Jeśli pływak się zawiesił i jest u góry cały czas nie zapali się kontrolka rezerwy paliwa.
z pierścienia magnetycznego w łożysku.
Więc zrobisz w godzinę.
kolumna kierownicy.
Nie każda Panda ma instalację do czujnika temperatury ale mimo podłączenia czujnika trzeba jeszcze aktywować w BSI aby się wyświetlała na liczniku, potrzebna jest do tego pełna wersja programu Fiat multiecuscan. Ja robiłem to według tej stronki i działa. [url=http://forum.pandaclubpolska.org/vi... Pandy czujnik...
Poza tym czujnikiem temperatury DPF jest jeszcze jeden lub dwa, zmierz kolejny i porównaj.
Sprawdz napięcie nie opór.Zasilanie 5v , masa i płynna zmiana.Najlepiej widać na podłączonym kompie ew. oscyloskopie wykres.
https://translate.google.co.uk/translate... bank1 sensor 1 czujnik przed katalizatorem
Wymieniłeś nie ten czujnik.
Mowisz o czujniku skrętu kierownicy a piszesz w temacie o czujniku momentu obrotowego silnika...
płyn lub klocki jak są z czujnikami
Witam mam do was koledzy pytanie gdzie w takiej pandzie jest czujnik temp. powietrza dolotowego mam cały czas taki błąd na desce a nie mogę go znaleźć
jeżeli po włączeniu zapłonu masz wiadomość na desce rozdzielczej Fps on to wystarczy włą/wył czujnik uderzeniowy
uszkodzony czujnik wału - nie odpali uszkodzona przepływka - nie odpali lub odpali i zgasnie
Na zimnym i wyłączonym (np. po nocy) silniku powinien pokazywać temperaturę otoczenia ale już po kilku minutach pracy silnika odczyt może się znacznie podnieść. Jeśli chodzi o "odpalanie" to o wiele większe znaczenie ma czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Sprawdź czujnik oleju.
A co z czujnikiem ciśnienia układu ?
Silniki 1.3MJ miewają problemy z łańcuchem rozrządu i jego napinaczem. W początkowej fazie hałasuje, w końcowej potrafi przeskoczyć, na szczęście kończy się to zazwyczaj tylko połamaniem dźwigienek zaworowych. Zdarzają się również problemy z czujnikiem ciśnienia CR. W Pandzie i Punto IIFL ten silnik jest w wersji 70/69KM - bez DPF, koła dwumasowego,...
Mało wyraźne to zdjęcie więc zaznaczyłem na innym, mam nadzieje, że już będziesz wiedział gdzie jest ten czujnik, rozpiskie co gdzie jest podpięte dostałeś w drugim temacie. http://img141.imageshack.us/img141/9191/...
jak jest dwupinowy to jest indukcyjny tzw.On sam generuje napiecie podczas krecenia rozrusznikiem ,sprawdzic go mozesz tylko oscyloskopem.Jakby ten czujnik był walniety to w zyciu bys nie odpalil silnika.
OK, czyli rozumiem ze tam jest cewka, z ktorej sygnal jest obrabiany przez modul. Czyli opisu w stylu: http://sklep.moto-bomis.pl/?394,facet-8.... sa bledne. Po odkreceniu modulu zobaczylem ze jest on zalany, wiec chyba sie tam nie dobiore. Jeszcze gwoli wyjasnienia. Nie jest to moj samochod...
Wiązka czujnika bez usterek?
Panda zrobiona uszkodzony był czujnik ciśnienia w kolektorze to dziwne że komputer nic nie pokazywał dzięki za pomoc rkaton!!
Mam jeszcze jedno pytanie czy wspomaganie od corsy/pandy nie ma czujnika skrętu ?? Wiem że w seicento nie ma i nie są bardzo drogie.
Dzięki za odp. Czujniki z pandy pasowały mimo innego nr .
Któryś wtrysk,zawór reg ciśnienia,pompa,wstępna ,pompa CR ,czujnik wału,czujnik wałka .Wybierz sobie coś.
w Pandach 1.3 mamy zastosowane dwa rodzaje turbin w zależności od mocy silnika 70 KM lub 75KM . W pierwszym przypadku mamy na turbosprężarce zamontowany jest zawór WASTE - GATE sterowany siłownikiem pneumatycznym, który pozwala na rozdzielenie przepływu spalin do turbiny w zależności od ciśnienia osiąganego na wyjściu ze sprężarki. W drugim przypadku...
Osiowanie zrobine?? przebieg na wyświetlaczu miga ?
A podejdzie czujnik skrętu z pandy bo taki mam na półce ?
