Przyczyną pękania korpusów alternatorów bywa też korozja pakietu stojana - korpus pęka na skutek "puchniącia" pakietu, a twój alternator na nowy nie wygląda.
Zacierające się alternatory przy tych silnikach to częsta przypadłość. Pęka obudowa alternatora i wirnik staje na amen bo zacina się o stojan. Jeżeli to jest winą usterki to po prostu trzeba zdjąć pasek wieloklinowy i spróbować uruchomić silnik, powinien zapalić...
I jeszcze dodam, alternator pęka z lejące się wody odpływu z podszybia, który w Grande Punto 1,4 8v z 2006 roku jest bardzo krótki. Odpływ jest za krótki powinno się go przedłużyć poniżej alternatora. https://obrazki.elektroda.pl/8258199700_...
Jeżeli chodzi o alternator to zdarza się pękanie uzwojenia wirnika szczególnie przy połączeniu z pierścieniami ślizgowymi.P
Zapsikaj go słomką w środku np-wd 40 i spróbuj popchnąc jak idzie na szrot . Te alternatory puchną i pękają od wilgoci. Demontaż jego to w 80% kapitalka .
Dobrze pooglądaj ten alternator bo lubiały tam pękać obudowy i sama wymiana łożysk nic nie da
Się spawa. Zresztą w Focusie też pęka.
Sprawdź czy kółka są w jednej linii tzn czy nie są przesunięte wobec siebie oraz czy są na pewno równoległe. Już to przerabiałem parę razy...
W fiatach panda/500 obudowa alternatora nagminnie pęka i blokuje możliwość jego obrotu, rzadko udaje się odpalić silnik
elektrit ma rację ,w puntach pękają alternatory!
Musisz raczej wymienić alternator, tam siedzi Magneti/denso i one typowo pękają. Jak np. w Punto, obudowy itd.
Ale pierdoły piszecie, jeżeli to stare Delco to z przodu zawsze było 6203. Jeżeli chodzi o tylne łożysko które jest złożeniem igiełkowym to jego wymiana jest zupełnie bez sensu. Macie jakis sposób regenerację ośki? Tak tak moi mili, to tylne, o ile nie jest rozleciane wystarcza przemyć i porządnie nasmarować. Zresztą przeważnie przy próbie jego wybicia/wyprasowania...
Jak się pali kontrolka ładowania to pewnie go brak. Miernik w rączke i sprawdzić jakie jest napięcie na aku, gdy silnik nie pracuje i gdy pracuje. W tych autach często padają alternatory, pękają obudowy. Nie wiem na jakiej podstawie uważasz, że jak pali się kontorlka ładowania to masz zwarcie.... Jak było bo gdzieś zwarcie to bezpiecznik by przepaliło,...
W tych alternatorach kończą się pierścienie z szczotkami lub pęka uzwojenie wirnika.P
Zobacz jak u Ciebie jest wykonany spływ wody z podszybia. W niektórych Fiatach ten gumowy element kieruje wodę bezpośrednio na alternator co powoduje korozję stojana, jego "puchnięcie" i w efekcie pękanie obudowy
Skrzynie biegów, które mają wybierak na samym dole i tędy olej cieknie a uszczelnienie montowane jest od środka skrzyni. Alternatory pękają ponieważ cały stojan wchodzi w obudowę aluminiową. Aluminium jak się utlenia to powstają napręzenia.
U mnie się niestety nie da rozkręcić alternatora, było już próbowane i zaczyna pękać aluminiowa obudowa a nie idzie rozkręcić. No to pozostaje oscyloskop. Tak dla pewności...
Pewnie rozwarty wirnik, pęka uzwojenie wirnika w tych alternatorach valeo. Nie tyle pęka, co luźny karkas wewnątrz je urywa.
Jeżeli słychać takie wycie ,jakby był obciążony, to może być uszkodzony stojan, lub diody (raczej to pierwsze).Stojany puchły w obudowie aluminiowej, pękały żeberka obudowy, cała obudowa. Wirnik ocierał o stojan, przypadłość tych alternatorów.
