Dźwięków nie było, dopiero jak alternator pękł do było słychać wiatrak jak trze o obudowę ale tylko przy wyższych obrotach lecz w wiatraku brakuje jednej blaszki bo ostatnio się urwała, możliwe ze to jest przyczyną?
Witam. Regulatory i pękanie alternatorów we fiacie punto to normalka.... Niedawno ten sam zabieg miałem... Jakiś miesiąc temu wymieniałem regulator...oczywiście dostać ten regulator to jak odkryć nową wyspę....nigdzie nie ma, a jak był to dopiero za 2 tygodznie, ale przypomniało mi się...
elektrit ma rację ,w puntach pękają alternatory!
Zobacz jak pęka. Pęka ta która trzyma stojan. Druga w zależności od wielkości pęknięcia pierwszej wytrzymuje lub nie. Najczęściej pęka w miejscu gwintu ale w 2 na 10 przypadków (to z mojego doświadczenia). Pierwsze alternatory naprawialiśmy wybijając stary stojan i wkładając nowy....
Z przodu łozysko 6203, z tyłu igiełkowe. Przednia tarcza łożyskowa to lichy odlew, w osobówkach pękała to w ciągniku będzie pękać tym bardziej. Notoryczne awarie mostka prostowniczego który nie znosił przeciążeń.
kosz zatrzymuje śmieci. Sprawdził się pod tym kątem. Jednak glony niciate przechodzą. Jest ich sporo. Turbiny typu kaplan łapią je w łopatki i się zatrzymują. Pozostaje powrót do koła wodnego. Na razie nie mam czasu, ale jak sie obrobię to zmajstruje takowe. Będzie szerokie na jakieś...
Proponuję na początek poruszenie wszystkich punktów styku masy a więc począwszy od alternatora do aku. i do karoserii auta. Masa z alternatora idzie przez silnik a więc zalecam ruszyć mocowanie alternatora do silnika no i co za tym idzie inne mocowania masy. To nic nie kosztuje po za chwilą pracy....
A do alternatorów są schematy?? Mój ojciec ma warsztat(auto elektryka) i zdejmuje, naprawiam różne rodzaje alternatorów ale nigdy nie słyszałem żeby do nich były schematy... zawsze robiłem według tego co mi kiedyś powiedział ojciec... a fiat uno to banalnie proste zdjęcie jak i zrobienie...
Alternatory nigdy nie były mocną stroną fiatów. Jeśli auto ma przebujane 220tys to ma prawo nie działać prawidłowo z samego zużycia dodatkowo gorący został potraktowany wodą. Bo skoro poszła po pasku to do alternatora też doszła. Alternatora ma więcej dziur niż szwajcarski ser. Temperatura...
Nie wiem dlaczego się upierasz przy alternatorze zamiast poprawić instalację, a na Boscha Cię nie stać.P Nie wiem do końca czy to alternator ale zastanawia mnie spadek napięcia po obciążeniem np. światła mijania + dmuchawa + ogrzewanie szyby (ten samochód pokonuje krótkie odcinki),...
Pęka zawsze pierścień na pierwszym tłoku. Z tego co mówił mi mechanik ostatnim razem jest jakaś nie duża rysa na cylindrze, a teraz że jest pierścionek pęknięty stwierdził to po tym, że już 3 raz jestem z tym problem, że olej wali do filtra powietrza znowu, kopci bardzo i tłumik skaczę,...
Witam, Zawsze kiedy jest zwiększona wilgotność powietrza, np rano, późnym wieczorem lub kiedy pada/padało a silnik jest zimny ( uruchamiana po dłuższym postoju, np nocy ) piszczy mi pasek osprzętu. Różnie kiedy wchodzi na obroty lub na wolnych. Kiedy jest ciemno a zaczyna piszczeć zauważyłem...
W maluchu były stosowane co najmniej 3 rodzaje alternatorów. To pewne. Drugą informację sprzedaję jak kupiłem. Miałem kiedyś problem z pękającymi kółkami pasowymi alternatora i wówczas zaprzyjaźniony sprzedawca w sklepie motoryzacyjnym powiedział, że były różnice w piastach alternatorów....
Volvo F12 nie potrzebuje drugiego alternatora ,natomiast potrzebuje dobrego chlodzenia . Gdyż czesto jest tak ze kierowcy wydoją akumulatory i potem przez pół dnia sa ładowane. Alternator ma wtedy ponad 100' po 2 minutach i tak przez pół dnia. Regulator wewnętrzny tego nie wytrzymuje gdyż...
Musisz raczej wymienić alternator, tam siedzi Magneti/denso i one typowo pękają. Jak np. w Punto, obudowy itd.
