Mogę już potwierdzić. Samochód odpala jak zegareczek po zatankowaniu nowego paliwa. Widać jazda na gazie i używanie paliwa tylko do odpalania bardzo źle wpływa na jego kondycje. Wydaje mi się, że utrata jakości paliwa dodatkowo spowodowana jest ciągłą pracą pompy i mieszaniu paliwa w baku nawet podczas pracy na gazie, więc rozważę założenie przekaźnika...
Witam moze byc tez cos takiego jak zapchany katalizator wtedy woz traci moz bo niema dobrego ujscia spalin :D wlej sobie do baku benzynke ze stacji shel-a 99+ 50/50 z np 95 powinno przeczyscic silnik i katalizator a i mialem trez taki problem z przewodem masowym sprawdz czy czacem gdzies na jego dlugosci nie jest popekany lub czesciowo naderwany wtedy...
Witam, Posiadam fiata pandę 1.0 z silnikiem uno 1.0 fire rocznik 93. Ostatnio w trakcie jazdy silnik zaczął się dusić zgasł i nie chciał odpalić, po jakimś czasie odpalił i dalej już było ok. Następnego dnia rano odpalił na chwilę, a gdy zgasł już nie chciał odpalić. Na przewodzie cewki WN brak iskry. Postanowiłem pomierzyć rezystancję cewki uzwojenia...
Witam Pacjent to Fiat panda {stara typ 141a} silnik 1200 fire{ punto 60} alternator panda1000 fire{ chyba 65A taki jak w np: uno1.1}. Opisze moze problem, ktory troche uprzykrza eksploatacje auta, mianowicie dzis trzeci raz z rzedu w przeciagu 6 miesiecy uszkodzeniu{ wypaleniu} ulegla kostka stacyjki w mojej pandzie, nie da sie zapalic silnika. Po pierwszej...
Witam, zwracam się do was z takim problemem. Dzisiaj rano po uruchomieniu silnika ku mojemu zdziwieniu panda cała się trzęsła, drgała i traciła moc. Ponadto na nawet na małych obrotach pulsacyjnie "mrugała" żółta kontrolka silnika. Po otwarciu masku zauważyłem, że brakuje jednego z przewodów po prawej stronie silnika i podczas pracy wydobywają się z...
Witam, Chciałbym się podzielić moją wiedzą z poszukującymi rozwiązania problemu związanego z: a) falowaniem obrotów podczas pracy silnika na gazie w czasie postoju, b) nierównomierną pracą silnika na benzynie i gazie, c) szarpaniem silnika, d) wypadaniem zapłonów podczas odpalania zimnego silnika. W moim samochodzie Fiat Panda II rocznik 2003 (kod silnika:...
Wypadanie zapłonów Fiat Panda Mam problem z Pandą nie pali na 1,3 cylindrze po podłączeniu do kompa wywala błędy p300,p301,p303. Kable,świece,cewki wymienione iskra jest na wszystkich cylindrach wtryskiwacze podają paliwo bo wymontowałem listwę.Kompresja na tych2 cylindrach jest czy może ktoś wie co tu jest grane? Bardzo proszę o pomoc .
Użytkuję Pandę z tego samego rocznika, objawy były podobne. Winowajcą była jedna z cewek - słaba iskra na jednym z cylindrów. pozdrawiam
Witam wszystkich, Od dłuższego czasu próbowałem rozgryźć problem złego odpalania mojej pandy (1.1 + LPG r.prod.2004) na zimnym silniku. Problem zaczął się ok 5 miesięcy temu (3 miesiące po założeniu LPG) i objawiał się tym że silnik zaskakiwał po 4-8ej próbie odpalenia, chodził przez pierwsze sekundy na 2-3 cylindrach (po dodaniu gazu gasł) po czym...
