I tu pozwolę sobie wtrącić swoje "ale" :wink: Moja instalacja, z tym chińskim sterownikiem, z taka pompą jaką zastosowałem nie przestaje poprawnie działać. Sterownik zmniejsza obroty do 30% obrotów nominalnych. Jednak przy tak wolnych obrotach instalacja już prawie nie działa. Ustawiłem tak, ze sterownik może zmniejszyć obroty do 50% i to załatwia...
Wydaje mi się, że u mnie zawór jest OK. Bo po odłączeniu lodówki od prądu, odczekaniu chwilki i ponownym podłączeniu ewidentnie zawór cyka i uruchamia się agregat natomiast po chwili (tak mi się wydaje) sterownik będnie interpretuje dane z termistorów i najpierw odłącza zamrażarkę, później lodówkę mimo iż wcale nie osiągnęły zadanych temperatur. Wg...
Dzień dobry szanowni forumowicze W przypływie ułańskiej fantazji zakupiłem Peugeota 307 cc... Staram się go teraz uruchomić. Auto NIE posiada i nigdy nie posiadało LPG o ile to pomoże... Dane pojazdu: Peugeot 307 cc 2004r Silnik 2.0 16V 100 KW 137KM oznaczenie RFN EW10J4? Przepraszam z góry za długi post, ale staram się wszystko możliwie dokładnie...
Witam wszystkich, dodam swoje trzy grosze na temat tego wynalazku, opierając się na swoich przemyśleniach, faktach technicznych i doświadczeniach. Na początek trochę teorii i czy w ogóle może to działać. Faktem jest że silnik spalinowy (benzynowy) pracuje ze sprawnością rzędu ~30%. Zwiększając jego sprawność o 100% będzie pracował ze sprawnością 60%...
Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu a mam ( a właściwie silnik mojego auta) podobny problem. Pacjent : silnik BFQ w audi a3 8L Choroba : typowa przypadłość - wysoka temperatura (choć niby ekologicznie "prawidłowa") Chciałbym obniżyć tą sławetną temperaturę silnika z ok.110st. na bardziej zdrowe koło 95st. Znalazłem "na ruskich stronach" (a potem...
Dzisiaj zrobiłem test. Wziąłem czujnik spalania stukowego do kabiny samochodu. Podczas jazdy (w czasie dużego otwarcia przepustnicy) lekko uderzałem w niego metalowym przedmiotem. Efekt - kod 18 się nie wystawił. Wnioskuję zatem, że jeśli czujnik jest wkręcony w blok silnika to wykrywa dużo różnych stuków i ECU nie może sobie z tym poradzić i wystawia...
Nie wytrzymałem jakoś z Tomasetto, ciągle problemy z pracą na biegu jałowym, przelewanie na chłodnym silniku czasem tak że nie można potem uruchomić silnika, co miesiąc Laptop regulacja, attuator pracuje raz na 40% raz 60% ciągle się rozjeżdża. Więc wymienię może na Jeśli robiłeś regulację instalki kolego to robiłeś ją na rozgrzanym silniku czy na...
Najpierw radził bym oszukać schematu na elektrodzie sprawdzić stan połączeń masy oraz zasilanie połączenia czujnika poziomu paliwa być może bieżnia oporowa jest zbyt mocno wytarta lub pływak się zawiesił radzę pomierzyć napięcia słaba masa powoduje,że niestety wariuje wskaźnik ,sprawdź wyciągnij potencjometr pływak i sprawdź rezystancje czujnika poruszając...
Lelek_der_1 napisał: W pierwszym przypadku opisane jest dzialanie wymiennika ciepla podlaczonego do ukladu chlodzenia. Praca silnika na juz podgrzanym OR o temp. okolo 70°C - zgoda to funkcjonuje, ale jak wyglada uruchomienie silnika w tym przypadku ktory ma temp. 0°C ? Widzę że zaliczasz się do tego grona osób (:- :) którzy myślą sobie że montując...
