jaki typ papieru wybrać? Wysokiej jakości :D No ale poważniej, wszystko zależy od wielkości uszkodzeń komutatora, im drobniejszy tym lepszy, ale to jest powiązane z długością "szlifowania " jego. Trzeba też pamiętać o późniejszym wyczyszczeniu szczelin.
Wyrównać szczotki (nawijam papier ścierny na komutator i szlifuję) i będzie OK ? A ustalenie przyczyny zdarzenia? Skoro wyłącznik nie zareagował, to należy sprawdzić dlaczego. Jeśli styki się skleiły, to do wymiany. Poza tym napisałeś Pierwsze użycie, Jest taka zasada, że przed pierwszym użyciem wypada przeczytać instrukcję obsługi. Czytał ktoś? To...
Objawy wskazują na uszkodzony silnik. Sprawdzam na wolnych obrotach prawo/lewo, dociskam palcem przez papier ścierny komutator, jak zwalnia obroty i nie próbuje ich podnieść, to dla mnie silnik jest uszkodzony. można to jakoś wyregulować Zgodnie ze sztuką? Masz w linku, który wcześnie podałem, a i nie zgodnie🤔 też 😋
Tryb serwisowy z tego co czytałem niejako wymusza prace, więc nie możesz wykluczyć silnika, jak ostatnio miałem taką sytuację to podłączyłem silnik na krótko, przez papier ścierny i dociskalem palcem komutator, silnik zwalniał im mocniej doczekałem, rozwijając uzwojenie stojana w dwóch/trzech miejscach była powłoką zaklejona.
No ja papierem ściernym komutatora bym nie traktował. Szczotki jeszcze po twardości się dobiera.
Co z stycznikiem? Doszliście czemu tylko w 1 z 3 faz taki prąd płynie? Najlepiej jakby komutator oglądną ktoś z firm naprawiających takie silniki. Może w miejscu tych szczotek mocniej zużytych jest komutator zadarty i ściera szczotki. Jak nie ma dużych uszkodzeń to: - podczyścić wyrównać komutator pumeksem lub papierem ściernym, wydmuchać, przemyć -...
Witam Szkoda , że jest tak dużo postów , które nie odpowiadają na zadane pytanie. Zsumowanie przyczyn iskrzenia komutatora : 1) Nadmiernie zdarte szczotki – trzeba wymienić 2) Uszkodzone szczotki w miejscu styku z komutatorem – wystarczy przetrzeć papierem ściernym , aby je wyrównać 3) Za słaby docisk szczotki do komutatora – najłatwiej...
Witam Najprawdopodobniej to właśnie łożyska piszczą bo ich czas życia nieuchronnie maleje w szybkim tempie . Przed rozebraniem możesz też kupić szczotki do silnika i od razu też wymienić najpierw przeszlifowując delikatnie papierem ściernym komutator. Pozdrawiam
Na ten monit skierowałbym swoją uwagę na silnik. Podobną sytuację miałem z pralką Whirlpool, okazało się, że stojan silnika ma przebicie między zwojami. Nie posiadam miernika rezystancji izolacji (czy jak on tam się nazywa), więc sprawdzam na wyczucie. Biorę papier ścierny drobnoziarnisty, składam kilka warstw (około 6, by napięcie nie przeszło) w kształcie...
Szczotki docierałem w ten sposób że włożyłem papier ścierny między komutator a szczotkę i kręciłem wirnikiem i elegancko się dotarły. Nie wiem sam co juz z tym silnikiem najlepiej jak go oddam do serwisu.
komutator nie wygląda aż tak źle, nie ma widocznych miejsc (ubytków) iskrzenia. Są co prawda wzłużne rysy ale myśle że do wygładzenia jakimś drobnoziarnistym papierem. Zastanawiam się jak te szczotki dotrzeć? Chyba nalepię ten cienki papier ścierny na komutator.
Lepiej owiń bardzo drobny pasek papieru ściernego na komutatorze i ręcznie obracaj wirnikiem.
