Panda 2005r sterownik silnika IAW4AF
czy sterowniki o innej numeracji 5af.XX różnią się pinami Ważne jest oznaczenie HW xxx . Musi być to samo co w Twoim sterowniku. Wtedy sterownik nie różni się wewnętrznymi podzespołami. Numeracja .XX jest możliwa do zmiany przy programowaniu. czy kupując taki sterownik czysty, wylogowany samochód będzie działał poprawnie czy wogóle nie ruszy? Jeżeli...
Jakby był wpięty to sugeruję na próbę odpiąć (oczywiście instalacja LPG przestanie się przełączać na LPG). Oczywiście maiłem na myśli sterownik/przełącznik LPG, nie sterownik silnika.
non e vero italiano witam, mam podobny problem, przy skręcaniu światła przygasają na ułamek sekundy, wskazówka poziomu paliwa opada, zapala się kontrolka abs, hamulca ręcznego i ta z kłódką. Bardzo proszę o pomoc bo już 3 elektryków rozłożyło ręcę. pozdrawiam
W spoczynku, na obu pinach silnika jest wystawiona przez sterownik "masa".
Tartatini TEC99 były montowane przez dealerów przed wprowadzeniem sterowników EOBD, w pierwszych Pandach i Punto II - to było totalne nieporozumienie! Nie przerabiaj silnika z pełnym wtryskiem na zasilanie gaźnikowe (bo mikser podciśnieniowy to właśnie gaźnik). Załóż sekwencję - STAG-300 albo Zenit'a.
Nie będę dyskutował bo nie pamiętam z którego roku miałem do roboty Pandę w której spadł pasek ale obstawiał bym, ze to te same silniki z innymi sterownikami
Jak mogłeś zamienić sterowniki skoro mają zupełnie różne wtyki?!? Przecież ich mechanicznie nie da się podmienić, jeden ma duże pojedyncze złącze, a drugi ma dwa mniejsze złącza. http://obrazki.elektroda.pl/2591207100_1... IAW-16F to archaiczny sterownik EURO-2 stosowany w Cinquecento, wczesnych modelach Seicento i starej Pandzie z silnikami...
jaki masz tam sterownik 4af czy 5af ? Często w nich padały zasilania cewkami robię to nagminnie ale czasami także błąd wtrysku.
Jak golas to na canie "wisi" sterownik silnika,licznik i jak się nie mylę centralna elektryka-może to jest siewca złego?
To czujnik ciśnienia oleju w silniku. Idź też tym tropem. Trochę to dziwne ale ma połączenie ze sterownikiem silnika
Po wykasowaniu błędu się nic nie mogło stać, to raczej tylko zbieg okoliczności. Trzeba masę sprawdzić. Testerem odczytać błędy i czy można się połączyć z ABS oraz sterownikiem silnika.
Panda 1.1. to tylko MPI. Powinna być instalacja sekwencyjna gazu ale zakładają II generacji na krokowym . Sterowniki silnika są awaryjne z tego co mi wiadomo mają układ kontroli cewki zapłonowej i jeśli wykryją anomalię (chociaż wszystko jest ok) odcinają wtrysk benzyny by zabezpieczyć katalizator . Dlatego zadałem pytanie czy instalacja II generacji...
Ja w swojej pandzie 1.1 2003 odłączyłem przewód z pochłaniacza oparów paliwa ( w tylnym prawym nadkolu) i problem zniknął a też to miałem , ciśnienie paliwa ponad 3 bary , paliwa też dotankowywałem bo poczytałem o poziomie powyżej pół baku i nic , dopiero ten przewód i na zimno paliła po pierwszym razie. Co dziwne nie działało to jak odpinałem wtyczkę...
Witaj W dobrą stronę idziesz. To nie są wcale regulatory napięcia tylko drivery cewek. Nie robiłem jeszcze tego w superkropku ale w pandach nagminnie właśnie one padają. Musisz ustalić który driver odpowiada za tą konkretną cewkę. Albo po schemacie dojdziesz do którego pinu złącza jest podlaczona albo na odpiętym akumulatorze podepnij komputer do auta...
Licznik pandy informację o prędkości pojazdu posiada z czujnika umieszczonego na szkrzyni biegów za pośrednictwem sterownika silnika na lini CAN (wersja bez ABS).
