Da się założyć nowy przegub na twoją półośkę. Trzeba rozwalić stary przegub i założyć nowy tyle że należy pamiętać że zdjąć go już się nie da bez zniszczenia. Robiłeś już takie wymiany przegubów na nierozbieralnych półosiach od Renault ? czy jest opcja wymiany półosi tak żeby potem dało się wymienić sam przegub a nie całą półoś. W Renault masz dwa...
Odkręcić przegub wewnętrzny od kielicha, wyjąć półoś poskładać do kupy i założyć seger zabezpieczający. Jak tego nie zrobisz w ten sposób, to półoś może wypaść w czasie jazdy z przegubu
troche NTG, ale: jeżeli prędkościomierz pokazuje to znaczy że skrzynia jest napędzana. Jeżeli napęd nie jest przenoszony, to mógł rozleieć sie mechanizm różnicowy w skrzyni. Mogł też rozsypać się przegub, ukręcić półoś. Zaciągnij ręczny, wrzuć bieg i puść sprzęgło na pracującym silniku, a potem zajżyj pod spód czy się półoś któraś kręci. Jeżeli się...
Musisz udać sie do blacharza żeby pomieżył ci wszystkie wymiaryauta czy coś sie nie przesuneło podczas wypadku.Często jest tak że po wypadku coś źle wyciągną i potem są takie problemy że coś drży albo źle sie autko prowadzi lub jak w twoim przypadku wypina sie półośka.Obejrz jeszcze dokładnie półoske może jast krzywa lub wykruszył sie rowek w którym...
Wątpię w sprzęgło. Skasowany frez od półosi. Jeżeli kolega będzie kupował- półoś kosztuje tyle samo co półoś+ przegub wewnętrzny+ przegub zewnętrzny.
Sprawdzenie czy przegub napędowy jest zużyty, najlepiej wykonać na kanale. Ale można też pobieżnie "pod blokiem" = stawiasz auto na równej powierzchni, wybierak skrzyni "na luz" i łapiąc dłonią za półoś próbuj nią obrócić lewo-prawo. Najpierw półoś z jednej strony, potem z drugiej strony. Jeżeli da się wyczuć "stukanie", "luzy" to przeguby wskazują...
Półosie z przegubami można sprawdzić samemu. jak chwyci się za półoś nie powinno byc zbyt dużego luzu szarpiąc za półoś w każdą stronę. Można też rozebrać przeguby zwłaszcza wewnętrzne i obejrzeć czy nie są zbytnio wyrobione.
Lewa półoś nie jest podwieszona na łożysku.Prawa tak.Półoś nie rozpina się na łożysku.
Jeszcze nie próbowałem na podniesionych kołach. Ale łożysko nie obstawiam gdyż ewidentnie stuka na dole. Mam jeszcze pytanie co do samej półosi. Półoś prawa jest dłuższa od lewej i na środku jest guma osłona w kształcie walca. Czy pod tym jest jakieś połączenie by przedłużyć półoś? Krótsza półoś jest w całości i ma długość jak prawa do tej gumy.
Czy czasem to nie jest półoś z blokadą? Ona zawsze ciężej wychodziła, trzeba było dobrze ją podnieść w środku i wysuwać, możesz sprawdzić, czy czasem nie blokuje blokada mostu mechanizmu.
Witam tak jak w temacie , muszę wymienić u siebie półoś prawą . Odkręciłem półoś , koło, wyciągnąłem wahacz bo i tak musiałem wymienić tuleje. Wysunąłem półoś z piasty lecz dalej nie mogę wyciągnąć jej ze skrzyni . Półoś przechodzi przez wspornik półosi. Co muszę jeszcze zdemontować? Proszę o pomoc .
Podnieś na lewarku tak żeby jedno koło stało na ziemi.Wrzuć bieg i niech ktoś pokręci kołem.Ty w tym czasie popatrz czy półoś obraca się razem z przegubem wewnętrznym ,ew czy obraca się koło a półoś stoi .W sprawnym samochodzie kołem nie pokręcisz. Jeśli jest dobrze to podnieś drugą stronę i zrób to samo.
