Witam. Wyczyścić dokładnie przerwy między płytkami komutatora, szczotki dopasować (dotarcie) do średnicy komutatora.
Jeśli "ponownie" spaliły Ci się szczotki to zwróć uwagę na komutator. Szczotki nie powinny się "palić".
Sprawdziłem zwykłym multimetrem opór wycinków komutatora, mierzyłem je obok siebie 1-2 2-3 itd. Wychodzi wszędzie 3.6Ω, a na jednej parze prawie 19Ω. Wyczyściłem te rowki na komutatorze, jeden rowek jest mocno wypalony. Komutator jest w miarę czysty, tylko w okolicy tego mocno "wypalonego rowka" jest czarno od szczotek. Iskrzenie jest mocne...
Kiedyś naprawiałem takie silniki przyczyną usterki było zacieranie się piasty i w wyniku tego palenie szczotek, i bezpiecznika. Musisz rozebrać silnik przez rozgięcie uchwytów wyczyszczenie i nasmarowanie piasty smarem (nie WD40), oraz rowków komutatora, i oczywiście sprawdzić szczotki . W jednym przypadku miałem dodatkowo wytopiony szczotkotrzymacz.
Wymieniałem 4 miesiące temu wirnik w młotowiertarce Makita HR 4001C, wirnik po krótkim czasie uległ uszkodzeniu. Na wirniku przegrzane są trzy połączenia uzwojeń z komutatorem i przerwa między lamelami , a także przytopiony plastik z magnesem osłanianiający z komutator. Co to stopienia plastiku w tym miejscu prawdopodobnie nastąpiło to przez mocniejsze...
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Napisz na PW , mam to co szukasz. Co do bezpiecznika to jest za mały , oryginalnie jest 30A Jesli bedzie palił dalej to sprawdz komutator w silniku , zatyka sie pyłem ze szczotek i robi zwarcie Pozdro Waldi
Może jeśli szczotki są marnej jakości to komutator będzie się grzał i palił... Dodam tylko że dobry producent (np.Zelmer) nasącza szczotki specjalnym preparatem który pomaga chłodzić komutator.... Dlatego nigdy nie polecam tanich podróbek bo to się może szybko zemścić...
Jak koniec szczotek lub komutatora to nie będzie palić.
Sam sobie odpowiem :-) 1. Obie warstwy w szczotkach dwuwarstwowych są połączone z przewodem-plecionką. 2. Warstwy niekoniecznie są różnej twardości, mogą być jednakowe, ale mogą być też różne - wszelkie typy można sobie pooglądać np. tutaj: może się czasem udać, ale... 4. Sterowniki np. w pralkach bywają (albo z reguły są) wrażliwe na to jak pracuje...
Zacznij od rozrusznika - sprawdź szczotki, tulejki, komutator. Typowa dolegliwość autek Fiata nie palić na ciepłym silniku.
Mam nowa praleczkę i niepokoi mnie jej praca, a mianowicie bardzo wysoki i głośni dźwięk pracy szczotek na komutatorze oraz słaby zapach palonego lakieru. Silnik dodatkowo po 30 - 40 minutach pracy jest tak gorący, że nie można się do niego dotknąć. Stąd moje pytanie czy to jest normalna praca tego urządzenia? Czy zjawisko to ustanie po dotarciu się...
Mam prawie taki sam problem: od razu mówie, że się za dobrze nie znam na silnikach ;) odkurzacz: electrolux progress diamant, iskry (koloru jasnoniebieskiego) sypią się dosyć mocno. Ale główny problem polega na tym, że śmierdzi przy tym spalenizną, a filtr wylotowy robi się cały czarny w kilkanaście sekund. Czyli domyślam się, że muszą się palić szczotki...
Witam dziękuję użytkownikom arkwyl i margos2 za odpowiedzi co do moich spostrzeżeń to tak,wolne obroty ma czyli jak pisze że tranzystorek powinien być dobry a co do tego palenia to odbywa się to na komutatorze robi sie jeden palący pierścień na początku komutatora od strony uzwojenia wirnika jest to na końcu szczotki i śmierdzi z silnika założyłem drugi...
Mam problem z moim odkurzaczem. Natomiast ostatnio poszedł w nim wirnik, kupiłem nowy(łożyska też oczywiście wymieniłem). Wszystko byłoby ok gdyby nie to że robi się to samo co z tamtym wirnikiem przed uszkodzeniem. Śmierdzi z niego jakby się palił, dziwnie pracuje no i strasznie się grzeje. Szczotek nie wymieniałem. Co to może być? Szczotki, komutator,...
