Witam, z tej strony chyba nie ma nic, trzeba z boku spojrzeć gdzie jest tabliczka znamionowa (może być przykryta pyłem), oznaczenie R, [R, F] nic nie oznacza, 1 i 2 to po prostu numeracja styków .
Jeżeli podłączyłeś tak jak na schemacie to nie będzie to działać .Zasada podłączenia przekaźnika jest inna a przede wszystkim musisz mieć przekaźnik typowy do ładowania ponieważ z alternatora wychodzi napięcie rzędu około 7V /wspomniano wcześniej/ i napięcie to nie włączy przekaźnika ponieważ gaszenie kontrolki nie polega wyłączeniu a włączeniu przekaźnika...
Witam. Przepraszam za odgrzanie kotleta ale skoro autor nie kontynuował tematu pozwoliłem sobie "zająć" wątek. Zakupiłem nowy elektroniczny regulator napięcia polskiej produkcji, firmy APE do MZ ETZ 250 z instalacją 12V. Nowy regulator posiada tylko 3 styki oznaczone symbolami "Masa D-", "61", " wzb DF". Stary regulator posiada 5 styków tak jak oznaczyłem...
Witam Mam silnik z 2CV. Jest tam prądnica o takich oznaczeniach styków: https://obrazki.elektroda.pl/8092158900_... https://obrazki.elektroda.pl/4231113200_... Oczywiście DYN to pewnie "+". Jaki regulator będzie potrzebny? Jak to podłączyć? W necie jest dużo informacji tylko o alternatorach o prądnicy brak.
Witam. Odnośne przekaźnika to pomiędzy wyjściem alternatora i masą podczas pracy występuje napięcie równe 1/2 napięcia wyjściowego, czyli ok. 7V dla alternatora 12V. Większość nowych przekaźników powinno zamknąć styki ale nie jest to na 100% pewne. Można w razie nie zwierania się styków pokombinować z odpowiednim podgięciem styku ruchomego przekaźnika...
Witam! Z załączonego schematu wynika, że mamy alternator 6-cio diodowy. Wyjście z alternatora oznaczone na schemacie symbolem prądu przemiennego "~" służy tylko do gaszenia lampki kontrolnej ładowania. Wzrost napięcia przemiennego powoduje rozwarcie styków przekaźnika w regulatorze napięcia i lampka gaśnie. Jeśli problem nie został rozwiązany po wymianie...
Okej, jutro przy atakuje auto złomy, byłem też w jednym sklepie z częściami do fiata 125p ale był zamknięty może jutro się uda. P.s. niestety 27 muszę wyjechać na 2 tygodnie, ale mam nadzieje że zbiorę wszystko czego potrzebuje przed wyjazdem a po powrocie wezmę się za montowanie. Bardzo Wam dziękuje za pomoc, na prawdę bardzo. Pozdrawiam EDIT: Szukałem...
Do tych pomiarów zamiast typowego oscyloskopu lepszy byłby diagnoskop. Zwykle umożliwia on pomiar parametrów prądnicy lub alternatora, pomiar obrotów, pomiar kąta zwarcia i rozwarcia styków przerywacza i ich rezystancji, ma zwykle wbudowaną lampę stroboskopową oraz umozliwia obserwację wysokiego napięcia w kilku cylindrach jednocześnie. Przykładem takiego...
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Zapoznałem się z ta pozycją. Niestety nie ma tam przebiegów powrotnych z alternatora do PCM więc nie wiem czy u mnie wyglądają one poprawnie. Zastanawiam się co może być uszkodzone. Gdy odłączę 3-pinową wtyczkę mam ładowanie rzędu 14.1-14.2V - kontrolka świeci Gdy do wtyczki podpięte jest tylko wyjście PCM - napięcie 14.1-14.2V - kontrolka świeci. Gdy...
Witam Coś tu namieszałeś. Założyłeś alternator od poloneza, ale 9 diodowy? Czy regulator Jezpol ma oznaczenie 9d? Jeżeli nie to kup taki i podłącz wg schematu. 30/51 nie może być podłączone do masy, tylko do kontrolki!!! Drugi styk kontrolki jest podłączony w liczniku do masy! 86 to + po zapłonie. 85 to wzbudzenie 87 ma mostek z 86(chyba były takie...
mam regulator napięcia (taki jak w tytule), masę ma on na blasze mocującej i dwa styki: 15 i 67 http://www.kuba.trz.pl/ts/reg.JPG musze go wstawić zamiast regulatora w tej instalacji: http://www.kuba.trz.pl/ts/jawalad_2651.j... i tutaj nie wiem jak podłączyć kable (które były podłączone pod styki D i DF starego reg.) do nowego (gdzie są oznaczenia 15...
