Mniejsze opory i biały dym mogą świadczyć o przeskoczonym rozrządzie, niestety. Zbyt małe sprężanie aby rozpylone paliwo uległo zapłonowi.
Zainteresuj się pomiarem powietrza na przepływce, dlaczego jest go tak dużo na biegu jałowym??? Ta wskazówka powinna pomóc doprowadzić do celu, poszedłeś w paliwo a nie tędy droga.
Zanieczyszczenia paliwa blokujące rzeczony zawór Uszkodzone wtryski Błędne wskazania lub uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa Nieszczelne zasilanie w paliwo pompy Przytkany przewód w zbiorniku Niedrożny odpowietrznik zbiornika No ale książki nie będziemy pisać
Tak mi się też wydaje i na pompie jest regulator ciśnienia myślę że sprawdzony bo były przypadki przetartych przewodów w wiązkach a ludzie pól silnika wymieniali
Paliwa zbyt mało ,lub paliwo złej jakosci.Fiat z tym silnikiem jest polecany przez mechaników do cieżkiej pracy z ładunkiem.Prosze wymienić filtr paliwa.Mechanik nawet najlepszy zdalnie nie naprawi.Nawet jak wydech zapchany [przy cofaniu na polu]moze spowodować mułowatość auta.Stawiam na paliwo.
To na pewno turbo padło, jeśli silnik wymknął się spod kontroli i nie reagował na wyłączenie zapłonu i jeszcze dymił z wydechu i spod maski to turbo przepuszczalo olej z silnika przez kolektor. I ten olej był w tym momencie "paliwem"
Poluzuj przewody wtryskowe przed wtryskami i niech ktoś kręci silnikiem. Jak paliwo zacznie z nich tryskać to dokręcaj nakrętki
Złącze w komorze silnika, przy lewym błotniku. Wtyczka 3-pin.
Jako że akurat wczoraj odpaliłem taki silnik po półrocznym postoju bez wtryskiwaczy to podzielę się swoimi spostrzeżeniami. Pompka wstępna nie przebije pompy WC i paliwo nie pójdzie na listwę, jak to w każdym CR nie są to jakieś duże ilości paliwa jak silnik kręci.
Witam Biały dym, czyli nie jest spalane do końca paliwo. Powodów może być wiele, jeden z nich to pompa paliwowa, ale może być też problem z wtryskami (objawy typowe dla lejącego wtryskiwacza). Należało by sprawdzić regulację zaworów (czy nie są podparte) silnik nie będzie się dobrze napełniał i opróżniał. Czasami zapchany jest nagarem kolektor dolotowy....
1.5 roku bez.odpalania Spuść stare paliwo, zalej nowe i wymień wszystkie filtry i olej.
Spróbuj założyć zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym ,być może paliwo wraca do zbiornika i układ zapowietrza się.
Ktoś mu mierzył kompresję po naprawie. ? CZY prad dochodzi do świec? Czy paliwo dochodzi do wtrysków jak kręci?
z tego co piszesz wynika że masz bardzo ekonomiczny silnik produkujący mało ciepła, czyli spalane paliwo przetwarzane jest na energię kinetyczna a nie tracone w postaci ciepła i dlatego nagrzewnice wychładzają ci skutecznie silnik
Czy w tym silniku układ common rail został zaadoptowany poprzez domontowanie czujników z mocowaniami do bloku silnika zaprojektowanego pod mechaniczną pompę wtryskową? Jeśli tak, to przy wymianie sprzęgła mogłeś ruszyć czujnik położenia wału korbowego, albo go uszkodzić, w ten sposób że dostaje przerwy w uzwojeniu i silnik gaśnie (odpali po pewnym czasie,...
Odpala normalnie. Chodzi równo nic nim nie telepie. Na wolnych nie kopci, dopiero po dodaniu gazu dymi na biało-szaro i zaczyna się tak jakby dusić. Paliwo doprowadzone jest bezpośrednio ze zbiornika do pompy.
Zawór paliwa do świecy płomieniowej , choć nie wiem co zaznaczyłeś czy zawór czy świecę płomieniową czy pytasz co to jest ogólnie?? Bo ogólnie to system rozruchu zimnego silnika, zawór podaje paliwo na rozgrzaną świecę i wytwarza się ogień...