Całkiem możliwe ze łożyska na mechanizmie roznicowym do wymiany. Ewentualnie tulejki które lozyskuja polos w mechanizmie. Trzeba wyjąć półoś i sprawdźic.
Prawidłowo, zabezpieczenie półosi to pierścień SEGERA, czy owy pierścień znajduje się na końcu półosi? jeśli tak założyć nowy, jeśli dalej wypada za krótka półoś. Kupiłeś takie auto czy problem zrodził się nagle?
Jak "majstrowałeś" wyciągnąłeś półoś z osłony razem z uszczelnieniem. Jeśli po zmontowaniu z powrotem nic nie cieknie nic nie kombinuj, oczywiście poza dolewką oleju. W tym rozwiązaniu połączenia półosi ze skrzynią nic nie będzie "klikać".
Od strony krótkiej półosi (element 725) nie ma tulei, jest ona z "żeliwa".
Witam. Pacjent to Kia K2500, ukręcona prawa półoś mostu ok. 18 cm od mocowania do piasty. Pytanie, jak wyjąć pozostałą część półosi..
10 min roboty żeby wyciagnac polos a przy wkladaniu zepsuje simering i sie 3 razy bardziej namęczy przy samym trafieniu na wałek i połoś jednoczesnie, radze wyciagnąć półoś ale rób jak chcesz
albo przegub. zapal silnik, wrzuc bieg, pusc srzeglo i zagladaj pod spod. jak cos sie kręci to znacyz ze przegub rozsypany / wysunmięta półoś / ukręcona półoś
Półoś ma bicie promieniowe jest to prawe koło dłuższą półoś
Jeśli nie ma żadnych luzów na drążkach, to można zadać pytanie- czy auto nie miało żadnej kolizji przodem. Jeśli tak, to może mieć delikatnie wygiętą półoś napędową, lub uszkodzony przegub półosi w skrzyni.
Na końcu półosi jest pierścień zabezpieczający który powinien uniemożliwić jej wysuniecie, więc albo ktoś go nie założył albo zrobił to źle. pozdr
Więc szukaj tam. Albo półoś jakiś bubel albo montaż nie poszedł.
myślałem, że przegub zewnętrzny jest już odkręcony Odkręciłem półoś od flanszy wchodzącej do skrzyni. Więc raczej nie odkręcił. może wystarczy odkręcić górną metalową osłonę półosi i próbować ją dać do góry Bingo! Robiłem tak już w kilku autach VAG - najpierw zluzować i wykręcić śrubę przegubu zewnętrznego, potem po odkręceniu przegubu wewnętrznego...
Mercedes W203 Coupe, automat 2,2 CDI. Nie mogłem znaleźć zabezpieczenia przegubu zewnętrznego, zakupiłem więc wysyłkowo używaną półoś. Po otrzymaniu okazało się że półoś ma większą średnicę niż moja, poza tym wszystko pasuje. Czy bedą jakiekolwiek negatywne skutki zamontowania jednej cieńszej (lżejszej) a drugiej grubszej (cięższej) półosi? Niby banalne...
Krzywo przykręcona osłona. Standard. Spuść olej, wyjmij cały McPherson razem z piastą, wyjmij półoś, Ustaw półoś prosto w stosunku do skrzyni, podwieś i ładnie ułóż całą osłonę płasko na całym okręgu skrzyni. Skręć i wlej olej.
Witam. Każde łożysko ma jakiś tam luz. Jeżeli półoś będzie miała duże luzy w łożyskach to wtedy pierścień uszczelniający w zwolnicy nie będzie uszczelniał i będą przecieki oleju. Co do półosi to najlepiej by było zdemontować ją razem z łożyskami. Najpierw musisz wymontować wał koła tylnego by koło zębate napędzane zwolnicy odkryło gniazdo z łożyskiem...