Cześć. Zwracam się do Was z pytaniem o prawdopodobną przyczynę problemu z odpalaniem Fiata Panda, 1.1 54 konie, 2005 rok z LPG tartarini na mieszalniku. Sprawa wygląda tak: Auto kręci normalnie, szybko, regularnie, miarowo rozrusznikiem. Ale bez skutku. W aucie poczyniłem następujące kroki: -Nowy, porządny akumulator -Nowy czujnik położenia wałka rozrządu...
Witam, Mam taki problem z Fiatem Panda, ostatnio padł w owym aucie silnik i robiliśmy przekładkę. Z tą różnicą, że wcześniej był silnik 1.1 a wsadzony został silnik 1,2 z fiata bodajże punto. w owym silniku zostały przełożone pokrywa zaworów oraz koło wałka rozrządu(ponieważ się różniły) z lekkim przerobieniem głowicy, aby kółko nie tarło. Moim problemem...
Witam potrzebuje pomocy z fiatem pandą dzisiaj wymieniałem skrzynkę bezpieczników na nową podłączyłem i nie chce odpalić a po za tym wszystko działa.Później sprawdziłem czy jest iskra wypiąłem kabel zapłonowy z cewki i nie ma pojęcia co to może być za przyczyna czy morze przez to, że źle podpiąłem kable czy coś innego.
Oczywiście pisze o nagrzanym silniku,uszczelka pod głowica zrobiona bo test wyszedł ze jest padnięta ale dalej nic, nie wiem co jest przyczyną. Na zimnym to chwilke poszarpuje ale w czasie jazdy, pod obciążeniem, na postoju nic, tylko delikatnie słychać tak jak by w wydechu że troszkę przerywa, pompa paliwa może się wieszać? Okresowo dawać kiepski ciśnienie?...
Witam bije się już jakiś czas z Pandą Nie pali na benzynie na zimnym w ogóle. Odpala nawet przy 3 st. na gazie przy awaryjnym starcie, kaszle przez 5-10 sekund a potem się stabilizuje jak się zagrzeje parownik to można jechać i nic się nie dzieje startuje cały czas na gazie. Co było zrobione: Wymiana kosza w zbiorniku paliwa Wymiana Paliwa Sprawdzona...
Brak iskry
Z tego co rozumiem to żeby ECU przesterował prądem na pompe i świece musi dostać sygnał z czujników, dobrze rozumiem? Iskry nie mam. Tak samo jak i już wcześniej wspominałem pompa nie pracuje. Wszyskie bezpieczkini sprawdzone. Pod maską jest skrzynka bezpieczników. Jest tam przekaźnik opisany znaczkiem pompy (CHECK). Jak połączyłem ze sobą dwa styki...
To sprawdz na zgaszonym np na kraweżniku czego nie ma -paliwo,iskra.
Witam! Jeżeli masz sterownik hybrydowy(taki mały koło akumulatora) to na 90% jest on uszkodzony. Najczęstsze objawy to właśnie brak iskry na którejś z cewek. Koszt nowego sterownika ok.800PLN(patrz allegro, bodajże Radom). Programować nie trzeba, wystarczy wymienić, wykonać małą procedurę z przegazowaniami i wszystko ok. Oczywiście zalecam dokładną...
To niech jeszcze tan mechanik sprawdzi czy jest iskra na 4 cylindrze i czy jest sterownie wtryskiwacza na tym cylindrze. Jeśli iskra jest a sterowania wtrysku brak to... ECU, choć akurat ten model nie powinien tak "paść".
Witam Przechodzę to samo tylko z Citroenem ax 1,1. monowtrysk bosch. Oprócz MAP sensora i zaworu EGR których u mnie niema wymieniałem wszystko. Obroty wieszały się na gazie ok. 3200 i zauważyłem że silnik krokowy podąża za przepustnicą i tam zostaje. Nie pomagała regulacja potencjometru przepustnicy (jak masz fabrycznie nie ruszaj). Pomogło wymiana...
