Witam. Mój problem polega na tym, że moja felicja pewnego razu po prostu już nie odpaliła. Nie jestem aż takim specem więc potrzebuje waszej pomocy. Mianowicie brak jest iskry. Nie wychodzi ona w ogóle z cewki. (sprawdzałem podłączając bezpośrednio świece). Jednak uważam że to nie cewka jest uszkodzona(lub nie tylko ona) bo sprawdzałem również na innej....
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie cewki zapłonowej w skodzie octavii 2.0 2002 r. Sprawa wygląda tak. Moja skoda miała zmieniana uszczelkę pod głowicą , świece, 2 razy kable (pierwsze były felerne ) ale sprawa z kablami rozwiązana. Przy zapalaniu, pracy na zimnym silniku w deszczowe dni słychać jakieś stuki z okolic cewki. Silnik ma oznaczenie AZJ...
Witam . Kupiłem ostatnio cewke jak na rysunku lecz nie wiem jak ją podłączyc nie moge znalesc na necie oznaczeń pinów jak widać sa 3 dwa podpisane cyframi 3,1 jeden bez oznaczenia prosze o pomoc .chce to wykorzystac w wynalazku a nie aucie i prosze o wyrozumiałość
Witam serdecznie. Mam Skodę Fabie Ambiente 12V HTP. 5 drzwi hatchback 1.2 Litra benzyna 47 KW. Jak w temacie pytam o cewki do świec zapłonowych, w zasadzie nie wiedzę różnicy między nimi, tylko ewentualnie w nazwie. 2x delphi CE20030-12B1 ( KX 28 C ). 1x delphi CE20030-12B1 ( KX 41 C ). 1. Czy jest w nich różnica poza oznaczeniem. 2. Czy można je ze...
Cześć wszystkim, dziś rano podczas jazdy, niecały kilometr od startu zapaliła mi się ikonka kontroli trakcji, a zaraz potem check engine. Samochód stracił trochę na mocy i ogólnie nim telepie jak na fotelu do masarzu. Pacjent: Skoda Octavia II FL Kombi, 1,6 MPI. Przeszukawszy forum i internet przy tych objawach wychodzi, że to może być cewka, kable...
Witam! Posiadam Skodę Fabia 1.2 HTP, 64KM, 2003r, silnik AZQ. Objaw to kontrolka Check Engine oraz błąd: 17848 - EGR Valve (N18): Open Circuit P1440 - 35-00 - - 17848Zawór recyrkulacji spalin - przerwa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem Silnik chodzi OK, nie trzęsie nim, obroty w normie, przyśpieszenie również OK tylko ten nieszczęsny...
Odgrzebuję temat. Mam problem - kupiłem cewkę do fabii, która okazuje się cewką z felicii. Cewka jest identyczna, pasuje do rozstawu świec. Ma jednak inną wtyczkę. Wtyczka też jest 4 pinowa. Na tej z felicii też są dwa przewody grube i dwa cieńsze. Sprawdzałem napięcie na poszczególnych pinach od 1 do 4 po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu multimetrem....
witam wszystkich mam problem ze skoda felicjka mianowicie padl mi rozrusznik wirnik zrobil zwarcie do masy i skopcila sie troche instalacja tzn kabel od elektromagnesu przy rtozruszniku rozebralem instalacje poizolowalem kable zalozylem nowy rozrusznik ikreci ale nie pali doszedlem do wniosku ze cewka padla zalozylem druga i idpalil ale po przejechaniu...
Wyjmij przekaźnik pompy paliwa. Zrób mostek/zworkę pomiędzy pinami 17 i 23 (oznaczenie w gnieździe przekaźnika). Jeżeli pompa działa i auto odpala to zobacz czy po włączeniu zapłonu - przekręceniu kluczyka w stacyjce - pojawia się plus na pinie 19. Sprawdź to za pomocą żarówki wpiętej między masę a ten pin - nie używaj miernika do sprawdzenia bo może...
pływak; wg kolorów standardowe oznaczenia -czarny oznacza masę -u mnie jest to plus karoserii mam tam +12V. -żółty to zasilanie . -niebieski to sygnał Podłączyłem to miedzy pin 1 i pin3 i wskaźnik paliwa się nie wychyla, zarówno jak zamieniłem końcówki przewodów. Dlatego pytam /przewody sprawdzone ciągłość/ bo jak to inaczej ma działać?. Wskaźnik paliwa;...
Nowa cewka 4226 jest chyba niedostępna,w każdym razie nie widzę jej w ofercie Zelmotu Więc pozostaje ta z Biazetu,jednak nowa to koszt ponad 45zł.Więc nie pozostaje nic innego,jak udac się na złom,i butelkę "zupki chmielowej" wycyganić jakąś cewkę od poloneza elektronika-powinna mieć oznaczenie 4226,oraz nalepkę z napisem Elekctronic Ignition Coil.Można...
witam pacjent to skoda fabia silnik 3 cylindry oznaczenie silnika BME zle pracuje na pierwszy cylinder, swieca i wtryskiwacz ok VAG "wypluł" bład 16685, P0301 " Cylinder 1 stwierdzona przerwa w zapłonie" czyżby cewka ??????? czekam na info w temacie pozdrawiam T
Witam wszystkich ponownie1 Przez kilka dni bylem chory,trochę zaniedbałem skodę. Nadal nie mogę odpalic - ale poczynilem kilka prób.proszę o pokierowanie moimi działaniami. Udało mi się uruchomić pompę i iskrę.Przełozyłem bezpiecznik nr 4 i zamieniłem stycznik sterujący wtryskiem i pompą.Bez skutku.Podałem napięcie na bezpiecznik nr 4.pojawiła się iskra...
