Kup zestaw naprawczy, tzn gumową osłonę, tubkę smaru MoS² i seger, nie używaj przypadkiem zwykłego smaru, do przegubów musi być specjalny, z dwusiarczkiem molibdenu.
Niestety jak za naprawe biorą się domorośli mechanicy wyedukowani na filmach typu mk4 na yt. Gdzie wikipediowy mechanik teoretyk przedstawia poradniki jak coś naprawić a już gołym okiem widać że klucz trzyma może kilkunasty raz w życiu. Sposób montażu i przeznaczenia części. W takim przypadku będą pękac i fagumity i gatesy i każde inne i to szybko....
Zawieszenie które polecam, gdyż sam na nim jeżdżę w 2 samochodach od wielu lat, to Master Sport dostępny na allegro w cenach do 600 zł za komplet. Trzeba dokupić końcówki drążków Lemfordera, bo te z kompletu się nie nadają i padną w przeciągu roku. Przegub to raczej średni przedział cenowy a firm jest dużo - często zakładam Lobro ale co do jakości nie...
Ja robiłem to w innej kolejności. 1 Odkręć nakrętkę sworznia zwrotnicy, i musisz od razu zluzować odkręcony sworzeń ze stożka, możesz to zrobić za pomocą odpowiedniej grubości przecinaka przystawiając go pomiędzy śrubę sworznia a przegub no i oczywiście uderzyć zdrowo. 2 Odkręć nakrętkę przegubu. Pozdrawiam
Do przegubów stosuje się smar grafitowy. Nawal smaru ile się da (zużyj całą tubkę). Załóż osłonę. Dokładnie pozakładaj obejmy (ważne !!! - do środka nie może się dostawać syf). Nie możesz doprowadzić do sytuacji, że będziesz jeździł z uszkodzoną osłoną. Dlatego sprawdzaj osłony co jakiś czas i powinno być dobrze. I zmień mechanika, który mówi Ci, że...
Często pęka jak jest luz na przegubie i to spory (wyczuwalny). Wtedy cykliczne skręcanie półosi względem korpusu przegubu szybko urywa w najsłabszym miejscu czyli przy opasce. Zawsze jak się robi osłonę to należy ocenić czy brak osłony nie narobił już szkód (piach, rdza, brak smaru) na tyle dużych że sama osłona już nie wystarczy. Dwa należy umyć stary...
Jakie osłony przegubów wewnętrznych do Skody OII 1.9 tdi skrzynia DSG chodzi mi o wymiary
Po naszych drogach czego byś nie założył, po pół roku znów wytłuczone będzie. To taki trochę zdarty slogan. Przynajmniej w moim rejonie drogi są naprawdę bardzo dobre, nawet te lokalne. Przez kilka ostatnich lat nastąpił zdecydowany skok w tej materii. No chyba, że są jeszcze miejsca, w których jeździ się jak na poligonie.
Należy wymienić zgodnie z procedurami.
Dostajesz to za co płacisz. Jak przepływkę za 100zł się kupuje to nie dziwota że nie dział jak należy. Trzeba dać te 500zł. Poduszki i osłony przegubów za 40zł no cóż..... To samo co wyżej.
Węże zaciśnięte są do korpusu grzałki opaskami jak osłony przegubów samochodowych. Rozwala się te jednorazówki i daje skręcane, dostępne w każdym sklepie typu castorama itp oraz w wszelakich sklepach technicznych, kosztuje kilka złotówek. A trzeba wymienić całą pompę razem z silnikiem, jak ten jest dobry? Oficjalnie tak, nie są to części dostępne luzem,...
×
Dziękuję Wam wszystkim za zainteresowanie tematem i pomocne wskazówki. Finalnie obyło się bez konieczności odkręcenia półosi od zwrotnicy. Po odkręceniu półosi od flanszy przy skrzyni na 6 śrub spline i osłony przegubów na skrzyni montowanych na 3 śruby imbusowe półosie można podwiesić wyżej za pomocą trytek z funkcją rozpinania. Wtedy jest możliwość...