A iskra jest ? Może cewka WN ?
witam kolego .mam pytanie czy udało sie Tobie rozwiązać problem ?mój fiat palio II 1.2 16V dziś zrobił taki numer że przy 120 km/h nagle stracił moc ledwie dojechałem do domu max speed 40 km/h odczytałem błędy i same wypadanie zapłonów cylinder 1 3 4 i nieokreslone na wielu jednocześnie czyli jak u ciebie .zalewa mi swiece wszystkie jak je oczyszcze...
Czujnik położenia wału może być uszkodzony. Jego sygnał jest głównym do podania iskry i startu pompy przy odpalaniu silnika. Kiedy przekręcisz kluczyk na MAR to pompa zawsze uruchomi się na dwie sekundy i zatrzyma , dopiero przy odpalaniu sterownik dostaje sygnał z CPW i pompa zaczyna pracować cały czas jeśli silnik odpali. Czujnik można pomierzyć multimetrem...
Mianowicie po ubiciu scalaczka drivera cewki 2 przez sterujący przewód gazu. Jego wymianie. Zaczęło się . Samochód nie pali sterownik nie widzi obrotów. Czasami samoczynnie widzi obroty i stuka przekaźnikiem pompki i któraś cewka daje iskrę. Schemat by mnie poratował bo widze że masy silno i słabo prądowe są rozdzielone. STerowanie cewek mam na pinach...
oj ludzie ludzie...... Zakladam ze to PI 1.1 i duzy sterownik 16F ( a nie zadna przekladka z pandy 1.1 czy inna kombinacja) Byly serie bez immo fabrycznie to raz , to wiekowy samochod i mogl byc wlozony inny sterownik tez bez immo Teraz jak ten uklad MM dziala przekrecamy kluczyk i po zgasnieciu fiat CODE ma sie odezwac na pare sekund pompa paliwa ,...
A iskra na świece jest? jak zachowuje się deska rozdzielcza? Sprawdzałeś masę od akumulatora na karoserie? Iskry nie sprawdzałem jeszcze. Deska rozdzielcza-zegary na chwile się budzą, ale nic poza tym. Oświetlenie wnętrza też zniknęło. Masa od aku na karoserię była sprawdzona. Bezpieczniki sprawdzaj, te wysokoprądowe. Przecież widać, że tam zasilanie...
Przy tej typowej usterce komputera, którą zapewne podejrzewa mechanik: - nie było by problemu na LPG II gen., - iskra byłaby prawidłowa, ale odcięty byłby wtrysk, - błąd cewki jak na obrazku. U Ciebie problem raczej rzeczywiście jest z cewką, na próbę możesz zamienić cewki (oczywiście sterownie + przewody w.n.) i zobaczyć czy problem przejdzie na cylindry...
Witam, wywala mi taki błąd i silnik pracuje jak traktor, usterka jest "ruchoma" raz jest, raz jej nie ma, przepustnica dla pewności wyczyszczona, gdy silnik zaczyna drgać odłączyłem fajkę z cewki zapłonowej nie było na niej iskry na fajce 1 jak i 2, więc wymieniłem cewkę, ale to nic nie pomogło, czytałem, że może to być wina komputera, w związku z minusową...
Zamienione kable zapłonowe na świecach. Cewka nr 1 ma dawać iskrę na cylinder 1 4 cewka druga na 2 3
Witam. Mam problem z odpalaniem w aucie. Nie pracuje pompa paliwa oraz nie ma iskry. Poprzednio został wymieniony przekaźnik o numerach A727 581 i autko jakiś czas jeździło, teraz znowu nic. Od czego jest ten przekaźnik? Ma ktoś moze schemat kostki sterownika?
a co to przeszkadza, że zbiornik na pompkę? można zamiast pompki wężyk założyć i tyle, zresztą gniazdo do pompy/czujnika takie podłużne wygląda tak samo jak od Uno z wtryskiem, no ale cena straszna fakt pomysł z tacami gastronomicznymi fajny! Tiga możesz kupić już od 800-1000zł bez problemu, ja kupiłem za jakieś 300 niby uszkodzony miał być a w sumie...
