I tu pozwolę sobie wtrącić swoje "ale" :wink: Moja instalacja, z tym chińskim sterownikiem, z taka pompą jaką zastosowałem nie przestaje poprawnie działać. Sterownik zmniejsza obroty do 30% obrotów nominalnych. Jednak przy tak wolnych obrotach instalacja już prawie nie działa. Ustawiłem tak, ze sterownik może zmniejszyć obroty do 50% i to załatwia...
Dzień dobry szanowni forumowicze W przypływie ułańskiej fantazji zakupiłem Peugeota 307 cc... Staram się go teraz uruchomić. Auto NIE posiada i nigdy nie posiadało LPG o ile to pomoże... Dane pojazdu: Peugeot 307 cc 2004r Silnik 2.0 16V 100 KW 137KM oznaczenie RFN EW10J4? Przepraszam z góry za długi post, ale staram się wszystko możliwie dokładnie...
Wydaje mi się, że u mnie zawór jest OK. Bo po odłączeniu lodówki od prądu, odczekaniu chwilki i ponownym podłączeniu ewidentnie zawór cyka i uruchamia się agregat natomiast po chwili (tak mi się wydaje) sterownik będnie interpretuje dane z termistorów i najpierw odłącza zamrażarkę, później lodówkę mimo iż wcale nie osiągnęły zadanych temperatur. Wg...
Witam wszystkich, dodam swoje trzy grosze na temat tego wynalazku, opierając się na swoich przemyśleniach, faktach technicznych i doświadczeniach. Na początek trochę teorii i czy w ogóle może to działać. Faktem jest że silnik spalinowy (benzynowy) pracuje ze sprawnością rzędu ~30%. Zwiększając jego sprawność o 100% będzie pracował ze sprawnością 60%...
Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu a mam ( a właściwie silnik mojego auta) podobny problem. Pacjent : silnik BFQ w audi a3 8L Choroba : typowa przypadłość - wysoka temperatura (choć niby ekologicznie "prawidłowa") Chciałbym obniżyć tą sławetną temperaturę silnika z ok.110st. na bardziej zdrowe koło 95st. Znalazłem "na ruskich stronach" (a potem...
Dzisiaj zrobiłem test. Wziąłem czujnik spalania stukowego do kabiny samochodu. Podczas jazdy (w czasie dużego otwarcia przepustnicy) lekko uderzałem w niego metalowym przedmiotem. Efekt - kod 18 się nie wystawił. Wnioskuję zatem, że jeśli czujnik jest wkręcony w blok silnika to wykrywa dużo różnych stuków i ECU nie może sobie z tym poradzić i wystawia...
Nie wytrzymałem jakoś z Tomasetto, ciągle problemy z pracą na biegu jałowym, przelewanie na chłodnym silniku czasem tak że nie można potem uruchomić silnika, co miesiąc Laptop regulacja, attuator pracuje raz na 40% raz 60% ciągle się rozjeżdża. Więc wymienię może na Jeśli robiłeś regulację instalki kolego to robiłeś ją na rozgrzanym silniku czy na...
Lelek_der_1 napisał: W pierwszym przypadku opisane jest dzialanie wymiennika ciepla podlaczonego do ukladu chlodzenia. Praca silnika na juz podgrzanym OR o temp. okolo 70°C - zgoda to funkcjonuje, ale jak wyglada uruchomienie silnika w tym przypadku ktory ma temp. 0°C ? Widzę że zaliczasz się do tego grona osób (:- :) którzy myślą sobie że montując...
Najpierw radził bym oszukać schematu na elektrodzie sprawdzić stan połączeń masy oraz zasilanie połączenia czujnika poziomu paliwa być może bieżnia oporowa jest zbyt mocno wytarta lub pływak się zawiesił radzę pomierzyć napięcia słaba masa powoduje,że niestety wariuje wskaźnik ,sprawdź wyciągnij potencjometr pływak i sprawdź rezystancje czujnika poruszając...
Wróć do początku i najpierw uzupełnij braki w wiedzy nim zaczniemy rozmawiać o degradacji. Pierwsze co powinieneś wiedzieć to MTBF (Mean Time Between Failures) czyli szacowany czas do awarii prościej - przewidywany czas przed odlotem ;). Z reguły podaje się go dla dysków twardych ale ma również zastosowanie do innych podzespołów. MTBF dla Q6600 jaki...