Wróć do początku i najpierw uzupełnij braki w wiedzy nim zaczniemy rozmawiać o degradacji. Pierwsze co powinieneś wiedzieć to MTBF (Mean Time Between Failures) czyli szacowany czas do awarii prościej - przewidywany czas przed odlotem ;). Z reguły podaje się go dla dysków twardych ale ma również zastosowanie do innych podzespołów. MTBF dla Q6600 jaki...
nie bo jak zdejme czujnik temperatury to auto pali z dotyku mam na mysli goracy silnik bo na zimnym jest ok a na gorącym nie do odpalenia bez samostartu
Witam Panowie koledzy czy spotkaliście się kiedyś z takim przypadkiem że silnik ciepły był odstawiany przez falownik - sygnalizował zwarcie uzwojeń, a przy pomiarach na zimno wszystko było w porządku , ten sam silnik na zimno da się uruchomić. Bardzo proszę o pomoc.
Posiadam Mazdę 323BG B6 z 1990 o pojemności 1600ccm. Po prawej stronie deski rozdzielczej (tuż za obrotomierzem) mam wskaźnik temperatury silnika. Po nagrzaniu prawidłowym wskazaniem powinno być położenie wskazówki tuż za połową licznika. Niestety wskazówka się zacina i na zimnym i ciepłym silniku wskazuje zero "0". Szczegóły: √ Latem silnik szybciej...
Cześć. Mam ciągnik z silnikiem chłodzonym powietrzem (rosyjski T40). Często pracuję z rębakiem, więc nie mam możliwości obserwowania wskaźnika temperatury. Zdarzyło się ostatnio, że pękły paski napędzające wentylator silnika, więc padło chłodzenie. Chciałbym zainstalować jakiś czujnik, który po przekroczeniu określonej temperatury, włącza sygnał dźwiękowy...
Witam wszystkich od pół roku posiadam mazde 323f 1,5 ba (z5) 98r to jest od wiosny teraz mamy już jesień i zauważyłem że przy niższych temp silnik ciężko zagrzać do odpowiedniej temp boje się co będzie jak temp spadnie do -10 dodam też że po przejechaniu 10 - 12 km ogrzewanie jak i wskażnik temp działa ok termostat też jest sprawny po prostu im niższa...
mam prolbem ze skokiem temperatury mianowicie raz wskazowka pokazuje mi silnik zimny a za chwile rozgrzany do polowy co sprawdzic?
Dlaczego należy przeliczać rezystancję uzwojeń w stojanie z temperatury pomiaru (ok. 20st C) na temperaturę 75st C ? Nigdzie nie moge znaleść tej informacji. HELP!
Witam :) Podczas jazdy lub dłuższego postoju z włączonym silnikiem wskaźnik temperatury płynu chłodzącego nagle, ze wskazania około 90 st. szybko się podnosi i często dociera nawet do końca skali (czyli ponad 120 st.). Taka sytuacja trwa do około minuty, po czym wskazówka jeszcze szybciej powraca do temperatury około 90 st. Podczas tej sytuacji włącza...
Samochód escort 1998 r 1,6 16V zetec Kiedy jeżdżę po mieście to temperatura silnika leci na czerwone pole i załącza się wentylator, kiedy jeżdżę poza miastem to wskazówka stoi w pionie czyli temperatura jest taka jak zimą. W zimę nie było żadnych problemów. Co jest grane, czy to termostat. Może ma wpływ na to że mam na czujniku zasysanego powietrza...
Witam Właśnie wczoraj przegrzałęm auto jak odpowietrzałem układ chłodzenia po wcześniejszej wymianie pompy wodnej. Auto chodziło przez chwilę powiedzmy 2 min na ok 115 st C po ponownym schłodzeniu i odpowietrzeniu zaczęła być większa temperatura ok 98 st gdzie posiadam czujnik czarny (o ile wiem załacza się gdzieś 89- 93 st i zawsze taką miałem) , bombelki...
