Kolega posiada samochód Ford Fiesta mk3 z 1995 roku. Mówił, że odkąd go kupił wskaźnik paliwa pokazywał stale brak benzyny. Wyjąłem zegary i przy podłączonej kostce zwierałem na przemian dwa styki, mające również połączenie ze wskaźnikiem temperatury do styku obsługującego jedynie wskaźnik paliwa. W zależności od konfiguracji wskazówka podnosiła się...
Auto: OPEL Astra Classic II 1.4 Twinport, 66kW, benzyna (tylko) Wskaźnik paliwa pokazuje trochę mniej, jak połowę napełnienia, niezależnie od tego czy bak jest pełny, czy prawie pusty. [Oszacowanie z licznika kilometrów potwierdzone wskazaniem dystrybutora na stacji benzynowej]/. Sprawa jest trochę dłuższa, zacznę od początku. Zdarzyło się, że przyśpieszyłem...
Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
Po chwili gdy dojechałem do pracy, chciałem przestawić mojego Matiza w inne miejsce, lecz nie mogłem odpalić auta. Pompa nie pracowała a kontrolka serwisowa paliła się stale. Po sprawdzeniu bezpieczników i poruszaniu przewodami i przekaźnikami, auto zapaliło i pali cały czas. Dla mnie nie jest to naprawiona usterka, ponieważ w każdej chwili może się...
Po co jakies lepkosci, przecierz paliwo mozna na wszystkich stacjach uznac o stalej lepkosci.Nie prosciej zastosowac jakis przeplysciowomierz z turbinka w srodku,przeplyw propoorcjonalny do przekroju przewodu i ilosci obrotow turbinki.Przemnozyc to odpowiednio i juz mamy przeplyw. Ktos sugerowal wyzej powiazanie V samochodu.Wg mnie nie ma to nic do...
Jestem calkowitym laikiem, jezeli o to chodzi. A gdzie znalezc takiego speca? Zalewalem wd40, ale nie pomoglo. Probowalem podwazac, a i tak nic to nie daje. Stalem z godzine, probujac przekrecac kluczyk, dociskajac zamek, majac nadzieke, ze zaskoczy. Probowalem wszystkiego... albo cos pominalem, lub tez robilem to zle.
Witam, problem 'stary jak swiat z dwusuwami' - bo przy dluzszym postoju [ ponad tydzien bez uruchamiania ] - benzyna z gaznika odparowuje, a olej w niej zawarty [ mieszanka ] - osiada w gazniku i wlasnie zapycha dysze... Nie da sie tego uniknac raczej - trzeba jezdzic przynajmniej raz / tydzien przez pol godziny / godzine, zeby paliwo o stalej proporcji...
Calkiem nie dawno stalem sie posiadaczem Forda 4630 1992 mam w nim problem czujnikiem poziomu paliwa. Po rozkreceniu licznika okazalo sie ze na plytce czujnika wszystko sie rusza to znaczy na pewno nie bedie dzialal w takim stanie . I tu nasowa sie pytanie czy mozna gdzies dostac tylko te czesc czy trzeba wymienic caly licznik ? Z gory dziekuje za pomoc
Witam wszystkich Otóż problem jest taki, ze po włączeniu zapłonu pompa paliwa caly czas pompuje, tzn nie wylacza sie powiedzmy po 3 sek. i czeka na rozruch, tylko zalacza sie na stale. Dodam że stało się to po tym jak ustawiałem zawory i musiałem zdjąć filter powitrza i może przypadkiem cóś rozłączyłem czy przez przypadek uszkodziłem. Z góry dzięki...
Ja zrobilbym z pompki od pralki automat.Jest tam silnik zwarty i nie wystepuje iskrzenie jak w silnikach pradu stalego.Mysle ze jest troche bezpieczniej i nie grozi wybuchem podczas parowania.
Auto jak w temacie po podaniu zaplonu pompa paliwa startuje na ułamek sekundy. Czy ktoś kto posiada takie auto może powiedzieć jaki czas jest sterowana pompa. Przy probie rozruchu normalnie przekaznik zaczyna łaczyć na stale. Problemem jest zbyt krótki czas pierwszwego zasilenia - paliwa nie starcza na rozruch. Ktoś przerabiał podobny przypadek ?
Dlatego interesuje mnie czysto techniczny aspekt zakazu stosowania naczynia przeponowego przy instalacji z piecem na paliwo stale.
(-) Jeśli chodzi o te opiłki w filtrze paliwa, to jak to sprawdzić, trzeba wylać jego zawartość do jakiegoś naczynia czy jak?? Jakoś nie wyczuwam żeby głośniej działał silnik, nie mam takiego ucha. A czy gdy zabraknie paliwa to też pompa się zatrze? (-) Inna opinia z forum Renault: w masterze pompę CR nalezy ustawić. Obecność opiłków w paliwie można...