W tych autach często pęka obudowa alternatora powodując zaklinowanie wirnika i w efekcie zablokowanie silnika. Do sprawdzenia po zrzuceniu paska.
Tutaj alternatory pękają bez zadnych pism i wcześniejszych wniosków :)
pin 2 alternatora- To jest pojazd z 97 roku. Tam nie ma wtyczki. aikib Czy na pewno ładowanie jest na 100% ok? Zdarza się, że pęka ten gruby czerwony przewód przy alternatorze. W koszulce przy samym oczku. Jeśli jest dobrze to należy sprawdzić niebieski przewód "D+" od alternatora do FMR. Czy nie jest pęknięty. Ponieważ pojawia się błąd klemy "W" to...
Witam. Regulatory i pękanie alternatorów we fiacie punto to normalka.... Niedawno ten sam zabieg miałem... Jakiś miesiąc temu wymieniałem regulator...oczywiście dostać ten regulator to jak odkryć nową wyspę....nigdzie nie ma, a jak był to dopiero za 2 tygodznie, ale przypomniało mi się że sąsiad wymieniał alternator bo mu niedawno pęknął. On ma bobajże...
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Chyba że, tak jak we Fiatach Siena lubi pękać obudowa alternatora. Słyszałem że w innych markach też się to trafia, choć przebieg jest mały. Tak jak radził Stefanek jak poruszasz kołem alternatora, to wyczujesz opory.
Mógłbyś się zdziwić. Żeby pękały od mrozu to nie słyszałem, ale od drgań obudowy potrafią pękać. Każda firma produkująca alternatory ma jeden lub dwa modele, których obudowy pękają. Mam doświadczenie z alternatorami Magneti Marelli, bo przez jakiś czas pracowałem w serwisie Fiat-a. Był taki jeden alternator, w którym obudowa nie wytrzymywała więcej...
Miałem podobny kłopot w Sienie, padały alternatory pękał stojan wirnik ocierał do tego stopnie że był koniec jazdy, do czasu jak Magnetti podobny z Nissana założyłem trzeba tylko przerobić naciąg i problemy minęły.
Bo w momencie projektu nikt nie wiedział że dostawca alternatorów zgobi takie g.... i jak na nagrzany alternator tryśnie woda to pęka --- inna bajka to stojan. Ale to przypadłość fiatów.
Alternatory potrafiły nawet pękać, ale z tym prądem....
Dobry tokarz i w pół godziny masz eleganckie koło. Wcześniej czy później i tak Ci się zwróci inwestycja (na zaoszczędzonych paskach) . Szybko się wyrabiają przez to węższe koło pasowe i potem pękają .
W Kadecie często pęka przewód łączący masę alternatora z masą silnika - taki krótki. Korozja na końcówkach... :)
Warto też obejrzeć obudowę alternatora, bo lubią pękać.
Sprawdź połączenie przewodu wzbudzania między alternatorem, a kontrolką w liczniku. W tych Puntach zazwyczaj uszkadzały się stacyjki i alternatory (pękały obudowy). Odłącz przewód idący do kontrolki (D+) od alternatora i zewrzyj go do masy, a następnie sprawdź czy przy każdym włączeniu zapłonu zaświeca się kontrolka - jeśli tak, szukaj usterki w alternatorze,...
Tak pękają w escortach,dziś wyciągany.
Fiaty mają wadliwe alternatory (pęka obudowa i są szopki) a jeżeli jest ładowanie ok, to miernik a szereg na ampery i sprawdz pobór max do 50 mA. Jeżeli jest więkrze to po koleji bezpieczniki aż bedzie w normie. Sprawdz co jest pod danym bezp. i po kłopocie.
Proponuję na początek poruszenie wszystkich punktów styku masy a więc począwszy od alternatora do aku. i do karoserii auta. Masa z alternatora idzie przez silnik a więc zalecam ruszyć mocowanie alternatora do silnika no i co za tym idzie inne mocowania masy. To nic nie kosztuje po za chwilą pracy. Przyczyną też mogą być zawieszające się szczotki alternatora...
A czy zauważyliscie że alternatory i rozruszniki fiatów pękają.