Witam. Prosze o podpowiedz/schemat podłączenia alternatora Jaki regulator zastosować - ktos mi podpowiedział aby zastosować regulator z FSO lecz widze ze alternatory miały inne oznaczenia. Taki od FSO ma styki 15 i 67 https://automator.pl/regulator-fso-napie... Nie chciałbym czegoś uszkodzić kombinując - alternator...
:arrow: Viper555 prosze przeczytaj to zdanie jeszcze raz. Rozebrałem czteropinowe złącze przy alternatorze. Idzie tam międzyinnymi sygnał L (lampka, wzbudzenie etc). Dałem mu +12Vprzez żaróweczke i altek się wzbudził przy 900obr. :) Ktory pin miałeś na myśli pisząc o napieciu na regulatorze. Pin złacza alternatora oznaczony literą "L"?. Jego zwarcie...
Powoli zaczynam to rozgryzać. http://obrazki.elektroda.pl/5474048200_1... http://obrazki.elektroda.pl/2560327200_1... http://obrazki.elektroda.pl/7565017900_1... http://obrazki.elektroda.pl/6857905600_1... http://obrazki.elektroda.pl/1606994200_1... Może jakość schematu...
Dobry wieczór Czy znajdzie się ktoś, kto naprowadzi mnie na trop, jak zweryfikować/ wyregulować regulator napięcia w traktorze? Od początku, traktor ma minus na masie, prądnica po podaniu napięcia na szczotki kręci się zgodnie z obrotami silnika. Po zmostkowaniu wyjścia szczotek z uzwojeniem wzbudzenia, na wyższych obrotach prądnica ładuje ( obciążenie...
Ja też miałem w maluchu prądnicę i jak w regulatorze napięcia wypaliły się styki załączające prądnicę do instalacji, zamiast tych styków założyłem dwie diody 10A na radiatorze i efekt był lepszy niż przy oryginalnym regulatorze napięcia. Efekt mógł być faktycznie lepszy bo regulator podłączał prądnicę do instalacji przy konkretnym napięciu wytwarzanym...
Prądnica. numer wyjścia z prądnicy 16 podłącz pod zacisk regulatora nr 16.Nr wyjścia na obwodzie prądnicy 18 podłącz pod nr na regulatorze 18.Na środkowy zacisk regulatora napięcia podłącz zasilanie.Zauważ iż na stojanie prądnicy są dwie śruby .jedna ma oznaczenie 18 i podłącza się ją pod zacisk nr 18 regulatora napięcia a druga z tych śrub jest bezpośrednio...
Witam od pewnego czasu szukam jak podłączyć prądnice/alternator w mz i nie mogę znaleźć. Zakładam nowy temat bo nie mogę sobie poradzić z tym a każdy temat inny i nie działa u mnie nic. Proszę o dokładne instrukcje jak i co tak jak dla laika :) Proszę o dokładne rozrysowanie jak sprawdzić stojan omomierzem, cewkę wzbudną i resztę. Czy przy zapłonie...
Problem polega na tym, że zajmuje się obecnie starym Mercedesem i nie ma on ładowania na wolnych obrotach, a po dodaniu gazu napięcie ładowania rośnie do 16,5V. Zapewne regulator, który został użyty nie jest oryginalny i ma oznaczenia na stykach 15 i 67. Na alternatorze jest styk B+ oraz 3 inne piny DF, D-,D+. Jak dla mnie czarna magia. Wiecie jak podłączyć...
musze podłączyć usiebie w maszynie samojezdnej alternator który ma 4 styki i mam do niego regulator z 3 stykami jest to czeski alternator i czeski regulator instalacja 24V. na regulatoże są 3 styki i mają oznaczenia 54, MD (chba mogłem coś pokręcic ale napewno sa tam jakieś 2 litery) i B-. Wydaje mi sie ze jest tutaj potrzebny jeszcze przekaźnik mam...
Jest może jakiś przekaźnik w aucie ,który zwiera styk ,cewka zaczyna wytwarzać pole przy min.14V ? Znalazłem przekaźniki z oznaczeniami 14V ,ale podobno są dla 24V ,a mi chodziło o włączenie obiegu jak będzie pracował alternator.
sprawdzić czy na tej wyczce co dochodzi do alternatora jest napiecie na kablu co dochodzi do styku S alternatora,jak i czy jest napiecie na głównym kablu prądowym. Sprawdzić bezpieczniki zabezpieczenia pionowego-będzie tam jeden o oznaczeniu BAT lub ALT.
To nie jest 16, tylko daję małego uciąć że to jest IG, co oznacza ignition, czyli ma się tam pojawic prąd jak kluczyk jest na palenie. Dalej-będzie jeszcze styk L ( lamp) do kontrolki.