Witam. Może to nie będzie odpowiedź, a jedynie wskazówka. Walczę z takim samym objawem, a jest on powtarzalny. Wlew paliwa zasilany jest z bezpiecznika 38. Z tego bezpiecznika korzystają też inne obwody które opisujesz (choć nie tylko z tego). Za bezpiecznikiem odchodzi jeden gruby przewód, czerwono-pomarańczowy i prowadzi gdzieś pod maskę lub do komory...
Tak ma być pod warunkiem że nie uruchamiasz silnika tylko przełączysz w pozycję zapłon. Po uruchomieniu silnika napięcie podawane jest stale. Pompka powinna być słyszalna. Odpalić nie chciał na gorącym silniku czy na zimnym?
Witam. Szukam jakiegoś schematu z układem zasilania pompy paliwa. Wszędzie wskazywany jest przekaźnik nr 1 w skrzynce ale u mnie jest chyba jakiś inny. Ten wskazywany przez wszystkich załączą się na stale zaraz po stacyjce.
Pozwolę sobie podłączyć się pod temat. Mam problem ze sterowaniem cewek (iskrą). A więc zacznę od początku. Nie dawno w seju 900 z 98r. u mojej panny wymieniałem silnik na nowy (używka). wszystko mam podłączone ale ni chu, chu nie ma iskry. Podmieniłem już cewki na nowe, które dostałem za piwko od znajomego mechaniorka. Czujnik położenia wału miałem...
Dochodzi plus do pompy paliwa? Jeśli nie to szukaj w przewodzie od przekaźnika(pin 4 przekaźnika wg schematu) do wtyczki pompy paliwa. Tak samo masa musi dochodzić stale jeśli przełącznik bezwładnościowy jest wciśnięty. Ja mam w innym fiacie zastosowany przekaźnik jak napisał tzok . Przekaźnik z pinem 87a (NC). Zasilanie cewki przekaźnika plusem dałem...
Hi, W twoim przypadku akumulatora bym sie nie czepiał, napięcie akumulatora w spoczynku, dobre, przy kręceniu moze ciut za niski (tu trzeba by złapać oscyloskopem do ilu ono naprawdę spada. Jedyna rzecz jaka przychodzi mi do glowy, do sprawdzenia to poziom napięcia zmiennego jaki wychodzi z alternatora (ja osobiście sie nie spotkałem z takim przypadkiem...
Tak powinno byc 3.5 bara. W poniedziałek wstawie manometr w przewod zasilajacy przed listwe. Sprawdzalem wtrakcie pracy na przewodzie powrotnym tuż za listwą i bezpośrednio na pompce na króćcu od barku. A z ściśnięciem węża powrotnego to tylko próba byla czy coś się poprawi praca silnika. Nie mysle zaślepiać na stale. Pompka moze robic większe cisnienie...
->Gustavo Na wtrysk ida impulsy o czasie trwania proporcjonalnym do zuzycia paliwa. W twoim przypadku przy wtryskiwaczu otwartym, w miejscu spotkania wtryskiwacza z ecu jest 0V (12V przy wtryskiwaczu zamknietym). Wystarczy prosty odwracacz fazy na tranzystorze plus jakis uklad RC na jego wyjsciu i juz mamy napiecie stale proporcjonalne do zuzycia paliwa....
Hm, tak czytam i czytam. Magnetyzer to naprawde cudowne urzadzenie. Moze powodowac tylko jeden efekt: wylapywac jakies czastki stale ktore beda przez niego przelatywac i beda przez niego przyciagane, czyli Fe. Niestety nic wiecej nie potrafi, wiec marzenia o oszczednosci paliwa mozna wsadzic miedzy bajki :D. Jesli ktos nie wierzy, to moze sprobowac...
Witam koledzy! Mam problem z autkiem Seat 1999r. 1,9 TDI. Mianowice dzis po podjechaniu na parking wyłączyłem swoją Ibizę (silnik ALH 99r - przejsciowka) i już jej po chwili nie zapaliłem. Zaczeła migac kontrolka swiec zarowych i jednoczesnie slychac tykanie w pompie paliwa. Pierwsza rzecza jaką zrobiłem po odholowaniu do domu sprawdzilem przekaznik...
Grenzwertgeber GWG 23 – Ro/T für Außenbehälter gem. EN 13616 (TRbF 511/512)"]Temperatureinsatzbereich Medium:-25/+50 °C Umgebung:-25/+60 °C tłumaczenie na polski tłumacz Google"]Zakres temperatury roboczej Medium: -25 / + 50 ° C Otoczenie: -25 / + 60 ° C Wątpię, żeby termistor, kiedy nie dotyka paliwa, przy temperaturze otoczenia -25°C był nagrzewany...
Potwierdzam. Najmniejsze zużycie jednostkowe paliwa przez silnik benzynowy jest w okolicach max. momentu obrotowego. Największy moment obrotowy nie występuje przy maksymalnej mocy, którą uzyskujemy dopiero przy prawie maksymalnym otwarciu przepustnicy. Aby uniknąć dalszych nieporozumień, powinniśmy uzgodnić co rozumiemy przez dławienie przepustnicą...
