Ja regulowałem to trochę inaczej . Śrubką na przepustnicy zmniejszasz obroty do minimalnych ale tak aby praca silnika była jeszcze równomierna , śrubką od składu mieszanki regulujesz tak aby podnieść obroty jak najwyżej . Ponawiasz obie regulacje do momentu aż śrubką od składu mieszanki nie można już podnieść obrotów , wtedy śrubką od przepustnicy regulujesz...
Witam, sprawdz filtr powietrza - czy nie jest 'zatkany kurzem' lub jakimis 'paprochami', bo jesli swieca robi sie czarna - to mieszanka jest zbyt bogata w paliwo, a tak sie dzieje przewaznie - jak filtr powietrza jest 'przytkany kurzem'...Silnik jest wtedy slaby / nie wkreca sie i czesto jeszcze dymi z wydechu, z powodu zbyt bogatej mieszanki. Pozdrawiam.
problem z gaźnikiem Twoje przypuszczenia są słuszne. Poproś niech ktoś, kto się zna ustawi poziom paliwa , wolne obroty i skład mieszanki paliwowo-powietrznej.
Ditech ma dwa wtryskiwacze. Jeden do paliwa, drugi do tzw. powietrza, a prawidłowo mówiąc mieszanki paliwowo-powietrznej. Do tego osobno pompka elektryczna dozująca olej do silnika. Chyba że masz ECU Malossi, one miały zupełnie inne oprogramowanie które nie miało samodiagnostyki, kontrolka świeciła albo migała cały czas, za to silnik dużo lepiej pracował....
ja na początek sprawdził bym skład mieszanki paliwowo-powietrznej,moim zdanie mieszanka jest zbyt bogata w powietrze i trzeba wyregulować gażnik.
Linkę sprawdź, może się zacinać i musisz mieć pewność jej działania. Jeśli nie linka, to silnik może dostawać tzw. "lewe powietrze", więc sprawdź szczelność połączenia w układzie paliwowo-powietrznym.
Witam i proszę o pomoc. Po zakupie Junaka RS125 Pro, okazało się, że ktoś bawił się gaźnikiem. Jak wyregulować skład mieszanki, paliwowo powietrznej. Mam śrubkę, wykręcona na 3 pełne obroty a dysza główna paliwa jest 115. AI: jakie masz objawy po obecnych ustawieniach gaźnika – czy motocykl gaśnie, nie wkręca się na obroty, strzela z wydechu albo zalewa...
Zmierz luzy zaworowe , w suzuki co 30 tyś km reguluje się luz zaworowy. Za duży luz to za mało zassanego powietrza do cylindra i z stąd bogata mieszanka paliwowo- powietrzna. Pomiar luzów wykonaj na zimnym silniku i napisz jakie masz wyniki.
Zmierz kompresje cylindrów, sonda sprawdza skład mieszanki, jeżeli ciśnienie sprężania jest za niskie może wywalać błąd w składzie mieszanki paliwowo-powietrznej.
Witam Na temat sondy lambda dużo jest na stronach motoryzacyjnych np. " Sonda lambda mierzy zawartość tlenu w spalinach. Ta informacja jest niezbędna dla mikroprocesora ustalającego skład mieszanki paliwowo-powietrznej kierowanej do silnika. Skład tej mieszanki, a więc stosunek paliwa do powietrza, jest ściśle określony i musi być zawsze taki sam. W...
Kolego proponuje dobrze wyczyścić gaźnik bo objaw jest taki jakby zapchana była dysza wolnych obrotów, później ewentualnie jeszcze jest kwestia regulacji mieszanki paliwowo powietrznej. po tych zabiegach powinien chodzić jak złoto.
Za uszczelnienie skrzyni korbowej do której jest zasysana mieszanka paliwowo-powietrzna z gaźnika. Jak jest nieszczelny(widzialem przypadek, że został wypchany) to podbiera powietrze i silnikowi " brakuje paliwa". Te nowe gaźniki to badziew. Było na ten temat sporo postów.
Jak zakręcisz śrube składu mieszanki powinien zgasnąć . Jeżeli dalej chodzi znaczy , o nieszczelności układu ssania. Lub coś nie tak z poziomem paliwa w komorze pływakowej , ale to w skrajnych przypadkach.
