Dowiedziałem się że przegub zewnętrzny jest nie rozbieralny Bzdura. Albo masz homokinetyczny, ktory zdejmuje sie z polosi, albo masz tripod, ktory trzeba zozpiac (zdjac kielich) i przeciagnac oslone przez tripod przy pomocy stozka. Oczywiscie, mozesz zdjac oslone od strony skrzyni i ja wymienic przy okazji. Bedzie latwiej, jesli masz tripod od strony...
Jak "majstrowałeś" wyciągnąłeś półoś z osłony razem z uszczelnieniem. Jeśli po zmontowaniu z powrotem nic nie cieknie nic nie kombinuj, oczywiście poza dolewką oleju. W tym rozwiązaniu połączenia półosi ze skrzynią nic nie będzie "klikać".
Zdejm opaskę z osłony wewnętrznego przegubu wyciągnij półoś ze środka zdejm zabezpieczenie potem element z pierścieniami i zmieniasz osłonę.
Mam jeszcze pytanie czy do wymiany osłony przegubu zewnętrznego (przy kole) muszę wyjmować całą półoś ?
Możliwe jest że z innych pojemności będą pasowały,najlepiej wyciągnąć półoś i ją dopasować na miejscu.Co do osłony mechanik musi oszacować stan osłony przegubu jeśli jest ok zostawiłbym oryginał.
Osłona termiczna długiej półosi napedowej.
To co zaznaczyłeś na czerwono to przecież koniec półosi.:D Co chcesz tam zdemontować? Zbij przegub (a raczej wewnętrzną czaszę) lub wyprasuj z niego półoś. Nie zgub podkładki. Powodzenia.:D
Spuść olej ze skrzyni, wyjmij całą półoś, przegub wewnętrzny jest na segerze, łożysko osłony wewnętrznej niestety do wymiany, ale po zbiciu możesz sobie wymienić osłonę przegubu zewnętrznego
Od tyłu silnika :D Na lewarku to powodzenia... Osłona pod silnik, prawy mcpherson odczepić od zwrotnicy, olej ze skrzyni, prawa półoś, dopiero rozrusznik. 2 śruby od góry, 1 od dołu, i gimnastyka z wyciągnięciem. Edit: Powodzenia z wybiciem półosi z podpory :D
Mercerdes W203, uszkodzona osłona gumowa przegubu zewnętrznego. Półoś można wsuwać i wysuwać z przegubu, pewnie to było przyczyną rozerwania osłony. Po zdjęciu przegubu, w rowku w półosi brak zabezpieczenia. Czy ktoś zna wymiar zabezbieczenia? Średnicę pierścienia i średnicę drutu? Gdzie to kupić?
Jakiej firmy polecacie komplety naprawcze osłon przegubu półosi- FEBI, VIKA SKF, INNE? a jakiej łącznik stabilizatora MCS, ME Premium, Febi? Czytam, że teraz gumy do przegubów to przy gumie nawet nie leżały ;), czy ograniczyć się do zestawu guma/osłona+cybanty+smar, czy też rozszerzonego o śrubę wyciskową oraz dwa plastikowe oringi nakładane na półoś...
myślałem, że przegub zewnętrzny jest już odkręcony Odkręciłem półoś od flanszy wchodzącej do skrzyni. Więc raczej nie odkręcił. może wystarczy odkręcić górną metalową osłonę półosi i próbować ją dać do góry Bingo! Robiłem tak już w kilku autach VAG - najpierw zluzować i wykręcić śrubę przegubu zewnętrznego, potem po odkręceniu przegubu wewnętrznego...
Witam! Mam pytanie dotyczące wymiany osłony gumowej przegubu półosi w Citroenie C3, osłona od strony skrzyni biegów, półoś krótsza. Wymieniałem już kilkakrotnie osłony półosi w różnych autach, ale nigdy w Citroenie i zawsze od strony koła (taka była potrzeba). Czy trzeba wyjąć półoś z auta, czy trzeba rozebrać wpierw przegub od strony koła. Co trzeba...
półoś to kawał pręta więc po co go wymieniać jeśli jest prosty a przegub przy skrzyni zwykle chodzi całe życie, no chyba że osłona zostanie uszkodzona
Po lewej stronie akurat podczas wyjmowania półosi ze zwrotnicy celem wymiany osłony przegubu odczepiła się wewnętrzna osłona od strony skrzyni biegów i olej wyleciał. Jutro kupię nową lewą półoś i podłącze. Natomiast jeśli chodzi o prawą półoś to wchodzi bez problemu i czuć opór sprężyny.
