Wysysa całe powietrze z układu i zasysa sam płyn bez powietrza ?
Płyn znika gdyż w układzie jest "bąbel" powietrza, odpowietrz dobrze układ.
Jak działa ogrzewanie to nic nie kombinuj tylko rozgrzej silnik do temperatury pracy i zostaw do wystygnięcia. Podczas stygnięcia sam się odpowietrzy, ewentualnie na zimnym uzupełnisz płyn i po zabiegu Nie odkręca się korka na gorącym silniku bo ewentualny bombel powietrza jest sprężony, po odkręceniu korka rozpręża się i wyrzuca płyn ze zbiorniczka.
Przede wszystkim należy całkowicie otworzyć nagrzewnicę. Rozprowadzenie płynu ułatwia ugniatanie węży chłodnicy (tych grubych), przez co wyciska się powietrze z układu. Potem należy na chwilę uruchomić silnik (pompa płyny chłodniczego musi przepchać ciecz). Następnie należy systematycznie uzupełniać płyn chłodniczy aż do osiągnięcia wymaganego poziomu....
albo korek jest uszkodzony, nowy nie jest znowuż taki drogi, albo w układzie chłodzenia powstaje zbyt duże ciśnienie, z różnych przyczyn. To tylko dla uzupełnienia. Jestem prawie pewny, że do układu pompowane jest cały czas podczas pracy silnika "powietrze" skąd to, to trzeba właśnie sprawdzić. W tej sytuacji przy sprawnym korku powinny być twarde...
Nie ma magicznych, jedynie szukanie kożuchów, takiej jakby pianki która się tworzy w miejscu bardzo małego wycieku, lub stosowanie pompki podłączanej zamiast korka i pompowanie w układ powietrza tak aby płyn sam nam powiedział gdzie wychodzi. Zaraz będą mówić o głowicy, ale poczekaj sprawdź wszystko inne, uszczelkę zawsze zdążysz wymienić.
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
Na ścianie grodziowej(węże wodne wchodzą do kabiny)masz 1 odpowietrznik,drugi jeżeli jest powinien znajdować siś przy lewym reflektorze.Utrzymujesz podwyższone obroty silnika(około 2000)odkręcasz odpowietrznik(najwyżej umiejscowiony)-nie wykręcasz-dolewasz płynu,póżniej 2.Po usunięciu powietrza z układu pojawi się ogrzewanie w kabinie-nawiew.
Sprawdź czy nie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia. Rozgrzej auto do 90 stopni, zostaw na parę godzin niech ostygnie i odkręć korek zbiorniczka płyny chłodzącego, zobacz czy będzie w nim ciśnienie po ostygnięciu silnika. Węże z płynem nie robią się zbyt twarde po kilku minutach pracy na zimnym silniku, ewentualnie jazdy pod obciążeniem kiedy silnik...
Tempertura do ilu stopni rośnie, słychać że się gotuje? Wzrost temperatury na wskaźniku jest normalnym zjawiskiem, po prostu ciepło zbiera się u góry a tam jest czujnik temperatury. Mimo to nie powinien wyrzucać płynu. Masz w nim pewnie kompresor powietrza. Możliwe że w nim głowica puszcza powietrza do układu chłodzenia, oczywiście jeśli jest chłodzona...
Nieszczelność nie była problemem. Problemem był nieodpowietrzenie układu
Rano zaobserwuj jak zmienia się temperatura obu węży podgrzewania reduktora LPG. Zakręć wielozawór przy butli LPG i sprawdz następnego dnia, jak z temperaturą płynu chłodzącego. Niezależnie od powyższego, dobrze odpowietrz układ chłodzenia - wcześniej sprawdzając czy nie widać miejsc ubytku płynu (plastikowe trójniki LPG, połączenia zaciskowe przewodów,...
Dobrze że dolałeś płynu do przeczyszczenia układu paliwowego. Od razu jednak objawy nie ustąpią. Trzeba trochę pojeździć na benzynce. Trzeba też moim zdaniem przeczyścić przepustnicę, układ dolotowy powietrza, przepływomierz. Używa się do tego płynu do czyszczenia przepustnic i gaźników. Spróbuj też odłączyć na noc klemę od akumulatora (+) rano odpalić...
