No i się skończył silnik. Typowy objaw uszkodzenia panewek.
Łożyska główne pierwszy stopień:50Nm drugi stopień 60° + 15° Łożyska korbowe pierwszy stopień:35Nm drugi stopień 45° + 15°
Paski do pomiaru luzu w panewkach (plastigage) [0,025-0,076mm kupisz np. w Intercarsie koszt około 13 zł . Luzy da się pomierzyć bez wyciągania wału. Panewek nie będzie słychać.
1155038
Zajrzyj do panewek.
Zalecane momenty dokręcania, Y 17 DTL, Y 17 DT Pokrywy łożysk korbowodów do korbowodów 24 Nm + 100° + 15° 1) Głowica cylindrów do bloku cylindrów 39,2 Nm + 60° + 13° + 60°+ 13° 1) Pokrywa łożyska głównego wału korbowego do kadłuba silnika 88,2Nm 1 ) Użyć nowych nakrętek wzgl. śrub mocujących Dane tis..
W takim starym aucie świecenie kontrolki oleju(szczególnie na ciepłym silniku) to wynik zużytych panewek i braku ciśnienia oleju.
witam. jak dokrecić nominalne panewki korbowodowe na starych śrubach opel omega b 2,5 v6
Najważniejsze to sprawdzić ciśnienie oleju.To już dużo powie.Tak jak powiedział kolega helmud7543 może to być problem z uszczelnieniem pompy.Jedno jest pewne,brak prawidłowego smarowania nawet przez parę sekund prędzej czy później prowadzi do uszkodzenia panewek!!
Ściągnij górną osłonę wałków i masz wszystko jak na dłoni łańcuch sprawdzisz, dalej odkręć parę panewek pojedynczo i zobaczysz jak wyglądają wałki.
Witam ponownie, Niestety problem powrócił po przejechaniu ponad 300 km. Stukanie jest cichsze i rzadsze, ale pojawiło się ponownie. Tak to brzmi: https://filmy.elektroda.pl/10_1585486212... Stukanie wyraźnie dochodzi w tym rejonie: https://obrazki.elektroda.pl/1166868400_... Orientujecie się, czy jest to kwestia popychaczy czy może...
Mnie nikt nie namówi już na takie remonty silników,jedynie remont głowicy,gumki ,zawory itp..,ale żadnych pierścieni ,panewek szlifów.
można wymieniać panewki bez szlifu? Pewnie, że można. Tylko ze sztuką remontowania silnika to nie ma nic wspólnego. Mimo wszystko to lepsze jak założenie z powrotem panewek uszkodzonych.
Witam potrzebuje momenty dokręcania wałków rozrządu,panewek i głowicy opel agila 1.0 silnik z10xe
silnik został wyremontowany całkowicie Co konkretnie było robione szlif, panewki?
Dziękuję Wam koledzy za pomoc. Postaram się na początku wymienić popychacze na czwartym cylindrze, ponieważ tam komputer pokazuje błąd. Mam nadzieję, że obejdzie się bez wymiany panewek. Pozdrawiam, Wojtek.
profilaktycznie wymienił też panewki korbowodowe i tu pytanie, czy to dobry pomysł Tam przeważnie obracają się panewki główne a nie korbowodowe ...
Kończąc temat: - corsa została pozbawiona wnętrza katalizatora, wstawiłem emulator drugiej sondy z którym było trochę zabawy bo łapała błędy, odpowietrzenie skrzyni korbowej poleciało w zbiorniczek z filtrem, zaślepiłem egr, usunąłem rurkę od egr w kolektorze ssącym, zaślepiłem wejście, wywaliłem zaciąg powietrza z nad chłodnicy, wywaliłem podgrzewanie...
A tak z ciekawości po co Ci rozszyfrowanie tych oznaczeń? Jak masz silnik wydłubany i rozebrany w mak, to mierz czopy wału, korby i blok i będziesz siedział czy nominał, czy już ktoś skrobał wał. Pamiętaj też, że po operacji wyciągnięcia wału blok powinien iść do sprawdzenia osiowości.