Tutaj prawdopodobnie widać uszkodzenie osłony gumowej z maglownicy. Kolego to jest półoś napędowa a nie maglownica.
Czy wie ktoś może jak ściągnąć tym razem wewnętrzną osłonę? : http://obrazki.elektroda.pl/5486437800_1... jak na zdjęciu, wydaje się ona jakby fabrycznie zmontowana pod tą wielką tuleją, choć osłona wewnętrzna jest jeszcze cała, podejrzewam, że smar tam stracił swoje właściwości, wolałbym to przeczyścić i dać nowy skoro już wymontowałem...
zakładasz osłonę na półoś tak jak ma być oryginalnie zamocowana, dosuwasz do łożyska, ostrożnie przekładasz wewnętrzną "wargę" gumowej osłony na łożysko za pomocą płaskiego wkrętaka, 30 sekund i po sprawie
a może ktos sie orientuje czy w srodku w tym przegubie jest jakis seger zeby wyciagnac z wieloklinu półoś ??
Zanim zaczniesz rozbierać dokładnie zmierz wszelkie średnice, bo różne w Clio były te gumy. Jeśli to lewa półoś to musisz się jeszcze zaopatrzyć w osłonę z łożyskiem, tą od strony skrzyni, bo musisz najpierw ją zdjąć a później tą z przegubu, miłej zabawy :D
nie ma potrzeby się męczyć,najbardziej przydatny wynalazek to osłona uniwersalna,bez demontazu przegubu,półosi,oszczędność oleju,czas itp. same korzyści.........the best osłona uniwersalna:D
Nienaturalnie wyciągnieta osłona półosi
Smar się "zgubił" z przegubu i rdza plus tarcie go zjadły. W zależności od wersji będziesz musiał kupić przegub albo całą półoś. PS Trzeba dbać osłony przegubów i smar w nich wtedy robią setki kkm.
Dobra osłona przegubu wymieniona. Obyło się bez prasy, ale musiałem rozczepić zwrotnice od wahacza bo o dziwo półoś udało mi się wyjąć ale już wejść nie chciała. Dzięki za pomoc.
Jak Wymienic osłone przegłubu pół ośki od strony koła w Citroenie Jumpy??
Chyba znalazłem usterkę w prawym przegubie ewidentnie widać że spadła obejma osłony i całą półoś jest tłusta. W porównaniu do lewej jest duża różnica. W jaki sposób mogę sprawdzić stan przeguby? Może wystarczy dodać smaru molibdenowego? Moim zdaniem może to być usterką. Zgadza się? Dzisiaj niestety nie dokończę bo syn mnie wzywa ale zastanawiam się...
aktualnie siedzi tam 1.1 a na oku mamy 1.6 wolnossące (54KM) z MK2 Tak Ci się tylko wydaje, że mechanicznie nie będzie problemu: 1. tylna poduszka skrzyni biegów (inna obudowa skrzyni :) ), 2. łapa z poduszką silnika (inna osłona rozrządu i przespawanie mocowania na podłużnicy), 3. inny lewarek biegów wraz z całym mechanizmem 4. półoś lewa (różnica...
Jeszcze nie próbowałem na podniesionych kołach. Ale łożysko nie obstawiam gdyż ewidentnie stuka na dole. Mam jeszcze pytanie co do samej półosi. Półoś prawa jest dłuższa od lewej i na środku jest guma osłona w kształcie walca. Czy pod tym jest jakieś połączenie by przedłużyć półoś? Krótsza półoś jest w całości i ma długość jak prawa do tej gumy.
Witam W mojej fabii muszę wymienić osłonę przegubu zewnętrznego. Wiem, że muszę rozpiąć sworzeń wahacza, mam w tym wprawę przy wymianie tulei. Mam inny pytanie czy przegub z piasty łożyska trzeba wyprasować jakimś przyrządem, czy po prostu wyjdzie bez problemu.oraz czy do wymiany osłony przegubu muszę wyciągać cała półoś ???