Witam Nie idzie mi zasilanie na pompę paliwa, wczoraj jeszcze chodziła. Miernikiem sprawdzane napięcie na pompie podczas odpalania 0V. Bezpiecznik od pompy jest dobry jak przekręcę stacyjkę to jest tam stale 12V. Przekaźnik od pompy paliwa teoretycznie dobry - patrzałem przejścia oraz zmiany przewodzenia przy dociskaniu "blaszki" do cewki. Brak "napięć"...
Zobacz (w momencie jak nie chce zapalić)czy jest kluczowanie masy na "ujemnym" kabelku wtryskiwacza i stale 12 V na "dodatnim" kabelku. Jak nie to wtedy: Obadaj obwód który odcina wtryskiwacz podczas pracy na gazie.
Jeśli powrót paliwa masz rozszczelniony to jak najbardziej zejdzie Ci paliwo. Prawidłowo oba przewody mają być stale zanurzone w paliwie - zapobiega to tzw. zchodzeniu paliwa. Dla mnie jako mechanika żaden problem wykonać próbę z "bańki" i odczekać kilkanaście godzin.
Standardowa usterka, gdy kończą się szczotki/ komutator w pompie Czy regulator ciśnienia wyłącza pośrednio pompę Bzdura totalna, regulator ciśnienia jest podzespołem mechanicznym, nie ma żadnego elektrycznego czujnika ciśnienia paliwa. Pompa jest uruchamiana na 2 sek po włączeniu zapłonu, później pracuje stale gdy sterownik otrzymuje impulsy z czujnika...
Pewnie za tania pompa lub wypalone styki. Tania pompa do aut bez DPF to 200zł i mniej, ale firmowa to już około 600zł. Niestety, nie chodzi tylko o "taniość', ale właściwy dobór typu pompki. Nie na darmo producent przewidział ułożenie kostki elektrycznej pionowo lub poziomo. U mnie prawdopodobnie podczas naprawy przez pierwszego właściciela włożono...
Nie posiadam schematow do renowki, ale dla mnie oczywiste ze szybciej sprawdze bezpieczniki i przekazniki recznie niz szukac tego jedynego po schematach, a przy okazji mozesz znalesc spalone bezpieczniki z przed roku/10lat, moze nawet przy sprawdzaniu sie czegos nauczysz, a wiedzy nigdy za malo wiem po sobie :D JA widzisz w 2-3 min znalazlem ze w 2.2...
Witam, nie myślałem, że będę tu potrzebował pomocy. Auto Astra H 2005r 1.7 Cdti 80KM Z17DTL. Auto nie chce brać paliwa. Po odkręceniu przewodów przy wtryskach w ogóle nie ma ciśnienia kręcąc na rozruch. Auto chodzi, ale tylko na plaku, jeżeli ma stale psikane. Ktoś wie, gdzie szukać przyczyny?
Jeszcze co do wskaznikow poziomu gazu: Ja przy zakladaniu instalacji zaznaczylem, ze ma byc zainstalowany czujnik ilosci paliwa (a nie tylko rezerwa). Gaz jest wyswietlany na linijce 4-ro diodowej i ostatnia miga gdy jest rezerwa (centralka BRC). Wyczailem, ze w zbiorniku jest czujnik 90Om. Powiedzmy, ze w miare dokladnie odwzorowuje on ilosc gazu (reaguje...
Poniewaz zuzycie paliwa jest uzaleznione jedynie od czasu otwarcia wtryskiwaczy (benzyna jest pod stalym cisnieniem), wystarczy przez okreslony czas (np. 2s) mierzyc stosunek czasu otwarcia wtryskiwaczy do czasu ich zamkniecia. Pomiar musi byc ciagly, bo podczas pracy silnika powyzszy wspolczynnik wypelnienia ulega ciaglym zmianom. Do pomiaru nalezaloby...
Sprawdz czy jest masa na wtyczce pompy. Jeden koniec zarowki do stalego plusa, drugi do wtyczki, tam gdzie powinna byc masa. Jak zaswieci tzn. ze przerwa w obwodzie przekaznik - wtyczka pompy.
Ok wielkie dzieki za info. Ogólnie chodzi mi o to ze potrzebuje plusa po stacyjce ktory po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon i rozruch caly czas jest i pozostaje aż do wyłączenia silnika, pompa więc odpada, ale chyba radio ma plusa po stacyjce i ma tez stalego plusa? Czy mozna się podpiąć z dodatkowym urządzeniem pod przewody które idą do radia?
witam wszystkich moze jest ktos tutaj w stanie mi doradzic bo juz mechanicy ktorych znam nie daja rady :P napisze od poczatku :P kupilem nowe auto i mercedes poszedl do kata... stal przez zime(maksymalnie bylo minus 5 stopni) czasami go przepalalem pozniej stal bez pradu jakies 3 miesiace.... naladowalem akumulator i dalej go przepalalem... do czasu...
no to i ja dodam swoje trzy grosze jezdze fabia 1,4MPI z iinstalacja gazowa stosuje taki uklad :pompa paliwa stale pracujaca /nieprawda jest ze instalacja nie ma przelewu do zbiornika-powrot to niebieski wezyk/ niestety pomimo tego ze pompa pracowala stale podczas jazdy na gazie w koncu walnol bezpiecznik od pompy 15A. rozbebeszylem wszystko [pompa...