Na cewce masz oznaczenia B+ i 1 B+ plus po stacyjce 1 impuls na wyzwolenie iskry z moduółu zapłonowego Jeśli na B+ masz t po stacyjce a na 1 jak kręcisz rozrusznikiem to pojawia sie masa i zanika czyli kontrolka bedzie mrugać wszystko ok czewka uszkodzona jak nie miga to szukasz dalej
Przez styk od rozrusznika płynie większy prąd. Ja bym został przy fabrycznej instalacji. Najwyżej dołożyłbym przekaźniki. To co kolega nazywa " stykiem od rozrusznika" nazywa sie włącznikiem elektromagnetycznym , którego cewka załączana jest ze stacyjki co widać na poniższym schemacie Rozważam możliwość podpięcia zamiast stacyjki jakiegoś przycisku...
Witam. Mam mały problem z moim autem mianowicie nie pracują w nim wentylatory. Sprawdziłem je na krótko podłączając je do akumulatora i oba działają poprawnie czyli kręcą się na I biegu i na drugim. Wyeliminowałem czujnik temperatury drogą dedukcji ponieważ po włączeniu klimatyzacji też nie działają. Podejrzenie pada na sterownik tych wentylatorów o...
Przy lewym kielichu amortyzatora. Wystarczy zamienić dwa przewody przy sterowniku lub podpiąć tam diode LED z rezystorem 1kOhm by wiedzieć czy ze sterownika wychodzi sterowanie na cewkę. Przydało by się oznaczenie silnika lub rocznik by móc powiedzieć ktore to piny we wtyczce sterownika silnika. Skoda to silnik 1.3 mpi, 98 rocznik. Ireneo, za takie...
Schemat od Polo ale to jedno i to samo jeżeli chodzi o sterownik silnika. Zwróć uwagę na przekaźnik J271 (ma różne oznaczenia w zależności od kodu silnika i rocznika: 100, 103, 109 , 429), gniazdo nr 10 lub 15 - dolny rząd, pierwszy z lewej (10), pierwszy z prawej (15). Przekaźniki są nad nogami kierowcy. Ten przekaźnik zasila wtryski, cewki zapłonowe...
„Elektryczne szyby” w samochodzie. W samochodzie Skoda Octavia I kombi były cztery korbki w drzwiach, więc trzeba było opracować i zamontować elektryczny system sterujący otwieraniem i zamykaniem szyb, oraz wymienić podnośniki szyb. Zamontowane zostały oryginalne podnośniki fabryczne, z oryginalnymi silniczkami, jednak po małej modyfikacji....
Witam, Mam problem z 1.8T 150ps VW Bora (to samo co Golf), oznaczenia silnika AUM, 2001r błędy z VCDS: 16684 i 16688 czyli wypadanie zapłonów, oraz cewka 4 cylinder jak dobrze domniemam... Świece nowe, mniej jak pół roku temu zmieniane na NGK, to samo cewki, ale dla testu założyłem nową cewkę NGK na 4 cylinder, świece wykręciłem, wyglądają super są...
witam serdecznie 1. Diody Osrama nie są droższe a jedynie niedostępne. Od pierwszego kwartału zeszłego roku ze względu na rosnące zapotrzebowanie na diody producent tego modelu kazał nam za długo czekać na swoje wyroby i dlatego zdecydowaliśmy na wymianę na samsunga z którego dostępnością nie mamy problemów. Każdy może sprawdzić i się dowiedzieć, że...
Aż tyle rodzajów elektrod to nie znam i tego nie ukrywam bo spawaczem nie jestem spawałem przeważnie różowymi, bo tylko stal, ale też czarnymi, białymi i bez oznaczenia. Te ostatnie co tylko wiem z doświadczenia, że są dobre w spawaniu i odporne na korozję. Sposób obliczania spawarki gdzieś na forum widziałem wczoraj bardzo podobny do mojego poza jednym...
Przycisk „start-stop” w samochodzie (modernizacja 1) Opisany w miesięczniku „Elektronika dla wszystkich” nr 12/2003 przycisk „start-stop” w samochodzie mojego autorstwa, w ciągu pięcioletniej już eksploatacji okazał się bardzo pożytecznym urządzeniem i sprawuje się bardzo dobrze. Po tym okresie użytkowania ujawniła...
Będą pasowały, tylko musisz kupić kostkę 4-ro pinową w ASO Skody bo pasuje jak ulał(wtyczka od cewki zapłonowej) kosztuje około 25PLN oznaczenie 1j0 973 724 tylko sprawdź czy jest z pinami jak nie to musisz dokupić :)
Witam, trafił mi się do naprawy licznik ze Skody Yeti. Jedną z usterek jest to, że mikrokontroler zamiast 12V na wejściu urządzenia widzi ok 6V (odczyt interfejsem diagnostycznym) i jest to problem przerywany, czyli czasem widzi 12V. Licznik faktycznie dostaje 12V, nie ma żadnego zwarcia, widzę to po wyświetlaczu i podświetleniu, tylko MCU raportuje...