Obroty silnika dzielisz przez przełożenie przekładni głównej i jeszcze raz przez przełożenie biegu i masz.
Pod zaślepką jest albo śruba na imbus 6 albo pierścień segera
typowe dla sharana-prawa półoś
Przekładasz silnik z osprzętem plus wiązkę i sterownik.Immo off profilaktycznie i moda.Ewentualnie skrzynia półosie.
Gdy zluzujemy łącznik do wahacza półoś wychodzi bez problemu.
kup kompletną półoś używaną i zamontuj
Tak, możesz odkręcić całą półoś.
Silnik podwieszasz na belce leżącej na pasie przednim, silnik łapiesz za oczko nad pompą wtryskową(ważne). Półoś lewa, amortyzator, więcej nie trzeba. Wychodzi bez najmniejszego problemu. Prawej półosi nigdy nie wyciągam. Powodzenia.
Samochód masz dość świeży, na starej półosi będą nr lub po vin można rozkodować.
Tłumaczyłem koledze ale dalej szuka wróżki (czarownicy). To trzeba zrobić a nie zastanawiać się czy zmieniając przełożenie mostu zrobi się mocniejszy. Półoś i tak padnie.
Frez jest zniszczony z wewnętrznej strony jak i zewnętrznej, trzeba całą półoś wymienić podejrzewam ...
Witam mam problem z VW t5 2.5tdi. Wyczuwalne drgania na 5 i6 biegu przy prędkości 100-120 wymieniłem prawą półoś i nic nie po mogło. Proszę o pomoc bo nie wiem gdzie dalej szukać
Witam ponownie. Stukot dalej nie rozwiązany. Zauważyłem luz w półosi tzn lewo prawo góra dół nie wiem czy to na przegubach?? Wewnętrzny był wymieniany a też jest luz jak poszarpie. Lewa półoś nie ma żadnych luzów. Co oznaczają takie luzy w półosi.??
Nie, wystarczy odkręcić i wyjąć półoś, odkręcić flanszę, wydłubać simmering i wbic nowy
Flansza półosi?
wysunęła mu się półoś ze skrzyni W VW nie ma takiej opcji.
Witam. chyba znalazłem usterkę. najprawdopodobniej odkręciły się śruby od uchwytu mocującego prawą półoś. Jutro dam znać
Czy przegub wewnętrzny powinien chodzić tył przód w stronę koła Tzn. Nie cały przegub, ale półoś z krzyżakiem w kielichu. Tak. Musi chodzić, bo w ten sposób niweluje zmiany odległości skrzynia - koło, wynikające z pracy zawieszenia. Gdyby zabezpieczenie (w zewnętrznym) trzymało właściwie, to raczej powinno zerwać osłonę z przegubu wewnętrznego.(przy...
Witam. Mam taki problem. W VW Sharan wibruje delikatnie (lecz odczuwalnie) podczas przyspieszania na drugim biegu. Wibracji nie ma na żadnym innym biegu w całej prędkości obrotowej. W aucie były wymieniane oba przeguby wewnętrzne, oraz krótka półoś z flanszą. Półoś oryginał VW, przeguby zamienniki. Przed wymianą auto całe się trzęsło. Po wymianie drgania...
[quote="Rasi21"]Witam. Mam następujący problem, ponieważ przy pracy koło montaż akumulatora zdziwił mnie pewien fakt iż na półosi która wchodzi do skrzyni biegów ewidentnie widać ślad tak jakby się wysunęła. Powiedzcie co to może być za przyczyna i czy to tylko moje domyślenia kiepskie zdjęcia .półosie są zabezpieczone segerem od strony skrzyni biegow...
Jaka może być tego przyczyna ? Za krótka półoś, zerwane poduszki silnika, krzywe podłużnice.
Przegub- zewnętrzny- wewnętrzny,krzywa półoś,krzywa niewyważona felga,brak pierścieni ustalających felgę(alus) uszkodzona opona,za wysoko podniesiony przód auta.Reaguje wibracja na jazdę slalomem?