"pomiar oscyloskopem i METEX'em wykazuje zmiany napięcia w zakresie od 225 mV do -230mV, z tego na ile mam pojęcie to powinno być od 200 do 800mV. O co kurde chodzi " pewnie chodzi o walniętą sondę - podstaw drugą 100% dobrą piszesz że wypluwa sadzę z wydechu - pewnie dlatego że skoro sonda pokazuje mieszankę ubogą to ECU wzbogaca stąd ta sadza po podstawieniu...
Jeśli to stało się po wymianie oleju to może olej jest nieodpowiedni, zbyt rzadki. Czy to się zdarza na zimnym silniku czy tylko na gorącym? jeśli na gorącym to może być sprawka oleju. A jeśli też na zimnym to olej można wykluczyć a przyczyn może być kilka i to głownie mechanicznych. Czujnik, pompa, panewki ...
Miałem kiedyś taki sam przypadek w kadecie 1.6, po wymianie panewek na wale problem zniknoł.
Opel Omega mv6 3.0 24V 211KM,szlif walu korbowego i panewki korbowodowe-problem! Problemem jest niedostepnosc panewek korbowodowych-drugi szlif (niedostepne,brak w katalogach). Moze ktos zna temat remontu tego silnika i cokolwiek wie na ten temat.
Jeśli chodzi o o dmuchawę to masz padnięty rezystor a zapalająca się kontrolka oleju to prawdopodobnie oznaka zużytych panewek i braki ciśnienia oleju.
z pewnością coś złapało i z dużym prawdopodobieństwem panewka miska w dół i rozkręcać panewki na początek
mam pytanko,moge kupic tanio omege 3litry w gazie ale podobno zepsute sa panewki jaki jest koszt naprawy ,poznac czy to tylko panewki i czy warto kupic ta omege.dzieki za odp.
Ople potrafią długo wytrzymać bez panewek więc tak od razu korbowód bokiem nie wyjdzie :D
Tak jak gro innych, dokręcasz momentem i wszystko. To nie f-16
Remont po obróceniu sie panewki na wale,wymiana wału,panewek,pierścieni(silnik był wczesniej po remoncie o czym nie wiedziałem przy kupnie,pierścienie musiałem kupić dorabiane bo po pierwszym szlifie były za małe o dwie setki,stare pierścienie były nadwymiarowe czyli po pierwszym szlifie,ja nie robiłem szlifu)silnik do samego remontu palił bez problemu...
Na cylindrach są wyraźne ślady honowania, miski jeszcze nie ściągałem i nie znam stanu panewek, ale nie ma problemu z ciśnieniem oleju.
Też stawiam na "panewki".
co to może być Panewki ?
Sitko nigdy wszystkiego nie wyłapie, zapewne przedostał się opiłek ze starego rozrządu. Moim zdaniem trudno szukać winnego czasem tak bywa złośliwość rzeczy martwych. Pytanie czy nie ucierpiały panewki?
Przy takiej ilości nagaru na bank stanęły pierścienie a więc brak kompresji i i w wyniku tego strata mocy. Pozaklejane pierścienie to również brak smarowania i zużycie gładzi cylindra. Brak smarowania to też zatarte panewki.
Stetoskop na uszy i nasłuchiwać źródła dźwięku albo ściągać misę i sprawdzać panewki.
Możliwe tylko słychać to tylko od strony pasażera. Mam olej Total quartz 5w40 może z nim coś nie tak przejechane 8tys? Mam nadzieję że to nie panewka
Podobny dźwięk jak by była korba w tłoku na sworzniu luźna , albo źle dobrane panewki korbowe .
witam elektronika praktycznie nie ma wpływu na ciężki rozruch proponuje sprawdzić elementy mechaniczne np. panewki
Nie wiem co takiego zainwestowałeś w ten silnik, ale Twoja wola i pieniądze, choć moim zdaniem to wyrzucanie pieniędzy. Jeśli umiesz zdemontować i zamontować głowicę, poradzisz sobie z rozrządem, regulatorami zaworów, z montażem tłoka, panewek i z paroma jeszcze pierdołkami , to baw się. Powodzenia.