Czy może ktoś wie gdzie znajduje się ten czujnik temperatury zewnętrznej? Spróbuję go trochę oszukać i zobaczę jaki będzie efekt. A tak przy okazji jaką temperaturę silnika pokazuje. W załącznikach masz gdzie ten czujnik jest poz 50 "Ambient temperature sensor"
Ja miałem podobny problem. Trzeba oszukać sterownik, jak masz problem z uruchomieniem poszukaj wtyczkę temperatury silnika i wypnij ją, pojawij się kontrolka świec - uruchom silnik. Jeżeli niema problemu, przetnij przewód czerwony wychodzący z kostki czujnika tem. silnika i wlutuj rezystor 300Ω. powodzenia.
Obstawiam ze masz jakies problemy z ukladem chlodzenia (za malo plynu? ) i przy malych obrotach silnika temperatura reduktora spada i nastepuje przelaczenie na gaz.... sproboj oszukac czujnik temperatury, podlaczajac rownolegle opornik np 1k i badaj organoleptycznie temperature reduktora przy pracy na gazie na wolnych obrotach. Oczywiscie najpierw popatrz...
Koledzy, co mi mój C3 1.4 HDI 2003 , 50 KM, czyta inaczej w zimie niż w lecie, że pali 4.4 l zamiast 3.7 litra? Próbowałem oszukać miernik temperatury silnika, chwilę pomagało, ale przestało pomagać (w końcu wymieniłem termostat). Nie mam za bardzo schematu, ale wygląda, że mierzy jeszcze temperaturę powietrza i paliwa. Paliwo chyba ogrzewa w filtrze....
Tani 'chip tuning' z allegro, mający 'oszukać' silnik co do temperatury (i przez to gęstości) powietrza.
Witam wszystkich. Mam problem z Mitsu Pajero V6 3000 benz. 1991. Podczas uruchamiania zimnego silnika obroty powinny wynosić około 1200-1300, u mnie jest to ok.700 obr/min, gdy zimny silnik już po wielkich trudach zapali jest wszystko ok. obroty najpierw wzrosną do 1300 a po rozgrzaniu stabilizują się na 700-750. Silniczek krokowy już wymieniony i działa...
kolego jak odłączyłeś czujnik temperatury i pali to prawdopodobnie masz roziechaną mapę wtrysku musisz podiechac do serwisu albo do dobrego elektronika i wgrać nową mapę podobną usterkę miał vw caddy,oszukanie sterownika poprzez opornik ,,,,no będzie palił bo będzie widział niszął temperaturę,,,,,,,ale,,,. ALE? co masz na myśli?? opornik nie wiem jaki...
no i ja mam problem z takim iveco. Potrzebuje żeby świeca grzała nawet przy plusowych temperaturach bo silnik ma problemy z rozruchem. Czy ktoś wie jak oszukać ten czujnik temperatury? Jaki tam opornik trzeba wstawić?
Na zimnym silniku oszukać czujnik temperatury i zobaczyć czy wiatrak się włączy. Możliwa usterka wiatraków, dodatkowo w czasie jak się przegrzewa zbadać temperaturę węży na chłodnicę. Moim zdaniem siadają wentylatory.
Jeśli jest to czujnik analogowy (napięcie określa temperaturę) to myślę, że może to zadziałać. Jeśli natomiast jakiś pulldown albo pullup jest w komputerze to wartość może się zmienić, chyba, że podciągnięcie jest w czujniku. I kolejny warunek to czy oba czujniki przy jednakowej temperaturze dawały jednakowy wynik, ew. czy wzrastał on tak samo na obu...
Może ktoś ma pomysł jak oszukać ECU podstawiając coś wzamian czujnika temperatury silnika aby komputer szczytywał (myślał), że temperatura jest nap. 10 st.C.
Po przeczytaniu postów podpowiem coś jeszcze co może pomóc. Na ciepłym silniku oszukaj czujnik temperatury (w szereg ok. 2 kom ) tak aby załączały się świece jeżeli zacznie dobrze odpalać zamontuj odp. moduł unikniesz grzebania w pompie
Jeżeli oszukanie czujnika temperatury nie daje efektów i silnik przy znacznym obciążeniu gaśnie, to przeprowadź badanie ciśnienia paliwa w trybie rzeczywistym, bo te błędy to sugerują
Można w mapie też zmienić dawkę rozruchową na ciepłym silniku, albo odpiąć czujnik temperatury silnika.
witam jak koledzy wyżej już pisali stawiam na gdzieś zamontowany " rezystor" ma on podnieść moc silnika , może i podnosi ale kosztem oszukania komputera co do informacji temperatury silnika , większa dawka paliwa - dlatego tak agresywnie odpala kontrolka świec mruga dlatego że jest coś nie tak jak powinno ( informacja o jakieś awarii ) pozdrawiam
No właśnie, chyba nikt jeszcze nie doszedł, o co chodzi. Ja mam tak do dziś ten sam silnik, tylko 2008 r. Mam DPF, EGR, kolektor z klapkami i też ostatnio zauważyłem, że jakby lepiej odpala, jak dodam gazu, ale nie jestem do końca pewny, czy tak jest za każdym razem. Ja mam już 370 tys. km. Ciekawy jest ten sposób z oszukaniem temperatury, ale jeszcze...