Witam, potrzebuje opinii osób mających większe doświadczenie ode mnie w mechanice samochodowej. W lipcu oddałem auto do warsztatu w celu wymiany osłon przegubów zewnętrznych po obu stronach. W miniony weekend odkryłem podczas wymiana tarcz hamulcowych taką sytuację. Felga koła jest od środka cała ubrudzona smarem. Smar ten pochodzi w przegubu. Siła...
Witam. Mam problem, bo chcę wymienić osłony przegubów lewej półosi. Chodzi o to, że nie wiem jak rozpołowić przegub aby nałożyć osłonę. Przede wszystkim zależy mi na tym aby rozebrać przegub przy kole, nie ten przy skrzyni tylko przy kole. Poniżej zamieszczam zdjęcia jak to mniej więcej wygląda., na jednym zaznaczyłem miejsce, w którym jest coś w rodzaju...
z piasty powinien ale nie musi wyjść lekko. Wygodniej wyjąć całą półoś.
Nie wiem co powiedzieć, generalnie jakbyś wyciągnął przegub wewnętrzny to by się coś zaraz urwało jakby poszło nie ta. Śrut z przegubu zewnętrznego tak samo zaraz by zrobił spustoszenie. Ciężko stwierdzić czy to coś w zawieszeniu czy może blacha osłaniająca wahacze od przegubów tak "dzwoni" czy co innego ale wprawne ucho mechanika to wykryje.
Nie.
Na takie trasy to samochód powinien być przede wszystkim odpowiednio przygotowany. Opony, zawieszenie i układ kierowniczy. Geometria zawieszenia. Układ hamulcowy, przewody elastyczne wymienione, a sztywne skontrolować/wymienione. Zaciski hamulcowe sprawne. Silnik sprawny mechanicznie z nowym olejem, filtrami, świecami żarowymi/zapłonowymi. Zlikwidowanymi...
Czy można wymienić osłonę przegubu przy kole bez konieczności odkręcania nakrętki mocującej piastę i bez demontażu piasty Można, można, na forum "Eskorta" jest to dość szczegółowo opisane (nawet nie trzeba mieć kanału) ,mam dwa Fordy i przeważnie raz na rok któraś osłona wymaga wymiany. Starą osłonę należy rozciąć , oczyścić ze starego smaru, w przegubie...
Da się, tylko półoś trzeba zdemontować.
Smar się "zgubił" z przegubu i rdza plus tarcie go zjadły. W zależności od wersji będziesz musiał kupić przegub albo całą półoś. PS Trzeba dbać osłony przegubów i smar w nich wtedy robią setki kkm.
Na mojego nosa koleś to młotkowiec i skrzywił koronkę impulsową.
Osłona przegubu jest jednocześnie uszczelnieniem,do tego dochodzi łożysko na półosi z uszczelniaczem na którym zaciśnięta jest osłona przegubu, to wszystko trzyma olej w skrzyni.
Na podniesionym kolo nie stawia oporów a na opuszczonym tak , więc zerwany przegub półosi napędowej będzie rwał i przeskakiwał . Zwróć uwagę na osłony przegubów . :|
Przy uszkodzonym przegubie wewnetrznym auto może wpadać w rezonans. Osłony przegubów całe?
Sprawdź przeguby i ich osłony, bowiem uszkodzone osłony (rozerwane) "gubią" smar. Przeguby pracujące bez smaru dają podobne objawy. W wyniku zniszczenia osłon do przegubów dostaje się m.in. piasek i błoto z wodą, doprowadzając do ich zatarcia, a następnie do zużycia.
Jaki możecie polecić smar który ma następujące - właściwości: - gęsty, odporny na wysokie temperatury - który nie spływa pod wpływem wody, wysokiej temperatury - nie niszczy gumowych uszczelek - nie łączy się (nie rozpuszcza) innych smarów Potrzebny jest mi smar który zabezpieczy połączenie zewnętrznej gumowej osłony przegubu kulowego przed korozją...