Tak w zbiorniku. Ale sama pompa jest sprawna. Po wymianie bezpiecznika 30A i przekręceniu stacyjki pompa podaje paliwo, dopiero przy próbie uruchomienia silnika znów pali się bezpiecznik. Podejrzenie jest takie że w którymś miejscu może być uszkodzona wiązka z tym że nie wiem gdzie zacząć szukać.
Witam ponownie, auto ponownie nie uruchamia się. Podczas jazdy zgasło i nie odpaliło. Paliwo dociera do wtryskiwaczy, nie ma na nich zasilania, ECU zasilanie ma, błędów oprócz EGR żadnego, z plaka startuje, obroty wału 250 obr pokazuje, ktoś ma jakiś pomysł? Dodam, że na początku tygodnia też miałem problem z gaśnięciem, komputer wskazywał na czujnik...
do huberta2508: Odpiąć kostkę od czujnika temperatury ,ale ,którego czujnika,ponieważ chyba są dwa ;jeden temperatury oleju w misce /ten wiem gdzie jest bo odłączałem kostkę jak silnik był powiedzmy gorący-bez efektu/,a drugi to chyba musi być od temperatury cieczy chłodzącej ,tylko gdzie on siedzi. Tak reasumujc raz jeszcze: -silnik jak jest zimny...
oeju ubyło około 3 litrów po 200 km bez wycieków, a paliwo podawene na wtryski jest czarne jak smola a podawane na pompe było z czystej butelki , wałek napędu pompy wtryskowej w tym silniku przechodzi przez zespól w skład którego wchodzi pompa oleju i wspomagania
Znalazłem przyczynę. Wężyk z paliwem, który wychodzi od baku był zagięty mocno, a jak go ruszyłem to zaczeło lecieć paliwo z tego zgięcia - dziurka gdzieś była. Wymieniłem i jak narazie problem zniknął. Ale bez kanału się nie obeszło.
Tak, zgadza się, są 3 piny, gdzie jest ten elektrozawór? Podałem prąd na krótko w tę kostkę i dalej nic. Już rozkładam ręce, co mogło się tam stać, paliwo z bańki podałem już nawet, wcześniej reagował na gaz, a teraz już zupełnie nic. Teraz uruchomienie samochodu będzie naprawdę poważną sprawą. Na silniku jest pompa i idą od niej metalowe rurki do...
Może jeszcze spróbuj spuścić paliwo i zalać jakieś porządne. Ja kiedyś do diesla też zalałem kiepskie paliwo i nie chciało odpalać. Nic innego niestety nie przychodzi mi do głowy.Spróbuj jeszcze odkręcić kranik na dole filtra paliwa i spuścić nieco paliwa/wody.Uważaj przy tym na malutki oring.
Po wielu próbach uruchomienia silnika chyba za " trzydziestym " razem silnik odpalił. Dotarłem do Krakowa na parking nie gasząc silnika . Na następny dzień rano " historia " zaczęła się od nowa: ikona CODE świeci ,rozrusznik kręci, silnik nie odpala. Trudno znaleźć firmę która podjęła by się naprawy. Tłumaczą się długimi terminami, itd,itp. To mój trzeci...
To chyba nie jest aż tak proste. To znaczy zamontować turbinę to pikuś tylko co dalej. Jakie ciśnienie doładowania , odprężenie silnika , dawki paliwa.
Jeśli będę robił odcięcie analogowo, to na pewno przez przekaźnik (albo gotowy immobilizer np. Proxima). Nie wydaje mi się aby w czasie jazdy na autostradzie wystąpiła awaria po mojej modyfikacji, bo w Ducato pompa paliwa pracuje tylko 5 sekund podczas uruchomienia silnika.
dokładniej, co to za silnik?
Świecami i kontrolka steruje komputer silnika. Kontrolka jest tylko informacja i tak w samochodach z elektronicznie sterowanym wtryskiem kontrolka gaśnie a świece grzeja dalej. Czasem nawet podczas pracy silnika przy hamowaniu silnikiem gdy paliwo jest odcinane do cylindrow świece grzeja by utrzymać temperature dla prawidłowego zapłonu. I tak jest mapa...
Do zaworu świecy płomieniowej paliwo tłoczy pompa wtryskowa( paliwo wychodząc z pompy wtryskowej przez kryze 0.75mm trafia do trójnika prowadzącego do zaworu świecy a drugi przewód do zbiornika .Na przewodzie do zbiornika jest zamontowany zawór ciśnieniowy by utrzymał cisnienie w układzie świecy nawet po zgaszeniu silnika- brak ciśnienia swieca nie...