Chyba że, tak jak we Fiatach Siena lubi pękać obudowa alternatora. Słyszałem że w innych markach też się to trafia, choć przebieg jest mały. Tak jak radził Stefanek jak poruszasz kołem alternatora, to wyczujesz opory.
Instalacja generalnie do sprawdzenia. Być może twój alternator już przestał dostarczać energię do instalacji. Z tą rezystancją to niezupełnie prawda ale można tak przyjąć dla uproszczenia. Jeśli napięcie instalacji jest w porządku to zachodzić mogą takie możliwości: niedostateczne...
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze...
W Punciaku bez klimy elegancko wychodzi do góry.W moim przypadku jest to alternator przykręcony na stałe a naciąg paska wielorowkowego dokonuje się przez rolkę umieszczoną na dźwigni.Wyjęcie dołem bez rozpięcia półosi lub odkręcenia silnika jest niemożliwe .Początkowo miałem wstawić...
Zico63 dziękuję za pomocne odpowiedzi wraz ze schematami i to sobie wydrukuję. Widzę, że robiłeś coś takiego w maluchu. Ja kiedyś założyłem coś takiego ze Skody, na dodatkowym kole przykręconym do prądnicy i dodatkowy pasek. Zdawało to egzamin ale często pękał mi wspornik naciągu...
Jeżeli to sprzęgiełko alternatora to nie zastanawiał bym się tylko dał do wymiany + pasek podzespołów dodatkowych. Jeżeli tego nie zrobisz i to olejesz to dojdzie ci później nowy cały napinacz a dla czego ?? Po to jest to sprzęgiełko na alternatorze aby wyeliminować drgania skrętne wału...
Prąd wyjściowy 65A. Ogólnie mogą być kłopoty-alternator z rodziny tych o pękającej obudowie-to Denso to nic innego jak Magneti Marelli :)
Chodzi mi o to że w 900 pękają masy pomiędzy silnikiem a karoserią nad alternatorem.P
A więc czeka was trochę treningu zagadnień technicznych. Dobrze że jest miernik. Tylko uwaga na ustawienia miernika aby nie odjechał w przeszłość. Informacji o kontroli instalacji samochodu trochę znalazłoby się i może warto poszukać. Zużycie szczotek całkiem możliwe. Jest jednak taki...
Jeżeli chodzi o alternator to zdarza się pękanie uzwojenia wirnika szczególnie przy połączeniu z pierścieniami ślizgowymi.P
Piotr36 Widzę, że dość "selektywnie" czytasz posty. Tzn. wybierasz z nich tylko to co potwierdza "Twoją rację". To, że uwaga Gerri na temat Ciebie była niepotrzebna i powinien przeprosić za wycieczkę osobistą, nie zmienia logiczności jego wypowiedzi. Trzeba oddzielić logikę od emocji,...
Ten alternator niekoniecznie pęka tylko "puchnie" i stojan zaciska się na wirniku... Teoretycznie, praktycznie jak by to się miało do prawidłowego ładowania? Przy 2-3 razy wyższych obrotach wirnika niż obroty silnika z tego alternatora cyna i żywica z uzwojeń już dawno by "wykapała".
Co do mocowania alternatora w C-360, to nie polecam oszczędzać na grubości stali na wspornik oraz na średnicy śrub mocujących. Zapomniałeś o małym szczególe - oryginalny wspornik prądnicy jest przykręcony do bloku dwiema śrubami Φ8mm, więc ? W przypadkach, z którymi miałem...
Tutaj alternatory pękają bez zadnych pism i wcześniejszych wniosków :) Wiem że pękają bo miałem takiego fiacika-aczkolwiek przyczyna bezobjawowego zaprzestania pracy może być z goła bardzo prozaiczna-np. zużyte szczotki lub zmaltretowany komutator.
Jak się pali kontrolka ładowania to pewnie go brak. Miernik w rączke i sprawdzić jakie jest napięcie na aku, gdy silnik nie pracuje i gdy pracuje. W tych autach często padają alternatory, pękają obudowy. Nie wiem na jakiej podstawie uważasz, że jak pali się kontorlka ładowania to masz zwarcie.......
Wchodzi 2 metry, łączenie węży jest na podłużnicy po prawej stronie. Jeśli 1 raz załąmiesz orginalny wąż to jest do wymiany. Nie kombinuj bo spalisz autko jak ci na alternator pryśnie. Nie kupuj polskich węży bo roku nie pojeździsz.
Ta wypustka ( pewnie to alternator Bosch, tylko on ma taką) czasami nie pozwala na to, aby pierścienie ustaliły się w swojej pozycji, stąd czasami szczotka bangla po izolacji jaka jest pomiędzy pierścieniami. Po prostu wychodzą za wysoko, o ile wcześniej nie ułamie się ta nadlewka. Niestety,...
