W skrzyni jakiś czujnik prędkości do ECU, ale to jest starocie i żadnych dokumentacji do tego nie ma. Co za problem zapiąć oscyloskop na to wyjście i "w drogę" ? ;)
cisnienie wtryskow LUCAS 120+-6 bar cisnienie wtryskow BOSCH 143+-7 bar 1.8 TD ENDURA-DE RFK/RFD/RVA 1.8 D RTD/RTE/F/G/H
Ciśnienie otwarcia wtrysku to 170 bar.
Ciśnienie otwarcia wtrysków to 13.73-14.71Mpa (takie dane znalazłem).
Jak wykrecisz wtrysk to odprężnik bez znaczenia kompresja i tak uciekilnie przez otwór po wtrysku. Tym testem sprawdzisz czy układ pompa-wtrysk działa poprawnie. Czy nie sika z wtrysku zamiast rozpylać ewentualnie czy pompa ma ciśnienie do otwarcia wtrysku. Kąt wtrysku ustawia się chyba podobnie jak w c360.
Na 100% komputer tego nie zlicza. Spalanie w samochodzie obliczane jest nie przez przepływomierz paliwa (którego nie ma), tylko przez komputer z czasów otwarcia wtrysków.
Mi to wygląda na niższe ciśnienie otwarcia wtrysku nr 2 co za tym idzie że "kopie" najmocniej i resztę sterownik minusuje. Z ciekawości pozamieniałbym je miejscami i do tego sprawdzenie kompresji. A Kiedyś miałem przypadek że dzwigienka była złamana z jednego zaworu i jeden cylinder gonił na trzy wentyle.
Ty wymieniales,czy poprzedni wlasciciel?Spalanie jest wyliczane poprzez czas otwarcia wtrysku w glownej mierze ;-) a czujnik spalania stukowego siedzi w 2.0i 8V z przodu silnika (patrzac stojac przed maska) taki wkrecony w blok z szarym kablem jak dobrze pamietam w F3R.
Do warsztatu samochodowego są specjalne mierniki. Wpisz np. w allegro w dziale RTV i AGD › Elektronika › Aparatura pomiarowa słowo samochodowy a dostaniesz kilka linków do dedykowanych mierników. Ten który podajesz w zapytaniu to uniwersalny miernik. Do pomiarów czasu otwarcia wtrysku bardziej przydatny będzie oscyloskop niż miernik.
Witam Może ktoś wie jak dokonać pomiaru czasu otwarcia wtryskiwaczy w samochodzie. Chodzi mi o pomiar każdego z wtryskiwaczy. Wtryskiwaczy jest 6. Wtryskiwacze są sterowane masą cokolwiek to znaczy i pomoże w zrobieniu układu. Czy macie jakieś sugestie. Chcę zrobić coś ala komputer gazowy tzn podpiąć wtryskiwacze benzynowe i w zależności na czym chcę...
Koledzy, mam mały problem, gdyż mój pomysł na zliczanie czasu otwarcia wtrysku nie bardzo się sprawdza. W tej chwili robię to tak, że w czasie 0,5s w pętli sprawdzam czy na pinie do którego jest podłączony sygnał wtrysku jest stan wysoki, jeżeli jest, to zwiększam zmienną "wtrysk". Działa to w miarę dobrze, ale jak np. wcisnę przycisk, co wiąże się...
Żaden kabelek tu zawiele nie zdziała, wtryski na stół i będzie widać, możesz na przelewy zobaczyć mniej roboty.
Nasuwa się jednak pytanie czym różni się pompa od silnika z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem. Przede wszystkim ciśnieniem wtrysku. O ile wtrysk pośredni - przy umiarkowanych mocach osiąganych w tej technice - potrzebował małego ciśnienia (wolniejsze silniki więc wydłuża się czas wtrysku, mniejsza moc więc dawka nie musi być żyłowana w górę), to silniki...
Miał bym jedno pytanie. Moglibyście zerknąć na poprawność działania kodu. Chodzi o liczenie czasu otwarcia wtrysku... Wejście wtrysku przechodzi przez optoizolator który zmienia stan. Podaje wysoki na wyjściu mam niski. Podam tylko potrzebne rzeczy bo całość kodu jest dość duża. [syntax=vbnet]$crystal = 16000000 $regfile = "m32def.dat" Config Timer1...