Odciecie jest za przekaznikiem( bo przekaznik jest w ECU razem i to za skomplikowane, nie wiem do konca jak to jest), po odczytaniu bledow - jest blad pompy paliwa Ciekawi mnie co to za BMW że nie ma zewnętrznego przekaźnika pompy ? To nie BMka tylko misiek. Jako ciekawostke zacytuje tekst z instrukcji obslugi LPG: " Instalacja LPG montowana w samochodzie...
ach sorki akurat nie myslalem o tobie i nie sa to slowa skierowane do ciebie. dokladnie przeczytaj calosc dyskusji to zrozumiesz ze nie bylo moja intencja obrazac nikogo . poprostu nie ma recepty na pompke jezeli nie bedzie pracowala w paliwie .nie wiem czemu akurat odebrales to jako atak na twoja osobe.przeciez pisales wyraznie ze latem jezdzisz tylko...
Witam, dostalem fiata 125p z silnikiem poloneza - ale jest problem - stal nieuzywany 3 lata - teraz: rozrusznik kreci, swiece daja iskry, ale paliwo do filtra paliwa nie dochodzi :( czy to pompa czy cos innego moze jeszcze byc?? jak sprawdzic pompe czy dziala?? Pozdrawiam, piotr
witam zaczne od poczatku ford focus 1,6 tdci 2005r po uszkodzeniu turbiny z powodu zbyt tuzego kosztu naprawy zostal wymieniony silnik na dokladnie taki sam jak uszkodzony.... po zainstalowaniu silnika IDS pokazal zawor otwierajacy diesla do wtryskiwaczy.... po wymianie zaworu IDS nie pokazuje zadnych bledow lecz silnik nie ciagle nie odpala.... na...
Witam ,mam golfa 4 1.9 tdi 101 koni, 2003 rok, pompo-wtryski ATD. Wydaje mi się że cofa mi się paliwo. Czasem (nawet jak było ciepło) a stal cala noc, to odpalił i zgasł, za drugim razem już wszystko ok. Teraz zima już, jakby odpala, ale jakby mu paliwa zabrakło, za drugim razem już ok. Gdzie może być przyczyna? Czy są ta jakieś zaworki zwrotne, które...
Miałem kiedyś kretyński porblem z 126, wszystko było ok a objawy były jak piszesz. Problem okazał się trywialny ale nerwów mnie to kosztowało bo był z serii niemożliwych bo wszystko działo a nie działało. Okazało się ze w zaworze iglicowym "zaschło" paliwo. Był tam "bąbel" coś jak ściana bańki mydlanej zaschnięte paliwo w zaworze iglicowym zawór był...
Witam, pompa dawala opilki? dlatego byla wymieiona( ponoc tylko 1% tych pomp pada z innego powody) jezeli tak to przy wymianie silnika wyczysciles/wyczyscili zbiornik paliwa i przewody? zasilanie i powrot? czy zmieniles filtr paliwa, na ta chwile ja zdjalbym filtr z uchwytu i szlifierka obcial bym zaraz za zgrzewem podstawe filtra paliwa i jezeli znajdziesz...
Obawiam się, że pompa po 1995 roku i przed nie jest zamienna. Z kilku powodów, w tym ze względu na zmianę sposobu sterowania przy rozruchu. Lucas Epic ze względu na wymagania odnośnie czystości spalin zmieniał ciśnienie wtrysku i sposób pozycjonowania nastawników pompy podczas rozruchu. Co prawda ciśnienie w późniejszym systemie (po 1995r) było wyższe,...
Nie wiem co oni na BP mieszają do paliwa, ale jak kiedyś zatankowałem do Żuka, serio były takie dostawczaki, u nich ( bo musiałem, nie było nic innego w pobliżu ) to przez cały dzień miałem co robić. Co udało mi się odpalić silnik to po kilku, kilkunastu sekundach gasł a w odstojnikach i na filtrach było pełno " błota ". Po kilkunastu demontażach i...
Zapomniałem dodać, że mimo kasowania stale pojawia się błąd P1501 (zwarcie przekaźnika pompy paliwa do masy). Wyjęcie przekaźnika to bład 1549 (obwód przekaźnika pompy paliwa otwarty lub zwarty do plusa). Posiłkowałem się jedynie tym co znalazłem w sieci a mianowicie marnej rozdzielczości pinout dla EDC16U Ze schematu wynika, że zasilanie idzie ze sterownika...
