na to nie spojrzy jeśli właśnie w polu widzenia jest...galant, ale to oczywiście sprawa gustu. A tak poważnie, to bardzo dobry trwały, komfortowy...
(at)up: nawet to będzie mało, bo w tej chwili koszt jazdy samochodem elektrycznym jest wyższy niż oszczędnym benzynowym, o LPG nie wspominając. Oczywiście wliczamy koszt akumulatora do tej ceny.
Citroen saxo. Cała gama silników od 1.5 d aż do usportowiomej wersji vts. Ew astra g i tu znowu 1,7 diesel jest oszczędny a wersje benzynowe mają pazurek.
Witam, szykuje się do zmiany auta, bardziej interesują mnie coupe, ale żona lubi też ładnego sedana, jazda w większości po mieście i raz do dwóch razy w roku dłuższa trasa ok. 2000km. Mam na oku: Opel Astra G Coupe, Bmw E46 Coupe, Opel Astra H Hatchback 3D, Audi A4 B6 Sedan, Opel Vectra B, Opel Vectra C. A, że w większości jazda w mieście i nie koniecznie...
Toyota Avensis II 1.8 VVT-i 129KM 95kW. fajne duże auto. Oszczędne i bezawaryjne
Jak kolega chce tanio jeździć to może być 1.9 SDI. Ma tylko 68 koni, ale mało pali. W benzynowych 1.4, 1.6 często robię remonty, (pierścienie, uszczelniacze itd.) bo lubią pobierać spore ilości oleju.
Fiat Bravo II, a z nowych Punto lub Dacia Sandero, Suzuki Baleno. Wszystko z silnikami benzynowymi. Diesel pozornie jest oszczędny, ale przy pierwszej awarii typowej dla silników diesla, cała oszczędność w stosunku do silnika benzynowego z nawiązką leci w kosmos
Tylko czy silnik benzynowy 1.2 czy 1.4 jest oszczędny? Co powiecie o jednostce 1.7 65Km lub 75KM?
Silniki turbinowe są dość ciekawe. Kiedyś szperałem w necie by się więcej dowiedzieć o nich i jedne charakterystyki podają, że są bardziej oszczędne od benzynowych zaś kto inny twierdzi, ze palą jak czółg. ciekawym pojazdem jest motor z napędem turbinowym: http://www.autokrata.pl/ogien/3367/motoc... Co do projektu...
Na jakiej podstawie kolega jeżdżący peugeotem stwierdza, że części do mazdy są drogie? Ja jeżdżę tym autem ponad 3 lata i ceny części nie są zbyt wysokie. Z resztą jakie to ma znaczenie jeśli się ich w ogóle nie wymienia bo samochód bardzo, ale to bardzo rzadko się psuje. Przy odrobinie szczęścia kupi się zadbaną mazdę 626 GF z lat 1999-2000 z dobrym...
Silnik Diesla zawsze będzie oszczędniejszy niż benzynowy! Przy założeniu, że nic w tym dieslu nie padnie. Bo jak już padnie, to na ogół coś drogiego i wtedy cała oszczędność znika. Patrząc zaś na ilość warsztatów specjalizujących się i całkiem nieźle prosperujących dzięki tym wszystkim TDI, JTD, HDI i tak dalej, nie jest to wcale niemożliwe.
witam hl18 to jest już zabytek części jakieś jeszcze są w sprzedaży ale pewnie nie długo ,ja bym się nie pchał w takie starocie ,a tym bardziej w benzynowe .Natomiast co do pompy to diesel i benzyna jest taka sama .Zdecydowanie bym Ci polecił D1LC compact nic lepszego dotąd nie wyprodukowano i pewnie nie wyprodukują ,posiada zmienną wydajność ,dość...
