Powiem ci,że z tą obudową kierownicy to prawda.Ja też byłem w lekkim szoku.A co do drzwi to zakładałem Perfecta do tej cordoby i nie było cyrków.Ale jest to ale,że nie wiem który to był rok :D Rok ponad '03 ale krańcówki podłączałem oddzielnie.Już sobie przypomniałem :D
Ten czarny element pod korkiem to jest osłona kierownica strumienia oleju wałka strony dolotowej to ma być nieruchome wałek jest niżej
Napiszę inaczej . Jeśli masz skrzynię biegów manualną , nie automatyczną to z kostki stacyjki zacisk 50b przewód koloru czerwono-czarny idzie do rozrusznika . Fabrycznie nic nie ma na jego drodze . Teraz zadanie dla Ciebie .Osłona pod kierownicą ,dolna część deski , ta z kieszonką po lewej stronie do wymontowania . Uwaga na przewody od gniazda diagnostycznego...
witam! sam to przerabiałem, wiec chyba najlepszym rozwiązaniem jest puszczenie przewodu przez puszkę kompa. Po odkręceniu osłony pod kierownicą i pokrywy komputera widać prześwit, i wtedy za pomocą np.długiego kijka albo czegoś sztywnego można bez problemu przeciągnąć przewód z kabiny pod maskę,a potem proponuję umieścić czujnik gdzieś nisko żeby ciepło...
To logiczne, że coś nie łączy pod tą osłoną, być może kostka przełącznika.
Jak na kostce silnika pojawiają się napięcia po przełączaniu przełącznika to wszystko jest ok, tylko silnik lub mechanizm do wymiany lub naprawy. Taka logika działania układu. Przekaźniki są pod osłoną dolną deski pod kierownicą po lewej stronie.
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale trzeba zdjąć osłony kolumny, ściągnąć kierownicę i stacyjkę wyciągnać razem z kawałkiem kolumny kierowniczej( najszybciej). Nie wiem o którą blaszkę Ci chodzi ale jeżeli o stacyjkę to tego się nie podgina ale wymienia. Cały wkład kosztuje kilkanaście złotych.
(at)Andrzej_B Właśnie jestem po wymianie żarówek w Citroen Nemo (Fiat Qubo/Fiorino lub Peugeot Bipper). A niech to **** jasny strzeli - to tylko Włoch montowany w Turcji mógł to wymyślić. Wszystko poskręcane, jakby to miało wytrzymać uderzenie bomby atomowej. A więc do rzeczy. Przygotować klucze T20, T30 różnej długości, różne przedłużki, kluczyk "treszczotkę"...
Regulator napięcia w alternatorze uszkodzony. Jest szansa że tam jest alternator jak w Skodzie "100" - regulator napięcia jest za osłoną, pod kierownicą.
Sprawdziłeś bezpiecznik nr 5 (30A)? Przekaźnik wycieraczek to zazwyczaj nr 377 lub 192 (w zależności od wersji). Przekaźnik od wycieraczek znajduje się w skrzynce przekaźników i bezpieczników pod deską rozdzielczą, po stronie kierowcy. Pod deską rozdzielczą, po lewej stronie (za osłoną pod kierownicą). Skrzynka przekaźników znajduje się nad bezpiecznikami...
Jak dobrze spojrzysz pod osłonę kierownicy to zobaczysz. Musisz użyć klucza nasadowego z przedłużka. Aby zdjąć całkiem osłonę trzeba odkręcić kierownicę. Jak masz oryginalnie zamontowaną stacyjkę to nie odkręcisz zwykłym kluczem :-) Ja odkręcałem punktakiem bo śruby nie miały łbów...
