Poprzedni właściciel użytkował ciągnik z emulatorem AdBlue ok. 2 lata. Chcąc uruchomić układ ciągnik trafił do autoryzowanego serwisu Daf. To co zostało wymienione w ostatnich 2 miesiącach (dwie wizyty w serwisie): 1. czujnik Nox przed i za katalizatorem. 2. czujnik temperatury spalin. 3. wszystkie...
Mam problem z manem euro 6 z 2015 roku,pokazuje takie o to błędy nie aktywne. 3938 FMI 1 (Nieprzystosowalna sonda lambda) 4373 FMI 8 (Ciśnienie przed katalizatorem utleniającym usterka sygnału) Teraz wyżej wymienione błędy są nie aktywne ale samochód zgłasza co chwilę potrzebę regeneracji DPF a konkretnie...
GS 05 przy nauczaniu to; Brak zabezpieczenia położenia neutralnego. Nauczając nie możesz poruszyć joystickiem i puścić któregoś z przycisków. Jak coś będzie w grupie "małej-dużej" skrzyni to wyskoczy 17 przy nauczaniu. Rozładowane baterie nie będą miały wpływu jeśli przy takim ich stanie nie próbujesz...
Przymierzam się do zakupu 450 dxi z 2007. Problem jest w tym, że autko ma niesprawny układ adblue (nie będę mówił co mu dotychczasowy właściciel zamontował). Autko przejechało co najmniej 200 tkm w takiej konfiguracji. Domyślam się, że to wszystko nie jest w najlepszej kondycji. Na pewno niesprawna jest...
Test wydajności był robiony 4 miesiące temu przy tym błędzie i było ok. Dziś chciałem zrobić test i odłączyło pompę ,wtedy też wyskoczył błąd. Pompa załapała za trzecim razem i było wszystko ok później. Wyczyliśmy zbiornik adblue. Oraz przepłukaliśmy układ gorącą wodą. Dysza była "drożna". Lecz po...
Nie płucze się w zwykłej wodzie a destylowanej, nie musi być gorąca. Zwykła woda może zostawić osady które zablokują dyfuzor. SD ma podgląd wartości rzeczywistych na elementy dyfuzora. Podpowie też prawidłowe napięcia i oporności.
Witam.Mam taki problem w moim dafie wyświetliła się kontrolka emisji i stracił moc. Po podpięciu do kompa wyskoczyły dwa aktywne kody NOx o za wysokiej emisji spalin. Wymieniłem więc filtr, zrobiłem standardowe płukanie ciepłą wodą, czyszczenie dyszy i jeden z błędów rozwiązany. Problem jest z tym...
U mnie w firmie jest ponad 600 szt euro 6 przebiegi ponad 340 tyś km, gdy przyjechały myśleliśmy że będą problemy, a okazuje się że system jest dopracowany - są dwa problemy z systemem zablokowany przewód powrotny - płuczemy układ wodą i uszkodzona pompa - do wymiany, to najczęstsze kilka razy sonda...
Jaka jest zasada jeżeli układ działa poprawnie to jak wytworzy 3 bary ciśnienie rozumiem ze jak auto zostanie wyłączone to te ciśnienie się utrzymuje ? jak jest wszystko sprawne i szczelne czy on płucze i ciśnienie ponownie jest 0 ? pomiędzy pompą a bakiem ? I przy kolejnej...
Witam serdecznie mam pytanie o adblue . Walczę z jednym manem i słabo to idzie. Man przez jakiś czas jedzie i po tygodniu nagle wyrzuca błąd gdk 5 5031-02 Filtry wymienione testy wszystkie przechodzi jedynie co zauważyłem to że ciśnienie szybko schodzi . Jaka jest zasada jeżeli układ...
Czujnik jakości w zbiorniku mocznika, zapewne zintegrowany z czujnikiem poziomu, grzałką i całą resztą. Można to obejrzeć czy się nie skrystalizowało i wypłukać po prostu w ciepłej wodzie. TGX`a nie kopałem. Ale pewnie jest ten 6 pinowy. Najlepiej oddaj do serwisu, sprawdzą z diagnostyki co on tam pokazuje,...
