Mogę koledze podesłac adres do pobrania książki naprawczej-instrukcji do tego modelu Peugeota po polsku! Pozdrawiam!
Wystarczy dopchnąć i dolać oleju i będzie ok.
Witam,mam problem z odpalaniem peugeota 106 1.4 diesel jak jest zimny.Świece sa w 100% dobre,akumulator dobry lecz musze go długo krecić i wielokrotnie podgrzewać świece.myślalem że to wina ropy ale kupilem dodatek do ropy przeciwko krzepniecu sie jej ale nic nie pomoglo.Prosze o pomoc bo dostaje bialej gorączki..... Pozdr i oczekuje jakiejs odpowiedzi
Witam. Może trochę późno się odzywam, ale dopiero dołączyłem. W moim 3008 2.0 HDI 2014r to samo. Podczas przyspieszania pojawia się dziwny niejednostajny szum. Wymieniłem podporę, tarcze i łożyska w kołach, bez rezultatów. Skoro wymiana skrzyni u Ciebie nic nie dała, to też chyba nie ten trop. Zostają jedynie krzywa półoś lub piasta. Co o tym sądzicie?
Od tyłu, musisz wyjąć półoś i najpierw zdjąć przegub od strony skrzyni.
Prawdopodobnie przeguby wewnetrzne czyli całe półosie
gdy podnoszę zwrotnice lewarkiem to wychyla się w moją stronę i boje się że wypadnie półoś
To jak coś się spierdzieliło podczas wymiany simerringów to szukaj na prawej półosi. Tam jest przetwornik wkręcony w obudowę w którą wchodzi półoś.
Wymieniłem sworzen dolny wahacza i tak samo stuka ,niema różnicy czy stary czy nowy.Wykręcił mi mechanik całą półoś i ją sprawdził i stwierdził ze przeguby też są ok bo też są nowe.Mój mechanik twierdzi ,że może to byc mechanizm różnicowy w skrzyni a drugi twierdzi że na jego myśl wydaje się że jest zaciasna półoska bo powinna miec trochę luzu jak samochód...
sprawdź czy nie wypięła się półoś oraz poduszka silnika
Jeżeli nie ma ABSu to musi mieć przetwornik na skrzyni. Zlokalizujesz go nad wyjściem na prawą półoś (tą dłuższą). 80% przypadków nie działania zegarów jest właśnie z powodu przetwornika, reszta to instalacja.
Skoro wyciągali amortyzator przegub wewnętrzny mógł się za daleko wysunąć. I mogła rozleciec się sprezyna w przegubie. Należało by to sprawdzić. Półoś z prawej strony.
Ja nadal stawiam że odpowiedzialność za stuki ponosi półoś lub któryś z przegubów (zewnętrzny lub wewnętrzny). Tak się składa że z takim samym problemem wczoraj do mnie do serwisu trafił Fiat Doblo. Identyczny przypadek. Stuki po lekkim skręceniu w lewo. Winny - przegub zewnętrzny prawy. Po wymianie wszystko ucichło. O półośkach wspomniałem bo jeśli...
Nie lepiej pojechać do kogoś na wymianę oleju - będzie wiedział co nalać i gdzie sprawdzić. Wątpię żeby mechanik odkręcał półoś przy skrzyni - zazwyczaj odkręca się przegub i wyciąga całą zwrotnicę a półosi przy skrzyni się nie rusza.
Witam. Mam Peugota 307 2.0hdi i leci mi olej ze skrzyni biegow z pod zimeringa.wymieniałem nową półoś i nowy zimering i zaczął lecieć olej. Co to może być za przyczyna??
Powodzenia z wymianą :) Czemu powodzenia? :) Aż tak strasznie to nie wygląda ;) Mam 306 HDI i wiem jak tam turbo jest zamontowane, dlatego powodzenia, bo najlepiej wyciągnąć silnik. A bez wyciągania silnika to półoś trzeba wyciągać i dostęp od kanału.
Witam jak w temacie posiadam peugeot 106 1,5D z roku 2000 Słychać stukanie w prawym kole dodam iż wymieniłem 2 wachacze na nowe i półoś prawą bo strzelała przy skręcie w lewo. jestem już bezradny. Proszę o jakąś pomoc i sugestie.
Piasta która fabrycznie była ma oznaczenie: 3307 85. Półoś lewa ma oznaczenie: 3272 3G Półoś prawa ma oznaczenie: 3273 3N. Według ASO nie występuję sam przegub. Panowie 306 miało 2 lifty, i 1 mały lift. Mały lift w 1995, duży lift (główny) w 1997. Następny w 1999 r. Części mechaniczne były do 1 lipca 1998 i po 1 lipca 1998. Wtedy mechanika się pozmieniała....