Aby dawał ciągle cisnienie. Byle jaki. Moze być nawet taki na 12 volt do pompowania kół. Tylko musisz zaślepić duże otwory w dolocie. I spryskać węże jakąś woda z płynem żeby bylo widać wycieki powietrza. Do tego najlepszy dym jest. Oczywiście kontrolować cisnienie na manometrze kompresorka do 1 bara.
No dobrze, układ źle odpowietrzony. Jeżeli do układu nie jest pompowane "powietrze", to wg mnie tego powietrza, które pokutuje w układzie, po którymś wyrzucie płynu powinno w pewnym momencie braknąć i układ powinien się zacząć w miarę normalnie zachowywać. W sprawnych silnikach z którymi ja miałem styczność, jak układ był niedokładnie odpowietrzony...
Najlepiej zastosować płyn o wyższej temperaturze wrzenia. Większość płynów jak np. popularne G12, G12+ mają zwykle 108 stopni. Dlatego lepiej zalać płynem takim jak Prestone (temp. wrzenia 129 stopni), Motul Inugel Optimal (temp. 136 stopni), Motul Auto Cool Optimal (136 stopni). Jeśli będzie wszystko ok do takiego auta warto zastosować płyn do chłodnic...
Każdy samochód ma mały odpowietrznik na przewodach łączących silnik z chłodnicą luc silnik z nagrzewnicą albo korek samoodpowietrzający na zbiorniczku wyrównawczym . Jak dla mnie każdy samochód odpowietrza się w inny sposób. Co do Twojego auta to ja zrobił bym to w taki sposób zalewasz układ płynem do momentu aż przestanie zasysać ze zbiorniczka wyrównawczego,...
To zły sposób. Prawidłowy, zgodny ze sztuką i normami ochrony środowiska wygląda inaczej, ale niestety jest trudny do przeprowadzenia w warunkach domowych - potrzebne urządzenie do nadciśnieniowego pompowania płynu do zbiorniczka. Jednoosobowo, w dodatku kobiecie również trudno będzie nawet w sposób zbliżony, ale spróbujmy; Sposób 1: - robi się to identycznie...
Hej dzięki za pomoc pytałem jednego kolegi z pracy to mówił dolej płynu do chłodnicy ale on często zapika czasami raz dziennie czasami kilka razy co np 10 min 30 min itp. A płyn musi byc bo czasami jak chciałem sprawdzić czy jest albo dolać po trudnym odkręceniu zakrętki aż tryskało ze środka może w środku robi się ciśnienie i komputer głupieje po...
Owszem. Ale jakby miał taką nieszczelność to by gubił sporo płynu. Zostaje ciśnienie, bąbel powietrza ale udziwniony układ.
sam zauważyłeś ,że gdy masz otwarty zbiorniczek i gdy płyn się nagrzewa to płyn ci się będzie nawet wylewał z tego zbiorniczka jak jest otwarty Znowu się narażam z moimi wywodami. Tak duże podnoszenie się poziomu płynu w otwartym zbiorniku wyrównawczym świadczy ni mniej ni więcej, tylko o jednym - o obecności w objętości układu chłodzącego pęcherzy...
Jeżeli uszkodzona byłaby pompa wodna silnik by się gotował , a jak pisałeś tak nie jest, pisząc o pękniętej głowicy miałem na myśli mikropęknięcia wewnątrz cylindra przez które ciśnienie dostaje się do układu chłodzenia ,takich pęknięć nie jesteś w stanie wykryć bez ściągnięcia głowicy i poddaniu jej badaniu na specjalnym stanowisku. Ja na 90 % jestem...
tak raczej tak , są tam tłoczki które chodzą bardzo ciasno jak jest zimny normalne jest wszystko scisnięte może pomuc jeszcze mycie albo płyn to układu powietrza często pomaga Dodano po 51 mechatronik ja tak to nazywam Dodano po 3 jeśli chodzi nam o to samo ja pisze o kasecie na skrzyni biegów co wchodzą wszystkie tekalany i wtyczki
Witam, czy udało się rozwiązać problem? Mam dokładnie taka sama usterkę Iveco 2018r na blizniaku, po 2 mechanikach. Wymieniona pompa abs, pompa hamulcowa, serwo, nowe zaciski tył, tłoczki z przodu chodzą lekko, zostały zrobione przednie prowadnice zacisków, odpowietrzony komputerem i na wszystkie inne możliwe sposoby. Przelany 4litrami płynu. Brak powietrza...