Większość instalacji ma tak, że przy ok. 2000obr następuje przełączenie z benzyny na gaz. W tym momencie instalacja odcina wtryskiwacze benzyny, a w tym czasie wtryskuje gaz. Szukałbym w tym kierunku czegoś (np. wyjęcie bezpiecznika z gazu). Ew. czujnik halla - spróbuj podmienić dystrybutor albo najlepiej podpiąć komputer i sprawdzić czasy otwarcia...
Jeśli jest to pojedyncze pełne otwarcie, raczej przyglądnąłbym się ECU silnika, sterowanie wychodzi z ECU i jeśli byłoby to spowodowane jakimkolwiek czujnikiem, to taka anomalia byłaby widoczna i nie pojedyncza, ale przy pełnym otwarciu wtrysku poprzedni też byłby blisko pełnego otwarcia. Ewentualnie połączenie pomiędzy ECU a wtryskami.
Za długi czas otwarcia wtrysków powoduje bardzo szybką degradację stosów. Ciężki temat z pcr, żeby nie męczyć wtrysków elektrycznie podnosimy ciśnienie żeby czas otwarcia zachować, ale wtedy zaworki dostają w dupę....
Czy "sygnał" na wtryski był badany oscyloskopoem, bo inaczej, to możesz sie pomylić...
czyli czas otwarcia dla osiągnięcia spodziewanego przyrostu prędkości musi być większy, jako że część doprowadzonego paliwa, które miało być wtryśnięte ucieka Moim zdaniem dopóki łączna wartość przelewania na wtryskach jest taka, że pompa i zawór regulacyjny potrafią je uzupełnić , zapewniając wymagane w danej chwili ciśnienie na szynie - układ pracuje...
popieram kolegę Gimaka i dorzucę kilka słów od siebie. Każdy silnik benzynowy (prócz najnowszych wynalazków typu FSI VW) dobrze zniesie instalację gazową IV generacji, tzw sekwencję pod warunkiem że wszystkie komponenty będą dobrane do wielkości silnika, mocy i czasów otwarcia wtrysków benzynowych i przede wszystkim odpowiedniej regulacji takowej instalacji....
Tak, na zimnym czasy wtrysku są gigantycznie długie - czasem wręcz jest openloop (pełne otwarcie) - pompa przy słabej wydajności zaczyna siadać ciśnienie przy długim otwarciu wtrysków. Na jałowych to nie wyjdzie i przy dodawaniu gazu na postoju też nie - trzeba to zmierzyć podczas jazdy.
Słuchaj, pompa musi być sprawdzona kilka, kilkanaście razy, wiem, upierdliwe, czas.. Inaczej tylko podmiana, nie znoszę takiego sposobu naprawy, Zastanawia mnie to, że próbuje załapać, czyli wszystkie warunki do otwarcia wtrysku spełnione, łącznie z obrotami, a mimo wszystko nie pali. Zrób jeszcze jeden test, jak będzie tak załapywał, przyduś mu dolot...
Wszystko co związane z pracą silnika (nie jestem mechanikiem i nie znam tego interface), a najlepiej nagrać filmik przy rozruchu i podczas rozgrzewania i nagrać tabele z: prędkości obrotowej, temperatury powietrza i płynu (tu może być więcej niż jeden czujnik), przepływu powietrza, ciśnienia paliwa, czasu otwarcia wtrysków, pracy sondy lambda, EGR jeśli...
Sprawdź wszystko co związane z czujnikiem położenia wału
To jak się zatrzymałaś na sprawdzeniu błędów i uważasz że okej to nic więcej nie zrobisz po prostu to trzeba podejrzeć LD. Ciśnienie paliwa zadane wymagane i czasy otwarcia wtrysków na dokładkę sonda lambda co widzi.
Mniejsze ciśnienie otwarcia wtrysku to wcześniejszy zapłon.
To jest duration Y ciśnienie na listwie X wydatek paliwa w mm3 mapa przedstawia czas otwarcia wtrysku, jak nałożysz factor 0.023437 otrzymasz czas otwarcia wtrysku określony w stopniach miary kąta - obrót wału.
IMHO schemat wygląda OK. Jedyne nad czym bym się zastanowił to: 1. Mostek - spowoduje wyprostowanie oscylacji które mogą powstać przy zamykaniu wtrysku, przez co trudniej będzie odróżnić moment rzeczywistego zamknięcia od puźniejszych drgań a przez to pomiar może być troszkę zafałszowany. 2. R21 i C6 tworzą filtr, który raz że wydaje mi się niepotrzebny...