Weż żydzisz maxgirl dziadostwo i starline dziadostwo kup z spintera używke i półoś i łożysko jesr 2 rodzaje i zapanuje spokuj... masz tylko szajswagena...
Przegub wewnętrzny może się blokować i półoś nie przesuwa się podczas skrętu w stronę skrzyni.
Kolego mylisz się. Ja w tamtym tygodniu wyrwałem głowice razem z turbo do góry. Fakt faktem jest ciężką głowicą z turbo ale wydaje mi się że lepiej jest tak wyrwać niż odkręcać półoś i demontować dpf-a.
Zabezpieczona w skrzyni pierścieniem. Musisz ją wybić np: pulerem.
Czy wybierak na skrzyni chodzi bez oporu? Sprawdziłeś stan oleju, czy nie ma wycieku np. spod uszczelniacza półosi?
Nastawnik do czyszczenia lub luzy na półosiach...
To odkręć półoś i zobacz jak sama skrzynia stawia opory.
Jeśli drgania występują tylko przy przyśpieszaniu a przeguby są w porządku, najprawdopodobnie masz popękane sprężyny na tarczy sprzęgłowej, ale przed tym sprawdz czy któraś z poduszek pod skrzynią nie jest szczelona ponieważ podczas przyśpieszania może sie przesówac i napinac za bardzo na którąś z półosi.
Różnią się w zależności od mocy silnika, czy ma ABS czy nie, a jeśli chodzi o typ skrzyni to różnią się jedynie długością półosi.
To że półoś wygląda ok nie znaczy że jest prosta. Półoś z auta, dwie podpory i czujnik zegarowy. I zapewne zobaczysz winowajce.
Odkręcasz półoś przy skrzyni, później wyjmujesz zaślepkę z flanszy, demontujesz zabezpieczenie, flanszę i masz simering na wierzchu.
Witam wszystkich, Mam pytanie odnośnie połączenia wału tarczy rębaka z półosią silnika VW, czy połączyć przegubem kardana czy pasami klinowymi? jak będzie lepiej?
Półosie przód, przeguby wewnętrzne.
Jedna uwaga, skoro wymieniasz też amory to po co tyle kręcenia, odkręcić amortyzator z kielicha, odkręcić śrubę zabezpieczającą i wybić amortyzator ze zwrotnicy, reszty nie trzeba ruszać.
Dobra osłona przegubu wymieniona. Obyło się bez prasy, ale musiałem rozczepić zwrotnice od wahacza bo o dziwo półoś udało mi się wyjąć ale już wejść nie chciała. Dzięki za pomoc.
Przegub, półoś, sprzęgło. Jeśli sprzęgło to całkowity rozpadek tarczy na dwi części, co się zdarza ale nie zbyt często
A na temat czego tu się wypowiadać? Skoro jest zbyt duży luz mechanizmu, to albo od razu szukaj skrzyni, albo rozbieraj starą jeśli czujesz się na siłach. Zbyt duży luz to często albo obcięte koło talerzowe, albo pęknięty/wytarty sworzeń satelitów.
2,4 jest dość prosty, ja mam 2,5 TDI to nie chcę doradzać w tym czego nie jestem pewny. Jak będziesz miał wyciągniętą skrzynię biegów wymień przeguby, dobrym kawałem jest to że komplet zewnętrzny, środkowy i półoś kosztuje tyle samo co sam zewnętrzny. Silnik 2,4 nie ma komputera ograniczającego moc (przyspieszenie) to jak jest kierowca lubiący buta...
Masz w swoim Golfie skrzynię Aisin Warner TF60SN (japońska). Vw-Audi oznacza ją 09G. Olej jaki stosuje się do tych skrzyń to Dexron VI (np. Motul ATF6 cena od 40 do 50 zł. za 1L w zależności od marży sprzedającego) lub dedykowany do japońskich skrzyń JWS. Półoś wchodzi w korpus satelit i jeżeli tam jest usterka (ja tego nie widzę) to nie ma sensu rozwiercać,...