Witam - mam problem z ducatem 2004 silnik 2,3 . Miałem awarię - korbowód bokiem wyszedł .Kupiłem kompletny silnik , zamontowałem i nic .Jedyną rzeczą jaką dałem ze starego silnika była listwa wtryskowa . Komputer diagnostyczny pokazuje błąd p0190 i nie da się go wykasować . Ciśnienie paliwa na listwie słabe i co najciekawsze - brak impulsów na wtryski...
Możesz wytłumaczyć dlaczego szukasz problemu tam gdzie go nie ma? Czy pompka elektryczna działa i podaje paliwo na filtr i pompę cr? Czy po podłączeniu całego układu samochód zapala i silnik pracuje? Jeżeli ciśnienie cr jest za wysokie to raczej nie jest wina pompki, która pompuje 3bar max z tego co piszesz. Powtórzę jeszcze raz problem jest albo w...
We wczesniejszych opowiesciach opisalem by bardzo uwazac na ustawienia walu korbowego wzgledem walka rozrzadu. Mam nadzieje, ze tam sie nic nie przestawilo podczas wymiany paska (moglo dojsc do uszkodzenia zaworow). Z pewnoscia zle zamontowana pompa nie da zaplonu. Istnieje mozliwosc (troche teoretyczna) obrocenia o niewielki kat pompy (podluzne otwory...
no teraz to piszesz logicznie.Laweta na aucie do 3,5 t jest praktycznie nie do zrobienia.Miałem ducato z 2000 roku w oryginalnej zabudowie czyli skrzynia ładunkowa z aluminiowymi burtami i podłogą ze sklejki 5 mm,kabina pojedyncza silnik 2,5 td.Ważyłem go kilkakrotnie i wiem że pusty waży prawie dwie tony.Zamontuj zabudowę typu laweta to choćby była...
Witam. Mój staruszek, ale w super stanie pewnego dnia nie chciał zapalić. Z rana było wszystko ok, ale po 2 godzinnym postoju nie chciał zapalić. Rozrusznik kręci normalnie. Myślałem, że brak paliwa bo było mało więc dolałem, zaciągnąłem i ok. Po 2 dniach zapaliłem rano, zgasiłem po pół godziny i klops. Do dziś nie odpala. Pompa ciągnie paliwo normalnie,...
Witam, Odświeżę temat mam taki sam problem po wyłączeniu zapłonu auto nie gaśnie Do zaworka odcinającego paliwo dochodzi tylko jeden kabel a wtyczka jest na 3. nie mam pojęcia gdzie by mogły być zamontowane pozostałe 2 ?? Proszę o rade, pomoc w tej sprawie Pozdrawiam Kuba
Dalej możesz sprawdzić ciśnienie w cylindrach .Jeżeli będzie słabe to i problem będzie z rozruchem przyczyna nie szczelne zawory lub pierścienie .Następny powód mogą być lejące wtryski.Z tym samostartem to bym ostrożnie podchodził lepiej podaj mu plak ten do nabłyszczania tapicerki jest lepszy bo tłusty a samostart wysusza i silnik aż dęba staje przy...
Jak chcesz usunąć problem nie znając źródła ? Co masz na myśli pisząc "silnik nie dostaje paliwa" ? Konkretna sytuacja, test komponentów sterowania silnika ? Sytuacja, którą opisałem to konkretny przykład kiedy silnik nie dostaje paliwa !!!
Witam mam problem z moim autkiem fiat ducato 2.0 JTD 84km Jak jest zimny silnik to ma ciężko odpalić,kreci ładnie ale tak jak by paliwo nie dochodziło...ale gdy wiozłem go za ciągu(co nie powinno się tego robić)odpalił z dotyku..ale nie równo pracuje faluje na ciepłym i zimnym silniku.w trakcie jazdy gdy dodam gwałtownie gazy i dojdzie do 25tys obrotów...
Witam.powymieniałem w aucie czujnik położenia wału czujnik na pompie wtryskowej sprawdzałem filtr paliwa wymieniłem kostkę pod stacyjka sprawdziłem klapke na kolektorze i dalej nic.posprawdzałem przekaźniki i bezpieczniki wszystkie ok.Wydaje mi sie że może to byc pompa wtryskowa bo ona raz podaje paliwo na listwe a raz nie .jeszcze nie sprawdzałem wtrysków...