Papier ścierny do szlifowania komutatora to prosty sposób prowadzący do uszkodzenia wirnika-było o tym na forum.Nic nie podajesz w jakim stanie są łożyska,oczywiście wirnik do sprawdzenia na zwarcie międzyzwojowe,ale nie miernikiem tylko elektromagnesem(zrobią Ci to w każdym zakładzie przezwajającym silniki)
Po odłączeniu od sieci i wody, zdejmij tylną pokrywę, zdejmij pasek z koła pasowego. Następnie odłącz przewody od silnika. Sam silnik jest przykręcony na dwóch wkrętach (klucz bodaj 13). Mi najwygodniej było go wyjąć gdy pralka leżała na boku. W takim przypadku wyjmij szufladkę na proszek by woda zgromadzona w przegródce na płyn nie zalała pralki i...
Wiesz co to jest papier ścierny? Uciąć cienki pasek i przeszlifować komutator. Papier o gradacji 320 minimum.
Ja do czyszczenia komutatora używam pumeksu (daje lepszy efekt niż papier ścierny).Iskrzenie może być spowodowane przerwą na komutatorze.
Witam Jeżyk-1 Pracując kilka lat, że tak powiem na warsztacie, remontując wózki widłowe marki Still często i gęsto rozbierałem silniki jazdy, pomp hydraulicznych i wspomagania, prądu stałego celem czyszczenia wymiany łożysk wymiany szczotek... Powiem ci jak to się odbywało u nas: Rozebranie silnika, dokładne wydmuchanie pyłu szczotkowego, mycie benzyną...
Tak masz rację, komutator. Miał bardzo drobny papier ścierny i tym przecierał. Ok. przy następnym praniu sprawdzimy to co mi przekazałeś. Na razie, dzięki za info.
Samo przetoczenie zostawia spiralę. Potrzebny jest drobny papier ścierny (wodny). Wirnik do wyrzucenia przy odpalonej działce z izolacji- siła odśrodkowa robi swoje.
Tylko czyszczenie/szlifowanie komutatora trzeba robic delikatnie, jednakowo ze wszystkich stron bo łatwo narobić problemów które mogą się skończyć szukaniem dobrego tokarza do przetoczenia komutatora.Komutator na zdjęciu jest w dobrym stanie, nie wymaga wielkich zabiegów. Delikatny papier ścierny w zupełności wystarczy.
szczotki były zamiennikami oryginałów, i takie małe pytanie, co to są "lamelki" i czy przy wymianie szczotek zawsze trzeba przetrzeć komutator drobnym papierem? Jak będziesz czyścił komutator papierem ściernym, to szybko umrze (silnik). Do tego służy tzw. "PUMEX". Tylko twardy!! A lamelki, to sobie poszukaj... Pozdrawiam.
Witam, ja miałem podobny problem z wiertarką, iskrzyło na lewych obrotach, wystarczyło doszlifować ponownie szczotki, pomiędzy szczotkę a komutator włożyłem papier ścierny, bardzo drobny, kilka ruchów wystarczyło, potem tylko wyczyściłem komutator i działa do dzisiaj:)
Komutator nie jest "zapalony "( przegrzany ) - miedź jest czysta więc najwyżej problemem może być owal pierścieni i to powinieneś sprawdzić. W tym stanie jak na zdjęciu, jeśli nie możesz w porządny sposób ( jak pisał kolega wyżej ) przetoczyć komutatora wystarczy superdrobnoziarnisty papier ścierny żeby lekko spolerować rysy i nowe szczotki bez problemu...
Kolego, od razu widać że nie masz doświadczenia z tego typu urządzeniami. Nie ma przebić to bardzo dobrze. Pamiętaj, że takie iskrzenie to zawsze jest sprawa czysto mechaniczna.Po prostu listki komutatora nie dolegają dobrze do szczotek.Używany komutator się przetacza, jak nie ma na to szans, to delikatnie bierzesz papier ścierny drobny tak ok.800-1000...
Ja nowe szczotki w pralkach i odkurzaczach docieram wstępnie papierem ściernym - podkładam papier 600 między komutator, a szczotkę, gładkim do komutatora i kilka razy obracam wirnikiem w lewo i prawo. W Silmie RH 5500 robi się to dość ciężko ;) Nawet po tym iskrzą, ale krócej. Docieranie szczotek odkurzacza powinno wykonywać się przy obniżonym napięciu...