Przeczytaj mój temat, miałem identyczny problem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Podpowiem żebyś nie musiał brnąć przez cały wątek, rozwiązanie znajduje się tu: "W końcu umówiłem się ze znajomym specem od diagnostyki komputerowej aby on spróbował wykasować adaptację dawki benzyny. Po zorientowaniu się w sytuacji, podpięciu...
U mnie niestety też sterownik był uszkodzony.
Można naprawić i można kupić używany ale trzeba wiedzieć co zrobić żeby na nowym sterowniku auto odpaliło.Zrób najpierw diagnostykę ale wydaje mi się że tak jak kolega wyżej pisał uwalony sterownik.
Ciśnienie paliwa trochę niskie jak na MPI - powinno być o ie pamiętam ok 3.5 . Zawory były regulowane? W tym silniku luz reguluje się płytkami. Jaki masz sterownik silnika? Jeśli małą hybrydę IAW5AF to znane są jej przypadłości usterkowe ale jeśli masz LPG to jeśli jest w niej uszkodzony obwód sterujący wtryskiem to na gazie powinien pojechać. Skłaniam...
uszkodzony sterownik silnika, do naprawy, pozdrawiam
Kontrolki ciśnienia oleju i ładowania nie są powiązane ze sterownikiem silnika, jak nie działają to trzeba zacząć od sprawdzenia czemu zestaw wskaźników nie działa prawidłowo Gdyby się okazało, ze faktycznie sterownik silnika jest uszkodzony, to w Tychach jest firma Ko-Car, która się w nich specjalizuje
saly dzięki za zainteresowanie:) Jak coś ogarnę w tym temacie to napiszę, czy udało mi się odpalić. Poszukam czegoś od gołej pandy i zobaczymy :)
Odłącz na próbę sterownik silnika i wtedy próbuj się połączyć z którymś ze sterowników w samochodzie
Witam Okazało się że koło foniczne było uszkodzone. I niepoprawnie sterownik czytał obroty
Wymień sterownik. Zrób inny na virgin lub off
"Poprawne " wskazania sondy na gazie biorą się z emulatora. Właściwa procedura naprawcza w twoim przypadku powinna wyglądać następująco:Reset wartości wyuczonych sterownika silnika. Sprawdzenie ciśnienia benzyny na szynie paliwowej , sprawdzenie sprawności wtryskiwaczy (mogą być zapieczone) sprawdzenie sprawności 1 sondy (bank 1 sensor 1 ) przy użyciu...
Gdybym chciał podłączyć bez can to można by podpiąć to co jest, a chcę odtworzyć całą instalację tak jak była i wymieniam przewody po kolei. Nie da rady. Bo sterownik seicento nie ma can. Więc albo podłaczasz silnik seika na osprzęcie seika z ecu seika. I podłaczasz + stały ,+ po stacyjce, mase i silnik pali o ile zrobisz immo off ! Albo zakup sterownika...
Może spróbuj po kodzie sterownika silnika?Jeśli masz dostęp do tych części przy silniku. Zapewne różniły się od siebie i oczywiście jeżeli jest oryginalny. Co do np kolektora ssącego to jest taki sam.
TPS pomierz miernikiem, to zwykły potencjometr. Sądzę, że w wersji do automatu ma dwa niezależne obwody - jeden do sterownika silnika, drugi do skrzyni.
Musisz mieć sterownik do modelu 1.2.inne wyprowadzenia ze sterownika mimo że koski pasują .
Często się sterownik silnika lubi w takim fiaciku posypać miałem już pare przypadków
Odpalałem auto co najmiej 3 razy od tamtego czasu i żaden błąd nie wrócił. Dzisiaj zamontuję nowe przewody ze świecami i spróbuję sprawdzić sygnał na wtryskiwacze, nie mam oscyloskopu więc użyję kontrolki diodowej. Nie wiem czy ma to jakiś wpływ ale auto jest zagazowane, czy instalcja gazowa może zakłucać prwidłowe działanie sterownika silnika?
Witam najpierw zmierz ładowanie i sprawdż łożyska w wentylatorze często ulegają przytarciu a co za tym idzie zwiększa się obciążenie alternatora, a co za tym idzie powstają chwilowe spadki napięcia na podzespołach typu sterownik silnika itp.