Cześć Jak w temacie, auto wpada w wibracje, drgania w momencie dodawania gazu, najbardziej w okolicach 2 tyś obrotów na biegu 3 i 4. Próbowałem zasięgnąć opinii w punktach, które zajmują się regeneracją półosi (najbardziej p-podobne) na temat tego zachowania i wszyscy stwierdzali, że przyczyną jest półoś prawa lub też półosie, a dokładniej przeguby...
Piasta prawdopodobnie. Półoś bym odrzucił. albo mechanik nie umie wymieniać łożysk ,albo nie ma czym wcisnąć i wbija młotkiem albo auto jest bite w koło i zwrotnica ma owal . A weź spłoń człowieku.
Witam, Mam problem w Peugeocie 306, 1.4, 1999r. Szum występuje przy skręcaniu w lewo. Do tego pojawia się lekkie mrowienie wyczuwalne na kierownicy. Nawet przy minimalnym ruchu kierownicą w lewo wzmaga się szum. Jest szczególnie uporczywy przy większych prędkościach do 90km/h i większym skręcie. W autoryzowanym warsztacie wykonano: wymianę trzpienia...
Dziś zrobiłem ściągacz mocowany do 4 otworów wentylatora, i udało mi się bezinwazyjnie zdjąć koło magnesowe. Co zaobserwowałem: rowek na wpust w półosi wału jest zdrowy, nie ma drugiego (podejrzewałem najpierw że jest "rozbity" i ktoś dorobił drugi i w wale i w kole magnesowym), druga sprawa to po ustawieniu koła wpustem w jeden jak i drugi rowek zapłon...
Witam, są dwie możliwości albo półoś nie wlazła do końca (mało prawdopodobne) ale jak się ktoś postara to ma szanse :D , albo przy odchylaniu kolumny zawieszenia coś sie spie........ na górnym mocowaniu , kol toku owik pisze że może walnąć młotkiem :D , wywal kolumne i oglądnij ją, ostatnio widziałem taki montaż sworznia że śruba założnona i skrecona...
Osłona termiczna długiej półosi napedowej.
Nie jest dzielona, trzeba wyciągać ze skrzyni. Jak już będzie na wierzchu wszystko będzie dokładnie widać. Z resztą poszukaj sobie zdjęć w jakimś sklepie jak cała półoś wygląda. Praktycznie od dowolnego Peugeota będzie wyglądać podobnie.
Do sprawdzenia przeguby półosi, oraz ich końcówki wchodzące w dyferencjał.
Przepustnica powietrza do czyszczenia i przesmarowania. Sprawdzić szczelność układu dolotowego pod kątem łapania lewego powietrza (stąd wzrost obrotów) a to szarpanie przy ujmowaniu gazu to zużycie mechanizmu różnicowego i przekazania napędu na koła (luzy na półosiach i mechanizmie)
Korek kontrolny masz na pierwszym zdjęciu a spustowy na obudowie mechanizmu różnicowego na dole pod półosią , nie od spodu tylko też od boku.
Witam :) Zamierzam wymieniać półośkę od strony pasażera ale przed tym chciałbym się dowiedzieć jakie uszczelnienia przychodzą w wejście półośki do skrzyni. Nie mogę znaleźć nigdzie w internecie. Mój samochód to Peugeot 106 1.4 d 1993 rocznik
Dowiedziałem się że przegub zewnętrzny jest nie rozbieralny Bzdura. Albo masz homokinetyczny, ktory zdejmuje sie z polosi, albo masz tripod, ktory trzeba zozpiac (zdjac kielich) i przeciagnac oslone przez tripod przy pomocy stozka. Oczywiscie, mozesz zdjac oslone od strony skrzyni i ja wymienic przy okazji. Bedzie latwiej, jesli masz tripod od strony...
Tak pobocznie do TW tematu lekki stukot ocieranie w granicach 90km do 120km na godz tylko w tym przedziale co byś obstawił? Dziwne ale prawdziwe łożysko podpory półosi
Wał na co ustawiasz? Blokadę? Jak tak to gdzie ona jest? Wał ustawiony na blokadę.Otwor znajduje się z tylu silnika nad prawą półosią
Zacznij od obejrzenia co się dzieje z czujnikiem położenia wału i tarczą koła fonicznego. W tam samochodzie czujnik jest zaraz za kołem pasowym nad prawą półosią a koło foniczne (pierścień magnetyczny) na tarczy przynitowanej do koła zębatego paska rozrządu na wale
Super, dostałem więcej niż oczekiwałem. No to jeszcze pożebrzę, skoro masz dostęp do takich pięknych materiałów ;) Czy mógłbym poprosić o rysunek skrzynki przekładniowej z półosiami? Niestety u mnie komora silnika jest zupełnie pusta. Prawdopodobnie pójdzie tam tylni zespół napędowy z Outlandera i przy tej rzeźbie pomocne będzie widzieć jak wyglądał...