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
To najprościej szukać schematu Toyoty, Mazdy, Daihatsu itp regulator był stosowany w latach 76-85 i wątpię czy styki są dobre wg mnie gra nie warta świeczki ale twoje prawo.P
bardzo podobny jest w huyndaiu Pony tylko ten ma chyba dodatkowe wyjscie wirnika do podlaczenia obrotomierza. Ten gruby bialy to wiadomo bezposrednio do akumlatora. styk L to kontrolka ladowania wpieta pomiedzy L a 12v po stacyjce styk S to prawdopodobnie napiecie odniesienia i podlacza sie typowo to do styku +12v po stacyjce Ale ostatnio mialem w rece...
Oznaczenia jakieś do tych zacisków na alternatorze są? Jakiś typ alternator jest do odczytania? Po kolorach przewodów nie dojdziesz?
Viper555 mam jeszcze jedno pytanko okazało sie ze na zakupionym regulatorze sa oznaczenia G,G,R, L.E,B+,C z TYM że w miejcu gdzie jest R niema styku,a z alternatora wychodza 3 kable czy jest jakaś inna możliwosc podłaczenia lub czy można do tego alternatora podłączyć inny regulator orginalny kosztuje ok 400zł
Ja to widziałem, ale nic z tego nie wynika. Po pierwsze pokazany jest regulator z dwoma stykami i innymi oznaczeniami, po drugie przewody wychodzące z alternatora wchodzą w wiązkę i nie wiem który jest który jak wychodzą z wiązki. Potrzebuję "łopatologicznego" opisu tzn. przewód który był podłączony do LK w regulatorze mechanicznym podłączyłem do styku...
chyba mogę to zrobić równie dobrze przy alternatorze bo oznacza to zwarcie styków M i R alternatora??? A tak poważnie - który kabel wypiąć aby ciągnik mógł pracować ale nie pobierał prądu (abym nie rozwalił akku)? Światła mi nie potrzebne obecnie bo pole za domem, silnik uruchomi się leciutko a po robocie i tak pójdzie pod prostownik (alternator będzie...
Przekaźnik to za mało. Proponuję komparator, który wykryje napięcie powyżej 13,8V, co oznacza pracę alternatora i silinika. Powyżej tego napięcia włączy przekaźnik, poniżej wyłączy. Sam przekaźnik pewnie będzie musiał mieć 2 pary styków, żeby podać napięcie potrzebne do cofnięcia siłownika? [url=https://www.google.com/search?q=kom...
Przy alternatorach na ogół jest minus na masę, a plus na rozruszniku. Tylko w ruskich jest odwrotnie. Też kwestia, że jak była wcześniej prądnica to trzeba odłączyć od niej regulator. Do jednego styku regulatora, podajże z oznaczeniem 16 są podłączone dwa kable, które należy połączyć i np. zaizolować, reszta jest niepotrzebna. Standardowo na alternatorze...
Ależ oczywiście że ma ograniczenie prądu. Ależ oczywiście że nie ma. Mógłbyś to poprzeć jakimś linkiem? Gdzie w alternatorze samochodowym jest ograniczenie prądu i na jakiej zasadzie ono działa? I po co pisze na nim zwykle 90A albo 130A skoro ma on jakieś ograniczenie? Pomimo że nie masz wbudowanego ogranicznika prędkości, pobiegniesz 50km/h? Ograniczenie...
Miałem 1.3 mJTD 90KM - super autko, gdy go sprzedawałem miało 270 tys. km przebiegu. Ciche, dynamiczne i ekonomiczne. Rewelacyjne hamulce (mimo bębnów z tyłu). 1.4 8V do miasta jest ok, ale w trasie jest dość głośny, o 1.2 w ogóle zapomnij. W wersji 5D zdarzają się problemy z klamkami tylnych drzwi (można naprawić, albo się przyzwyczaić - w gorące dni...
witam kolego (at)mirosz1 chodzi mi o ten obrazek co zapodałeś i tam jest w punkcie nr.3 pokazany czujnik temperatury , czy dobrze rozumiem , i jeszcze jedno pytanie czy po rozłączeniu wtyczki kabla dochodzącego do dogrzewacza gdzie trzeba podłączyć te kabelki do pompy +12v i do pieca gdzie trzeba zmostkować te kabelki. U mnie są takie kolory kabli...
https://obrazki.elektroda.pl/7362998600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Na przedstawionych zrzutach ekranu widoczne są dwa błędy: - P1607:82-2A – „Obwód wyjściowy MIL (lampka kontrolna awarii)”. - U0401:68-2A – „Nieprawidłowe dane otrzymane z elektronicznego modułu sterującego (ECU)/modułu sterującego silnika A”....
oznaczenia styków oznaczenia alternatora alternatora oznaczenia
lublin piaski iveco daily problemy klimatyzacja uziemienie ekranowania
pilot uniwersalny schemat zwrotnicy
Alternator do Dodge Grand Caravan 2012 - VIN 2C4RDGDG2CR314318 Lodówka działa, ale nie mrozi – przyczyny i rozwiązania