Niestety w drodze z warsztatu do domu (10km) pękł wydechowy wałek rozrządu między 2 a 3 cylindrem :( . Po zdjęciu pokrywy ukazały się odkręcone śruby panewek obu wałków (na wydechowym jedna nawet pęknięta). Tanio nie będzie... :(
Wał na 100%, zawsze jest bardziej zjechany niż sama panewka.
Wyciek zlikwidowałem (zalanie gniazda zaworu TCV klejenie dwuskładnikowym nie pomogło) - wymieniłem zawór na nowy. Niestety wymiana nie pomogła i niestety po dwóch tygodniach od wymiany auto padło - pękł wał przy drugiej panewce.
No to do niezłych fachowców jeździsz. Wymrugaj błędy (kody migowe), zbadaj czy sonda pracuje, jeśli nie to wymień sondę i olej w silniku jeśli już długo tak jeździsz (rozrzedzony benzyną=szybka utrata panewek). Jak zbadać sondę i wymrugać kody bez problemu wyszukasz w necie. Jeśli sonda nie daje napięcia (może być inny powód) musisz wzbogacić mieszankę...
Witam może jest ktoś na forum kto posiada wiedzę którą dziś potrzebuje a mianowicie momenty dokręcania śrub silnika (głowica,korby i panewki główne) opel Frontera 93r 2.0 8v
Przydała by się porządna diagnostyka, nie tylko miganie kodów błędów... ale jak ma błąd czujnika stukania, to ma mocno przestawiony zapłon... a dlaczego ma błąd - może nawalił czujnik, a może coś stuka w silniku i nie koniecznie musi to być spalanie detonacyjne, równie dobrze może stukać panewka.
Panewki na korbowodzie.
Ale czy to co piszesz dotyczy śrub głowicy? A jak to wygląda w przypadku śrub panewek? Może ktoś wie dlaczego w sewisówce opla w ogóle nie ma wzmianki na temat smarowania olejem, a np instrukcja elringa już o tym mówi. Wątpię alby opel zapomniał o tym napisać.
chyba łatwiej będzie wykręcić wtryski niż świece żarowe... jak dalej ciężko kręcić wałem no to miska oleju do ściągnięcia i popuszczać panewki korbowodowe po kolei i sprawdzać kiedy będzie lekko, to tą panewkę złapało, może jeszcze nie być tak źle, czasem wystarczy czop wału papierkiem ściernym przelecieć, założyć nowe panewki i jeszcze pojeździ :)...
Proponuję sprawdzenie panewek na wale bo któraś może mieć luz stąd to stukanie jako pierwsze , piszczenie to być może paski , podejrzewam tez zawory
Do poprawnej oceny co się narozrabiało i ile zaworów jest pogiętych trzeba zdjąć głowicę. Jeśli kupisz używany silnik to i tak wypada w nim zajrzeć do panewek, wymienić rozrząd, uszczelnić ewentualne wycieki i oczywiście przełożyć cały osprzęt z twojego starego silnika. Co do cen to ani drogo ani tanio bo wszystko zależy od lokalizacji. W stodole na...
Witam Posiadam opla zafira a, problem jest taki że ubywa oleju silnikowego i płynu chłodniczego. Moje pytanie to jaki jest koszt remontu czyli wymiana pierścieni, panewek górnych i dolnych, planowanie głowicy, uszczelniacze zaworów i uszczelka pod głowicą i ewentualnie tulejowanie cylindrów.
Witam mam taki problem gdyż ostatnio zauważyłem spore braki w oleju, nie jest to sprawka wycieków bo silnik jest suchy. Bierze mi około 0,5 litra na 100 km, pól roku temu wymieniona była uszczelka pod głowica. Przebieg mam 315 tys km, zaczął także gasnąć na wolnych obrotach. Zastanawiam się czy nie będzie to wina Panewek ale nie wiem czy ma to jakieś...
