Przeniesienie napędu przyjacielu. Pewnie półoś.
Jeśli nie ma żadnych luzów na drążkach, to można zadać pytanie- czy auto nie miało żadnej kolizji przodem. Jeśli tak, to może mieć delikatnie wygiętą półoś napędową, lub uszkodzony przegub półosi w skrzyni.
Drążek jest w środku mieszka, a to poniżej, też z harmonijką to półoś.
ja bym to na początek umył benzyną ekstrakcyjną (taką w spreju) a potem zobaczył z czego się leje bo tak jak napisałeś to masz podejrzenia co do trzech miejsc wycieku, obstawiałbym uszczelniacz półosi ze skrzyni biegów bo to przypadłość "francuzów", ale zacząłbym od umycia całości
Tylko z poziomu gleby jak to określiłeś najlepiej zwalic kata potem masz dojście do rury sącej i odkręcasz ją a do wyciągnięcia turbiny musisz wymontowac półoś.
Problem rozwiązany, mechanizm różnicowy i półoś wymienione.
Odkrecasz nakrętkę na piascie, w podporze odkrecasz 2 nakrętki tak aby śruby wyszły z podpory (łeb na fasolki) i trzymają łożysko na półosi. Wyciągnąć przegub z piasty i wyciągać półoś.
Taka uwaga, zdarza się że łożysko jest zapieczone w podporze i uwolnienie śrub młotkowych niewiele daje, kiedyś w P205 musiałem odkręcić całą podporę i gimnastykować się żeby wyciągnąć całość z półosią
Proponowałbym zmiennik z gps. Podaj dokładny rok to sprawdzę w katalogu za ile można ją dostać. Prawa czy lewa?
Nie wiem czy skręciłeś półoś z piastą, i czy zalałeś już skrzynie (a to byłby błąd). Możesz trochę odsunąć zwrotnicę żeby wahacz wskoczył, i półoś tez wejdzie na swoje miejsce. A piastą zawsze pokręcić możesz.
Dzięki .Czyli jak odkręcę sworzeń,końcówkę drążka i półoś nic się nie stanie?
Witam! Mam pytanie dotyczące wymiany osłony gumowej przegubu półosi w Citroenie C3, osłona od strony skrzyni biegów, półoś krótsza. Wymieniałem już kilkakrotnie osłony półosi w różnych autach, ale nigdy w Citroenie i zawsze od strony koła (taka była potrzeba). Czy trzeba wyjąć półoś z auta, czy trzeba rozebrać wpierw przegub od strony koła. Co trzeba...
Witam, mam problem ze zdemontowaniem osłony przegubu wewnętrznego w Citroenie Berlingo 1.4 z 1996roku https://obrazki.elektroda.pl/9565228700_...
Sprawa wygląda tak : Popatrz czy otwór w którym ma byc pół os jest na przeciw otworu starej odpory tzn czy podpora ma otwór tak samo oddalony od mocowania jak stara podpora po prostu chodzi o to żeby otwór na os był w spół osiowo z wyjściem dyferencjału żeby nie było tak ze zakręcasz podporę i chcesz ja dokręcić do mocowania ale musiał byś ''nagiąć...
Czy ktoś mógłby podpowiedzieć w jaki sposób zrobić te pomiary. Nie chcę po prostu uszkodzić sterownika komputera, bo pomiar też go przecież dotyczy. Podczas wymiany czujnika wydawało mi się, że zębnik (ślimaczek) jest w porządku. Czy mechanik rzeczywiście mógł coś uszkodzić wsuwając półoś na swoje miejsce?
Zdejm opaskę z osłony wewnętrznego przegubu wyciągnij półoś ze środka zdejm zabezpieczenie potem element z pierścieniami i zmieniasz osłonę.
Witam wszystkich Muszę wymienić półoś lewą w citroenie xsara 1999r 1.4i z abs wersja coupe. Znaleźliśmy dwie pasujące do tego modelu, obie posiadają następujące wymiary : Zewn. uzębienie, od strony koła =25, Zewnętrzne uzębienie, od strony mech. różnicowego=22, ilość zębów pierścienia ABS=29 natomiast różnią się długością...jedna jest 22mm dłuższa....