Otóż sam jestem użytkownikiem instalacji CO z kotłem na paliwo stałe, w której jest ponad 300 l wody oraz stal waży około 1 tony bez wody. Specjaliści od ogrzewania łatwo mogą wyliczyć, ile trzeba dostarczyć energii tej instalacji, aby ją rozgrzać. To rzeczywiście warto przeliczyć. Być może warto: 1. rozpalić węglem. 2. nagrzać te wszystkie stale i...
Witam kolegów mam problem z swoim autkiem a mianowicie kupiłem go od gościa u którego stal 2 lata i chce go doprowadzić do stanu użytkowania . z samochodu ktoś nieudolnie wyciągną instalacje lpg czyli poodcina tylko kable ;/ masakra samochód iskrę ma kreci silnikiem ale z tego co zobaczyłem , wtryski nie poszczają paliwa , bezpiecznik sprawny , pompa...
Hi, Ja bym sprawdził szczelnośc układu wysokiego ciśnienia paliwa, zrobiłbym taki test: 1) zlokalizuj zawór wysokiego ciśnienia paliwa, sprawdź gdzie jest na nim stały plus a który pin idzie do sterownika, ten na interesuje, przygotuj kawałek kabla który z jednej strony podłączysz do masy a drugim do opisanego wyżej pinu zaworu, wtyczka zostaje na zaworze...
Witam , mam problem z renault megane 2 z silnikiem 1.5 dci 74 kW na wtrysku siemensa. Pojawia się kontrolka wtrysku i auto traci moc - w pamięci błąd związany z ciśnieniem paliwa na rampie. Podpinałem auto pod clipa, cdifa i cdp wszystkie testery wskazują na usterkę związana z ciśnieniem paliwa na listwie, Co ciekawe usterka nie objawia się przy przyśpieszaniu...
Jeżeli skacze ciśnienie na listwie i żeby sprawdzić co jest tego przyczyną, należy odpiąć EGR i zaślepić dopływ spalin z niego do dolotu, odpiąć wtyczkę MAF oraz odłączyć wężyk podciśnienia na turbinę. W takiej sytuacji ECU przyjmuje że nie działa EGR (bo jest wyłączony i faktycznie nie ma dopływu spalin na dolot jeśli grzybek EGR byłby zawieszony,...
Mam Poloneza Caro Plus GLI rok produkcji 2000, jest zainstalowana instalacja gazowa firmy Bedini. Problem polega na tym,że wskaźnik paliwa na tablicy wskaźników pokazuje ten sam poziom paliwa po zatankowaniu na stacji benzynowej ( w moim przypadku 3/4 maksymalnego wskazania) i cały czas korzystania z samochodu jest stale to samo wychylenie. Dzięki temu...
Witam czy ktoś Posiada wiedzę na temat podłączenia pieca gazowego do instalacji istniejącej C.O. , piec jest na paliwo stałe do którego też jest podłączone obecnie grzanie bojlera. Wymieniam obecnie wszystkie grzejniki na nowe aluminiowe do tego nowa instalacja stal ocynk pół cala, Chciałbym później podłączyć do tego wszystkiego piec gazowy który załączączy...
Witam!!! Mam od niedawna podobny objaw w iveco daily 2,5 diesel. Wystepuje powyzej 2 tys obrotow. Po prostu wskaznik paliwa zaczyna skakac. Wszystkie inne wskazniki zachowuja sie normalnie. Zastanawialem sie czy to nie wina regulatora, ale na aku mam stale napiecie (nie skacze). W sumie iveco i fiat ducato sa bardzo podobne (budowa silnika), takze jak...
Znam pewnego pana ,ktory to jako szef firmy transportowo uslugowej wpadl na pomysl ze bedzie robil kasie na opale. Zakupil starego jelcza potem drugiego stale malo wiec zamknal w blaszaku zbiorniki jeden na opal drugi na naped. Po jakims czasie jego samochod z wtryskiem mial zatarta pompe-przez co oczywiscie woda-a tak wszystkim zachwalal jakie to on...
nie wiem jak to jest z tymi reduktorami do końca ale może puszcza on tyle gazu aby mieć stale ciśnienie na wyjściu - więcej spalasz więcej puszcza. a jak jest w kuchenkach na butle tam też jest reduktor i na bank nie wie ile palników jest czynnych i przy zapalaniu kolejnego nie przygasa poprzedni - więc może on pilnuje tylko ciśnienia???
zamiast zaworu mozesz nie podac napiecia na pompe i bedziesz mial to samo ale wtedy moga na stale podpiac zasilanie, mozesz zalozyc zawor ale jednoczesnie z nim rozlaczalbym pompe tak na wszelki wypadek nie wiem jak w mesku wyglada sondowanie cisnienia w przewodzie paliwowym bo moze byc przypadek ze rzeczywiscie pompa bedzie sie krecic bo bedzie chciala...