Obie sondy ze sobą współpracują. Sprawność katalizatora określa się na podstawie danych z pierwszej i drugiej sondy. Ogólnie stosunek sygnału lambdy za katalizatorem do sygnału lambdy przed katalizatorem jest miarą sprawności katalizatora. Pierwsza sonda określa skład mieszanki paliwowo-powietrznej, a druga sonda po sprawdzeniu spalin podaje sygnał...
Na początek upewniłbym się czy paliwo nie jest jakieś trefne. Co prawda obecnie już nikt nie praktykuje „chrzczenia” paliwa wodą, ale ostatnie badania wykazały że od kilka do kilkunastu procent stacji miało paliwa nieodpowiedniej jakości, tj. nie spełniały kilku podstawowych kryteriów jakie charakteryzują się paliwa. Myślę że po zatankowaniu trefnego...
Komputer buduje skład mieszanki paliwowo-powietrznej na podstawie temperatury, jeżeli jest brak komunikacji z czujnikiem, to komputer interpretuje to jako temp -99 stopni i buduje mieszankę dla takiej temperatury więc jest ona zbyt bogata co powoduje "zalewanie" świec zapłonowych. nawet jeżeli uda się uruchomić silnik to będzie palił jak smok.
Witam , skoro sam już nadmieniłeś że jest niewłaściwe paliwo to co oczekujesz ??? skoro zalewa świece oznacza też że ma za bogatą mieszankę paliwowo-powietrzna (rozregulowany gaźnik ) przy jednoczesnym brakiem możliwości ustawienia odpowiednio niskich obrotów , odwiedź mechanika od motorów - skuterów i problem usunie :)
Iskra przy odpalaniu jest, faktycznie lepiej ja wymienić? Jest nowa kupiona z 2 tyg temu Jak wygląda świeca po wykręceniu? Jeżeli jest mokra to masz wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej, a to powoduje zbyt bogatą mieszankę paliwowo powietrzną. Gaźnik do sprawdzenia i jak podpowiadają, przedmuchaj porządnie silnik przy wykręconej świecy.
Jeśli luzy zaworowe ustawiłeś poprawnie, to sprawdź a raczej wymień filtr powietrza. Odszukaj na forach taki sam silnik i ustal typ gaźnika. Musi mieć on jakąś regulację. Z Twojego opisu wynika, że silnik nie dostaje właściwej mieszanki paliwowo - powietrznej, więc gaźnik należy podregulować (na ciepłym silniku), a może trzeba wymienić membrany, jeśli...
Układ zasilania trzeba sprawdzić pod kątem lewego powietrza. Uszczelniacze wału korbowego kiedy ostatnio były wymieniane? W jakim są stanie? Wszelkie podzespoły gaźnika trzeba zdemontować, umyć w myjce ultradźwiękowej, osuszyć i ponownie złożyć. Zawór membranowy sprawny? Jaki kolor elektrod świecy zapłonowej? Czy po zmianie pojemności skokowej gaźnik...
Ta "igliczka" jak to nazywasz, to śruba mieszanki paliwowo-powietrzna. Wkręć ją do końca i wykręć o 1,5 obrotu.
Normalna praca agregatu grzewczego powinna być: 1. wentylacja układu grzewczego ( zapobiega wybuchowi pozostałej mieszanki paliwowo-powietrznej w układzie), 2. wytworzenie mieszanki paliwowo- powietrznej przy wyparowniku w komorze spalania (pompa wtryskuje paliwo na wyparownik), 3. zapłon (wywołuje rozgrzewająca się świeca żarowa) 4. rozgrzanie wyparownika...
Uboga mieszanka paliwowo powietrzna
Moduły mają ograniczniki obrotów. Podstaw modół bez blokady i zobacz efekt. Silnik po rozgrzaniu nie ma siły, może po rozgrzaniu rozszczelnia się gdzieś, łapie lewe powietrze i taki efekt, podokręcaj wszystkie śruby. Jak się dławi to może w tłumiku jeszcze jest blo. Ta blaszka to membrama ( różnie nazywają), może wyglądać ok, ale jak jest nieszczelna...
Chodzi Ci o ramię które to powoduje załączenie przepustnicy ssania, tak. Musi one wchodzić w ramię przepustnicy ssania aby ją przesunąć i tym samym przymknąć oraz wzbogacić mieszankę paliwowo powietrzną przy odpalaniu.
