MAP przy wyłączonym silniku ma podawać ciśnienie atmosferyczne, na zagrzanym silniku i wolnych obrotach, poniżej 400 (350-370hPa). Pętla zamknięta sygnalizuje czy ECU uwzględnia sygnał z sondy lambda. Korekta sondy lambda to korekta (mnożnik) czasu wtrysku ustalony w oparciu o odczyt sondy lambda, powinien być możliwie bliski wartości 1 i pokrywać się...
Tak przy 2k też mam otwartą pętle tylko na biegu jałowym jest zamknięta pętla ale mierzyłem miernikiem i sonda cały czas oscyluje od 0,1 do 0,7 ta oscylacja jest mierzona tanim miernikiem ale chyba mogę napisać że oscyluje
Ale tutaj nie masz pokazane jak pracuje sonda tylko czy pętla jest zamknięta czy otwarta. Grupa 31 lub 33, nie pamiętam która pokazuje wprost napięcie sondy, wtedy psikasz plakiem w dolot i widzisz czy napięcie się zmienia.
Przepływomierz dotarł po zamianie ilość powietrza zasysanego spadła do 18 kg/h na wolnych obrotach. Sonda lambda przed katalizatorem zaczęła jakby bardziej oscylować w pewnych momentach a po jakimś czasie zatrzymuje się przy wartości 0 mV na dłuższą chwilę i wraca do ,,pracy''. Błąd cały czas powraca po skasowaniu, sytuacja z sondą co do pętli otwartej...
P0130 Sonda lambda 1 (przed katalizatorem) rząd 1; sygnał nieprawidłowy, wystąpił przy przebiegu= 52; usterka wystąpiła x razy= 34; ECU: 0x13 Pid:0x02 Frame: 0x00 Warunki wystąpienia kodu usterk P0130 Pid:0x03 System paliwa 1 otwarta pętla Status: pasywn. Pid:0x03 System paliwa 1 zamknięta pętla Status: aktywn. Pid:0x03 System paliwa 1 otwarta pętla...
Witam, posiadam od nowości Punto I z 97r., auto z LPG II gen (Stag-50). Sonda lambda przy przebiegu 180tyś km była wymieniana na magneti marelli (oryginał). Przyczyną wymiany był brak jej pracy. Nie rysowała wykresów. Po wymianie wszystko okej. Obecnie jest ponad 210tyś km i postanowiłem podpiąć komputer. Co zaobserwowałem: -uruchamiam auto (wszystko...
Jeśli masz uszkodzenie sondy lambda to sterownik przechodzi w stan awaryjny i dawkuje paliwo nie pod kontem ekologji a pod kontem nieuszkodzenia katalizator i nie zalewanie silnika paliwem ,jesli masz problem z sondą to wtedy check sie zapali ,samochod jeżdzi normalnie i nie gasnie, delikatnie wiecej pali i jest słabszy poniewasz kat wyprzedzenia zaplonu...
Parametr: Sonda lambda w pętli zamkniętej: NIE
Rozwiązałem częściowo swój problem. LPG przełączało się szybciej niż uruchamiała się sonda lambda (praca w pętli zamkniętej), przez co totalnie rozjechała się mapa benzyny (16ms na start i zalewało silnik). Po załapaniu pętli zamkniętej czas wtrysku redukował się do około 3.8ms. Uruchomiłem silnik na lpg i poczekałem aż załapie lambda, przełączyłem...
Jeśli masz możliwość do podpięcia pod komputer po rozgrzaniu sprawdź jak zachowuje się sonda lambda, czy pracuje w pętli zamkniętej ze sterownikiem silnika, jaki jest jej współczynnik, jak często zmienia się stan z ubogiej na bogatą i odwrotnie. Jeśli pod względem elektroniki będzie ok to zobacz jak wygląda ciśnienie paliwa na wtrysku (około 1 bara)....
Zamiast czytać głupoty po forach, to może przeczytaj jak działa regulacja lambda ,co to jest mieszanka stechiometryczna,pętla zamknięta itd. Jaki silnik masz w tym aucie?
Wygląda to na problem z sondą lamba. Podjedź do mechanika niech sprawdzi jej pracę. Może nie ma gdzieś styku na złączu i praca w zamkniętej pętli powoduje problem. A jak się auto zachowuje przy gwałtownym naciskaniu pedału gazu czyli przy przyśpieszaniu ?
z twojego opisu wniskuje że masz GXa 90km czy sterownik chodzi w zamkniętej pętli lambda?
To działa tak: sterownik pracuje po uruchomieniu silnika w tzw "open loop", ignoruje sondę lambda, czeka aż ta osiągnie temperaturę pracy, jak sonda zacznie dawać sygnał, to sterownik przechodzi w tryb zamkniętej pętli "closed loop" i reguluje skład mieszanki w oparciu o nią. Jak Twoja sonda jest uszkodzona i nie daje sygnału, to sterownik pracuje cały...