mozna odciac pompe plus po stacyjce znajdzie na wtyczkach dochodzacych do bezpiecznikow tylko sprawdz zeby nie zanikal podczas rozruchu bo tam sa dwa plusy zanikajacy i na stale po przekreceniu stacyjki
Wsakaźnik paliwa stale jest na jednym poziomie nie wraca do pozycji zerowej po wyłączeniu zapłonu. Po demontażu całego zespołu licznika wyzerowałm wskaźnik podając mu napięcie na ustrój pomiarowy. Po zamontwaniu do samochodu powędrował do połowy skali i stoi na tym poziomie. Jak to naprawić.???
co do cisnienia wtrysku: zalezy od auta - w niektorych jest regulator sterowany elektronicznie, w niektorych podcisnieniowo (np u mnie) a w niektorych jest nieregulowany i cisnienie jest stale
Chyba coś żle napisałem. Chodziło mi oto, że właczam zapłon, właczam ogrzewanie tylnej szyby, odpalam i ogrzewanie wyłaczam. Czyli impuls z ogrzewania musi mi zalaczyc stale 12V zeby zawor byl otwarty. Da sie zrobic cos takiego?? Słyszałem o jakims przekaźniku bistabilnym, ale w 2 sklepach pytałem i nie mają czegoś takiego
Nie nadmieniłem , że wtedy kiedy nie chce palić dość długo kręci pompka paliwowa, myślałem, że nie ciśnie paliwa , ale po popuszczeniu dopływu do wtrysku ciśnienie paliwa chciało mi oczy powybijać. Podejrzenie padło na sterowanie zaworem wtrysku. Podałem mu zasilanie przez żarówke miał stałe otwarcie i fiestka paliła jak wściekła. Pomyślałem, że może...
spuscili mu z wlasnego tira ktory stal pod wlasym domem. spuscili mu za pomoca pompki elektrycznej (zdjeta byla pokrywa akumulatorów bo sie tam podłączali) w korku jest zamek ale go uszkodzili. nie wchodzą w gre żadne blokady mechaniczne bo przeciez mogą przedziurawic zbiornik a wtedy to jeszcze wiekszy kłopot. przydało by sie jakies radiopowiadomienie(do...
najlepiej to sprawdz napiecie na 30 gniazda przekażnika powinno byc stale jak nie to po zaplonie a na 87 wyjściu czy jest przejście do złacza pompy jezeli jest napiecie i jest przejście to zostaje tylko masa na złączu no i oczywiście przek ale go można zstapić mostkiem
nie wiem jaki to rodzaj wtrysku (kod silnika) ale jakos wydaje mi sie panowie ze nie macie racji bo np w monojetronic w audi (89') wyrownywanie cisnienia w ukladzie wtryskowym nastepowalo w momencie przekrecenia kluczyka na zaplon (w momencie zapalenia kontrolek) i bylo w tym momencie slychac pracujaca pompe-okolo 1-2 sekund, a startowala na stale jak...
kiedys mialem taki problem z moim vw golfie po tym jak stal ok 2 tyg w garazu nie ogrzewanym. Problem chyba powstal przez wilgoc w komorze silnika. Po uruchomieniu silnika strasznie gubil zaplon i czasem chodzil na trzech garach po ok 15 minut pracy w garazu i ogrzaniiu sie komory silnika jakby sie poprawilo. Po przejechaniu sie po wiosce problem zniknal...
Stoję przed wyborem kotła CO. Metraż do ogrzania ok. 170 m2, paliwo: miał. Z tabel jakie widziałem wychodzi że potrzebny jest 22-23KW. Sprawa jest o tyle łatwa że nie chcę (a właściwie nie stać mnie) pieca z podajnikiem. Chodzi tylko żeby był na spalanie od góry (dmuchawa, sterownik) no i trwały i wydajny. Temperatury mam przeważnie niskie 40-50 stopni...
Witam! Planuje zmiane pieca(olejowy Buderus Logano chyba G115 chyba 21 czy 22kW) i to jak najszybciej (olej sie konczy, a przy tej cenie to 'wyczysciloby' mnie :) )... chce zmienic kociol na paliwo stale - glownie wegiel, koks, ale rowniez drewno. I teraz pytanie jaki? Zeliwny, stalowy? Ze spalaniem dolnym, gornym? Z dmuchawa, bez? Co polecacie z Waszych...