Szczczotki są na końcu wyprofilowane łukowato, ten łuk musi zgrywać się z okrągłą powierzchnia komutatora. Szczotkotrzymacze mają być tak zamknięte aby sprężyna nie wyskakiwala. A szczotki jak wyjmujesz z prowadnic mają wychodzić lekko. Jak tak jest to silnik będzie działał ok, możesz bardzo drobnym papierem ściernym przeczyścić komutator dla lepszego...
Liczyłem, że po pierwszym (lekkim) cyklu się ułożą Nie tak szybko. Czy do wymiany szczotek muszę przeszlifować papierem ściernym komutator żeby dokopać się do czystej miedzi ? Nie koniecznie, wszystko zależy od stanu komutatora przed wymianą, czasem trzeba nawet pilnikiem jeśli klatki powstawały. Co by nie było, to lekkie czyszczenie na początek nie...
Silnik działa. Odkręciłem szczotki i wyczyściłem je papierem ściernym 240, tak samo wyczyściłem komutator też papierem ściernym 240. Silnik pracuje równiutko :)
U mnie był styrany komutator silniczka, lekkie przyszlifowanie papierem ściernym komutatora, wyczyszczenie i przesmarowanie silniczka załatwiło sprawę i wbrew oczekiwaniom działa do dziś.
Ja akurat biorę rurę pcv o średnicy zbliżonej do komutatora i owijam papier ścierny na tą rurkę i tak dopasowuję szczotkę by przylegała całą swoją powierzchnią. Czy to zgodne ze sztuką to już wypowiedzą się koledzy, ale sposób działa a to chyba najistotniejsze.
Ciężko będziesz miał doprowadzić ten silnik do ładu. Ogólnie nie poleca się szlifowania papierem ściernym komutatora - odrobiny papieru przewodzą prąd i dostają sie między klatki... Sprawdź jeszce raz szczotki czy nie są rozwarstwione, zadbaj o naprawdę dobry docisk ich do komutatora, rozciągnij sprężyny.
Ale macie problemy. Kupujesz nowe szczotki, wymianiasz. Komutator na tokarke, plus papier ścierny ne koniec. No-ewentualnie wymieńic tuleki, drogie nie są. I tyle.
Spróbuj wyczyścić drobnym papierem ściernym komutator w tacho oraz wyciągnij i włóż ponownie szczotki zwracając uwagę czy poruszają się lekko w szczotko trzymaczu. Serwonapęd jest wykonany na tyrystorach?
Masz rację z wyjęciem silnika. Po tylu latach należą mu się nowe szczotki. Komutator przetrzyj papierem ściernym o ziarnistości 600 (używają przy lakierowaniu samochodów i prawie każdy warsztat da ci odrobinę). Wytrzyj później dokładnie szmatką komutator, "wrzuci" troszkę smaru na łożyska. Wydaje mi się, że do silnika można dostać się od spodu.
Wg mnie. Skoro się umówiłeś na 150 zł a skasowali Cię 240 zł to zwyczajnie zostałeś oszukany. Poza tym, nie wiadomo co znaczy szlif komutatora. Zapewne wzięto kawałek papieru ściernego i przeszlifowano po obwodzie komutator. Taka czynność jednakże wchodzi w zakres wymiany szczotek i nie kasuje się jej oddzielnie. Co innego, gdy trzeba przetoczyć komutator....
Bardzo dziękuję za pomoc.Po dokładnym obejrzeniu myślę,że to wirnik może być spalony,bo szczotki wystają 2 cm,łożyska są dobre,komutator był okopcony więc go wyczyściłem delikatnie papierem ściernym,komutator nie ma żadnych zarysowań.Jeszcze raz wielkie podziękowania za pomoc.
Jak hałasuje ,to znaczy że łożyska do wymiany. Może to być przyczyną iskrzenia szczotek ,ponieważ całkiem możliwe ,że się łożyska zacierają. Dodatkowo przeczyść pumeksem ,albo papierem ściernym komutator. A jeszcze jedno? jaka jest długość szczotek ? Jednak podejrzewam uszkodzenie wirnika.
