Ja to widzę tak. Silniczek bangla lajtowo - temperatura spalin- niższa katalizator niedogrzany- sprawność mniejsza = p0420
Załączam pare wykresów z sond lambda. Corolla E12 4ZZ. Co ok. 500km wyskakuje błąd P0420 - zdolność katalizatora poniżej minimum. Sądząc po wykresach, kat jest do wymiany, przebieg 180tys. B+G. Może ktoś znający się na rzeczy potrafi określić czy napewno katalizator jest do wymiany. Objawy: brak mocy powyżej 3000 obr/min. http://obrazki.elektroda.net/85_12734874...
ponoc pomaga na to założenie metalowej tulejki (emulatora) na sondę nr 2. miał ktoś z takim błędem do czynienia? W mojej corolli 1.4 vvti też wyskakuje ten błąd (P0420). W moim przypadku zastosowanie tulejki nic nie dało, a przy zastosowaniu "eliminatora" (z forum corolli) zamiast P0420 zaczęły wyskakiwać inne błędy (numerów w tej chwili nie pamiętam),...
Ja mam E12 1.6vvti 2004r jeżdzę tylko na benzynce. Wywalało mi ten sam błąd P0420 co 150-200km, podpinałem się pod kompa, usuwałem błąd i dalej jazda. Tak przejechałem około 3000tyś.,aż zacząłem odczuwać spadki mocy. Wystarczyła prosta operacja sprawdzenie świec. Na wszystkich była 2mm przerwa a jedna z nich przysmolona. Wymieniłem świece na nowe z...
P 0300 tj bład niepalenia któregos cylindra komputer nie moze okreslic który dla tego nie podaje który tzn błedu 0d301 do 304 układ vvti po to jest aby zmniejszyc wlne obroty do ok 650 przypadkiem nie jest brudna przepustnica od wolnych obrotów .Wyczysc przepływomierz to jest japonczyk i sie go czysci te dwa druty muszą byc jasno srebne idealnie najlepiej...
Więc co panowie doradzicie błąd p0420 -błąd katalizatora odłożmy na bok, ważniejszy jest P0171 zbyt uboga dawka bo jak mi wiadomo zbyt długa jazda na ubogiej dawce jest niebezpieczna dla silnika
Zacząłbym od sprawdzenia kompresji, bo przy gazie, jak nie były sprawdzane luzy zaworowe, to może ich nie być. Z zapalaniem się check'a, to różnie bywa. Mam corollę e12 z lpg z przebiegiem 138 kkm, w tym 133 kkm na gazie. Miałem w tym czasie zatkane trzy wtryskiwacze benzynowe, raz jeden (4 cylinder, licząc od rozrządu), a później dwa (3 i 4 cylinder...
Też u mnie w corolli zapalał się check i gościł błąd P0420. Mój silnik jest zagazowany od nowości i oleju nie bierze. Tego mechanicznego emulatora nie stosowałem, bo ze względu na usytuowanie sondy nie ma dla niego miejsca, są kątowy i taki by ewentualnie dałoby się zastosować, ale nie ubierałem się w to, bo ci co to testowali w corollach stwierdzili,...
U mnie w corolli P0420 zapalało check'a i między sondą i ECU zamontowałem filtr dolnoprzepustowy, ale doświadczalnie musiałem dobrać wartość opornika. Wkręcane tulejki między sondą, a rurą wydechową wg userów forum corollaclub nie zdwała egzaminu. Prawdopodobnie też wymagała dopasowania.
U córki w peugeocie, bez elimatora i bez błędów, wykresy na benzynie i na gazie wyglądają podobnie jak u mnie w corolli z eliminatorem.
A gdzie to się wpina? Z instrukcji montażu (w linku) wpina się to w wiązkę drugiej sondy. Ja w swojej corolli dla pozbycia się P0420, zastosowałem, wpiąłem w przewód sygnałowy drugiej sondy filtr dolnoprzepustowy.
Nie wiem jaki wpływ na zachowanie się silnika w oplu mają wskazania drugiej sondy lambda, bo w mojej corolli razej takiego wpływu nie zauważyłem. Ja w sytuacji autora tematu sprawdziłbym co się nie podoba sterownikowi benzynowemu, szczególnie wtedy gdy jest zimny: - jak wyglądają korekty paliwowe długa, a szczególnie krótka, - jak wygląda wtedy wykres...
Nie bardzo widzę związek między kontrolą trakcji i katalizatorem. Jeżeli idzie o katalizator, to u mnie w corolli też zapalał check'a (P0420). Ja w tej sytuacji pojechałem na stacje kontroli pojazdów, sprawdzić czy oni mają jakieś zastrzeżenia do jakości spalin - nie mieli. Na przeglądzie okresowym w ASO, też nie mieli żadnych zastrzeżeń do katalizatora....
P0420 - u mnie on figuruje jako "wydajność (katalizatora) poniżej progu". Błąd ten prześladował mnie w corolli na benzynie i na gazie. Pojechałem na stację kontroli pojazdów i tam sprawdziłem czy oni mają jakieś zastrzeżenia do spalin - nie mieli. W ASO na przeglądzie, też nie mieli zastrzeżeń, więc zacząłem myśleć jak się tego pozbyć. Tulejki nie brałem...