Citroen jumper 2.2 hdi 2002. Wyszła mi półoś ze skrzyni przy naprawie zawieszenia. Poleciało trochę oleju. Olej czarny jak silnikowy wiec przez przypadek wyszło ze zdało by się go wymienić. Obejrzałem skrzynie od dołu, od boku, przodu i nie widzę żadnego korka do wlewu lub kontroli oleju. Ile oleju powinno wejść i gdzie jest korek wlewu? Pytam, zanim...
Może półoś trafiona
Chyba najpierw trzeba ustalić skąd cieknie... Popękały gumy nazwane tutaj na forum "maczety" :D Czy tylko cieknie z uszczelnienia łożyska owej manszety. W każdym razie nie ma związku z samą półosią.
Witam. Mam pytanie a mianowicie posiadam jak w temacie Citroena Xsare 1.4 1998r. I często mam tą samą usterkę aż zbyt często chodzi tutaj o półoś prawą w ciągu miesiąca czasu wymieniłem ją 3 razy ponieważ się rozleciała i to każda w jednym i tym samym miejscu po prostu otworzył się przegub. Zdaje mi się że musi być jakaś przyczyna że te półośki się...
Jakby nie było oleju w skrzyni to by nie ruszył z miejsca. skręć kołami max w prawo i lewo, wbij D i zobacz czy któraś półoś się nie kręci, może rozleciał się przegub
Który rok tego berlingo w starszych modelach masz czujnik prędkości na skrzyni biegów w okolicy wyjścia prawej półosi u góry
Podporę prawej półosi zobacz.
Chodzi o pierścień czujnika ABS-u?
Jaki rok tego citroena.
Jedyne co ci wyleci ze skrzyni to olej i na to się przygotuj, a igiełki to raczej wysypują się z Renault'ów.
Witam Posiadam citroena c4 Grand Picasso 2.0 HDI skrzynia MCP czyli manual z robotem do miany biegów. Mam takie pytanie wymieniałem sprzęgło razem z dwumasem i wysprzęglikiem. Czy jest możliwe żeby olej ze skrzyni wyciekał z pod wysprzęglika ??? Pytam ponieważ tuż po wymianie zauważyłem wyciek pod autem....pojechałem na kanał i pod spodem wszystko było...
Witam wszystkich zainteresowanych. Dzisia .j miałem okazję zmierzyć się z citroenem c 5 .Biały dym ,brak mocy.Turbo, ale jak wyjąć? Po przekopaniu Googla było - odkręcić sanki ,poluzować maglownicę , wyjąć prawą półoś etc...etc... W końcu ktoś rzucił(dzięki Panie za ludzi inteligentnych), że trzeba przesunąć silnik do przodu o jakieś 4 cm i turbo wyjdzie....
A jak mechanizm różnicowy? Łożyska kół? Teoretycznie jeśli po wymianie półosi problem ustępuje, to na logikę to winowajca... Skoro półoś jest stosunkowo długa i masz starą to daj ją do sprawdzenia, komuś kto jest to wstanie sprawdzic dynamicznie.
Trzy, przy rozrządzie, przeciwległa na skrzyni oraz dolna(najczęściej wyrabiająca się) zintegrowana z mocowaniem półosi.
witam kod silnika DV6FD) A model skrzyni skoro o półosie pytasz?
Ehhhhh. Stawiałbym na którąś półoś .Też mam zx-sa i wyło po wymianie 1 uspokoiło się. Niestety koszt to około 200 zł. Daj mechanikowi to obejrzeć ,bo wycie to dość ogólne stwierdzenie.
czujnik jest nowy i daje sygnał na abs. Niestety abs nie działał dalej więc zacząłem od zdjęcia kół i jedna półoś nie ma zębatki abs 8-O. No więc abs nie ma prawa działać podczas jazdy ale czy powinien przejść procedurę testową czy nie? Bo oporność czujników jest wzorcowa.