Można , w szereg z czujnikiem opornik , tylko na dłuższą metę , to bardzo niezdrowe dla silnika.
Witam mam pytanie co do webasta w bmw e39 3.0 d mam webasto cyfrowe i wiem ze wlącza sie poniżej -5 stopni i dogrzewa silnik ale jak oszukac czujnik temperatury zeby wlączalo się przy wyższych temperaturach? lub gdzie się ten czujnik znajduje ? Z góry dziekuje za odpowieedzi
Potraficie Panstwo wylaczyc AdBlue w silnikach DXI w Renault Magnum 2007 ( 460 DXI i 500 DXI)?
Gdzie znajduje się ten czujnik temperatury silnika i jak można go sprawdzić lub oszukać ? Zimą też nie grzały świece bo długo kręcił a jak odpalił to kupa dymu i nierówna praca silnika. Silnik raczej nie jest wychechłany bo ma orginalny przebieg 180tkm.
Cześc Wojtek ma racje a co z innymi czujnikami ????.Jeżeli komputer stwierdzi że informacje od czujnika podcisnienia są błedne to przejdzie w tryb awaryjny i nici z twojego planu (po to własnie jest autodiagnostyka systemu) .Masz jeszcze problem z czujnikiem położenia przepustnicy bo na 100% tam taki jest (ewe przeplywonierz powietrza o ile jest a to...
Masz rację muszę oszukać czujnik, ale czujnik zapewne działa też podczas pracy silnika i między innymi od niego zależy ilość podawanego paliwa, więc czujnik ten muszę oszukiwać pewnie tylko w momencie rozruchu. A odpowiadając na Twoje pytanie, to ... Tak przy ciepłym silniku odpala momentalnie. pozdr kipol
Witam.Co można zrobić żeby sprawdzić teraz czy jest sprawne. Pozdrawiam. Z tego co pamietam, warunkiem jest temperatura na zewnątrz mniej niż +5 st.C / u mnie juz ponizej +10 st się włącza / i temperatura silnika mniej niz +75 st. Aby się właczyło teraz gdy jest cieplej, to można go oszukac i zewrzeć czujnik temperatury, który jest na podszybiu. A...
Witam, temat powtarzajacy sie cyklicznie przez użytkowników samochodów OPEL z silnikiem diesla sterowany komputerem. Dokładnie chodzi o vectre 2,0 i problem z odpalaniem rannym lub po dłuższym postoju w temperaturach 0 st i powyzej 0 st. W przedziale tych temperatur komputer połączony z czujnikiem temperatury silnika źle wysterowuje czas grzania świec...
Witam, mam już jakiś czas jeepa . Kupiłem go niby z uszkodzoną skrzynią biegów bo działały tylko 3 biegi (brak nadbiegu i 4 ) Używam auta na pola czy do lasu więc mi to nie przeszkadzało... Jednak ostatnio trochę się grzebałem w terenie, temperatura silnika przekroczyła 100 stopni i byłem w szoku bo całą drogę do domu mimo że temperatura opadła działały...
Nie----- będą przyjeżdżać i pytać jak szybciej przełaczyć na gaz i jak oszukać czujnik temperatury.
ani nie ma na to wpływu oszukanie czujnika temperatury płynu chłodzącego ani nie jest to spowodowane czujnikiem G28 (wtedy byś silnika nie odpalił wcale). Przy obecnych temperaturach sprawdź czy świece żarowe grzeją i czy podawane jest na nie zasilanie oraz profilaktycznie poduszki zawieszenia silnika, masz tam z pewnością silnik ALH, pompa z pewnością...
Alu to nie wiem, ale gumowa rura od płynu nie oszuka. A do tego to ma być.
Witam.Skoda Felicia 1,9D ma trudny zapłon przy temperaturze ciepłego silnika.Nie zaświeca sie lampka żarzenia świeć przy ciepłym silniku może nie powinna?Gdy podgrzeje świece ręcznie (+12V na świece )zapala od razu.Na gorąco i zimno pali bez problemu.Czy to jakaś usterka z komputera sterującego ? Silnik ma dopiero 170 tyś.Na allegro ktoś coś sprzedawał...