Witam, mam taki problem z fiatem: otóż spalił się regulator ciśnienia w pompie paliwa, regulator wymieniony na nowy i auto nie odpala. Doszedłem do tego, że pompa paliwa w zbiorniku nie chciała się załączać po przekręceniu stacyjki. Podanie na krótko plusa pomogło, pompa ożyła i działa, ale zaczęło się tak dziać, że po przekręceniu stacyjki pompa pompuje...
Nie wiem Dzwoniłem do firmy od regeneracji i do mechanika Jedni i drudzy twierdzą, że nie jest potrzebny taki zabieg, chyba ze ECU nie widzi wtrysków. W moim przypadku zczytał je bez problemu. Zresztą Diesel-Partner (firma od regeneracji) stwierdzili, że nie nadają nowych kodów. Test na przelewach na zregenerowanych wtryskach wyszedł ok, czyli paliwo...
Ogrzewanie wodne montuje się szeregowo na drodze przepływu płynu od silnika do nagrzewnicy wnętrza kierunek łatwo sprawdzic wstawiając kawałek węza przezroczystego, skoro podjąłeś się samodzielnego montażu to porozglądaj się pod podszybiem czy nie ma tam jakiś zaworów, jak jest w Dukato niewiem, Co do wyłączania się pieca to jeśli paliwo nie jest podawane...
Witam, jadąc Fiatem Ducato 3.0 2007r 160 KM silnik zgasł i nie można odpalić, Uruchamiam silnik chodzi 1-2 sek i gaśnie. Po podłączeniu komputera pokazało błędy P-0090 (brak ciśnienia na listwie) P-0190 (regulator ciśnienia pompy wtryskowej) P-0093 (czujnik ciśnienia na listwie). Po skasowaniu błędów nic. Po przekręceniu kluczyka pompka paliwowa w baku...
Czyli sam tego nie ogarnę. Myślałem o przepustnicy i pompie paliwa. Wtryski to by chyba kopcił.
A byly sprawdzone przewody paliwowe czy czasami niezapowietrza sie uklad paliwowy i niedostaje tyle paliwa co potrzeba?Bez obciazenia silnik niepotrzebuje takiej dawki paliwa co pod obciazeniem-moze tez wlasnie byc pompa wtryskowa.
Witam,mam problem z połączenie ECU z komputerem.Próbowałem FIAT ECUSCAN, PCMSCAN,i nic.Od czego zacząć?jakie połaczenia sprawdzic najpierw?co może być przyczyna?,auto po kompletnej rozbiórce silnika ,po złożeniu silnika wtryskiwacze nie wtryskuja paliwa,do wtryskiwaczy dochodzi paliwo.Czy wtryski mogły zgubić kody zawarte w ecu?,czy ma ktoś schemat...
Witam odkręć korek płynu chłodniczego i sprawdż czy nie ma ubytków płynu tylko na wyłączonym silniku rzebyś się nie poparzył płynem bo robi się ciśnienie.Jeśli płynu jest poniżej stanu masz spalanie wody w wraz z paliwem .Przyczyna nieszczelność na uszczelce pod głowicą ,ewentualnie są przypadki mikro peknięć głowicy i płyn dostaje się na tłoki. Hill...
Niestety, ale wszyscy nadal patrzymy na wytwarzanie energii elektrycznej z perspektywy paliw kopalnych. Co także widać doskonale w tym artykule. Po pierwsze, powinniśmy skupić się na energii odnawialnej - woda, wiatr, słońce - kolejność zależna od szerokości geograficznej i uwarunkowań geograficznych. Po drugie, jak już chcemy koniecznie spalać, to...
Witam serdecznie, Mam problem z moim staruszkiem Fiatem Ducato 2,5D z roku 1986. Przez ostatnie miesiące nie było z nim żadnego problemu do dzisiejszego poranka. Wczoraj przyjechałem do domu i zaparkowałem. Wszystko było w najlepszym porządku. Dzisiaj rano przychodzę i chce go zapalić a tu niemiła niespodzianka. Silnik zapala i po momencie gaśnie. Na...
Witam, posiadam Fiat 1.9 D 290L ( Ducato 1 ) z silnikiem z Peugeot J5 1.9D. Wnioskuje z części które wymieniałem przy remoncie silnika. Przechodząc do meritum. Auto odpalało od delikatnego przekręcenia kluczykiem zawsze i od razu idealnie pracowało. Posiadam je dwa lata i zawsze pięknie odpalał i jeździł. Pewnego dnia odpaliło jak zawsze ( lepiej niż...