Koszt wymiany wirnika jest na tyle wysoki, że można się pokusić mimo wszystko o przeszlifowanie komutatora drobnoziarnistym papierem ściernym i wymienienie łożysk - jeśli to zawiedzie to faktycznie pozostaje już tylko wirnik. Jeszcze z innej beczki - możesz wymienić kondensator na podłączeniu silnika - może przebija i masz nieprawidłowo przesunięty...
Witam . Mam jeszcze pytanie czy oprócz wyczyszczenia rowków wirnika i przetarcia go drobnym papierem ściernym to psikacie jeszcze jakimś środkiem typu ,,kontakt, WD40" czy czymś takim. Z góry dzięki za odpowiedz Po pierwsze nigdy nie używaj do komutatora papieru ściernego (było 136353 razy na elektrodzie), po drugie kontakt między szczotką a komutatorem...
Nic tylko pogratulować czyszczenia komutatora papierem ściernym. Teraz tylko czekać aż zewrze komutator :)
Pralka AWE 4526 z uszkodzonym zasilaniem, założyłem panel AWE 6730/P w trybie serwisowym błąd F14 w tym przypadku brak czujnika parkowania znaczy pozycjonowania bębna po założeniu czujnika przeszedł tryb serwisowy w tym odłączenie zasilanie po nie znalezieniu błędu. Pierwsze czyszczenie/pranie na 95 stopni przebiegało prawidłowo łącznie z wirowaniem...
Witam. Odkręcić szczotko-trzymacze oczyścić całość z pyłu i jeśli szczotki dobre to zabudować ponownie. Komutator oczyścić drobnym papierem ściernym. Silnik zabudować podłączyć - Próba.
Jeżeli szczotki mają stosowną długość, to nie ma konieczności ich wymiany. Oczyść komutator drobnym papierem ściernym. Jeżeli efekt iskrzenia nie ustąpi, wskazuje to na uszkodzenie wirnika. Poza tym pokręcając wirnikem sprawdź stan łożysk (wystąpią szumy i niepotrzebne efekty akustyczne).
Udało mi się uruchomić tę wiertarkę, wsadziłem szczotkotrzymacz z jakiejś starej szlifierki kątowej, doszlifowałem szczotki bo akurat nie miałem takiego rozmiaru, a miałem większe. Po wpięciu wtyczki do gniazdka i kliknięcia guzika, są mocne iskry na komutatorze. Komutator czyszczony papierem ściernym. Po chwili komutator czarny od szczotek i gorący...
hryja: szczotki są umieszczone w szczotkotrzymaczach które wchodzą w wyżłobienia w obudowie więc na pewno założone są dobrze bo nie dałoby się ich przykręcić. Spróbuję przeczyścić komutator czy papier ścierny nadaje się do tego - tak kiedyś robiłem na praktykach w zajezdni tramwajowej :) Chciałbym wyciągnąć silnik ale jest on zamontowany na jednej śrubie...
No oby tylko tak było... a czy szlifowanie komutatora papierem ściernym przyłożonym przez coś twardego ma w ogóle ?
Dzięki zibi1971 za podpowiedz ,wyciągnąłem silnik sprawdziłem szczotki ,szczotki dobre 3 cm długości ,przedmuchałem powietrzem silnik ,przeczyściłem papierem ściernym wodnym komutator i pralka pierze.Podziękowania,problem rozwiązany.
Bardzo szybki i prosty sposób na równanie komutatora domowym sposobem (czego osobiście sam nie polecam) jest z użyciem wkrętarki accu. Polega to na wkręceniu trzpienia wirnika (najlepiej od strony komutatora - mniejsze luzy podczas szlifu) w uchwyt samozaciskowy wkrętarki papier ścierny o gr. np. 500 i później 1000. Wycinamy długie listki o dł. ok....