5. Sprawdzenie czujnika temperatury silnika, nie pokazywał temperatury. Nie zdziwił bym się jak by to było specjalnie uszkodzone przed sprzedażą. Komis zapewne odkupił wcześniej to auto za 1000 zł z wadą silnika naprawa na sztukę i sprzedaż zimową porą coby ewentualne niedomagania nie wyszły za szybko. Z drugiej strony to już sam nie wiem kto kogo...
Jest to część zamienna jakiegoś urządzenia prawdopodobnie Midea Mdv lub Gree ten moduł nic nie przerabia. Idea przeróbek klimatyzatorów na pompę ciepła polega na oszukaniu elektroniki jednostki wewnętrznej że nie ma silnika nawiewu. Plus modyfikacje czujników temperatur.
Dzięki chłopaki...byłem u mechanika, który podobno sie zna na tym i jedyne co wymyślił to włąśnie regeneracja pompy za min 2 tyś zł....ale poza tym kłopotem z odpalaniem ( na ciepło) to nie widze innych związanych z pompą...więc szkoda mi odrazu regenerować całą za taką kasę... Może znacie jakiegoś facowca, który mógłby to ładnie zdiagnozować???może...
nie bo jak zdejme czujnik temperatury to auto pali z dotyku mam na mysli goracy silnik bo na zimnym jest ok a na gorącym nie do odpalenia bez samostartu
2.0 ditd przełącznik to najprawdopodobniej odcięcie (oszukanie) czujnika temperatury częsty problem z zaworem ew pompą w tym silniku i niektórzy tak właśnie sobie radzą. To jest tylko moje przypuszczenie odciecie to raczej nie jest bo by nie było na widoku.
kolego czesto tego typu auta miałem na ten sam problem ja ostatnio zakładam takie urządzenie co oszukuje czujnik temperatury zazwyczaj zaczynają się problemy po przejechaniu 170000km powoli umiera pompa wtryskowa i nie podaje dawki rozruchowej a wystarczy oszukać delikatnie czujnik temperatury na czas startu silnika i świece podgrzewają i auto odpala...
Dawka za wysoka i dlatego lepiej sie zbiera ale szarpie i jeszcze do tego przyśpieszony zapłon i oszukany czujnik temperatury, jednym słowem wiejski tuning.
Załączają się razem ze świecami silnika, zbyt wysokie temperatury, poczekaj na niższe poniżej 0. Na próbę oszukaj czujnik aby być pewnym.
Nie oszukasz, sterownik używa grzałki też do pomiaru temperatury.
Tak jak napisał kolega serg77 masz prawdopodobnie coś z ciśnieniem oleju. Wracając do tego opornika to po prostu chodzi o oszukanie czujnika temperatury aby świece żarowe podgrzewały w wyższej temperaturze silnika. I zakładając że kontrolka zapala się do temperatury 40° będzie się zapalać do 60° powodując przeskoczenie temperatury kryzysowej dla twojego...
Oczywiście rady kolegów są jak najbardziej słuszne. Żeby potwierdzić te odpowiedzi, krótko przedstawię zasadę sterowania dawką w tego typu pompie. Za wielkość dawki odpowiada elektrozawór ("Electrovalvula de aecion rapida .....) umieszczony centralnie między króćcami wysokiego ciśnienia. Normalnie jest on w pozycji otwartej i paliwo tłoczone przez tłoczki...
Myslalem o tym ale moze daloby sie to zrobic jeszcze taniej. Sonda zaczyna pracowac powyzej jakiejs temperatury. Moze daloby sie oszukac komputer ze sonda caly czas sie jeszcze nie nagrzala. Zimny silnik pracuje bez problemow. Dopiero potem wyskakuje blad. Slyszalem tez o jakis patentach z rezystorem, moze ktos cos wie?
jaki przebieg tego autka, jak powyżej 200 tyś to pompa już wyeksplatowana, za mała dawka paliwa przy rozruchu na zimnym silniku ( jedynie można oszukać kompa poprzez założenie specjalnego przekaźnika --ja tak mam i jest super
Tak, zwiększa. Zwiększa też w oparciu o temp silnika. Najprostszy "tunning" polega właśnie na oszukaniu IAT, czyli czujnika temp powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
Cześć, 630A00 - współczynnik recyrkulacji spalin jest zbyt wysoki. Jeżeli nie występują żadne inne kody usterek odnośnie nastawnika AGR, to odpalamy Xentry i robimy tak: Krótki test -> MCM -> Testy -> Test układu powietrza doładowanego. Warunkiem testu jest dodatnia temperatura na czujniku temperatury zewnętrznej - oszukasz go, ogrzewając...