Witam Moze ktos wie co moze byc Przyczyna wysokiej tepmeratury (max) silnika przy niskich obrotach. i to sie dziej jak stoje na swiatlach albo w korkach a ja przyspieszcze to temp opadnie. Albo potrawi np. na swiatłach wskazówska podnosic sie i po chwili opadac. Termostat byl wymieniany
Mam w ww. samochodzie zamontowana instalacje gazowa stag300. Jezeli temperatura otoczenie spadnie do kilki stopni wcale nie nagrzewa sie do odpowiedniej temperatury silnik tj. ok 90stopni tylko ledwo co przekracza druga kreske liczac od samego dolu. Termostat byl wymieniany latem, czujnik temperatury tez. Przy wyzszych temperaturach otoczenia ma prawie...
Witam od jakiegoś czasu borykam sie z problemem temperatury w 1014. Pisałem wcześniej o problemie wskaźnika ale zlikwidowałem ten problem wymianą wskaźnika na nowy oryginalny + oryginalny czujnik. Przy ciężkiej pracy czyli w orce nie łapie więcej niż 65C myślałem że może szaleje wskaźnik lub czujnik ale mierzyłem tem. na czujniku i w chłodnicy +/- 5C...
Czy może ktoś wie gdzie znajduje się ten czujnik temperatury zewnętrznej? Spróbuję go trochę oszukać i zobaczę jaki będzie efekt. A tak przy okazji jaką temperaturę silnika pokazuje. W załącznikach masz gdzie ten czujnik jest poz 50 "Ambient temperature sensor"
Ogar 200 – jak monitorować stopień zagrzania, tak aby się nie zatarł? Po remoncie około 300 km zrobione.
Witam. Koledzy tak jak w temacie, autko kupione z takim defektem. X431 pokazuje temperaturę chłodzenia -45°C, błąd przerwy bądź zwarcia do + czujnika temperatury. Wskaźnik temperatury po kilkunastu sekundach od przekręcenia kluczyka leci na maxa i załączają się wentylatory. Przejście pomiędzy czujnikiem a sterownikiem silnika są ok, sterownik silnika...
moj problem polega na tym ze czasem strzalka wskaznika temperatury nie podnosi sie (choc silnik goracy).Bylem w serwisie podlaczyli pod kompa wskaznik sprawny czy ktos spotkal sie z takim problemem??Bede wdzieczny za sugestie
Prosze o pomoc Gdy temperatura powietrza przekroczy 15 - 20 °C .Silnik po odpaleniu po kilku sekundach spada z obrotow i niekiedy gaśnie sprawiajac wrażenie odciecia dopływu paliwa, co moze być tego przyczyna ?? Czy wina moze być silnik krokowy ?? Gdy silnik spada z obrotów , gdy sie go wyłączy i odpali po raz drugi wszystko wraca do normy . Prosze...
Witam Posiadam auto Octavia 1.6 benz gaz. Silnik 75kw. Ostatnio zaobserwowalem nastepujaca dolegliwosc. Po rozgrzaniu auta i typowej jezdzie w trasie temp utrzymuje sie na 90 st. Problem gdy zwolnie i dodam gazu albo ostrzej przegazuje wskazowka idzie na 110-115 i po chwili wraca. Im dluzej tym wahania dluzsze. Czesto gdy skrecam redujkuje biegi nasila...
Witam. mam problem z samochodem - mazda 323f bg, a mianowicie po przejechaniu kilkudziesięciu km ok 40, przy predkości 80-90km/h, temperatura wzrasta ponad 100 stopni, a gdy przyspieszę do 110km/h idzie na maksa (u mnie literka H). Żeby go schłodzić muszę zwalniać do ok 60km/h redukować bieg, wtedy wskazówka opada do prawidłowego poziomu. Zaznaczę że...
witam mam problem ze wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego w SAXO VTS z 2002 r. wskaźnik przekłamuje o ok połowę czyli wskazówka zamiast być na połowie skali (temperatura optymalna) jest w 1/4, jak dojdzie do połowy to już włącza się wentylator przyczyny zacząłem szukać w czujniku znajdującym się przy termostacie czujnik 3pinowy ale wtyczka tylko...
Ja miałem podobny problem. Trzeba oszukać sterownik, jak masz problem z uruchomieniem poszukaj wtyczkę temperatury silnika i wypnij ją, pojawij się kontrolka świec - uruchom silnik. Jeżeli niema problemu, przetnij przewód czerwony wychodzący z kostki czujnika tem. silnika i wlutuj rezystor 300Ω. powodzenia.