Przed podjęciem decyzji o wymianie grzałki trzeba sprawdzić czy rzeczywiście jest uszkodzona czy też nie dochodzi do niej napięcie bo uszkodzenie może być w innym miejscu. Najlepszy byłby tu miernik uniwersalny. Co do komutatora. Takim małym iskrzeniem bym się nie przejmował. Ewentualnie przetrzeć komutator bardzo drobnym papierem ściernym.
Wyrównalem je papierem ściernym. Zrobiłem pomiar wyszło że pomiędzy lamelkami komutatora jest zwarcie. Obawiam się, że prościej i taniej było by go zanieść do regeneracji. Komutator powinno się obrobić - wyskrobać mikę na milimetr głęboko spomiędzy lamelek, potem wyrównać na tokarce. Tulejki tez powinny być wprasowane i rozwiercone na wymiar, jeśli...
I wskazane byłoby wyczyścić/zapolerować komutator, bardzo drobnym papierem ściernym.
Nigdy nie przeciera się komutatora papierem ściernym! Nawet w instrukcji do starych aluminiowych celm było to napisane! Ziarenka z papieru wgryzają się w komutator, potem powodują zwiększone tarcie przez co szczotki ulegają bardzo szybkiemu zyżyciu! Możesz jedynie nawinąc pasek drobnego papieru ściernego na komutator, ale ścierniwem w stronę szczotek...
Witam! Według mnie masz wirnik do wymiany. Jeżeli jest to krajalnica typ 294 to wirnik 193.8200 i szczotki 193.0002, natomiast jeżeli to krajalnica typ 294.5 to wirnik 194.1200 i szczotki 194.0003. Po poprawnym montażu nowego wirnika i szczotek (obracanie się wirnika lekko bez żadnych zacięć i obcierań) należy zasilić silnik napięciem ok. 110V w celu...
Jak masz możliwość złap silnik imadłem. Ja tak przynajmniej robię ;) Prawie zawsze włączam złożony silnik wkręcony w imadło i sprawdzam czy wszystko jest dobrze. Docieranie na 24V jest kiepskie (za to łatwe do wykonania - bo transformatory na 24V są dość popularne w przeciwieństwie do autotransformatora). Sam tak kiedyś próbowałem, ale słabo to wychodzi...
Ponieważ nie jestem specjalistą odpuściłem sobie procedurę docierania szczotek pumeksem czy papierem ściernym. Po włożeniu szczotek silnik zamontowałem z powrotem w pralce, po czym włączyłem ją dwa razy na 15 minut by się trochę spokojnie pokręciła . Sprawdź na wirowaniu czy nie ciągnie łuku po komutatorze Jeśli zauważysz latające iskry lepiej je dotrzeć...
Tak wiem, ale dzięki wielkie, że przypomniałeś. Wyczyścić komutator, zrobię to z użyciem płynu do czyszczenia styków elektrycznych. Szczotki dotrę wiertarka z tarczą na papier ścierny cienkoziarnisty, mają być ścięte pod identycznym kątem jak było w starych szczotkach, z tym że w nowych ma to być po prostu dopasowanie kąta do komutatora. Chyba dobrze...
Co do tego iskrzenia szczotek. To radzę obejrzeć dokładnie komutator i szczotki. Najlepiej wyczyścić mechanicznie - papier ścierny o małej gradacji i przeszlifować. Ja miałem podobny problem w silniku ale od maszyny do szycia też iskrzyły szczotki ale w chwili rozruchu. I powiem wiele robiłem szlifowałem komutator, wymieniłem szczotki i okazało się...
Powiem tak-za dobrze to to nie wygląda. Wirnik RH w dzisiejszych czasach już nie dostaniesz. Jedyna rada to przetrzeć komutator drobnym papierem ściernym (przyjmijmy że nie masz dostępu do tokarni) i załóż nowe łożyska i miękkie szczotki. Może jeszcze trochę podziała. Teraz patrząc na 2 foto widzę że stan komutatora jest tragiczny. Decyzję musisz podjąć...