Sprawa zakończona i opiszę w skrócie jak to zakończyłem. A więc pierscien zabezpieczający był za gruby i trzeba było ręcznie szlifowac następnie założyłem nowy uszczelniacz i przechylajac maksymalnie auto na prawą stronę przez otwór na półoś dolałem ok 250ml później złożyłem resztę jest ok autko śmiga od jakiegoś ok 3 tygodni i nic się nie dzieje. Dziekuje...
Sugeruje zrobić wyważanie z optymalizacją. Polega to na tym, ze wulkanizator na maszynie z dociskiem sprawdza bicie koła i ustawia oponę na feldze w taki sposób żeby bicie z opony i felgi się wzajemnie znosiło. Miałem podobny przypadek w Citroenie C4 GP w którym jest bardzo wrażliwa maglownica - przerobiłem kilka kompletów kół i felg, w końcu kupiłem...
To chyba jakaś bzdura ,ja mam wyciągnięty czujnik wału i autko pali na rys. Też mam zx-a 1.4 i sam przy nim robię. Więcej info znajdziesz w klub cytrynka. Znajdziesz tam między innymi jak sprawdzić silnik, kody migowe lub jak sprawdzić daną usterkę. Życzę powodzenia ! Tam naprawdę są konkrety tylko trzeba poszukać. Dodano po 4 Jeśli chodzi o części...
Wymienić było łatwo - od góry. W 2.0 HDi turbina znajduje się z tyłu silnika u jego dołu, gdzie blisko przechodzi półoś napędowa. Dodatkowo rury od powietrza, kolektory wydechowe i EGR, wszystko upchane tak że do niczego nie ma dojścia. Silnik z resztą pochylony do tyłu, zastanawiam się czy wychodziły wersje z kierownicą po prawej stronie bo by serwa...
Było wymieniane łożysko lub półośka klocki lub cokolwiek robione przy tym kole? Rozebrać wymyć wyczyścić
luz w skrzyni albo na półosiach. Czy jest to możliwe? Jak najbardziej!
Amortyzatory są w porządku. Dodam, że ucieka olej ze skrzyni biegów. Nie wiem, czy to może mieć związek. No właśnie może, do sprawdzenia przeguby,półosie. Leje na uszczelniaczu przy wewnętrznym przegubie?
na półosiach niby nie ma luzów. To trzeba sprawdzić.
Przeguby - jeśli przy mocno skręconych kołach nie klekoczą to chyba są w porządku. A co masz na myśli pisząc " połosie", i "łozyska?
Miałem kiedyś Citroena AX, a to bliźniacza konstrukcja i półoś była razem z przegubem zewnętrznym bez możliwości demontażu. Osłonę wymieniłem odginając w wewnętrznym przegubie po obwodzie metalową osłonę, następnie demontaż przegubu trójpalczastego i montaż nowej osłony przegubu zewnętrznego i resztę czynności w odwrotnej kolejności.
No, a od spodu nic nie widać? Nic nie widać skąd kapie? Gdzie jest mokro? Osłony gumowe na półosiach całe? Suche? Ogólnie oglądnąć wszystko od spodu.
Witam Rozstaw przedniej osi w c3 wynosi ok. 1435 mm. Z kolei w seicento wynosi on 1265 mm. Cały Fiacik ma nie dużo ponad 1500 mm. Może rozejrzyj się za silnikiem od punto 1.2 16V ? Z tego co wiem wielu ludzi swapuje właśnie te silniki. A w czym problem przerobić półosie?
nadajnik masz przy półosi(chyba lewej) w skrzyni biegów,albo możesz wyjąć zegary i tam podpiąć
Witam, Mam ten samochód prawie 2 lata, ostatnio pojawił się problem ze skrzynią biegów, były sprawdzane półosie. Po złożeniu samochód odpalony po 50 m zgasł, rozrusznik kręci, ale nie odpala. Wiem już, że pompa nie podaje paliwa. Czy to może być związane z z usterkami czy błędami w komputerze, po uprzednim sprawdzaniu skrzyni biegów, czy jeżeli są...