Standard w Dw10. Można się pokusić o wymianę samego kielicha przegubu wewnętrznego ale nie wiadomo jak wygląda tripod więc osobiście wymienił bym cała kpl. półoś.
Sam przegub jeżeli półoś jest dobra.
Ogółem ostatnio zmieniał przegub wewnętrzny i pomyślałem że jak zbijał stary to może poluźnił stronę od koła i blokadka puścila ale wtedy też raczej ciężko żeby wyszedł bo jednak jest na scislo dobrze myślę ? A bo nie doczytałem. A może rozpiął zawieszenie i nie odkręcając przegubu zewnętrznego zbijał wewnętrzny na samochodzie. I przy tej operacji...
Możliwe jest że z innych pojemności będą pasowały,najlepiej wyciągnąć półoś i ją dopasować na miejscu.Co do osłony mechanik musi oszacować stan osłony przegubu jeśli jest ok zostawiłbym oryginał.
Witam, czy do wymiany półosi w C360 konieczne jest wyjmowanie wału koła i dużego koła zwolnicy, czy można jednak to wymienić bez rozbierania całej zwolnicy? AI: Jakie są objawy lub powody, dla których chcesz wymienić półoś w Ursusie C360? Krzywa półoś AI: Czy masz doświadczenie w naprawach mechanicznych i dostęp do specjalistycznych narzędzi potrzebnych...
ja bym to na początek umył benzyną ekstrakcyjną (taką w spreju) a potem zobaczył z czego się leje bo tak jak napisałeś to masz podejrzenia co do trzech miejsc wycieku, obstawiałbym uszczelniacz półosi ze skrzyni biegów bo to przypadłość "francuzów", ale zacząłbym od umycia całości
Trzeba uważać bo czasem potrafią wsypać igiełki z tych łożysk na półosi co w skrzynie wchodzi. Ogólnie proste. Wybić sworzeń, wyjąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Odkręcić 3 śruby na osłonie przegubu wewnętrznego. Wcześniej najlepiej spuścić olej. Wyjąć powoli cała półoś. Zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi która była w skrzyni. Zabezpieczyć taśmą...
Jeśli chodzi o sprężynki to je posiadam tylko akurat do zdjęć nie zakładałem, jutro przekręcę przeguby. Dzięki za pomoc, taki głupi błąd i godzina z życiorysu poszła na główkowanie co z tym fantem zrobić :] Dodano po 5 Jeszcze takie pytanko, czy jak to będzie prawidłowo złożone to półoś długa powinna w tym kielichu być na sztywno; półoś długa powinna...
Półoś mam już wyjętą tylko ten przegub sprawił mi problem Jutro spróbuję podważyć go breszką. Widzę że stosujesz hardkorowe metody. Ja normalnie wyciągam całą półoś z przegubami. Czy ja wiem czy hardkorowe po prostu wiedziałem jak wyciągnąć półoś z przegubu a nie wiedziałem czy przegub jest jakoś inaczej zabezpieczony niż półoś więc wolałem najpierw...
A co tam może wypychać półoś? Jak ta półoś wchodzi w wieloklin w dyferencjale i blokuje się tym segerem tak jak kolega wyżej wspomniał. Wyjmij całą półoś i dokładnie obejrzyj. Tylko jak będziesz wkładał ją w skrzynie to porządnie wepchnij żeby ten seger załapał. Powiedz mi jeszcze jedno, czy nie czuć żadnych wibracji podczas jazdy? A co z olejem w tej...
Kolego, na górze masz katalogi. Jest też katalog (nie chodzi tu o samą firmę a o przejrzystość) www.glo.it Wejdź, sprawdź sam z łaski swojej. Masz wszystko zwymiarowane, ilość zębów na wielowypuście też jest. Po co odkrywać coś, co już jest odkryte.
Tak jak piszesz.