Obstawiam ze masz jakies problemy z ukladem chlodzenia (za malo plynu? ) i przy malych obrotach silnika temperatura reduktora spada i nastepuje przelaczenie na gaz.... sproboj oszukac czujnik temperatury, podlaczajac rownolegle opornik np 1k i badaj organoleptycznie temperature reduktora przy pracy na gazie na wolnych obrotach. Oczywiscie najpierw popatrz...
Koledzy, co mi mój C3 1.4 HDI 2003 , 50 KM, czyta inaczej w zimie niż w lecie, że pali 4.4 l zamiast 3.7 litra? Próbowałem oszukać miernik temperatury silnika, chwilę pomagało, ale przestało pomagać (w końcu wymieniłem termostat). Nie mam za bardzo schematu, ale wygląda, że mierzy jeszcze temperaturę powietrza i paliwa. Paliwo chyba ogrzewa w filtrze....
Tani 'chip tuning' z allegro, mający 'oszukać' silnik co do temperatury (i przez to gęstości) powietrza.
Witam wszystkich. Mam problem z Mitsu Pajero V6 3000 benz. 1991. Podczas uruchamiania zimnego silnika obroty powinny wynosić około 1200-1300, u mnie jest to ok.700 obr/min, gdy zimny silnik już po wielkich trudach zapali jest wszystko ok. obroty najpierw wzrosną do 1300 a po rozgrzaniu stabilizują się na 700-750. Silniczek krokowy już wymieniony i działa...
kolego jak odłączyłeś czujnik temperatury i pali to prawdopodobnie masz roziechaną mapę wtrysku musisz podiechac do serwisu albo do dobrego elektronika i wgrać nową mapę podobną usterkę miał vw caddy,oszukanie sterownika poprzez opornik ,,,,no będzie palił bo będzie widział niszął temperaturę,,,,,,,ale,,,. ALE? co masz na myśli?? opornik nie wiem jaki...
Na zimnym silniku oszukać czujnik temperatury i zobaczyć czy wiatrak się włączy. Możliwa usterka wiatraków, dodatkowo w czasie jak się przegrzewa zbadać temperaturę węży na chłodnicę. Moim zdaniem siadają wentylatory.
Jeśli jest to czujnik analogowy (napięcie określa temperaturę) to myślę, że może to zadziałać. Jeśli natomiast jakiś pulldown albo pullup jest w komputerze to wartość może się zmienić, chyba, że podciągnięcie jest w czujniku. I kolejny warunek to czy oba czujniki przy jednakowej temperaturze dawały jednakowy wynik, ew. czy wzrastał on tak samo na obu...
Może ktoś ma pomysł jak oszukać ECU podstawiając coś wzamian czujnika temperatury silnika aby komputer szczytywał (myślał), że temperatura jest nap. 10 st.C.
no i ja mam problem z takim iveco. Potrzebuje żeby świeca grzała nawet przy plusowych temperaturach bo silnik ma problemy z rozruchem. Czy ktoś wie jak oszukać ten czujnik temperatury? Jaki tam opornik trzeba wstawić?
Po przeczytaniu postów podpowiem coś jeszcze co może pomóc. Na ciepłym silniku oszukaj czujnik temperatury (w szereg ok. 2 kom ) tak aby załączały się świece jeżeli zacznie dobrze odpalać zamontuj odp. moduł unikniesz grzebania w pompie
Jeżeli oszukanie czujnika temperatury nie daje efektów i silnik przy znacznym obciążeniu gaśnie, to przeprowadź badanie ciśnienia paliwa w trybie rzeczywistym, bo te błędy to sugerują
Można w mapie też zmienić dawkę rozruchową na ciepłym silniku, albo odpiąć czujnik temperatury silnika.
witam jak koledzy wyżej już pisali stawiam na gdzieś zamontowany " rezystor" ma on podnieść moc silnika , może i podnosi ale kosztem oszukania komputera co do informacji temperatury silnika , większa dawka paliwa - dlatego tak agresywnie odpala kontrolka świec mruga dlatego że jest coś nie tak jak powinno ( informacja o jakieś awarii ) pozdrawiam
Można , w szereg z czujnikiem opornik , tylko na dłuższą metę , to bardzo niezdrowe dla silnika.
