Zgodnie z numerem katalogowym: 0050/10-391/0 Półpanewka korbowodu N000 0050/10-391/1 Półpanewka korbowodu N025 I wymiar naprawczy 0050/10-391/2 Półpanewka korbowodu N050 II wymiar naprawczy 0050/10-391/3 Półpanewka korbowodu N076 III wymiar naprawczy 0050/10-391/4 Półpanewka korbowodu N100 IV wymiar naprawczy 0050/10-391/5 Półpanewka korbowodu N125...
Jak dasz podkładki to panewka się nie zaciśnie odpowiednio i z okrągłego otworu zrobi się jajo.
Wał należy zdemontować i zobaczyć czy ma nie rys na panewkach. W jakim stanie jest wał w miejscu współpracy z pierścieniami oporowymi ??
Witam. Tutaj oprocz wymiany samego tłoka trzeba wymienić rowniez tuleję tłokową oraz niewykluczone, ze padnieta tez jest panewka tłokowo korbowa.
Ale wtedy muszę założyć stare wymiary panewek czy inny szlif?
I nie tylko, c330 miały również niskie numery silnika stąd może być ten problem : tam jest jeszcze jeden zawór regulacji ciśnienia na głównej panewce wału korbowego.
Pokaż foto będą konkrety.
A nie potrafisz zmierzyć czopa wału korbowego?
Niestety te panewki są do wymiany . A w jakim stanie jest wał korbowy ,czy aby nie do szlifu.
tomek130 co twój post wnosi do tematu ... zbyt wysokie cisnienie oleju prowadzi do tzw kawitacji, a dalej do wytrąceń w warswie ślizgowej panewki. Oderwane kawałki zaczną wycierać jeszcze większe rowki wsdłóż osi panewki co prowadzi do zatarcia. Prawdopodobnie ktoś ratował się w ten sposób, że luzy w układzie korbowo-tłokowym, które spowodowały spadek...
Luz montażowy wału korbowego względem panewek zachowany wg zaleceń?
Podsumowując to co pisałem wcześniej,aby się nie kręcić w kółko. Kiedyś oleje były takie jakie były i silniki chodziły poprawnie. Teraz jest taki wybór, że nie wiadomo jaki wybrać.Wiadomo kupując do siebie, nie leje się najtańszego, bo szkoda silnika. Moim zdaniem to nie olej jest winien,że ciśnienie spada z 4at do zaledwie1at. Gdzieś jest nieszczelność...
Ciekawe , czy tłok nie uderza Ci w głowice ?? Ale wtedy miał byś duży luz na panewce korbowej . Może coś w główce korbowej ?? Tuleja ?
Początek tłoczenia, stan wtryskiwaczy,stan pompy wtryskowej, rozrząd, luz na panewce wału korbowego , luz na panewce korbowodu, nieodpowiednie koncówki wtryskiwaczy,nieodpowiednia regulacja wtryskiwaczy, nieodpowiednio założony tłok, nieodpowiednia odłegłość tłoka w GMP względem głowicy, zbyt duży luz tłok - cylinder, uszkodzenie sprężarki...
Gdzie i którędy ten olej leci razem z powietrzem?? przez klawiaturę (spieniony olej) Jeszcze jedno pytanko. Czy po zamienieniu korbowodów np. z 3 na 4 będzie łapać panewki?
Jeżeli wyrzuca olej na sprzegło to świadczy o nieszczelności na odrzutniku oleju na wale korbowym, a nieszczelność ta jest spowodowana nadmiernym zużyciem wału korbowego i panewek głównych, to jest też powód spadku ciśnienia na rozgrzanym silniku. Wał trzeba do szlifu i nowe panewki.
z tym remontem to powoli, nie strasz.Miskę olejowo odkręć, głowice też i zalej blok wodą ,jeśli jest uszkodzenie to pod spodem będzie kapać,odnośnie wału- jeśli ma ciśnienie to panewki na pewno dobre a przeciwwagę przykręcić.
Pytam o to o co pytam i twoje pytanie nie zbyt mi pomaga I pasuje tutaj Ten kolega już tak ma, że jego porady są od czapy. Takie ciśnienie może być. Przy remontach silnika mało kto interesuje się wałkiem rozrządu, panewkami i popychaczami - wał korbowy trzyma szczelność, za to cała reszta nie za bardzo. Póki ciśnienie oleju na obrotach 550-600 obr/min...