Mam niebieska tubkę, posmarowane, zacisk złożony. Pokusiło mnie by jeszcze zmienić osłonę przegubu, pomine fakt, że wyciągnąłem cała półoś, mam natomiast pytanie, czy te osłony są z "gównolitu", który się nie rozciąga czy poprostu nie mam siły w rękach by przeciągnąć to przez lejek? https://obrazki.elektroda.pl/5107908500_...
Czy można wymienić osłonę przegubu przy kole bez konieczności odkręcania nakrętki mocującej piastę i bez demontażu piasty Można, można, na forum "Eskorta" jest to dość szczegółowo opisane (nawet nie trzeba mieć kanału) ,mam dwa Fordy i przeważnie raz na rok któraś osłona wymaga wymiany. Starą osłonę należy rozciąć , oczyścić ze starego smaru, w przegubie...
Witam, mam problem ze zdemontowaniem osłony przegubu wewnętrznego w Citroenie Berlingo 1.4 z 1996roku https://obrazki.elektroda.pl/9565228700_...
Sąsiadowi mechanik tak wymienił gumowe osłony półosi, że nie przełożył zabezpieczeń chroniących przed odkręceniem pierścienie gwintowane do regulacji łożysk mechanizmu różnicowego. Po pół roku skrzynia zaczęła stukać, przy wymianie na inną dopiero to wyszło.
Osłona przegubu jak sama nazwa wskazuje osłania przegub przed zabrudzeniem. Półoś jest uszczelniana simmeringiem w skrzyni biegów i zapewne na nim cieknie.
Niestety, rozebrałem przegub wewnętrzny i nie znalazłem nic podejrzanego. Kolego bizon_126 - nie ma w tym przegubie żadnych miseczek ani sprężynek. Budowa jest banalnie prosta - trójramienny krzyżak pracujący w 'bieżniach'. Bieżnie całe, łożyska na krzyżaku ok. Jedyne co może się uszkodzić w tym przegubie to rozsypać łożysko (podejrzewam że czuć wtedy...
Jak kolega wymienia tarczę sprzęgłową (i to chciał na warsztacie) to niech się nie dziwi że kosztuje. Zamiast wymienić stare przeguby zewnętrzne kolega robi wynalazki. Uwaga zwykle przegub zewnętrzny kosztuje tyle samo co komplet- przegub zewnętrzny, półoś, przegub wewnętrzny, śruby mocujące, smar, osłony gumowe. Powodzenia. Stare części zostały na...
Masz skrzynie 5.13.513 . Cecha carakterystycna tej skrzyni to prawa wewnętrzna osłona półosi jest taka sama jak lewa i sprzęgło i skrzynia pasują od 1.4. W skrzyni starego typu prawa osłona jest przykręcana na 3 śruby
No jak? Zlać olej ze skrzyni, zdjąć osłonę gumową przegubu (jej resztki), oczyścić wszystko, nałożyć nową osłonę na półoś i zamontować ją wewnątrz skrzyni (trafiając satelitkami w odpowiednie miejsce). Przytrzymać wtedy półoś aby nie wypadała i zmontować ją po drugiej stronie z piastą (wstępnie układając)
Witam. Mam problem w mojej primerze. Osłona była rozwalona i posypał się krzyżak. Ściągnąłem półoś, ale w kielichu są wyrobione dołki od tartego metalu bez smaru albo syfu. Nie mam pojęcia jak ten kielich ściągnąć. Pomoże ktoś? Z góry dzięki
Krzywo przykręcona osłona. Standard. Spuść olej, wyjmij cały McPherson razem z piastą, wyjmij półoś, Ustaw półoś prosto w stosunku do skrzyni, podwieś i ładnie ułóż całą osłonę płasko na całym okręgu skrzyni. Skręć i wlej olej.
W zestawie z osłoną przegubu dostaniesz taki pierścień.
witam,chce sie zabrac za wymiane osłon (mieszków) przegubów przy piastach i pytanie mam jak do tego podejśc,czy musze demontowac całą półoś,generalnie jak to zrobic najszybciej i najprościej?
Przyczyn może być sporo, a krople w wydechu i pod samochodem, to raczej inna przyczyna, w wydechu kończą się pierścionki, albo poszły uszczelniacze zaworów, a silnik ma to do siebie, że czasem się rozszczelnia -> kanał i obejrzyj z czego kapie, stawiam na osłony półosi przy skrzyni:D
Sprawdź czy osłona przegubu wew jest dokręcona. Zabezpieczeń nie ma jak dobrze pamiętam to jest poprostu wkładana. Jeżeli półoś (przegub wew) ma luzy to może chodzić głośno. Jak to się stało, było uderzenie?