Możesz zasymulować niską temperaturę poprzez wpięcie w obwód czujnika temperatury silnika rezystora załączanego przekaźnikiem który załączany może byc przez układ czasowy lub przewod uruchamiania rozrusznika.
Oszukanie komputera moze i cos tam daje, ale jest kompletnie nieprzewidywalne. Spalanie i temperatura silnika pewnie drastycznie rosnie. Cena dla kompletnych naiwniakow. Nie rozumiem jak mozna zwykly rezystor nazywac chipem. To najzwyklejsze wprowadzanie ludzi w blad i o dziwo ze allegro jeszcze nie zablokowalo tej aukcji (czyzby nie dostali cynku od...
Komputer z Omegi i pompa z Omegi to komplet. Komputer z BMW i pompa z BMW to komplet. Komputer z Bmw nie odpali w Omedze bez oszukania immo i zastanawia mnie jak rozwiążesz problem z temperaturą .
Oczywiście, przy podwyższeniu się temperatury ogólnej (otoczenia, a więc i "zimnego" silnika) przełączanie zacznie działać znacznie szybciej, niż ustawione przy obecnej temperaturze. Tak czy inaczej może to być szkodliwe, o czym wspomniano wyżej.
smutna sprawa ale jak podaje producent to przy takich obiawach silnik kwalifikuje sie do remontu mozesz tylko sztucznie oszukac komputer lub odlaczyc przewody od czujnika temperatury ale wtedy komputer poda blad
TO JEST POST, O KTÓRYM MOWA JEST WCZEŚNIEJ Zaznaczam że każdy montuje układ na własną odpowiedzialność. Zmniejszenie zużycia paliwa w silniku benzynowym W sezonie zimowym,na krótkich odcinkach drogi temperatura silnika nie osiąga 90st.C więc nasza fura jeżdzi często na przysłowiowym ssaniu, wystarczy oszukać komputer. W czujnik temperatury ECU przy...
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach ok 30C, 3min pracy silnika może być akuratne do...
Ja to nie chcialłbym tego naprawiać. Jeśli zużyło się po 200 tyś to uważam valvetronik za poraszkę. Mocy wcale przez to więcej nie ma, troche mniej pali jakiś 1l różnicy. Szkoda że po wyjęciu wtyczki valetronika wyłącza też vanosy. Bez vanosów dopiero jest lipa, samochód zaczyna jechać od 2000rpm. Jest taki moment na zimnym silniku, że komputer wyłącza...
Teraz producenci poszli w te stronę, żeby do -15 pompa miała tę samą moc co przy 7. Jest to zrobione trochę sztucznie, bo po prostu wszystkie bebechy typu sprężarka, wymiennik są od mocniejszych pomp ale elektronicznie moc jest przycięta. Wystarczy zobaczyć np Panasonica T-Capa, który przy mocy 9kw ma już 2 śmigła i do -20 trzyma tę samą moc, więc...
Odgrzewam kotleta. Latem wymieniłem czujnik temperatury, jednak nie przyniosło to żadnej poprawy. Sprawdziłem zarówno stary, jak i nowy czujnik za pomocą komputera diagnostycznego oraz multimetru – oba działały prawidłowo. W tytule sugerowałem zmianę dawki startowej. Aby zasymulować zimne warunki latem, dołączyłem do obwodu opornik, którym mogłem sterować...
Jeżeli jakiś "magik" chciał oszukać czujnik temperatury to znaczy tylko jedno... pompa nie chciała już odpalać na ciepłym silniku a wydłużenie życia pompy to właśnie to pudełeczko. Poprzedni właściciel zapewne założył i szybko pozbył się auta aby uniknąć kosztów naprawy pompy wtryskowej. Teraz zapewne pompa szrot ;) Takie jest moje zdanie bo tylko po...
To jest 78 kanałowy. https://obrazki.elektroda.pl/6296833600_... Dodano po 3 Mój post odnośnie zwarcia włącznika termicznego i próby oszukania silnika sterownika kompletna bzdura. Tam nie ma żadnych włączników termicznych. W mojej A3 chłodzenie jest sterowane mapą ze sterownika silnika. On właśnie zbiera sygnał PWM z dwupinowego czujnika...
Witam Mam taki problem wysiadła mi pompka paliwa w citroenie C5. Mam założoną instalację sekwencyjną lovato. Moje pytanie brzmi następująco: Czy da się odpalić awaryjnie na gazie kiedy silnik jest zimny. Muszę jakoś oszukać komputer od LPG. Jestem daleko od domu. Proszę o wyrozumiałość moderatorów. Jak oszukać elektronikę? gdzie jest czujnik temperatury...