Przejrzałem dzisiaj mechanizm różnicowy (można go wymontować bez wyciągania skrzyni z auta) bo liczyłem, że znajdę tam wysypane łożysko, wyłamane zęby albo coś krzywego, a tam kompletnie nic. Sądziłem, że skrzywiona półoś załatwiła skrzynię, co nawet ktoś zasugerował, ale chyba raczej nie. Ale może bardziej wyjaśnię sprawę: auto było po dzwonie, po...
A widziałeś kiedyś taki kielich bez luzu? Chyba w półosiach przykręcanych na śruby w vw itp a nie wciskanych. Zawsze jest luz ,pytanie jaki jest w twoim wozie.
Tylko te które wymagają tego przy wyważaniu. Pozdrawiam.
super konstrukcja! most tylny widzę Star, silnik vw 1.9D a napęd przedni z czego? reduktor z czego? czy może silnik razem z orginalną skrzynią i napęd półośkami na mosty tylny i przedni? przyczepa to w ogóle jak orginał! super sprawa Dzięki Most tylny i reduktor star 660, silnik ze skrzynią fwd z zaspawanym dyfrem z golfa 1.6d, jedna półoś na wejście...
Chyba przekładni "z", no to turbodisel 1,6-1,9 VW. Koło zamachowe z automatu, flansza przegub od tego plus krótka półoś i szczątkowa obudowa sprzęgła (mocowanie rozrusznika). Wydech masz mokry czy suchy? Chłodzenie wew. czy zaburtowe?
Witam. Przed przystąpieniem do tego projektu należy przeanalizować zdolność napędową tego układu. Jeżeli półosiami samochodu VW mamy napędzać znowu przekładnie główne dodanych mostów napędowych to zmaleje nam prędkość i to znacznie, ponieważ w praktyce nie występują mosty o przełożeniu 2× jak chciałby Kolega tylko więcej, popularne 7 do 9 ×.
Tak wymieniłem łożysko z piasta teraz wymieniłem cała lewą półoś i nadal to samo ... Nie mogę znaleźć przyczyny ... Pewnie będę muszę zawitać do vw.. Co jeszcze może być przyczyną tego ?? Gdy jade prostu i skracając w prawo jest okey A gdy już skrecam w lewo słychać to tarcie metaliczne..
Witam. Jak w temacie... zdjąłem przegub i nie moge zdjąc tego talerzyka czy jak to zwą. Rozpieprzyłem juz przypadkiem to cos zielone w co wchodzi uszczelniacz i za nic nie moge dojsc do uszczelniacza. Dodam ze centralnej srubki nie było i wszystko było zaklejone silikonem. Wie ktos moze jak to zdjąć.
Niestety żeby się dostać do niej trzeba ją wyprasować a po takiej operacji nie nadaje się do ponownego montażu. Jedynie co możesz zrobić to wyjąć półoś i zobaczyć czy kawałek rdzy się nie przyczepil do pierścienia magnetycznego bez demontowania samej piasty.
Na początku można samemu sprawdzić luzy przegubów, stan opon i ciśnienie w tychże. Samemu można też sprawdzić łożyska piast kół, podnosząc auto i ruszając kołem we wszystkich kierunkach. Zainteresowałbym się prawym łożyskiem, prawą półosią lub zwrotnicą, skoro przy skręcaniu w prawo jest relatywna cisza (ciężar i obciążenie przenosi się na lewą stronę...
W dyfie powinien być olej przekładniowy.Korek wlewowy powinien być przy lewej półosi (imbus 17)
Chcę wymienić osłonę przegubu wewnętrznego (tego co idzie w skrzynie) w samochodzie Opel corsa C 1.2 po lewej stronie (ta dłuższa półoś) bo mam całą gumę spękana a że samochód nie jest użytkowany przeze mnie to troszkę wiedzy nie mam na jego temat wymieniałem troszkę przegubów zewnętrznych w życiu tych co idą w piastę i to w VW i w Tico raz mi się zdarzyło...