Peugeot 307 2.0 HDi 107 RHS 2002r, skrzynia manualna, nadwozie hb Witam forumowiczów. Nie mogę nigdzie znaleźć informacji (po przeszukaniu forum) odnośnie mojego problemu. Ale do rzeczy. Było tak. Kilka dni temu, aby uniknąć zderzenia czołowego, zmuszony zostałem do uderzenia w krawężnik prawą stroną pojazdu. Poza kupą strachu nic nie stało. Przynajmniej...
Jeśli jest tam podpora na półosi długiej od prawej strony, to jak najbardziej może powodować szarpania oraz drgania, płynnie nie przenosi napędu
Przy przekładce na diesla do wymiany także: skrzynia, półosie, zawieszenie przód, instalacja elekt komory silnika. Wystarczy czy jeszcze wymieniać???
Zawór jest dostępny od dołu auta nad prawą półosią od strony rozrządu.
Dawno temu stosowano takie uproszczone rozwiązanie, gdzie długości półosi były różne ze względu na położenie mechanizmu różnicowego względem osi pojazdu. Taka asymetria sprawia że różnie przekładają się siły napędowe na koła i ma to znaczenie w postaci pewnych różnic w prowadzeniu się samochodu podczas przyśpieszania i hamowania silnikiem. Jako wytłumaczenie...
Witam. Piszesz że półosie regenerowane. Poszukaj moich wątków. To samo przerabiałem z podobnym przedziałem prędkości. U mnie 80-110km/h Problemem okazał się przegub zewnętrzny. Poszukaj w moich watkach Wszystko opisane jak przebiegało szukanie i wynik tego. Może się przyda. Pozdrawiam.
Sprawdz wiązkę nad prawą półosią , miałem dwa przypadki przetarcia / zgnilizny w tym miejscu
Witam ponownie, czy ja dobrze widzę, że połoś tylko się wsuwa i nie ma żadnej blokady? Tak wiem, powinienem wymienić uszczelniacz, ale nie dam rady tego zrobić, bo nie mam jak oraz nie mam dwóch półosi wyjętych. Z góry dziękuję .
Nie da rady. Primo: Skrzynia z PUGa jest: raz - zblokowana z silnikiem, dwa - zblokowana z dyfrem i wyjściem napędu na półosie. I za diabła zielonego nie wciśniesz pomiędzy to skrzyni z żuka. Secundo: chcesz robić zmotę to kup auto z silnikiem ustawionym wzdłużnie z napędem na koła tylne; idealnie zwłoki jakiejś klasycznej terenówki to jeszcze napęd...
Przy półosi nie znalazłem korka, a o włączniku światła wstecznego nie pomyślałem. Dzięki!
Który rok. Montuj coś co siądzie na półosie. OK patrząc na to jak jest szerokość boxera to i ducato a więc 2,3 jtd jest optymanym wyborem.
A sterownik rozkręcałeś ? "labirynt" czyściłeś ? Było sprawdzane ciśnienie elektrozaworów ? Może główny elektrozawór był zawieszony ? Półosie pasowały czy inne wkładałeś?
Nic sobie uciąć za to nie dam, ale były chyba różne półosie dla kół na 3 i 4 śruby...
i co w tym momencie powinno sie stac jak podniose. Ale autko naprawde łagodnie sie toczy. Dodano po 7 na luzie z autem nic sie nie dzieje przy obrotach ktore sa na 5 czyli od 2,5 do 4 tys. A na tej długiej półosi jest podpora
Most to za mało, II skrzynia jest potrzebna. Mam podobny ciagniczek, sam robiłem: silnik 1,8 diesel z Peugeota, I skrzynia biegów z Żuka ( I bieg), II z Lublina a właściwie z BRDM-a (wozu bojowego piechoty-rozpoznawczego) 4 biegi ( z wałkiem przekażnika mocy-był do lebiodki i pompa hydrauliczną-RARYTAS) tylny most-zwężany na 1,25 m z Lublina i koła...
Witam. Mam problem w swoim Peugeocie 106 1.5D 99r. bez ABS. Otóż przy skrętach słychać głośne stuki oraz trzeszczenie. Przy jeździe na wprost słychać pukanie i szarpie mi kierownicą. Na 99% to wina półosi, które można jedynie w całości wymienić. Orientuje się może ktoś jakiej firmy można dostać takie półosie w przystępnej cenie? Szukalem wiele, ale...
Mogą być poduszki. Sprawdź jeszcze czy śruby od półosi czy są dobrze dobrze dokręcone (ta w pieście kołą) i do sprawdzenia przeguby.
półoś półoś podpora półoś półoś stuka
siemens ekspress transformator termistor zawór filtrze paliwa
lodówka zawór trójdrożny denon avr4308
Instalacja OSCam na dekoderze Zgemma H8.H2 Ukryte funkcje radia RT6 w Citroën i Peugeot