Zgodnie z numerem katalogowym: 0050/10-391/0 Półpanewka korbowodu N000 0050/10-391/1 Półpanewka korbowodu N025 I wymiar naprawczy 0050/10-391/2 Półpanewka korbowodu N050 II wymiar naprawczy 0050/10-391/3 Półpanewka korbowodu N076 III wymiar naprawczy 0050/10-391/4 Półpanewka korbowodu N100 IV wymiar naprawczy 0050/10-391/5 Półpanewka korbowodu N125...
Witam. Tutaj oprocz wymiany samego tłoka trzeba wymienić rowniez tuleję tłokową oraz niewykluczone, ze padnieta tez jest panewka tłokowo korbowa.
Kiedyś tak mieliśmy w ostrówku ale też i w c-360 . Nie pamiętam który uderzał w głowice ale ona nie trzymała ciśnienia . Słychać było stuk na zimnym jak i ciepłym silniku . Co do ostrówka to wybiła się tulejka w główce korbowodu , a w c-360 panewka korbowa i troszkę wał .
Jak dasz podkładki to panewka się nie zaciśnie odpowiednio i z okrągłego otworu zrobi się jajo.
Wał należy zdemontować i zobaczyć czy ma nie rys na panewkach. W jakim stanie jest wał w miejscu współpracy z pierścieniami oporowymi ??
I nie tylko, c330 miały również niskie numery silnika stąd może być ten problem : tam jest jeszcze jeden zawór regulacji ciśnienia na głównej panewce wału korbowego.
Żeby olej uciekał na wale to musiało by go przytrzec, jakie by mogły być powody takiego stanu? Wał był nowy z Ostródy, panewki ursus. Przy wymianie pompy oleju wyjąłem trzeci tłok który pluje olejem, sprawdziłem pierścienie bo to była pierwsza myśl co do wyrzucenia oleju ale pierścienie całe, bez śladów zużycia. Panewka korbowe górna była metaliczna...
Pokaż foto będą konkrety.
A nie potrafisz zmierzyć czopa wału korbowego?
Ale wtedy muszę założyć stare wymiary panewek czy inny szlif?
Niestety te panewki są do wymiany . A w jakim stanie jest wał korbowy ,czy aby nie do szlifu.
Luz montażowy wału korbowego względem panewek zachowany wg zaleceń?
Podsumowując to co pisałem wcześniej,aby się nie kręcić w kółko. Kiedyś oleje były takie jakie były i silniki chodziły poprawnie. Teraz jest taki wybór, że nie wiadomo jaki wybrać.Wiadomo kupując do siebie, nie leje się najtańszego, bo szkoda silnika. Moim zdaniem to nie olej jest winien,że ciśnienie spada z 4at do zaledwie1at. Gdzieś jest nieszczelność...
Gdzie i którędy ten olej leci razem z powietrzem?? przez klawiaturę (spieniony olej) Jeszcze jedno pytanko. Czy po zamienieniu korbowodów np. z 3 na 4 będzie łapać panewki?
Zmień olej na 20W50 jest gęściejszy w wyższych temperaturach. Przy wytartych panewkach ciśnienie oleju na zimnym też jest niskie. Sprawdź luz osiowy wału korbowego. Rozetnij filtr oleju i sprawdź czy nie ma śladów po panewkach.
Pytam o to o co pytam i twoje pytanie nie zbyt mi pomaga I pasuje tutaj Ten kolega już tak ma, że jego porady są od czapy. Takie ciśnienie może być. Przy remontach silnika mało kto interesuje się wałkiem rozrządu, panewkami i popychaczami - wał korbowy trzyma szczelność, za to cała reszta nie za bardzo. Póki ciśnienie oleju na obrotach 550-600 obr/min...
Silnika Perkinsa nie da się w stodole wyremontować tak jak z capka. Typowe zniszczenia po takim "remoncie" to: tuleje cylindrowe i tłoki zatarte, obrócone panewki, zerwane gwinty w bloku od śrub głowicy i na wale korbowym.
Początek tłoczenia, stan wtryskiwaczy,stan pompy wtryskowej, rozrząd, luz na panewce wału korbowego , luz na panewce korbowodu, nieodpowiednie koncówki wtryskiwaczy,nieodpowiednia regulacja wtryskiwaczy, nieodpowiednio założony tłok, nieodpowiednia odłegłość tłoka w GMP względem głowicy, zbyt duży luz tłok - cylinder, uszkodzenie sprężarki...
lampka zapala się gdy jest za niske ciśnienie oleju, przyczyn może być bardzo dużo, od mocno zużytego oleju po zbyt zużyte panewki wału korbowego. Lepiej przyczyne zdiagnozować wcześniej bo może to doprowadzić do całkowitego zatarcia silnika.
z tym remontem to powoli, nie strasz.Miskę olejowo odkręć, głowice też i zalej blok wodą ,jeśli jest uszkodzenie to pod spodem będzie kapać,odnośnie wału- jeśli ma ciśnienie to panewki na pewno dobre a przeciwwagę przykręcić.