W puncie/pandzie chyba jest dodatkowy czujnik w silniku który informuję sterownik o obrocie silniczka.
Przeczyścić styki i sprawdzić wiązkę od sondy do sterownika i czy sonda ma masę. Sprawdzić napięcie sondy na czarnym przewodzie na pracującym silniku .
Właśnie... Podkładany był sterownik "nie skażony gazem" i to samo. Swoją drogą jaki powinien być czas wtrysku dla rozruchu zimnego silnika?
Witam, a próbował Pan instalować silniki bldc? Teraz praktycznie ceny zarówno tych silników i sterowników są zbliżone do szczotkowych. A korzyści są znaczne. Problem tylko z dostępnością tych silników.
Czy silnik 1.1 w pandzie mk 2 dobrze znosi gaz? Gdzieś czytałem o pękających głowicach. Mam sterownik Stag 200, wiem ze konstrukcja leniwa, ale czy warto dokładać do nowszego? Co na tym zyskam co stracę?
Dzień dobry. Przepraszam że tak późno. Ale miałem problemy z telefonem i logowaniem. Tak, wymieniłem cały mechanizm. Okazało się że silnik padł ( ktoś zamontował zamiennik ). Przez co sterownik świrował. Wszystko dobrze. Wszystko działa. Dziękuję.
Czy to jest ten silnik z ecu na przepustnicy? Nie tak miały punto i inne fiaty , Panda ma przy akumulatorze i to dwie wersje sterowników mały iaw 59f i duży iaw 4f ja mam pandę z tym małym sterownikiem zagazowaną i pali około 7 gazu. Benzyny na start wiadomo zimą więcej bo elektronika nie pozwoli na przełączenie zimnego silnika na gaz ale i tak ustawiłem...
Witam , czy alternator z Fiata panda będzie pasował do Astry H? Silnik niby jest ten sam ale kto wie co inżyniery nowego wprowadzili. Teoretycznie pasują, jednak w zależności od sterownika silnika i roku potrafiły być różne. Najlepiej sprawdź jakiej firmy masz założony, ilu pionową kostkę, oraz ile ma amper.
To autko pali tyle co nic, ma mały i wysilony silnik do tego ze sporym przebiegiem, osobiście nie zakładałbym do niego LPG, prędzej myślałbym na zakupem Pandy z Multijetem... Ale jak sobie chcesz - kompletując instalację na krajowym sterowniku (LPGtech, STAG, Zenit) i w miarę przyzwoitym reduktorze i wtryskach powinieneś się zmieścić w 2500zł. Nie szukaj...
wymieniałem skrzynke bezpieczników Poprzez taką wymianę rozsynchronizowałeś immobilizer. Transponder immobilizera w kluczyku, sterownik silnika, "skrzynka bezpieczników" , ... są ściśle "powiązane" ze sobą i nie można ich pojedyńczo wymieniać na używki z innych samochodów. Należy wymienić cały komplet z innego samochodu: https://obrazki.elektroda.pl/7203026600_...
Dalem nowa mase miedzy akumulator a nadwozie i to nie przynioslo porzadanego efektu koncowego Dodano po 1 Wydaje mi sie ze moze byc cos z body computerem , Pandy wlasnie maja taki sterownik na wyposazeniu. Mial ktos z tym do czynienia?
Odłącz na min. 5 minut akumulator (jak masz czym, naładuj go) i powinno się "naprawić". Na przyszłość nie zostawiaj na tak długo samochodu z włączonym zapłonem. Jeśli się nie naprawi to masz problem z przekaźnikiem zasilania sterownika silnika.
Jeżeli pytasz o wykonanie płyty PCB to nie różnią się miedzy sobą niczym maja tylko wgrany inny program.Niestety trafienie tych sterowników po tylu latach w dobrym stanie graniczy już z cudem.Jedynie zastosowanie sterowników z Punto lub Pandy 1.2 IAW5NF.XX HW104 jest jeszcze sensowne z powodu ich montażu w tych samochodach orginalnie o bok akumulatora...