Mierzył kolega jakie napięcie daje alternator?
Zapsikaj go słomką w środku np-wd 40 i spróbuj popchnąc jak idzie na szrot . Te alternatory puchną i pękają od wilgoci. Demontaż jego to w 80% kapitalka .
Tam najczęściej pękały obudowy powodując trudności w obracaniu wirnika i zniszczenie alternatora .
Jak wchodzę na Allegro to całe, nowe (regenerowane?) alternatory można kupić za mniej niż 200 zł, więc nie wiem skąd te Twoje ceny... kiedyś polecali wymieniać na alternator z Cinquecento Sporting, bo one nie puchły/pękały.
Mam takie auto jak narazie sprawuje się ok, ale zaczyna mnie niepokoić alternator strasznie wyje to już jest tak od dłuszego czasu, dzisaj zauważyłem że staje się to coraz głośnejsze, coś jak by zaczeło sierdzeć w okolicach alternatora, kontrolka gaśnie od razu bez problemu, ale zawsze...
może coś się rozłączyło? złączki w maluchu mają to do siebie, że łatwo pękają. A ty je rozruszałeś. Przeglądnij połączenia. Może szczotka się podwiesiła, albo jesli pierścienie ślizgowe były wytarte, to nie styka dobrze.... i tak dalej. Przyczyn może być wiele. Miałem przypadek,...
Tak pękają w escortach,dziś wyciągany.
Nic nie powróci praktycznie to zbieg okoliczności jak tam jest Denso obudowy nie pękają tylko jest wypychanie stojana w kierunku wirnika i następuje przetarcie a jednocześnie zwarcie uzwojenia stojana do masy.P
Dla mie ta robota i tak jest bez sensu, te wirniki mają notoryczną tendencję do pękania uzwojenia. Najlepiej potrzepać wirnikiem i przysłuchać się, czy nie brzęczy/stuka. Jeżeli tak to już lata luźno szpula z uzwojeniem.
Dobry tokarz i w pół godziny masz eleganckie koło. Wcześniej czy później i tak Ci się zwróci inwestycja (na zaoszczędzonych paskach) . Szybko się wyrabiają przez to węższe koło pasowe i potem pękają .
Tak, ale zważ na to, że obudowa jest jedną z końcówek. Jeżeli dioda nie siedzi pewnie to się pojawia jakaś rezystancja, a tam gdzie rezystancja to wydzielanie ciepła. A co się dzieje u ciebie? Dostają zwarcia, rozwarcia, pękają?
Się spawa. Zresztą w Focusie też pęka.
Przytarcie o którym piszesz jest początkiem końca tego alternatora .W tych autkach do alternatora dostaje się wilgoć (w dolnej części) co powoduje korozję a następnie wybrzuszenie stojanu(przy okazji pęka obudowa),w efekcie ten zaczyna dotykać wirnika ,z czego temperatura , co z kolei uszkadza...
Nowy pasek w sklepie z częściami 20zł, założenie 30zł. Mechanik miał trochę grzebania, bo gwinty całe w rdzy, poza tym ciężko było naciągnąć. A na pasek nachodziła obudowa plastikowa dlatego tak często się przecierał i pękał. Wszystkim za chęci pomocy dziękuje!
Od kiedy to w Seicento pękają obudowy? Od zawsze jak w każdym fiacie, skoro takie pytanie zadajesz to chybaś niezbyt w tym temacie jesteś obeznany...[/quote] Bzdury kolego prawisz. Altki pękały głównie w Punciakach, po tym jak się Fiat z japońcami pożenił.
Ale pierdoły piszecie, jeżeli to stare Delco to z przodu zawsze było 6203. Jeżeli chodzi o tylne łożysko które jest złożeniem igiełkowym to jego wymiana jest zupełnie bez sensu. Macie jakis sposób regenerację ośki? Tak tak moi mili, to tylne, o ile nie jest rozleciane wystarcza przemyć...
W HDI ci się spalił bo pewnie kapał na niego olej z pompy wspomagania, ale tu mowa o benzyniaku. I co tam ma do roboty? Jaki by nie był to ma do wymiany tylko pierścienie ślizgowe i szczotki. I tyle. Natomiast ten magneti marelli to jakiś wirtualny chyba, bo nigdy go nie widziałem, a z pewnością...
Jak za te kasę masz cały z gwarancja to bierz, tam i tak zawsze pękają obudowy przynajmniej będziesz miał świeży.
Wymieniem go już czwarty raz w ciągu roku. Produkty z tej firmy to tani badziew z Chin, odradzam wszystkim Dziwne - pękające i rozlatujące się aluminiowe obudowy, to i owszem - pojedyncze detale ( bendixy, elektrowłączniki, kpl. szczotkotrzymacze, przekładnie planetarne czy wirniki) sprawują...