No właśnie, chyba nikt jeszcze nie doszedł, o co chodzi. Ja mam tak do dziś ten sam silnik, tylko 2008 r. Mam DPF, EGR, kolektor z klapkami i też ostatnio zauważyłem, że jakby lepiej odpala, jak dodam gazu, ale nie jestem do końca pewny, czy tak jest za każdym razem. Ja mam już 370 tys. km. Ciekawy jest ten sposób z oszukaniem temperatury, ale jeszcze...
Witam mam pytanie co do webasta w bmw e39 3.0 d mam webasto cyfrowe i wiem ze wlącza sie poniżej -5 stopni i dogrzewa silnik ale jak oszukac czujnik temperatury zeby wlączalo się przy wyższych temperaturach? lub gdzie się ten czujnik znajduje ? Z góry dziekuje za odpowieedzi
Potraficie Panstwo wylaczyc AdBlue w silnikach DXI w Renault Magnum 2007 ( 460 DXI i 500 DXI)?
Gdzie znajduje się ten czujnik temperatury silnika i jak można go sprawdzić lub oszukać ? Zimą też nie grzały świece bo długo kręcił a jak odpalił to kupa dymu i nierówna praca silnika. Silnik raczej nie jest wychechłany bo ma orginalny przebieg 180tkm.
Cześc Wojtek ma racje a co z innymi czujnikami ????.Jeżeli komputer stwierdzi że informacje od czujnika podcisnienia są błedne to przejdzie w tryb awaryjny i nici z twojego planu (po to własnie jest autodiagnostyka systemu) .Masz jeszcze problem z czujnikiem położenia przepustnicy bo na 100% tam taki jest (ewe przeplywonierz powietrza o ile jest a to...
Masz rację muszę oszukać czujnik, ale czujnik zapewne działa też podczas pracy silnika i między innymi od niego zależy ilość podawanego paliwa, więc czujnik ten muszę oszukiwać pewnie tylko w momencie rozruchu. A odpowiadając na Twoje pytanie, to ... Tak przy ciepłym silniku odpala momentalnie. pozdr kipol
Witam.Co można zrobić żeby sprawdzić teraz czy jest sprawne. Pozdrawiam. Z tego co pamietam, warunkiem jest temperatura na zewnątrz mniej niż +5 st.C / u mnie juz ponizej +10 st się włącza / i temperatura silnika mniej niz +75 st. Aby się właczyło teraz gdy jest cieplej, to można go oszukac i zewrzeć czujnik temperatury, który jest na podszybiu. A...
Witam, temat powtarzajacy sie cyklicznie przez użytkowników samochodów OPEL z silnikiem diesla sterowany komputerem. Dokładnie chodzi o vectre 2,0 i problem z odpalaniem rannym lub po dłuższym postoju w temperaturach 0 st i powyzej 0 st. W przedziale tych temperatur komputer połączony z czujnikiem temperatury silnika źle wysterowuje czas grzania świec...
Witam, mam już jakiś czas jeepa . Kupiłem go niby z uszkodzoną skrzynią biegów bo działały tylko 3 biegi (brak nadbiegu i 4 ) Używam auta na pola czy do lasu więc mi to nie przeszkadzało... Jednak ostatnio trochę się grzebałem w terenie, temperatura silnika przekroczyła 100 stopni i byłem w szoku bo całą drogę do domu mimo że temperatura opadła działały...
Nie----- będą przyjeżdżać i pytać jak szybciej przełaczyć na gaz i jak oszukać czujnik temperatury.
ani nie ma na to wpływu oszukanie czujnika temperatury płynu chłodzącego ani nie jest to spowodowane czujnikiem G28 (wtedy byś silnika nie odpalił wcale). Przy obecnych temperaturach sprawdź czy świece żarowe grzeją i czy podawane jest na nie zasilanie oraz profilaktycznie poduszki zawieszenia silnika, masz tam z pewnością silnik ALH, pompa z pewnością...