Tylko że to nie może być błąd katalizatora bo przecież po minucie katalizator jeszcze nie zaczyna pracować. Nie wiem jak to jest w golfie. U mnie w corolli, zanim zapali się check z błędem P0420, to ten błąd pojawia się w rejestrze jako sporadyczny (bez zapalania się check'a) i jeżeli przyczyna jego nie zniknie w jakimś określonym czasie, to wtedy...
witam, mam problem z moją Corollą. 2004 r. poj 1.6, LPG. Na zimnym silniku, przy odpalaniu auta często słychać "strzelanie" (jak jest zimno) obroty falują i auto gaśnie. Jak jest cieplej powyżej 6 stopni, tylko falują obroty, ale auto dziwnie "pyrka" z rury wydechowej. W ASO zczytano takie błędy: P0171, P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0420. Oczywiście...
Generic OBD-2 daje dostęp tylko do części błędów związanych z emisją zanieczyszczeń i kilka parametrów Live Data. Ciężko w oparciu o te dane stawiać diagnozę. Kasowanie błędów to żadna naprawa, a lista parametrów jest tak skromna, że ciężko postawić właściwą diagnozę by sprawnie usunąć usterkę. Nie wiem jak faktycznie jest, bo miałem w zasadzie PCMScana...
Nie wiem jak się to skończyło u autora tematu, ale napiszę jak ja to załatwiłem (pisałem o tym wielokrotnie), bo chyba też masz ten problem. Po pierwsze jak pojawił się błąd P0420, to sprawdziłem na stacji diagnostycznej, czy mają zastrzeżenia do jakości spalin. Ponieważ nie mieli, więc nie brałem pod uwagę wymiany katalizatora. Ponieważ na nieistniejącym...
To może i ja podzielę się moimi spostrzeżeniami na tema P0420. Moja gablota to corolla 1.4 vvti - zagazowana od nowości. Zidentyfikowane pojawianie się tego błędu ćwiczy mnie od jakiegoś czasu. Analiza spalin robiona kilkakrotnie w stacji kontroli pojazdów i zawsze wychodziła dobrze. W ASO na przeglądach do katalizatora nie mieli żadnych zastrzeżeń....
Nie powiem, że się znam na tym, ale akurat mam przebiegi drugiej sondy z peugeota 2008 i te przebiegi wyglądają podobnie, więc w tym przypadku nie wiem co może powodować zapalanie się checka z błędem P0420. Natomiast błąd ten prześladował mnie mnie w corolli i trochę straciłem czasu na analizę jego powstawania. Trochę historii. Corolla została zagazowana...
Zaopatrzyłem się w interfejs i teraz sam podpinam autko do kompa i kasuje błąd, Ciekawym jest co jest zapisane w zamrożonej ramce. Mnie też prześladuje ten błąd i jestem ciekawy, czy próbowałeś zaobserwować w jakich warunkach on się zapala. U mnie zapala się tylko w warunkach jak silnik delikatnie mówiąc - jak przez dłuższy czas się opier...a, na 4-5...
To jak masz czytnik OBD to diagnoza jest przeciez prosta. Poza odczytem kodów błedów - gdzie P0420 mówi jednoznacznie o wypalonym kacie, popatrza na przebiegi sondy za katalizatorem - tu od razu widzać, czy to błąd sondy, czy katalizatora. Za katem są tylko sondy napięciowe (1V-we w 90%-tach) - wiec przebiegu są proste do analizy - sonda powinna pracowac...
Mam corollę 1.4 vvti i też od jakiegoś czasu prześladował mnie check (P0420) związany z katalizatorem i wyskakiwał mi przy jeździe na gazie. Skasowanie pomagało na 700-800 km. Analiza spalin wzorcowa (według diagnosty) na benzynie i na gazie. Zacząłem obserwować działanie sond lambda. Obie chodzą, pierwsza oscyluje 0.1-0.8V, a druga 0.3-0.9V i około...
Ja nie wiem jak interpretować te przebiegi, ale dołączam zdjęcie z początku logu (rozpoczynającego jazdę) z PCMScan'u, jaki zdjąłem przy okazji sprawdzania ustawienia instalacji gazowej, dla zobrazowania koledze, jak to wygląda w mojej corolli. Na dolnym pasie wykresów przedstawione są przebiegi: czerwony - korekta długoterminowa, zielony - korekta...
Dałem sobie spokój już bo w końcu 2 lata świecenia byłem przyzwyczajony do tej pomarańczowej lampki. Błąd uboga mieszanka pojawił się po instalacji gazu (w tym czasie gdy założyłem LPG wymieniłem sondę na oryginalną) Na zamiennej był błąd grzałki przez 2 lata (zła oporność). Błąd grzałki nie ma wpływu na pracę silnika (podgrzewa sondę i nie każde auto...
według nich wszystko działa jak należy, a problem jest. Jeżeli nie będą mieli podłączonego podglądu pracy instalacji w momencie wystąpienia problemu, to nic nie będą wiedzieli. Jeżdżenie cały czas z podpiętym lapkiem jest bardzo kłopotliwe. Wygodniejszy jest podłączony na stałe manometr, bo wtedy jak problem wystąpi wystarczy stanąć otworzyć komorę...
Tak się zastanawiałem czy podpiąć się pod temat i o tym pisać. Problem mam podobny, ale dokładnie odwrotny. Na gazie chodzi dobrze, a na benzynie szwankuje. Ja mam corollę za gazowaną Prinsem też od nowości. Ponieważ mam na stałe zamontowany manometr do mierzenia ciśnienia gazu na wtryskiwaczach gazowych i skojarzenie jakie mi się nasunęło że problem...
corolla p0420 błąd p0420 p0420 katalizator
ekspres bosch wyczyść zaparzacz stacja numeryczna alpine kostki
miernik polecacie radio lampowe pionier
Schemat elektryczny żurawia HMF 60200 - dostępność i uzyskanie Głośniki Yamaha Tyros nie działają - przyczyny i rozwiązania