Witam wszystkich. Mam nadzieję że ktoś pomoże mi rozwiązać problem z moją pralką. Jest to model Ariston Margherita Al88. Pralka do niedawna pracowała bez żadnych zastrzeżeń. Ostatnio przestała chodzić. Tzn bęben nie kręcił. Wytarłem więc lekko komutator i się naprawiła ale nie na długo. Sprawdziłem więc szczotki i faktycznie były już na wykończeniu....
same sprężyny a w nich resztki szczotek, pewnie dlatego nie działa, choć do końca pewnym nie jestem. Nie no, szczotki to wyposażenie dodatkowe ;) Zmierz szczotkotrzymacze (skoro z samych szczotek nic nie zostało), idź do sklepu i kup takie same. Jak nie będzie to można dorobić papierem ściernym lub miniszlifierką. Wyczyść też komutator (spirytusem...
Do smarowania można używać zwykłego smaru do łożysk, ale są to łożyska kryte z zapasem smaru, którego wystarczy do końca "żywota" łożysk. Turbinę odkręca się jedną nakrętką na końcu wirnika silnika - sama schodzi. Trzeba tylko pamiętać o kolejności ułożenia elementów. Proponuję jednak wymienić łożyska na nowe /to niewielki koszt/ i wyczyścić komutator...
Witam. Nie zamontował kolega przypadkiem tych szczotek odwrotnie? Krzywizny w szczotkach przylegają właściwie do komutatora? Skoro szczotki były już profilowane to nie zawsze wymagają dotarcia. Papier ścierny nie wchodzi w grę. Tylko pumeks jak pisał kolega Gobro. https://youtu.be/ftkJ0tDF_Co
Kiedyś dawno temu w dawnych czasach żona załatwiła tak pralkę. Zapłaciła, wie, że bieliznę z drutami itp pierze w ręku- więc nie ma opcji... Wyjąłem silnik, szczotki mają jeszcze ponad 1,5 cm. Przeszlifuję drobnym papierem ściernym komutator- ma trochę osadu- może iskrzył i stąd zapach spalenizny....Wirnik toczy się idealnie, więc łożyska silnika chyba...
rozrusznik rozebrałem wyczyściłem papierem ściernym komutator tam gdzie szczotki dotykają wszystkie zanieczyszczenia usunięte z rowków tulejki jak nowe luz jest bardzo mały nasmarowałem je i nic poprawy nie widać. Alternator mam od jakiegoś samochodu regulator jest pod obrotomierzem wymieniłem dzisiaj ten regulator na nowy i napięcie wyniosło 18 v po...
lampka "wyczyśc filtr" świeci bo pralka ma problem ze spustem wody sprawdź czy jak włożysz wąż np. do wanny czy ?? i jak ?? mocno wypuszcza wodę (powinna leciec całą szerokością węża spustowego) jeśli leci wolniej to sprawdź wąż zbiornik-pompa na wyjściu ze zbiornika najprawdopodobniej jest jakaś mała rzecz (typu skarpetka) usuń ją ... drugą rzeczą...
Witam Przepraszam, wcześniej nie mogłem odpisać. A jak silnik zachowuje się podłączony poza pralką? Należy zwrócić uwagę na iskrzenie na komutatorze. Najlepiej byłoby udostępnić zdjęcie pokazujące komutator podczas pracy silnika. Rozumiem, że szczotki zostały przeszlifowane? Jak nie, to należy to wykonać. UWAGA Po przeszlifowaniu szczotek należy nadać...
gadek 80 jest muzykiem i na forum zwraca się z prośbą o radę, jak doprowadzić iskrzącą szlifierkę do pełnej sprawności jak najmniejszym (jak każdy rozsądny)kosztem. Rady potrzebuje ten, kto w danej dziedzinie ,,siedzi" płytko lub wcale No to kol.gadek80 musi zaopatrzyć się w przyrządy (omomierz, miernik cęgowy lub amperomierz i proszę nie pisać o najtańszym...
Problem rozwiązany! Po rozkręceniu rozrusznika, cały komutator z bierznią zasypany czarnym pyłem. Szczotki w połowie ok. Wymyłem w bęzynie, przeczyściłem bierznie komutatora papierem ściernym. Odpala na dotyk! Jestem zadowolony. Pewnie poprzedni akumulator był dobry. Trudno tak wyszło. Dziękuję i pozdrawiam.
bardzo dziękuję za podpowiedzi na temat wymienionej przeze mnie usterki odkurzacza i tutaj chcę dodać, że nie rozbierając silnika, papierem ściernym wygładziłem komutator,który był bardzo czarny,a robiąc pomiary cewek stojana, omomierz pokazywał 4 omy.