..... problem z Toyotą mam od czasu kiedy ją kupiłem, Aha no i problem nr 2 - Toyotka bardzo dziwne terkocze tylko przy skręcie w lewo, domyślam się, że to przegub wewnętrzny lub zewnętrzny jednak słyszałem już wiele przegubów uszkodzonych i żaden nie wydawał takiego dziwnego dźwięku. Podczas wymiany filtrów byłem pod autem i starałem się to sprawdzić,...
Osłony przegubów kupisz i wymienisz bez problemu, zewnętrzego faktycznie nie zdejmiesz ale ten od strony skrzyni bez problemu i od tamtej strony nową włożysz. Polecam markę "sasic", cena przystępna, nie ma problemu z trwałością i montażem bo pasują idealnie.
Pogadaliście Sobie? To do założyciela tematu, masz uszkodzony przegub zewnętrzny, on ustala pozycję półosi, jeśli są luzy wzdłużne, jak na filmiku, świadczy to o jego zużyciu, lub nadmiernym luzie połączenia z półosią. Co do przegubu wew. jest to przegub kompensacyjny, mający za zadanie umożliwienie pracy zawieszenia, żargonowo suwliwy, sprawdzamy...
Spuść olej ze skrzyni, wyjmij całą półoś, przegub wewnętrzny jest na segerze, łożysko osłony wewnętrznej niestety do wymiany, ale po zbiciu możesz sobie wymienić osłonę przegubu zewnętrznego
Zdejmij osłony z przegubów napędowych (wewnętrznych), i sie dowiesz. I skończ z próbą diagnozowania usterek mechanicznych kompem !!!!
Smar jest ważny , ale pod warunkiem , że zachowane jest uszczelnienie łożysk. Można się "pobawić" i spróbować osłonić ten krzyżak np. dwoma osłonami od przegubów przedniego napędu (dobrane) z innego auta. Wymaga to jeszcze dodatkowej osłony mechanicznej w aucie używanym w prawdziwym terenie. Ja używam do różnych przekładni, przegubów uniwersalnego smaru...
Chciałem się podzielić z innymi przeróbka przegubów kulowych tj sworznie końcówki drążków etc. Już kilka lat temu zmienialiśmy sworznie w kia cee'd 2009 na firmy chyba NTY co się okazało te sworznie mają oryginalnie montowane kalamitki https://obrazki.elektroda.pl/6740438800_... Jakieś 3 lata temu przerobiliśmy wahacze BMW aluminiowe...
witam! Autko to Renault Megane 1.4 , 16V z 2001 wersja AIR .Auto jeździło od nowości w duzym miecie z torowiskami i kocimi łbami.Mam takie pytanie: Czy to możliwe żeby tarcze hamulcowe skończyły się przy 100 tyś km??? Poprzedni właścicel zarzeka się że auto ma 100 tys przebiegu... u mechanika byłem i mówił że auto ma więcej niż 100 tyś, Do wymiany były...
Możliwe jest że z innych pojemności będą pasowały,najlepiej wyciągnąć półoś i ją dopasować na miejscu.Co do osłony mechanik musi oszacować stan osłony przegubu jeśli jest ok zostawiłbym oryginał.
osłony przegubów są w dobrym stanie a przegub wewnętrzny od skrzyni ma minimalny luz;/ Silnik dosyć się podnosi ale nie wiem czy to dużo czy mało musiałbym z innym golfem sprawdzić;/ EDIT: Silnik podnosi się na jakieś 2-3cm czy to duzo? Guma od poduszki nie jest popękana;/ poniżej zdjęcia tych luzów na amortyzatorach - czy może to mieć coś wspólnego...
Zwykłe zaciski jednorazowe, zaciskane identycznie i tym samym narzędziem co opaski mocujące osłony przegubów. Żywotność-jak rdza nie zaatakuje i ktoś nie wsadzi łap to w zasadzie dożywotka. Zaciski jakie użyłeś to nie ślimakowe tylko popularne zaciski skręcane-też dobre.