Moze zebatka ma inna ilosc zebow, wtedy elektronika "mysli" ze jedno olo obraca sie wolniej (lub szybciej) od pozostalych i moze sygnalizowac blad. Porownywales nowa i stara półoś (oczywiscie tak zwaną półoś ;) )
Silnik podwieszasz na belce leżącej na pasie przednim, silnik łapiesz za oczko nad pompą wtryskową(ważne). Półoś lewa, amortyzator, więcej nie trzeba. Wychodzi bez najmniejszego problemu. Prawej półosi nigdy nie wyciągam. Powodzenia.
Może za ciasno jest osadzona półoś i masz naprężenie poruszaj poziomo półoś czy troszkę się rusza
Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
Za lekko wbity przegub na półoś, założyć zabezpieczenie na półoś, włożyć przegub z nakrętką starą, trzymając przegub ręką w pozycji poziomej walnąć młotkiem aż zaskoczy przegub, sprawdzić ręką czy nie wypada szarpiąc, prosta robota
Jeżeli skrzynia jest podobna budową do skrzyni z golf 2 to tam jest tylko zaślepka a pod nią pierścień.Musisz go ściągnąć i zabierak powinien zejść.Za nim powinna być sprężyna która podczas składania może sprawiać trochę problemów.
No nie jest tak do końca . W sumie to ma rację bo prawa półoś składa się z "przedłużki " (wału ) a potem jest półoś o długości równej lewej. A co do tematu to przy takich robotach to powinny tak czy tak sprawdzić poziom oleju w skrzyni.
Nie mam tego w rękach, ale jak wymieniałeś przegub, łożysko amortyzatora, to nie wyciągnąłeś za daleko półosi tej wewnętrznej, bo tam jest sprężyna, która wypycha półoś na zewnątrz i mogła ci wypaść, wcisnąłeś ją z powrotem i problem.
Półosi nic nie trzyma. Jest tylko problem, że często tarcze hamulcowe naprężą się i zaciskają na frezach półosi. Spróbuj naciskać i popuszczać pedał hamulca podczas wyjmowania. Jak nie pomoże to niestety trzeba odkręcić pochwę półosi od obudowy mechanizmu różnicowego. Półoś bez problemu wyjdzie z dyfra. Wtedy wyjmiesz tarcze hamulcowe z pochwy i półoś...
Spotkało mnie coś takiego i długo nikt sobie z tym nie radził. Półoś prawa, to dzielona w połowie, miała pękniętą sprężynę. Powodowało to skracanie półosi i wpadanie w wibracje napędu. Jak u Ciebie - od czasu do czasu ułożyła się tak, że było idealnie.
Mogę koledze podesłac adres do pobrania książki naprawczej-instrukcji do tego modelu Peugeota po polsku! Pozdrawiam!
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
To jak coś się spierdzieliło podczas wymiany simerringów to szukaj na prawej półosi. Tam jest przetwornik wkręcony w obudowę w którą wchodzi półoś.
Auto po wypadku/ przemieszczanie silnika ze skrzynią w poduszkach/ przemieszczenie kolumny McPhersona.
Odkrecic srube poloski odkrecic sworzen od wachacza ( co latwiej pojdzie albo kulowy,gdzie potrzebny bedzie sciagacz, lub odkrecic od wachacza.) Odciagnac Mc.persona sciagnac z poloski Wyjac poloske ze skrzyni biegow Zdjac oslone gumowa Zdjac pierscien zabezpieczejacy segera Zdjac caly przegob ..to sprawa bardzo brudnej roboty... nast. wsadzic nowa...
Podczas wymiany amortyzatora przesunąłem lewa półoś i zaczął cieknąć olej. Czy półoś jest tylko wsunięta, bez żadnych zabezpieczeń. Proszę o szybka odpowiedż.