To silnik indukcyjny, a więc bez obciążenia będzie pobierał prąd jałowy, nie prąd znamionowy. Będzie on znacznie mniejszy. Zastanawia mnie natomiast jak oszukałeś pozostałe czujniki ?? Wpiąłeś rezystory o rezystancjach odpowiadających właściwym rezystancjom czujników ?? LG z tego co wiem jest dość czułe na wszelkie ingerencje, bo ma dość sporo elektroniki(wiele...
Witam, mam następujący problem z grzałka termostatu samochodowego,chce ją zastąpić opornikiem żeby oszukać dme silnika ale nie wiem ile wat i ile omow ma mieć ten rezystor!? Dodam że grzałka ma 15.5 ohm bez względu na temperaturę ale ile wat nie mam pojęcia, liczę na wasza pomoc.... Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/8147300400_...
Możesz oszukac komputer wstawiajac opornik w szereg z czujnikiem temperatury jakies 1,2k do 2,0k zależy od czujnika zmieni cito zakres temperatury dla świec i bedzie podgrzewac wczesniej ale jak silnik bedzie cieply to nie zalaczy swiec
Czyli może właśnie oszukać wskaźnik temperatury, dając bardzo mały opór, ale nie zwarcie, na pin bodaj 23 licznika i do masy. Odpięcie czujnika na silniku spowoduje wzbogacenie mieszanki, jak na ssaniu w starych wozach. Bo teraz to jaki jest cel Kolegi (oprócz zrozumienia działania)?
Grzałka posiada specjalne wyprowadzenia do zasilania silnika wentylatora i aby silnik pracował niezależnie musiał byś zastosować niezależne zasilanie dla niego, chyba znajdziesz silnik na 230V taki mały który będzie pasował. Czy muszę wstawiać nowy silnik, a nie wystarczy jakoś oszukać tej grzałki? Nie mogę podłączyć po prostu oddzielnie tego silniczka...
...no niestety wszelkiej maści "kostki"...emulatory nie działają poprawnie...jeśli nie wyłączysz programowo zawsze będzie się włączało dopalanie, więc co jakiś czas...na początku rzadziej...co 400...600km...później coraz częściej będziesz miał biało niebieską chmurę za autem :( ...w miarę upływu km sterownik będzie aktywował dopalanie coraz częściej...bo...
no właśnie zaczeło się zimno i od pewnego czasu jak jest temperatura nie więcej niż 5 stopni to mam problem z odpaleniem silnika, po kilku próbach odpala ale zanim wejdzie na obroty to mija 2 sek(silnik pracuje nierówno) i dopiero osiąga 1500 i jest wszystko ok. Potem nie ma problemu. Świece wykluczam bo na gazie i na paliwie jest ok(sekwencja odpala...
;oszukać :tego systemu nie jest sprawą prostą ,układ systemu obróbki spalin (system Adbule )przesyła informacjie siecią can do sterownika silnika .Układ korzysta z wielu czujników temperatur oraz z wielu sygnałów .Pozostaje porządna naprawa lub wymyślic symulacjie tego układu co nie jest zgodne dyrektywami ;sojuzu UE;
Zmorą podczas pracy z niskimi częstotliwościami w gorące dni nawet gdy mamy solidne chłodzenie obce i silnik jest zimny jest błąd: ,, Model matematyczny silnika zadziałał”. W falowniku pDRIVE jest to E50 ,,Termal mathematical motor model has reached the set tiger..” da się oszukać logikę falownika podając max temperaturę zewnętrzną np. 0...
i co ten chip da ??? subiektywne odczucie mocy i nic wiecej... ludzie chipujacy samochody chyba do konca nie wiedza co i jakim kosztem sie robi... a brednie typu "pali mi zdecydowanie mniej i mam wieksza moc -to czuje" to juz mnie rozwalaja... oczywiscie mozna w pewnym stopniu to wszystko osiagnac piszac lub poprawiajac "mape" pracy silnika -ale w kraju...
Generalnie wszystkie sterowania są dla mnie do ogarnięcia (elektronika), oszukanie wentylatora w Daikinie też jest proste (silnik DC). Układ taki jak wymyśliłem ma tą zaletę, że można nie włączać pompy obiegowej i wymiennik płytowy jest dla układu przezroczysty, czyli wszystko działa jak układ fabryczny. Mogę też odbierać wodę o wysokiej temperaturze...
Trafiasz najprawdopodobniej w czas kiedy silnik już jest za zimny na odpalenie a za ciepły na uruchomienie świec żarowych. Sprawdz czy podczas gdzy występuje problem świece sązagrzewane. Można oszukać czujnik temperatury ale ten sposób nie jest polecany.