Koledzy żeby palnik działał 100/100 wystarczy podgrzew oleju w zbiorniczku , krótka droga olejowa i odpowiednia jej średnica. Nie musi być podgrzewana dysza. Przy odpowiedniej średnicy rurki lub lepiej wężyka (nie pobiera tyle ciepła od oleju co rurka) olej jest szybko podawany na dyszę i nie ma kiedy ostygnąć. Temp. oleju 85 ± 2 ºC U mnie...
Masz bardziej wydajne wtryski pewnie. Więc byś musiał im zmniejszyć dawkę. (Komp bierze spalanie z sumy czasu otwarcia wtrysku) W przeciwnym razie mogą się zacząć problemy z ekologią później.
Witam W nowszej wersji softu masz (np. 4.7.4.217) w zakładce wyświetlanie masz wymiarowanie dysz. Aby zbliżyć czasy otwarcia wtrysku gazowego i czasy otwarcia wtrysku benzynowego trzeba zwiekszyć rozmiar dysz. Przy prawidłowym ustawieniu czas wtrysku gazu powinien być większy nieznacznie od czasu otwarcia wtrysku benzyny
ciekawi mnie w jaki sposób mierzysz czas otwarcia wtrysków bo czasy otwarcia wtrysków są dosyć krótkie i na błędy pomiaru raczej niema miejsca ... :sm31:
Witam, na wstępie muszę napisać, że jestem pod wrażeniem Twojej konstrukcji. Jak dla mnie super sprawa. Tak się zastanawiam nad danymi ze sterownika, jeśli dobrze kojarzę to impuls ze sterownika mówi o otwarciu wtrysku, ale napisałeś, że nie mierzysz czasu impulsu więc założenie jest takie, że wszystkie czasy otwarcia wtrysku są takie same. Czy nie...
O sposób wyznaczania współczynników - nie wiem, ale generalnie idea jest taka, że zna stałą wtryskiwaczy (w np. l/h czyw ml/min) i zlicza czas otwarcia wtrysków oraz impulsy drogi. Czas otwarcia wtrysków da się wprost przeliczyć na ilość zużytego paliwa w jednostce czasu.
Jak sądzę, komputer oblicza zużycie paliwa na podstawie danych z przepływomierza powietrza i czasu otwarcia wtrysków...
czego niema jak nie pali? iskry, cisnienia paliwa, otwarcia wtrysków?
Przepływka ok. Zostaje dawka paliwa, ustawienie nastawnika oraz początek otwarcia wtrysku. Dla wszelkiej pewności wtrysk pilotujacy przydało by się podmienić.
Zauważyłem , że na początku kręcenia rozrusznikiem wtryskiwacze ciągle wtryskują paliwo przez jakieś 2 sek. Dopiero po tym czasie pracują impulsowo (podłączona równolegle żaróweczka). Czy to normalne zjawisko ? Nie nie jest normalne,choc nie wiadomo ile to u ciebie dwie sekundy. Pomyśl ,wpompowanie paliwa do cylindra przy pełnym otwarciu wtrysku przy...
niby czasy otwarcia wtrysków wszystkich sa ok :-/
na 100% zmienil sie czas otwarcia wtrysku. te sterowniki maja autoadaptacje. masz zla emulacje sondy !!! Dodano po 5 na 100% zmienil sie czas otwarcia wtrysku. te sterowniki maja autoadaptacje. masz zla emulacje sondy !!!
Dosuwa się na styk i już. Po co mam dywagować "co by było gdyby babcia miała wąsy"? Skoro czujnik się odsunął, to trzeba sprawdzić, czy tarcza licząca nie ma bicia (nie jest zwichrowana) - np. luz na łożyskowaniu. Jeżeli chodzi o czujnik zużycia paliwa - to czegoś takiego nie ma. Zużycie jest wyliczone wirtualnie i nie ma nic wspólnego z rzeczywistością....
Wszędzie gdzie tylko są dane silników MWM i wtryskiwaczy do nich, podane jest ciśnienie otwarcia wtrysku 220bar. Jeśli pompa nie zarżnięta to na tyle bym ustawił.