Ja wiem czy to takie normalne ja po ostrym hamowaniu to mam gorącą tarczę ale żeby szpilki parzyły to coś mocno kolega hamuje. Sprawdzić czy przypadkiem zacisk hamulca się nie przyciął porównaj zużycie klocków z lewej i prawej strony osi. Może robiłeś coś ostatnio przy kole a dokładniej czy było dokręcane łożysko tu dzież przegub zewnętrzny półosi napędowej.
Autko było sprawdzane na początku roku i wtedy właśnie wyszło, że silnik jest przesunięty (niewłaściwie nazwałem to geometrią) Fakt, że pierwsze wymiany odbywały się bez szukania konkretnej przyczyny, ale po pomiarach punktów nadwozia, wymianie półosi na prawidłową miałem nadzieję, że "jestem w domu". Nie chce komuś sprzedawać problemu a z ewentualną...
Dziękuje za szybką odpowiedź. Samochód od wczoraj stoi przy warsztacie, niestety dziś nikt nie pracuje :-/ Wolałbym by poszła półoś lecz okoliczności, jak stwierdziłeś wskazują że to jednak nie będzie prosta naprawa :-( Dam znać co orzekną w warsztacie
Jak sam widzisz masz luzy na półosiach, musisz się temu dokładniej przyjrzeć.
Przeguby półosi napędowych prawdopodobnie do wymiany.
Zależy co rozumieć pod pojęciem zespół napędowy. Jeśli półosie zawieszenie i ława ze silnikiem i skrzynią, może być te 600 kg.
Wał kołnierzowy. Wszelkie łożyska dobierasz po kodzie skrzyni albo po numerze ze zdemontowanego. https://images92.fotosik.pl/556/6034cc29...
Oprócz silnika z całym osprzętem potrzebujesz skrzynię biegów, półoś (e), lewarek wraz z całym mechanizmem, wydech, zbiornik paliwa, wiązkę, zestaw wskaźników, linkę sprzęgła i szybkościomierza, chłodnicę i kupę innych rzeczy. Taka przekładka jest raczej nieopłacalna
Robiłem tak: wsiadam koła w lewo ruszam, i nic. Wsiadam koła w prawo ruszam, i nic. Wsiadam jadę wrzucam na luz skręcam w lewo, i nic. Wsiadam jadę skręcam w lewo w czasie skrętu dodaje gazu, stuki są puszcze gaz w czasie skrętu stuków nie ma. Nie jestem fachowcem dlatego pisze tu, i proszę o pomoc bo wiem że sa mądrzejsi ode mnie. Jeżeli stuki występują...
Witam mam problem u Transportera T4 1.9. Z lewej półosi skrzyni biegów lekko ona się rusza. Czy wystarczy dokręcić czy wymienić łożysko??
Co tak naprawdę chcesz wymienić?jeśli półoś(bo tak to się nazywa)to musisz odkręcić śruby spline które trzymają przegub wewnętrzny przy skrzyni. Od zwrotnicy odkręcasz nakrętkę 30 mm dwunastokątną .Odkręcasz jeszcze sworzeń od wahacza ,odchylasz amortyzator i gotowe.
Problem rozwiązany: był to przegub zewnętrzny prawy i przegub wewnętrzny prawy. Siłą rzeczy wymieniłem całą półoś, bo zamiennik ze średniej półki kosztował mnie 270zł, gdzie jest to część nowa z roczną gwarancją, a kupno przegubów osobno oscylowałoby w okolicach 600zł. Luzy były słabo wyczuwalne, a stukanie odczuwało się najbardziej po środku samochodu...
Dzień dobry, Zwracam się z prośbą o pomoc. Posiadam WV Polo 862cf z 1993 roku z silnikiem 1.0 AAU. Z powodu zużycia zmuszony jestem do wymiany obu przegubów wewnętrznych. Samochód ma dwie różne średnice półosi - prawa półoś jest dłuższa i jest mniejszej średnicy, natomiast lewa jest krótsza i ma większą średnicę. Nie wiem, jak jest z częścią półosi,...