Montujesz wirnik w wiertarce. Włączasz wiertarkę i szlifujesz komutator papierem ściernym. Potem czyścisz przegrody pomiędzy płytkami na komutatorze z miedzianych opiłek np nożem.
Po włączeniu młynka do kawy Esperanza (taki najtańszy, żadnych elektronicznych części nie zawiera, w środku nic specjalnego nie ma poza wirnikiem) iskrzy że widać przez obudowę jak sadzi iskrami w środku i zaczyna śmierdzieć spalenizną. Postanowiłem go naprawić oczywiście jeżeli się da: Dotychczas wykonałem poniższe czynności: - rozebrałem młynek, -...
Powodzenia w docieraniu komutatora papierem ściernym. A później dlaczego nadmiernie iskrzy..
Oczyść rowki komutatora i przeszlifuj komutator drobnym papierem ściernym . Nowe szczotki na początku iskrzą bo się docierają . Jeżeli łuk ciągnie się na całym obwodzie to prawdopodobnie usterka wirnika .
Witam was serdecznie. Mam problem otóż rozebrałem silnik (od odkurzacza) który iskrzył i śmierdziało charakterystyczną spalenizną. Pierwsze oględziny wykazały że to uwalony wirnik, (nie ma na nim żadnych oznak nadpalenia uzwojeń) lecz na komutatorze pomiędzy poszczególnymi "częściami" miedzianymi we wszystkich przypadkach było przejście między sąsiednimi...
Iskrzenie nie musi oznaczać uszkodzonego wirnika. Przede wszystkim sprawdź jak szczotki przylegają do komutatora. W następnej kolejności przeszlifuj komutator papierem ściernym i wyczyść igłą rowki z pyłu. Silnik musi być mocno zbity i skręcony. Istnieje jednak możliwość uszkodzenia wirnika przy wymianie łożysk, ale tego nie da się już naprawić. Jedynie...
Taki stan zużycia szczotek spowodował iskrzenie i nadpalanie klatek komutatora, więc ja bym jednak delikatnie przeszlifował komutator wkładając pasek bardzo drobnego papieru ściernego (2000) pomiędzy jedną ze starych szczotek a komutator i obracając wirnik ręcznie. Wyrówna to drobne nadpalenia, tylko tyle. Jak nie masz tak drobnego papieru to tak jak...
.....A zacząć od WYCZYSZCZENIA komutatora, przeszlifowaniem go drobnym papierem ściernym, i nożem- piłą (małych rozmiarów !) oczyścić z grafitu przerwy pomiędzy wycinkami komutatora, Następnie pomierzyć.
Wydaje się że to szczotki oryginalne i możesz je kupić, ale możesz jeszcze zadać pytanie czy są to szczotki dwuwarstwowe to znaczy czy w środku przekroju mają przekładkę jeżeli tak kupuj bez obaw i wszystko będzie ok. Przed uruchomieniem musisz jeszcze doprowadzić do stanu używalności komutator to znaczy lekko go trzeba przetrzeć papierem ściernym a...
Kiedyś zajmowałem się zawodowo przezwajaniem wirników i trochę o tym wiem. Wirniki przystosowane do zmiany obrotów mają inny kąt przesunięcia wyprowadzeń drutu ze żłobka do wycinków komutatora, żeby to wyjaśnić to potrzebny dłuższy wykład. Nie każdy wirnik będzie bezkarnie pracował w dwie strony a ten jest tego przykładem. Prawidłowo komutator może...
Mianowicie chodzi o to,że po wymianie szczotek grafitowych pojawiło się silne iskrzenie na komutatorze.Nie pomaga czyszczenie komutatora drobnoziarnistym papierem ściernym . Nie wiem czy taki temat był na forum,gdyż nie mam czasu na przeglądanie.