Silnik spalinowy z zapłonem iskrowym to wciąż proste urządzenie. Do pracy potrzebuje prawidłowej mieszanki paliwowo powietrznej i iskry, która ją zapali. Mieszanka musi się spalić w prawidłowych warunkach (ciśnienie). Jak zaczniesz od tej ogólnej zasady, to do szczegółów dotrzesz sam. Różnica w uruchomieniu silnika za pomocą rozrusznika elektrycznego...
Mocno okopcona świeca może być z 2 powodów (ewentualnie nawet obu na raz): - stanowczo zbyt bogata mieszanka paliwowo-powietrzna (czyli za dużo benzyny), - za dużo oleju w paliwie względnie olej słabej jakości. Jeśli lejesz jakiś mixol czy inny tani olej to nie dziwota że rzuca ostro nagarem na świecę. Orlen Oil 2T Semisynthetic to absolutne minimum...
Zmierz sondę miernikiem. To co daje na wyjściu i określ w jakim stopniu jest sprawna. Skład mieszanki stechiometrycznej czyli paliwowo powietrznej zależy od ilości tlenu w spalinach. To przekłada się zarówno na kąt otwarcia przepustnicy jak i przesłony w układzie dolotowym. Komputer potrzebuje danych do określenia ilości podawanej mieszanki jak i kąta...
Witam. Wymieniałeś simeringi na wale pod wpływem temperatury mogą juz słabo uszczelniać.Regulacje gaźnika przeprowadzamy na rozgrzanym silniku niezależnie czy po godzinie czy po pół ma być rozgrzany.Być może ustawienie składu mieszanki paliwowo-powietrznej załatwi problem.Sprawdź czy cały czas dochodzi paliwo bo może przycina sie zaworek w komorze pływakowej.
Nie jestem pewien,ostatni taki gażnik miałem ponad 25 lqt temu,ale chyba było tak-wkręcasz paliwowo-powietrzną do oporu[delikatnie z tym oporem],odkręcasz dwa pełne obroty i robisz próby przejazdowe.Następne regulacje robisz o 1/3 obrotu przód/tył.oczywiście spoczynkowe położenie przepustnicy +wysokość iglicy też trzeba ustawić.Stare fachury wkręcały...
Witam, ja zmieniłem dyszę główną z 145 na 150, śrubkę od składu mieszanki paliwowo-powietrznej na 5,5 razy wykręconą i było wszystko OK, kręcił do 9,5 tys. na każdym biegu.
Wszytko okej. To sitko świecy, na którym powstaje mieszanka paliwowo powietrzna.
Kożystajac z okazji, czy możecie mi podpowiedzieć od jakich ustawień pieca wystartować? w MENU masz kilka ustawień, które potem można sobie ustawić wedle własnych potrzeb, więc nie ma to większego znaczenia przy starcie. Natomiast do pierwszego uruchomienia wezwałbym serwis do wyregulowania kotła. Bo wcześniejsze ustawienia były dla instalacji Twojego...
(at)michalrybka Te świece nie padły same z siebie — zdjęcia mają źle złapaną ostrość ale widać ewidentnie sadzę na izolatorze co wskazuje na pracę silnika z bogatą mieszanką paliwowo-powietrzną. Na pierwszej ze zdjęć widać także odłożenie się nagaru na elektrodzie masowej, nie powinno tego być przy stosowaniu wysokiej klasy olejów syntetycznych. To...
Czasy ssania już dawno mineły i były w silnikach gaźnikowych, a w silnikach diesla nigdy nie było ssania. We współczesnych samochodach nie występuje takie coś jak ssanie. Jak to nie ma ssania? Ssanie, pokrótce, to podanie dla silnika bogatszej mieszanki paliwowo-powietrznej, czyli większej ilości benzyny w stosunku do powietrza. Silnik na ssaniu chodzi...
Witam ponownie, wykryto błąd P201B i P2029. Ten mówi o adaptacji formatu mieszanki paliwowo-powietrznej i nie możemy sobie z tym poradzić, brak reakcji wywołując tę czynność, robimy na testerze PDL 8000.
Tłok wygląda jakby został wyjęty ze skutera po nieudanym tuningu i katowaniu na pełnej p. Na denku zero nagaru, a aluminium zaczęło się wytapiać. Za wysoka temperatura spalania, za uboga mieszanka paliwowo-powietrzna.
Przyczyny czego Niedostatecznej ilości mieszanki paliwowo- powietrznej.
nie wpływa na skład mieszanki chyba ze masz dozownik oleju to przy dozowniku jest sróbka ale jak nie ma dozownika czyli ze lejesz od razu mieszankę do baka paliwowego to nie miej obawy że zatrzesz pomogłem? W tym wypadku chodzi o mieszankę paliwowo-powietrzną lecz w związku z tym że pilarka jest smarowana olejem znajdującym się w paliwie to zbytnie...