A nie wiem bo ja czas zeruje zawsze po zatankowaniu. Jak Ci się nie spieszy to pojeżdżę i zobaczę czy się zeruje samo czy nie 😉Spalanie to raczej nie ma nic wspólnego z czasem jazdy. Liczony jest na podstawie dawki, czasu otwarcia wtrysków i czegoś jeszcze dokładnie Ci nie powiem. Może kolega sprecyzuje bo zdecydowanie ma większą wiedzę w tym...
A co z pozostalymi trzema pompowtryskami?? Wlozone 3 nowe cisnienia otwarcia wtrysku napewno beda sie roznily od starych ..Satare pompowtryski trzeba wyciagnac i podniesc cisnienia a w niektorych przypadkach wymienic koncówke rozpylacza
Sterownik LPG opoźnia czas wtrysku i podaje impuls do otwarcia wtrysku LPG. Wyliczane jest to wew. algorytmami sterownika lpg.
Jak ktoś słusznie zauważył, źle ustawione ciśnienie otwarcia wtrysków, lub zbyt niskie ciśnienie daje pompa, co w efekcie "wlewa" paliwo do komory spalania a nie wtryskuje.
Witam Może być wina pompki, ale sprawdź ciśnie otwarcia wtrysku paliwa.
system wtryskowy heui czy jakoś tak.Oej silnikowy jest w listwie,który to po otwarciu wtrysku naciska na paliwo które jest doprowadzone do wtryskiwacza przez głowicę silnika.Dziwadło ogólnie.
To coś z tymi pompami nie tak albo z pomiarem ciśnień, skoro jednak pompa potrafi wytworzyć ciśnienie do otwarcia wtrysku. Więc musi być większe niż zmierzone 50atm. jak sam napisałeś wtryski ustawione na 170atm. Przy pomiarze nie było powietrza w przewodzie manometru?
A czy napisanie takiego programu i jego edytowanie na potrzeby odpowiedniego dobrania czasu otwarcia wtrysku jest bardzo skomplikowane i do kogo nożna się zwrócić z o napisanie takiego programu (nawet odpłatnie).
W takim razie muszę się jeszcze wyedukować. Bo nie znam tych pojęć ale wydaje mi się że są to czasy otwarcia wtrysków. Poza tym robiłem tak mapę w bmw m47b20 że narastała i działało to. W Kia jak tak zrobię też działa do momentu kiedy wcisnę gaz do końca wtedy szarpnie i wyskakuje check p12bf traci moc. Wydaje mi się że przechodzi na inna mapę
Ale przejdźmy do meritum sprawy, otóż kod który Ty przedstawiłeś nie jest w stanie zmierzyć czas trwania otwarcia wtrysku (całego impulsu), z tym się chyba zgodzisz ?
Nie bardzo zrozumiałem to co napisałeś. U mnie czasy otwarcia wtrysków są krótsze niż powinny być.
Jaki jest czas pracy pompy po przekręceniu zapłonu? Jaki czas otwarcia wtrysków w czasie kręcenia?? Jakie Ciśnienie paliwa?
Zmierz oscyloskopem czasy otwarcia wtrysków, bo może się okazać że wentylator świece gasi.
Wtrysk do sprawdzenia na ciśnienie otwarcia oraz czy końcówka drożna.
Kiedyś analizowałem zagadnienie pomiaru zużycia paliwa/gazu do silnika benzynowego z wtryskiem. Pomiar miał polegać na mierzeniu czasu otwarcia wtrysków. Zakładając, że w komorze wtrysków jest zawsze stale ciśnienie(w przybliżeniu) czas otwarcia wtrysków jest wprost proporcjonalny do wtryśniętego paliwa. Specjalnie nie trzeba ingerować w instalacje...
Plus na wtrysk jest zawsze po kluczyku / po 15- ce/. Dobrze myślisz , ECU nie steruje wtryskiem , ale minusem. Jeżeli iskra jest , to czujnik halla OK. AutoManiak , tu nie chodzi i dawkę lecz brak otwarcia wtrysku.
Od kiedy to się dzieje? Czy przy aucie robione coś było z wtryskami? Podłącz pod kable dochodzące do wtryskiwaczy diodę led i sprawdź czy sygnał otwarcia wtrysków jest podawany. Przypominam o odpowiedniej polaryzacji i rezystorku, aby dioda odrazu się nie spaliła.