Sądząc po wyglądzie takie czujniki były stosowane w Pandach 1.1 IE. Napiecie zasilania 5V. Opornosć 400-510Ω.
Ani naciąg paska,ani luty.... Przecież tam jest samonapinacz, gdyby był aż tak wyciągnięty pasek, to by piszczał, a nie wyłączał wspomaganie. Zimne luty to były w Puntach, w Pandzie już nie ma z tym problemu. Jeśli nie ma problemów z zasilaniem wspomagania to tylko czujnik skrętu.
Przy tej typowej usterce komputera, którą zapewne podejrzewa mechanik: - nie było by problemu na LPG II gen., - iskra byłaby prawidłowa, ale odcięty byłby wtrysk, - błąd cewki jak na obrazku. U Ciebie problem raczej rzeczywiście jest z cewką, na próbę możesz zamienić cewki (oczywiście sterownie + przewody w.n.) i zobaczyć czy problem przejdzie na cylindry...
Zawot zawsze jest w kroccu pompy! Dodano po 2 przed odcięciem przez czujnik ciśnienia Kolego nievpisz bzdur nie ma zadnego cxujnika a te wężyki tygodnia ci nie wytrzymają.
Czujnik oryginał OPEL, nr katalogowe czujnika są takie same jak w poprzednim czujniku (51779770).
A na chłodnicy nie ma czujnika temperatury?
Po pierwsze to sprawdź czy jest dobra i pewna masa między akumulatorem, karoserią i silnikiem . Te sterowniki się palą ,bo się zamyka masa przez wtryski i czujniki , pstryk i jest po sterowniku .
Czujnik spalania detonacyjnego (stukowego) rejestruje hałas pochodzący z poszczególnych cylindrów... coś więc w tym jednym bardziej stuka (i nie koniecznie jest to efekt niewłaściwego spalania).
Licznik pandy informację o prędkości pojazdu posiada z czujnika umieszczonego na szkrzyni biegów za pośrednictwem sterownika silnika na lini CAN (wersja bez ABS).
sprawdź okolice czujnika położenia wału, poza tym - kontrolki świecą wtedy normalnie ? musisz wykluczyć czy jest problem z zasilaniem czy z czujnikami.
Może nie rzucą, ale w wolnej chwili znajdzie się ktoś, kto nie ocenia ludzi po ilości postów. Panda z 2003 roku. Silnik 1.2 60KM. Przepustnica...Magnetti Marelli z utkanymi czujnikami Boscha...
W puncie/pandzie chyba jest dodatkowy czujnik w silniku który informuję sterownik o obrocie silniczka.
Witam. Zobacz pod siedzeniem kierowcy jest czujnik uderzeniowy. Trzeba go ponownie wcisnąć. Pozdrawiam.
Witam. Jakiej pojemności to silnik ? Sprawdź czujnik położenia wałka rozrządu. Pozdro
a ja bym zaczął od czujnika przy turbo
i jeszcze jedna ciekawostka,po wypięciu mapsensora w kolektorze auto nigdy się nie psuje,ale wymiana czujnika na nowy nic nie pomaga,trzeba jezdzić z wypiętym
Czujnik temperatury dla ECU lub czas wtrysku na rozruchu.
Może czujnik położenia wału? rozrusznik nie kręci Tylko czemu stacyjka ma powodować że samochód można odpalić rano a kiedy jest ciepły nie ? Wyczuwa temperaturę silnika ?
W pandzie jest elektryczne wspomaganie przy kolumnie, prąd na nie musisz pociągnąć jakiś grubszy, po podłączać wg. schematu, tylko ciekawi mnie jak w czujnikiem kąta skrętu, pare razy robiłem te tematy i miałem problemy z ustawieniem kolumny i czujnika bo kierownica sama sobie skręcała :)
To wspomaganie wcale aż takie awaryjne nie jest, ale pod warunkiem nie korzystania non-stop z trybu CITY i nie kręcenia kołami na postoju. Z tego co kojarzę to wypala się tam przekaźnik - naprawa do wykonania we własnym zakresie za kilkanaście PLN, ew. uszkadza się czujnik kąta skrętu. Co do przekładki - trzeba będzie zakodować BCM żeby nie świeciła...
Wyczytałem też, że problem może być z pinem w złączu do kalkulatora, które na skutek wibracji traci kontakt z ECU. Może ,bo może jest to problem z zasilaniem. Już ci pisałem o tym. Patent z żarówką sam nie raz stosowałem. Błędy sieci CAN wywali przy problemach z zasilaniem ECM też. Ale to że czujnik wałka spowoduje błąd obwodu wtryskiwacza jest nienormalne...