Mi akurat nic nie mówi widok pilota, trzeba dobrać się pod obudowę pod kierownicą (osłona pod kolumna kierownicy) Jest tam zapewne centralka alarmu i interesująca Cię blokada
Za skrzynką bezpiecznikową jest kratka z przekaźnikami, dostęp do niej po zdemontowaniu osłony pod kierownicą i i opuszczeniu skrzynki, siedzi tam sterownik wycieraczek przypominający duży przekaźnik
Niestety trzeba kierownice i osłony przełączników pod kierownicą
trzeba zdjąć zaślepkę nad osłoną kierownicy na dwa zatrzaski i wykręcić dwie śrubki mocujące zegary opuścic kolumnę kierownicy i wyciągnąć zegary z tyłu są dwie kostki które musisz odpiąć
Z tego co pamiętam to tam trzeba kierownice ściągnąć bo pod nią są dwie śrubki które trzymają dwie osłony razem pod kierownicą. Zobacz czy uda Ci się je odkręcić, jeżeli tak to odepniesz wtyczkę bez ściągania kierownicy. Jeżeli nie to możesz zrobić jeszcze jeden myk - wyjąc z wtyczki włącznika awaryjnych przewód czarno-biały z zielonymi paskami, oznaczony...
Najpierw odkręć od dołu dwie śruby z osłony pod kierownicą. Ściągnij tą osłonę i odkręć dwie śrubki od przodu z zegarów. Pociągnij do przodu zegary razem z daszkiem i masz dostęp od tyłu do wszystkich żarówek. Powodzenia - 2 min. roboty
No stacyjkę obejrzyj, po zdjęciu osłony pod kierownicą będzie widać.
Przy pedałach nie ma? Zaraz jak kończy się osłona pod kierownicą.
Immo dokładane (nie fabryczne) . Osłona pod kierownicą , kable ze stacyjki. Pozdrawiam.
W Civic VIII aby demontować napęd DVD znajdujący się w schowku pasażera trzeba się trochę pomęczyć, należy zacząć od demontażu osłon pod kierownicą, osłony środkowej, następnie schowka i dopiero napęd DVD navi.
kolego bezpieczniki masz z lewej strony otwierasz dzrzwi i ściągasz boczną osłone kokpitu tam są bezpieczniki tak wogóle to śćiąg sobie osłonę pod kierownicą i tam znajdziesz stałe zasilanie poco ciągnąć kable od akumulatora.
Dzięki. Jak daleko mam szukać? Trzeba rozbierać tylko konsolę środkową czy osłony pod kierownicą?
Niech ten elektryk zanim zacznie rozbierac i wymieniać ten COM oczywiście jeżeli nie ma programu i nie może spradzic zadziałania styku sygnału to niech: po zdjęciu osłony kierownicy zobaczy COM (zespół przełączników ) na nim jest biała opaska z takim prostokątem i musi podnieść ten prostokąt do góry i tam są styki od taśmy (początek ) a druga strona...
Witam Jak zdejmuje się osłonę plastik pod kierownicą w Passacie b5 1998r tak aby dostać się do przekaźników do stałego prądu.Jakieś śrubki zatrzaski jak to się ściąga?
Czy pod osłona ta pod kierownicą, jest jakiś bezpiecznik od pompy hamulcowej? i która to wiązka połączona jest z pompą hamulcową?
Demontaż blokady Osłona za konsolą demontaż (na wcisk) Sruby osłona pod kierownicą demontaż Sruby osłona nad blokadą i demontaż dolnej części manewrując kierownicą i blokadą położenia kierownicy wyjąć kluczyk to badziewie zawieszone na dwoch srubach wkręconych z boku bez nacięcia, ale zrobiłem nacięcia i wykręciłem, albo kombinerki wypiąć z blokady...
Ściąga się w pierwszej kolejności przednią część (lakierowaną). O ile pamiętam jest tam 6 wkrętów + jeden wkręt od przodu na środku. Zaczepy plastików trzeba delikatnie i ostrożnie podważać wkrętakiem od strony otworu w plastikach przy manetkach. No i nie można zapomnieć odkręcić lusterek. Do odkręcenia tylnej części (czarnej) trzeba odkręcić trzy wkręty...
Cześć, problem wygląda tak, że w samochodzie mojej znajomej Hyundai Accent 1.3L 1998r. przestały działać kierunkowskazy i awaryjki, wyczytałem że najczęstszym powodem takiej usterki jest niedziałający przerywacz kierunkowskazów ale za nic nie mogłem go znaleźć, szukałem w skrzynce z bezpiecznikami pod maską, w skrzynce w samochodzie pod deską i za osłoną...