To też zależy. Jeśli przyśpieszasz to lepiej trzymać do tych 3 tys. obr/min, i dopiero później zmienić bieg na wyższy, a nie przy 2 tys. Dlaczego? 1. Jak zmieniasz bieg wtedy na wyższy to zejdzie do coś koło1,2 - 1,5 tys. obr. i ciężko będzie go rozpędzić. Jak podczas jazdy będziesz miał podłączonego VAG-a to zauważysz że czas otwarcia wtrysku przy...
Jest , ale w innym miescu - szerokość impulsu otwarcia wtrysku , ale do ilości zużycia paliwa droga jeszcze daleka!
Przepraszam, że ja może z głupim pytaniem, ale chciałbym zrozumieć pewne podstawy :-) Co jest na osi pionowej i jaki jest charakter wartości znajdujących się w polach tabeli map wtrysku? Bo na osi poziomej wiadomo - obroty silnika. Kiedyś sobie myślałem, że w pionie są czasy otwarcia wtrysków benzyny, a w polach tabeli % czasu wydłużenia wtrysku gazu...
Racja wtyczka ze sterownika na bok, a o mase chodzilo mi dlatego ze masa jest sygnalem do otwarcia wtrysku. po odpieciu wtyczki nie moze byc zadnego sygnalu?
Może trochę się powtórzę , ale proszę o opis (algorytm) jak dokładnie wyliczasz chwilowe zużycie paliwa. Czy może : (czas otwarcia wtrysku * stała wtrysku) / chwilowa prędkość auta ? Oczywiście stała wtrysku wyliczona w procesie kalibracji (który już wyjaśnialiśmy powyżej).
Tylko co wyjdzie z tych obliczeń jeżeli jadąc na gazie będziesz mierzył czas otwarcia wtrysku benzyny? No chyba że chodzi o wtrysk gazu.
Rozumiem, jak sprawdzić czas otwarcia wtrysku? i jak sprawdzić, czy na jałowym i podczas jazdy jest dobra dawka? na czuja i dlaczego jest wpisane 1,8 zamiast 1,6?
Zrobiłem sobie mały prototypik wskaźnika "względnego spalania" na PICu. Po prostu mierzył czas otwarcia wtrysku w ciągu sekundy i wyrzucał procentowo na wyświetlacz. Podpiąłem się pod wtrysk pod maską, opornikiem 220k. Koncepcja jest taka, że na benzynie działa. Dziś wyjechałem w trasę. Przełączam na gaz i 100%... Dzisiaj sobie przeczytałem o generacjach...
Witam, Próbuję skroić na arduino kod do sterowania wtryskiwaczami benzyny. Steruje sobie mosfet irfz44n pinem 5 (pwm). Więc moim zdaniem kod powinien wyglądać tak: {...............} Efekt taki że oczywiście to nie działa :/ Zakładając że sterujesz wtrysk paliwa do silnika czterosuwowego, czy możesz wskazać, która linia kodu określa moment otwarcia...
Dzięki za info. Mnie się wydawało, że wysatrczy mierzyć czas otwarcia wtrysku (im dłuższy, tym więcej paliwa jest podawanego). Widzę, że jest to jednak dużo bardziej skomplikowane. Może uda się zdobyć takie potrzebne informacje. Pozdrawiam.
Zacząć trzeba od podstaw: czy jest iskra, ciśnienie paliwa na wtryskach, czy wtryski dostają impuls do otwarcia, czy czuć przy nieudanej próbie odpalenia paliwo z wydechu? Później będziemy myśleć dalej.
Witam. Przy zimnym silniku dawka paliwa ( czas otwarcia wtrysku) jest zwiększona, w celu rozgrzania katalizatora, jeśli go nie ma, to takie będą wyniki pomiarów.
Mi nasuwa się pytanie czy do każdego tłoka wpada tyle samo paliwa. Przecież jak mierzysz tylko na 1, i jest różny czas otwarcia wtrysku to tutaj niestety ale chyba trzeba mierzyć czas otwarcia wszystkich wtryskiwaczy, tzn. chyba każdego z osobna.
Czyli zostają wtryski wywalic i do sprawdzenia, ewentualnie rozrząd. Dodano po 1 a jeszcze pytanie w parametrach masz jakieś czasy otwarcia wtrysków?.
KE-Jetronic i pochodne nigdy nie będą chodzić dobrze na gazie i benzynie. Wstawienie sekwencji też nie jest sprawą prostą bo to wtrysk benzynowy mechaniczny. Nie ma skąd brać informacji o otwarciach wtrysku dla typowych centralek sekwencyjnego gazu.