Witam.Skoda Felicia 1,9D ma trudny zapłon przy temperaturze ciepłego silnika.Nie zaświeca sie lampka żarzenia świeć przy ciepłym silniku może nie powinna?Gdy podgrzeje świece ręcznie (+12V na świece )zapala od razu.Na gorąco i zimno pali bez problemu.Czy to jakaś usterka z komputera sterującego ? Silnik ma dopiero 170 tyś.Na allegro ktoś coś sprzedawał...
Alu to nie wiem, ale gumowa rura od płynu nie oszuka. A do tego to ma być.
Jest to część zamienna jakiegoś urządzenia prawdopodobnie Midea Mdv lub Gree ten moduł nic nie przerabia. Idea przeróbek klimatyzatorów na pompę ciepła polega na oszukaniu elektroniki jednostki wewnętrznej że nie ma silnika nawiewu. Plus modyfikacje czujników temperatur.
Dzięki chłopaki...byłem u mechanika, który podobno sie zna na tym i jedyne co wymyślił to włąśnie regeneracja pompy za min 2 tyś zł....ale poza tym kłopotem z odpalaniem ( na ciepło) to nie widze innych związanych z pompą...więc szkoda mi odrazu regenerować całą za taką kasę... Może znacie jakiegoś facowca, który mógłby to ładnie zdiagnozować???może...
5. Sprawdzenie czujnika temperatury silnika, nie pokazywał temperatury. Nie zdziwił bym się jak by to było specjalnie uszkodzone przed sprzedażą. Komis zapewne odkupił wcześniej to auto za 1000 zł z wadą silnika naprawa na sztukę i sprzedaż zimową porą coby ewentualne niedomagania nie wyszły za szybko. Z drugiej strony to już sam nie wiem kto kogo...
2.0 ditd przełącznik to najprawdopodobniej odcięcie (oszukanie) czujnika temperatury częsty problem z zaworem ew pompą w tym silniku i niektórzy tak właśnie sobie radzą. To jest tylko moje przypuszczenie odciecie to raczej nie jest bo by nie było na widoku.
kolego czesto tego typu auta miałem na ten sam problem ja ostatnio zakładam takie urządzenie co oszukuje czujnik temperatury zazwyczaj zaczynają się problemy po przejechaniu 170000km powoli umiera pompa wtryskowa i nie podaje dawki rozruchowej a wystarczy oszukać delikatnie czujnik temperatury na czas startu silnika i świece podgrzewają i auto odpala...
Dawka za wysoka i dlatego lepiej sie zbiera ale szarpie i jeszcze do tego przyśpieszony zapłon i oszukany czujnik temperatury, jednym słowem wiejski tuning.
Załączają się razem ze świecami silnika, zbyt wysokie temperatury, poczekaj na niższe poniżej 0. Na próbę oszukaj czujnik aby być pewnym.
Nie oszukasz, sterownik używa grzałki też do pomiaru temperatury.
Tak jak napisał kolega serg77 masz prawdopodobnie coś z ciśnieniem oleju. Wracając do tego opornika to po prostu chodzi o oszukanie czujnika temperatury aby świece żarowe podgrzewały w wyższej temperaturze silnika. I zakładając że kontrolka zapala się do temperatury 40° będzie się zapalać do 60° powodując przeskoczenie temperatury kryzysowej dla twojego...
Oczywiście rady kolegów są jak najbardziej słuszne. Żeby potwierdzić te odpowiedzi, krótko przedstawię zasadę sterowania dawką w tego typu pompie. Za wielkość dawki odpowiada elektrozawór ("Electrovalvula de aecion rapida .....) umieszczony centralnie między króćcami wysokiego ciśnienia. Normalnie jest on w pozycji otwartej i paliwo tłoczone przez tłoczki...
oszukać temperatura oszukać silnik oszukać czujnik temperatura
wymiana grzałki wtyczka trójfazowa pralka indesit 51051
radio makita kabel brake radio
Zehnder ComfoAir Q450 EXT – błąd EXT Pressure SUP, przyczyny i diagnostyka Schemat wzmacniacza Crown CL-2 – Service Manual, zamienniki, typowe usterki