Witam, mam problem może ktoś doradzi. Samochód - Fiat Panda 1.4L 100HP 2007r Swap na 1.4tjet, odpalone na wiązce silnikowej oryginalnej (1.4L 100HP), sterownik oryginalny (1.4L 100HP) - komunikacja 100%, wszystko działa prawidłowo, zegary, prędkościomierz, obrotomierz, temperatura płynu chłodzącego, abs itd. Po zmianie na wiązkę silnikową 1.4tjet i...
https://obrazki.elektroda.pl/6889073600_... Wycieraczka 15 Zapłon włączony - 15 15A Bezpiecznik 15 A 30 Napięcie akumulatora - 30 30A Bezpiecznik 30 A 31 Masa - 31 50 Sygnał startu - 50 5A Bezpiecznik 5 A 70A Bezpiecznik maksymalny 70 A A20 Sterownik elektroniki nadwozia bg Beżowy bl niebieski br brązowy G10 Połączenie masy na pokrywie...
Poszukuję schematu pinów od sterownika Pandy II 1.2 60km, od seicento MPI posiadam. Seicento 1.1 MPI 2003 ma zmieniony silnik na 1.2 8v z Pandy o oznaczeniu 188A4000. Chciałem zmienić sterownik na ten od 1.2, bo na tym od 1.1 nieprawidłowo pracuje. Sterownik 1.1 ma oznaczenie IAW 4AF.M9, a od Pandy IAW 4AF.S2 lub IAW 4AF.SP
To urządzenie nie nadaje się do Twojego samochodu, współpracuje jedynie ze sterownikiem IAW-16F, czyli Cinquecento, Seicento, Panda, Punto z wtryskiem SPI i silnikami 1.1 i 1.2 8V.
można go zaślepić ale to na nie wiele się zda bo sterownik silnika i tak po jakimś czasie znajdzie błąd najlepiej dobrze go wyczyścić i sprawdzić czy się nie zacina
co się dzieje po stronie alarmu, a co po stronie sterownika w momencie otwarcia zamka i jego zamknięcia Sterownik zamka "czeka" na impulsy masy z mikroswitchy w siłowniku lub z centralki alarmu na biały lub brązowy przewód (zamknij lub otwórz) . W odpowiedzi na to wysterowanie daje impuls napięcia o odpowiedniej polaryzacji (+/- lub -/+) na niebieskim...
IMMO się samo zaprogramuje jeśli sterownik będzie w "Virgin State" ;) oczywiście pod warunkiem, że centralka CODE jest sprawna i "widzi" transponder w kluczyku. Sterowniki FASE 2 z tego co wiem to już wszystkie miały IMMO. Jeśli chodzi o samo uruchomienie to serownik może być z "czegokolwiek" z IAW-16F lub 8F - nawet z Punta czy Pandy (starej rzecz...
Witam, nie mogę uruchomić silnika. fiat panda 1.1mpi 2004r sterownik IAW4AF. Gdy przekręcam kluczyk na zapłon, załącza sie przekaźnik głowny który zasila pompę paliwa. po około 5 sekundach pompa gaśnie tzn przekaźnik rozłacza. Gdy przekręcam kluczyk dalej na rozrusznik i silnik kreci to przekaźnik ponownie się już nie włącza, nie pracuje pompa itp....
Przede wszystkim sprawdzaj zawsze z obciążeniem. Czyli podłączaj do przewodów silnika np. żarówkę 21W - 55W. Zasada sterowania silniczkiem jest prosta. Na obu przewodach jest masa. W czasie sterowania silniczka przez centralkę sterownika, centralka odłącza masę od jednego z przewodów i podaje w stronę silnika +12V.
:arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... :arrow: http://autokacik.pl/files/279013450-IAW5... IAW 59F (bo 5AF to mi się wydaje był w Punto z silnikiem 1.2 8V) często padały i niektórzy zastępowali je IAW 4AF (konieczna była wymiana wiązki) z Pandy, choć pod koniec produkcji były chyba montowane seryjnie w 600ce.
Jeśli to sterownik wykonany w klasycznej technologii (płytka drukowana i elementy) to nie ma najmniejszych problemów z naprawą (przeważnie zimne luty lub rezystor 0,1Ω)
Witam Mam problem z Piatem Pandą. 1.1 MPI silnik 187A1 2007 rok. LPG sekwencja KME NEVO pro. Silnik pracuje nierówno, czasem gaśnie na wolnych obrotach, faluje itp. Zarówno na gazie jak i benzynie. Sprawdzałem wszystko. Zbierałem logi z multiecuscana. Sondy pracują "normalnie". Czujniki wszystkie ok. Nie widać żadnych anomalii. Nie ma błędów w sterowniku...