Kolego jeżeli powiedziałeś o świecy płomieniowej to myślę, że jest to autko z rocznika do maja 1994, bo potem były chyba, o ile dobrze pamiętam świece żarowe. Jest tak- płomieniówka działa gdzieś od około poniżej 5 stopni / zakładając, że jest dobra, dobry jest zawór przy płomieniówce i regulator, który najczęściej mieści się nad akumulatorem-szara...
Dzień dobry Przyjaciele. W moim Ducacie 2008 2.3 130Km bez filtra DPF 180tyś Km. Jeżeli samochód nie jezdzi 1-2 miesiące (auto campingowe). Po starcie świeci kontrolka check engine. Jeżeli start powtórzymy 3 aż 4 razy to kontrolka przestaje świecić. Diagnostyka multiecuscan nie pokazuje żadnych błędów, samochód specialnie nie dymi, silnik działa w normalnym...
A sprawdziłeś ciśnienia paliwa na listwie CR? Może problem leży w regulatorze ciśnienia paliwa...
Ducato 2,3JTD silnik IVECO po strzelonym pasku, remont silnika, nowy rozrząd, wszystko złożone na tip-top, wtryski po regeneracji, nowe filtry i płyny. Pierwsza próba 3 błędy: czujnik położenia wałka wadliwe działanie czujnik położenia wału korbowego wadliwe działanie niska wartość ciśnienia paliwa czyli klasyka po strzelonym pasku, reset, bez błędów...
Witam wszystkich mam problem z ducato 3,0 2013 rok na liczniku 320 tys a mianowicie był problem z odpaleniem po czym odpalił i pojechał wszystko niby ok za około 20 km stracił moc jakby w tryb awaryjny ale jeszcze jechał po około 100 km zgasł w czasie jazdy bo kilku kręceniach odpalił na tyle żeby zjechać z autostrady, później po jakimś czasie jak daliśmy...
Witam, bardzo proszę o pomoc. Może się ktoś z tym spotkał : Posiadam autko jak w temacie .Problem polega w tym iż autko odpaliłem i chodziło normalnie ,po jakiejś godzinie kolega wsiadł do samochodu przejechał jakieś 20 m i auto zaczęło strasznie kopcić na siwo (tak jak nie spalono ropa czy za późny wtrysk,lub zapowietrzający się silnik) chmura dymu...
witam może mi ktoś pomóc bo ja już nie mam pomysłów co może się dziać. Mam fiata ducato 2.5td z 1994r i nie chce odpalać wymieniłem wtryski , pompę paliwa , przewody paliwowe i nadal nie chcę odpalić co może być.
Witam, mam problem z Ducato 2008rok 3.0 mjtd, silnik IVECO. Auto odpala normalnie, przez chwile na zimnym silniku niema problemu, ale jak tylko dostanie troche ciepła, przy nagłym dodaniu gazu poniżej 2000 obr/min odcina go i gaśnie. Ciśnienie na listwie pod kompem pokazuje ok 390-400 zadane , a zmierzone tyle samo, jeśli powoli dodaje gazu to rośnie...
Auto jak wyżej 2003 r silnik ten sam co w Ducato 2.8JTD.Cierpi na kompletny brak mocy.Wchodzi na max.3.5K obr. -MAF wolne obroty-ok.50 mg/cp dawka obliczona ok.400 mg/cp -MAF obciążenie -ok.400 mg/cp dawka obliczona ok.1300 mg/cp dodam,że wymieniany na starym było podobnie -dawka paliwa ok 10 mg /cp -ciśnienie turbiny na całym zakresie prędkości obrotowej...
Witam mianowicie mam klopot z fiat ducato . Chodzi o to ze ma problemy z odpaleniem ale jak odpali to wydobywa się dużo dymu z wydechu i nie równa praca silnika ciepłego jak i zimnego Uklad paliwowy sprawdzony turbina działa jak powinna Silnik 2.5tdi
Mam problem z fiatem Ducato 2.3 JTD 2018r Mianowicie wyskakuje błąd p2146-12 uszkodzona centralka(zasilanie wtryskiwaczy)obwód zwarty do akumulatora błąd pojawia się na rozgrzanym silniku na zimnym można chwile jechać po zapaleniu kontrolki samochód traci moc . Sprawdzone przejścia od sterownika do wtrysków wszystko ok . Sterownik silnika to Magneti...