To teraz was zaskoczę. Udało mi się ogarnąć ten sterownik. Wymontowałem komputer i otworzyłem obudowę. Okazuje się że piny , które są przylutowane do płytki pękają w nich luty lub robią się ciemne i stawiają opór. Poprawiłem lutowanie w każdym pinie od gniazda , tą samą czynność...
i nic sie tam nie dzieje. Trochę rdzy... Inksza sprawa to M Marelli (stare) bo wgniatało koronkę i pękała obudowa. Później wpadli na pomysł- zrobimy grubszą obudowę! A jak, ścianka pół milimetra grubsza i będzie gites. Nie było, dalej wirnik przeleciał się po nabiegunnikach. kartbis...
instalację- prześwietliłem sprawdziłem stan i muszę przyznać że byłem w szoku w jak dobrym stanie się zachowała Tutaj bym zalecał pewną ostrożność. Stare przewody - zwłaszcza na końcówkach - tracą elastyczność. Jest to związane z ulatnianiem się rozpuszczalnika z tworzywa...
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby...
sprawdz koła pasowe paska od alternatora,alo może za mocno naciągasz paski że tak pękają szybko
Kidlar podmieniałem akumulator i z innym tak samo się dzieje. No to jasna sprawa że problemu szukać trzeba poza akumulatorem. Pobór prądu jak pomierzyłeś jest bardzo nikły, więc problem leży zapewne po stronie ładowania (alternator, regulator alternatora, połączenia po drodze). Zważ...
A jaki najlepszy silnik pod LPG? I żeby to w miarę przyspieszało😋? Zapewne 1,8 133 KM. Nie wiem jak 1,8 znosi LPG? Ja celuje w 1,4 ze względy na łatwość wymiany paska rozrządu natomiast w 1,6 ustawienie bez blokad nie wchodzi w grę a blokady muszą być oryginalne. Drugim argumentem...
We cFiatach pękają alternatory.Być moze Twój tez ma pęknięcie i stawia duzy opór dla paska,który delikatnie slizga.Sprawdz połączenie masowe silnik-rama-akumulator.
W/g mnie silnik 1.2 jest za mały na LPG, wiem że ludzi zakładają LPG to Tico czy CC 700 ale nie bardzo rozumiem co nimi kieruje :/ Jeśli już koniecznie chcesz LPG (bo robisz rocznie co najmniej 20 tys. km) to niech inni sobie mówią co chcą ale do tego silnika w grę wchodzi wyłącznie instalacja...
Ale jednak Fiat to Fiat, coś o tym wiem, bo aktualnie robię tylko Fiaty :wink: Nowe łożyska amorów potrafią nie wytrzymać nawet miesiąca, pękające alternatory, cieknące turbiny i pompy wtryskowe, padające EGR. Z tego wszystkiego mogę się zgodzić z alternatorami MM, pozostały osprzęt...
Mógłbyś się zdziwić. Żeby pękały od mrozu to nie słyszałem, ale od drgań obudowy potrafią pękać. Każda firma produkująca alternatory ma jeden lub dwa modele, których obudowy pękają. Mam doświadczenie z alternatorami Magneti Marelli, bo przez jakiś czas pracowałem w serwisie Fiat-a....
Alternator w samochodzie ford transit: Usterka: Kontrolka ładowania sie rozjasnia lub gasnie podczas dodawania gazu c...Alternator w samochodzie ford transit: Usterka: Kontrolka ładowania sie rozjasnia lub gasnie podczas dodawania gazu czasami sie swieci po wyjeciu kluczyków ze stacyjki. Naprawa:...
Zastosowany w maluchu fabryczny alternator potrafi oddać ponad 40 A Pod warunkiem odpowiednich obrotów silnika, jak to już napisano powyżej. Ponieważ naciąg paska klinowego odbywa się za pomocą zmiany czynnej średnicy koła pasowego wentylatora/generatora, to czym bardziej zużyty pasek,...
Przez ten czas zdążyła pęknąć obudowa alternatora (przez co zapalił sie pasek wielorowkowy) To wiele mówi o użytkowniku tego samochodu - jak można było doprowadzić do spalenia paska, przecież ten alternator nie pęka z dnia na dzień, hałasuje, pojawiają się problemy z ładowaniem....
Proszę dokładnie sprawdzić alternator, gdyż w tych autach montowano awaryjne alternatory - przeważnie pękały ich obudowy, w wyniku czego dochodziło do blokowania obracania się wirnika, a nawet rozsypania się alternatora. Myślę, że w Twoim przypadku również może tak być tj. podczas...