Cyt:"Komputer smart entrance znajduje się nad nogami kierowcy patrząc od środka pojazdu. Aby go można było wyjąć należy odkręcić i zdemontować osłonę pod kierownicą (osłona w której znajduje się manipulator regulacji lusterek). Po zlokalizowaniu smart entrance (urządzenie do którego są podłączone 3 wtyczki)" Jak nie chcesz go wymieniać czy naprawiać...
Opis prawie identycznego uszkodzenia w tym Dodano po 39 Mam pytanie czy ktoś ma poradnik jak zdjąć ten dolną osłone pod kierownicą? Opis dotyczy samochodu Astra G. Być może w Zafira identycznie. [url=https://www.chinnow.net/anleitung-a...
Witam! W silniku 305.1 są zastosowane 2 szt jednakowych turbinek skośnych 305.0040. Natomiast po kolei montowane są (począwszy od kierownicy stałej odlewanej z zamontowanym łożyskiem 608zz): - pierścień dystansowy 417.0003 (szersze wywinięcie ma dać oparcie turbince) - turbinka 305.0040 - tulejka dystansowa 304.0002 (szersze wywinięcie do tej wyżej...
Witam z zapytaniem! czy trzeba zdejmować kierownice żeby się dostać do tej kostki która jest połączona ze stacyjka bo rozebrałem już wszystko i nie mogę zdjąć tej dolnej osłony zaraz za kierownicą gdzie jest regulacja wysokości kierownicy
Na ile się dało rozebrałem osłony pod kierownicą. Przejrzałem kable i nie widać aby gdzieś były potopione :/ Czy orientuje się ktoś gdzie jest ten sterownik wspomniany w 1 poście ? Może jak go znajdę to po kablach od niego coś znajdę....
zazwyczaj montażyści tego typu "zabezpieczeń" przecinają orginalne przewody przy stacyjce pod osłoną kolumny kierownicy (bo tam najłatwiej) i tam bym szukał w pierwszej kolejności, na 90% tam będzie więc wtedy to pół godziny roboty połączyć kable kolorami tak jak były orginalnie i wywalić to immo
kierownicy nie trzeba zciągać ale plastiki na pewno Oczywiście, osłony kolumny kierownicy trzeba obowiązkowo zdjąć, niezależnie czy ściągnie kierownicę, czy nie ściągnie.
Szukam informacji odnosnie montażu tempomatu do Audi Q5 2009 rok. Czy każda Audi obsłuży tempomat czy są może sterowniki które nie obsługują tempomatu ??? Wiem, że do tempomatu potrzebna jest nowa manetka i osłona pod kierownice . Proszę o rady kolegów co przerabiali temat. Dziękuję
Samą manetkę, zdemontować trzeba osłonę kolumny kierownicy, odkręcić 2 wkręty, odłączyć kable i manetka wyłazi
Czy ktoś z kolegów miał do czynienia z mitsubishi colt rok 2010 lub 2012 . Klient chciał założyć radio ze sterowaniem w kierownicy . Oryginał z colt rok 2012 radio . Autko z 2010 r . Podejrzewam że trzeba przełożyć kierownice , osłony pod kierownicą , poduszkę i całego pająka . Czy sterowanie z kierownicy idzie bezpośrednio do radia czy po drodze jest...
od spodu masz 3 śrubki i od czoła 2 ( po jednej z każdej strony kierownicy ) Pamiętaj że to francuz i że wszystkie takie śrubki to torx. Po zdjęciu osłon kierownicy są dwie śrubki od przełącznika. odpinasz kostkę i po problemie. Możliwe że nie do końca pamiętam jak to tam było bo safranki nie mam już 5 lat ale jeśli mnie pamięć nie zawodzi to włąsnie...