Witam, Sprawdź czy nie ma fałszywego powietrza w dolocie, nieszczelności podciśnienia. Gdyby to był uszkodzony czujnik, to powinno się tak objawiać przy każdej prędkości, przy każdych obrotach. Myślę, że to niewłaściwa mieszanka paliwowo-powietrzna. Czy masz oprogramowanie diagnostyczne, w którym możesz podejrzeć oba czujniki tlenu i przepływomierz?
ten silnik nigdy nie pracowal na gazie .W jaki sposob można mieszanke paliwowo powietrzną wyrególować filtr powietrza jest nowy . Gdzieś wyczytałem że może to byc usterka wtrysku na 1 cylindrze.bardzo dziękuję za te informacje i proszę o jeszcze pozdrawiam.
Ja mam zrobiony taki adapter z miejscem na grzałkę i czujnikiem temperatury do termostatu co to obsługuje ale dalej nie wiem co to ma polepszyć w zamianie linii paliwowo powietrznych po za tym jak napisałem wcześniej że było by to łatwiejsze w wykonaniu. podgrzej olej do 80°C. jaka jest moc elektryczna Twojej grzałki.....poniżej 100Watt nie będzie...
Witam, skrzynia wydaje sie działać normalnie. Dziś podczas jazdy wyskoczył błąd P0171 - mieszanka paliwowo-powietrzna silnika zbyt uboga. Może przyczyny szukać w tym?
Albo docierasz albo oszczędzasz, połączenie tych dwóch zagadnień grozi zatarciem silnika. Ustaw iglicę na środkowy rowek, wyreguluj dobrze mieszankę paliwowo-powietrzną, sprawdź układ pod kątem wycieków paliwa, dotrzyj sprzęt i dopiero wtedy będziesz mógł mierzyć spalanie.
Za niskie ciśnienie paliwa z pompy jest regulacja ciśnienia kluczykiem imbusowym na pompie.Zły skład mieszanki paliwowo - powietrznej .Za dużo powietrza w składzie mieszanki.Należy sprawdzić stan filterka który znajduje się w pompie.Dostęp do filterka jest po wykręceniu z pompy górnego krućca .
Na razie nie wiemy nawet jakie to auto, ale oprócz kontroli podciśnienia jeszcze jest kontrola składu mieszanki, na wolnych obrotach opary to znacząca część mieszanki paliwowo powietrznej.
Trzy cztero elektrodowe to wynalazek jak stwierdził słusznie gazownik. Utrodniony dostęp mieszanki paliwowo powietrznej do łuku elektrycznego"iskry". Nic to nie poprawi w przedłużeniu żywotności świecy. Jazda na gazie ma to do siebie że trzeba częściej wymieniać swiece zapłonowe. Na benzynie przejedziesz 90tys.km, a na gazie wymieñ świece po 30tys....
Masz problem z gaźnikiem. Produkuje on zbyt bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną, przez co izolator świec zapłonowych pokrywa się sadzą i powstaje przebicie. Powodów może być kilka, np. nie zamykające się ssanie, zbyt wysoki poziom paliwa, rozkalibrowane dysze paliwowe, zatkany filtr powietrza. Jeżeli problem występuje wyłącznie na jednym cylindrze...
Należy ustawić mieszankę paliwowo powietrzną. Skoro kopci to za dużo paliwka dostaje i nie przepala...
Panowie, bo ja czegoś tu nie kapuję.... AFM sygnał 0-5V MAF 0-12V a koledzy wyżej piszą, że podłączyli bezpośrednio, bez zmiany tych sygnałów do Motronica? Może ktoś to wyjaśnić jakim cudem? Druga sprawa czy rzeczywiście czujnik temperatury powietrza jest potrzebny? Czy Motronic ma możliwość jakiejkolwiek korekcji mieszanki paliwowo-powietrznej? Przecież...
Wydech zawalił się nagarem przez mieszankę zbyt bogatą w olej https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Poza tym za stopień okładania się nagaru mają też takie czynniki: 1. Jakość oleju (mineralne typu Mixol i inne API TC). 2. Regulacja gaźnika (skład mieszanki paliwowo-powietrznej). 3. Sposób eksploatacji.