Może być jakiś czujnik,trzeba zrobić diagnostykę
Panda 2003 1,1, wymieniłem czujnik wody i czujnik ciśnienia kolektora i wykasowałem wszystkie nastawy. Teraz nie mogę zaadoptować koła fonicznego, ponadto mam cały czas obroty koło 1500 i nie wiem, czy przez to nie mogę zrobić adaptacji, czy to normalne, czy obroty powinny być mniejsze?
Wszystko może być, nawet czujnik uszkodzony, oscyloskop w dłoń i wszystko wyjdzie
Sprawdzi Kolega to na zimnym silniku i sam sobie Kolega odpowie, aczkolwiek wydaje mi się że czujnik wskazuje prawidłowo.
Do wspomagania potrzebny elm ale z wyciętym rezystorem (punto) a do pandy fejs kkl.
Witam, mam pytanko dot. Fiat Panda. Czy da się podłączyć wspomaganie elektryczne bez czujników? Tylko ten kabelek z oznaczeniem CL? https://obrazki.elektroda.pl/1614431000_...
Więc tak jak podejrzewałem, tartarini, więc i trzeba od czujnika temp. parownika zacząć.
z centralki ABS juz wychodzi sygnal CAN. do bodykomputera i deski rozdzielczej mnie sie wydaje ze prosciej bedzie zamontowac czujnik do skrzyni i bedzie czysty sygnal bez zadnego kombinowania. W pierwszych pandach z pierwszej serii prawdopodobnie byl czujnik predkosci bo jest przedstawiony na schemacie mimo ze jest ABS. i podawal sygnal bezposrednio...
Jak mogłeś zamienić sterowniki skoro mają zupełnie różne wtyki?!? Przecież ich mechanicznie nie da się podmienić, jeden ma duże pojedyncze złącze, a drugi ma dwa mniejsze złącza. http://obrazki.elektroda.pl/2591207100_1... IAW-16F to archaiczny sterownik EURO-2 stosowany w Cinquecento, wczesnych modelach Seicento i starej Pandzie z silnikami...
iskra jest bo po wlaniu odrobiny paliwa odpala i po tem pali ok. problem jest z dawką rozruchową i nie wiem jak temu zaradzić.
PANDA FIAT :-)
A ja mam pytanie odnośnie tej instalacji, a mianowicie wszytsko jest OK po wymianie komputera na nowy, ale nawet na zimnym silniku przełącza się na LPG. Na starym kompie (póki działał) wszystko było OK. Na pewno w sterowniku jest ustawiona bardzo niska temp. przełączania na LPG. Interfejs mam, ale niestety nie da się go podłączyć (może padnięty interfejs)....
Sprawdzone są ok. Pompa podmieniona listwa też. Tak jak napisałem resetuje sterownik. Są zaniki wartości z czujników i ciśnienie na listwie też wariuje.
Prawie zawsze przyczyną takich problemów jest to czujnik MAP na dolocie w Panda II 2004 1,4 benzyna to Bosch 0 261 230 030 za ponad 230zł
Miałem takie przeboje z Fiatem Panda. Komputerek samochodu generuje co bliżej nie ustalony czas impulsy na liniach czujnikow drzwiowych i przy niektórych alarmach wyzwala się alarm. Wstaw diodę (lub nawet 2) w szereg na linii idącej od komputerka do czujników lub od centralki alarmu do czujników. To drugie rozwiązanie nie zawsze pomaga więc wtedy trzeba...
Nie spotkalem sie z okresleniem side-hole, ale znam czujniki swiatlowodowe budowane w oparciu o swiatlowody o indukowanej dwujlomnosci typu panda. Zanim zaczniesz sie zajmowac sama kwestia czujnika dobrze byloby sie dowiedziec jak dziala taki swiatlowod, cos o polaryzacji swiatla i o pomiarach interferometrycznych.
witam Po podlaczeniu chipa (rezystor pod czujnika iat ) do fiata pandy 1100 rok produkcji 2004 , pali sie blad zolta kontrolka o wyglodzie bloku silnika . Chip dziala zaznaczam bez zarzutow zadnych problemow z samochodem , jak wykasowac ten blad i z czym on jest zwiazany .
Sprawdź czujnik uderzeniowy skoro auto spadło z krawężnika.
Czujnik do wymiany.Wspomaganie typu Panda.Lutowanie na 99% zbędne.
Z początku komputer pokazywał błąd od czujnika wału, ale po ustawieniu rozrządu znikł.