Sprawdź przewód od wzbudzenia przy samej wtyczce od alternatora, tam lubiał pękać. A jak nie, to wtyczka w skrzynce bezpieczników pod maską, pod nią jest jedna taka złączka dużą, piny gniją. Kontrolka zapala się od razu czy, po chwili?
Proszę dokładnie sprawdzić alternator, gdyż w tych autach montowano awaryjne alternatory - przeważnie pękały ich obudowy, w wyniku czego dochodziło do blokowania obracania się wirnika, a nawet rozsypania się alternatora. Myślę, że w Twoim przypadku również może tak być tj. podczas zwiększonego obciążenia (dodatkowo włączone odbiorniki) alternator "wykrzywia"...
a w którym miescu ta obudowa pęka?
czekaj, chcesz powiedzieć że silnik elektryczny - alternator - uruchamia silnik przez pasek klinowy? I to ma się nie rwać? Kto to wymyślił. Nie klinowy a wielorowkowy, z alternatora "robi" się silnik-rozrusznik i ...... jak się zepsuje, to się idzie w ładne koszta.
Dzwoniłem do firmy zajmującej się regeneracją alternatorów. Potwierdzili też, że może to być regulator bo nie powinno być takiego spadku. Ale i inne przyczyny (np w tych fiatach pękały podobno obudowy). Finalnie oddałem auto do regeneracji alternatora i zobaczymy co będzie.
Mierzył kolega jakie napięcie daje alternator?
W Punto mk.1 nie rozpadały się łożyska tylko "puchły" obudowy zaciskając stojan na wirniku, w końcu obudowa pękała.
Alternatory nigdy nie były mocną stroną fiatów. Jeśli auto ma przebujane 220tys to ma prawo nie działać prawidłowo z samego zużycia dodatkowo gorący został potraktowany wodą. Bo skoro poszła po pasku to do alternatora też doszła. Alternatora ma więcej dziur niż szwajcarski ser. Temperatura + zimna woda + prąd. Utlenianie, pekanie przebicie itd. itp....
Tam najczęściej pękały obudowy powodując trudności w obracaniu wirnika i zniszczenie alternatora .
wszystko drożeje, CZUK również, więc proporcje producenci zmieniają, za dużo KAŁu, za mało CZUKU i guma wychodzi gówniana... i pęka ;) (to oczywiście już było nie na poważnie ;) )
Alternator nie ma sprzęgiełka, a paski pękają wzdłuż.
A do alternatorów są schematy?? Mój ojciec ma warsztat(auto elektryka) i zdejmuje, naprawiam różne rodzaje alternatorów ale nigdy nie słyszałem żeby do nich były schematy... zawsze robiłem według tego co mi kiedyś powiedział ojciec... a fiat uno to banalnie proste zdjęcie jak i zrobienie alternatora, po zeszłej zimie strasznie pękały... A co się dzieje...
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Przed Starą nie pękaj , tylko jeszcze raz sprawdz ładowanie . Niczym kupisz "nowy" alternator wymień regulator napięcia na alternatorze , wyjdzie taniej.
Krótko, wałek na pompie jest już nieszczelny i płyn dostał się do elektroniki. Naprawa - tylko wymiana na regenerowaną z dwuletnią gwarancją. Nie słuchaj amatorki o pękniętym bezpieczniku, oczywiście że często pękają, ale wtedy jest już całkowity brak wspomagania.
Nie wszystkie miały sprzęgło na alternatorze, ale dołożyć na pewno nie zaszkodzi. Często pęka napinacz, wtedy krzywo stoi.
Tak, ale zważ na to, że obudowa jest jedną z końcówek. Jeżeli dioda nie siedzi pewnie to się pojawia jakaś rezystancja, a tam gdzie rezystancja to wydzielanie ciepła. A co się dzieje u ciebie? Dostają zwarcia, rozwarcia, pękają?