Półoś siedzi w skrzyni na wcisk, trzeba pomóc sobie breszką i na zasadzie dźwigni wypchnąć ją ze skrzyni
Trzeba odłączyć zwrotnicę od wahacza, odkręcić nakrętkę przegubu i wyjąć półoś ze skrzyni, po tym zabiegu można brać się za wymianę uszczelniacza. Można spuścić cały olej ze skrzyni, można też złapać w jakiś pojemnik olej który wycieknie po wyjęciu półosi, zależy czy będziesz zalewał stary olej czy wymieniał
Krystian. Ja dzisiaj przeszukałem chyba wszystkie możliwe A3-jki i tak: do 2.0 TDI przychodzi półoś 487mm. Znalazłem długości 540mm, 560mm (benzyniaki i quattro, itd), ale różnicy o 7mm jak pisze: Półoś od automatu jest krótsza o około 7 mm nie znalazłem. Wszystko dotyczy oczywiście lewej strony. Prześlij mi VIN-a na PW, to jutro Ci to dokładnie sprawdzę...
Jak sie już zawias wyciągnie to warto wypchnąć półoś . Skoro tarcza babana udaje.
Wystarczy dopchnąć i dolać oleju i będzie ok.
Po lewej stronie akurat podczas wyjmowania półosi ze zwrotnicy celem wymiany osłony przegubu odczepiła się wewnętrzna osłona od strony skrzyni biegów i olej wyleciał. Jutro kupię nową lewą półoś i podłącze. Natomiast jeśli chodzi o prawą półoś to wchodzi bez problemu i czuć opór sprężyny.
Może luz jest na sworzniu ale będąc pod autem i ruszając półosią stukanie dochodziło z przegubu. Aby mieć 100% pewności musiał bym wyjąć półoś od strony koła, a to jest trochę roboty. To może głupie pytanie ale jeśli bym nabił przegub za płytko to raczej by półoś już wypadła, czy jednak nie? Chyba że nakrętka od przegubu się odkręciła i tak stuka, ale...
Jeśli chodzi o przełożenia to się nie martwię Teść miał poloneza trucka, urwał półoś. Tam była inna półoś niż w zwykłym polonezie, bo na calowych łożyskach Timken. Droga jak diabli. Jak urwał drugą półoś to wsadziłem mu most od Żuka, ale polonez nawet 60 przekraczał. Nie pchał bym się w te mosty bo to delikatna sprawa jest. Szukaj mostu z Żuka, Tarpana,...
Gdzie mogę kupić w miarę tanio półoś do Rovera 211Gsi?
"Patent" renaulta polega własnie na tym ze przegub jest nierozdzielny półosią. Przy wymianie uszkodzonego trzeba kupic całość. Nie napisałeś która to strona, a od tego zależy ile będziesz sie męczyć. Generalnie żeby wymienić gumy na przegubach zewnętrznych trzeba wyciągnac połoś z auta i zdemontować krzyżak (przegub wewnętrzny), dopiero tamtędy można...
Koło raczej odpada w końcu wibrowałoby także przy jeździe na luzie... Sprawa rozwiązana - walnięty całkowicie wewnętrzny przegub prawej półosi, półoś wymieniona. RADA Przy wymianie półosi kompletne na nową, lepiej od razu podmienić ze starej półosi zębatkę ABS zwykle są innej szerokości albo skoku zębów i uruchamia się ABS przy końcu hamowania. JA musiałem...
Jakieś pomysły? czy półoś moze tak stukac?
Nie musisz demontować całej półosi,odkręcisz nakrętkę wypniesz sworzeń wytniesz gumę jedna osoba potrzyma ci półoś a ty pukniesz młotkiem najlepiej przez jakiś miękki metal w przegub i powinien zejść.
Nie jest dzielona, trzeba wyciągać ze skrzyni. Jak już będzie na wierzchu wszystko będzie dokładnie widać. Z resztą poszukaj sobie zdjęć w jakimś sklepie jak cała półoś wygląda. Praktycznie od dowolnego Peugeota będzie wyglądać podobnie.
Jest przyczyna Rozwalona półoś i tak jak kolega wspomniał po blokacie mechanizmu rużnicowego reduktora samochód jedzie. Teraz może ktoś ma taka półoś??? Dodano po 2 Jest przyczyna Rozwalona półoś i tak jak kolega wspomniał po blokacie mechanizmu rużnicowego reduktora samochód jedzie. Teraz może ktoś ma taka półoś??? https://obrazki.elektroda.pl/5410212300_...