Będziesz musiał ściągnąć miskę, więc możesz zajrzeć do panewek. Natomiast w takim przypadku należy przejrzeć wszystko, aby wyeliminować przyczynę problemu. Chociaż ja i tak zmienił bym pompę osobiście. Edit Sprawdzałeś ciśnienie manometrem?
Jakiekolwiek pomiary pasowania wał-panewka były przeprowadzone?
Nie wiem czy to akurat w twoim samochodzie, ale wiem że była wada kolektora ssącego który jest plastikowy i powietrze na zimnym dawało taki efekt. Moim zdaniem to daj auto do sewisu, jeżeli jest na gwarancji to niech to robią. Parę lat temu w innej marce której nie wymienię, fabryka dała ciała z pasowaniem panewek i mieli taki problem.........Napisz...
Popychacze hydrauliczne, panewki, sworzeń tłokowy?!
panewka lub sworzeń tłoka
Wyraźnie na smoku widać grube opiłki i to w kolorze panewek ( chyba aluminium w każdym razie jasne - zawsze zdawało mi się , że panewki to mosiądz... Panewki to stal, pokryta dwuwarstwowym kompozytem - opiłki wskazują że któraś się "skończyła".
witam potrzebuje opis z jaka sila dokrecic w Nm sruby panewek korbowodowych,mocowania panewek obejm walu,dokrecenie glowicy, pokrywy zaworow,obejmy walka rozrzadu,miski olejowej,kolektora ssacego i wydechowego w silniku opel astra 1.7 td isuzu poniewaz remontuje caly silnik i nie wiem z jaka sila dokrecac dane podzespoly i w ktorym kierunku powinny...
Wymiana samych panewek nie załatwia sprawy myślisz , że wał się nie zużywa. Na sprawność całego układu wpływa stan pompy oleju z regulatorem ciśnienia oraz pasowanie wszystkich punktów smarowania silnika(wału wałka rozrządu).
powiedz jak silnik moze pracowac z urwanym korbowodem? Paradoksalnie może.Korbowód urywa się w 1/3 długości.Tłok zostaje na środku cylindra.A nienaruszona główka korbowodu wraz z panewkami nadal utrzymuje ciśnienie. Doskonały opis mechanicznych uszkodzeń korbowodów,tłoków,panewek jest tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Ja bym sprzedał Opla. Bo ma większa wartość od Renault. I szybciej sprzedasz niż Renault. W dci wiadomo, panewki. A w Oplu pompy. Ale panewki zawsze zawczasu można wymienić, a pompa to już nie znasz ani dnia, ani godziny. U szwagra w Vectrze B DTI (DTH) w czasie jazdy zgasł i po zawodach. Ale tak jak pisali jedno i drugie Diesel - więc każda naprawa...
Raczej jeżdżąc z nogą na sprzęgle nie zajedziesz panewek oporowych. Raczej ktoś jeździł tak jak zalecał producent i wymieniał olej co 20000km i na dodatek na 5w30 i efekt jest. A te ryski są w oryginale. Widocznie jeszcze nikt go nie remontował.
Jakie panewki??? Jakie opiłki? Z czego??? Z panewek??? Musialalyby byc wyrzniete conajmniej polowe. Z tego co wiem, to wyebana panewka stuka bez przerwy, a nie tylko jak silnik jest na wysokich obrotach i goracy. Jezeli wtrysk leje, nawet po odpieciu wtyczki, bedzie stukac bo paliwo i tak leci do cylindra. Nie masz pojęcia to nie zasmiecaj forum i nie...
V-ki oplowskie maja slaby "dół" tzn wycieraja sie panewki i wał. Przerabialem ten problem u siebie, i znam go tez od znajomego. Pozatym poszukaj na forach opla o stukajacych panewkach. Wyglada to na wade konstrukcyjna, po wymianie walu i panewek stukanie pozostalo, troche slabsze, jednak szybko sie nasilalo wiec sprzedalem auto. Szkoda ze przy naprawie...
Powyżej 1 l na tys km poboru oleju oznacza że najwyższy czas zainteresować się stanem silnika. Trzeba najpierw sprawdzić gdzie ucieka. Zachlapany tył wskazuje na spalanie oleju, więc na pierwszy ogień do sprawdzenia uszczelniacze zaworowe i pierścienie. Sprawdzić rzeczywiste ciśnienie oleju, bo jeśli to jednolite zużycie całego silnika, to warto zainteresować...