Bardzo słaby ten komputerowiec :) filtry są dwa, co do samego Komputerowiec stwierdził zanieczyszczenia układu adblue. to słaba informacja. Bez kompa to można sobie w E6 tylko filtry przedmuchać a prawidłowe płukanie to uruchomienie pompy i podłączenie jej pod zbiornik z wodą i powietrzem. Po takim...
samą pracę pompki adblue oraz proces dozowania sprężonego powietrza możesz sprawdzić sam, ale tylko na zasadzie: "działa- nie działa" Zdejmij rurkę z dyszy adblue Wypnij rurkę ze zbiornika adblue- tą bliżej ramy (powrotną) Odpal silnik. Po około 30-stu sekundach adblue z rurki powrotnej powinno wypływać...
Dyfuzor można płukać wodą. Po wykręceniu wszystkich czujników można wprowadzać wodę destylowaną strzykawką do czujników i dyfuzora. Kilkukrotne płukanie i przedmuchanie w 90% przypadków pomaga. Zawór przy pompie AdBlue też często wysiada powodując zbyt powolny spadek ciśnienia po wyłączeniu silnika,...
nie powinien zatrzymywac pompy przy fazie z zamknietym zaworem zwrotnym.Na tym polega cały sens tego testu: Najpierw uruchomić pompę przy otwartym zaworze powrotnym aby wypchnąć jakiekolwiek powietrze do powrotu do zbiorniku, a następnie po prostu powinien zamknąć zawór powrotny i zacząć sprężać adblue...
Obniżona oporność zaworu mogła doprowadzić do braku jego zasterowania, a to z kolei do skrystalizowania mocznika w kanałach urządzenia dozującego. Z mojego doświadczenia wynika, że krystalizacja nie następuje w przewodach pomiędzy urządzeniem dozującym i zbiornikiem AdBlue (zbyt duża średnica) Urządzenie...
Napisałeś, że ciśnienie AdBlue jest ok. 6 barów to pompa raczej odpada. Najpewniej masz skrystalizowane AdBlue w dyfuzorze. Powykręcaj czujniki i zobacz. Płukanie tylko wodą destylowaną i przedmuchiwanie powietrzem. Żadnego skrobania drutami. :) Jeśli mocno jest zatkane kryształkami to może być po czujniku...
Pojawiły się błędy Man E6 440 2014r błędy: Edc 4547-02 SCR 5556 -10 Adblue system malfunction Błąd tyczy się pewnie przewodu powrotnego. Pytanie jak to jest po pojawieniu się tego błędu może pobierać więcej adblue? jak ma powrót zatkany? i większe spalanie? (rozumiem że pobita...
Witam około roku temu pojawiał się błąd ogólny systemu adblue walczyłem z nim dość długo ale udało się przez 20 tys było ok. Czyszczenie wtryskiwacze i dozownika i gotowanie we wrzątku, płukanie wszystkich przewodów, wymiana filterków duży sitkowy mały i ten w przewodzie, wymiana harmonijki od wydechu....
Musi być podłączony do komputera by wszystkie parametry posprawdzać. Stawiam na czujnik obrotów wałka głównego. Numery błędów masz w kompie pokładowym. Nie ma w pamięci tylko błędów nauczania. AdBlue, pewnie się dyfuzor zatkał skrystalizowanym mocznikiem. Płukanie wodą destylowaną i być może też...
Był zastały,stąd podejrzewam brak ciśń. wcześniej.Pompa mieliła w powrót Rzeczywiście - warunkiem uruchomienia się ciśnienia AdBlue w układzie jest zamknięcie takiego śmiesznego zaworka w pompie sterowanego własnie ciśnieniem powietrza. Jak ten zaworek się nie zamknie, to (jak sam zauważyłeś) pompa...
Każdy moduł przejdzie proces płukania - tu ma znaczenie kiedy będzie powrót do błędu - Man wymienia przy kodzie 5038 i 5556 - pompę według kolejnego nr serii. Nawet po wymianie wokół membrany w środku pompy może się krystalizować dalej adblue - kilka miesięcy temu otworzyłem pompę i rozruszałem jedną...
Witam Panowie prosiłbym o pomoc. Walczę już z tym autem trochę. co chwilę coś nowego... Zbiornik Adblue płukałem i zmieniłem filtr główny i ten mały filterek ponieważ pompa nie wytwarzała ciśnienia. tydzień później wyrzucił noxa przed katalizatorem to zmieniłem następnie wyrzuciło noxa za katalizatorem...