Panda 1.1 z sterownikiem IAW5AF.SM nie odpala, brak z nim komunikacji, zasilania są ok, masy też. na desce nie zapala się check po włączeniu.zapłonu a chyba powinien ?(jak się mylę poprawcie). Przy kręceniu nie nie ma wysterowania na przekaźnik pompy. Czy ktoś mimo wszystko podeśle jeszcze dokładnie do tego sterownika schemat, wydaje mi się ze autodata...
Witam mam wielki problem przy rozbieraniu sterownika silnika w pandzie 1.1 odlecialy aluminiowe nóżki od hybrydy poszukuje zdjecia rozebranego sterownika fiat panda 1.1 IAW 5AF
Witam, Fiat Panda Data produkcji: 15/4/2005 Kod silnika: 1,3 JTD 51KW samochód nie odpala. Bezpieczniki są ok. Pompka paliwa w baku pracuje po przekręceniu kluczyka. Błędów na komputerze brak. Obroty wału sterownik widzi, ciśnienia na listwie widzi. Akumulator naładowany kreci żwawo rozrusznikiem. Samochód odpala tylko i wyłącznie po podaniu plaka jak...
No to super, że się wyjaśniło. Zazwyczaj właśnie tak bywa, że wszelkie dławnia pochodzą z układu zapłonowego. Nieszczelności w dolocie raczej powodują niestabilność w obrotach w szczególności biegu jałowego. Także wymień cewki i zobacz co się będzie działo. Miałem również podobne objawy cewek u siebie w Lagunie. Po prostu przez złe spalanie mieszanki,...
Cóż Ci można poradzić - nic sam nie sprawdziłeś. Zdalne porady trzeba oprzeć o jakieś dane. Sterownik silnika w tym aucie rejestruje dość sporo parametrów i wypadało by je zarejestrować w czasie występowania usterki w celu późniejszej analizy.
Też tak myślałem. Monowtrysk Bosha, jak mam sprawdzić kluczowanie wtrysku? Z tego co czytałem załączane jest masą, czy jak podam masę na pin sterownika to wtrysk powinien zacząć rozpylać? Ewentualnie może podpiąć zamiast wtrysku żarówkę i zobaczyć czy pulsuje?
Niestety jest to praktycznie rzecz ujmując niemożliwe. W Pandzie manetka wycieraczek nie steruje bezpośrednio silnikiem tak jak ma to miejsce w Lublinie. Domyślam się, że sterownik, który posiadasz jest taki sam jak w Polonezie Caro, czyli przerwy pomiędzy kolejnymi ruchami ramion wycieraczek regulowane są "kliknięciami" dźwigni spryskiwacza?
Tu nie chodzi o plastikowy kolektor ale o wysilony silnik 16V i sterownik EOBD - więc oczywiście w grę wchodzi tylko IV generacja i wyższe ale w Pandzie jest tak samo, mimo, że tam jest 1.2 8V. Zresztą generalnie o instalacjach mieszalnikowych (czyli de facto gaźnikowych) należałoby już zapomnieć.
witam .w tym przypadku to tylko wysuszyc trzeba .cos tam zalales woda . radze nie kombinowac bo mozna uszkodzic sterownik lub emulatory (powinny byc dwa 1-wtryski. 2-od OBD)suszyc suszyc suszyc ;)
Pandę mam od 18 lat. Od samego początku kontrolka kierownicy zapalała mi się kilka do kilkunastu razy w roku z reguły bez utraty wspomagania. Tak na 100 włączeń kontrolki kierownicy ok. 2 razy traciłem wspomaganie. Wygaszenie kontrolki tak jak piszesz - wyłączenie silnika odczekanie około 6-7 sekund do momentu charakterystycznego "kliku" (chyba przekaźnika...
Sterownik Stag Qbox, reduktor AC RO2 od montażu przejechane 70 tyś km. Dziś zakręciłem zawór w zbiorniku i jeździłem na Pb. Zobaczę co będzie jutro.
skoro nie można nic regulować na wtrysku sekwencyjnym bo to nic nie daje . to po co w ogóle są te kropki zbieranie map , podnoszenie mnożniika opuszczanie ,korekty itp? Mapy są po to, żeby zgrać charakterystykę wtryskiwaczy gazowych z wtryskiwaczami benzynowymi, tak żeby ECU "nie widziało" różnicy i nie musiało wprowadzać korekt do swoich map podczas...