Tak przy skręconych kołach osłona ma wklęśnięcia i jest zapadnięta. No to podobnie robi jak jest za bardzo wyciągnięta. Po fotce widac jakby półoś była za krótka. I warto się nad tym zastanowić. Teraz siedzi w innym uno, tam mogło być dobrze, a Twój może się rozlazł na dole i jednak jest za krótka ? g107r napisał: Albo to słoik towotu w środku smaru...
Dzięki za odpowiedzi ale czy to mozliwe zeby przegub stukal i przy skrecie w lewo i w prawo ? bo nie mysle ze dwa odrazu padly nagle. druga sprawa to jak sprawdzic czy nie ma luzu na przegubie/oscie ? (mam kanał ) auto raczej musze zrobic solidnie bo wyjezdzam za tydzien do wloch wiec musi wszystko grac, bo oprócz tego pukania wszystko jest ok. Jeszcze...
Auto mam od nowości. Ostatni wypust z lutego 2015. 2.0 tdi 170km, skrzynia dsg 6cio biegowa. aktualny przebieg 80.000km Przy przebiegu 65.000 pojawiły się drgania przy prędkościach autostradowych najbardziej wyczuwalne przy gwałtownym dodawaniu gazu. Odczuwalne na kierownicy i podłodze kierowcy. Przy 75000km wymieniono 4 przeguby firmy Lobro. 2 zew....
Problem rozwiązany, w środku widocznej blachy która jest zaprasowana na przegubie wewnetrznym jest seger którego wystarczy rozchylić i półoś sama wychodzi. Jeśli ktoś potrzebuje szczegółów służe pomocą.
no właśnie były. Chociaż sam nie ukrywam że seryjne osłony dawane w zestawie z przegubami są beznadziejne. Z twardej gumy i w dodatku mają tylko 4 przetłoczenia. Teraz jak kupię nowy przegub pokuszę się o założenie bardziej elastycznych i z większą liczbą przetłoczeń gum, które niestety są drogie. A mam pytanie co myślicie o plastykowych osłonach. Bo...
Witam . podpinam się do tematu bo mam podobne objawy w swoim Volvo 460 1,9 .U mnie najbardziej słychać wibracje przy dojeżdżaniu na wierzchołek wzniesienia przy przyspieszaniu. Przy ( w czasie jazdy ) delikatnym zjechaniu w lewo lub w prawo , drgania znikają na jakiś czas .Tak samo się dzieje przy jeździe do tyłu .Mam dwie sugestie .Pierwsza, to sprawdzić...
Astra się zbuntowała i chyba nie chce zostać sprzedana... czasem można cały dzień jeździć i wszystko jest ok, można ruszyć z piskiem opon i nic się nie dzieje, a czasem, nawet przy delikatnym ruszaniu, jest głośne stuknięcie/chrupnięcie i wyraźnie odczuwalne szarpnięcie jeszcze zanim auto się zacznie toczyć (podczas puszczania sprzęgła). Nie potrafię...
wymień świece, przewody zapłonowe żeby np wilgoć powietrza nie powodowała trudności w uruchomieniu malana, no i weź przede wszystkim zakonserwój dobrze podłogę i nadkola i progi w środku żebyś na wiosnę nie miał dodatkowych wlotów hehe. Przeczyśc wszystkie styki przy zapłonie, podjedź gdzieś gdzie sprzedają akumulatory i sprawdź testerem czy nada się...
Witam.Pytanie jak w temacie.Guma pęknięta trzeba wymienić,nie jestem kompletnym laikiem ale prosiłbym o opisanie krok po kroku jak tego dokonać.Czy czekają mnie jakieś niespodzianki?Pozdrawiam
Przegub wewnętrzny do flanszy skrzyni biegów- 45Nm, przegub zewnętrzny- 230Nm
Od tyłu, musisz wyjąć półoś i najpierw zdjąć przegub od strony skrzyni.
A czym najlepiej rozchylić zabezpieczenie ?