Niedawno wymieniałem osłone przegubu z tamtej strony, to się ściągało półoś. (Eh żeby to odrazu wtedy ciekło.. ) I jak ją zdjąłem to pamiętam, że ta część co jest na zdjęciu na końcu skrzyni tam. Ta do której się dokręca półoś, to ona jest razem ze skrzynią. Jak to się zdejmuje żeby się dostać do mego wycieku? Rozumiem że po zdjęciu półosi to musi wychodzić...
Ale pojawił się problem. Bo chciałem żeby tą gumę wymienił mi mechanik gdyż nigdy tego nie wymieniałem. Ale mechanik powiedział że nie da rady tego wymienić gdyż w tym modelu gumy są wulkanizowane. Osłona przegubu wewnętrznego jest elementem wymiennym, trzeba zdemontować półoś
Jeśli zamierzasz wymienić osłonę przegubu to po odsunięciu starej musisz zdjąć z półosi przegub. Jeśli w osłonie była dziura, to prawdopodobne jest, że spora część smaru się nią ulotniła, a w drugą stronę mogła przedostać się woda z zanieczyszczeniami. Jeśli kupisz nowe osłony, to w komplecie dostaniesz obie opaski oraz tubkę smaru do przegubów homokinetycznych....
Jaki to rodzaj dymu? Palonego plastiku, gumy czy oleju? Jaki kolor? Gdyby paliły się kable to auto dawno już poszłoby z dymem. Sprawdź połączenie masy z karoserią i plusa z rozrosznikiem. Skup się na kontroli grubych kabli oraz czy nie ma wycieków oleju na tłumik np. ze skrzyni biegów, silnika lub osłony półosi
No, a od spodu nic nie widać? Nic nie widać skąd kapie? Gdzie jest mokro? Osłony gumowe na półosiach całe? Suche? Ogólnie oglądnąć wszystko od spodu.
Pewnie, że nie ma, jeśli to zwykłe 2.3 d bez turbo, rocznik 1996 to masz zwykłe koło zamachowe. Dodano po 2 Twoje problemy to rozwalony tłumik drgań skrętnych na tarczy. Do wymiany: Tarcza, docisk, łożysko oporowe. Dodatkowo uszczelniacze półosi, oraz osłony na przegubach wymień.
Wyjęta półoś to trzeba było zdjąć przegub wewnętrzny i tak wymienić osłone zewnętrznego .
Trzeba uważać bo czasem potrafią wsypać igiełki z tych łożysk na półosi co w skrzynie wchodzi. Ogólnie proste. Wybić sworzeń, wyjąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Odkręcić 3 śruby na osłonie przegubu wewnętrznego. Wcześniej najlepiej spuścić olej. Wyjąć powoli cała półoś. Zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi która była w skrzyni. Zabezpieczyć taśmą...
Przy okazji wymiany łożyska w przednim kole, mechanik miał sprawdzić i wymienić przegub wewnętrzny (krzyżak, tripod). Przegub wymienił i przy okazji osłonę przegubu (osłona jest z łożyskiem wchodzącym na półoś). I teraz jak auto postoi dłuższą chwile to później po ruszeniu przez jakieś 1,5km ÷ 2,0km coś popiskuje w rytm obrotów koła, czasami to przypomina...
Witam. Odkręć od skrzyni osłonę lewej półosi i zobacz czy nie pękł pierścień osadczy ustalający położenie koła koronkowego.
Uszczelniacz w tym urządzeniu jest wraz z tuleją mosiężną, wprasowuje się to do osłony piasty. Ciekawostka, która może się przydać: uszczelnienie zostało zniszczone przez folię, która nawinęła się na półoś i tak mocno zacisnęła, że weszła pod uszczelniacz rozszczelniając półoś.
Witam. Ostatnio wymieniałem uszczelniacze i osłony na półosiach w seicento 900 rok 2000.. Problem pojawił się gdy trzeba było odczepić sworzeń od zwrotnicy. Stukanie młotem nic nie dało. Więc kupiłem ściągacz do drążków kierowniczych (niepotrzebnie) - również nie dało się nim wybić sworznia. Ostatecznie odkręciłem wahacz od podwozia i tym sposobem wymieniłem...