W puncie problemy z alternatorem są raczej dość częste. Po pierwsze z powodu miejsca gdzie jest zamontowany oraz jakości tego elementu montowanego w tych autkach. W Punto 1 bardzo często pękała aluminiowa obudowa alternatora (mnie ze 2 razy), raz mi się szpilki rozkręciły, innym razem łożysko...
Ależ może być dioda przyczyną gwizgu. Co prawda sama dioda nie wydaje żadnych dźwięków, ale będąc przebitą powoduje zmianę obciążenia w trakcie obrotu wirnika. Tak samo będzie gwizdać alternator gdy będzie przebicie w uzwojeniach. W alternatorach w Punto (i pewnie wielu innych też)...
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego...
pin 2 alternatora- To jest pojazd z 97 roku. Tam nie ma wtyczki. aikib Czy na pewno ładowanie jest na 100% ok? Zdarza się, że pęka ten gruby czerwony przewód przy alternatorze. W koszulce przy samym oczku. Jeśli jest dobrze to należy sprawdzić niebieski przewód "D+" od alternatora...
Witam... Mam Punto II 2000 r ELX. Problem jest nastepujący: po zapaleniu silnika i włączeniu świateł widoczne jest miganie ich. Nie jest to na poziomie zapalania i gaszenia ale da sie zauważyć. Ok rok temu alternator spalił się ... tak sam od siebie - nie ustaliłem przyczyny. Zapaliłem...
Zacierające się alternatory przy tych silnikach to częsta przypadłość. Pęka obudowa alternatora i wirnik staje na amen bo zacina się o stojan. Jeżeli to jest winą usterki to po prostu trzeba zdjąć pasek wieloklinowy i spróbować uruchomić silnik, powinien zapalić...
Spokojnie możesz go brać, i nie słuchaj FACHOWCÓW że będzie niedoładowany gdyż piszą bzdury. Niezupełnie. Ci fachowcy zatrzymali swoją wiedzę na prądnicy i słabym alternatorze z malucha, który na wolnych obrotach ma za mały wydatek prądowy, żeby jeszcze ładować akumulator z jakimś...
Przed Starą nie pękaj , tylko jeszcze raz sprawdz ładowanie . Niczym kupisz "nowy" alternator wymień regulator napięcia na alternatorze , wyjdzie taniej.
Jeśli będziesz poruszał się po mieście to po co Ci jakieś specjalne osiągi?? Rozejrzyj się jeszcze w małych autach typu Nissan Micra, Mazda 121 względnie 323, Mitsubishi Colt też nie jest zły-silnik jak najbardziej wytrzymały (1,3) autko ładne i zgrabne i również dynamiczne, Daihatsu...
Space Star - stosunkowo drogie części. Autko bardzo praktyczne. Mój kolega nim jeździ. Ogólnie ma o nim przeciętne zdanie. Cordoba Vario - ostatnio bardzo często jeżdżę seatem, akurat Toledo (gaz, 1994). Jeden i drugi mało problematyczny. Części w przyzwoitych cenach. Auta solidne,...
Nie uszkodziłeś alternatora po wjechaniu w kałużę? Lubią pękać obudowy tych alternatorów.Na przewodach elektrycznych do LPG powinny być przeważnie dwa bezpieczniki.Sprawdź czy nie są zalane lub spalony któryś z nich. czy dobrze przewodzą prąd.Tak samo masa do LPG powinna być czysta....
Można przerobić nawiewy ale czy warto ?? Myślę że nie. Mam Kadeta i to ogrzewanie co jest wystarcza. Jeśli Ci wieje zimno mimo zamknięcia okienka możesz je wyjąć i zatkać np. gąbką. Mono wtrysku nie ruszaj jeśli auto dobrze pracuje. Szczególnie w taką pogodę. Konkretnie chodzi o zapięcia...
Wybaczcie ludziska za zwłokę w pisaniu co i jak, brakowało mi dnia... ... (wiem co mówię bo na codzień naprawiam te pompy). Tuleja wałka pompy wyciera się i stare uszczelnienia nie są w stanie uszczelnić tego miejsca.Tam dostaje się powietrze do pompy. Rozumiem, lecz sam nie uszczelnię...
Co do alternatorów w Yarisie to warto pamiętać, że wizualnie posiadają ten sam regulator, jak ten zamontowany w Corolli E11, łatwo pomylić, a konsekwencję spore, bo może okazać się, że będziesz miał ładowanie na poziomie 17V. (na 3 pinie Yaris dostaje falę prostokątom o zmiennym wypełnieniu,...
Witam. Silnik 2.0 did, r.p. 2005, typ silnika BSY. Parę słów wstępu. Podczas pracy silnika pękło sprzęgiełko alternatora, pozostały na części wewnętrznej ostre krawędzie które pocięły pasek napędu alternatora na wąskie kawałki ( jak makaron nitki ), te z kolei nawinęły się na koło...