Miałem kiedyś rovera 600 z tym motorem. Zrobiłem nim jakieś 20k mil (a 180k mil miał jak go kupiłem) i jedyną usterką jaka mnie spotkała, to pęknięta osłona przegubu. Bardzo dobrze wspominam to auto, lecz to, że mój silnik był niezawodny, nie znaczy, że twój też taki będzie.
Ja również mam prośbę, proszę nie wymieniać sworzni jak się tego nie potrafi robić. Proszę się nie "brać" za układy, które decydują o bezpieczeństwie jazdy, jeśli się ich nie rozumie. Taka moja prośba. Mogę mieć taką prośbę?
ja mam A4 z silnikiem 115KM (AJM) z 2000r. przebieg aktualny prawie 840tys kk z czego w posiadaniu auta jestem 6 rok od 149tys kk. Do silnika do tej pory się nie dotykałem - non stop regularnie olej syntetyczny spełniający normę 505.00 502.00 - obowiązkowo i żaden inny (polecam motul albo mobil1). Z osprzetu wymieniłem po drodze: 1. zawór EGR - choć...
1) Honda Civic 1997, 1.6 16v, aktualny przebieg 177 tys. (nie wiem czy realny), auto miało przede mną 2 właścicieli, a posiadam je od 8 lat. 2) Przez 8 lat jeździłem nim całkowicie bezawaryjnie, silnik chodził jak szwajcarski zegarek - równo i cicho - Nigdy nie było falowania obrotów, dławienia, przerywania, odpalał na przysłowiowe dotknięcie w każdych...
Piszę z własnego doświadczenia, nie piszę, że się nie da... mogą sprawdzić, ale muszą wiedzieć jak, a jak już pisałem wcześniej, przynajmniej w Bielsku, nikt się nie chce dotknąć do tego silnika, a jak już ktoś się weźmie za diagnostykę to potrafi co najwyżej wykasować błędy ze sterownika. Raz już był wymieniany przepływomierz na zasadzie - "nie wiem...
Trzeba uważać bo czasem potrafią wsypać igiełki z tych łożysk na półosi co w skrzynie wchodzi. Ogólnie proste. Wybić sworzeń, wyjąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Odkręcić 3 śruby na osłonie przegubu wewnętrznego. Wcześniej najlepiej spuścić olej. Wyjąć powoli cała półoś. Zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi która była w skrzyni. Zabezpieczyć taśmą...
Łożysko z zimmeringiem bez problemu można zdemontować i zamontować bez uzycia prasy, jezeli oczywiście o osłonie z łożyskiem od strony skrzyni, nalezy ściągnąć seger, zbić krzyżak, uważając aby się nie rozsypał - siedzi bardzo wartko. Zdemontować osłone gumową, płaskim pobijakiem zbić stare łożysko, tuleją o specjalnie zakończonej końcówce i odpowiedniej...
: tak też myślałem jednak dziwi mnie to że na koniec silnik nie przekłada mocy na koła , jest to normalne przy takich awariach ?? Jest to normalne zjawisko przy takich awariach, ponieważ napęd kół posiada mechanizm różnicowy. Taki mechanizm działa w taki sposób, że podczas skrętów jedno koło porusza się wolniej, a drugie kręci się szybciej. Jak jedno...
Witam ponownie. Wyjaśniła się sprawa z tym tarciem. Guma na przegubie kulistym przy kole była pęknięta, przy wymianie jak się okazało było widać tylko resztki smaru. Po za tym wcześniej dało się odczuwać głuchy dźwięk chwilami jak przejechałem w trasie 200-300km coś jakby koło ocierało o coś , mechanik powiedział że może to być łożysko w skrzyni biegów...
Witam.Nie ma konieczności rozpinania przegubu.Wystarczy zakupic na znanym portalu stożek do wymiany osłon i osłonę z rozciągliwej gumy.Są tez gotowe zestawy. Wymiana osłony max godzina pod blokiem. Sprawdzone :)
Dzięki za rade , ale niestety tym razem nie posłucham ponieważ przerabiałem te silniki lotnicze w wielu nietypowych przypadkach i powiem ,że są świetne i pomimo iż nie mają zbyt dużych obrotów ale za to jaki moment. Jeden z tych silników napędza moją fortunkę do szlifowania wałków na mojej tokarce którą sam wykonałem na łożyskach skośnych precyzyjnych...