Z całym szacunkiem kolego"pawel wawa"nie za bardzo rozumiem(całość za max 30zł) W piątek odwiedziłem 4 miejscowe (duże)szroty, nie dość że dostępność części do tego auta mają słabą, to cenią jak za zboże, 250 za półoś z ABS.(popękane osłony itp)nie wiadomo czy sprawna. A jak zapytałem o tą samą"koronkę" to krzyknęli 100zł bo im wartość półosi spada(paranoja)...
Zdjąć osłonę gumową i wszystko zobaczysz.
Wyjmujesz półoś i wkładasz w imadło lub prosisz kogoś kto ci ją przytrzyma na aucie następnie mały młotek/tu bhapowiec powie- nie walimy młotek w młotek/ przykładasz do koszyka przegubu jak najbliżej w miejscu gdzie w chodzi półośka i drugim musisz soczyście uderzyć /nie klepać /. Natomiast przy zamontowaniu musisz go klepnąć od trony nakrętki i tu...
CIĘGNO BIEGÓW NOWE ORYGINALNE EMBLEMAT „POLSKI FIAT” GUMA WLOTU POWIETRZA NOWA ORYGINALNA KOŃCÓWKI DRĄŻKÓW NOWE ORYGINALNE KOPUŁKA APARATU ZAPŁONOWEGO NOWA ORYGINALNA KOREK WLEWU OLEJU UŻYWANY / NOWY ORYGINALNY LINKA SSANIA FIAT 126P ORYGINAŁ ŁOŻYSKO PIASTY KOŁA ORYGINALNE ŁOŻYSKO PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ ORYGINALNE ŁOŻYSKO OPOROWE SPRŻEGŁA...
Witam W tylnym napędzie Voyagera 3.8 1998 AWD mam uszkodzone osłony półosi, zna ktoś może wymiary tych osłon, w sprzedaży brak dedykowanych. Myślę, że to odpowiedni dział, jeżeli znowu nie to proszę o przeniesienie do odpowiedniego /nie do kosza/ lub pod powiedzieć który to jest odpowiedni.
Musisz zdjąć koło z tej strony z której wymieniasz osłonę przegubu i rozebrać zawieszenie tak by wyjąć półoś z piasty zdejmij opaski (zabezpieczenia) zdejmij osłonę z przegubu i wybij przegub następnie załóż nową gumę i w bij przegub załóż opaski oczywiście nie zapomnij o smarze do osłony a dalej składasz tak jak zdejmowałęś i nie trzeba żadnych przyrządów...
Witam. Wygląda to rzeczywiście na awarię przegubu napędowego. Nawala przeważnie ten przy samym kole, Sięgnij do prawej półosi i spróbuj ją poruszać - nie powinno być tam luzów. Sprawdź czy osłona przegubu - gumowa nie jest przerwana i pobrudzona smarem. Jeżeli to koło potrafi się zablokować - to stan może być poważny. Raczej z tym nadal nie jeździj.
Wałek sprzęgłowy skrzyni Żuka w tym rozwiązaniu jest podparty na jednym łożysku a to długo nie pochodzi. Sprawdź ręka jakie luzy ma na boki. Czy zmieniałeś osłony gumowe półosi skrzyni od malucha ? Pytam, bo może nie przełożyłeś zabezpieczeń, które są w tych gumach. Skrzynia od malucha ma na górze dekiel, można odkręcić i zobaczyć co się tam dzieje....
Najlepsze są automaty To kup taki z niewymienianym olejem, ciekawe, czy nadal będziesz taki szczęśliwy. bo nie kupi takiego małolat żeby opony na skrzyżowaniach palić ! Taa, chyba nie widziałeś palenia gumy automatem. A w ogóle samo palenie gum jest w większości praktykowane przez panów bez szyi, w dresie w bmw. To, że młody, nie znaczy, że od razu...
Rozpinasz zwrotnicę od wahacza i tyle wystarczy, przegub siedzi na półosi na wcisk przytrzymywany pierścieniem sprężynowym, zbijasz przegub z półosi uderzając go młotkiem
: tak też myślałem jednak dziwi mnie to że na koniec silnik nie przekłada mocy na koła , jest to normalne przy takich awariach ?? Jest to normalne zjawisko przy takich awariach, ponieważ napęd kół posiada mechanizm różnicowy. Taki mechanizm działa w taki sposób, że podczas skrętów jedno koło porusza się wolniej, a drugie kręci się szybciej. Jak jedno...