Dzwoniłem do firmy zajmującej się regeneracją alternatorów. Potwierdzili też, że może to być regulator bo nie powinno być takiego spadku. Ale i inne przyczyny (np w tych fiatach pękały podobno obudowy). Finalnie oddałem auto do regeneracji alternatora i zobaczymy co będzie.
miałem C16SE w automacie, Żonka nim jeździła bo to sedan był, to był anglik przeangliczony strasznie po partacku, ale to odpartaczyłem, ale mimo wszystko on czasem szedł jak głupi a czasem tak sobie, nie mam pojęcia czemu, nie licząc jeszcze tego że z 2 lata nie wiedziałem czemu na wolnych...
Nie powiem fajnie zmontowane ale 100W to nie wykręci i do tego nie wiadomo jakie to ma zniekształcenia. Nie wiem po co wspomniał o "przydzwięku z sieci" to występuje tylko przy zasilanie sieciowym a odgłoś alternatora w głośniakch to inna bajka.No i to jest 1x niby 100W czyli tylko sub wydaje...
W Kadecie często pęka przewód łączący masę alternatora z masą silnika - taki krótki. Korozja na końcówkach... :)
Nie rozumiem tej waszej teorii spiskowej - autor ma na ciepłym silniku 13,8V na wolnych obrotach co jest wynikiem nawet nie prawidłowym a bardzo dobrym, bo napięcie na wolnych obrotach może być niższe. 13,8V jest całkowicie prawidłową wartością, wyższe groziło by przeładowaniem akumulatora....
P206XS/1.6L/TU5JP-MCU->MP7.2 BOSCH/1998/8V/LPG-> BingoS średnie spalanie LPG -> 10L/100km Ponieważ jeżdżę na LPG już 20 lat to podam kilka uwag: 1. Można stosować instalkę II generacji w P206 i jestem tego żywym przykładem...i jakoś nie zaliczyłem strzału w kolektor -> nigdy !!! ...auto...
Kolega Stereo bredzi aż miło, widocznie w życiu nigdy czymś innym niż Polonez nie jeździł. Co to za nowoczesny samochód, w którym po 10mlatach użytkowania trzeba skorodowana blacharkę robić ? .Wyjące i cieknące tylne mosty, pękające półosie, klekoczące krzyżaki wału napędowego,...
Jutro odslucham je pod dwoma SLA 1500 ,wiec kwestia zasilenia przetwornikow juz nie bedzie sporna. Jak juz to wyjda jedynie roznice w zuzyciu glosnikow. Glosnik jeden bedzie mial kupca jakby co,jesli nie sprzedam,to odsylam go z powrotem. wiec bede szukal kolejnego nowego,w dobrej cenie,czekam na cynk...
A czy zauważyliscie że alternatory i rozruszniki fiatów pękają.
Ma większą pojemność i nic poza tym. Z jej wad to zajmuje pół bagażnika i uniemożliwia skorzystanie z rozkładanej tylnej kanapy... Nie wierz w zapewnienia osób sprzedających samochody co do spalania i brania oleju. 10 letni FIAT z silnikiem FIRE będzie brał olej (i to sporo 0,3l/1000km...
"Ciężarek" 2-tonowy (nieważne, czy w całości, czy w częściach) wiszący na wysokości 5 m ma energię potencjalną: E = mgh = 2000 kg*9.81 m/s2*5 m = 98100 J 1 kWh = 3600000 J Czyli energia potencjalna wiszącego "ciężarka" to: E t=\sqrt{\frac{2*h}{g}}=\sqrt{\frac{2*5m}... m/s2}} \approx...
W palio/ siena to dość częsta usterk-pękająca obudowa alternatora. Słyszalny jest wtedy taki gwizd. Ale to nie przesądzone.
Fiaty mają wadliwe alternatory (pęka obudowa i są szopki) a jeżeli jest ładowanie ok, to miernik a szereg na ampery i sprawdz pobór max do 50 mA. Jeżeli jest więkrze to po koleji bezpieczniki aż bedzie w normie. Sprawdz co jest pod danym bezp. i po kłopocie.
W tych alternatorach kończą się pierścienie z szczotkami lub pęka uzwojenie wirnika.P
Zobacz po naładowaniu akumulatora czy alternator nie grzeje się. Częstą ich usterką było pękanie lakieru na stojanie i zwarcia uzwojeń. Mógł paść regulator napięcie i .......akumulator co w tym ostatnim przypadku dzieje się często nagle i bez ostrzeżenia.
Witaj Historia tego pojazdu (w dużym skrócie) jest taka: Od początku wóz firmowy lecz w wersji osobowej (jeździła osoba/ kobieta kadry wyższej). Wóz jeździł w znajomej firmie i został odkupiony do naszej. Ja tym samochodem jeżdżę na zmianę z drugą osobą (od czasu do czasu - mam swojego......