Zmień olej na 20W50 jest gęściejszy w wyższych temperaturach. Przy wytartych panewkach ciśnienie oleju na zimnym też jest niskie. Sprawdź luz osiowy wału korbowego. Rozetnij filtr oleju i sprawdź czy nie ma śladów po panewkach.
Żeby olej uciekał na wale to musiało by go przytrzec, jakie by mogły być powody takiego stanu? Wał był nowy z Ostródy, panewki ursus. Przy wymianie pompy oleju wyjąłem trzeci tłok który pluje olejem, sprawdziłem pierścienie bo to była pierwsza myśl co do wyrzucenia oleju ale pierścienie całe, bez śladów zużycia. Panewka korbowe górna była metaliczna...
lampka zapala się gdy jest za niske ciśnienie oleju, przyczyn może być bardzo dużo, od mocno zużytego oleju po zbyt zużyte panewki wału korbowego. Lepiej przyczyne zdiagnozować wcześniej bo może to doprowadzić do całkowitego zatarcia silnika.
Silnika Perkinsa nie da się w stodole wyremontować tak jak z capka. Typowe zniszczenia po takim "remoncie" to: tuleje cylindrowe i tłoki zatarte, obrócone panewki, zerwane gwinty w bloku od śrub głowicy i na wale korbowym.
Płyn chłodzący w oleju skutkuje korozją panewek. Widziałem to w jednej książce, ale teraz tego nie odszukam przez kilka tysięcy stron książek. Z drugiej strony, dziwne że płyn Borygo Eko (glikol propylenowy) miesza się z olejem i nie powstaje żadna emulsja. Olej czarny, woda nie oddziela się od oleju. Widziałem emulsję olejową w silniku zasilanym gazem...
Skoro coś blokuje wał to myślę że trzeba zdjąć miskę olejową i zajrzeć do panewek na wale i korbowodach, obejrzeć wał korbowy. A od góry sprawdzić układ zaworowy. Zapytaj jeszcze specjalistę.
Witam mam problem z ursusem c-360 a mianowicie przed remontem w silniku był dziwny stukot po remoncie i wymianie wału korbowego, panewek,tulejek w korbowodach , pompy olejowej, głowice zostały poddane regeneracji . Po odpaleniu silnika ten stukot pozostał . Co może być przyczyną?
Witam. Wkret służy do zaslepienia kanału olejowego łaczącego otwór w czopie panewki głównej z otworem w czopie panewki korbowodowej.Po prostu tamtędy wiercono ten kanał.Jest to tzw.otwór technologiczny. Wkręt należy wkręcic na szczeliwo (hermetic) .
Wał korbowy dokręć 200-220Nm , śruby korbowodowe 125-135Nm, głowica 220-240 Nm http://obrazki.elektroda.pl/4084153000_1... w kolejności jak na obrazku Dodano po 19 Najlepiej kupić sobie książkę KOŁOWE CIĄGNIKI ROLNICZE URSUS C330 na AGROMIE tam jest wszystko w miarę dokładnie opisane za ok 20-25 zł
Witam , co do mokrego kolektora wydechowego to każdy ursus na dotarciu dmucha olejem to reguła , jak się dotrze to samo mu przejdzie , co do uszczelniacza wału korbowego proponowałbym rozebrać jeszcze raz i założyć zimering może jego żywotność jest krótsza ( tak 5 - 7 lat ) ale lepiej sie sprawuje zwłaszcza jak wał zaczyna mieć luży na panewkach . Pozdro
Podczas remontu generalnego silnika w mojim -URSUS- C360 zauważyłem że jest pęknięta pokrywa łożyska głównego wału korbowego a tak prościej pękła mi piętka na głównej panewce tego wału idealnie na pół jest to dla mnie bardzo dziwne. Ma ktoś jakieś pomysły dlaczego mogło się tak stać? Postaram się dodać jakieś fotki. Pozdrawiam;-)
Jeśli faktycznie jest aż tak duży luz to panewki napewno do wymiany. Należało by również zmierzyć wał korbowy. Z czopami korbodowymi nie powinno byc żadnych problemów, gorzej w przypadku czopów głównych bo bez wyjęcia wału nie da się tego zmierzyć. Powinno się udać załozyć w taki sposób panewki. Trzeba tylko poluzować wszystkie pokrywy na głównych tak...