Szukaj w współczynniku lambda. Oczywiście samochód wygrzany pętla zamknięta. Trzeba sprawdzić parametry w sterowniku silnika.
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Więc tak, założyłem przekaźnik, który na benzynie normalnie przepuszcza sondę do ECU, a na LPG odpina sondę, a wejście ECU daje do masy. Wyniki są następujące: - na benzynie zachowanie nie zmieniło się, jest tak jak pisałem wcześniej - kiedy przełączam na LPG, "sonda lambda w pętli zamkniętej"=TAK, a korekta rośnie tym razem od 1.00 w górę, aż do 1.34...
Generalnie otwarcie powoduje wzbogacenie mieszanki przy odpowiednim "depnięciu" czyli uchyleniu przepustnicy. Sterownik gazowy przechodzi z pętli zamkniętej - sterowanie lambdą na pętlę otwartą, czyli wzbogaca mieszankę. Stopień wzbogacenia zależy od ilości kroków. Chces żeby lepiej jeździł - daj wcześniej (przy niższym TPS) otwarcie. Ale ci będzie...
czy to nie chodzi o potwierdzenie pracy sondy w pętli słowem TAK? Tak, o to chodzi - "flagi" to znaczniki binarne (tak/nie). Sonda lambda przechodzi do pętli zamkniętej (silnik musi się rozgrzać)? Chyba tak, bo na filmiku korekta się zmienia, choć cały czas wskazuje na skrajnie ubogą mieszankę (korekta 1,25).
Według mojej wiedzy silnik pracuje w pętli zamkniętej, czyli korzystając z sygnału sondy lambda w ściśle określonych warunkach, czyli przy rozgrzanym silniku i małym oraz średnim obciążeniu silnika. W pozostałych warunkach pracuje w pętli otwartej, czyli nie korzystając ze wskazań sondy lambda. Jeśli nie ma sygnału z czujnika, bądź sygnał jest poza...
Na 300% nie można ot tak sobie wywalić sondy lambda. Chyba że się jeździ tylko na gazie z układem który z sondy nie korzysta. Układ wtrysku paliwa pracuje w zamkniętej (właśnie sondą lambda) pętli sprzężenia zwrotnego, otwarcie pętli spowoduje nieprawidłową pracę całego układu.
A sterownik silnika przeszedł do pętli zamkniętej?
Używałeś IAW ECU Scan czy IAW Scan 2? Centralka CODE to immobiliser i to w zasadzie nie jest błąd lecz status - immobilizer nie jest aktywny. Dziwne tylko, że błąd zniknął/nie powrócił. Jeśli wentylator załącza się przy 68°C to albo wybrałeś zły sterownik albo ten parametr jest inaczej interpretowany niż w SC albo masz uszkodzony lub niewłaściwy czujnik...
Przecież jest jak byk że nie działa grzałka.Problem z zasilaniem.Raczej to nie działa z tym błędem.Przy takim błędzie nie ma pętli zamkniętej.
Według mnie to bzdura z tą częstotliwością 1Hz. Przetwarzanie A/D przy użyciu integratora może trwać właśnie koło sekundy i stąd taki przebieg na sondzie. Sonda póki co daje sygnał statyczny bo i jakim cudem ma coś tam generować. Jak mówiłem sonda jest źródłem napięcia statycznego a nie jakim tam generatorem Co do firmware ECU to nie wykluczone ze jest...
Witam odgrzewam temat, tez mam problem z p0130 w zafirze z 1.8 115kM z 1 sondą lambda. Niby nie ma jakichś objawów typu szarpanie, falowanie obrotów czy dymienie nadmierne, auto jeździ a silnik pracuje poprawnie, ale mam wrażenie że lepiej na gazie niż na benzynie Przestudiowałem temat, kombinowałem ale błąd nadal jest. W poprzednim poście jest mowa...
Tak. AKL. Kabel jest calkowicie odcięty. Wiec nie wiem czemu pokazuje tylko Dogrzewanie. W tym silniku chyba byla tylko jedna sonda Według schematu wychodzi że jest jedna.A więc szukaj wiązki.Sondę możesz wstawić raczej na rurze jak jest dogrzewana tak sobie myślę.A błędu sygnału nie będzie.Bo,pierw grzałka, potem pętla zamknięta,potem sygnał.Tak to...
Nieprawidłowego nieumiejscowienia sondy (bo kolektor pewnie dorabiany), nieszczelności w układzie wydechowym przed sondą, usterki mechanicznej silnika, usterki ECU. Czy sonda w/g ECU w ogóle wchodzi w tryb pracy w pętli zamkniętej?