Sprawdź jeszcze koło pasowe na wale czy się nie rozpadło, chociaż z drugiej strony powinieneś wtedy czuć swąd palonej gumy. Jeśli koło będzie sprawne to bez wykręcenia alternatora ciężko będzie stwierdzić co jest nie tak, mogą to być po prostu zużyte szczotki bądź komutator.
Witam, rezystancja jest taka jak podałem wyżej. Mniejsza o dokładność pomiaru (max. +0,2 Ohm) - ale takie są dysproporcje. Iskra jest jasnoniebieska - ciągnąca się po komutatorze. Widać małe palące się okruchy - to chyba sypią się szczotki. Jeszcze nie czuć palącej się izolacji. Oczywiście założyłem dwa nowe łożyska. Po stojanie nic nie widać. A może...
Nikt nie wziął pod uwagę nadmiernie zużytych lub złamanych szczotek a one lubią takie zwarcia tworzyć. Istnieje jeszcze jedno wytłumaczenie zwarcie komutatora pomiędzy polami chociaż mniej prawdopodobne, niemniej możliwe po zablokowaniu wirnika.
W mojej ocenie paliły się i topiły szczotkotrzymacze plastikowe , gdy skończyły się szczotki to one zaczęły obcierać o komutator. Stojak i wirnik wizualnie wyglądają przyzwoicie, nie widać miejsc z przepalonym uzwojeniem. Choć są zapylone tak jak cała wiertarka w środku. Mogę dokonać pomiaru zarówno stojana i wirnika ale multimetrem elektronicznym....
Z ciężkim Paleniem W Touranie miałem też kłopot. Rozgryzłem problem po 3 miesiącach. Okazało się że była to wina rozrusznika. Jak był zimny palił z pierwszego strzała a jak złapał 90 stopni to trzeba było go dusić parę obrotów wałem i trzęsło bardzo silnikiem podczas rozruchu. Wymieniłem szczotki przeczyściłem komutator i łożysko wymieniłem. Jak ręką...
Będzie ciężko taka pralkę znaleźć, jestem spod Łodzi I silnik niedaleko - meteo123 - w podanym przez Ciebie filmie jego Autor mówi, że na stole może to zadziałać ale pod obciążeniem przy uszkodzonym komutatorze silnik nie będzie miał siły zakręcić. Jak silnik się zatrzyma to ... po triaku. Innej opcji raczej nie widzę chyba, że Koledzy widzą to inaczej.
Najczęstszą przyczyną palących się regularnie IRFów jest zbyt wcześnie załączający się "hamulec" silnika powodujący zwarcie dla IRFa. Drugą przyczyną, ale raczej mniej spotykają jest przebicie w silniku, na szczotkach, czasem sam pył węglowy na komutatorze powoduje takie objawy.
Witam. Od jakiegoś czasu (od 2 lat około) pralka z tematu ma problem z wirowaniem. Z rok temu wezwany był fachowiec który stwierdził, że złe pranie pakuje się do pralki i dlatego nie wiruje. Skasował siedem dych i pojechał. Pralka czasem ma lepsze, a czasem (częściej) gorsze dni. Obojętnie na jakim programie, czy na praniu, płukaniu i wirowaniu, czy...
To już łożyska wołają o pomoc. Szczotki to tak jak pisze kol test122. Co do potencjomatru suwakowego to może wystarczy porządnie go wymyć w IPA. Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Łożyska? Spodziewałbym się, że wówczas pozycja szczotek nie będzie miała znaczenia. Ale nie znam się i moje przeczucie może być mylące ;). Natomiast zrobiłem dzisiaj test i...
No i wyjaśniło się wszystko! Długo to trwało bo zimą nie miałem ochoty się z tym babrać ale jak tylko nastały cieplejsze dni zmobilizowałem się i wraz z kolegą wydłubaliśmy z auta skrzynię biegów. http://obrazki.elektroda.pl/7882922500_1... http://obrazki.elektroda.pl/7104013600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5943528700_1...
Witam, jak w temacie, chcę podłączyć regulator obrotow do silnika po pralce bosch/siemens. Silnik komutatorowy, siedmiopinowy. I wlasnie szkoda, że nie sześć, bo tu sprawa jest dla mnie prosta, dwa styki tacho, dwa szczotki, dwa komutator. A tu wisi mi siódmy. Można by zrobić loterię i podłączyć na chybił-trafil ale chyba nie w tym rzecz żeby palić...
iskrzenie szczotek komutatorze palenie szczotek rozrusznik mocne iskrzenie szczotek komutatorze
zerwana plomba zbiornik kombinowany honda civic termostat
tosca303 schemat tosca303 schemat
Jak sprawdzić stan łożysk w silniku inwerterowym pralki? Jak zmyć pomarańczowy płyn po operacji?