myślałem o francuzu np. citroen ale to chyba HYUNDAI pony -przydałoby się podać jakiej są długości
Ja rozwiązałem podobny problem dając silnik i skrzynię od malucha, zablokowałem w skrzyni mech. różnicowy, wyprowadziłem jedną półoś i "wpuściłem" napęd na skrzynię biegów podobną do Żuka i tylny most jaki Ci wpadnie w łapy. Do tego koła od stara 66. Mają metr średnicy i nawet bez powietrza można na nich śmigać. Felgi zespawałem ze sobą. Pasowały chyba...
Prędzej wyrobi się łożysko podpory albo dostanie luzu w aluminiowej obudowie niż wewnętrzny przegub półosi. Jak wygląda podpora - jest dużo zdjęć necie - tu przykładowe:
Powiedźcie mi panowie, czy skrzynia dp0 to dobry wybór szukając auta w automacie? Chce kupić scenica 2 1.6 AT i się zastanawiam nad taką opcją. Teraz ujeżdzam 5HP19 i jest OK. Nie szarpie, biegi zmienia płynnie. Przełączanie PRND jest bez szarpnięć - czy też takie plusy posiada dp0? ;) Różnica między pracą 5HP19 a DP0 ( AL4 ) to przepaść. Oczywiście...
szkrzynie zakładam z c5 tylko pozostaje przerobić półosie muszą zostać wydłużone i wyważone. No to jak nikt nie ma żadnego schematu?
Dokładnie taki ,urwało go jak syn dzwona zrobił i półośka go skiereszowała .
witam przy wymianie wahaczy wyskoczyła mi półośka i wyciekł olej ze skrzyni biegów. Którędy mam go dolać? Ile ma go być i jak sprawdzić czy jest go wystarczająco? No i co lepiej doleć do wystarczającego poziomu czy wymienić cały? Z Góry dzieki za pomoc
Wszystko było ok, wymienili tylko osłonę przegubu - i tutaj nie pamiętam, ale wydaje mi się, że chodziło o tył. Masz auto z napędem na wszystkie cztery koła? Do sprawdzenia sprzęgło, przeguby (są z przodu, przy półosiach napędowych). Niemniej i tak się pewnie nie obędzie bez holowania auta do mechanika.
W beemce. miałeś łatwiej bo skrzynia wzdłużna, brak półosi do wymontowania itd. Tutaj trzeba odkręcić półosie, odłączyc zwrotnice od wahaczy, podwiesić albo podeprzeć silnik. Nie wiem jak w Nemo, w niektórych autach trzeba zdemontować sanie bo inaczej skrzynia nie wyjdzie.
Witam. Korek do sprawdzenia poziomu jest obok lewej półosi,olej nie podlega wymianie. :D Na marginesie :mam berniego 1,4 z 2000 r,może by tak mały fanklub? :sm16:
witam od 4 lat jestem szczęśliwym posiadaczem citroena berlingo 2004 rok 2,0 hdi oprócz upierdliwego szarpania 1500,-220 obrotów autko jezdzi jak złoto czasem jest ono mocniejsze czasem słabsze a czasem wcale nie szarpie ...... auto nie zamulone gdyż regularnie robi większe trasy paliwo tylko orlen ew orlen werwa oleje filtry orginał i na czas problem...
Szkoda, że nie udało się uzyskać odpowiedzi. W związku z tym musiałem to sprawdzić na własnej skórze. Po dwóch próbach się udało. Więc skrzynia 20DM59 (od peugeot 407 2.0 benz) nie pasuje (tzn na upartego pasuje, ale doszedłby do wymiany koszt półosi bo od 1.8 były za długie o 1 cm). Drugim podejściem była skrzynia od Citroena C5 1.8 o oznaczeniu 20DM70...
Witam. Jeżeli słychać z prawej strony wibracje pomiędzy 1500 a 2000 obr./min , szczególnie przy dodawaniu gazu macie wybitą podporę półosi . W niektórych modelach była aluminiowa i właśnie ta ulega uszkodzeniu , drgania powodują rozbicie gniazda łożyska w podporze. Wymiana na żeliwną i po problemie.