To Panda II ? Każda ma Fiata Code. Jeśli chcesz sam założyć to nie odcinaj całego zasilania plusa . Są urządzenia które wymagają stałego podtrzymania pamięci. Najprościej zablokować zasilanie pompy paliwa. Ten obwód nie jest chyba monitorowany przez sterownik silnika. Odcięcie zapłonu lub wtrysku spowoduje prawdopodobnie checka na pulpicie jeśli przed...
Przewody i świece założyłem nowe , objawy są takie,że czasami po odpaleniu silnik pracuje na 3 cylindry,po chwili objawy ustają,czasami podczas jazdy kontrolka silnika zamigocze... Co w tym sterowniku ulega uszkodzeniu ? Elektronika,czy to może być problem dobrego styku na złączach ?
Witam, Chciałbym się podzielić moją wiedzą z poszukującymi rozwiązania problemu związanego z: a) falowaniem obrotów podczas pracy silnika na gazie w czasie postoju, b) nierównomierną pracą silnika na benzynie i gazie, c) szarpaniem silnika, d) wypadaniem zapłonów podczas odpalania zimnego silnika. W moim samochodzie Fiat Panda II rocznik 2003 (kod silnika:...
Powiem szczerze , że nie spotkałem się z koniecznością przyuczenia wolnych obrotów w silniku z tym sterownikiem. Gdy przepustnica czysta to zazwyczaj wszystko ok. Pamiętasz może jak wyszły ci HC ile ppm? A tak na marginesie autko ma LPG?
Witam, Jak w temacie posiadam problem z instalacją gazową w Fiacie Panda > Tartarini TEC99. Zaczęło się od pojawiania ikonki check engine co jakiś czas, która sama znikała oraz na braku mocy podczas jazdy na gazie. Brak mocy miał miejsce w momencie kiedy zbyt gwałtownie nacisnęło się pedał gazu. Wtedy auto się przytykało. Zauważyłem też przygasanie...
Witam. Panowie proszę was o pomoc. Buduję swapa, do którego będę wkładał na dniach silnik z fiata Pandy 1,1 MPI 2004 rok ze sterownikiem IAW 4AF. Mam sterownik, wiązkę i prawie wszystkie inne fanty. Problem polega na tym, że nie mam centralki immo, stacyjki ani kluczyka, a na sterowniku na pewno jest immo. Szukam kogoś kto by za rozsądne pieniądze mi...
Interfejs masz w moim podpisie, ale IMMO nim nie zdejmiesz, co najwyżej zobaczysz czy jest. Wcale nie jest powiedziane, że jak FASE-2 to bez IMMO (FIAT-CODE), "ECOL" były na 100% bez IMMO. IMMO zdejmiesz "kabelkiem na MAXie" ale musisz otwierać sterownik. Po włączeniu zapłonu gaśnie CODE i CHECK? Po wciśnięciu i zwolnieniu pedału gazu nie zaczyna migać...
Witam, pacjent to Fiat Panda 1.3 JTD 2008 rok. Nagle stało się tak, że po odpaleniu cały czas żarzą się żarówki w kierunkowskazach, a po naciśnięciu hamulca auto po prostu gaśnie. Gdy włączy się kierunkowskaz, to auto podczas świecenia wyraźnie zaczyna się dusić i wraca do normy, gdy kierunek gaśnie (i tak cyklicznie w kółko). Po włączeniu zapłonu bez...
Witam. Samochód jak w tytule, po kapitalce silnika. Rozrusznik - wymienione wszystkie elementy (poza stojanem i częścią mechaniczną) kręci jak szalony.Elektronika ECU nie rejestruje żadnych błędów, natomiast silnik nie zawsze odpala. Częściej nie odpala jak jest ciepły, ale i na zimnym ma kaprysy. Zmierzyłem oscyloskopem przebiegi na zaworze regulującym...