Dzień dobry, proszę sprawdzić filtr powietrza i gaźnik pod kątem ewentualnych zanieczyszczeń, zacięcia zaworka komory pływakowej, objaw na świecy świadczy o zbyt bogatej mieszance, za dużo dostaje paliwa w mieszance paliwowo-powietrznej.
Przyczyną przedostawania się paliwa do cylindra podczas postoju może być nieszczelny zawór iglicowy,nieszczelny pływak, zanieczyszczenie ciało obce w gnieździe zaworka iglicowego. Zawór elektromagnes zamyka dopływ paliwa do dyszy głównej paliwa w momencie wyłączenia silnika i zabezpiecza rozgrzany silnik przed samozapłonem mieszanki paliwowo powietrznej,oraz...
Problem polega na tym, że silnik 2T nie ma podciśnienia w cylindrze, sam sobie nie zassie mieszanki (paliwowo-powietrznej), dlatego w klasycznym dwusuwie skrzynia korbowa jest wykorzystywana jako pompa ładująca. Turbosprężarka nie zadziała w tym przypadku, bo nie będzie jej miało co napędzać, nie będzie spalin. Jedynym rozwiązaniem jest mechaniczna...
Wystarczy silnik od kosy spalinowej. W sumie tak. Wsxystkie silniki dwusuwowe zasysały mieszankę powietrzno paliwowo olejową z gaźnika nie bezposrednio tylko przez komorę korbową (tam gdzie pracowało wykorbienie wału). To tak w uproszczeniu.
Jak wyglądają te świece które nie mają iskry? Zapewne izolator wewnętrzny centralnej elektrody jest pokryty sadzą, która powoduje upływ prądu i brak iskry pomiędzy elektrodami. Powodem jest zła regulacja składu mieszanki paliwowo-powietrznej, mogła powstać w wyniku zabrudzenia gaźnika (zatkania kanału powietrznego) lub przydławienia układu wydechowego,...
Objawy wskazują na nieprawidłowo wyregulowany/brudny gaźnik. Włączone ssanie wzbogaca mieszankę paliwowo-powietrzną przy rozruchu, ale w miarę wzrostu temperatury roboczej silnika zaczyna się problem z zalewaniem świecy. Wyłączenie ssania powoduje nadmierne zubożenie mieszanki i silnik gaśnie. Do weryfikacji szczelność układu zasilania, żeby wykluczyć...
Zasada silnika benzynowego jest zawsze tak sama. Jeżeli kompresja jest ok, ustawienia silnika ok, iskra jest i jest w odpowiednim momencie (wynika z ustawień), a dawka paliwowo powietrzna jest prawidłowa, to silnik ma obowiązek odpalić.
Po wielu latach od załatwienia sprawy warto zaznaczyć, że problemem w moim przypadku był nieszczelny układ dolotowy powietrza. Zła mieszanka paliwowo-powietrzna powodowała kopcenie na czarno. Witaj, co dokładnie w twoim przypadku było nieszczelne? Mam ten sam problem
Witam. I dołożył bym sprawdzenie zapłonu, rozrządu, regulacje zaworów i krzywiznę wzniosów wałka rozrządu. Wypluwające paliwo a raczej już mieszankę paliwowo-powietrzną w dolocie świadczy też o tych problemach. W maluchach standard. Pozdrawiam.
Witam. Spróbuj wyregulować gaźnik. Jeśli odpala bez filtra powietrza to masz zdecydowanie źle ustawioną mieszankę paliwowo powietrzną.
Mam złą wiadomość, a mianowicie uszkodziłem cylinder podczas wiercenia :( , z budowy silnika nic nie wyjdzie, dziękuję za chęć pomocy, pozdrawiam. Nie poddawaj się tak szybko. Idź na złom po następną sprężarkę i do dzieła - można się sporo nauczyć przy takiej zabawie. Prócz sprężarki, potrzebujesz jakiś prymitywny "gaźnik" gdzie będzie wytwarzana mieszanka...
bo przez jakiś czas pracowałem na świecy od NACa tej z niebieskim napisem, a one bardzo rozgrzewają silnik. Po pół godzinnej pracy silnik tracił moc i później gasł i było tylko widać dym wydostający się z silnika. Jeżeli takie objawy to silnik może już być przegrzany, przytarty, brak odpowiedniej kompresji. I to niezależnie od tego jaka była używana...