Na jakie ciśnienie otwarcia masz wtryski ustawione?
witam mam wtryskiwacze do audi silnik afn sa ta wtryskiwacze dwu sprezynowe podane jest na nich takie cos 190/300 bar co to oznacza??? jakie maja byc prawidlowe cisnienia otwarcia wtrysku dla dawki wstepnej ?? i dla dawki zasadniczej??? pozdrawiam
Hm. Jezeli ten silnik jest wtryskowy a nie gaznikowy (chyba jest wtryskowy, ale nie wiem), to standardowa metoda polega na monitorowaniu czasu otwarcia wtrysku. Z dosc duza dokladnoscia mozna bowiem przyjac, ze paliwo wlewane jest do cylindra z jednakowa predkoscia, a jego zuzycie jest zatem po prostu proporcjonalne do czasu otwarcia wtrysku. Nastepnie...
Spalanie nie zminieszysz mniejszymi dyszami. ECU przecież nie pracuje cały czas w OL tylko CL. Więc mniej gazu zuboży mieszankę na co ECU zwiększy czasy wtrysków, tym samym przedłuzysz czasy otwarcia wtrysków gazowych. Instalacje ma swoje lata wtryski też mogą wymagać wymiany.
Pomogła wymiana wtrysku, korekty wyszły na 0, -0.1 max.
-jakie są prawidłowe czasy otwarcia wtrysków(u mnie od 2.5 - 5ms) masz takie skoki czasu czy podajesz dla różnych obrotów?
To mnie zagiołeś musisz iść w innym kierunku i zastanowić się co daje sygnał do otwarcia wtrysku? To też nie realne aby trzy sterowniki były walnięte. Sterownik z czegoś musi brać sygnał albo z czujnika położenia Wału albo z aparatu zapłonowego bo nie wiem co tam masz jakbyś podpiął oscyloskop to pewnie byś wiedział więcej doktora z tego nie robiłem...
Witam Moje pytanie jest następujące: w jaki sposób sprawdzić czy na wtryski ( wtrysk wielopunktowy) dochodzi napięcie poprostu chcę widzieć czy przy odpalaniu pracyją wszystkie wtryski , słyszałem że można podłączyć dide led z oporem ale czy czas otwarcia wtrysku nie jest tak krótki że świecenia diody poprostu nie zauważę ??
Do objawu opisanego w poście nr.3 - sprawdzić ciśnienie paliwa na wtrysku , na wolnych i w czasie depnięcia na pedał. Podglądnąć czas otwarcia wtrysku. Przepustnica zmotoryzowana , zwykłym omomierzem sprawdzić ścieżki na obydwu potencjometrach - na przetarcie. Jaki masz silnik - typ (TU9M?), bo w mojej papudze nie widzę ani przepływomierz ani MAP sensora...
Jeden wtrysk kiedyś wymieniałem , ale wtedy miałem wypadanie zapłonu . to nie ma nic do twojego problemu, bo czas otwarcia wtrysków bierze się z innych parametrów Dodano po 4 Zamień stronami przepływomierz i zobacz wtedy( pojakimś czasie i poskasowaniu błędów)
Potrzebna pompa i wtryskiwacze.Jeżeli wtryski masz to tylko pompa. Można zastosować też od Golfa 1,6 ale trzeba obniżyć ciś. otwarcia wtrysków a więc dopasować wtryski.Tylko specjalistyczny warsztat Ci pomoże.
Zgadza się. Nie znam się na tym. Rozumiem, że auto ma czujnik cisnienia paliwa i tak steruje czasem otwarcia wtrysku aby niezależnie od super konkretnego ciśnienia dozować odpowiednią dawkę paliwa? Dodano po 2 Powodem mojej konsternacji jest tylko fakt , że jakosciowi/znani producenci oferują tylko całe kosze a nie silniczki.
1. ciśnienie kolektora zależy od obrotó silnika i położenia pedału gazu. 2. Stag mierzy sobie jaki czas otwarcia wtrysków chciałby dać sterownik benzynowy i na tej podstawie za pomocą mnożnika w danym punkcie pracy oraz innych współczynników wyznacza czas otwarcia wtrysku gazowego. Ustawienie poprawne instalacje polega na tym, aby w danym punkcie pracy...