Nie ma żadnego zabezpieczenia,tripod wchodzi w kielich a w kupie trzyma to wszystko gumowa osłona
Witam,chciałem wymienić simering na półosi z przodu koło silnika od strony kierowcy. Odkręciłem śrube z półosi ,gałke i wachacz górny. Ale nie rusza się półoś a podważałem dużym śrubokrętem, nawet się nie poruszy. I tytaj mam pytanie: czy trzeba zdjąć osłone gumową od strony dyfra i tam jest śruba utrzymująca ten element. I czy ten simering występuje...
Aj kolego, zajrzałem, gdyż auto już miałem pod domem. Pomijając to, zastanawiałem się nad wypowiedziami. Przegub kupuje, babram się itp, kilka godzin za sobą. Koszt przegubu widziałem 100zł. Osłona i reszta rzeczy, fakt, dodatkowe koszta. Ale przegub nowy, prawda? Kupując całą półoś ze szrotu - gwarancja na tydzień, a jak przegub będzie w marnym stanie?...
Ponieważ mam pod ręka instrukcje to dodam parę zdjęć na temat wymiany koła zębatego w układzie różnicowym... Układ różnicowy mieści się pod ta klapka. Od dołu samochodu. Trzeba pamiętać, że układ różnicowy łączy się ze skrzynią biegu a tam jest olej przekładniowy. Więc odkręcenie klapki wiąże się z wylaniem oleju ze skrzyni biegu. Po odkręceniu klapki...
Witam wszystkich fachowców.Panowie autko jak wyżej,potrzebuję wymienić osłonę gumową na półosi przegubu wewnętrznego.Mam pytanie,czy muszę odkręcić przegub od skrzyni?,czy jak zdejmę starą osłonę można wyjąć zabezpieczenie,by wyciągnąć półośkę,Zewnętrzne przeguby wymieniałem,niema problemu,ale wewnętrznego nie,więc proszę o poradę,by nie narobić sobie...
HP samo to wygenerowało Horrendalnie wysokie ceny tonerów, no to MyFriendy (a byc może nie tylko oni) szybko zwietrzyli pienieżki. Po co produkować "tanie" zamienniki jak można zrobić lepsze podróbki i zarobić na tym 2-3x więcej ? A więc postarali sie bardziej (przynajmniej w kwestii opakowania i plastików coś co widać) i proszę ... Dziś w zasadzie...
"końcówka drążka stabilizatora"?? albo końcówka drążka kierowniczego, albo co podejrzewam łącznik stabilizatora, który uszkodzony lub urwany powoduje stuki na nierównościach. Jeżeli masz uszkodzony przegub to pewnie stuki przy skręcie, chyba że jest tylko uszkodzona osłona przegubu - to szybko ją wymień z uzupełnieniem smaru, bo padnie przegub, a co...
Witam. Mam pytanie dotyczące awarii pojazdu Ford Focus mk1. Na wstępnie dodam że auto nie jest moje. Samochód serwisowany cały czas u jednego mechanika. Jakos 1.5roku temu wymienione wahacze + sanki. Podczas wyjazdu z parkingu okazało się że wypiął się sworzeń ze zwrotnicy. Z tego co słyszałem może zdarzyć się ze na skutek zaniedbanego serwisu pojawiają...
Witam wszystkich i proszę o pomoc i doradzenie.Mam problem ze skrzynią zaczęła wyć, jak się zorientowałem na tym forum najlepiej ja wymienić, ok. Tylko niepokoi mnie to stukanie (tak jak wycie) dochodzi ono z miejsca gzie lewa półoś wchodzi do skrzyni czyli gdzieś w okolicy przegubu trójramiennego i mechanizmu różnicowego. Dodam że osłona przegubu trójramiennego...
Bez wizyty na kanale się nie obejdzie. Po pierwsze zobacz w jakim stanie są osłony na przegubach i metalowe opaski od strony piasty i półosi. A kontrola luzu niewiele da - wystarczy jak jedna kulka w przegubie ma uszkodzenie to przegób do wymiany, a na luz to nie ma wpływu. To że po wciśnięciu sprzęgła stukanie znika wynika z tego, że półoś nie napędza...