Żeby motorek w miarę chodził, to musi być praktycznie mieszanka paliwowo-powietrzna wkręcona na maxa, bo przy innym ustawieniu nawet nie ma siły wkręcić się na obroty. Jak na maxa wkręcona to dostaje wtedy za dużo paliwa. Ta śruba działa tak że im więcej wykręcona to więcej powietrza nie paliwa
Czujnik ssania to nie wszystko, mieszanka paliwowo powietrzna jest niewyregulowana. W gaźniku masz pokrętło - wkręć je kilka obrotów powinno pomóc.
pod warunkiem podwyższenia sprawności spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, ale po co sprawdzać, projektować, konstruować i testować, skoro na propagandzie klimatycznej można więcej zarobić. Zapewniam Cię że (jeśli to takie proste) wymyślisz jak podnieść sprawność silników spalinowych o 5-10 punktów procentowych to zarobisz jeszcze więcej niż na...
Moje doświadczenie z innym samochodem podpowiada, że przyczyną może być cieknący wtrysk gazu. Jak długo postoi, gaz się ulatnia aż spadnie ciśnienie w reduktorze i potem musi oczyścić kolektor ssący z gazu, by być stanie zapalić już odpowiednią mieszankę paliwowo powietrzną.
A jak ustawić ta przerwę na stykach Dodano po 1 Próbowaliśmy wstrzyknąć paliwo i nic nawet próbowałem wstrzyknąć też bezpośrednio w komorę spalania przez dziury na świece nie mam pojęcia Przez dziury na świece bez sensu, bo do cylindra musi iść mieszanina paliwowo-powietrzna. A po takim wlaniu benzyny do cylindra trzeba porządnie to przewietrzyć kręcąc...
Mieszanka uboga, chodzi o skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Jeśli będzie się zatykać dysza paliwa biegu jałowego, albo obniży się poziom paliwa w komorze pływakowej np. z powodu braku paliwa, to obroty silnika zaczną się podnosić aż do „zawieszenia się” na wysokich obrotach. Oczywiście zakładamy że gaźnik wyregulowany, luz na pancerzu linki prawidłowy,...
Popieram gromleon'a . Efekt powrotu pracy silnika po ujęciu gazu na to wskazuje. Duże spalanie też - wbrew pozorom. Sprawdź odpowietrzenie w korku baku oraz kranik i ustawienie pływaka. Najlepiej zlać całe paliwo, odkręcić kranik i zrobić porządne czyszczenie. Może pojawiła się rdza wewnątrz baku? Spalanie 5l/100km to kosmos dla takiego "piździka"....
W wyniku rozregulowania zderzaka przepustnicy i TPS zmienia się skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Sam to wymyśliłeś czy przeczytałeś mądry artykuł? Tutaj jest mowa o położeniu spoczynkowym idle. Takim gdzie ECM "widzi" że przepustnica jest zamknięta i kierowca nie dotyka pedału gazu. Wtedy "program biegu jałowego" działa i aicv reguluje przepływ...
Kolego antwito mam pytanie z czego wykonałeś zawór zwrotny do sprężarki mieszanki paliwowo-powietrznej? Mógłbyś wrzucić schemat silnika, chodzi mi o odległości dziur w cylindrach, średnice skok tłoka itd.
W okresie docierania silnika skład mieszanki paliwowo powietrznej powinien być taki sam jak w okresie normalnej eksploatacji. Zmieniasz tylko ilość oleju w paliwie i nie przeciążasz silnika.
Po pierwsze to napięcie na elektrodzie zapłonowej które uważać trzeba ze względu na jego wysokość. Napięcie na elektrodzie zapłonowej kotła jest zazwyczaj wysokim napięciem, potrzebnym do wytworzenia iskry, która zapala mieszankę paliwowo-powietrzną. Może wynosić od kilku do kilkunastu tysięcy woltów (KV). Po drugie na elektrodzie jonizacyjnej nie interesuje...
Witam, to moze byc zbyt niski poziom paliwa w komorze plywakowej gaznika lub nie dziala tzw. 'pompka przyspieszenia' w gazniku [ jesli taka jest w nim fabrycznie zamontowana ].? W kazdym razie - przy gwaltownym otwarciu przepustnicy jest zbyt mala dawka paliwa / w stosunku do ilosci zasysanego powietrza [ mieszanka paliwowo / powietrzna jest bardzo...