Warto też obejrzeć obudowę alternatora, bo lubią pękać.
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator...
- zmierzono rezystanje przewodów pomiedzy alternatorem a PCM - ok - ładowanie 13.95-14V Czerwony przewód regulatora nie idzie do pcm tylko do skrzynki powinien mieć zasilanie cały czas.Często dostaje zastrzał i pęka wewnątrz.
Sprawdź połączenie przewodu wzbudzania między alternatorem, a kontrolką w liczniku. W tych Puntach zazwyczaj uszkadzały się stacyjki i alternatory (pękały obudowy). Odłącz przewód idący do kontrolki (D+) od alternatora i zewrzyj go do masy, a następnie sprawdź czy przy każdym włączeniu...
też obstawiałbym coś od strony pompki paliwa itp. albo samego filtra. Kiedyś miałem takie bravo, filtr paliwa z tego co pamiętam jest nad plastikiem koło prawego tylniego koła(strona pasażera) tylko tutaj kwestia mogłoby szarpać ale też raczej nie wchodzić na obroty, sprawdzić czy nie jest...
W tych autach często pęka obudowa alternatora powodując zaklinowanie wirnika i w efekcie zablokowanie silnika. Do sprawdzenia po zrzuceniu paska.
Efektem ubocznym jest pęknięty wał. A w którym miejscu pęka? Tak dla potomnych - koło zamachowe dwumasowe, tak samo jak zwykłe, z jednej strony ma masę, która działa jako akumulator energii kinetycznej, a z drugiej strony tłumik - amortyzator nierównomierności momentu skręcającego...
Chyba najlepszym wyborem będzie kupno nowego alternatora. Obecny alternator był dwa lata temu w rękach dobrego elektryka, miał w nim wymienić łożysko, niestety nie dało rady rozkręcić alternatora. Alternator był na imadle i trzeb było coś tam wybić, niestety nie szło, zaczęło pękać...
Alternatory potrafiły nawet pękać, ale z tym prądem....
A co się dzieje z tymi paskami, pękają poprzecznie, są ścinane wzdłużnie itd. Czy alternator ma sprzęgiełko ?
Wszystko zależy od egzemplarza, który trafisz. Dni tygodnia jak za komuny maja tu znaczenie. :D Poprzednio, Punto II 1.2 8V do silnika wchodziło 2.8l, więc kupowałem 5l i miałem na dwie wymiany, bo po zalaniu 2,5l miałem pół stanu. Autko robiło w roku około 10tyś ± 2tyś, więc olej...
Zajechałem dwie 190 ,z takim samym alternatorem , to nieszczęśliwe wyjście ma to do siebie ,że pęka wtyczka (niewidocznie) i dostaje się wilgoć , miałem to u siebie. Może tu leży przyczyna.? Diody główne są krzemowe , a nie germanowe i starzenie się krzemu jest minimalne , chyba ,że...
Ja kiedyś w latach 80tych przerabiałem Syrenę 104 na 105. To była frajda. Zmieniałem nadwozie a przy okazji musiałem też zmienić część ramy. pompa hamulcowa w modelu 104 była jednostopniowa a w 105 dwustopniowa. Dźwignia zmiany biegów z koła kierownicy powędrowała na podłogę. Alternator...
Sprawdź przewód od wzbudzenia przy samej wtyczce od alternatora, tam lubiał pękać. A jak nie, to wtyczka w skrzynce bezpieczników pod maską, pod nią jest jedna taka złączka dużą, piny gniją. Kontrolka zapala się od razu czy, po chwili?
Akumulator Zacznijmy od akumulatora, trzeba sprawdzać dość często stan jego naładowania, w motocyklach są małe akumulatorki w porównaniu do samochodowych. Maja średnio od 10 do 14 Ah pojemności i gdy często robimy krótkie trasy i często odpalamy motocykl, to alternator nie zdoła nam...
Nie jestem fachowcem ale szukając na forum zawsze występują podobne objawy i propozycje ich usunięcia, za niewielkie pieniądze-są na pewno lepsi na forum i jeszcze kilka propozycji pomocy dostaniesz, ale to co ci napisałem to i bez usterki powinieneś podmienić i sprawdzić bo nikt wyremontowanego...
... Zarówka nie moze być spalona, bo przy rozruchu na chwile świeci. W 9 przypadkach na 10 żarówki uszkadzają się mechanicznie, pęka w nich włókno, czasami tal wrednie że jak drga to łączy a potem już nie. Może u ciebie tak jest więc się nie wzbraniaj przed wymianą żarówki. No...