Zastosowany w maluchu fabryczny alternator potrafi oddać ponad 40 A Pod warunkiem odpowiednich obrotów silnika, jak to już napisano powyżej. Ponieważ naciąg paska klinowego odbywa się za pomocą zmiany czynnej średnicy koła pasowego wentylatora/generatora, to czym bardziej zużyty pasek, tym mniejszy współczynnik obrotów silnik/odbiornik. Przestrzegam...
też obstawiałbym coś od strony pompki paliwa itp. albo samego filtra. Kiedyś miałem takie bravo, filtr paliwa z tego co pamiętam jest nad plastikiem koło prawego tylniego koła(strona pasażera) tylko tutaj kwestia mogłoby szarpać ale też raczej nie wchodzić na obroty, sprawdzić czy nie jest zagięty jakiś wężyk nie wiem jakie jest rozwiązanie w baku....
Cześć, Zajrzyj do komory silnika i obejrzyj obudowe. Sprawdz ręką (ALE OSTROŻNIE) czy alternator się grzeje. Faktycznie zdarza się ze alternatory pękają - wynika to z faktu ze spod kół chlapie na nie woda w trakcie pracy i wychłada je z jednej strony ... pojawiaja sie naprezenie ... małe pekniecia a potem TRACH ! i po wszystkim ... mialem ostatnio taki...
Zobacz po naładowaniu akumulatora czy alternator nie grzeje się. Częstą ich usterką było pękanie lakieru na stojanie i zwarcia uzwojeń. Mógł paść regulator napięcie i .......akumulator co w tym ostatnim przypadku dzieje się często nagle i bez ostrzeżenia.
Witam, Zawsze kiedy jest zwiększona wilgotność powietrza, np rano, późnym wieczorem lub kiedy pada/padało a silnik jest zimny ( uruchamiana po dłuższym postoju, np nocy ) piszczy mi pasek osprzętu. Różnie kiedy wchodzi na obroty lub na wolnych. Kiedy jest ciemno a zaczyna piszczeć zauważyłem że światła przygasają jakby zanikło ładowanie a nawet kiedy...
W praktyce wężyk należało wymienić na nowy i byłby spokój na lata. U nas Opel miał w sprzedaży takie oryginalne wężyki w normalnej cenie (koło 30-40 zł). Praca na Lpg w niczym nie skraca pracy takiego wężyka, nieważne czy regulator jest w pompie (w sensie w koszu), filtrze czy listwie wtryskowej. Jedyne gdzie może się przydać odcięcie, to w Renówkach....
Jak za te kasę masz cały z gwarancja to bierz, tam i tak zawsze pękają obudowy przynajmniej będziesz miał świeży.
Ma większą pojemność i nic poza tym. Z jej wad to zajmuje pół bagażnika i uniemożliwia skorzystanie z rozkładanej tylnej kanapy... Nie wierz w zapewnienia osób sprzedających samochody co do spalania i brania oleju. 10 letni FIAT z silnikiem FIRE będzie brał olej (i to sporo 0,3l/1000km to norma w/g producenta dla nowego silnika) i po mieście na pewno...
W puncie problemy z alternatorem są raczej dość częste. Po pierwsze z powodu miejsca gdzie jest zamontowany oraz jakości tego elementu montowanego w tych autkach. W Punto 1 bardzo często pękała aluminiowa obudowa alternatora (mnie ze 2 razy), raz mi się szpilki rozkręciły, innym razem łożysko padło, jeszcze innym razem szczotki (miały jakąś wadę materiałową,...
Jeżeli to sprzęgiełko alternatora to nie zastanawiał bym się tylko dał do wymiany + pasek podzespołów dodatkowych. Jeżeli tego nie zrobisz i to olejesz to dojdzie ci później nowy cały napinacz a dla czego ?? Po to jest to sprzęgiełko na alternatorze aby wyeliminować drgania skrętne wału korbowego na biegu jałowym , gdy sprzęgiełko jest sprawne napinacz...
Sprawdź sprzegielko na alternatorze może jest zatarte, jak wygląda stary pasek czy jest ściany z jeden strony czy może pęka?
Po awarii alternatora w e39 i wymianie na drugi, brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Kostka dwupinowa. Po odpaleniu silnika napięcie na aku 12.1V, a na altku tak samo. W aucie wszystko sprawne, oprócz ABS-u i przełącznika BC na...