Szukaj ducato/boxer/jumper z silnikiem 2,0 110KM w benzynie w nizszej budzie . Jest sporo przystosowanych do przewozu niepełnosprawnych osób z małym przebiegiem. Mała adaptacja i masz niezłe auto. Pisze z praktyki, bo sam ma m takiegiego busa , tylko w wysokiej budzie ( mam wersję z CNG przerobiona na LPG). W trasie pali 10 l benzyny na pusto ( ekspresówka)...
Myślałem, ale BMW dużo pali, dlatego mniej przyglądałem się tej marce, aczkolwiek w ulubionych miałem jakieś egzemplarze, tylko daleko ode mnie to, że dużo pali to jest mit. owszem benzynowe silniki mają sześć cylindrów, także te spalanie według praw fizyki musi być nieco większe, ale można kupić z silnikiem diesla, który jest dosyć oszczędny. Ogólnie...
Silniki benzynowe PSA z tamtych lat uchodzą za jedne z najlepszych, diesla również, więc co do wyboru jednostki nie powinno być problemów. Udany 1,6HDI jak i 2,0HDI to samo z benzynowymi 1,6, 1,8 1 2,0 . Mój typ to 1,8 16V lub 2,0 16V +LPG silniki oszczędne, idealne do gazu, nie biorą specjalnie oleju, tanie w częściach.
N52b25 zobacz na ten . To wadliwy Velvetronic, którego N53 już na szczęście nie ma. Jak N53 ma założone wtryski o indeksie 11, to nie ma się tam do czego przyczepić, byle lać 98 lub wyżej i interwał olejowy robić sensownie co 10/12 tyś. Najoszczędniejszy z 3.0 benzynowych.
Honda Civic z benzynowym motorem 1.8. Silnik bardzo dobry, dosyć oszczędny, a Honda Civic slynie z niezawodności. Co to znaczy dla ciebie duży zasięg w elektryku?
można poczytać o oszczędnych gaźnikach skonstruowanych niemal 100 lat temu. W 1950 roku przeciętny robotni w USA zarabiał 200 USD/miesiąc czyli jakieś 10 USD/dziennie. Za paliwo płacił 19 centów/galon czyli za dniówkę mógł kupić 52 galony (!) paliwa czyli 195 litrów. Nawet dzisiaj mimo drastycznych podwyżek cen ropy relacje płacy robotniczej do ceny...
2,0 w lancii to 5 cylindrów. 1,6 za słaby, 1,8 stosunkowo mocny i oszczędny, ale...ma zmienne fazy rozrządu i padają często wariatory.
ale mówiąc szczerze to zdjęcia chyba tu nie pomogą Chodzi o to, że wiele osób zbyt długo zdejmuje powłokę i rozkręca przewody. Różnie też zaszywa listwy LSA, czasem w bardzo "wymyślny" sposób. A prawda jest taka, że mamy do czynienia z badziewiem Jeśli spełnia kryteria normy, to nie jest to badziewie (o ile spełnia i jest sprawna). Badziewiem jest...
Zrobiłem sobie bilans roczny. Pojazd przejechał 8 tyś mil (ok 13 tys km). Zużyłem ok 2000 kWh - tyle wychodzi z obliczeń komputera pokładowego jak i z różnicy zużycia energii w domu. Cena energii to 15.4p za kWh + 18p opłaty dziennej, ale jej nie wliczam. Czyli wychodzi 308 GBP - miesięcznie za 25GBP. W porównaniu do auta benzynowego. Już nie żłopiącego...
Hyundai sonata 4 generacja z silnikiem 2,4 16V. 160KM 4 cylindry, bardzo oszczędny i bezawaryjny silnik, jak i całe auto. Jest tez V6 235KM , który pali tyle co polonez... Z europejczyków cytryna C5 po lifcie lub 407 z silnikiem 2,0 16V ( ale nie HPI) lub 2,2 16V 160KM. Nowoczesne , szybko nagrzewające sie silniki z aluminiowymi blokami.