Dzień dobry, potrzebuje wymienić osłonę przegubu zewnętrznego na półosi od strony kierowcy. Pytanie brzmi czy można odpiąć ten przegub w tym modelu auta (Megane I 1.6 16V 2002) ? Edycja : dodaje zdjęcie mojego przegubu https://obrazki.elektroda.pl/2449269000_...
Witam. Pewnego dnia zauważyłem że jest strzelona osłona na przegubie. Więc zaopatrzyłem się w nową i wziąłem się za rozebranie. Odkręciłem koło. Wyciągnąłem z zaczepu na amorku przewód hamulcowy. Następnie pozbyłem się starej gumy. Oczyściłem wszystko dokładnie. Później odkręciłem śruby mocujące amor do piasty. No i biorę się za wyciągnięcie półosi...
Witam, mam pewien problem ze stukaniem. Już mi ręce opadają... Niedawno wymieniłem osłonę przegubu zewnętrznego z lewej strony, bo zauważyłem, małe pęknięcie. Tego samego dnia zmieniałem też felgi na letnie 16". Po zabiegu ewidentnie zacząłem słyszeć, że coś mi stuka na nierównościach, szczególnie przy mocnym skręcie i niskich prędkościach. Sam przegub...
Na szybko rzuciłem okiem i jest to zwykły tripod. Jak wybijesz końcówkę kierowniczą i sworzeń wahacza ze zwrotnicy to wystarczy zdjąć opaskę z przegubu i masz wszystko na wierzchu. Środek co masz na półosi zabezpieczony jest segerem, który zdejmiesz i masz wszystko gotowe do wymiany osłony. Później odwrotna kolejność.
Witam!!!Wymieniłem osłone przegubu wewnętrznego(tego od skrzyni) ponieważ wymieniałem sprzęgło to całą półoś wyciągnołem.Rozkręciłem ten przegub i po skrecenie machnołem sie i środek zamontowałem odwrotnie i przegub był "sztywny" i NIE SKRĘCAŁ SIĘ.Rozkręciłem odwróciłem środek "tam gdzie są wyżłobienia na kulki" zamontowałem i przgub bez problemu pracował...
podnosząc jedno przednie koło i obracając nim stwierdziłem że napęd między przodem i tyłem nie jest spięty. gdyby blokada była załączona to kołem nie możnaby obrócić. wał w osłonie się obraca więc dyfer i półosie są ok
Na początku można samemu sprawdzić luzy przegubów, stan opon i ciśnienie w tychże. Samemu można też sprawdzić łożyska piast kół, podnosząc auto i ruszając kołem we wszystkich kierunkach. Zainteresowałbym się prawym łożyskiem, prawą półosią lub zwrotnicą, skoro przy skręcaniu w prawo jest relatywna cisza (ciężar i obciążenie przenosi się na lewą stronę...
Da się, tylko półoś trzeba zdemontować.
Witam. Mniemam że przedni napęd. Jeżeli tak to do weryfikacji przeguby i półoś z tej nieszczęsnej lewej strony. Czasem przegub jest uszkodzony ale nie idzie tego wyłapać. Jest na to rada - dostałem ją sam od starego poczciwego mechanika. Który chciał jeszcze kogoś coś nauczyć a nie tylko wymieniać. Do każdego podejrzanego przegubu załadować podwójną...
Mam bardzo pilną sprawę z tym przegubem. Chodzi o zdjęcie przegubu zewnętrznego z półosi (prawa strona dla ścisłości - tzn. półoś z rury). Samochód to Fabia 1.2 2005 r. (ewentualnie VW Polo). Po zdjęciu manszety (osłony gumowej) i wytarciu smaru nie mam dalszych pomysłów. Np. we fiatopodobnych są sprężyste takie zawleczki które trzeba rozgiąć i ściągnąć...
Witam wszystkich. Nie mam pomysłu co to może być wiec zakładam post z prośba o pomoc... Mam Megane 2 z 2006r (lift) 1.5 dci 106KM, przebieg 162tyś, 2 lata temu wymiana sprzęgła i dwumasy, 2 tyg temu konkretny serwis: rozrzad kpl, filtry, osłona półosi prawej wewnetrznej, klocki, olej, poduszka górna prawa silnika. Parę dni temu pojawiło się dziwne "chrobotanie"...