Z reklamacją raczej cięzko z racji, że serwis był przed zimowaniem motocykla a co do regulacji gażnika jakie wartości "około" paliwowo powietrzną powininem ustawić?
Wymień reduktor gazowy, to on powoduje problemy w twojej asterce. Dodano po 8 Wiele problemów z rozruchem na zimnym lub po dłuższym postoju. Niesprawny reduktor gazowy puszcza gaz do kolektora ssącego, gdzie dochodzi do nieprawidłowej mieszanki paliwowo-powietrznej. Skutkiem tego jest szarpanie na biegu jałowym i wyświetla się komunikat "czek".
Cześć, mam ten sam silnik tylko w wersji Nissana 1.2 Dig-t, i też ten błąd już od 2 miesięcy, nie mogę znaleźć rozwiązania, wszystko wskazuje na problemy z układem paliwowo powietrznym. Błąd pojawia się przy nagrzanym silniku, po przejechaniu ok 10km. Niestety jedyne rozwiązanie jakie znajduje do wymiana kompletnego rozrządu wraz z kołami zmiennych...
Witam, Od jakiegoś czasu jadąc rano na zimnym silniku samochód przy dodawaniu gazu zaczyna podskakiwać, silnik zaczyna sie dłwaić się i mruga dioda check engine. Problem ten występuje tylko po nocy (jak wracam z pracy czy jadę gdzieś popołudniu jest wszystko ok) i dodychczas występował on tylko jadąc na benzynie. Podejrzewałem że to będzie wina pompy...
Kod usterki P2127 - Usterka związana z układem pomiaru powietrza lub paliwa (mieszanka paliwowo-powietrzna). Kod usterki P0122 - uszkodzenie czujnika TPS (czujnika położenia przepustnicy), problemy z wiązką przewodów TPS, uszkodzenie mechaniczne przepustnicy, uszkodzenie wejścia TPS sterującego ECM https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Paliwo z gaźnika jest zasysane najpierw do komory korbowej. Nie tyle paliwo, co mieszanka paliwowo-powietrzna w postaci mgiełki jest w czasie suwu sprężania zasysana pod tłok, do komory korbowej. W momencie gdy poziom paliwa w gaźniku jest tak wysoki że się paliwo przelewa silnik zamiast zasysać mgiełkę paliwowo-powietrzną chlipie paliwo w postaci...
W nowoczesnych silnikach zazwyczaj turbinka jest w standardzie (tzn tak konstruuje się kolektor, komorę i przepływ mieszanki paliwowo-powietrznej by przepływ był turbulentny co sprzyja jednorodnemu wypełnieniu cylindra). Dodano po 7 Zaryzykuj - piszą że po 60 dniach jak nie zobaczysz zmiany to oddadzą pieniądze bez pytania... wcześniej zapytaj się tylko...
jak w temacie ilościa zaworów w silniku, czyli 16v bedzie ich miało 2xwiecej niz 8v podsumowując: czym wiecej zaworów tym silnik jest bardziej przewietrzany/wentylowany, czyli przy dynamicznej jezdzie wiecej dostanie mieszanki paliwowo-powietrznej przez co jest bardziej dynamiczny, zrywniejszy, mocniejszy i elastyczny niz np.8v a w naprawie to samo...
To tzw odma, nic się nie stanie jak pojeździsz z pękniętą na minus to zanieczyszczanie środowiska na plus to silnik dostaje czystrzą mieszankę paliwowo/powietrzną.
Brudna przepustnica ma do odpalania dużo, bo syf ją blokuje i jest zlamieszanka paliwowo powietrzna-silnik głupieje. Ja wyczyscilem przepustnicę dosc dokladnie i problem mi zniknąl
Cześć, powinieneś sprawdzić czy są: ciśnienie, iskra, i mieszanka paliwowo - powietrzna i tu bym widział brak uruchomienia w postaci niedrożnych kanałów w gaźniku (aluminium koroduje i zatyka dysze).
Witam. Mam skuter Romet Retro 50. Mam problem z przepalaniem świec. Myślałem, że problem jest w fajce i cewce, ale została założona nowa. Wystarczy przejechać kilka kilometrów i jest problem z odpaleniem. Wymienia się świece i odpala. Załączam zdjęcie świec przepalonych https://obrazki.elektroda.pl/8225141400_... https://obrazki.elektroda.pl/5769338200_...