Aby zdjąc osłony pod kierownicą musisz najpierw zdjąc poduszkę i kierownicę ponieważ pod kierownicą są dwie małe śrubki ! Wtedy zdejmujesz bez problemu górną i dolną obudowę ! A jeżeli chcesz zdejmowac dół deski znajdującej sie nad nogami kierowcy to oczywiście musisz wyjąc wyłącznik świateł bo pod nim jest śrubka , ale żeby wyjąc ten wyłącznikto się...
Uwaga! Dla nie wtajemniczonych info. Wiercenie należy przeprowadzić z góry, po wyjęciu zegarów, które są przykręcone za pomocą dwóch wkrętów znajdujących się za/pod osłoną kolumny kierownicy (osłony tuż za kierownicą - tej części którą widać z góry). Czyli: 1. odkręć górną część osłony kolumny kierownicy - bezpośrednio za kierownicą (przykręcona wkrętami...
Rozbierałem Leona ostatnio i w nim do zdjęcia górnej osłony trzeba zdjąć kierownicę.
Problem dalej nie rozwiązany. Wymieniłem przepływkę, cewkę zapłonową i sugerują żebym podmienił ECU. Gdzie to dziadostwo się znajduje? Rozgrzebałem osłony pod kierownicą, tam jest moduł wspomagania :) Rozgrzebałem osłonę pod schowkiem od strony pasażera, są 2 przekaźniki i kieszeń na ECU, niestety bez ECU :) Rozgrzebałem tunel przy lewarku i tu odkryłem...
Fakt chodzą po CAN .Podociskałem kostki przy VIC, sprawdziłem dla pewności kostki pod deską(skojarzyły mi się te przewody ponieważ demontowane były osłony pod kierownicą jakiś czas temu aby dostać się do stacyjki)na tę chwilę wszystko działa. Mam nadzieję że będzie tak dalej. Dzięki za pomoc.
Dzięki za odpowiedzi. Znalazłem to, czego szukałem. Wszystko znajduje się bezpośrednio pod kierownicą. To jest W124 300 D. Znalazłem jeszcze ukryty przełącznik magnetyczny(?) pod osłoną kierownicy. Do czego to służy? Otrzymałem jego odpowiednik przy zakupie, ale nigdy nie wiedziałem, do czego to jest. Zrobiłem kilka zdjęć. Mam nadzieję, że ci się przydadzą....
Witam ! Niezbędne jest zdemontowanie kierownicy , przełącznik jest nakładany na kolumnę kierowniczą.Trzeba zdjąć osłonę wierzchnią kierownicy , pod nią jest śruba imbusowa trzymająca kierownicę. Po jej odkręceniu i ściągnięciu kierownicy odkręcamy osłonę kolumny i skrzynki bezpiecznikowej, następnie odkręcamy skrzynkę bezpiecznikową odłączamy ją od...
W obudowie nagrzewnicy jest czujnik mający za zadanie wyłączenie kompresora po osiągnięciu danej temperatury, aby zapobiegać zamarzaniu parownika. Znajduje się on z lewej strony nagrzewnicy, dostęp po zdemontowaniu osłony pod kierownicą. Może ktoś go wyciągnął i mierzy temperaturę wnętrza zamiast parownika.
Dzień dobry. Mam Audi A6 C5 1.8t manual 5 biegów. Problem polega na tym, że po puszczeniu gazu samochód szarpie i słychać takie łupnięcie w skrzyni. Chciałem wymienić czujnik położenia pedału sprzęgła, ale po zdjęciu osłony pod kierownicą okazało się, że czujnika nie ma wcale w miejscu, w którym być powinien ani nie ma też kostki, którą się do niego...
Zdejmujemy osłonę kolumny kierownicy (te plastyki co zasłaniają przełączniki zespolone) Odkręcamy półkę Odkręcamy trzy śruby od osłony licznika Licznik przykręcony na dwa lub trzy wkręty (nie pamiętam)
Też tak myśle ale jak się tego pozbyć bo nie mam żadnej regulacji w kolumnie Pozdrawiam Odkręcić lekko wkręty mocujące plastikowe osłony na kolumnie , przesunąć je lekko i dokręcić .
złącze diagnostyczne masz pod kierownicą pod osłoną plastikową.