Ta wypustka ( pewnie to alternator Bosch, tylko on ma taką) czasami nie pozwala na to, aby pierścienie ustaliły się w swojej pozycji, stąd czasami szczotka bangla po izolacji jaka jest pomiędzy pierścieniami. Po prostu wychodzą za wysoko, o ile wcześniej nie ułamie się ta nadlewka. Niestety, nim się ułamie, to pęka łącznik łączący pierścień z wąsem...
Np. pęka cela podczas jazdy i samochód staje. Jak jeździsz z zepsutym alternatorem to tak się dokładnie stanie, akumulator jest potrzebny tylko do rozruchu nic poza tym.
Z tą obudową to jest chyba typowa usterka w GP . Na gorący alternator dostaje się woda od spodu samochodu i obudowa po czasie pęka.
W palio/ siena to dość częsta usterk-pękająca obudowa alternatora. Słyszalny jest wtedy taki gwizd. Ale to nie przesądzone.
Z przodu łozysko 6203, z tyłu igiełkowe. Przednia tarcza łożyskowa to lichy odlew, w osobówkach pękała to w ciągniku będzie pękać tym bardziej. Notoryczne awarie mostka prostowniczego który nie znosił przeciążeń.
Co do alternatorów w Yarisie to warto pamiętać, że wizualnie posiadają ten sam regulator, jak ten zamontowany w Corolli E11, łatwo pomylić, a konsekwencję spore, bo może okazać się, że będziesz miał ładowanie na poziomie 17V. (na 3 pinie Yaris dostaje falę prostokątom o zmiennym wypełnieniu, a Corolla ma tam plusa z instalacji) Plus dodatkowo pękają...
Zobacz jak pęka. Pęka ta która trzyma stojan. Druga w zależności od wielkości pęknięcia pierwszej wytrzymuje lub nie. Najczęściej pęka w miejscu gwintu ale w 2 na 10 przypadków (to z mojego doświadczenia). Pierwsze alternatory naprawialiśmy wybijając stary stojan i wkładając nowy. Obudowa niebyła spawana tylko skręcana na stalowa opaskę. Stojan był...
albo plastikowa kostka z 3 diodami wzbudzenia - pękają, wchodzi woda i po zawodach w marelli
Nowy pasek w sklepie z częściami 20zł, założenie 30zł. Mechanik miał trochę grzebania, bo gwinty całe w rdzy, poza tym ciężko było naciągnąć. A na pasek nachodziła obudowa plastikowa dlatego tak często się przecierał i pękał. Wszystkim za chęci pomocy dziękuje!
Nie uszkodziłeś alternatora po wjechaniu w kałużę? Lubią pękać obudowy tych alternatorów.Na przewodach elektrycznych do LPG powinny być przeważnie dwa bezpieczniki.Sprawdź czy nie są zalane lub spalony któryś z nich. czy dobrze przewodzą prąd.Tak samo masa do LPG powinna być czysta. To wariowanie gazu- pzrełączanie się na benzynę i spowrotem na gaz...
Kidlar podmieniałem akumulator i z innym tak samo się dzieje. No to jasna sprawa że problemu szukać trzeba poza akumulatorem. Pobór prądu jak pomierzyłeś jest bardzo nikły, więc problem leży zapewne po stronie ładowania (alternator, regulator alternatora, połączenia po drodze). Zważ że to Siena, zapewne słyszałeś o problemie pękających alternatorów...
Witam... Mam Punto II 2000 r ELX. Problem jest nastepujący: po zapaleniu silnika i włączeniu świateł widoczne jest miganie ich. Nie jest to na poziomie zapalania i gaszenia ale da sie zauważyć. Ok rok temu alternator spalił się ... tak sam od siebie - nie ustaliłem przyczyny. Zapaliłem samochód zawyło jakby pasek śliznął i zapaliła się kontrolka od...