Kolego, musisz dostać prawdę w oczy. To auto jest bardzo zaniedbane przez użytkownika. Bardzo. Sam jesteś winien temu w dużym stopniu. Tym razem to prawdopodobnie czujnik położenia wału. Ale jak olejesz wypadanie zapłonu to następnym razem może już nie być co ratować. Musisz mieć tego świadomość.
chodzi o te dolne koło pasowe? ono jest takie zębate musze go dokładnie obejrzeć. kiedyś w maluchu mi jeden ząbek z niego odpadł i tez iskry nie było. a na tym kole dużo jest tych ząbków? a można jakoś sprawdzić ten czujnik? np miernikem?
To zalezy od utwardzacza :) z Z1 dajesz 1:10 (wagowo)... Zreszta mozna sprawdzic eksperymentalnie na malych ilosciach. (at)Pandy: Samego czujnika sie nie powinno zalewac bowino sie zapewnic mu dopre polaczenie cieplne z obudowa. Potem mozna wepchac jakis kawalek waty itp. no i na to epoksyd. Co do wyprowadzen to nie trzeba zalewac do konca i na koncu...
Był odłączony przez całą noc. Tak myślę, czy to może inst gazowa nie chce się przełączyć na gaz (który jest fizycznie odłączony) i nie rozłącza benzyny (wtrysków). Czy ktoś wie skąd instalacja gazowa "wie" że silnik zwiększa obroty? Czy z czujnika położenia przepustnicy czy może właśnie z czujnika MAP?
Witam, to nie czujnik temp. bo przełącza się również na "postoju".
Potrzebuje podmienić listwę lpg HD.344.51 z czujnikiem temperatury na inną (Fiat Panda 1,1 2003), tak żeby zamiana nie wymagała (lub jak najmniejszej) ingerencji w instalację. Proszę o sugestie.
Witam podjedz do elektryka i niech ci sprawdzi czujnik cisnienia bezwzglednego w kolektorze
Ja do wklejania gum i czujnika używam silikonu sanitarnego lub butaprenu.Jeżeli chodzi o czujnik temperatury to najlepiej taki sam ajeżeli nie będzie identycznego , to zwróć uwagę na zakres temperatur, kształt czujnika, długość kapilary.Powodzenia
W samej głowicy różnic raczej nie ma ale w silniku SPI brakuje m. in. czujnika fazy (położenia wałka rozrządu).
Nie widzę , aby więcej Ci podpowiadać , bo napewno n ie masz czym sprawdzić czujników, dlatego tez doradzam - odepnij dolny czujnik i spróbuj odpalić i pojedz na komputerek.
Witam . Nalezy zdjagnozować zapłon , sygnal z czujnika na wale korbowym najlepiej oscyloskopem Pozdrawiam Grzegorz
Witam, mam problem natury grzewczej, a mianowicie, szybko się nagrzewa i wskaźnik wędruje w obręb czerwonego pola, jak nastawie na ciepły nadmuch to wskazówka opada, czy to wina termostatu, czy jakis czujnik ?, oczywiście wiatrak działa. _________________
No są tam tylko rzeczy typu sondy , czujniki spalania stukowego ale nic o ciśnieniach klimy.
możliwe żeby się pompa zacinała ?? tylko jak dodam gazu to nie szarpie, temperatury na maf i cieczy wyglądają w miare realnie. Dodano po 1 a może ktoś wie jaka powinna być odległość czujnika wału do koła fonicznego ??
Ta rezystancja którą podajesz to rezystancja czujnika ta podwójna wtyczka wychodząca z aparatu zapłonowego
Witam serdecznie. Podczas diagnostyki silnika samochodu Fiat Panda 1.1 8V (169) wyposażonego w seterownik Magneti Marelli 4AF.SM wyskoczył błąd permanentny P1325 czyli czujnik stukowy. Wiązka sprawdzona, sterownik na pinach czujnika detonacyjnego ma napięcia 1.35 i 1.65 DC do masy, a chyba powinno być 5V. Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie w sterowniku...
Sterownik silnika widzi 70C.i jest błąd czujnika temperatury.Zrobiłem tak ze odpinam czujnik nadal 70 zwieram wtyczką i tez 70C.
a gdzie ja napisałem że kasowałem błędy? check engine sam zniknął, mechanik zrobił wydruk z komputera z odczytu bez jego kasowania, stwierdził że wariuje czujnik map i jeżeli sytuacja będzie się powtarzać to będzie trzebało wymienić czujnik na nowy lub wyczyścić.
Fiar Panda 1993. Silnik 1242cc FIRE SPI IAW 6F. Lpg Landirenzo LC01. (2generacja). Przebieg 116tys. Pięknie, równiutko, wręcz aksamitnie pracuje na obu paliwach. Wszystko sprawne elektronicznie. Od jakiegoś czasu przy odpaleniu na zimno puszcza taki oto dymek. Po kilku chwilach przechodzi. Dymek jest dość śmierdzący. Na ciepło nie występuje. Ma moc....