Witam ! Usterka już naprawiona dzięki waszej pomocy. Okazało się że u mnie są jeszcze dodatkowe beżpieczniki nad rzędami przekaźników, które są widoczne dopiero po zdemontowaniu plastikowej osłony pod kierownicą . Nieoceniony okazał się schemat który podesłał kol. a8quattro. Serdecznie dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam!
Sygnał na przekaźniku, taśmę sprawdzisz po rozkręceniu osłon pod kierownicą.
Kolego! We Fiacie 126 złączka kostki stacyjki jest w bagażniku; jak pisał Kolega powyżej, złłączasz tam przewody i jedziesz do domu. dopiero tu sobie rozbierzesz. Gdybyś chciał to wymieniać, to tak - trzeba zdejmować wszystko, z kierownicą włącznie - ona nie puści osłony. Brąz to stały plus, z nim łączysz kolejne przewody; Czerwony to rozrusznik. UWAGA...
Jak się do tego zabrać - najpierw śrubka po kierownica i odjedzie ta osłona, potem na osłonie licznika... Dobrze kombinuje? I jak z tymi wskazówkami są oddzielnie podświetlane?
z pomiarem nie ma problemu, ale z dostępem jest. Nie chcę nic pourywać a nie mogę ściągnąć osłony kierownicy. Zapewne trzeba ściągnąć kierownicę. Mam dostęp od tyłu do kabli z ograniczonym dostępem. Pomiar igłą nakłuwającą nie będzie dokładny nie wypinając przełącznika z układu. Jeśli ktoś może z schematu odczytać opornik to byłoby super - jeśli nie...
w wiązce progowej ma lewym boczku kierowcy masz przewody niebieski i niebieski z czarną kreską,są to dwie strony kierunkowskazów,tam najłatwiej podłapiesz te przewody,ewentualnie są też do złapania pod osłoną kolumny kierownicy-odkręcasz 4 śrubki zciągasz osłonę i masz tam wiązkę wyłacznika zespolonego z tymi przewodami.
Nie grzeb auta. Zdejmij osłonę kolumny kierownicy, wyjmij przełącznik kierunkowskazów, rozbierz go i na pewno znajdziesz usterkę. Obstawiam pierwszy z brzegu. Do naprawy pottzebna grubsza igła do usunięcia pozostałości i jakaś cienka, tępa blaszka żeby naprawić. Trochę zagadka ale żebyś zaoszczędził parę ładnych stówek to musisz pogłówkować. Jesteś...
To może być kostka stacyjki, bo fiaty mają w niej oddzielny styk zasilający światła, ale bez rozebrania osłony kolumny kierownicy i sprawdzenia napięć ciężko coś więcej powiedzieć
W golfie 4 jak dobrze pamiętam to jest zamontowany pod osłoną plastikową stacyjki pod kierownicą . Miejsca chyba nie zmienili sprawdź tylko chyba dwie śrubki ;).
Odłączyłem wspomaganie i mam świety spokoj. Trzeba zdjąc osłone pod kierownice i wyciągnąc po prostu wtyczkę. Będzie się swieciła zawsze na czerwono kontrolka a kierownica cieżej chodzi, ale to kwestia przyzwyczajenia.
kostkę stacyjki łatwo się demontuje: ściągasz dwie osłony pod kierownicą demontujesz kierownice (airbag - śruby od wewnętrznej) demontujesz zestaw przełączników demontujesz obudowę stacyjki odkręcasz kostkę stacyjki i wyciągasz Może problem leży w uszkodzonym czujniku płynu chłodniczego (sterownik nie wie jaka jest tem.) proponuję odłączyć go (4 pinowa...
Sprawdź, czy przeguby nie są zużyte, bo też mogą przyczynić się do "bicia" kierownicą. Może przeguby pracują bez smaru i mają uszkodzone osłony (mieszki).