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
Kontrolka czerwona z ikoną temperatury zapali się gdy silnik przekroczy 115 stopni . sprawdzone na CGGB i myślę że tak samo będzie w BXW . Są to bliżniacze motory różniące się niewiele . Czujnik temperatury jest jeden . Drugi to termowłącznik wentylatora umieszczony na chłodnicy . Puszkę filtra powietrza wymontujesz w minutę . Razem z tą grubą rurą...
gdy rozwiercono korek ubytek płynu jest mniejszy Rozwiercono? To ma być hermetyczny układ, tam ma panować podwyższone ciśnienie robocze, inaczej płyn ci wykipi. Może nie w czasie jazdy, kiedy płyn krąży i chłodnica jest owiewana pędem powietrza, ale wystarczy, że trochę wdepniesz, potem zatrzymasz się na parkingu, zgasisz silnik, a on z pewną zwłoką...
Powodem zapowietrzenia może być: uszkodzona uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica, nieszczelne obsady wtrysków, awaria sprężarki powietrza, opadnięte lub pęknięta tuleja cylindrowa, niedostateczne odpowietrzenie układu chłodzenia np. po wymianie płynu. Wykonanie testu na CO2 pomaga w diagnozie.
Witam, odparować raczej nie mógł bo układ jest zamknięty. Więc pewnie wyciekł. Co do koloru płynu to nie jest ot żadna wskazówka, bo zarówno borygo jak i petrygo (czyli płyny do chłodnic) są barwione celem ich odróżnienia. Barwa nie wynika tutaj ze składu chemicznego. Jeżeli chodzi o napełnienie układu to wystarczy strzykawka, która bezproblemowo poradzi...
mechanik odkrecil na goracym silniku (zrobił może z 5km) zbiorniczek płynu na zgaszonym silniku, poziom plynu podniósł się do tego stopnia że zaczął się wylewać, wg mnie to normalny objaw ale wg niego uszkodzona jest uszczelka pod głowicą, Nie znam układu chłodzenia w tym samochodzie, ale jeżeli układ ma poduszkę powietrza celowo pozostawioną w układzie...
Czasem upg nie daje typowych objawów. Na próbę zdemontuj oring z korka zbiornik wyrównawczy płynu.
Każda metoda jest dobra jeśli prowadzi do zamierzonego efektu, czyli nowego płynu w układzie, bez powietrza. Golf4 to nie rakieta kosmiczna, możesz pedałować, pompować albo wyciągać płyn pod ciśnieniem. Ciśnieniowa najbezpieczniejsza pod tym względem że nie opróżni ci zbiorniczka przy odpowietrzaniu. Bo Golfa4 to akurat nie dotyczy, ale są auta z dzielonym...
co robić ? Osuszyć układ hamulcowy. :D Uszczelnić układ pneumatyczny Volvo i przyczepy - jeśli ma przyczepę. Przy dużych wyciekach powietrza osuszacz nie ma kiedy się zregenerować i mimo, że jest sprawny nie osusza powietrza. Gdzie dolewasz ten płyn Wabco?. Do której butli?
na wskazniku widać znaczny spadek powietrza ale nie jest to siłownik czy przetarty przewód , nadmienię że w piątek płukałem układ powietrza płynem wabko robię tak zawsze przed zimą i teraz powstał taki problem
Witam. W passacie układ przy silniku sam się odpowietrzy zwłaszcza przy jeździe po dołkach ;) Co do nagrzewnicy to powinna się sama odpowietrzyć lecz jeśli tak się nie stanie to trzeba poluzować węże przy nagrzewnicy do momentu aż zacznie lecieć sam płyn bez powietrza.
Mimo wszystko jakby pompa puszczała płyn z sekcji do zbiorniczka. A bez zbiorniczka płynu nacisnij i zobzcz czy płyn nie wychodzi ''do zbiorniczka'' Szczelny układ hydrauliczny bez powietrza pracuje tylko w zakresie'' luz klocek-tłoczek i elastyczność przewodów hamulcowych i ruch zacisków. Nie ma prawa pedał wpadać w podłogę. Taki objaw to powietrze...
Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego Poziom napięcia w obwodzie jest niższy niż dopuszczalny. Możliwe przyczyny: •Zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia powietrza doładowującego. Usterka mogła powstać wskutek zatkania układu dolotowego. •Usterka w obwodzie czujnika temperatury płynu chłodzącego, czujnika temperatury powietrza doładowującego,...
Zrób test jeszcze raz, może chce cię naciągnąć na koszty, jeśli się okaże prawdą, że są spaliny może być pęknięta głowica a wtedy się cuda dzieją. Jest jeszcze nie duże uszkodzenie uszczelki wtedy ciśnienie spalin dostają się do układu, ale podczas zasysania powietrza nie wciągnie płynu.
Jaki poziom płynu, czy układ odpowietrzony, czy silnik osiąga temperaturę roboczą, czy węże od nagrzewnicy mają taką samą temperaturę i najważniejsze czy otworzyłeś w ogóle maskę ?
Uszkodzony termostat (cały czas otwarty) . Podczas jazdy pęd powietrza wychładza płyn w układzie.
Witam, Podbijam temat czy udało się komuś rozwiązać ten problem ponieważ ja też się z nim borykam i nie mogę go rozwiązać termostaty wymienione chyba wszystkie zbiorniczek i nadal na chłodnicy mam ciśnienie i czasem brak ogrzewania do tego przy dużych obrotach płyn wyrzuca przez zbiorniczek.
Co się dzieje w układzie chłodzenia? Ubywa płynu? Węże twarde?
Jest inna opcja napełniania układu płynem. Od "dołu". Bierzesz dużą strzykawkę, zaciągasz płyn (postaraj się nie zaciągnąć powietrza i zaciągać płyn powoli). Kawałek wężyka (najlepiej jakby też był napełniony płynem). Luzujesz odpowietrznik w zacisku i po prostu ładujesz płyn "na chama". Jest duża szansa że wtedy płyn wyjdzie ci górą ;) . Wtedy już...
Ten poniższy video clip prezentuje ten proces w całości dokonany przez 1 osobę. https://www.youtube.com/watch?v=czgv2kXw... e marcus Robiłem to w podobny sposób aż nie będzie pęcherzyków powietrza i dalej pedał hamulca był miękki . Musiałeś coś przegapić! Czy jesteś pewny że podczas tej procedury był dostateczny poziom płynu hamulcowego w zbiorniku...
Witam Poszukuję procedury odpowietrzania układu chłodzenia w silniku 1,4 TSI. Prawdopodobnie trzeba wykonać jakieś czynności aby prawidłowo odpowietrzyć układ chłodzenia powietrza doładowującego. Płyn wyciekł, chłodnica przerdzewiała. Proszę o podpowiedzi. dziękuję
Korek zbiorniczka to masz zajefajny, wymień go albo umyj i porządnie przedmuchaj, bo w korku prawdopodobnie masz zaworki pilnujące ciśnienia w układzie chłodzenia, dwa, jeden pozwala zassać powietrze, drugi je upuścić, wyrównywać ciśnienie w granicach pracy układu chłodzenia. https://allegro.pl/czesci-samochodowe-62...
Koledzy chcę wprowadzić trochę estetyki w moje kolektorki a mianowicie chcę wywalić naczynia wyrównawcze niestety trochę badziewnie wyglądają choć są bezproblemowe w działaniu i teraz pytanie chce je skasować i dać jakieś małe fajki zakończone odpowietrznikiem . Na dole jakiś zbiornik ciśnieniowy może z gaśnicy co2 są świetne i wieczne . Pojemność układu...
Kolego ludacris , przedłuż ten wężyk do dna bańki do której zbierasz płyn. To co układ wypluł na gorąco powinien zassać z powrotem w miarę stygnięcia (t taki zbiornik wyrównawczy). Tak powinno być jak nie ma "dopływu" powietrza do układu.
Do pomiaru poziomu cieczy nieprzewodzącej widziałem takie rozwiązanie: Dwa izolowane proste druty w odległości od siebie ze 3 mm. Między nimi wolna przestrzeń. Te dwa druty stanowią kondensator, którego pojemność zależy stopnia zanurzenia w płynie: inna stała dielektryczna powietrza a inna płynu. Tak otrzymany kondensator "zmienny" służy do przestrajania...