Witam wszystkich fachowców.Panowie autko jak wyżej,potrzebuję wymienić osłonę gumową na półosi przegubu wewnętrznego.Mam pytanie,czy muszę odkręcić przegub od skrzyni?,czy jak zdejmę starą osłonę można wyjąć zabezpieczenie,by wyciągnąć półośkę,Zewnętrzne przeguby wymieniałem,niema problemu,ale wewnętrznego nie,więc proszę o poradę,by nie narobić sobie...
Rozpinasz zwrotnicę od wahacza i tyle wystarczy, przegub siedzi na półosi na wcisk przytrzymywany pierścieniem sprężynowym, zbijasz przegub z półosi uderzając go młotkiem
Przy okazji wymiany łożyska w przednim kole, mechanik miał sprawdzić i wymienić przegub wewnętrzny (krzyżak, tripod). Przegub wymienił i przy okazji osłonę przegubu (osłona jest z łożyskiem wchodzącym na półoś). I teraz jak auto postoi dłuższą chwile to później po ruszeniu przez jakieś 1,5km ÷ 2,0km coś popiskuje w rytm obrotów koła, czasami to przypomina...
Problem nie rozwiązany. Zielona maź to smar z osłony przegubu.
Rozbierz, wyczyść porządnie nitrem, nasmaruj i powinno być ok. No chyba że już chrobocze głośno
Jak Wymienic osłone przegłubu pół ośki od strony koła w Citroenie Jumpy??
Trzeba wiedzieć co się robi, można użyć młotka aale z głową a nie walić na oślep po wszystkim tylko nie tam gdzie trzeba. Widziałem już artystów co mieli do wymiany końcówkę drążka a przy okazji osłonę przegubu, pierścień ABS albo obie rzeczy naraz
Dowiedziałem się że przegub zewnętrzny jest nie rozbieralny Bzdura. Albo masz homokinetyczny, ktory zdejmuje sie z polosi, albo masz tripod, ktory trzeba zozpiac (zdjac kielich) i przeciagnac oslone przez tripod przy pomocy stozka. Oczywiscie, mozesz zdjac oslone od strony skrzyni i ja wymienic przy okazji. Bedzie latwiej, jesli masz tripod od strony...
To nie przegub huczy, tylko łożysko w kole - prawdopodobnie poluzowana nakrętka przegubu - przegub może co najwyżej grzechotać. Ponadto cóż to za medycyna ludowa z wymianą smaru? Zapas wystarcza na całe życie przegubu, do czasu kiedy rozleci się gumowa osłona. Po dokładnym zapiaszczeniu przegub i tak do wymiany.
Opaski przegubu może zagiac nawet obcęgami- stary sposób :D Jak kupił osłonę lepszą z plastyku to te obcęgi nie poradzą sobie :D
Jeśli byś sam się postarał to sam byś to wymienił, niema tam żadnej filozofii. Problem jest z dopasowaniem odpowiednio mocnego klucza do odkręcania nakrętki półosi, potem sworzeń i wahacz w dół wyciągasz z piasty ściągasz osłonę i wewnątrz przeguby rozchylasz zabezpieczenie. musisz kupić jeszcze osłonę i smar.
Witam Jeśli już szumi, to znaczy że zanieczyszczenia i brak smarowania uszkodziły już przegub, nawet z nowym smarem i osłoną niedługo padnie całkowicie. Patrząc ile roboty jest aby zmienić osłonę osobiście dla świętego spokoju zmieniłbym i przegub, żeby nie rozbierać tego dwukrotnie. Pozdrawiam
E, bo Wy macie większe doświadczenie w "śrubkach". :) Dodano po 1 A tak, na boku, są osłony nawet na przeguby, wrzucasz do wrzątku i naciągasz bez demontażu przegubów. Nie wiem tylko czy już dostępne w PL?