Przyjrzyj się dobrze cisnieniu gazu podczas tego szarpania, bo obstawiam, że jednak mocniej spada. Alaska to dobry reduktor, ale do małych, oszczędnych aut. tutaj pewnie nie daje rady, stąd ECU benzynowe wydłuża czasy, a ciśnienie pada, nastepuje zapętlenie i jest szarpanie.
A ja dla odmiany nie polecam ci golfika II diesla. Bardziej godny uwagi jest z silnikiem benzynowym 1,3. W miarę oszczędny ,prosty w obsłudze tanie ubezp oraz części. Nie zawracaj sobie głowy dieslem z 1985 roku który lata świetności ma już kupę czasu wstecz. Dla mnie idealne autko za małą kaskę to dwójeczka z silnikiem 1,3.
Autko tylko z koncernu VW. A może jakieś inne propozycje? Ja osobiscie bym odrzucił pierwszy warunek : koncern VW nie ma dobrego silnika do LPG. Pozostaje Ci słabiutki 1,6 102KM ( śmiech w klasie średniej), 1,8 T i 1,8 20V w audi Turbo do gazu sprawa dyskusyjna , a 1,8 20V żadna rewelacja. Jeszcze w B6 3,0 V6 chyba nadaje sie do holokaustu, reszta...
Błażeju, miał być ekonomiczny i tani w eksploatacji, leczenie rudej do tanich nie należy. Mechanicznie super, dobre silniki benzynowe, diesle to jakaś masakra ale odporność na rdzę prawie żadna.
jezeli mialbys silnik benzynowy przerabiac na gaz to koszty bylyby nizsze niz utrzymanie diesla, a jezeli mialbys jezdzic na benzynie to diesel bedzie bardziej oszczedny niz benzyniak, bo mniej pali a pozatym olej napedowy jest tanszy niz benzyna. To chyba logiczne
Bardzo ładnie prezentują się też superb i octavia. Oszczędne jednostki diesela. Jak ja bym miał kupować to zastanowiłbym się nad tymi modelami.
Polecił bym jeszcze 406 ale benzynowe jednostki 1.8 i 2.0 do oszczędnych nie należą, 11-12 w mieście a trasa 7,5-8. Auto za to świetne, wygodne i pewne w prowadzeniu, dobrze wyciszone a kombiak ma na prawdę spory bagażnik.
A ja poleciłbym kia carens 2,0 140KM +LPG. Jest też 1,6 126KM i rozsądny diesel CRDI. Auto przyzwoicie wyposażone, nie jest naszpikowane głupkowatą elektroniką jak np francuskie ( choć polecam scenica grand 2,0, 2,0T). Co do wykończenia i materiałów szału nie ma. Silniki benzynowe bardzo udane i oszczędne. Wymiana oleju, płynu, rozrządu i można maskę...
No to nas oświeć co dała likwidacja 20 tysięcy źródeł na paliwa stałe? Z tym smogiem i likwidacją kotłów na paliwa stałe to dla mnie jest podobnie jak z silnikami diesla. Z 10 lat temu silniki diesla były reklamowane jako super ekologiczne, oszczędne, można by rzec producenci chcieliby, aby każdy wymienił silnik benzynowy na diesla i wtedy świat byłby...
Elantra 1,6 MPI spełnia takie oczekiwania. Silnik 1,6 123 KM , niewysilony, bez turbo, już ósma generacja, samochód zwyczajny, uwielbiany przez taryfiarzy na całym świecie. Poprzednie generacje wytrzymywały grubo ponad pół miliona km, a rekordzista w USA pokonał prawie 1 600 000 km. Silnik to nowa i nowoczesna konstrukcja, jeszcze MPI na 8 wtryskiwaczach...
tylko a3 lub golf4 Bo nie miałeś innego , lepszego samochodu i tak uważasz? dodam jeszcze ,że jeżdżę od 30 lat i uważam A3 8v najlepsze do zagazowania Wcale mnie nie przekonałeś. Grua VW miała albo stare, słabe mocowo toporne, ale trwałe silniki, albo dużo nieudanych konstrukcji benzynowych Są lepsze silniki, oszczędniejsze, szybciej nagrzewające sie...