Podoba mi się metoda, na oszacowanie powietrza w układzie, dzięki!
czyli mam rozumiec, ze jezeli samochod stoi na postoju, a temperatura przekracza ponad 100 stopni, w silniku woda wrze, a termostat nie otwiera, to jest normalne zjawisko? Nie jest to normalne zjawisko, bo woda w silniku nie powinna zawrzeć przy tej temperaturze, po to jest podnoszone ciśnienie w układzie chłodzenia, aby do tego nie dopuścić. Jeżeli...
Masz powietrza w układzie. Czasem Punto trzeba sposobem........
Układ wygląda na odpowietrzony (brak powietrza)ale tak jak bym miał dużo mniejszy przepływ płynu .Pedał miękki wchodzi w podłogę .
Obwód ładowania uszkodzony. Sprawdź doloty powietrza, zanieczyszczenie wewnętrzne chłodnicy powietrza, siłownik hamulca silnikowego, obudowę filtra powietrza, czy nie jest popękana. Wloty powietrza przed filtrem... Różne rzeczy kierowcy potrafią wkładać do wlotu powietrza. Od butów roboczych po butelki z płynem i reklamówki z zapasowymi żarówkami. :)...
Witam, Podczas pracy silnika powstaje ciśnienie w chłodnicy i wyrzuca płyn z chłodnicy. Jakie usterki powodują dostawanie się powietrza do układu chłodzącego? Sprężarka sprawdzona. Głowica szczelna. Uszczelka pod głowicą wymieniona. Jest ktoś mądrzejszy ode mnie? Proszę o pomoc.
Przyszedł wczoraj nowy korek. Zalałem układ nowym płynem. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów wywaliło płyn. Węże tym razem miękkie. Wg mnie nie powinny być miękkie. Całkiem miękkie mogą być tylko na zimnym silniku. W tym wypadku, jeżeli zawór ciśnieniowy w korku jest sprawny, to powinny dużo twardsze niż w stanie zimnym - czy tak jest to tylko Kolega...
Witam, przez przypadek laptop został zalany herbatą, mam pytanie, czym wyczyścić układ elektroniczny, oprócz sprężonego powietrza, jaki ciecz lub płyn nadaje się do tego i co użyć (watę czy ściereczkę)?
Jak już wcześniej napisał "płetwa" parownik jest zimny, a dokładniej ma temperaturę poniżej punktu rosy- dlatego skrapla się na nim para wodna z powietrza. Podczas pracy silnika parownik podgrzewany jest płynem chłodzącym z układu chłodzenia silnika i powinien mieć temperaturę praktycznie taką samą jak silnik- powinien być po prostu gorący. Jeśli tak...
Odpowietrzenie robisz na pracującym silniku. Odkręcasz delikatnie odpowietrznik i jeżeli zacznie wypływać płyn bez bąbelków powietrza to zakręcasz. Wg mnie możesz mieć zakamienioną nagrzewnicę. Wąż wejściowy i wyjściowy muszą być jednakowo gorące. Jeżeli jeden gorący a drugi dużo chłodniejszy to nagrzewnica "zadżumiona".
Jak robiłeś ten test na szczelność głowicy? Czym? W jakich warunkach? Temat przedmuchów przez uszczelkę przerabiałem w Seacie z 1,9 tdi. Co prawda inny silnik niż twój jednak ja zrobiłem tak: odkręciłem korek w zbiorniku wyrównawczym, wstawiłem korek od butli do pędzenia wina z wężykiem, a druga końcówka węża do butelki z wodą. Mimo dodawania gazu na...
Możliwe nie wykluczam, ja tylko opisałem co było u mnie, postał samochód przez noc aż płyn wypełnił szczelnie wszystkie jego części tam gdzie powinien dotrzeć ( aby nie było powietrza w układzie ) i odpaliłem silnik, i po kłopocie.
Może wystarczy uzupełnić poziom płynu w układzie chłodzenia.