Witam. Potrzebuję schematu zasilania ECU firmy Magnetti Marelli typu IAW 5AF.SM dla Fiata Panda 1.1 z 2004 roku. Objaw: po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC pompa paliwa startuje. Podczas kręcenia rozrusznikiem pompa nie chodzi i nie ma impulsów na cewki oraz wtryski. Impedancja obwodu pierwotnego i wtórnego cewek jest podobna. Czujnik położenia wału...
Witam mam problem z fiatem panda rok 2011r 1,2 Benzyna.(to ten nowszy silnik) Mianowicie bardzo mocno wachluje obrotami , prawie gasnie i momentalnie wbija na wysokie obroty . Nieraz jest wszystko w porządku a nie raz zaczyna wachlować nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny Wymieniłem czujnik cisnienia w kolektorze , oraz przepustnice. Podczas diagnostyki...
Próbuje naprawić Pandę od jakiegoś czasu, ale ewidentnie czegoś nie wiem o Fiatach. Auto ma nowy DPF i niestety po wielu próbach KTSem Boscha, G-Scanem2, Texą, Launchem i Autotelem nie mogę dopisać DPFu jako nowego (wypalanie filtra też nie jest możliwe). Panda ma błąd P0504 - Sygnał czujnika stopu i w ABS C1161 - czujnik stopu. Oba wracają po około...
Witam Znalazłem częściowy problem z odpalaniem mojego Golfa. Przyczyną problemów okazała się stacyjka a dokładnie kostka stacyjki. Po wymianie golf odpala o niebo lepiej, nie trzeba dodawać gazu. Jest jeszcze problem z pompą paliwa. Jak powinna działać? U mnie działa dopiero po kręceniu rozrusznikiem. To samo jak spuszczę całe paliwo z węży. Czy jest...
Czujnik położenia wału może być uszkodzony. Jego sygnał jest głównym do podania iskry i startu pompy przy odpalaniu silnika. Kiedy przekręcisz kluczyk na MAR to pompa zawsze uruchomi się na dwie sekundy i zatrzyma , dopiero przy odpalaniu sterownik dostaje sygnał z CPW i pompa zaczyna pracować cały czas jeśli silnik odpali. Czujnik można pomierzyć multimetrem...
Gdybyś chciał użyć ten moduł stag-a, to mógłbyś zaadaptować koło foniczne (60-2 zęby) z fiata cinquecento/seicento/punto/panda 1,1 lub 1,2, kwestia wytoczenia otworu środkowego i wywiercenia otworów na śruby mocujące do koła rozrządu wału korbowego, do tego trzeba by zbudować jakiś wspornik na czujnik położenia Aparat zapłonowy z silnika VW 2,0 na wtrysku...
Więc czekam na dostawę innego czujnika. Nie wiem czemu wysłali taki jaki mam teraz. Czujnik temperatury (przegrzania) silnika do 900-setki wkręcany w głowicę ma być z czarnym plastikiem, obudową, żaden inny, więc patrz co ci przyślą... Ma wyglądać tak. https://obrazki.elektroda.pl/2690028000_... https://www.autodoc.pl/meyle/15827929...
Odpinałem pojedynczo każdy kabel zapłonowy i praca silnika była jeszcze gorsza. Sprawdzę skąd dokładnie wydobywają się te stuki. Zapomniałem dodać że nie ma reakcji na odpięcie czujnika położenia wałka rozrządu. Podmiana na inny też nie pomogła.
Odpnij czujnik od ręcznego i zobacz co i jak, później wyciągnij licznik i zobacz co tam słychać.
Czujnik wałka rozrządu to tzw "czujnik fazy wtrysku" na jego podstawie sterownik wie który tłok jest w miejscu w którym należy podać paliwo. Dlatego mamy pełną sekwencję w sterowaniu wtryskiem. Ten czujnik jest na górze wałka rozrządu na lewo jak patrzysz na silnik u góry A jak się nazywa ten czujnik na obok zaznaczonego na czerwono na zdjęciu?
Pewnie można zamontować dodatkowo czujniki ultradzwiękowe. Czy zwykłe zestawy za około 25-30 zł z allegro będą odpowiednie?
czujnik temperatury panda panda czujnik temperatura panda czujnik temperatury
technics głośniki wysokotonowe synchronizować ustawić pralka połowa załadunek
Piekarniki Electrolux z przyciemnianymi szybami Schemat instalacji elektrycznej Renault 110-54