Witam mam pytanie składam silnik z nowych części, wał korbowy jest po szlifie wymieniane są tuleje, tłoki, korbowody, panewki. W stopce korbowodu i w trzonie są zamki i teraz pytanie czy jest różnica jak ustawie je na zamkach w sensie czy zamki mają być jeden pod drugim czy na skos, stopka nie ma oznaczeń tylko ma zamek. Silnik Ursus c 330 z góry dziękuje...
witam mam takie pytanie muszę wymienić panewki wału korbowego i korbowodów mam takie pytanie czy dam rade to zrobić, z założeniem nie będzie problemu tylko brak mi doświadczenia np. jak przykręcę wał tak jak powinien być to skąd będę wiedział czy niema za dużego luzu czy coś w tym stylu lub jaki ma być luz na sworzeń tłoka mógłby mi ktoś to ładnie opisać
Dobry. Te uszczelki były oryginalne, czy z jakiegoś ursusa? :D Nie spotkałem się w mojej praktyce zawodowej, żeby gniazda były aż tak wyrobione. Raczej z uszkodzeniem uszczelek przy montażu. Jeżeli przed tym jak go zgasiłeś słyszałeś stuki, to najprawdopodobniej złapało panewkę korbową.
Kolega ma silnik źle poskładany!! w poprzednim poście pisze o stopowaniu, silnika panewek ani tłoków nie chce się sprawdzić a teraz problem z rozrządem, kolega się zastanowił czy to nie szumy z komory korbowej?. A tak z ciekawości po co zadawać tak trudne pytania skoro i tak się robi po swojemu? jeszcze jedna taka uwaga remont to się mieszkania lub...
Spadek ciśnienia oleju jest sygnalizowany świeceniem kontrolki. Powodem jest rozrzedzenie oleju przy nagrzanym silniku i rozszczelnienie, zużycie panewek na wale korbowym. Zleć mechanikowi pomiar ciśnienia smarowania. Możliwe że czeka cię szlif wału i wymiana panewek. Pompa podnośnika też do wymiany i uszczelniacze wraz z pierścieniem na tłoku pompy...
Ale turbo to bardzo dobry pomysł, chociaż tez trzeba by troszkę pokombinować z głowicami. Gniazda powinno się wtedy wstawić twardsze żeby za szybko się nie wypalały. Czemu sądzisz że panewki byś zmieniał tak często. Odnośnie głowic od zetora zaślepki będą pasować w sumie i tak musisz je dać do tokarza żeby zrobił miejsce na nie. Tu masz porównanie....
Jeśli wszystko zrobione dobrze do dlaczego stopuje silnik?. Wypowiedzi kolegi przeczą sobie: "Tak panewki są idealnie dopasowane( z coraz większą siłą dokręcania wał obracał się z większym oporem).","Wał kręci się lekko". Czopów głównych ani korbowych nie dokręca się na max tylko do wartości podanej w instrukcji serwisowej!To że panewki są na np.2 szlif...
Wał się zablokował na głownej panewce... Nazbierało się opiłków zebrały się w kulkę wtopiły w wał i wyryły w panewce spory rów... Silnik zgasiłem i juz nie zapaliłem... Przyczyną mogła być dostająca się ropa do oleju ale jeszcze dla pewności kupiłem nową pompe oleju chyba Tuchola i założyłem zegar ciśnienia oleju... Ale wał się kręci teraz' wcześniej...
Przepraszam, że włączę się do tematu z troszkę innym problemem. Mam ciapka c-25 i zrobiłem mu wymianę mu pierścieni tłokowych. Po wymianie za jakieś około 2-3 mth zaczęła świecić kontrolka oleju. Na początku na wolnych obrotach teraz to już prawie na średnich. Rozebrałem misę olejową bo myślałem że to wina panewki korbowodu ale na oględziny nie stwierdziłem...