MODERATOR się zbuntował i stwierdził że klucze mechaniczne to temat nie elektryczno-elekroniczny. Otóż młotek jest narzędziem używanym w elektronice - co prawda nie 5000g a max 300g. Ja do przykręcania złącz antenowych 7/16" (cala) używam klucza 27 a niektóre złącza antenowe wymagają nawet i kluczy 32 mm a bywało że 36 mm (jak do odkręcenia półosi we...
Sporo masz silnik VW to nie lepiej wsadzić skrzynię VW? Zblokować dyferencjał i z jednej półosi napędzać drugą skrzynię np z Żuka.
W okolicach Tucholi był na sprzedaż silnik andoria jednocylindrowy (modelu nie znam) za 600 zł. Myślałem żeby go kupić, ale zrezygnowałem i kupiłem za 400 zł malucha z 1999 roku na częsci, bo cześci tanie i łatwo dostępne. Według mnie to nieopłaca się naprawiać, ale wybór należy do Ciebie. Za pareset złotych możesz kupić na szrocie silnik VW Golfa 1,6D....
Witam Nie doczytałem się czy to benzyna cz dizel, ale jeśli chodzi o półoś to cena wacha się od 50 do 150 zł zależy od tego co napisałem wcześniej. Oczywiście mówię tu o częściach używanych. Niestety nie znam ceny przegubu. Pozdrawiam
Witam. Posiadam Golfa VII GTI. Z przebiegiem 73 tys km. Mam go od kwietnia br. Problem pojawia sie przy 80km/h i 100-125km/h. Vharakteryzuje sie buczeniem w kabinie i drzeniem pedalu gazu. Podlogi. Glownie wyczuwalne jest to z przodu. Buczenie o niskim tonie. Glownie w predkosciach 100 do 125km/h powyzej tych predkosci juz nie. Auto stalo na felgach...
Zobacz czy ciężarek wyważenia półosi nie odpadł - rzadkość ale już tak miałem.
Ostatnio miałem Leona 1m który miał podobne objawy. Podejrzenia były na półoś wcześniej skrzynia wyremontowana bo była sławna Ert z urywającymi się nitami koła talerzowego. Już padł pomysł wymiany półosi a problem był w prawym łożysku przedniego koła. W jednej kulce był głęboki wżer rdzy i to on powodował wibracje i stukanie. Potem dowiedziałem się...
Kolego odrobinę logiki- jak na chwilę się zapala to jak może być zaklejona? No i może rocznik samochodu- co jak co ale Transporter jest wyjątkową zbieraniną różnych części. Mam część układu wydechowego od silnika 2,4 l, część od 2,5 l i to różnej mocy, w żadnym katalogu nie ma ochładzalnika silnika czy korektora siły hamowania- znalazłem zamiennik....
W skrzyni, przy mechanizmie różnicowym, czyli tam gdzie półosie wychodzą. Wymienić tak samo trudno jak np żarówkę w reflektorze, czyli dla niektórych problem nie do przeskoczenia.
Szukaj luzu na półosiach, jeśli tam ok, to zostaje silnik ( wtryski, kompresja).
W/g mnie to raczej nie, drga karoseria od mocowania silnika to silnik drgania powoduje -raczej ich przenoszenie przez mocowania silnika. Jak pisałem podłuż kawał gumy pod półoś na postoju i sprawdź czy dalej drży i tak aż wyeliminujesz te drgania. Poduchy mocowania, oraz mocowania elementów karoserii. U kolegi jak takie drgania mieliśmy to cięliśmy...
Do tego cała wiązka silnika ze sterownikiem . Niewystarczy , muszą być także półosie i mcpersony i tarcze hamucowe od VR6, oraz cała biżuteria silnika , także odcinamy na grodzi i cały przód jest do zakupu.
rozrusznik ,półosie,dwumas,łozysko igiełkowe,pompa i siłownik sprzęgła.