Druga dość poważna sprawa to podłączenie tego podgrzewacza do pieca Urlich Wertich 11kW. Chodzi o to czy mam być na stałe do sieci 220V(PTC) ? Jest wyłącznik termiczny, ale działa odwrotnie, czyli zwiera styki np. po przekroczeniu 80 stp. Cels. cześć. Jeśli chodzi o temperaturę to jest podana na obudowie termostatu podgrzewacza. Są też podgrzewacze...
sprawdź sobie tez zawór zwrotny ,bo jakiś musi być powódko dlaczego sie zapowietrza , kuknij na elektrozawór na pompie czy dochodzi napięcie przy włączaniu stacyjki słychać i ostatnie możesz sobie założyć pompkę "C" na stale przed filtrem jak sie zapowietrzy następnym razem wtedy potrzeba ci będzie 1 minute na odpowietrzenie
rozumiem a mozesz mi powiedziec gdzie znajduje sie ten bezpiecznik wstrzasowy?? jezeli ma on cos wspolnego ze wstrzasem to samochod nie byl wywracany wiec nic nie powinno mu sie stac przez konserwacje. ale ten samochod dlugo stal na zewnatrz nie jezdzony wiec moze zasniedzial. prosze o wskazania miejsca gdzie go znajde warto sprawdzic
Witam To mój ostatni projekt nad którym pracowałem więc może kogoś zaciekawi temat. Temat pogodówki do pieców C.O. na paliwo stałe jest trudny, a sterowniki do pieców z ręcznym zasypem praktycznie nieosiągalne. Głównym celem było zabezpieczenie pieca przed nadmiernym wzrostem temperatury w sezonie letnim !!! Tak, w letnim, bo właśnie wtedy zamykam...
Proponuję użycie elektrycznej pompy paliwa z samochodu . Takie pompy tłoczą paliwo z ciśnieniem 4-8 bar w zależności od modelu. Zaletą jest to , że są przeznaczone do pracy ciągłej i mają stałe parametry pracy.
Czy ktos moze wie czy zasilanie pompki paliwa do dogrzewacza jest na stale czy tylko po wlączeniu silnika ?A moze powinno byc po włączeniu zapłonu i czy zalezy tez moze od czujnika temperatury na podszybiu dzieki za pomoc
W Golfie pompy paliwa są połączone równolegle i mają stałą masę, a plus zasilania podawany jest przez bezpiecznik z przekaźnika, a ten jest sterowany ze sterownika. Trop z czujnikiem prędkości obrotowej nie jest dobry bo ten system wtrysku jest oparty głównie o ten czujnik i wrazie jego awarii przestaje działać nie tylko pompa. Jeżeli pompa przestaje...
przekaźnik pompy jest założony nowy. Niestety nic się nie zmieniło. O jakim przekazniku mowisz? Pompa zasilana jest z przekaznika podwojnego (glowny przekaznik zasilajacy uklad wtryskowy). Wystarczy sprawdzic, czy drugi poziom jest stale wysterowany przez kalkulator. Jesli tak, do wymiany kalulator, jesli nie - przekaznik. Oczywiscie, przy zalozeniu,...
Smok, czy co tam jest jest nieszczelny, pękniety etc. Jeżeli pompa nie jest stale połączona ze smokiem, to w miejscu połączenia pompy może być nieszczelność. Smok może też być za wysoko podniesiony. Trzeba wymontować pompę i sprawdzić część ssącą.
przekaźnik sterowany jest najpewniej masa a nie plusem i z tego względu jak dasz mas na stale to pompka chodzi cały czas może być tak jak piszesz ze jest za słaba masa i przekaźnik się nie załącza
Witam. Szukałem na forach już istniejących ale się za wiele nie dowiedziałem. Mam problem jak dużo użytkowników Peugeota. Jeżdżę na gazie, bak paliwa pełny a wskazania wskaźnika spadają w dół. Mam holenderski gaz firmy Koltec. Silnik 1,6 16V, model 2005 i chciałbym wiedzieć co można z tym zrobić. Są już jakieś emulatory oszukujące komputer? Mieszkam...
..I jeszcze jedna uwaga. Przepisy są przestarzałe i nie biorą pod uwagę tego, że wewnętrzna średnica rury miedzianej 22 jest porównywalna do rury 1" stalowej... Rzeczywiście - rura stalowa 1" ma wewnątrz 27 mm. a rura miedziana 22 ma 19mm. Różnica doprawdy żadna :-) Przepraszam.. Mój błąd. Miedź 28 ~= stal 1" . Pomijając oczywiście współczynniki oporu...
Widzę przy profilu "specjalista-systemy grzewcze" i dziwię się. Z mojego punktu widzenia ( jak i zresztą wielu innych) ruszt wodny to największy błąd przy budowie kotła ponieważ powszechnie wiadomo ze paliwo lepiej sie spala na rozgrzanym ruszcie, a do wymiany ciepła dochodzi w kanałach dymowych. Poza tym jest to miejsce najbardziej narażone na uszkodzenia....
Możesz ją zamontować jak chcesz. Ważne jest to aby paliwo na zasilaniu było stale, więc montuj poniżej zbiornika lub na wysokości jego dna.