. Dawać blok do osiowania? Panewki główne były na swoim miejscu wyraźnie zużyte więc ciężko oceniać. Osiowanie jak osiowanie ale należy sprawdzić czy siedliska panewek nie są rozbite a w tych silnikach to dość częste zjawisko. 3. Tuleje mają minimalny próg wyczuwalny pod palcem. Nowe jakiego producenta? Ja zakładam Mahle, bez zarzutu. 2. Korbowód -...
Panowie jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość Otóż mam taki problem z tym ursusem. Ciągnik jest po kapitalnym remoncie i ciągle kopci na czarno i jest słaby. Wymienione zostały tuleje, tłoki, pierścienie, wał korbowy po szlifie(nowe panewki) pompa oleju nowa, Głowica po regeneracji (całe zawory nowe + szlif) pompa po regeneracji, końcówki wtryskiwacza...
Witam. Kolego za 1500 + części to kupisz drugi silnik w stanie używanym lub używanym po remoncie(ciężko taki znaleźć ale możliwe) więc niech mechanicy przestaną gadać głupoty. Kolego szukaj, zobacz co tam trze przy tej pompie wtryskowej. Niewykluczone, że jest coś nie tak w okolicach wału napędowego pompy, rozrządzie, pompie wodnej lub na jakiś trybach....
Witam Zrobiłem swojego sama około roku temu na silniku 19 diesla wyciagnietym z poloneza przełozenie z silnika na skrzynie odbywa sie poprzez paski klinowe wychodzoce bezposrednio z koła pasowego które dorobiłem na kole zamachowym silnika do skrzyni. chciałbym sie dowiedziec czy poprzez dodatkowa siłe którą działaja paski klinowe na wał silnika nie...
Panowie byłem i widziałem? Faktycznie gniazda zaworów są troszkę głębsze od oryginału o jakieś 1-1,5mm zastanawiam sie czy regenerować głowice czy kupić nowe bo różnica w cenie 50% poza tym jak sie okazało pękną na 4 tłoku pierścień olejowy a panewki strasznie wytarte a były nowe. Laski popychaczy też były na końcówkach trochę poszczerbione - do wymiany....
Odpowiem krutko zwazcie kolo zamachowe ze sprzeglem i walkiem sprzeglowym w fergusonie a w c360 Wtedy mozna wysunac wniosek o ile ten zespol jest ciezszy w c360 i ile go mozna spokojnie odchudzic. silnik ten byl konstruowany do fergusona a nie do ursusa a zwiekszenie obrotow do 3500 jest bezpieczne ja juz uzytkuje tak od paru lat i nic sie nie dzieje...
A już wiem o co ci chodzi dłuższa część idzie od filtra powietrza (prawa strona z pozycji kierowcy) . :D http://obrazki.elektroda.pl/6076111900_1...
Witam, proszę kolegów. Czy ktoś może mi pomóc rozszyfrować model a w zasadzie pomóc w doborze parametrów pracy sprężarki jak na zdjęciach: http://obrazki.elektroda.pl/5494720600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4801334200_1... http://obrazki.elektroda.pl/7321531100_1... http://obrazki.elektroda.pl/5930721700_1...
Zmierz czop wału, oraz stopę korbowodu i dobierz wtedy panewki.
Panewki montujemy zamkami do siebie, tzn. że zamki jednej i drugiej połówki panewki muszą być po tej samej stronie czy to korbowodu czy pokrywy łożysk głównych.
Dzień doberek :) Od maja zeszłego roku stałem się nieszczęśliwym posiadaczem czerwonej Corsy C 1.2 Twinport z 2004 roku. Nie przyszło mi do głowy, żeby wpisać do wyszukiwarki numer telefonu sprzedającego. Zrobiłem tak niedawno i wyskoczyło mi archiwalne ogłoszenie z tym samochodem. Pisało w nim ,,pilnie sprzedam". No i się przekonałem, dlaczego pilnie......
panewka korbowy korbowy panewka dokręcić panewka korbowy
oscyloskop sprzedam uszkodzony panewka korbowy ursus monitor pulsuje dioda
c6200 grundig mikrokomputer cobra1
Nieszczelność układu spieniania mleka w Jura WE8 Wentylator w Technics SA-EX100 działa non-stop: przyczyny i rozwiązania