Ale jednak Fiat to Fiat, coś o tym wiem, bo aktualnie robię tylko Fiaty :wink: Nowe łożyska amorów potrafią nie wytrzymać nawet miesiąca, pękające alternatory, cieknące turbiny i pompy wtryskowe, padające EGR. Z tego wszystkiego mogę się zgodzić z alternatorami MM, pozostały osprzęt w większości jest BOSCHa i w innych autach pada tak samo. Pomijam...
Jeśli będziesz poruszał się po mieście to po co Ci jakieś specjalne osiągi?? Rozejrzyj się jeszcze w małych autach typu Nissan Micra, Mazda 121 względnie 323, Mitsubishi Colt też nie jest zły-silnik jak najbardziej wytrzymały (1,3) autko ładne i zgrabne i również dynamiczne, Daihatsu Charade można się temu przyjrzeć 1.0 diesel. Fiat Seicento 1.1 nie...
Nie rozumiem tej waszej teorii spiskowej - autor ma na ciepłym silniku 13,8V na wolnych obrotach co jest wynikiem nawet nie prawidłowym a bardzo dobrym, bo napięcie na wolnych obrotach może być niższe. 13,8V jest całkowicie prawidłową wartością, wyższe groziło by przeładowaniem akumulatora. Regulator napięcia oczywiście się nagrzewa w wyniku pracy (tranzystor...
Zajechałem dwie 190 ,z takim samym alternatorem , to nieszczęśliwe wyjście ma to do siebie ,że pęka wtyczka (niewidocznie) i dostaje się wilgoć , miałem to u siebie. Może tu leży przyczyna.? Diody główne są krzemowe , a nie germanowe i starzenie się krzemu jest minimalne , chyba ,że mają z 30 lat.
Problem następujący-korozja eletrochemiczna->wepchało jarzmo do środka->wirnik przywalił w nabiegunnk->przecięte uzwojenie. Norma w Punto 2, w jedynce dodatkowo pękała obudowa.
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
Silnik jako silnik nie jest zły, tylko oprzyrządowanie do dupy. Mam złe zdanie na ich temat. Niby łańcuch, a po 95tyś plastiki ze ślizgów były już w misce, a wyszło bo ciekło na uszczelnieniu wału. Alternator już robiony, komputery silnika pierdzielą się na potęgę. Kolektory ssące - zaworki odmy - porażka. Turbiny pękają, a teraz przy 105 tyś zaczyna...
Od kiedy to w Seicento pękają obudowy? Od zawsze jak w każdym fiacie, skoro takie pytanie zadajesz to chybaś niezbyt w tym temacie jesteś obeznany...[/quote] Bzdury kolego prawisz. Altki pękały głównie w Punciakach, po tym jak się Fiat z japońcami pożenił.
kosz zatrzymuje śmieci. Sprawdził się pod tym kątem. Jednak glony niciate przechodzą. Jest ich sporo. Turbiny typu kaplan łapią je w łopatki i się zatrzymują. Pozostaje powrót do koła wodnego. Na razie nie mam czasu, ale jak sie obrobię to zmajstruje takowe. Będzie szerokie na jakieś 30cm i wysokie około metra. Łopatki skośne, woda będzie wpadać na...
Nic nie powróci praktycznie to zbieg okoliczności jak tam jest Denso obudowy nie pękają tylko jest wypychanie stojana w kierunku wirnika i następuje przetarcie a jednocześnie zwarcie uzwojenia stojana do masy.P
Dla mie ta robota i tak jest bez sensu, te wirniki mają notoryczną tendencję do pękania uzwojenia. Najlepiej potrzepać wirnikiem i przysłuchać się, czy nie brzęczy/stuka. Jeżeli tak to już lata luźno szpula z uzwojeniem.
Marelli to kiepskie alternatory ale ich słabość wynika już z samej konstrukcji. Rdzewieją stojany, pękają obudowy i malutkie pierścienie wyrabiają się strasznie szybko. Bez względu na to gdzie pracują. A z mondeo to różnie. Znam przypadki że chodził jakiś czas zalany olejem ale w końcu i tak go to dobiło... fakt, zgadza się. Ja osobiście w swoim mondeo...
Voila piękna fontanna benzynki wprost do alternatora. https://obrazki.elektroda.pl/6729952700_... Kiedy się to skończy.......
