Jest gruszka do podpompowania ?
Czy masz kontrolkę check engine i czy pompa paliwa wzbiorniku pracuje?
Jest na szynie CR. Ale trzeba najpierw diagnozę wykonać np lexią, chyba że chcesz na pałę wymieniać
To Ci podpowie w zrozumieniu :) Trochę inaczej to widać na schemacie, ale jak przestudiujesz drogę paliwa, to zrozumiesz... brak przepływu obie strony I tak ma być, jak będziesz miał przepływ, to albo nie uruchomisz, lub z problemami silnik, albo będzie brakowało mocy przy np. 150km/h (szarpanie, cudowanie...), zależy jak się przytnie... http://obrazki.elektroda.pl/7806513600_1...
Kompresja jest? Co mu brakuje, iskry, paliwa?
elektrozawór odpowietrzania oparów paliwa EVAP
Spalona pompa paliwa
A jak na którym podlaczysz pin pompy bezpieczniki f9 do pinu 8 lub 13 przekaźnika pompa wstaje? Jeśli tak to szukaj uszkodzonego przewodu pomiędzy bezpiecznikiem f9 a przekaźnikiem. Jeśli nie to usterka jest przed przekaźnikiem i te niby 12V jest fałszywe(np przez zasniedziale połączenie)
Witam mi pokazuje że mam pół baku ale nie chce odpalić czy to możliwe żeby nie było paliwa?
Witam wymieniłem pompę paliwa w citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 109 koni 2006r i nie podaje paliwa na listwę wtryskowa może coś z modułem nie wiem które bezpieczniki są od pompy i przekaźnik może ktoś ma schemat?lub wie co jest przyczyną moduł b3
WITAM. Koledzy mam pytanie od czego zależy krótka żywotność pompek paliwa w Citroenie Xsara Picasso 2.0 HDI?
Wpisz sobie w "googlu" na allegro "ręczna pompka paliwa xsara"...
Dla silnika HDI z komputerem Bosch EDC15C2 wtyczka 88 pin (pojedyncza) jest to 63 pin komputera. Tak podaje np. firma Telwis do układu UKP. Dla EDC15C2 w wersji 3 wtyczkowej - już nie podają informacji.
sprawdź świece żarowe i ich zasilanie, filtr paliwa
Tak czy siak pompka paliwa musi byc jesli ma to dzialac
spróbuj wymienić filtr paliwa i filtr powietrza - powinno pomóc
Zacznij szukać od tego przekaźnika w komorze silnikowej
rozkręciłem pompę w poszukiwaniu usterki (opis usterki moderator wywalił do kosza i kazał do warsztatu jechać) więc może się komuś przyda schemat połączeń w kostce np do awaryjnego zasilania pompy lub do testu Niebieski + pompy żółto-zielony gruby- pompy zielony wskaźnik poziomu żółto-zielony masa wskaźnika piny wskaźnika są w środku kostki
No , a ten filterek paliwa to tak jak ci radzili- WYCZYŚCIŁEŚ?, czy wymieniłeś? Pompa paliwa elektryczna ze zbiornika podaje prawidłowe ciśnienie, działa w ogóle? Sprawdzał ktoś osławiony "kolorowy" przekaźnik pompy paliwa?
niewiem jak tam w cytrynkach jest ale masz 'licznik' paliwa na linkę czy elektronicznie? Jak na linkę to luźna linka a jak elektronicznie, to coś z podnośnikiem ( niewiem jak to się fachowo nazywa, to co podnosi wskazówkę w odpowiednią skalę. :P )
Szkoda, że nie dziękujesz No ale bez przesady....
A moze tylko filtr paliwa?
Mam podobny problem Seicento 899.Czy po odłączeniu czujnika ciśnienia map sensor) można jeździć czy tylko dojechać.Wydaje mi się,że po odłączeniu czujnika będzie większe3 zużycie paliwa.
radzisz wymienić całą pompę z wskaźnikiem poziomu paliwa czy tylko samą pompę? Mam obawy czy komputer nie zacznie szwankować
jak lubisz majsterkować to moim zdaniem powinieneś zajżeć do pływaka i zobaczyć czy nic sie tam nie zacina albo nie zawiesza. może tam tkwi problem
A pompa paliwa?
unblock diesel filter A to ciekawe jak przepalono filtr paliwa.
To auto tak ma ,wskazuje poziom na podstawie przejechanych kilometrów, poziom aktualizuje się po każdym tankowaniu min.chyba 8 litrów i wyłączeniu włączeniu zapłonu.