Nic takiego nie zauważyłem. Raz miesiąc temu tak się stało ojcu gdy nim jeździł a przed wczoraj mi. Teraz będę obserwował. Auto po uruchomieniu chodzi normalnie i nie gaśnie podczas jazdy. Dodam jeszcze, że od roku jeżdżę z uszkodzonym wspomaganiem i mam odkręcone osłony pod kierownicą ale to nie powinno mieć znaczenia. Czy ktoś naprawia wspomagania...
Zdejmij kierownicę, osłonę kolumny i osłonę nad pedałami i sprawdź wiązkę. Inaczej tego nie sprawdzisz. Możesz zacząć od osłony nad pedałami.
Sprawdź bezpieczniki od strony kierowcy i pod osłoną kierownicy, kompresor się załącza ? , czynnik w układzie klimatyzacji jest ?
Mistrzu, dostań się do złaczki kostki pod stacyjka ( dostęp po odmontowaniu spodniej osłony kolumny kierownicy) i zobacz czy po przekręceniu kluczyka będzie prąd na wszystkich kablach oprócz czerwonego ( czerwone to rozruch). Jak sądze nie będzie na niebieskim.
Koledzy i kolego robokop nie pospieszyłem się chodzi o to że kolega ma sterownik tak jak napisałem i przyjacielu zdejm osłonę pod kierownicą tam znajduje się reszta przekaźników i między innymi jest tam taki podwójny przekaźnik w jednej obudowie jest to sterownik grzania świec i sterowania pompy.P
Musisz sciagnąć osłone pod kierownicą i nad kierownicą (chyba 4 wkrety pod kierownicą). Zobaczysz wtedy dwie sruby imbusowe trzymające zegar - odkrec je, trzecia sruba imbusowa jest na gorze przy szybie (zaslepiona gumką) wyciagasz zegar odlaczajac wczesniej kostki oraz linke predkosciomerza...
Od strony łożyska: Gładka tulejka kołnierzem na zewnątrz silnik, na to jedna z 4 podkładek. potem turbinka jedna z tych 2 jednakowych. Na nią podkładka, potem tulejka z zazębieniami, zębami na zewnątrz silnika. Na nią duża turbinka (kierownica), dalej kolejna tulejka z zębami kołnierzem na zewnątrz silnika. Teraz podkładka, turbinka, podkładka, nakrętka...
Jak to zrobić? Dam radę sama, czy raczej muszę jechać do mechanika/elektryka? Nie jest to zbyt skomplikowane. Trzy wkręty od dołu osłony kierownicy, dwa od czoła tej osłony/ są pod zaślepkami i trzeba skręcić kierownicą/ i już widać przełącznik. Jest on podzielony na dwie części po lewej jest to co nas interesuje trzymie się na zatrzaskach ściskamy...
Powiem szczerze, że Golfa nie rozkręcałem, ale zazwyczaj trzeba zdjąć plastiki pod kierownicą, być może uszczelkę drzwi żeby podwinąć wykładzinę. Chyba, że jest tam osobna osłona plastikowa, zdjąć również. Już po zdjęciu osłon pod kierownicą powinieneś zobaczyć wiązke przewodów idącą obok karoserii auta i chowającą się w wykładzinie.
Musisz zdemontować konsole dźwigni biegów: dwie śruby na gorze pod maskownicą z mieszkiem, po jednej śrubie na dole pod osłoną przy pedałach i z drugiej strony i po dwie wyżej pod osłoną kolumny kierownicy i z drugiej strony pod schowkiem. Jak zdejmiesz konsolę to zobaczysz dwie dolne śruby od panela. Wykręcisz je i panel twój. PS: nikt nie mówił ,...
Dodano po 25 jesteś na forum teraz?
No to tak: -plastikowa kierownica powinna opierać się o aluminiowy rant obudowy silnika, od przodu powinna być dociśnięta potem blaszaną osłoną, w taki sposób, żeby nie miała ruchu w środku. Coś masz chyba źle złożone -wirniki powinny być w równej odległości od tej kierownicy, a ona sama nie może być zwichrowana. Nie rozlazła się na zgrzewach?