Raczej praca na ubogiej mieszance paliwowo-powietrznej powoduje przegrzewanie się. A nie jest tam jakoś ograniczony przelot powietrza z wentylatora na użebrowanie cylindra i głowicy? Albo powietrze ucieka bokiem i nie chłodzi silnika?
Ta "czujka" to zapewne grzałka :) . Odłącz to i zobacz czy jakkolwiek zareaguje :) . Zmieniłeś głowicę, a cylinder? Bo jeśli zmieniłeś pojemność z 50 na 75, to zwiększyłeś zapotrzebowanie na mieszankę paliwowo-powietrzną o 50%. Nie dziwota że gaźnik wtedy nie wyrabia.
Sprawdz mieszanke paliwowo powietrzna.
Możliwe przyczyny niedziałania silnika spalinowego: 1. Brak paliwa 2. Brak powietrza 3. Brak iskry zapalającej mieszankę paliwowo powietrzną 4. Niewłaściwy skład mieszanki paliwowo powietrznej 5. niewłaściwy moment zapłonu Szukajcie, a znajdziecie. Akumulator może rozładowywać się sam, albo może rozładowywać go coś w instalacji motocykla. Należy to...
Żeby zapalił potrzebuje iskry odpowiedniej mieszanki paliwowo powietrznej i kompresji. Sprawdzić to po koleji.
Co do wskazań lambdy to jak silnik dostaje za dużo powietrza lub za mało paliwa (mieszanka paliwowo - powietrzna uboga) to lambda spada, jak za mało powietrza lub za dużo paliwa (mieszanka paliwowo - powietrzna bogata) to lambda rośnie, jak w normie to faluje :-)
Witam wszystkich, dzisiaj zapaliła mi się kontrolka od check engine, pierwszy raz od 3 lat prawie, kolega sprawdził mi błędy i pokazało że jest problem z mieszanką paliwowo-powietrzną oraz zaczęły mi podnosić się obroty silnika na postoju do 1500 i po jakichś 10 sekundach opadać na 900-1000 obrotów i od nowa. Czy ktoś miał może już taki przypadek? Zdjęcie...
i jeszcze luźny przykład co napięcia przeskoku iskry w zależności od ciśnienia. tylko sytuacja odwrotna: ciśnienie podwyższone względem normalnego. silnik benzynowy - na świecę idzie spore napięcie - kilka - kilkanaście tys. V. przy próbie w powietrzu - pod ciśnieniem atmosferycznym iskra z przewodu wyjętego z "fajki" przeskoczy do masy na długości...
ustawienie mieszanki paliwowo-powietrznej tzn zapłon zle ustawiony skoro tak strzela, może być słabe ciśnienie
hmm.. zła mieszanka paliwowo powietrzna? gaźnik dobrze założony i wyregulowany? może łapie gdzieś lewy luft?
Polega to na tym, że w którymś z cylindrów (nie koniecznie zawsze w tym samym) czasem nie następuje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Zakładając, że mówimy o śliniku benzynowym przyczyn szuka się w obrębie układu zapłonowego tj. świec zapłonowych, cewek zapłonowych, przewodów wysokiego napięcia, przewodów we wiązce lub w sterowniku. Jak się naprawia-...
Witam! Tu masz wykres z 4 sond lambda pracujących na wolnych obrotach silnika zamontowanych w Fordzie. W Sonacie powinien wyglądać podobnie. Dwa pierwsze wskazania (czerwony i zielony) są z sond przed podwójnym katalizatorem (sondy regulacyjne czyli bank 1, sonda 1 i bank 2, sonda 1) a trzecie i czwarte wskazanie (niebieski i różowy) z sond za katalizatorami...
Podręczniki z lat sześćdziesiątych, siedemdziesiątych i osiemdziesiątych tłumaczyły, że strzelanie z tłumika może być objawem zbyt późnego zapłonu, ewentualnie zbyt bogatej mieszanki, która wolno się spala i to spalanie trwa w tłumiku. Ewentualnie w tłumiku gromadzi się paliwo i następuje jego zapłon, ale to jakiś skrajny przypadek. Sprawdź kąt wyprzedzenia...
paliwowo powietrzna kolektor powietrzny kabel powietrzny
katalog transformator indel lustro prądowy wykorzystanie zasilacza drukarki
inwerter easun instrukcja wzmacniacz volvo
MAN TGA EDC 00190-08 – diagnoza błędu czujnika prędkości obrotowej silnika Kolory gniazd SATA na płytach głównych ASUS, MSI, Gigabyte – znaczenie i różnice