Sprecyzuj o co ci chodzi. Kiedyś chyba w książce do poloneza na wielopunkcjie autor użył podobnych pojęć dotyczyło to przypadku gdy sterownik silnika czyta z map-pomija sygnał sondy lambda i innych czujników zewnętrznych , określił jako pracujący w pętli zamkniętej. Natomiast korzystający z sygnałów czujników zewnętrznych jako pracujący w pętli otwartej....
Na dzień dobry i tak silnik pracuje na mieszance wzbogaconej , więc sonda nie jest mu potrzebna. Jak osiągnie temperaturę pracy - przechodzi do Closed Loop , i wtedy zaczyna z niej korzystać. sam sobie zaprzeczasz. tzn co jest zaprzeczeniem czego ? Po co sterownik ma grzać sondę skoro pracuje w pętli otwartej do momentu osiągnięcia temp. pracy ? Włącza...
Witam Mam problem w swoim Punto taki że podczas jazdy nie zależnie od prędkości czy 80 czy 40 km/h samochód gaśnie. Dzieje się tak że obroty silnika spadają do zera i samochód gaśnie czyli świeci się kontrolki od akumulatora i oleju i muszę odpalić auto jeszcze raz... nie ma problemu z odpaleniem auta. Problem ten występuje rożnie czasem jest tak że...
IAW Scan2 robi logi - zrób z nich użytek zamiast zamieszczać screenshota, na którym w dodatku nie widać wszystkich parametrów. Napięcie sondy jest nieudokumentowaną funkcją sterownika i może działać nieprawidłowo, bardziej istotny jest współczynnik lambda (powinien delikatnie oscylować wokół 1.00) i flaga "sonda lambda w pętli zamkniętej". Ta Siena...
Pomiar za katalizatorem jest nieco sfałszowany, ponieważ katalizator dopala CO i HC. We włoskich motocyklach i skuterach, w których tłumik posiada katalizator, w kolanku umieszczano śrubę do przyłączania analizatora w celu regulacji gaźnika (ilości CO w spalinach). https://obrazki.elektroda.pl/5939028900_... https://obrazki.elektroda.pl/9703356400_...
Teraz odczyty są w normie wg mnie z tym że lambda jeśli jest w pętli zamkniętej to jej korekcja powinna oscylować w okolicach jedności. Zauważyłeś że parametr "Lambda Probe Correction" jeśli sonda nie pracuje jest jako 1 a kiedy pracuje to się zmienia i u Ciebie trochę za bardzo spada w kierunku mieszanki bogatej - czyli poniżej jedności - masz nawet...
Stag 200 / 300/ 300+ / 4 nie używa sygnału z sondy lambda. Jest podłączana tylko po to aby stroić instalację, niektórym to pomaga. Ja nigdy lambdy to staga nie podłączam. Jeżeli na benzynie chodzi poprawnie i w stagu można zebrać mapę benzynową to problemu z wystrojeniem nie widzę. A co to za numer że sterownik benzynowy pracuje bez sondy ? ? Twoje...
Witam. Problem którego nie potrafię sam rozwiązać od ponad pól roku a mianowicie do nagrzania silnika do temp około 70 stopni wszystko jest okey.ładna praca tak jak Pan Bóg przykazał. Problem zaczyna pojawiać się po przekroczeniu tej temp. obroty na biegu jałowym zaczynają nieznacznie się podnosić a już swój szczyt osiągają przy temp 85stopni. Podnoszenie...
Układ zarejetruje błąd jak system pokaże pętla zamknięta (na skanerze) a to będzie jak temperatura płynu przekroczy chyba 68 stopni. Dopiero wtedy sterownik przechodzi w tryb sterowania sondą lambda. Normalnie jak jest zimny odpalony to steruje zaprogramowaną mapa zależnie od temperatury silnika i ciśnienia w kolektorze (map) i wciśnięcia gazu.
Chyba coś jest nie tak, po to jest grzałka żeby zagrzać sondę jak najszybciej. w takiej konfiguracji jak u Ciebie w zimie przy -20 w ogóle będzie to trwać bardzo długo. Druga sprawa jest taka że sonda nie powinna mieć nic do zimnego silnika bo pracuje w pętli zamkniętej. Jak parametry na zimnym? Tam częstym problemem jest przepływka.
Chciałbym gorąco podziękować _jta_ za podpowiedzi. Prosty układ (podany powyżej, dołożyłem za radą RitterX kondensator między zasilanie i masę, żeby ustabilizować pracę) oparty na tym LM358 działa idealnie. Jak na drugim rysunku na wyjściu jest zastosowany 1kOm oraz szeregowo 2x 1n400x celem zabezpieczenia przed napięciem powyżej 1,4V które mogłoby...