Widzę kilka opcji: 1. Zapowietrzona pompa ABS. Trzeba odpowietrzyć z pomocą komputera (uruchamia pompę i otwiera zawory). 2. Kupiłeś używkę ale jest uszkodzona. Czasem na pierwszy problem jak nie masz komputera pomaga hamowanie na trawie tak by pompa popracowała trochę. Wtedy kilka takich jazd przeplatanych z odpowietrzaniem i powinna się odpowietrzyć....
Kolego a jak uzupełnisz płyn w układzie chłodzenia to sprawdź czy nie lecą (ulatniają się) bąbelki powietrza w zbiorniku wyrównawczym, po rozgrzaniu silnika i otworzenia się termostatu.
Nie przeszkadza, a nawet odrobina takiej przestrzeni w celu kompensacji powinna być. Nie do końca. Powietrze w bloku zmniejsza efektywny przekrój którym płynie płyn, a powietrze w pompie drastycznie zmniejsza jej wydajność. Trzeba ten bąbel tak powytrząsać by przeniósł się do chłodnicy. Pamiętać też trzeba o prawidłowym montażu chłodnicy, czyli najlepiej...
Otworek w termostacie służy po to żeby była wymiana zimnego płynu na ciepły wokół termostatu w czasie gdy jest on zamknięty. I po części odpowietrza układ po zalaniu płynem. Zalać chłodnicę do pełna, zapalić ciągnik, dać mu pochodzić trochę i szukać bombelków powietrza, spalin, a na początku pracy szybko rosnącego poziomy płynu. Te objawy świadczą o...
Właśnie ubywa, a sprężarka jest jakoś chłodzona płynem ?
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
Tylko przy odkręconym korku przy dodaniu gazu wypycha lekko płyn i co chwilę idą bańki powietrza, ale niżej w zbiorniku widać płyn normalny. Te bańki powietrza wg mnie ewidentnie świadczą o przedmuchu do układu chłodzenia, a możliwe że również do układu smarowania. Przyczyna przedmuchu - nieszczelna instalacja gazowa (ale o niej nie piszesz, że ją...
węże miekkie wetylator chodzi na ''krótko ''po zwarciu pinów zdjąłem korek i woda się zagotowała w zbiorniczku Te dwa wpisy są w sprzeczności. Jak są miękkie węże to nie ma ciśnienia, więc po odkręceniu korka nie powinno dojść do wyrzucenia płynu (zagotowania), bo nie ma nadciśnienia w układzie zapobiegającego zawrzeniu płynu (temperatura wrzenia podnosi...
Skoro płyn się nagrzewa a nie wieje ciepłym to albo zapchana nagrzewnica, albo klapa się nie przestawia, albo zapowietrzony układ, albo ale to auto chyba nie posiada zaworu na nagrzewnicę. Co do gotowania płynu to też zostaje zapowietrzony układ.
OK dziękuję. A czy syknięcie powietrza po odkręceniu korka zbiornika to normalne. Przed spuszczeniem płynu tego nie było.
Zrób test co2 i będziesz miał odpowiedź. Sprawdź też czy masz dwa odpowietrzniki przy nagrzewnicy i ew przy głowicy plastikowy czarny króciec. Powiem tak, to nie moje auto, tylko kumpla, ja lubuje się w niemieckiej motoryzacji i moja bawareczka (330i + komoresor eatona) lata jak igiełka. Zaleciłem kumplowi juz test co2 szczególnie, ze płyn wydaje się...
Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały. Chodziło mu o to ze jak walnieta głowica, czy uszczelka, to są przedmuchy do płaszcza wodnego i wtedy w układzie chłodzenia jest powietrze pod zancznym cisnieniem, chociąż korek to upuszcza...
Rozumiem że masz układ ciśnieniowy.Czyszczenie filtra oczywiście przy zamkniętych zaworach przed i za pompką.Odpowietrzanie przy otwartych zaworach.Musisz poluzować śrubę w środku pompy-ale nie całkiem ją odkręcić.Jeśli jest zapowietrzona to oprócz płynu będą wypływać charakterystyczne bąble powietrza.Nie wiem jak to inaczej nazwać.Po prostu będziesz...
Płynu jest pewnie tyle co było, tylko po wypuszczeniu powietrza z układu chłodzenia jego poziom się obniżył.