Ale hu... dojscie. :> Patrzac to w a4 idzie z maslem. Co do twojego samochodu.BKC wyglada podobnie. Trzeba bedzie zdemontowac tez polos. Na forum passata moga pomoc. Powodzenia.
A ja bym zaczą od sprawdzenia przegóbów i półosi, zdaża się że zerwie frez w przegóbie.
Cześć, Ja już wymieniłem tą półoś razem z elementem w skrzyni, niestety stuki przy dodaniu / ujmowaniu gazu pozostały. Koszt tych elementów to około 1300zł + robocizna z 200zł. Niestety, jeżeli nie było to wymieniane od nowości to może być już w kiepskim stanie, jak ząbki wytrą się całkowicie to autko stanie. Najlepiej to słychać jak jedziesz np. na...
Na skrzyni biegów , bliżej półosi prawej , czyjnik trzy - pionowy.
cześć widzę z objawów bardzo skromna ilość info że to nie skrzynia biegów ona zawsze da o sobie znać błędami a przy szarpaniu koniecznie np sygnał momentu obrotowego silnika czujnik jest w skrzyni raczej stawiam na najczęstszą usterkę rodziny vw przegób wewnętrzny prawej półosi i podpora półosi jeśli szarpie raczej pod górkę i podczas przyspieszania...
B4 jest na płycie golfa III. Tematy o swapie z różnych modeli przesuwały się nie raz na forach VW. Z tego co pamiętam da się na customowych łapach, sworzniach i zwrotnicach z III, wahaczach z II. Do tego trzeba dobrać półosie i przeguby, gdzie mieli różne patenty (TDI itp). A jakbym włożył wózek z golfa 3 i reszta czyli wahacze, półosie , piasty i...
Powinno się udać, tylko dobrze ułożyskować wałek sprzęgłowy i między skrzynią daj przegub elastyczny lub krzyżak (np. taki z wału napędowego). Prędkości do przeliczenia jak wyżej napisałem, przyjmij, że użyteczne prędkości przy takim traktorku to mniej więcej ok. 5 km/.h na 1wszym biegu, na maksymalnym tak do 30-40 ;) Do przemyślenia tylko ten most...
Witam otóż niedawno była taka sytuacja wsiadam w auto bieg 1,2 ,3 i auto staje silnik chodzi lecz nie ma napędu co się okazało półoś padła więc wymiana i przy okazji została ściągnięta skrzynia i przepatrzona ku zdziwieniu nic tak naprawdę nie było uszkodzone co by ten bieg wsteczny nie wskakiwał ale regulacja na nowo linek a po drodze wyszła jeszcze...
Jak dostaniesz ten silnik ze sprzęgłem i skrzynią biegów to nie. Co do półosi i przegubów się nie orientuje życzę powodzenia.
Witam Mam problem ze złożeniem przegubu wewnętrznego w VW Polo II rocznik 1994, benzyna 1.0 , 33KW. Musiałem go rozkręcić żeby dostać się do jednej śruby i wykręcić miskę olejową . Miska olejowa wymieniona ale pozostał problem z prawidłowym złożeniem przeguby od strony skrzyni biegów. Przegub wew. rozkręciłem , jest tam sześć śrub i odsunąłem od flanszy...
Wg mnie zostaw skrzynię od T5. Masz wtedy problem półosi, wybieraka, poduszki z głowy. No i masz 6 biegów.
Ja jako pierwsze auto kupiłem VW Polo 1.0 z '90, już to bardziej "okrągłe". Idealne :D Spalanie w granicach 7-8L benzyny, bez gazu - lepiej kupić od razu z gazem. W gruncie rzeczy mało awaryjne, choć raz gdybym był gdzieś w trasie.. pękła półoś napędowa. Części tanie i prosta konstrukcja. Dużo miejsca w środku, a jednocześnie nadaje się na miasto. Brak...