Z tą obudową to jest chyba typowa usterka w GP . Na gorący alternator dostaje się woda od spodu samochodu i obudowa po czasie pęka.
Dziękuję za odpowiedź,właśnie przeglądając inne posty podobne przypadki mi też na to wygląda bo ściągane miał trochę gratów żeby wyciągnąć alternator i po tym to wszystko,niby posprawdzał to że nie ma żadnej dziury itp. ten trójnik co pęka jest cały. Nie wiem gdzie szukać jakaś...
Np. pęka cela podczas jazdy i samochód staje. Jak jeździsz z zepsutym alternatorem to tak się dokładnie stanie, akumulator jest potrzebny tylko do rozruchu nic poza tym.
Kolego Gerri nie jest prawdą że mi się nie chciało napisać ani modelu ani rocznika, nie pomyślałem że te dane są tak bardzo istotne. Chodzi o Mercedesa Vito W 638, silnik 2.0l 112 129KM w benzynie. Rok produkcji 1997 (1996 - 2003) r.nadwozie Autobus. Obecnie ma założoną instalacje gazową...
Nie wszystkie miały sprzęgło na alternatorze, ale dołożyć na pewno nie zaszkodzi. Często pęka napinacz, wtedy krzywo stoi.
Witam ponownie, lecz tym razem z rozwiązaniem kolejnego problemu w postaci wskaźnika temperatury skaczącego na czerwone pole, a po wyłączeniu silnika i jego natychmiastowym włączeniu temperatura już jest w porządku. W międzyczasie pojawił się problem z ładowaniem i tu znalazłem rozwiązanie...
Pewnie rozwarty wirnik, pęka uzwojenie wirnika w tych alternatorach valeo. Nie tyle pęka, co luźny karkas wewnątrz je urywa.
Dzięki tzok Z wad jakie auto posiada,to jeszcze co mogę napisać i Ameryki nie odkryłem,to odpływ wody z podszybia.Woda się leje prosto na alternator.Przez co pękają obudowy.U mnie jest do wymiany,bo piszczy,jak padająca turbina,zwłaszcza przy większym obciążeniu.Mistrzostwo Włoskich...
Podczas jazdy, biorąc pod uwagę że nawet alternator jest sterowany z ECU, to nie wiem czy przełączanie się dobrze skończy. Co do samego podłączenia, trzeba przeanalizować schemat ile przewodów wiązki wymaga przełączania a ile teoretycznie może być spięta równocześnie (o ile w ogóle...
12pawel napisał: Cytat: Ja mam sprawny alternator więc nie ujrzę na mierniku nic innego jak 14,3V. Pozdrawiam Po uruchomieniu silnika zdejmij na chwilę klemę ujemną, lub dodatnią z akumulatora ( jak wolisz ) i dodaj gazu, tak do 3000 obr/min. Zobacz co się stanie? Daj się życiu...
Przed wejściem na nagrzewnice powinieneś mieć podgrzewać płynu składający się z 3 świec. W zależności od obciążenia alternatora działa 1, 2 lub 3 i grzeją płyn. W większości przypadków właściciele nawet nie wiedzą o ich istnieniu. Koszt wymiany 10 zł / sztuka. Bardzo często...
Dokładnie. Trzy lata bujałem się zagazowanym 1.4 8V. Super spokojne, łatwe w prowadzeniu autko. Korozji przez ten czas nie zobaczyłem nigdzie, a stal pod chmurką. W każdym razie samoistnej, bo badziewna naprawa w jednym miejscu wyszła. Jeśli chodzi o alternatory - zgadza się, jeden wymieniłem,...
Sprawdź sprzegielko na alternatorze może jest zatarte, jak wygląda stary pasek czy jest ściany z jeden strony czy może pęka?
Jeśli rozrusznik nie kręci mimo pozornie naładowanego akumulatora, sprawdziłbym akumulator (prąd rozruchu - w jakimś punkcie sprzedającym/serwisującym akumulatory) lub spróbował uruchomić silnik na innym akumulatorze. Jeśli odpali, od razu sprawdzić napięcie ładowania przy niskich i wysokich...
powiem tak dawniej było lepiej teraz jest ekonomia i zysk i tego nie zmienimy. żeby szybciej żeby łatwiej bezobsługowo i padło zaraz po gwarancji. pierwszy z brzegu co przyszedł mi do głowy autopart galaxy gold i pokrewne to nie reklama taki użytkowałem żeby omówić to by było dużo...
W praktyce wężyk należało wymienić na nowy i byłby spokój na lata. U nas Opel miał w sprzedaży takie oryginalne wężyki w normalnej cenie (koło 30-40 zł). Praca na Lpg w niczym nie skraca pracy takiego wężyka, nieważne czy regulator jest w pompie (w sensie w koszu), filtrze czy listwie...