Cisnienie na wtryskach ?? na pracujacym silniku to okolo 300 bar przy pelnym obciazeniu okolo 1600 bar. chyba ze chodzi o cisnienie otwarcia wtryskiwacza ?? pozdrawiam
Kluczowanie wtrysków , to takie impulsy elektryczne , od których jest taka zależność: długość impulsu = czas otwarcia wtrysku = ilość wtryskiwanego paliwa. Sprawdza się je oscyloskopem , można , prymitywnie ale skutecznie , diodą LED . Masz w tym wynalazku USA gazownię?
Witam serdecznie. Ten stan oleju sugeruje o ciągłym otwarciu wtrysku. To z kolei nasuwa podejrzenie uszkodzenia sterownika. Włącz zapłon i sprawdź czy nie leje się cały czas z wtrysku. Pozdrawiam.
Jeden przewód miernika do masy a na drugi do kostki wtrysku. Na jednym z przewodów do wtrysku benzyny ma być plus 12V. Jaśniej się nie da. Na przewodzie pozostałym ma być chwilowo podawana masa, celem otwarcia wtrysku. Oczywiście podczas kręcenia rozrusznikiem.
Hehehehe, fajowy temat.:D Pozdrawiam serdecznie, życzę sukcesów w projektowaniu układu mierzącego częstotliwość (na co to komu to sam autor nie wie) i czasu otwarcia wtrysków. Z diodami już sobie poradził, jest na dobrej drodze.
A pompeczka w zbiorniku nie zaciera sie czasem ? Trzeba przepatrzec parametry podczas jazdy cisnienia , czas otwarcia wtrysków , określ jak wyglda to szarpanie ile trwa , itd
nawet w wersji z MFA ??w zasadze jak dla mnie to wszystko jedno ale i tak musze wiedziec gdzie jest wejscie sygnalu i jaki mam mmiec poziom tak wogole na jakiej podstawie oblicza spalanie ?? mylsalem ze liczy to z obrotow i czasu otwarcia wtrysku
Jeżeli jest to system bosch ve4/8r171 to ciśnienie otwarcia dyszy 130/117bar
Można przyjąć, że ilość paliwa jest liniowo zależna od czasu otwarcia wtrysku, stałą wtrysku możesz albo oszacować/obliczyć albo znaleźć w karcie katalogowej wtryskiwacza. Liczysz sumaryczny czas aktywny wtrysku i mnożysz to przez stałą wtrysku, z tego uzyskujesz ilość zużytego paliwa w jednostce czasu.
Witam, Jako że nie mam w samochodzie pomiaru spalanego paliwa, postanowiłem takowe coś sobie dorobić. Mikrokontroler mierzy czas otwarcia wtryskiwaczy i to pomnożone przez stałą wtrysku daje spalanie chwilowe, więc to nie problem, problem jak policzyć spalanie średnie . Nie chcę żeby ktoś napisał mi kod do mikrokontrolera, tylko żeby podpowiedział w...
Stosowalem ta plytke z wtryskami co prawda nie gazowymi lecz bezynowymi. Rezystancja tych wtryskow wynosila 1ohm. Wystapil problem temperatury lecz zaltwilem go wiekszym radiatorem. Dodawanie opornika szeregowego zwieksza czas otwarcia wtrysku co moze kreowac [roblemy przy wysokich obrotach,krutkihc casach otwarcia. Bardzo,bardzo duzo by nam powiedzial...
Witam. Jeśli mogę coś podpowiedzieć to czas wtrysku gazu powinien być większy od benzyny o około 1,5ms a u ciebie jest większy tylko o 0,2ms. Minimalny czas otwarcia wtrysku MJ to 2.2ms (według danych producenta), gdy będzie sterowany mniejszym czasem po prostu nie zdąży się otworzyć...
Witam, chcę powiedzieć że taki układ do badania wtrysków wykonałem, hmmm się zastanawiam dlaczego chcecie regulować obroty skoro ciśnienie można w inny sposób ustalać. Ja wykorzystałem pompę z układu CDI 3 generacji która ma w sobie wbudowany regulator ciśnienia. Jeśli chodzi o skoki ciśnienia są normalne trzeba uwzględnić skok ciśnienia podczas tłoczenia...
regulacja otwarcia wtrysku pomiar otwarcia wtrysku otwarcia bramy
wibracje postoju zasilacz impulsowy oznaczenie rotor silnika
laskomex cyfral radio poemat schemat
Iveco Daily 2019 - Zbyt wysokie ciśnienie paliwa Schemat pinów czujnika FSTB hamulca MAN A21