Może inaczej , opiszę moją wizję i mój tok rozumowania. Większość sezonu grzewczego ma mnie nie interesować w ogóle ogrzewanie (sprawiać jak najmniej kłopotu i dość mało kosztować) ..... dlatego wybrałem piec kondensacyjny (ma 24 kW i miał mi to zapewnić). Mogę zostawić i dom i kobiety w nim i nie będą umorusane. Drugim źródłem jest piec na paliwo...
panowie jak przewody paliwowe zdjac z pompki zeby ja wyciagnac escort mk7 Dodano po 3 dwa biały i czerwony niewiem czy one sa na zatrzaskach czy stale i trzeba rozpinac
No to oczywiste że stal nierdzewna i kwasówka, ponoć najlepsza jest stal chirurgiczna. No ale własnie olewając to co piszą wszyscy, a otwierając pierwszy lepszy podręcznik do fizyki dowiadujemy się, że masa wytworzonych jonów nie ma nic wspołnego z wielkością elektrody tylko z natężeniem prądu. Własnie też myślałem o wmontowaniu dodatkowego alternatora...
Dzięki :D będę pamiętał. No i jest tak jak myślałem - pompa wstępna paliwa pracuje tylko do momentu odpalenia silnika i żadnego załączania w czasie pracy silnika ( obojętnie w jakich warunkach ). Tak więc fachmani na Madziarskiej oddali jeżdżące auto i tu mają "+" ale zamiast rozwiązać problem, obeszli go. Bo problemem jest w/g mnie zapowietrzanie się...
Witam. Pomóżcie koledzy bo już mi brak koncepcji. Przeszukałem forum w te i we wte i nie znalazłem podobnego problemu nawet w innych modelach. BMW e 34 2.5 tds touring z 93. Trzy lata bezawaryjnej eksploatacji, ani kapcia, ani padniętej żarówki aż do wigili kiedy się skończył akumulator. Zmierzylem napięcie - 2.1 Volta. Wyjąłem i podłączyłem a wsadziłem...
Ale nie ma 420. To tak, jakby stale ktoś pisał: Opel benzyniak z zapłonem iskrowym.
Witam... jednak do wtryskiwaczy nie dochodzi napięcie.. jesli podam je z aku to uruchamia sie na stale pompa paliwa ./? czy tak powinno byc?
Zgasł podczas jazdy ze stalą prędkością, przy przyśpieszaniu, hamowaniu silnikiem? Kiedy rozrząd był wymieniany?
kupiłem corsę,. Idzie do 3 tys obrotów i za muła. gruszka, turbina przewody filtr paliwa powietrza co padło , nie wydaje mi się że przy tym przebiegu 38 tys padła turbina ... jeździła tą maszyną dziewczyna przez 3 lata 15 tys i to po mieście ... samochód rozpędza się do 120-130 km/h ps jest power np na 2 biegu, przeciągam jest juz prawie 3 i nagle 2.8...
To na 100% oringi na wtryskiwaczach , bo podciąga powietrze z olejem z klawiatury. Jeśli by były uszkodzone podkładki pod wtryskami to zapowietrzał by się podczas pracy silnika, i stale byłby problem z uruchomieniem silnika , a nie po czasie.
Od momentu kupna auta nie działa mi otwieranie klapki wlewu paliwa przyciskiem co jest wewnątrz auta.. Kupiłem drugi siłownik i to samo, zero reakcji, z ciekawości podpiałem oby dwa na krótko pod akumulator i działają. Wieć zabrałem się za sprawdzenie przewodów, przycisk 4 pinowy jest, na jednym kablu stałe 12V, na drugim masa, na trzecim w momencie...
Rura do naczynia minimum fi 22 Rura do naczynie minimum 28 ( miedź) lub stal 1". Na dom 130 m2 to raczej kocioł 15kW, lepiej mieć go na styk niz przewymiarowany, bo wbrew pozorom będzie Cie to wiecej kosztowało i lepiej dla kotła bys w nim palił, a nie tlił. Jeśli zamierzasz budynek ocieplić to 15kW i nie wiecej. Kocioł juz masz ( jaki rodzaj) czy...
Wyciagalem pompe paliwa i sprawdzalem miernikiem czy prad dochodzi tam i ani w pompie na plusie ani w kostce pradu nie ma... Tam ma być napięcie tylko przez chwilę od włączenia zapłonu, stale jest podczas kręcenia rozrusznikiem i przy uruchomionym silniku. Alarm byl wycinany rok wczesniej niz to sie dziac zaczelo Może było licho zrobione i wytrzymało...
Sprawdzałem były lekko zaśniedziale przy stykach wszystko oczyściłem na kablach i przekaźniku jest stale 12v po włączeniu zapłonu
W każdym bądź razie, kiedyś płaciliśmy za zużyty gaz. Teraz płacimy za zużytą energię. Ze względu, że klienci indywidualni nie mogą sprawdzić kaloryczności gazu, to mogą robić co chcą. Snujesz spiskową teorię. To jest jak z paliwem. Wzrasta kaloryczność gazu (cena ropy) to i też wzrasta współczynnik konwersji. Spada to dopiero po jakimś czasie to odczujesz....
Wtryskiwacz jest zasilany stale plusem a sterownik podaje impuls masy o określonym czasie trwania i otwiera wtryskiwacz