Witam pacjent to wojskowa sanitarka SCAM SM50, silnik Iveco 2.8 125KM, oznaczenie silnika 8140.43S na sterowniku Bosch, taki sam montowany był w Ducato, Boxerach, Jumperach, Daily itp. Jest to model z 2002 r. Wczoraj podczas jazdy coś szarpnęło, zapaliła się czerwona kontrolka wtryskiwaczy która cały czas miga, po wyskoczeniu tego błędu auto wczoraj...
Witam i juz odpowiadam :) 1. Na wylocie turbosprężarki zamontowałem termoparę typu K do pomiaru temperatury spalin. Pochodzi ona z silnika GTD-350 montowanego na smiglowcach Mi-2. 2. Jak pisałem, wirnik turbiny napędowej pochodzi z turbogeneratora. 3. Tak, dysponuje kamerą termowizyjną. 4. Projekt powstał, a teraz szukam zastosowania :) Myśle jednak,...
Sam miałem w takim przypadek że faktycznie były uszkodzone przewody od regulatora ciśnienia paliwa, ale co do tego nie miałem wątpliwości po pomiarach. Niepotrzebnie wtedy całą wiązkę prułem, bo przetarte były o peszel na wysokości pierwszego uchwytu wiązki na silniku.
Mihas66 TDintercooler a TDI to dwa rozne silniki , sama zwiekszona dawka nic nie zmienia i zaslona i tak bedzie , wraz z dawka trzeba zwiekszyc cisnienie doladowania aby nie bylo za nami zaslony dymnej chociaz przy silniku TD jest to nie mozliwe aby znacznie zwiekszyc osiagi i nie puszczac "dymka" .Zwiekszenie cisnienia na wtryskach raczej nic ci nie...
W Ducato jest chyba elektryczna pompa paliwa w zbiorniku paliwa. Nie pamiętam jak przy tych silnikach wygląda filtr paliwa. Istnieje taka możliwość, że filtr paliwa jest wykonany wadliwie. Jakiś czas temu było o tym głośno w przypadku filtrów jednej znanej polskiej marki.
Zrób pomiar wartości rzeczywistych (ciśnienia)podczas jazdy.
Czyli sterownik silnika do wymiany
Witam wszystkich forumowiczow, zwracam sie do was o pomoc w nastepujacej sprawie, troche sie rozpisalem ale chcialem jak najdokladniej opisac problem. otoz busik (jak w temacie) zgasl podczas przejezdzania przez "policjanta" i od tamtej pory nie mozna uruchomic silnika. Sprawdzony zostal wylacznik awaryjny za akumulatorem wiec na bank to nie to. Problem...
Jak dla mnie to za bardzo siadło napięcie podczas któregoś z kolei rozruchu i sterownik dał impuls na wtryski w nieodpowiednim momencie. W/g mnie problem jest w akumulatorze lub skorodowanych połączeniach głównych przewodów zasilających i masowych. Albo problem z układem paliwowym, wygląda to tak jak by silnik nie odpalał na wszystkie cylindry, wtedy...
Mechanik spasował nie wie co jest grane. Zaciągnąłem Ducato do elektryka. Wy-telepało go po drodze i odpalił- świeciła się kontrolka od abs i esp kiedy chciałem ruszyć auto znów zgasło.Dodam jeszcze że zaczął działać klakson którego wcześniej nie było. Elektryk dopiero jutro sprawdzi co jest grane ale zajrzał pod maskę i coś mówił o wiązce pod lewą...
Witam Szukam jakiegoś schematu podłączenia świecy płomieniowej w tym silniku. Ktoś musiał ją wcześniej odpiąć, jest jedynie wkręcona, brak przewodów paliwowych i zasilających.
Witam,niestety to nie te,te posiadam,ale dziękuję, mam wersję ze świecą płomieniową,bez egr,2wtyczki do sterownika,instalację dam radę odtworzyć bo nie różni się od pozostałych za bardzo,problemem jest generator impulsu na obudowie skrzyni biegów, nie wiem po co i do czego służy to cholerstwo w tym silniku.. Czy tylko do sygnału dla podania paliwa na...
Wtryski i pompa są nówki z intercars. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi powiedział czy w tym silniku występują podkładki pod wtryskami, bo w aso twierdzą, że nie, a zaprzyjaźniony mechanik, że tak. Czy owe nieszczęsne podkładki mogę mieć wpływ na w/w objawy bo obecnie są założone. Co do podciśnień to wyrzuciłem akumulator podciśnienia i podłączyłem sterowania...