Nie więcej trybów ale inne przełożenie. C-4011 półoś zębów 12, koło zębate 55. C-360 półoś 11, koło zębate 56. Odkręć pokrywkę zwolnicy i policz zęby dużego koła.
To co zaznaczyłeś na czerwono to przecież koniec półosi.:D Co chcesz tam zdemontować? Zbij przegub (a raczej wewnętrzną czaszę) lub wyprasuj z niego półoś. Nie zgub podkładki. Powodzenia.:D
Czyli po zdjęciu wszystkich bebechów ,rozpięciu sworzni zwrotnicy ,ściągam zwrotnicę i zbijam przegub z półosi a półoś zostaje w moście tak ? dobrze to pojmuje.
Problem polega iż muszę kupić półoś z piastą( ponieważ urwała się śruba mocująca piastę z półośką. Spawanie itp nie pomaga. a nie moge znaleść nigdzie czegoś podobnego) Ewentualnie będe musiał dorobić nową
O ile pamiętam, od strony kierowcy można wyrwać amortyzator bez rozpinania półosi, od strony pasażera długa półoś oprze się o ramę zanim amortyzator wyjdzie, także tam jest konieczne odkręcanie półosi.
Wg OPEL EPC i TecDoc'a w x10xe jest inna półoś niż w pozostałych silnikach. Wg strony Opel-Infos.de: http://www.opel-infos.de/getriebe/gf5.ht... W tym silniku jest zastosowana skrzynia F13, więc pewnie dałoby się zastosować całą półoś z innych silników
Witam.Posiadam Megan 1.4 98r i ostatnio rozpadł mi się prawy wewnętrzny przegub.Powiedziano mi że lepiej wymienić całą półoś i tu moje pytanie bo mam półoś z Meganki 1.6 98r.Tylko czy ona pasuje do mojej? Może ktoś mi pomóc? Z góry dziękuję za pomoc.
Od tyłu silnika :D Na lewarku to powodzenia... Osłona pod silnik, prawy mcpherson odczepić od zwrotnicy, olej ze skrzyni, prawa półoś, dopiero rozrusznik. 2 śruby od góry, 1 od dołu, i gimnastyka z wyciągnięciem. Edit: Powodzenia z wybiciem półosi z podpory :D
Tylko informacyjnie - miałem Passatem spotkanie z wysokim krawężnikiem i mechanicy podmienili wahacz na nowy. Jeździłem po tym fakcie około 6 miesięcy tj. aż do zmiany kół na zimówki i wówczas fachman stwierdził, iż mam duży luz w ułożyskowaniu prawego koła, wynikający z niedokręcenia nakrętki osi. Dokręcił nakrętkę "pneumatem" i przez tydzień miałem...
Witam. Półoś była założona nowa w komplecie z przegubem. Tak samo maglownica też nowa. Mechanik mi mówi, że jak nie maglownica i półoś, to według niego skrzynia i że nie ma innej opcji.
Przejrzałem dzisiaj mechanizm różnicowy (można go wymontować bez wyciągania skrzyni z auta) bo liczyłem, że znajdę tam wysypane łożysko, wyłamane zęby albo coś krzywego, a tam kompletnie nic. Sądziłem, że skrzywiona półoś załatwiła skrzynię, co nawet ktoś zasugerował, ale chyba raczej nie. Ale może bardziej wyjaśnię sprawę: auto było po dzwonie, po...
sprawdź czy nie wypięła się półoś oraz poduszka silnika
Ano normalnie,jak się kręci półoś to napędza koło poprzez przegub i krótką półoś.Aha jeszcze jedno,w zabieraku są frezy lub wieloklin jak kto woli,półoś ma współpracować z zabierakiem swobodnie bez zacięć,smarować smarem najlepiej miedziowym lub syntetycznym,wtedy jest pewność że się nie zapiecze.Pozdrawiam.