Przyczyną awarii była pokrywa górna silnika która spadła za silnik podczas jazdy i stąd ta lupniecie nie wiem czy ona spowodowała przez tarcie na półosi zgaszenie silnika czy w jakiś inny sposób ale auto w ruchu na zgaszonym silniku = anomalia skrzyni automatycznej. Mimo to postanowiłem wymontować i ocenić stan wewnętrzny skrzyni.
Zauważ ze silnik (zespół razem ze skrzynią) trzyma się w 3 miejscach, a jedno miejsce jest na skrzyni. Podwieszasz silnik, wyciągasz półosie. Odkręcasz skrzynie. A czy przypadkiem HDI 110KM nie miało już dwumasy? W sprzęgło mogło się rozsypać, łożysko mogło się zablokować, wycisk też mogło uszkodzić. Zanim nie rozbierzesz nic nie ma pewnego.
Witam. Posiadam Citroena C5 2.0HDI 136km z małym przebiegiem prawie 400tyś km. :) Sprawa wygląda następująco, karoseria w b,dobrym stanie, zawieszenie hydrauliczne również, pełne wyposażenie, elektronika sprawna. Z silnikiem jest już gorzej. Sprzęgło ślizga, turbina do regeneracji, pompa WC się łuszczy a olej cieknie z każdego możliwego miejsca. Chce...
Odpinasz półosie, wydech, odłączasz instalację elek, paliwową, chłodzenie i wszystko co łączy silnik i skrzynię z budą, odkręcasz łapy silnika i skrzyni i drzesz cały napęd żurawiem do góry Opcja druga i łatwiejsza to podnośnik, czynności te same co wyżej plus demontaż sań zawieszenia, ułożenie zespołu napędowego na podstawce lub oponach i wyjazd budą...
W Renault także zdarza się, że ta sama część ma dwa różne numery w innych modelach lub po prostu wchodzi "ulepszona" część pod nowym numerem. Tutaj w Connect-ie wymieniłem silnik 8 zaworowy 1.6 TDCi 115 KM T1GA na odpowiednik z Citroena, Peugeot 1.6 eHDI. Ale np. mocowania podpory prawej półosi są w innym miejscu, ten Citroen/Peugeot ma miskę oleju...
Ja niestety nie mam warunków aby to zrobić samodzielnie a wszyscy mechanicy mi odradzają i twierdzą, że będę miał później problemy. Koszta które ich zdaniem będę musiał ponieść to 2800zł co staje się nieopłacalne. I jeszcze mała uwaga co do tego o czym piszę bo posiadam C8 z tym samym silnikiem ale mówią, że łapa i wiele innych części nie pasuje i będę...
Bez blokady na wał będziesz miał problem. https://obrazki.elektroda.pl/6698746200_... Blokada to nr 2 i 3 na rysunku. Zależy czy to automat czy manualna skrzynia. Koło paska rozrządu na wale jest bez klina i dociskane jest kołem pasowym paska osprzętu. Przez to trzeba zablokować wał wkładając blokadę w koło zamachowe, blokadę wkłada...
Witam jeśli chodzi o pompy od wspomagania to tylko nadają się pompy takie jak ta od audi, zaczynałem z pompą od citroena - niestety zbyt mało wydajna, potem była pompa od ursusa C-330 - i ta gasiła silnik była zbyt wydajna, a ta od audi jest tak w sam raz podnosi ciężary nawet do 300kg wiec do takich konstrukcji jak najbardziej polecam... Dodano po...
User 64 Nie uważnie czytałeś . To nie była tylko cewka i termostat . Wymieniłem jeszcze : świece, pasek wielorowkowy i napinacz , pompę wody , rolki paska, pompę olejową (akurat to niepotrzebnie ) prawy przedni zacisk hamulcowy , klocki przód , lewy wahacz przód , sprężyny zawieszenia przód , oba zimeringi półosi , łożysko podpory półosi ,dolne sworznie...