Po czasie ale.. więc pomierzyłem wszystko co się dało podmieniałem nawet sterownik, całe myślenie komplikował ten remont silnika, w końcu zdecydowałem się po rozmowach z kolegami na opcję Osmastera, "przycisnąłem" mechanika od Pandy o konkrety jak ona w końcu zgasła i po co ten remont i wyszło że problemy zaczęły się w trasie po wjechaniu w kałużę (myślałem...
Witam, mam kłopot z Fiatem Pandą z silnikiem 1.3 JTD r. prod. 2008. Sterownik o oznaczeniu 6JF. Objaw jest taki, że w losowych momentach przestaje pracować na jednym lub dwóch cylindrach, czasami rozruch jest w ogóle niemożliwy. Przykładowo samochód jest uruchamiany i pracuje prawidłowo. Czasami po 5 minutach czasami po 20 minutach przestaje pracować...
Witam, mam problem z kontrolka silnika, wczoraj zauważyłem ze wtyczka od lpg (dokładnie puszka z napisem OBDII,) jest poluzowana i spadła z niej gumowa osłona. Wiec chciałem ja poprawić, odpiąłem ja i założyłem z powrotem, dodatkowo od pozostałych puszek: czyli Emulator sondy, oraz sterownik tec 99 odpiąłem wtyczki aby zobaczyć czy tak samo się nie...
witam! pomagalem ostatnio kumplowi zalozyc alarm z domykaniem szyb. wszystko poszlo ok oprocz domykania szyb :/ mianowicie na silnikach nie zalozyli zabezpieczen gdyz za sterowanie i odlaczenie w odpowiednim czasie zasilania z silnikow odpowiedni jest fabryczny sterownik. i tu jest problem gdyz alarm steruje szybami tak jak trzeba, ale trzyma zasilanie...
Witam, miałem problem z zaśniedziałym gniazdem bezpiecznika i najprawdopodobniej na sterowniku mam błąd zasilania. Fizycznie problem usunąłem poprzez montaż wodoodpornej podstawki bezpiecznika, ale błędu z centralki nie usuwałem. Moje pytanie brzmi - czy jest możliwe, że błąd w centralce spowodowany zbyt niskim napięciem zasilania odcina mi teraz dopływ...
1.1 z 2004 to już pełna sekwencja, więc nie ma takich wymogów co do szybkości wtryskiwaczy LPG jak w full-group. Każdy producent ma swoje rozszerzenia protokołu diagnostycznego, tylko "ekologiczna" baza jest ta sama. Nie jestem entuzjastą centralek LPG wpinanych w OBD, poza tym muszą obsługiwać sterownik silnika, by była z tego jakaś korzyść, w standardzie...
Mi sie udało w koncu odpalic to 16V z Punta na sucho w garazu...chcialem miec pewnosc zanim zaczne go przekładac...u mnie ma wylądować w Pandzie MK1.... http://www.youtube.com/watch?v=VdbA4_rYZ... http://www.youtube.com/user/jangcy80#p/u...
Kaganiec a zdławiony silnik przez przyblokowaną przepustnicę to dwie/różne rzeczy, kaganiec nie ogranicza dynamiki auta(tylko prędkość max) i możesz nadal bezpiecznie wyprzedzać. Spróbuj to samo zrobić autem z otwarciem przepustnicy ograniczonym np. do połowy. Przestań, bo mam ochotę dosadnie napisać co sądzę o takim bredzeniu. Inaczej jeżdżący "maluchami"...
a tak wogóle to co odcina te immo w sterowniku? po czym poznać ze to ono nie pozwala na uruchomienie silnika? Blokuje wtryski, cewkę zapłonową, przekaźnik głowny czy jeszcze coś innego?
A ja mam pytanie odnośnie tej instalacji, a mianowicie wszytsko jest OK po wymianie komputera na nowy, ale nawet na zimnym silniku przełącza się na LPG. Na starym kompie (póki działał) wszystko było OK. Na pewno w sterowniku jest ustawiona bardzo niska temp. przełączania na LPG. Interfejs mam, ale niestety nie da się go podłączyć (może padnięty interfejs)....
Nie ma tu nic nielogicznego, po prostu źle zestrojona instalacja LPG rozjeżdża Ci adaptacje sterownika wtrysku benzyny - ewidentnie korekty na gazie są za małe lub za małe jest ciśnienie, w każdym razie mieszanka jest za uboga i ECU koryguje czasy wtrysku, co podczas pracy na benzynie owocuje zalewaniem silnika.