RobertLodz99 widać że ty również nie wymieniałeś przegubu ani osłony w beczce.
Dzięki za odpowiedzi. Właśnie wróciłem od auta i ogolnie to półosie i przeguby wyglądają ok. Osłony całe i suche, luzów też nie ma. Podczas próby ruszania na skręconych kołach nic ‚innego’ się nie dzieje a same półosie wydają się być w tym czasie sztywne. Nagrałem kolejny filmik aby prybliżyć problem. https://youtu.be/LJcx6SoUMxk Pozdrawiam
Z lewej strony odkręcasz 3 śruby mocujące osłonę przegubu, z prawej wysuwasz półoś z wielowpustu. Z obu stron rozpinasz tylko sworzeń wahacza od zwrotnicy abyś mógł wyjąć półoś i odkręcasz przegub od piasty, nic więcej. Przy prawidłowo wykonanej operacji nie ma możliwości uszkodzenia skrzyni.
Rozpinasz opaskę i zsuwasz osłonę/manszetę, potem wysuwasz tripoda z rolkami i półosią z kielicha, zdejmujesz segera zabezpieczającego tripoda na półosi, ściągasz go i masz zdemontowany przegub
....osłonę zrobić i robi. Niestety osłona niczego nie zmienia ;) . Most rozsypuje się nie od jakiś uderzeń, ale naprężeń jakie występują na nim. Po prostu obudowa się skręca i wyrywa najczęściej z jednego z bocznych mocowań a potem to już robi się masakra. Ewentualnie obudowa ginie po tym jak ukręci się niepodparta półoś i jej szczątki uszkadzają delikatne...
Niedawno właśnie skończyłem wymianę. Poduszki poszły na początek , ale po wymianie tylniej ( najsłabszej i podobno najczęściej odpowiedzialnej za podobne efekty ) było to samo , sprawdzenie dokładne przegubów i wymiana niestety całej półosi (pęknięta osłona i duży luz na wewnętrznym przegubie i troche mniejszy na zewnętrznym ) teraz cisza i spokój ,Następne...
OK, ale pytanie gdzie taki dostane? Czy może zlecić regeneracje mechanikowi? Czy potrzeba coś więcej oprócz tego krzyżaka wewnątrz, łożysk, obudowy i ewentualnie osłony?
A jak sparwdzi? Altek jest z tyłu silnika pomiędzy silnikiem a ścianą grodziową, zaraz nad półosią, od góry obudowany plastikową osłoną. Zero dostępu od góry.
do przegubu dlbo do osłony jest przeważnie dołączona właściwa ilość smaru więc cały smar należy wcisnąć w środek przegubu i poruszać środkową częścią aby się kulki trochę przesmarowały (czasami bywa że smaru jest za dużo więc nadmiar ściągnąć po włożeniu półosi) wypada też troszkę natłuścić smarem osłonę od środka ale nie wsadzać tam nadmiaru smaru
Wystarczy że się poluzuje przeciwciezar na prawej półosi albo przy wymianie osłon przegubów ktoś zamontuje metalowe opaski Norma a już będzie drżeć.
Witam, są dwie możliwości albo półoś nie wlazła do końca (mało prawdopodobne) ale jak się ktoś postara to ma szanse :D , albo przy odchylaniu kolumny zawieszenia coś sie spie........ na górnym mocowaniu , kol toku owik pisze że może walnąć młotkiem :D , wywal kolumne i oglądnij ją, ostatnio widziałem taki montaż sworznia że śruba założnona i skrecona...
Witam, objawy to takie terkotanie, podobne to wyrobionej rolki napinacza. Pojawia się po pełnym nagrzaniu silnika, podczas jazdy a raczej przy hamowaniu biegami, czasem na postoju, nieregularnie, czasem jest a czasem cisza. Dobiega mniej więcej z okolicy prawej półosi lub pod którąś osłoną pod silnikiem, dokładnie nie widać, bo jest tam bardzo ciasno....
osłona gumowy półoś półoś półoś podpora półoś
focus świece zapłonowe regulacja obrót szlifierka wariuje klawiatura
deskorolka elektryczna hoverboard deskorolka elektryczna hoverboard
Cieknący zawór trójdrogowy w Junkers ZW 14-2 Bosch WAS28741PL - Diagnostyka i Usterki Pralki