Demontaż górnej osłony kolumny to pewnie wiesz jak zrobić. Z tyłu kierownicy po bokach i na dole będą otwory. poduszka jest na wcisk więc trzeba włożyć tam śrubaczek i zwolnić zaciski sprężyny. Trzeba troszkę sie pogimnastykować, ale do zrobienia.
Dolna osłona deski pod kierownicą, to trzy torksy i kołek, przejście pod maskę przelotką w gumie na lewo od sprzęgła. Wychodzisz giętką rurką, albo drutem koło pompy ABS po stronie kierowcy (trzeba zdjąć osłonę). Dla mnie 5 minut roboty i jestem z przewodem w kabinie.
Kolega ma racje.Nie trzeba odpinać baterii.Jeszcze zakodujesz radio.A adaptacje powinny się same nastawić po ewentualnym odłączeniu baterii.Zrób jak opisał kolega,i dalej masz taśmę.Odłącz wtyczki i wyjmij ją.(nie wolno kręcić taśmą!!!)Osłony kierownicy odkręć z dołu i zdejmij.Reszta już proste.Nie przestaw sobie kierownicy na frezie.Pozdrawiam Janusz.
Zdejmij po kolei kierownicę, pająk, i szukaj tego co może wywoływać Twój probekm. Wsadzić głowę pod deskę kiedy będą zdjęte osłony kolumny kierowniczej musisz Ty.
Nie trzeba zdejmować kierownicy, musisz ja tylko obrócić zeby odkręcić wkręty mocujące osłonę które są właśnie pod kierownicą. Potem odkręcasz osłony kolumny i już masz dostęp do przełączników. Przełącznik możesz rozebrać, uważaj tylko żeby coś nie wypadło. Nowy kosztuje do ok. 50 zł.
No więc czujnik był zwyczajnie odłączony, po podłączeniu bład zginął. Jeśli chodzi o to pstrykanie w przekaźnikach to po zdjęciu osłony pod kierownicą okazało się że jest jeszcze jeden rząd przekaźników i tam też jest przekaźnik 213 który to właśnie pstrykał (tak jakby łapał i rozłączał II bieg wentylatora). Wymieniłem na drugi (też używany) i od razu...
Przepisałem :) 1.Wymontować koło kierownicy. 2.Wykręcić śruby i wyciągnąć dolną osłonę kierownicy. 3.Wykręcić 3 śruby i wyciągnąć wyłącznik zespolony. 4.Za pomocą klucza do śrub z łbem o gnieździe sześciokątnym odkręcić śrubę zaciskową zabezpieczającą zamek blokady kierownicy. 5.Podważyć i wyjąć podkładkę zabezpieczającą z wewnętrznej kolumny oraz wyjąć...
Mam pytanie czy osłona plastykowa kolumny kierownicy jest zbudowana z jednej części,czy składa się z dwóch części,ponieważ odkręciłem wszystkie wkręty i niewiem czy bez demontażu kierownicy da się tą osłonę zdjąć?,a kierownice mam z poduszką Dziekuje i pozdrawiam
Po zdjęciu osłony, bez zdejmowania kierownicy. Są dwa zatrzaski i wysuń, wypnij wtyk. W zamienniku nowy do 100 zł.
Sprawdź bezpiecznik pod kierownicą, musisz zdjąć całą dolną osłonę kierownicy, tą nad nogami.
Jak nie masz to nie masz :) Są takie że mijania zapalają się po przekręceniu na zapłon same, lub ze zwłoką. Bo w takim przypadku żeby zapalić długie należy mimo zapalonych świateł, należy przełącznik od świateł przekręcic z położenia 0 na mijania i dopiero można włączyc długie. Musisz przekręcić kierownicę o 90 stopni i zobaczysz że górna osłona kolumny...
Zrób porządne zdjęcie, to sreberko to nie jest oplot a osłona, pokaż więcej tego przewodu.