Nie wiem jaki masz silnik - ja mam K4J. W moim jest jeden punkt odpowietrzania na obudowie termostatu (śrubka M6), ale już za termostatem (w stronę chłodnicy). Na chłodnicy odpowietrznika nie mam i w chłodnicy zawsze zostaje pęcherz powietrza. Nie ma on większego znaczenia na temperaturę silnika, ale ma na twardość węży po nagrzaniu silnika i jeżdżenie...
W moim przypadku, że nie jest to uszczelka pod głowicą, w ASO mieli takie argumenty, że przy uszczelce jest duży dopływ "powietrza" do układu i towarzyszy temu z reguły wyrzucanie płynu przez korek. Temat archiwalny, ale tytułem wyjaśnienia i uzupełnienia informuję, że u mnie w megance nie było żadnego przedmuchu, jak początkowo sądziłem. Bąbelki o...
Może też być brak szczelności przewodu któregoś w instalacji - depczesz, ciśnienie rośnie, a przewody nie trzymają ciśnienia. Powietrza może nie być a płyn ucieka.
Witam, słyszeliście może albo wiecie cos na temat systemu chłodzącego powietrze cieczą np. płynem do spryskiwacza szyby po wyjściu z interkulera przed przepustnica?? natrysk cieczy w dolocie przed przepustnicą Sprecyzuj co masz na myśli natrysk wody na intercooler czy wtrysk wody do układu dolotowego. To co piszesz jest dwuznaczne.
Podbijam temat, może ktoś zna rozwiązanie. Ja muszę u siebie dodatkowo uzupełniacz płyn: jakiś litr na miesiąc. Dodam ze raz spuszczając skropliny ze zbiorników powietrza zauważyłem jakby borygo. Czy to możliwe ze dostał się do układu? Mój atego to 1524 z 2007 r. Dzięki pozdrawiam.
Ano. popieram p.Stanisława. Nie masz wrażenia że czasami płyn się chowa do układu a potem wychodzi?
Najłatwiej i najszybciej? Dwa wężyki ze zbiornika z płynem do obydwóch siłowników. Wężyk wentylacyjny pod maską połączyć z naczyniem do zbierania płynu. Ustawić siłowniki w pozycji neutralnej, popuścić wszystkie odpowietrzniki o 0,5-1 obrót i wprowadzać płyn pod ciśnieniem 2-2,5 bary. W tym czasie lewarek przekładać w każdą krańcową pozycję aż do ustania...
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
ok zmieniałem płyn FAKT - nie odpowietrzyłem układu - i tu pytanie : gdzie w tym aucie znajde jakis zaworek do odpowietrzenia ? dzieki za wskazówkę
Cześć. Audi A6 C5, 2003. Mam identyczna sytuacje - początkowo okresowe odgłosy pompy, po kilku nastu dniach zwiększone, wywalanie płynu przez otworek korka, wymiana pompy na używkę, następnie na nową i... coraz gorzej. Obecnie na nowej pompie lekki "pomruk" na wolnych obrotach i jeździe na wprost, wycie i często brak lub minimalne wspomaganie przy skrętach....
Nie ma daremnej roboty. Kolega się upewnił, że tam właśnie jest jednak OK! Jeżeli naprawdę wszystko jest na sto procent cacy to pozostaje tylko sprawdzenie, czy z silnika do układu chłodzenia nie przedostają się spaliny, lub czy gdzieś "po drodze" układ chłodzenia nie zaciąga tzw. świeżego powietrza. Innych możliwości już w zasadzie moja wyobraźnia...
Może płyn się zestarzał. I układ się zapowietrzył przez co jest bąbel powietrza i lekko dociska okładzine ta sie nagrzewa płyn jeszcze bardziej wrze i jeszcze bardziej hamuje. Lub krzywo osadzone klocki i się klinują i zacisku. Wyłącz ABS i zobacz czy sytuacja sie powtórzy. To ważne.
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
Nie, nie robiłem. Ale to raczej jakby wyszło CO₂ w układzie chłodzenia, to auto by nie miało ciepłego powietrza z nawiewu. Miałem tak w 2 autach i co jakiś czas odkręciłem na chwilę korek od płynu zbiorniczka. Po chwili z nawiewu było już ogrzewanie. Nie na długo, ale jest. Nie wzrastała temperatura, nie gotował się. Takie objawy by były. A nie ma.