Majsterek,myślałem,że skoro mój opel 2.2 16V ma na blacie 430tyś.kilometrów (znając życie licznik cofany) to w silniku mogą być jakieś nagary i płukanka je usunie. Nawet "Mnichu" robił test płukanki na YT i wyszło bardzo obiecująco. Trochę się dziwię że u mnie "poleciały" panewki główne- były przegrzane i widocznie się zacierały a silnik po rozgrzaniu...
Jak wlałem kiedyś oplowski 10w40 do skody 1,6 8zaworowej i zagrzałem ją konkretnie z przyczepką to myślałem że zarżnąłem silnik (chodził jak sieczkarnia),a było to 300km od domu zatrzymałem się na stacji bo poczułem za kółkiem że coś mi napiernicza pod maską, szklanki tłukły jak by panewek nie było, dotoczyłem się do domu zmieniłem ten ściek i zalałem...
Miałem podobną usterkę w Corsie C Z12xe - był to luz na główce korbowodu pierwszego cylindra ale oczywiście każdy przypadek może być inny (kasatory , panewki , itp ..).
dzięki wszystkim za podpowiedzi okazało się że panewki na korbowodzie obróciło .
Już mam silnik w małych kawałkach. Diagnoza - zatarte + obrócone panewki korbowodowe na 2-3-4 cylindrze. Dodatkowo tłoki uderzały w głowicę.... są ślady na tłokach- więc nie wiem czy zawory są ok. Są ślady,ze 2-3 tłok uderzał w głowicę więc podejrzewam i potwierdzam możliwość ich spotkania z głowicą. Szkoda kasy na ponowny remont - tzn. szlif korb na...
Witam Kupiłem sobie vectre b z 98r ze stukiem w silniku (prawdopodobnie panewka tylko nie wiem czy glowna czy korbowodowa, cisnienie oleju mruga i takie historie) , przejezdzone tak bylo ponad 100km wiec zakladam ze dol silnika to juz smiec, glowica prawdopodobnie wymagalaby tylko planowania. W zwiazku z tym moje pytanie, (jestem mechanikiem) dawno...
Witam, Opel Meriva 1.6 XEP, 2006r., przebieg 193kkm PB+LPG Od momentu zakupu auta (01.2023r) dokuczają pewne problemy, mianowicie długie kręcenie rozrusznikiem. Usterka sporadyczna, bez różnicy czy ciepły, zimny, raz pali na widok kluczyka a raz trzeba dłużej kręcić (ok 5-7sekund). Dodatkowo wypadanie zapłonów, silnikiem szarpie, z rury wydechowej słychać...
Udało Ci się rozwiązać ten problem?? U mnie pojawił się po wymianie silnika(obrócona panewka), wcześniej nie było z tym problemu
albo sprawdz stan panewek dobry fachowiec na nosa to robi bo jak panewy się kończą to wali smród od oleju i nastepna sprawa sprawdz jak dodasz gazu czy kontrolka gasnie jeśli tak to masz problem mechaniczny nie elektryka napisz coś co pomogło
A jest różnica gdy pedał sprzęgła wciśnięty albo puszczony?
Panowie ja miałem coś podobnego składałem gościowi silnik 1,3 cdti z pękniętym łańcuchem rozrządu i nie było takiego ciśnienia sprężania na 4 cylindrze, okazało się, że 4 tłok jest za nisko. Po ściągnięciu miski i odkręceniu stopy korbowodu widać było zużytą panewkę, wymiana pomogła.
Bez względu na przebieg samochód powinien być eksploatowany na takim oleju jaki zaleca producent. Na pewno olej mineralny do EcoTeca to zły pomysł. Jesteś pewien, że stuka popychacz, a nie panewka? Warto by zmierzyć ciśnienie oleju. Ja bym nie lał mineralnego oleju - dla mnie to głupota lać taki olej tylko dlatego, że silnik jest stary (tłumaczenie...