Witam wszystkich forumowiczów. Mam poważny problem z VW'jami. Głownie będzie chodziło o to czy jest szansa na uratowanie jednej z dwóch skrzyń. Na ten moment mam z ojcem dwa auta z silnikami 1.9 D(w obu problemy ze skrzynią) i jedną zakupioną tydzień temu skrzynię w garażu. Przejdźmy do sedna. W moim Golfie podczas wyjazdu z bramki na autostradzie zablokowało...
VW caddy 05r. Od ok 50km/h, na wyższym biegu i obciążonym silniku słychać było nito buczenie nito stukot. Wystarczyło zdjąć nogę z gazu i cisza, podobnie cisza pojawiała się gdy auto "siadało" po wzniesieniu- czyli w tedy gdy oś się prostowała. Dźwięki znacznie nasiliły się po ponownym zamontowaniu osi (wymiana sprzęgła). Wymieniłem całą półoś i jest...
Witam Serdecznie ! W piątek chcę się za to zabrać, myślę, że przez te 3 dni jakoś pojeżdżę i nić się więcej nie stanie. Musze się tylko przygotować teoretycznie i praktycznie do operacji wyjęcia i czyszczenia turbiny. Gdzieś przeczytałem ze nie ma tam żadnych uszczelek i nie powinno być problemów ze zlożeniem. Martwi mnie dostęp do śrub i węże z olejem,...
Witaj fil. Już straciłem nadzieję :) U mnie sama skrzynia prawie OK. Nauczyłem się jeździć tak aby nie szarpać i ruszam łagodnie na R. W sumie to samochód przejął kontrolę. Jak wrzucam D lub R to moja wyobraźnia męczy obrazy jak elektrozawory puszczają olej, wrzuca bieg i rusza. Mam wrażenie że sterownik jest niedopasowany do skrzyni. Jest faktycznie...
nie tak do końca ...zawsze mozna nakleić coś (magnas,lustro) na wał lub osie pedne i czujniczek indukcyjny lub optyczny i ten problem mozna przeskoczyć ....pozostaje tylko sprawa odpowiedniego wykonania...błoto,woda i inne zanieczyszczenia wpływajace na pracę układu można tez założyć półośkę od modelu z ABS'em i czujniczek ,który będzie liczyć zęby...
Lanos 1.5 8v +gaz albo 1.5 16v +gaz ew. 1.6 16v+gaz. Mam lanosa 1.5 bez gazu (w mieście nawet 9l spali benzyny) przejechane 150kkm do tej pory nie wiem czy dużo czy mało wymieniane było; łożysko lewe i prawe z tyłu, kilka razy klocki i chyba tarcze, wahacz z przodu, półoś napędowa, końcówki drążków kierowniczych, 2 razy pasek rozrządu z pompą wody,...
Płyn sprawdzałem, pompa nie wyje. Jedno co znalazłem to masa wyrównoważająca na półosi latała. Wywaliłem ją jak była drgało cały czas teraz 70% drga 30%ok
Witam, Mam problem powyżej 130 km/h odczuwalne są drgania na całym samochodzie. Dodam ze przy przyspieszaniu w zakresie 80-120 czuc na kierownicy delikatne drganie. Dodam ze tarcze przod tył wymienine, drozek kierowniczy wymieniony, lożyska przod/tyl sprawdzone, opony nowe, koła wyważone, przegłuby sprawdzone, mam juz tak ze 2 lata i nic bardziej nic...
Mechanik może mieć rację odnośnie awarii mechanizmu różnicowego (masz w nim olej ?). Czy Twoja skrzynia biegów należy do tych awaryjnych. Gdzieś na forach był wykaz awaryjnych skrzyń koncernu VW.
półoś półoś podpora półoś półoś stuka
wyciąganie radia scenic podciśnienia przykleić kopułka
blokada kaskadowa skrzynia biegów
MX GP843 ST - identyfikacja komponentu Renault Master 3 - migająca czerwona kontrolka immobilizera