Sam sobie chyba odpowiedziałeś na pytanie. A jakie ciśnienie masz przed filtrem paliwa? (może zapchany filtr?) Jak pompa chodzi i nie ma ciśnienia to jest do wymiany. Co do komunikatu to oznacza on ,że jest włączone ograniczenie prędkości. Powodzenia.
Aż się zdziwiłem ,że nie zapytałem wcześniej - czy przypadkiem paliwo się nie cofa ?(nieszczelności w układzie paliwowym) .Zawsze trochę paliwa zostaje a później musisz "dokręcić".
Króciec na obudowie filtra zaślepić (można kupić oryginalna zaślepkę od 1,9D ale XUD9). Czarna kostka 2 pinowa wygląda na wtyczkę do elektrozaworu EGR (lub od czujnika wody w obudowie filtra paliwa).
Może pompa daje już zbyt niskie ciśnienie lub jest zapchany filtr paliwa.
Nadmienie, iż przed uszczelnieniem wtrysków silnik odpalał identycznie jak teraz czyli po długim postoju dość opornie. Czy może mieć na to wpływ nieszczelność w układzie paliwowym bądź zabrudzony filtr paliwa?
może komputerem robisz tylko test wskaźników ,można wykonać taki test prędkościomierza,obrotomierza,wskaźnika temperatury i wskaźnika paliwa
Sprawdz ciśnienie paliwa.
Pompę paliwa zmieniałeś, ale ta na rozrządzie? jak tak to układ paliwiwy do sprawdzenia. Płukanie zbiornika paliwa, sprawdzenie węży, ruyrek, podgrzewacz paliwa.
pożyczyłam koledze swoje auto a ten kretyn z przyzwyczajenia zatankował benzynę do diesla ( mimo iż na korku wlewu jest jak wół wyryte diesel) muszę szybko i łatwo pozbyć się paliwa
Dzieki za pomoc Wskażnik ruszył i pokazuje ilość paliwa. Nawet rezerwa się włączyła. Teraz dla odmiany wysiadł obrotomierz. Nie pokazuje obrotów silnika !!
To jakie masz tam to Ciśnienie paliwa?
Pojechać na diagnostykę, niech sprawdzą również ciśnienie paliwa.
A czy regulator ciśnienia może mieć coś z tym wspólnego lub jakiś czujnik paliwa ???
Osobiście obstawiał bym uszkodzoną pompę paliwa, a na Twoim miejscu udał bym się do warsztatu który specjalizuje się naprawie pomp paliwa.
Miałem ostatnio podobny przypadek,co prawda na jednopunkcie ale były objawy podobne.U mnie niedrożny był przewód powrotu paliwa do zbiornika.Generalnie sprawdził bym ciśnienie paliwa.
ie wiem kolego jak jest u Ciebie ale u mnie to filtr trzyma się na zatrzasku. Mniej więcej po środku filtra w miejscu gdzie jest on przyczepiony do bloku jest zatrzask który trzeba przygjąć w stronę filtra i wysunąć filtr do góry. Tak to jest u mnie czyli obódowa fitra Bosh pozdrawiam.
Pompka pasuję idealnie z xsary temat zamknięty
To sprawdź zasilania do sterownika silnika. Dlaczego od razu uznałeś, że BSM jest winne? Sterownik silnika steruje przekaznikiem głównym, który jest w BSM, ale żeby go wysterowac, musi mieć zasilanie stałe "30" lub "15" Kolega dobrze pisze. Najpierw ECU a tam musi być : 2x masa 1x +12v na stałe 1x +12v po zapłonie
Być może cewka być może braki paliwa,albo np EGR jak jest.
Nie ma mozliwosci aby paliwo sie cofalo z pominieciem filtra paliwa. Ten zaworek jest na pokrywce filtra paliwa
Nie ma odrębnego dla wskaźnika.
No tego nie napisałes, podaj rocznik auta i kod silnika jak masz to powiem Ci co to za przekaźnik i czy ewentualnie jest włącznik wstrząsowy odłączający pompe. A próbowałes podginac styki od pompy??
Dziękuję za odpowiedź
Masz cokolwiek żeby go poczytać? na oko to będzie ciężko... szyb ,wycieraczek , świateł nie będzie póki nie zapali - ECO Mode. pozdr
1. Drugi czujnik cisnienia 2 inspekcja wtryskiwaczy 3 zmierzyć pomiar kompresji silnika 4. opiłki metalu w filtrze paliwa
Praekaźnik A171
Witam ''Gruszki'' przy silniku na pewno nie ma i listwa z wtrysków jest napisane Bosch,a nic nie słychać żadnego pompowania, a od której strony można się dostać czy od góry pod fotelami czy brak zwalać zbiornik ( a tam pełno paliwa ).