Ostatnio widziałem ten silnik z dziurą w bloku po korbie :D Właścicielowi niedawno zaczęło coś stukać i nie zdążył dojechać do mechanika :) poszła panewka i pękła korba...
Cześć, szukasz pewnie od dłuższego czasu rozwiązania swojego problemu, pierwsze pytanie po ilu sekundach gaśnie komunikat i czy jest z alarmem, czy za drugim odpaleniem już nie ma komunikatu? wg mnie pierwsza odpowiedz jest najbardziej możliwa pompa olejowa, rozszczelnienie luźne śruby na obwodzie, możliwe złe założenie - uszkodzenie przy montażu uszczelki,...
(at)robokop - słyszałem, że temperatura oleju ma temperaturę od 90 do 130 stopni i olej rozgrzewa sie dwukrotnie dłużej niż ciecz chłodząca. także chciałbym mieć na to wgląd, bo nie wiem w jakim stanie są panewki i łożyska korbowodu.
A dlaczego wymieniałeś panewki? były już w kiepskim stanie? A co do popychaczy jeszcze to w ramach pocieszenia powiem, że możesz je wymienić bez dużego rozbierania. Zwalasz pokrywę zaworów, blokujesz wał od dołu, luzujesz śruby trzymające zębatki przy walkach, zapinasz trytytkami łańcuch na kółkach zębatych i troche je naciągasz trytytkami żeby nie...
Ja raz miałem taki numer, że pierścień najwyższy uszczelniający popękał, latał sobie w rowku, aż przebiły się kawałki powyżej denka tłoka. A, że tam nie ma tyle miejsca, żeby sobie latały (diesel to był) to powbijały się w tłok i waliło strasznie. Najpierw byłoby słychać, że słabiej pali na jeden gar, ale ta maszyna na pełnych obrotach chodziła prawie...
witam należy sprawdzić uszczelniacze na zaworach, lubią pekać a i prowadnice czesto sie wycierają ciśnienie na garach powinno być powyżej 1.2 MPa fakt faktem mozna zrobic remont ale to są spore koszty trzeba wymienić wszystkie uszczelki, może pierścienie, panewki no i wazna rzecz koniecznie dotrzeć zawory bo cała robota bedzie do bani przed rozbiorką...
Napinacz dziś sprawdziłem i wyeliminowałem. Zresztą to tłuczenie jest głośne i metaliczne - coś jak panewki.
Witam Proszę bardzo o pilną pomoc. Posiadam Opla Movano Renault Master 2,8 DTI (12.2000r) Spadek ciśnienia oleju przy zimnym silniku, kontrolka gaśnie nawet po 15-20 sekundach. Po rozgrzanym silniku zaświeca się na stałe i mruga, gaśnie przy ujęciu gazu i wrzuceniu na luz. Ciśnienie przy zimnym 1,2 atm- 1 atm przy ciepłym, przy 3000 obrotów spada do...
Koniecznie sprawdź ciśnienie oleju. Może dobiegł czas pracy pompy i nie masz smarowania lub masz niedostateczne. A przez brak rozprowadzenia oleju nie masz smarowania a co za tym idzie wszystko tak jakby idzie na siłę. Póki ciśnienia nie zbadasz najlepiej nie jeździj bo jeśli to problem z ciśnieniem to jeszcze Ci złapie na panewce i dopiero będzie klops
Jeśli chcesz zregenerować gwint M-8,to wystarczy zwykły gwintownik M-10×1,25.Kluczyk do wkładki zrób w ten sposób,że natnij kawałek pręta Φ6 od czoła.Wkręć wkładkę na harmetic lub inny specyfik.Pokręcenie kluczykiem w lewo powoduje ułamanie ząbka wkładki.Gotowe.Regenerowałem w ten sposób gwinty:rolka napinacza paska rozrządu opel,panewka tylna...
Zastanów się czy chcesz robić kapitalkę czy detailing. Sprawdzałeś wgl czy ten silnik ma panewki tłoki itp pod wymiary naprawcze, bo z tego co się orientuję to nie.