Witam. Zakupiłem Fiata Ducato 2.3 jtd 2007 rok. Auto na zimnym silniku po odpaleniu po zaraz gasło, trzeba było tak odpalać ze 4 razy później już chodził bez problemu równo i cicho, kopyto miał, nie kopcił kompletnie nic jak w zegarku. Po zakupie samochód od razu pojechał do warsztatu. Mechanik wymienił olej, wszystkie filtry, lecz usterki nie zdiagnozował....
Witam, Walczę z Fiatem Ducato 2007 rok 2.2 HDI (ten fordowy) Problem jaki w nim występuje to gaśnięcie w momencie gdy silnik się rozgrzeje, udało mi się zaobserwować że w momencie gdy jest ciepły zaczyna pracować delikatnie nie równo, pracuje tak jak jak silnik benzynowy podczas wypadania poszczególnych zapłonów, gdy zaczynają się te problemy na 2 cyl...
Mam problem z fiatem Ducato 2.3 JTD 2018r. Mianowicie wyskakuje błąd p2146-12 uszkodzona centralka (zasilanie wtryskiwaczy) obwód zwarty do akumulatora, błąd pojawia się na rozgrzanym silniku, na zimnym można chwilę jechać, po zapaleniu kontrolki samochód traci moc. Sprawdzone przejścia od sterownika do wtrysków, wszystko ok. Sterownik silnika to Magneti...
Jest to zawór membranowy. Działa jak dioda. Pozwala tylko na dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do karteru. Pozwala na wykorzystanie zjawisk falowych przepływu. Dzięki niemu mamy lepsze napełnianie karteru w stosunku do przepływu sterowanego tłokiem, a przez to więcej mieszanki może ulec spaleniu i silnik rozwija większą moc. To tak ogólnie. Więcej...
Witam, mam problem z fiatem ducato 2.8 idtd 98r. Problem polega na tym, że auto po całym dniu postoju ciężko odpala a po odpaleniu puszcza czarny dymek. Przeczytałem, że problem może być z układem paliwowym. Zastanawia mnie jednak widok, który zobaczyłem po zdjęciu plastikowej pokrywy z góry silnika. Z czego się to wzieło? http://obrazki.elektroda.pl/3669109600_1...
Jest tam. Jeden mały przekaźnik zasila pompę paliwa a obok jest główny od ECU którego szukasz. Sprawdź czy pod tym plastikem nad silnikiem nie ma czasem przekaźnika podwójnego brązowy lub kremowy. Czasem chodzi o ten przekaźnik.
Witam, Zmęczony jazdą za używanymi autolawetami, wydaniem sporej ilości pieniędzy na paliwo i mnóstwo zmarnowanego czasu, skłoniło mnie do napisania tematu, do rzeczy. Szukałem używanej autolawety do 30 tyś, niestety to co moje oczy zobaczyły, czyli między innymi zaplanowane i zaklejone podłużnice, blacha przyklejona do najazdów czy rozklekotane silniki,...
Obejrzyj filtr paliwa - w jego obudowie jest zaworek z kulką - jak się zacina, to może gasnąć. Spotkałem taką usterkę w SCUDO 2,0 JTD, a to chyba podobny silnik.
Może ktoś ma inne sugestie. Może silnik 1,9 tdi ma inne ciśnienie wtrysku niż 1,9 td i chodzi tylko o przestawienie ciśnienia na wtryskiwaczach Nie możesz zmiejszyć ciśnienia na wtryskach bo TDI to wtrysk bezpośredni a TD to pośredni chybaże TDI mówisz na auto TD z intercolerem A co do TDI na linkę chodzi to idealnie fakt czeba zrobić pompę do wtrysku...
Dzień dobry, Poszukuję schematu sterownika silnika D2841HC, Fiat Ducato 2,8 JTD, 2000 rok. Chciałbym przełożyć silnik ze sterownikiem do innego pojazdu. Potrzebuję schematu, żeby podłączyć pedał gazu, immobilizer, pompę paliwa itd. Pełen zestaw od strony pojazdu. Wiązkę od silnika do sterownika mam kompletną. Brakuje tylko od sterownika do pojazdu....
Nie. To jest wiskozowy przyśpieszacz kąta wtrysku na zimnym silniku. Regulator ciśnienia jest po drugiej stronie śruby zasilającej.