Witam. Padła mi osłona przegubu i widzę, ze większość, jak nie wszystkie zamienniki, są z tworzywa termoplastu, natomiast oryginał jest gumowy. Cena to 30-50 pln vs około 100 pln za oryginał? Warto zakładać zamiennik? Jaka jest trwałość termoplastu? Pozdrawiam. Lukasz921
Dokładnie jedni klienci stacji jeżdżą po pieczątkę i modlą się by czegoś nie zauważył. Reszta niestety w mniejszości jedzie na przegląd i nieraz robi naprawy zaraz po przeglądzie bo coś wyszło. I to nie raz nie tak że dostali negatywa tylko diagnosta stwierdził np. że guma na osłonie przegubu jest rozerwana albo osłona sworznia wahacza się zdegradowała....
Pewnie, że nie ma, jeśli to zwykłe 2.3 d bez turbo, rocznik 1996 to masz zwykłe koło zamachowe. Dodano po 2 Twoje problemy to rozwalony tłumik drgań skrętnych na tarczy. Do wymiany: Tarcza, docisk, łożysko oporowe. Dodatkowo uszczelniacze półosi, oraz osłony na przegubach wymień.
Uszkodziłeś moim zdaniem osłonę przegubu wewnętrznego przy demontażu przegubu zewnętrznego. No chyba, że faktycznie miałeś młot job twoju mać :) ...
Jeśli zamierzasz wymienić osłonę przegubu to po odsunięciu starej musisz zdjąć z półosi przegub. Jeśli w osłonie była dziura, to prawdopodobne jest, że spora część smaru się nią ulotniła, a w drugą stronę mogła przedostać się woda z zanieczyszczeniami. Jeśli kupisz nowe osłony, to w komplecie dostaniesz obie opaski oraz tubkę smaru do przegubów homokinetycznych....
Musisz zdjąć koło z tej strony z której wymieniasz osłonę przegubu i rozebrać zawieszenie tak by wyjąć półoś z piasty zdejmij opaski (zabezpieczenia) zdejmij osłonę z przegubu i wybij przegub następnie załóż nową gumę i w bij przegub załóż opaski oczywiście nie zapomnij o smarze do osłony a dalej składasz tak jak zdejmowałęś i nie trzeba żadnych przyrządów...
Na szybko rzuciłem okiem i jest to zwykły tripod. Jak wybijesz końcówkę kierowniczą i sworzeń wahacza ze zwrotnicy to wystarczy zdjąć opaskę z przegubu i masz wszystko na wierzchu. Środek co masz na półosi zabezpieczony jest segerem, który zdejmiesz i masz wszystko gotowe do wymiany osłony. Później odwrotna kolejność.
Po lewej stronie akurat podczas wyjmowania półosi ze zwrotnicy celem wymiany osłony przegubu odczepiła się wewnętrzna osłona od strony skrzyni biegów i olej wyleciał. Jutro kupię nową lewą półoś i podłącze. Natomiast jeśli chodzi o prawą półoś to wchodzi bez problemu i czuć opór sprężyny.
W renówkach bardzo często się wybijają tzw wewnętrzne przeguby kierownicze. Ten wewnętrzny przegub to właśnie drążek kierowniczy. Autor, drążek sprawdza się najlepiej we dwie osoby, jedna kładzie dłoń na osłonie maglownicy (koła skręcone w odwrotną stronę do badanego drążka) i ściska osłonę aż wyczuje kulę przegubu, druga w tym czasie lekko szarpie...
Dziwny zbieg okoliczności, dałem do warsztatu w celu wymiany osłon przegubów, wymiana manszet i od tego czasu szaleje ten napęd. Dziekuje za już udzielone dobra i fachowe porady. Pozdrawiam Jerzy
Raczej stukają przeguby przy kołach (zużyte). Sprawdz dokładnie osłony gumowe na przegubach. Uszkodzona osłona to prawie na 100% uszkodzony przegub. Przez dziury w osłonie dostaje się do przegubu piach i niszczy go momentalnie.