Wkład stacyjki wyciąga się w pozycji 1 więc kluczyk musi wejść i dać się przekręcić. Jak nie to wiertarka :) tylko ostrożnie, nie trzeba ściągać kierownicy, trzeba ściągnąć osłonę kolumny kierownicy i po przekręceniu stacji p położenie 1 wcisnąć cieniutki pręcik w tylną część wkładu stacyjki (na boku obudowy wkładu stacyjki) i zwolnić zapadkę. Wtedy...
dziękuję CameR. Szukałem złącza aż udało mi się znaleźć sam sterownik :). Jest przytwierdzony na ścianie bocznej po stronie kierowcy, niewidoczny nawet po zdjęciu osłony pod kierownicą, na wysokości skrzynki bezpieczników, ale zupełnie zasłonięty przez inne kable, tak że trzeba się sporo nagimnastykować aby wsadzić tam głowę, zobaczyć co i jak i go...
Zdejmujesz osłonę kierownicy/góra zatrzaski dół trzy wkręty /i kostkę masz nasadzaną na kolumnę z lewej strony.
Rozwiązałem problem. Może komuś się przyda: Aby zdjąć osłony drążka kierownicy najpierw zdejmujemy górną osłonę jest tylko a 4 zatrzaskach po bokach. Osłona dolna jest na 3 śrubach (nasadka 7) jedna na środku od dołu a kolejne dwie pokażą się po zdjęciu górnej osłony i skręcenie kierownicy o 90stopni od przodu po obydwu stronach. U mnie jak się okazało...
i z tego co mówił poprzedni właściciel to trzeba wymienic całe radio. Co sądzicie? Zastanawiam sie czy moze wstawic tam zamiast radiastacje multimedialn Radioodbiorniki we współczesnych samochodach bywają (często) splecione z funkcjami samochodu, np bez oryginału nie ustawisz zegarka, nie użyjesz innych menu, nie działa termomentr , pipcyk do czujników...
Dzień dobry Toyota celica 7 dziwne ustrojstwa pod kierownicą Gdy zdjalem osłonę pod kierownicą pokazały mi się dwa ustrojstwa jedno podejrzewam że to alarm choć nie mam pilota ale to drugie z pokrętłem i włącznikiem nie mam pojęcia Proszę o pomoc
Jak zdemontujesz plastik pod kierownica to potem będziesz go sobie już tylko mógł w jakiś sposób przykleić do deski :D Jest nie demontowany :cry: Ściągasz osłonę dokoła licznika - jest na zaczepach . Od dolnej osłony przełączników kierownicy odkręcasz dwa wkręty - są na wylot przez dwie połówki osłony . Demontujesz obudowy przełączników kierownicy ....
kierownica jest lekko nie w osi z kołami czy da sie to samemu jakoś skorygować Raczej tak.Trzeba zdjąć osłone poluźnić śrubę i ustawić
Witam problem najprawdopodobniej leży w bezpiecznikach ukrytych za osłoną dolegającą do lewych drzwi pod kierownicą jak mniemam mały 5 amperowy
Witam. Mój problem wygląda następująco. W moim Lupo 1.0 z 1999 r. nie działają spryskiwacze przednie. Pompka jest sprawna, pompuje, pryska, jak podłączę bezpośrednio do akumulatora. Jak porusze manetka do siebie, to wycieraczki się włączają na 3 zamachy i się wyłączają(tak jak to ma byc),ale woda nie leci. Po ściągnięciu osłony pod kierownicą zasilanie...
Domyslam sie ze ta NABA to jest ta osłona która przychodzi za kierownicą. Ale to nadal nie rozwiązuje kłopotu, gdyz np na allegro jest duzo kierownic bez zadnych NAB wiec z kad mam wiedziec czy spasuje. Moze macie jakies doświadczenie dot wymiany kierownic na sportowe. Chodzi mi o CC.
Najbardziej podejrzana jest stacyjka. Zdejmij osłonę kierownicy i sprawdź na kostce. Wyłącza te obwody, które są wyłączane na czas rozruchu silnika.
osłona tłumik osłona tarczy osłona siłownika
punto nierówno pracuje licznik błędów komórki update retry
zmywarka whirlpool zamiennik tl062
Opel Frontera 2.5 TDS - Lokalizacja Przekaźnika Świec Żarowych Siła dociągania półbloku Renault Master 2.8 dT