Witam.Niedawno zakupiłem Fiata Ducato rok 92.poj.2,5TD silnik Iveco.Nie mogę poradzić sobie z wyciekiem paliwa spod jednego wtryskiwacza.Odwiedziłem już parę warsztatów i nic.Po założeniu nowej podkładki wtryskiwacza auto traci moc?Jak to naprawić?
Pompa i wtryski po regeneracji. Pompa była ustawiana na czujnik ale nie dało to skutku bo był słaby i dopiero była zwiększona dawka paliwa i zrobił się troszkę mocniejszy.
Z czujnika wychodzą trzy przewody, jeden z nich to masa. Poszukam tego układu stabilizującego bo też myślę że tam może być uszkodzenie. Ale gdzie go szukać, bezpośrednio pod licznikiem czy może w komorze silnika?
Filtr+ regulator ciśnienia paliwa =Wymiana i adaptacja z Dialogys lub kts 540
Sam nie wiem lecz zauważyłem że gdy silnik zgaśnie takie kontrolki jak np. oleju czy wskaźnik paliwa wszystko idzie w drugą stronę gdyby nagle napięcie gdzieś zginęło co ciekawe dmuchawa od nagrzewnicy w tym czasie pracuje.
a może wtryskiwacze np się zawieszają i leją co.. bo te nasze paliwa takie są jakie są .
Fiat Ducato silnik 3,0 F1CE3481E / 5801466143 Po zatankowaniu paliwa z jak się okazało dużą zawartością środków czyszczących, pompa wtryskowa zaczęła się pocić. Podejrzenie, że ww. rozpuściły oringi i inne elementy gumowe. Pytanie: Czy da się wyjąć pompę wtryskową bez większej ingerencji typu rozpinanie rozrządu w celu uszczelnienia/regeneracji?
Ok, jednak chciałbym przypomnieć, że mówimy o silniku z mechaniczną pompą wtryskową. Czyli musi być jeszcze jakiś moduł sterujący.
Mam problem. Fiacik ciężko odpala tak jakby się zapowietrzał. Jest jeszcze na gwarancji (230 tys). Przy tym przebiegu gwarancja? Problemem może być akumulator, do ilu spada napięcie podczas kręcenia. Ciśnienie paliwa dobre, jakie obroty widzi sterownik. I ile czasu musisz kręcić do zapalenia silnika?
Silnik suchy jest tak i jak i reszta instalacji paliwowej ? Zalej go do pełna może po korek, przejedź się nim ze 100 km ECO trybem i zatankuj znowu po korek ... taki test będzie miarodajny. No chyba, że jeszcze zostaje sprawa kierowcy tego pojazdu :> I to by nawet pasowało. Odnośnie dymienia to nie ma bata jak wali czarnym dymem na postoju to za dużo...
Po włączeniu pompy paliwa nawet na krótko przed uruchomieniem silnika brak efektu. Któreś z czujników mają wpływ bezpośrednio na rozruch? Tzn kiedy nie podają sygnału auto nie odpala?
Kostka stacyjki nowa...wczoraj odziwo było w porządku ale nadal nie było pradu między innymi na zapalniczce i nie gasł z kluczyka.. dziś po wczorajszej pogodzie ( wilgoc ) odziwo pokazał się prąd na przyrządach i gasnie normalnie z kluczyka , ale dodatkowo zaczął samoistnie gaśnąć.. Wywala błędy Ciśnienia paliwa Kodu nie pamiętam teraz ale " EC relay...
Samochód tankuje na sprawdzonych stacjach więc jakość paliwa wykluczam. Kierowca jest jeden. Mapa co prawda jest zrobiona ale spalanie się nie podniosło zaś elastyczność pracy silnika znacząco, jeździ się lepiej. Może wtryskiwacz był gorszej jakośći? Oryginalne wtryskiwacze wytrzymały 250000km.
Witam serdecznie. Moim problemem jest nierowna praca silnika zaraz po odpaleniu. Czy zimny czy cieply, pali bardzo dobrze, wystarcza mu dosłownie obrót, przez pierwsze 20-30 sekund chodzi ok i nagle wpada szał, zaczyna bardzo nierówno chodzić gdyby nie dodawanie gazu to by zgasł, do tego wszystkiego strasznie kopci i z rury i spod maski zza silnika...
paliwo ducato ducato silnik silnik ducato
przekrecam kluczyk gasna kontrolki ekspres delonghi odwapnianie evohome honeywell
Wybór oczyszczacza powietrza: Philips, Xiaomi, Sharp Kod P0011 w Ford Transit 2017 - diagnoza i naprawa