Witam mam problem z ursusem c-360 a mianowicie przed remontem w silniku był dziwny stukot po remoncie i wymianie wału korbowego, panewek,tulejek w korbowodach , pompy olejowej, głowice zostały poddane regeneracji . Po odpaleniu silnika ten stukot pozostał . Co może być przyczyną?
Skoro coś blokuje wał to myślę że trzeba zdjąć miskę olejową i zajrzeć do panewek na wale i korbowodach, obejrzeć wał korbowy. A od góry sprawdzić układ zaworowy. Zapytaj jeszcze specjalistę.
Ale turbo to bardzo dobry pomysł, chociaż tez trzeba by troszkę pokombinować z głowicami. Gniazda powinno się wtedy wstawić twardsze żeby za szybko się nie wypalały. Czemu sądzisz że panewki byś zmieniał tak często. Odnośnie głowic od zetora zaślepki będą pasować w sumie i tak musisz je dać do tokarza żeby zrobił miejsce na nie. Tu masz porównanie....
Jeżeli wyrzuca olej na sprzegło to świadczy o nieszczelności na odrzutniku oleju na wale korbowym, a nieszczelność ta jest spowodowana nadmiernym zużyciem wału korbowego i panewek głównych, to jest też powód spadku ciśnienia na rozgrzanym silniku. Wał trzeba do szlifu i nowe panewki.
Witam. Wkret służy do zaslepienia kanału olejowego łaczącego otwór w czopie panewki głównej z otworem w czopie panewki korbowodowej.Po prostu tamtędy wiercono ten kanał.Jest to tzw.otwór technologiczny. Wkręt należy wkręcic na szczeliwo (hermetic) .
odp typu ,,oddaj do mechanika" w niczym mi nie pomogą. Z dociekania "czemu to tak się zrobiło" po lakonicznym opisie, też nic nie będzie. Generalnie przyczyna wyjściowa jest jedna - z jakiegoś powodu dochodzi do tarcia pomiędzy czopem wału, a materiałem ślizgowym panewki. Ten się uplastycznia i wręcz przylepia do czopu - na skutek zwiększonego tarcia,...
Witam. Właśnie remontuję URSUSA C-360 i robię kapitalke silnika. Chciałbym się dowiedziec po którym szlifie jest wał. Panewka wału 50501090NO25 Panewka korbowodu 50503940
Podczas remontu generalnego silnika w mojim -URSUS- C360 zauważyłem że jest pęknięta pokrywa łożyska głównego wału korbowego a tak prościej pękła mi piętka na głównej panewce tego wału idealnie na pół jest to dla mnie bardzo dziwne. Ma ktoś jakieś pomysły dlaczego mogło się tak stać? Postaram się dodać jakieś fotki. Pozdrawiam;-)
Płyn chłodzący w oleju skutkuje korozją panewek. Widziałem to w jednej książce, ale teraz tego nie odszukam przez kilka tysięcy stron książek. Z drugiej strony, dziwne że płyn Borygo Eko (glikol propylenowy) miesza się z olejem i nie powstaje żadna emulsja. Olej czarny, woda nie oddziela się od oleju. Widziałem emulsję olejową w silniku zasilanym gazem...
Witam , co do mokrego kolektora wydechowego to każdy ursus na dotarciu dmucha olejem to reguła , jak się dotrze to samo mu przejdzie , co do uszczelniacza wału korbowego proponowałbym rozebrać jeszcze raz i założyć zimering może jego żywotność jest krótsza ( tak 5 - 7 lat ) ale lepiej sie sprawuje zwłaszcza jak wał zaczyna mieć luży na panewkach . Pozdro
Trzeba posłuchać gdzie stuka, skąd wydobywa się dźwięk. Raczej jakby obróciła się panewka to by zaczął się przycierać i mocniej dymieć. Może wstaw jakiś filmik z dźwiękiem.
Miałem kiedyś w samochodzie na korbowodowych za duże promienie aż panewka bokami się blokowała Zeskrobałem kanty w panewkach i OK ale....
Panowie jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość Otóż mam taki problem z tym ursusem. Ciągnik jest po kapitalnym remoncie i ciągle kopci na czarno i jest słaby. Wymienione zostały tuleje, tłoki, pierścienie, wał korbowy po szlifie(nowe panewki) pompa oleju nowa, Głowica po regeneracji (całe zawory nowe + szlif) pompa po regeneracji, końcówki wtryskiwacza...
panewka korbowy korbowy panewka panewka panewka
podłączenie jednej świetlówki satel potwierdzenie sygnalizatorem wirnik prądnicy magnesami
Kod odblokowujący radio Hyundai EMP310B Najlepsze styczniki: Siemens, ABB, Schneider Electric i inne