Witam. Manometr podpiąć i obserwować. Przy wytartych panewkach cały czas ciśnienie będzie mniejsze niż zaleca producent. Podobnego przypadka miałem w starym oplu zawieszał się zawór w pompie oleju. Tam ciśnienie było w normie ale co jakiś czas był skok do zera. Tym powodem własnie był ten nieszczęsny zawór. Pozdrawiam.
Przy takim luzie? Wał do szlifu i nowe panewki, nie masz problemów z ciśnieniem oleju?
Kolego, w moim przypadku był to problem przepustnicy, ale poradziłem sobie z tym problemem, chyba nikt nie przedstawi na forum naprawy, chociaż jest możliwa tylko trzeba mieć trochę umiejętności i sprzętu. Ja zakładałem też używane, ale efekt był ten sam, więc postanowiłem że spróbuję ją naprawić i oczywiście się udało. Dodatkowo po drodze problem ze...
moim zdaniem wypada się czepić wału i panewek - panewki nośne też mogą stukać a i któryś czop może być wytarty silnik klepie głośniej jak jest rozgrzany - żadszy olej słabiej tłumi stuki tłoki jeśli mają duży luz w cylindrze klekoczą na zimnym silniku głośniej a na ciepłym zwykle już wcale bo się rozszeżają i lepiej "wypełniają" cylinder jeden tłok...
Witam ponownie.W nawiązaniu do tematu,usterka leży na dole silnika.Po założeniu głowicy i odpaleniu po minucie znów to samo,odkręciłem misę iokazało się,że na czwartej korbie zmieliło panewkę.Wyjąłem silnik,wał zawiozę do warsztatu,pomierzymy,jeśli będzie cały ok.tylko ta jedna korba,to szlifujemy i damy panewki nadwymiarowe,na całym wale są nominały.Korbowód...
Jeśli była robiona głowica , pierścienie i reszta jest ok to wymień wał z panewkami .Słupek nie wiadomo w jakim jest stanie .
Całkiem możliwe, zwiększony nacisk mógł zrywać film olejowy z panewki. Szkoda że nie zdradziłeś co to za silnik. Ktoś może kiedyś się spotkał z takim czymś ? Nie raz w starych Oplach, ale to jak nie wyrabiały z ciśnieniem oleju panewki oporowe pierwsze obrywały.
Nie, czujnik wału jest od strony sprężarki klimy, starter jest z drugiej strony. Tarcza czujnika wału jest jak panewka pomiędzy 1 a 2 wykorbieniem.
Jeżeli kontrolka oleju zapala sie, to świadczy o niskim ciśnieniu oleju a co za tym idzie o zużytym silniku, mogą byc panewki zużyte na wale. Ja bym szmaciarzowi nie zapłacił. Po samym pożeraniu oleju należało sprawdzić panewki i w ogóle cały silnik.
oj!oj! wszyscy mają trochę lub więcej racji ,jednak rzeczywistość bywa bardziej brutalna a mianowicie:np. w oplu vectra b można udowodnić cofnięcie licznika podłączając pod oplowski komputer -kość zlicza obroty z czujnika halotronowego i zapamiętuje je w pamięci -jeżeli przebieg jest inny niż na zegarze to mamy cofnięty-zaznaczam "tylko oplowski" sprzęt...
Cześć! Mam problem z wykryciem źródła piszczenia w silniku Opel Corsa A12XER (ecotec 1.2 benzyna, 2012). Może ktoś się już z czymś podobnym spotkał? Po kolei: Dźwięk o jakim mowa uchwyciłem na filmach: https://youtube.com/shorts/3YwXnvHpl_4?s... https://youtube.com/shorts/zBobu3ZccWQ?s... Dźwięk pojawią się najczęściej...
dokręcanie panewek monta panewek numery panewek
produkcja wyświetlaczy ustaw jednostkę laguna radio wyświetlacz
skrzynia schemat skrzynia schemat
Wiertarka udarowa: Silnik działa, brak udaru Silnik Briggs & Stratton - wysokie obroty, przyczyny i rozwiązania