Wynika ,że masz nie sprawną klime to pewne :D ,a zimno masz dlatego ,że nie odpowietrzyłeś układu chłodzenia silnika :D
A nagrzewa się dolny wąż chłodnicy? Wyglada na to, że albo masz zapowietrzony układ albo padnięty termostat (nie otwiera się). Termostat powinien otworzyć się przy temperaturze silnika ok. 88-90 stopni C (zależnie od rodzaju silnika). W tym momencie powinien zrobić się ciepły dolny wąż chłodnicy (po otwarciu termostatu płyn zaczyna przepływać przez...
Kolego robertkarolak, z tego co napisałeś, to masz ewidentne przedmuchy do układu chłodzenia. Jeżeli nie masz instalacji gazowej, bo ona może też powodować podobne objawy (nieszczelny reduktor), to raczej pozostaje tylko uszczelka pod głowicą lub pęknięcie. W tym przypadku test jest raczej zbędny, ale zamiast testu z płynnym roztworem, można wykonać...
Moja teoria jest taka że układ zapowietrza się i jak w końcu wystarczająco duży bąbel powietrza podejdzie pod wirnik pompy ta przestaje tłoczyć, obieg ustaje i masz wszystkie objawy jak powyżej. Może walić powietrze ze sprężarki, mogą walić spaliny z silnika przez uszczelkę pod głowicą albo jakieś pęknięcie głowicy lub tulei cylindra. Podejrzane jest...
Korki w takim układzie mają za zadanie wypuszczać powietrze ze zbiorniczka przy nadciśnieniu w układzie w na zewnątrz Korki nie wypuszczają na zewnątrz nic, bo mają za zadanie utrzymać w układzie określony poziom NADCIŚNIENIA, co przesuwa w górę punkt wrzenia płynu. Dopiero op przekroczeniu maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia w układzie, mają wypuścić...
Myślę, że jest tam coś zapchane, ewentualnie termostat zamknięty, ale to też powinien mieć zawór odpowietrzający. Możesz luzować opaski na weżach, ale to jest proszenie się o kłopoty, jesli jest coś faktycznie zapchane. Lejesz płyn do normalnego poziomu w zbiorniczku wyrównawczym, i robisz próżnie w układzie chłodzenia. Jak siedzi gdzieś bąbel powietrza...
po jakimś czasie poziom płynu podniósł się pod korek. Co jest powodem takiego stanu rzeczy. Rozszerzalność cieplna płynu pod wpływem temperatury. Objaw całkowicie normalny. Ilość płynu na zimnym silniku radzę trzymać bliżej pozycji minimalnej niż środka, czy tym bardziej max, jak w niektórych salonach nalewają... Oczywiście zakładam poprawne odpowietrzenie...
za silnikiem na scianie grodziowej jest zawór ciepłego płynu z układu chłodzenia jak sie podwiesi to płyn cały czas bedzie tłoczony przez pompe do nagerzewnicy
Ale ja ten silnik wygrzałem w piątek u siebie na placu i wszystko było ok, termostat się otworzył, chłodnica cała gorąca i włączył się wentylator. Ale jak auto się przegrzewa na autostradzie i jest zimny przewód dolny chłodnicy, to wentylator się nie włącza. Czy tam są 2 czujniki ? Jeden wskaźnik a drugi do komputera ? Albo jest niedrożna, albo jest...
Wracałem dziś z Ustronia hamulce były słabe tz po mocnym wciśnieciu pedału auto jechało jeszcze ze 5 metrów. Po powrocie próbowałem je odpowietrzać - efekt z prawego tylnego odpowietrznika wyciekło trochę powietrza i płynu i dalej nic, z lewego przedniego nic, z zdublowanego układu także nic nie dało się "wycisnąć". Teraz wciskając, pedał idzie na sam...
płyn układu chłodzenia schemat układu powietrza ubywa płyn układu chłodzenia
przepływomierz renault megane samsung oznaczenie telewizor ustawienie trasy
unitra merkury merkury schemat
Updating Firmware on MP5 Player 7012: Steps and Tips Zakodowany kanał w Avira 300 - co oznacza?