Wyciek od strony skrzyni biegow carisma 1.8 85kw 1997r. Mam pytanie czy idzie tam uszczelniacz czy jest tam tylko oslona przegubu.
Na tę chwilę jestem pewien na 75%, że chyba źle to było zamontowane, gdy zdejmowałem używany przegub. Obie jakby wchodziły w siebie, a poprawnie jest tak, że mają się jakby odpychać. Mam dwie fotki z YouTube'a, gdzie człowiek w takim samym aucie z tym samym silnikiem wymienia osłonę przegubu i na screenie widać, jak zamontowane są sprężynki. U mnie...
W trakcie remontu auta 3 miesiące temu miałem robione: końcówka dążka kierowniczego lewy przód wymiana końcówki drążka kierowniczego przegub lewy przód osłona przegubu lewy przód wymiana osłony przegubu prawy przód wymiana osłony i przegubu lewy przód rozrząd kompletny wymiana Ten pasek jest związany z czymkolwiek z tych powyżej, i mogę się domagać...
No jak? Zlać olej ze skrzyni, zdjąć osłonę gumową przegubu (jej resztki), oczyścić wszystko, nałożyć nową osłonę na półoś i zamontować ją wewnątrz skrzyni (trafiając satelitkami w odpowiednie miejsce). Przytrzymać wtedy półoś aby nie wypadała i zmontować ją po drugiej stronie z piastą (wstępnie układając)
Ale ja muszę ten problem rozwiązać... Uszczelniacz był wymieniany 5 dni po wymianie rozrządu, czyli praktycznie razem z rozrządem. Nie miałem czasu ponownie tego robić, dałem do dobrych ludzi, ale zatrudnili sobie "pomagierów". Już po odbiorze źle to wyglądało: niedokręcony gaz, rozwalona osłona przegubu i cieknąca misa (gdzie zwalili na obudowę filtra...
Problem rozwiązany. Okazało się że spadła opaska z osłony przegubu i zatrzymała się dokładnie na koronce.
półoś to kawał pręta więc po co go wymieniać jeśli jest prosty a przegub przy skrzyni zwykle chodzi całe życie, no chyba że osłona zostanie uszkodzona
Może widział uszkodzoną osłonę przegubu. Jeżeli osłona jest cała i nie ma żadnych niepokojących dźwięków to można wstrzymać się z wymianą.
nie ma potrzeby się męczyć,najbardziej przydatny wynalazek to osłona uniwersalna,bez demontazu przegubu,półosi,oszczędność oleju,czas itp. same korzyści.........the best osłona uniwersalna:D
Witam, mam problem ze zdemontowaniem osłony przegubu wewnętrznego w Citroenie Berlingo 1.4 z 1996roku https://obrazki.elektroda.pl/9565228700_...
Obadam to jak mi te matoły w sklepie w końcu znajdą właściwe osłony przegubów.
Pewnie autorowi chodzi o osłonę przegubu, jeżeli tak to albo za słabo została zaciśnięta opaską lub sama gumowa osłona jest za krótka.
Dziękuję koledzy za podpowiedzi. Na wtorek jestem umówiony ze znajomym mechanikiem (już kolejnym) na wymianę osłony przegubu. Poproszę go o ocenę wszystkich wskazanych przez Was rzeczy. Dam znać po wszystkim.
Z lewej strony odkręcasz 3 śruby mocujące osłonę przegubu, z prawej wysuwasz półoś z wielowpustu. Z obu stron rozpinasz tylko sworzeń wahacza od zwrotnicy abyś mógł wyjąć półoś i odkręcasz przegub od piasty, nic więcej. Przy prawidłowo wykonanej operacji nie ma możliwości uszkodzenia skrzyni.
wymiana przegubów uszczelniacze przegubów ściągacz przegubów
połączenie szeregowe zasilaczy citroen regulacja nadmuch wymiana kasety
Szlifierka Flex LE9-10-125: Regulator obrotów działa tylko na maksymalnych obrotach Porównanie oporności: 10 Ω vs 100 kΩ w elektronice