Najbezpieczniej emulować sondę na masę, czyli awarię sondy. Wtedy sterownik silnika, podczas pracy na LPG, stwierdza awarię sondy i pracuje w pętli otwartej. Emulator ustawiony na falę prostokątną 50% (czyli lambda=1) na dłuższą metę doprowadzi do rozjechania adaptacji sterownika wtrysku benzyny, bo ten wcale nie zawsze oczekuje lambda=1... no ale za...
W/g schematu: 1 sonda 4-ro przewodowa-pin9 ECU masa sygnałowa (szary) 2 czarny sygnał sondy pin 10 3i4 grzanie W boschu masy wchodzą na piny 20 i 33 sterownika Masz jeszcze to: czujnik temp.płynu 20stopni -2,5KOhm 100stopni- 180 Ohm (pin14 sygn i 27 masa) czujnik temp.powietrza:sygn.13 i 27 masa Warto zasymulować warunki pracy w trybie pętli zamkniętej...
Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny). Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście...
Ok macie sciagawke, w zależności co macie na stanie. 1Podłączyć ujemną sondę woltomierza do masy 2. Podłączyc dodatnią sondę woltomierza do styku sygnału sondy lambda. 3. Podłączony do układu wylotowego analizator spalin powinien pokażywać: - CO: wg danych technicznych pojazdu, - CH: mniej niż 50 ppm, - CO2: więcej niż 15%, - O2: mniej niż 2%, - współczynnik...
W międzyczasie podmieniłem parę rzeczy (już się nauczyłem, żeby nie wymieniać części bez diagnozy :) ): -przepustnicę (tj. całe urządzenie z wtryskiem, regulatorem ciśnienia itd.) -komputer, -czujnik temp. wody Mocno dokręciłem zawór na butli i odłączyłem elektrozawór, żeby wyeliminować ewentualne puszczanie lpg,. W końcu podłączyłem się do komputera....
Witam. Na początku dziękuje za zainteresowanie. Mam pare nowych informacji. Jeżeli kogoś urazilem to przepraszam za lamerstwo. W każdym razie-samochód był tylko wymrogany. Przy okazji-czy ktoś posiada sprawdzone soft i hw (procz techa, ilekroć pytam, tyle razy otrzymuje odpowiedź-mam ale nie działa/nie sprawdziłem) ktory bedzie działał z tym sterownikiem...
Teraz pytanie czym sprawdzasz parametry, dla szerokopasmowej powinieneś mieć wartości 0,997 do 1,003 na wolnych obrotach lub pod stałym obciążeniem w pętli zamkniętej. W pętli otwartej przy przyspieszaniu dajmy na to 0,850 0,790. W cut off ma stać na 2,0. Pytanie, spalanie Ci wzrosło podczas eksploatacji czy kupiłeś takie? Odpięcie sond generuje błędy?...
Wg mnie nic nie jest w porządku - katalizator w mojej ocenie nie pracuje w ogóle lub go w cale nie ma. Na analizie spalin (przeglądzie) lambda wyszła powyżej normy, a wykresy z jazdy na rozgrzanym silniku (praca w pętli zamkniętej) wyglądają tak: http://obrazki.elektroda.pl/7376722900_1... http://obrazki.elektroda.pl/8274737600_1...
Dobrze jest czytać ze zrozumieniem. Są z tym widać problemy to powtórzę: Poradziłeś odpiąć sondę i szukać oscylacji, podczas gdy oscylacje biorą się ze zmian w dawkowaniu paliwa w reakcji komputera na sygnały z sondy. Po odpięciu sondy nie będzie oscylacji, bo nie będzie zamkniętej pętli sterowania. Trzeba pdpiąć miernik do istniejącego połączenia sondy...
Temperatura jest do przyjęcia trochę za niska ale nie powinno mieć to znaczącego wpływu na pracę silnika. Jak masz jeszcze stary termostat to wrzuć go do garnka z wodą po staw na gazie, włóż termometr i obserwuj przy jakiej temperaturze się otworzy. Spróbuj się dostać do regulatora ciśnienia paliwa na listwie, odchodzi od niego wężyk podciśnieniowy...
Wiem, że było trochę podobnych tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi. Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami na luzie. Samochód: Fiat Siena 1.2 8V Sterownik IAW 18F.B4 Oscylują w granicach 1200-1300obr/min. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną? Przepustnica cała wyczyszczona jakiś tydzień temu. Dane z kompa: Obroty silnika: 1281 RPM Czas wtrysku:...
zamknięta pętla pętla zamknięta pętla zamknięta falownik
podstawy sztucznej inteligencji zmniejszenie podświetlenia monitora mikrofon kamery komputera
iphone zablokowany iphone zablokowany
Schemat pompy wtryskowej Land Rover Freelander 1999 2.0 TD Zamienniki dla TB2906HQ: TDA7850, TDA7388, TDA7492