Dziękuję za odpowiedź,właśnie przeglądając inne posty podobne przypadki mi też na to wygląda bo ściągane miał trochę gratów żeby wyciągnąć alternator i po tym to wszystko,niby posprawdzał to że nie ma żadnej dziury itp. ten trójnik co pęka jest cały. Nie wiem gdzie szukać jakaś podpowiedź?
Nie wiem dlaczego się upierasz przy alternatorze zamiast poprawić instalację, a na Boscha Cię nie stać.P Nie wiem do końca czy to alternator ale zastanawia mnie spadek napięcia po obciążeniem np. światła mijania + dmuchawa + ogrzewanie szyby (ten samochód pokonuje krótkie odcinki), tak jak w tej chwili się jeździ to i tak maksymalnie będzie 13.6-13.7...
- zmierzono rezystanje przewodów pomiedzy alternatorem a PCM - ok - ładowanie 13.95-14V Czerwony przewód regulatora nie idzie do pcm tylko do skrzynki powinien mieć zasilanie cały czas.Często dostaje zastrzał i pęka wewnątrz.
W maluchu były stosowane co najmniej 3 rodzaje alternatorów. To pewne. Drugą informację sprzedaję jak kupiłem. Miałem kiedyś problem z pękającymi kółkami pasowymi alternatora i wówczas zaprzyjaźniony sprzedawca w sklepie motoryzacyjnym powiedział, że były różnice w piastach alternatorów. I nie każda do każdego pasuje w związku z czym pasek może być...
Dokładnie. Trzy lata bujałem się zagazowanym 1.4 8V. Super spokojne, łatwe w prowadzeniu autko. Korozji przez ten czas nie zobaczyłem nigdzie, a stal pod chmurką. W każdym razie samoistnej, bo badziewna naprawa w jednym miejscu wyszła. Jeśli chodzi o alternatory - zgadza się, jeden wymieniłem, drugi też już świszczał, bardzo lubią pękać obudowy. Poza...
Przez ten czas zdążyła pęknąć obudowa alternatora (przez co zapalił sie pasek wielorowkowy) To wiele mówi o użytkowniku tego samochodu - jak można było doprowadzić do spalenia paska, przecież ten alternator nie pęka z dnia na dzień, hałasuje, pojawiają się problemy z ładowaniem. Od wystąpienia ewidentnych symptomów zacierania się wirnika do zablokowania...
Volvo F12 nie potrzebuje drugiego alternatora ,natomiast potrzebuje dobrego chlodzenia . Gdyż czesto jest tak ze kierowcy wydoją akumulatory i potem przez pół dnia sa ładowane. Alternator ma wtedy ponad 100' po 2 minutach i tak przez pół dnia. Regulator wewnętrzny tego nie wytrzymuje gdyż non stop dmucha na niego brudem- strumien powietrza . Lecz nawet...
Nie jestem fachowcem ale szukając na forum zawsze występują podobne objawy i propozycje ich usunięcia, za niewielkie pieniądze-są na pewno lepsi na forum i jeszcze kilka propozycji pomocy dostaniesz, ale to co ci napisałem to i bez usterki powinieneś podmienić i sprawdzić bo nikt wyremontowanego cud miód auta nie sprzedaje...w moim poście jehttp://www.elektroda.pl/rtvforum/topic...
instalację- prześwietliłem sprawdziłem stan i muszę przyznać że byłem w szoku w jak dobrym stanie się zachowała Tutaj bym zalecał pewną ostrożność. Stare przewody - zwłaszcza na końcówkach - tracą elastyczność. Jest to związane z ulatnianiem się rozpuszczalnika z tworzywa izolacji. Kiedy nastąpi pęknięcie izolacji takiego przewodu, to po jakimś czasie...
samoistne pękanie pękanie przewodów pękanie szczotek
silnik pompy hydroforowej radio alpine schemat schemat elektryczny bojler
obciążalność prądowa przewodów obciążalność prądowa przewodów
Wymiana płyty głównej Satel CA-10 na CA-10P Wzmacniacz Unitra WS432 - buczenie i przygasanie