Szukam schematów do Xsary . Najbardziej zalezy mi na schematach układu sterowania silnika i układu pompy paliwa.
W takim razie jest wszystko OK. Silnik uzyskuje 90 stopni po około 4-5 km jazdy więc połowę trasy jest niedogrzany i spala więcej paliwa.
Podstawowe pytanie kiedy był wymieniony filtr paliwa? Bo od tego trzeba zacząć.
Pierwszy raz sie spotykam z taka usterka .Samochód Xsara 2,0 HDi 110KM 2002r - samochód po odpaleniu chodzi normalnie do 2500 obr. póżniej zaczyna sie dławić jakby był ograniczony elektronicznie i zaczyna dymić - pulsacyjne nacisnięcie na pedał hamulca niweluje ten objaw i samochód wchodzi na obroty i zaczyna normalnie pracowac i juz nie dymi - ale...
A czy przez stłuczkę nie zostały wyrwane lub ucięte przewody w pobliżu alternatora i rozrusznika? rozrusznik kręci pompka paliwa słychać
Objaw typowy dla usterki ukladu paliwowego, defekt świec żarowych nie ma związku z tymi objawami. Błędu ciśnienia turbo nie złapie bo nie ma czujnika ciśnienia. Usterka turbo nie uniemżliwi wkręcania się na obroty, będzie to jezdziło ale bedzie mułowate. Tryb awaryjny może wywołac również usterka przepływomierza - czesty przypadek to korozja elementu...
Dla wszystkich zainteresowanych samodzielnym montażem emulatora poziomu paliwa tak by w Citroenie Xsara Picasso uniknąć błędnego wskazywania poziomu paliwa, wyjaśniam: u mnie doskonale spisuje się najtańszy emulator który znalazłem na rynku a mianowicie FLE-P Tank Fopper. Podłączyć można go samemu bezpośrednio przy BSI. Mnie największy problem sprawiło...
Radziłbym Ci poszukac na necie jak on wygląda i poszukać najpierw w pudełku z bezpiecznikami albo gdzieś pod maską. Sam niedawno się go naszukałem, a był przy recznej pomoce paliwa. Ale co auto to inaczej.
Zielona w obudowie termostatu to czujnik temperatury, przy uszkodzonym samochód by odpalał. Ta wtyczka niżej może być od czujnika położenia wału. Bez niej komputer nie odczytuje kiedy ma być iskra. Sprawdź czy dobrze została podpięta. Paliwo jest Ale w zbiorniku czy pompa podaje paliwo do wtrysków? Bo masz jeszcze czerwony przycisk na lewym kielichu...
Jest czujnik krańcowy sprzęgła. Czujnik sprawny używam tempomatu, ale nie chętnie, bo jak naduszę pauzę, to nieprzyjemnie szarpnie. No to czeka mnie sprawdzenie drożności odpowietrzników w baku. Jutro się za stronę paliwową wezmę i się podzielę. Dodano po 50 Moment, przecież w samochodach od jakiegoś roku weszło, że samochód nie może emitować oparów...
Ile obrotów pokazuje komputer podczas rozruchu? Jak odpalisz, to jakie ciśnienie paliwa pokazuje?
Objawy wskazują na zapowietrzanie pompy wtryskowej. Sprawdź przewody zasilające w paliwo.
Ciśnienie paliwa,działanie zaworu regulacji ciśnienia paliwa,ciśnienie w cylindrach.
To czego brakuje? Paliwa/wtrysku czy iskry?
Miałem podobny przypadek w xsarze picasso, nowy regulator ciśnienia paliwa rozwiązał sprawę, podmień go.
Pod pokrywą silnika z prawej strony bezpiecznik F2 - 15A. Do sprawdzenia wyłącznik bezwładnościowy - bezpieczeństwa pompy paliwa ( wystarczy wcisnąć ) i przekaźnik pompy ( potrafią się wytopić styki w kostce).
Np. te poklejone taśmą przewody podciśnienia. Brudną przepustnice, anomalie ciśnienia paliwa i odczytu temperatury........ Do tej cytrynki nie musi być skaner firmowy dużo innych go ogarnia.
Przy komputerze powinien być przekaźnik podwójny, on zasila pompę paliwa. Nie zasili pompy jeżeli immo nie puści.
Na początek to dotankój paliwa to może się odwiesi.Jeśli nie to trzeba będzie zabrać się za pływaczek.
Napisalem do Ciebie becker1984 prosze o szybka odpowiedz na forum lub na maila jak to zrobiles ze jest ok.
Tomasz0703, P1517 to błąd pozorny. Twój problem to obwód paliwa. To znaczy to był Twój problem bo teraz to zablokowałeś ECM i będziesz to musiał jakoś ogarnąć.