Mam c5 w kombi 2.0 hdi 150KM ( MK III) z 2016 blue hdi, na pierwszych 3-4 biegach jak mocniej nacisnę gaz i jest większy moment obrotowy trzęsie budą auta. Wymienione zostały półosie, dwumasa ze sprzegłem-komplet, poduszki pod silnikiem, egrm przepływomierz, czujnik cisnienia doładowania a objawy są cały czas takie same. Skrzynia ładnie pracuje, nic...
Różnica nie zauważalna poza wyskakującymi biegami,ukręconymi półosiami i zajechanym wałem włącznie z panewkami-to podstawowe różnice.Przy wersji cywilnej nie dało się zbytnio katować wozu gdzie ja swoim wyczyniałem różne cuda przez kilka lat eksploatacji a przy końcu nawet wyrywałem nim drzewa w ogrodzie:)
Po wylaniu nadmiaru oleju skrzynia działa jak złotko. Wszędzie sucho i działa płynnie. Dziękuję za pomoc. Ps. A tak z ciekawości na przyszłość. Czy każda skrzynia tego modelu montowana przecież w dziesiątkach samochodów citroen, peugeot, renault, czy fiat ulisse jak wyczytałem pasuje do mojego samochodu? Czy w przypadku awarii mogę po prostu kupić skrzynię...
Dzień dobry, mam zjedzonego przez rdzę Berlingo 2002 ze zdrowym 2.0 HDI 90 km siemens; 400kkm ale korekty na wtryskiwaczach minimalne. W drugim aucie Partner 1 kończy się 1,9D DW8 2000r ale belka jest w idealnym stanie, blacha bez dramatu, magiel igła. Chcę wyciągnąć zastąpić w Peugeocie dotychczasowy 1,9D DW8 tym 2.0 HDI 90KM z Berlingo, które poleci...
Witam serdecznie, posiadam Partnera I z silnikiem 1.4 8V, który ma zawrotne 75KM + instalacja IV gen., BEZ wspomagania kierownicy. Nie chcę zmieniać auta, gdyż 1.6 wychodziły dopiero po liftingu i to 16V. Mam okazję na auto od znajomego, mianowicie Citroen Xsara przed liftingiem, z silnikiem 1.6 8V 88KM ze wspomaganiem kierownicy hydraulicznym i dużo,...
Witam szanowne forum. Planuje w swoim berlingo b9 1.6 Hdi z 2010 roku zmienić skrzynie na szybszą. wyczytałem ze do tego celu nadaje się skrzynia 6 biegów z 308. Doczytałem ze półosie pasują z berlingo natomiast nie wiem jak wybierak i wyprzęgnik. Moze ktoś juz przerabiał ten temat?W gre wchodzi też zmiana skrzyni 5 biegowa ale szybsza od tej mojej....
Witam. Mam małe pytanie co do dziwnej anomalii . Ostatnio był wymieniany rozrząd w zakładzie mechanicznym i tak miałem wrażenie jakby stracił jad podczas jazdy ,ale najważniejsze,że po wymianie czuć wibrację-rezonans w chwilę po odpaleniu . Dokładnie gdy opadnie i zaczyna się samochód podnosić , słychać w kabinie rezonans i czuć wibrację.Czasem bardziej,czasem...
No nie, ciekawe gdzie się magicznie podzieje wtedy ruch obrotowy przekazywany przez silnik, skoro silnik pracuje na biegu jałowym, skrzynia ma zapięty bieg a samochód stoi. W normalnym przypadku jest wtedy tracony w konwerterze. A co, jeśli ten jest zablokowany (lock-up)? Jeśli silnik pracuje na biegu jałowym i mamy załączony bieg na D, a samochód...
citroen półoś półoś półoś podpora półoś
adapter kasety schemat termostat danfoss parametry rejestrator trasy
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
Duże akwaria – dlaczego dno klei się z dwóch szyb? Wytrzymałość, bezpieczeństwo, technologia Różnice w jakości wydruku na Xerox 6605: przyczyny i rozwiązania