No jak? Zlać olej ze skrzyni, zdjąć osłonę gumową przegubu (jej resztki), oczyścić wszystko, nałożyć nową osłonę na półoś i zamontować ją wewnątrz skrzyni (trafiając satelitkami w odpowiednie miejsce). Przytrzymać wtedy półoś aby nie wypadała i zmontować ją po drugiej stronie z piastą (wstępnie układając)
To że półoś wygląda ok nie znaczy że jest prosta. Półoś z auta, dwie podpory i czujnik zegarowy. I zapewne zobaczysz winowajce.
Po fotce widac jakby półoś była za krótka.
Moim zdaniem nie ma to sensu bo przecież masz przeguby więc nie wiem jak Ty to sobie wyobrażasz (krzywa półoś a bicie) ale to nie realne.
Jeśli uderzenie i ewentualnie szarpnięcie jest odczuwalne mocno to może być to wybita półoś (wieloklin półosi). Podjedź do warsztatu i niech zobaczą co w trawie piszczy.
To jeszcze dokładnie obejrzyj sobie półosie. Konkretnie frezy na końcach. Przytarte frezy półosi potrafiły szybko zjadać zabieraki (luz zabierak półoś).
dzisiaj zauważyłem, że mam wyciek z uszczelniacza skrzyni z lewej strony. Wiem już jak wyjąć półoś z piasty natomiast co muszę zrobić żeby wyciągnąć półoś ze skrzyni żeby wymienić uszczelniacz ?
Osłuchaj delikwenta dokładnie.Może to nie sprzęgło a jeden z zabieraków Ci padł i półoś kręci przy puszczaniu sprzęgła a koła stoją w miejscu i kręcąca się półośka obracająca się na wieliklinie uszkodzonego zabieraka powoduje tyle rabanu.
A ja na półoś :D
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Raczej cała półoś do wymiany nie naprawisz tej. Nie prawda :-) Dlaczego niby ma wymienić półoś? Tylko z powodu zapieczonego na niej przegubu? Kol. autorze: próbowałeś ściągaczem do łożysk? (trzy, lub dwuramiennym). W ostateczności należy wyjąć półoś i pobijając młotkiem zbić upartego gościa.
No brawo brawo, zajrzał Kolega pod auto, widzisz? Rady już były abyś skrzynię wyciągał ;) Sam przegub wymienisz, ale dolicz do tego osłonę, opaski (poprawne zaciśnięcie), babranie się w smarze, a kupisz pewnie taniej używaną półoś, przekładka i gotowe. "Nowa" półoś może być z pierścieniem ABS, nie będzie przeszkadzać.
Witam , mam pytanie czy żeby wyjąć półoś ze skrzyni i wymienić simering muszę odkręcić półoś od piasty , czy wystarczy żeby odsunąć piastę bez ruszania przegubu.dzięki za odpowiedz i pozdrawiam.
Honda Civic VIII automat Ameryka problem z wypinającą się półosią lewą, czy ktoś z kolegów miał może taką sytuację? Przegub wygląda na zamiennik. Czy Ameryka różni się od Europy?
Da się, tylko półoś trzeba zdemontować.
Jak będzie do wymiany przegub wewnętrzny, półoś i nowy przegub zewnętrzny to wyjdzie taniej?.
Kolego na co komplikować konstrukcję i podrażać. Most od samochodu tylno napędowego, skrócić półoś. Na półosi tarcza do mocowania. Wał napędowy bez zmian, dostosować długość. Zmniejszenie obrotów ok 4-5 razy. Znalezienie silnika z falownikiem lub wariatorem to już prosta sprawa.
podpora półoś półoś stuka półoś stukać
cieknie pralki lodówka whirlpool niska temperatura latarka iphone
brama uchylna akumulator tester
Bezpiecznik świateł przeciwmgłowych Honda Jazz 2 - lokalizacja i wymiana Izolacja termiczna tylnej ściany zmywarki: wełna mineralna czy pianka PUR?