Francuskie silniki były montowane w s/v 40 1.9. Reszta to konstrukcje volvo i VAG. Co do s80 to faktycznie benzynowy wolnossący 2,4 jest dobrym wyborem. Jeśli chodzi o diesla - D5 jest oszczędny, dynamiczny ale wrażliwy na złej jakości paliwo. 2,5 TDI - bardziej ospały i głośniejszy w pracy ale również bardzo oszczędny, tańszy w eksploatacji i przede...
Generalna zasada. Jazda z prędkością do 80 km/h jest najoszczędniejszą, gdyż przy takiej prędkości występuje przewaga oporów toczenia nad oporami powietrza. Powyżej 80 km/h opory powierza już przeważają nad oporami toczenia i pojazd zaczyna zużywać coraz więcej paliwa w miarę wzrostu prędkości. Przykładowo VW B6 2.0 TDI CR przy 70 km/h zużywa ~4,3 l/100...
chłopie to przecierz mówie VW nie miał zbyt udanych silników benzynowych czego nie mmożna powiedzieć o Dieslach.A wjazd na parking jest powiązany z umiejętnościami.Niektórzy nawet malaczem 15 min parkują :D
Silniki diesel'a może są oszczędniejsze i mniej awaryjne lecz gdy już coś się zepsuje to koszta są o niebo większe niż w benzynowym silniku. Wybór silnika raczej należy do Ciebie. Jeśli lubisz ekonomiczną jazdę polecam Diesel'a jeśli lubisz 'depnąć' to benzyne.
Co do Pandy się zgodzę, ale broń Boże Corsa - i to nie chodzi tylko o korozję ale o to że najtańsze egzemplarze będą z 1.0 lub 1.2 i nie dość że ten 1.0 wcale nie jedzie, to jeszcze pali 6-7 l/100 i jest awaryjny. Tak samo Fabia - jak pisali poprzednicy - od 1.4 benzyna, 1.2 HTP to porażka. Matiz jest ciekawym pomysłem - można szukać ostatnich egzemplarzy...
Degename, czytaj uważnie. Aby "hho" działało w silniku benzynowym nie potrzeba żadnej magii, jest to paliwo jak każde inne. Przepraszam, źle napisałem. Pisząc "Czyli żeby hho działało w silniku benzynowym..." miałem na myśli "działało zgodnie z założeniami" (widocznie mniejsze spalanie benzyny, zmniejszenie kosztów eksploatacji). Mniejsze spalania...
Na trasę moim zdaniem tylko 2,0 najlepiej od peugeota/citroena silnik RFN, RFR. Trwałe, nie biorą oleju, tanie części dobrze jeżdżą na gazie, łatwo go zamontować ( wkrętki tuż przy zaworach ssących) silnik oszczędny, spali w trasie mniej niz przedpotopowy 1,6 od vag'a. Bardzo szybko sie nagrzewa. Tez bym stawiał na 406-ke. W miarę dobra blacha jak na...
W poście #17 wyliczyłem dzienny koszt spłukiwania toalety dla całej 4 osobowej rodziny na 1,20 zł. To jest pół takiego sobie piwa, nieco więcej niż jeden papieros albo ekwiwalent najmniejszej wafelki Price Polo. Może dla niektórych rodzin 1,20zł dziennie to są pieniądze, ale samo to rozwiązanie - i inne, - jakie by ono nie było, to absolutnie żaden...
płomień oszczędny oszczędny żarówka oszczędny junkers
rezystor siatka pierwsza włączyć bojler elektryczny kondensatory szklane
uszkodzona matryca uszkodzona matryca
Myjka ciśnieniowa Stihl czy Kärcher - który model wybrać? Pralka Siemens WN14N208PL nie uruchamia się, ikona kłódki