Tak.... To jest tzw oszukanie czujnika temperatury w pompie. Słyszałem juz o tym ale dla mnie to troche "za fizyczne rozwiązanie". Świece grzejącały czas itd... Nie wiem czy to jest zdrowe dla reszy czujników... Takie rowiązania to robi Niemiec z bratem w garażu. A potem sprzedają auto do Polski. Moze ma ktos inny pomysł ???
pomiar wydajności alternatora mierzony jest bezpośrednio w alternatorze a świece te grzeją nie poto aby nagrzać wode (każda świeca ma niewiele ponad 100watów więc nawet 3 nagrzewały by silnik na mrozie wieki całe ) a montowane są one po to żeby dociążyć silnik w tym przypadku poprzez alternator aby miał większe dawki wtrysków przez co szybciej się nagrzeje...
Temat jeszcze niestety nie jest rozwiązany. Wymieniono parownik z reduktorem. Okazuje się, że to nie wina parownika. Dodatkowo sprawdzono wtryski, zdjąłem wężyki i wkładałem je do szklanki z wodą-zero bąbelek w wodzie. Dzisiaj odstawiłem auto do mechanika. Sprawdził auto, czy aby go nie oszukałem. Przy chłodnym silniku, wchodził na obroty 400obr/minutę,...
Emulacja sondy nie jest dobrym pomysłem , ponieważ jeśli będziesz miał źle ustawiony gaz to w takim przypadku sterownik silnika oszukasz będzie myślał że mieszanka jest ok ,a jeśli będziesz miał wtedy za ubogo to w najgorszym wypadku wypali ci zawory bo gaz jest suchszy i osiąga większe temperatury.
Wiatraki A - dolny B - górny. Co do awarii tych wentylatorów /czytaj silników / winowajca jest zatarte łożysko ślizgowe na wirniku przy ściance piekarnika. Jeżeli jeszcze wam pracuje warto je przesmarować smarem grafitowym lub teflonowym. Gdy widoczne jest spowolnienie pracy termoobiegu oczyścić np. WD-40 i następnie przesmarować. A gdy się zatrze ale...
W tych autach był też fabrycznie 90A i ma to samo - za małe obroty :-) Stabilizacji nie ruszam bo przy fabrycznym wyposażeniu prądu nigdy nie brakło - choćbym nie wiem ile stał w korku czy manewrował (wspomaganie elektryczne - sporo ciągnie ale tylko przy manewrach). Corolla nie wiem czy ma tak wolny bieg jałowy - tam jednak były inne silniki. Problemem...
Witam, posiadam VW Polo 2001 r 1.4 TDI. Mam problem, mianowicie auto po całkowitym ostygnięciu ciężko odpala. Wymienione było: pompa wysokiego ciśnienia, uszczelniacze na pompowtryskach, wężyki paliwowe, Elektrycznie jest sprawny, błędów nie ma. Próbowałem "oszukać" na wypiętym czujniku temperatury - bez zmian. Nie mam już głowy , pomocy!!!
Czujnik wału. Jeśli go nie chcesz wykręcać sam a chcesz sprawdzić, to jak auto będzie ciężko odpalało to obróć kołem wału ręcznie chociaż pół obrotu i leć przekręć klucz. Jak odpalił, to czujnik na bank, wiem to z praktyki. Jak obrócić kołem - otwórz machę, złap za dół koła mocno ręką i spróbuj je obr?cić. Jeśli to komp to na diagnostyce pokaże. A...
Mam Opla Omegę B 2.0 16V z instalacją gazową (oryginalna Oplowska z Holandii). Za kazdym razem jak uruchamiam auto, odpala sie na benzynie i następnie musze czakać ok. 10 minut aż przełączy się na gas, przy czym nie jest to ustalone - zdarza się, że przełączy się po 5 minutach.. Domyślam się, że przełączanie odbywa się po uzyskaniu przez silnik określonej...
Spalanie oleju to norma w tych silnikach. Trzeba zmienić pierścienie tłokowe. Generalnie płyn g12plus lub wyżej a najlepiej założyć normalny termostat i oszukać ten elektryczny. Zniknie problem bulgotania a dłużej pożyje cały silnik. A co myślisz o uszczelce? Bulgotanie z czym łączysz akuratnie? Pewne jest to, że bulgotanie nie ma związku z płynem...
Pytającemu chodziło o oszukanie komputera silnika że silnik jest ciepły i podałem metodę jak to uczynić. Na tej samej zasadzie działają pseudo tuningowe boxy które mają podnieść moc i które się wpina pomiędzy czujnik temperatury silnika a ECU silnika.A to zwykle jest rezystor podający odwrotnie że silnik jest niedogrzany przez co dostaje większą dawkę...