Co widzisz w takim razie w mojej opinii na temat propozycji pandy dotyczącej wykorzystania izotopu promieniotwórczego, bezsensowność ? Czy raczej opinię konstruktywną, i będącą prawdą, a przestrzeganiem innych użytkowników przed głupotą ? Tryt, nisko aktywne izotopy promieniotworcze np Tor w katodach lamp czy Ameryk w czujkach sa stosowane w technice...
Witam, Miałem kiedyś klientkę z identycznym problemem, silnikiem i rocznikiem: - sonda lambda - cewka zapłonowa 1 - sygnał prędkości obrotowej silnika Winny wtedy był komputer auto oddałem do znajomego elektryka kupił komputer wgrał immo z kluczyka i auto zapaliło jak masz jakiegoś znajomego elektryka niech podłączy u siebie i niech posprawdza nie sztuką...
To jest goła Panda, nawet bez radia, więc raczej nie za bardzo ma co pobierać. Akumulator jest nieżywy przy pomiarze miernikiem widze napięcie 0V.
A z ciekawości czy ten kabelek w razie co nada się do innych samochodów? Żeby wyciągnąć z niego jak najwięcej profitu, :D Opel, Peugeot np. Ten będzie git? Jak nazwa wskazuje zrobisz nim samochody z grupy vag, Volkswagen, Audi, Skoda i pewnie Seat. Jeśli nie masz w aucie SC poduszki, ABS i innych systemów to wystarczy interfejs bez przełącznika pinów...
chodzi o te dolne koło pasowe? ono jest takie zębate musze go dokładnie obejrzeć. kiedyś w maluchu mi jeden ząbek z niego odpadł i tez iskry nie było. a na tym kole dużo jest tych ząbków? a można jakoś sprawdzić ten czujnik? np miernikem?
OK, czyli rozumiem ze tam jest cewka, z ktorej sygnal jest obrabiany przez modul. Czyli opisu w stylu: -(polozenia-walu) sa bledne. Po odkreceniu modulu zobaczylem ze jest on zalany, wiec chyba sie tam nie dobiore. Jeszcze gwoli wyjasnienia. Nie jest to moj samochod i mozliwosc zajrzenia do niego mialem od poniedzialku. Schematy ktore udalo mi sie wczesniej...
Świece iskra a przewody Janmor i wszystko działa
Alternator do sc900 - 55A Pasuje do następujących modeli FIAT : CINQUECENTO 0,9dm3, 29kW, 1991.07 do 1998.01 CINQUECENTO 0,9dm3, 30kW, 1991.07 do 1993.12 PANDA 0,9dm3, 29kW 1992.04 do 1996.12 SEICENTO 0,9dm3, 29kW, od 1998.01 Zamienniki: BOSCH 0986039501 BOSCH 3950 FIAT/MARELLI 46231650 FIAT/MARELLI 46472225 FIAT/MARELLI 63320094 FIAT/MARELLI 63320097...
Witam! Jak w temacie. Fiat Punto 60 Selecta rocznik 1996 silnik 1242cc na monowtrysku IAW Weber Marelli 6F.SN ale z immo. Przebieg 65tys. km autentyczny. 2 miesiące temu przeszedł mały remont. Wymiana UPG, nowy rozrząd, świece, kable itp itd.. Nie pierwszy raz to robię więc raczej nie skiepściłem. Wszystko wg fabrycznej serwisówki i przy użyciu oryginalnych...
...i mają też felerne sterowniki (ale chyba po 2004 czy 5 zastąpione nowymi). Przy usterce sterownika lub cewki zawsze nie działają 2 cylindry (sterownik zapamiętuje usterkę cewki i odcina wtrysk na cylindrach "obsługiwanych" przez tę cewkę - iskra jest). Problemem może być też czujnik położenia wału i uszczelka pod głowicą, warto pojechać na diagnostykę...