W HDI to ECU decyduje, ile i kiedy podać paliwa do cylindrów.
Kolego, Nie szukaj oszczednosci paliwa dopoki nie doprowadzisz silnika do wlasciwego stanu (system wtrysku dodatku, swiece i bog wie, co jeszcze). Przelewow nie ma co sprawdzac. Silnik pali bez problemow i korekcje sa w normie. Natomiast z powodu awarii systemu adytywacji FAP moze juz byc w polowie zatkany. Poza tym, w przypadku zwiekszonego zuzycia...
niedużo ok 3-4 tys. tankuję zazwyczaj na BP więc jakość paliwa raczej dobra.
Nie spotkałem się z peknieciem głowicy w tym hdi. A nawet jakby pękła to nie ma tam miejsca na wyciek paliwa. Ktoś sciemnia.
Czujnik temperatury cieczy (ECT) jest zasilany ze sterownika więc tam masz pewno ok napięcie. Sprawdz napięcie na nodze 69 sterownika, powinno być tam 12V, a co do reszty to za szybko zinterpretowałem schemat, więc musisz sprawdzić czy pin 22 ma dobre połączenie z cz. położenia pedału przyśpieszenia, cz. temperatury paliwa, przepływomierzem.
Chodzi o elektrozawór na pompie? Podawałeś 12V na styk? Ale skoro twierdzisz, że podaje paliwo... Elektrozawór sprawdziłem w pierwszej kolejności, poprzez minimalne popuszczenie przewodów wysokiego ciśnienia(i próba odpalenia), wygląda że tam wszytko ok bo ''żyga'' ropą wtedy mocno. Gdyby to był elektrozawór nie powinno być tam przecież paliwa.
O emulatorze też słyszałem że w tym modelu jest potrzebny do prawidłowego wskazania benzyny przy jeździe na lpg ale niestety obecnie występuje fizyczne spalanie benzyny lub delikatny wyciek w czasie jazdy na lpg dla tego potrzebuję schemat zasilania silnika w benzynę bo w tym aucie do listwy wtryskowej dochodzi tylko jeden przewód paliwowy z oznaczeniem...
To jak masz takie napiecie to powinienes sie domyslec oco chodzi.
tak słychać, zapomniałem dodać, sprawdzałem też dopływ paliwa, odpiąłem wężyk przy listwie wtryskowej, po przekręceniu kluczyka tryska paliwo
Ciśnienie paliwa przy rozruchu w granicach 251 / 261 bar układ paliwa szczelny diagnostyka robiona komputerem Delphi
Gdzieś coś było we francuzie ze wykrywa fakt tankowania przez korek wlewu paliwa , może miałeś plastikowy lejek ?
Jak wygląda filtr paliwa (kiedy był wymieniany). Sprawdź jak będzie silnik pracował przy odkręconym korku wlewu paliwa do zbiornika.
Kolego to auto ma magistrale BSI - jak nie masz zielonego pojecia o montazu alarmu w takim systemie lepiej jej nie dotykaj bo cos uwalisz. THX! :-) Nie zamierzam grzebać w oryginalnej instalacji ani w niczym co jest podłączone do kompa :-) Jedyne o czym myślałem to: 1. Zamontowanie wyłącznika sygnalizującego otwarcie pokrywy silnka. 2. Podpięcie się...
Pompa paliwa chodzi -podczas kręcenia również czy tylko po załączeniu zapłonu? -na złaczu cewki jest to co ma być? -co masz na złączu wtrysku?
Klucze widzi, pompka paliwa startuje a radio oryginał
Może by wyczyścić sitko w zbiorniku paliwa? Filtr paliwa kiedy był wymieniany?
Ciśnienie paliwa przy rozruchu do sprawdzenia.
na niskim przed czy za filtrem paliwa? sterownik odblokowany? jak kreci rozrusznik?
3 pinowy jest
Zmierzyć ciśnienie paliwa po stronie niskiego ciśnienia.
Nie, masz nieszczelny filtr paliwa, a właściwie ręczną pompę...
Rozrzad, spadek mocy i zwiekszone zuzycie paliwa - prawdopodobny blad w ustawieniu rozrzadu.
Myślę że jakość paliwa lub problem z wtryskami.
Powinna być tam u góry silnika pompka ręczna do paliwa, spróbuj podpompować zanim odpalasz.
xsara paliwa pompa paliwa paliwa xsara xsara wskaźnik paliwa
crown kanał naprawa sterownika turbiny kupić tranzystory 2sc2166
Migający przycisk Start/Pauza w pralce Bosch - przyczyny i rozwiązania Problem z wyszukiwaniem kanałów w Sharp 32