Witam. Niedawno kupiłem Scanię G380, silnik euro 5 AdBlue. Wszysko było ok. W pewnym momencie po odpaleniu silnika Automatycznie wszedł na obroty poziomu 1000obr./min.. Dopiero po zluzowaniu ręcznego wraca na swoje 500 obr. Pozostałe Scanie tylko starsze euro 4 2008r, mają automatycne dogrzewanie silnika, czyli tłumienie spalin ale to przy ujemnej temperaturze....
Witam. "Rasowanie 1.3 nie ma sensu. Więcej odczuwalnej mocy nie wycisniesz chyba ze z japonca. Szkoda sobie zawracac głowy. Mozesz spróbowac z czujnikiem temperatury zeby sterownik myslal ze jest zimny silnik i dawal wieksza dawke albo (nie wiem jak jest w tym silniku) oszukac przeplywomierz. Najtaniej to by cie wyszedl drugi silnik np. 16V 1.6 jakiegos...
Z tego się orientuję to sekwencje odpalają tylko na benzynie i przechodzą na gaz, tak jest w dwóch sekwencjach, które eksploatuję. Przy instalacjach z mikserami oszukanie układu czujnika temperatury przypuszczam jest proste. Wystarczy tylko zasymulować, że temperatura parownika jest właściwa. A czuję, że będziesz chciał długo tak jeżdzić więc w zimie...
Rat Rig <3 super, muszę więcej o nim poczytać, wizualnie i konstrukcyjnie na + do tego wylądowałby w piwnicy jak to szczurek, bo stara mnie zabije jakbym chciał znosić coś do domu. A patrzyłeś na Vorony? To są dosyć podobne konstrukcje (Rat Rig w sensie). Tylko, że Vorony są z tego co rozumiem optymalizowane pod prędkość wydruku i wydaje mi się,...
W jaki sposób działa przekaźnik świec żarowych w VW Transporter T3 z silnikiem 1.6 TD. Co decyduje o tym, że świece na ciepłym silniku już nie grzeją. Na pewno nie jest to odczytywane z czujnika temperatury na termostacie. Czy po oporności świec?. Chcę zrobić w tym wynalazku tak, żeby zawsze grzał przez kilka sekund świece -gdzie i co oszukać?.
Niedawno dodałem do bazy danych jedno z rozwiązań problemu z odpalaniem (przy niższych temperaturach). Rozwiązanie jest już sprawdzone. +++++++++++++++++++++++++++++++++++ Problem jest związany z brakiem podgrzewania świec przy temperaturze powyżej 5°C, producent silnika zrezygnował z podgrzewania tak jak to było w starszym silniku diesla 1.7 isuzu...
A zobacz czy Ci się przypadkiem nie zrobiło zwarcie na czujniku temperatury w reduktorze bo jego da się oszukać w ten sposób że w zależności od typu czujnika można rozewrzeć lub zewrzeć i wskazuje max i od razu przełączy na lpg :)
A czy np zaworek odpowietrzenia skrzynii korbowej,jesli jest uwalony,moze powodowac taki objaw?sondy niesprawdzalem...odkad posiadam fiescine mialem problem,ze po odpaleniu gasla,a po przegazowaniu chodzila jak zlotko do czasu az wallo i nie wiem co... Dodano po 2 Zacząłbym właśnie od sprawdzenia czujnika temperatury cieczy i temperatury zasysanego...
W moim przypadku okazało się, że to czujnik temperatury (po odpięciu go pali na dotyk). Czujnik temperatury odpina się po to, aby oszukać auto . Absolutnie nie musi oznaczać to, że skoro po odpięciu czujnika pali na dotyk to walnięty jest czujnik! Jeśli jest odpięty - komputer przyjmuje wartość zastępczą z czujnika (czytaj: silnik jest dla niego zimny...
Pewnie tu chodzi o oszukanie czujnika temp. jak w innych starszych modelach. Może spróbuj zdjąć kostkę od czujnika temp silnika i sprawdź czy wtedy odpali. Jak tak to wszystko jasne, trzeba zrobić oszukiwacz temp. przy odpalaniu i tyle.
oszukać temperatura oszukać silnik oszukać czujnik temperatura
monitorować akumulator arctic cooling kondensator mniejszy zasilacz
obudowa lutownicy transformatorowej podgrzewacz przerobic
Seat Arosa 1999 – opis przekaźników, numery VAG, lokalizacja, funkcje Fiat Panda 1.1 - Brak zasilania pompy paliwa