Witam Fiat Panda 1.1 MPI 2005r (bezkolizyjny) z fabryczną instalacją LPG po generalnym remoncie silnika. Auto jeździ na razie na samej benzynie z racji przebytego remontu. Auto mojej żony tak na marginesie. Na benzynie od bardzo dawna wywalał błędy grzałek obydwu sond Lambda. Po remoncie silnika postanowiłem się tym zająć. Na gazie z racji zainstalowanego...
Próbuje naprawić Pandę od jakiegoś czasu, ale ewidentnie czegoś nie wiem o Fiatach. Auto ma nowy DPF i niestety po wielu próbach KTSem Boscha, G-Scanem2, Texą, Launchem i Autotelem nie mogę dopisać DPFu jako nowego (wypalanie filtra też nie jest możliwe). Panda ma błąd P0504 - Sygnał czujnika stopu i w ABS C1161 - czujnik stopu. Oba wracają po około...
Witam !!! Jezeli fachowcy w Fiacie nie moga sie polaczyc to powinni sprawdzic zasilanie. Jezeli sterownik silnika nie ma zasilania to nie swieci sie lampka CHECK i co za tym idzie immo (body) nie moze sie "porozumiec" z tymze sterownikiem co do wylaczenia immo. Najlepiej sprawdzic wszelkie bezpieczniki w fiatach z tego co kojarze immo sie nie rozprogramowywaly....
Witam, autko fiat panda 1.2 benzyna. Problem następujący: Brak pracy przednich wycieraczek oraz spryskiwacza przedniej szyby. Tylna wycieraczka szoruje szybę, działa trip. Manetka z funkcją Trip. Na dole w BSI słynna szara wtyczka bez objawów nadpalenia, jeden pin zagiety- już wyprostowany. Bezpieczniki sprawdzone w kabinie oraz w komorze silnika. Ramiona...
Brak adaptacji koła fonicznego byłby sygnalizowany migającą kontrolką usterki układu sterowania silnika, jeśli tak nie jest procedura nic nie da. Żadnych innych procedur adaptacyjnych producent nie przewidział. W starszych sterownikach z gazem na lince była adaptacja zakresu ruchu przepustnicy ale wystarczyło na włączonym zapłonie wcisnąć do oporu i...
Można, ale odbije się to na trwałości parownika i spowoduje problemy z adaptacjami sterownika wtrysku benzyny... przy silniku 1.8/2.0 to wiosną/jesienią to tak z 1km/5min na benzynie musisz przejechać, zimą na takich odcinkach to będziesz jeździł praktycznie na samej benzynie. Na takie dystanse to kup sobie Pandę z silnikiem 1.1... a nie krążownik pokroju...
Sonda wymieniona na sprawną używkę, adaptacja skasowana, niech się uczy z nowej sondy, checkengine skasowane. Praca silnika bardzo ładna, bez porównania z poprzednią. Dzisiaj bez sondy zdarzało się kilkukrotnie, że po wysprzęgleniu i zdjęciu nogi z gazu silnik zgasł natychmiast. Ciekawe czy jutro z nową sondą ten objaw zniknie. To problem z nierówną...
Panowie, problem wygląda tak: samochód jeździ, przód, tył bez problemów, w trybie auto, jak ma kaprys to wrzuci 2, przeważnie można go "piłować" na 1 do odcięcia. Manualnie biegi można zmieniać bez problemu. W sterowniku skrzyni brak błędów, w silniku również, natomiast w ABS jest C1250, który można skasować, ale powraca. CDIF/3 interpretuje ten błąd...
Taka przeróbka (na I generację) jest niedopuszczalna i może doprowadzić do awarii katalizatora jak i silnika, bez tego elementu sterownik nie ma żadnej kontroli nad składem mieszanki. W trybie natychmiastowym doprowadź instalację do porządku (na Twoim miejscu przerobiłbym ją na wtrysk, czyli IV generację). W zasadzie prawidłowym jest zachowanie sterownika,...
panda sterownik panda silnik silnik panda
napełniania syfony aparat zacina telefon kabel mercedesa
zmywarka whirlpool bandit power
Instalacja elektryczna pompki paliwa Audi Q3 2012 Programowanie Motorola CP040 bez kabla - czy to możliwe?