Szczotki do silnika kupisz wszędzie; najwyżej, jak nie będą pasować , to sobie dotrzesz (najpierw na wymiar przy pomocy np. papieru ściernego, później pumexu, żeby pasowały do komutatora). Pozdrawiam. PS. Np: www.tme.pl
Podepnę się i ja, w silniku z mojego odkurzacza łożyska sprawne, ale strasznie iskrzy na komutatorze. Przeczyściłem na obrotach papierem ściernym, złożyłem uruchomiłem i ledwo chodzi, po 10 sekundach komutator strasznie zakopcony...
Od rozebrania silnika, wyczyszczenia komutatora drobnoziarnistym papierem ściernym. Następnie wyczyszczenie izolacji pomiędzy wycinkami komutatora, najlepiej bardzo cienkim brzeszczotem do metalu, albo ząbkowanym skalpelem oraz wymiana szczotek. Łożyska do zweryfikowania, ew. wymiany oraz nasmarowania. Jeżeli silnik posiada kondensator przeciwzakłóceniowy,...
To nic nie da. Takie wypalenie komutatora wskazuje na uszkodzenie wirnika. Uszkodzenie jeszcze nie jest duże, ale któreś uzwojenie pobiera już większy prąd niż pozostałe na wirniki, dlatego w tym miejscu iskrzy i wypala komutator. Jeśli masz omomierz zrób najprostszy pomiar wirnika, oczyść komutator drobnym papierem ściernym ( takim około 800 - 1000...
Ja osobiście nigdy nie czyszczę komutatora papierem ściernym bo ten zawiera kwarc a kwarc jak wiadomo to dobry izolator. Bardziej bezpieczną i skuteczną metodą jest czyszczenie naturalnym pumeksem.
Rozdłub silniczek w tym zamku i wyczyść komutator papierem ściernym 1000 .
Szczotki zostawiają ślad na całej szerokości komutatora? Wcześniej pisałem z telefonu ; komutator przetarłeś papierem ściernym? Lamelki miały jednakowy kolor? Możesz dla spokoju jeszcze raz wyjąć wirnik i pokazać komutator po pracy na nowych szczotkach.
Komutator przeczyściłem delikatnie papierem ściernym .... A czy wyczyściłeś żłobki pomiędzy wycinkami komutatora?
pralka ariston al98x, Wymieniłem szczotki bo bęben nie kręcił, szczotki było zużyte 18-20mm, wyczyściłem szczeliny między stykami komutatora. Załączyłem program odwiruj tylko dla testu, na początku kręciła bębnem ale potem coś się zacięło i pokrętło programatora zaczęło się kręcić i LED mruga 1 raz, dłuższa przerwa, 1 raz mrugnięcie, dłuższa przerwa...
Witam. Przyszedł czas aby dokonać przeglądu piły elektrycznej łańcuchowej. Podczas używania szczotki na komutatorze mocno iskrzą. Oglądałem filmik na you tubie. Jak najdrobniejszym papierem ściernym serwisowanie zacząć od przeczyszczenia komutatora. Mój tak samo wygląda. Nie widać czystej miedzi komutatora. Tylko mocne zabrudzenie. https://www.youtube.com/watch?v=w1_LBqXn...
Z tym pumeksem to jest absolutna prawda, nie ma lepszej metody (żaden papier ścierny). Bierzesz "klocek" pumeksu (oczywiście naturalnego), odcinasz piłką do metalu wąski pasek i przytykasz do obracającego się komutatora tuż przed docieraną szczotką, czyli przemiennie z obu stron przez kilka sekund. Idealnie czyści się i dociera komutator wraz ze szczotkami...
Ten papier ścierny, to pornografia! Niektórzy o tym wiedzą. Komutator należy docierać tylko i wyłącznie twardym pumeksem! AMEN! PS. Nowych silników się nie dociera; widocznie miałeś jakiś problem. Temat wyjątkowo, z uwagi na charakter i specyfikację, pozostawiam w serwisie. PS1. E 22 - błąd czujnika NTC, przerwa w obwodzie lub zwiększona rezystancja...
Przeczyściłem szczotki papierem ściernym i komutator, sprawdziłem uzwojenia wirnika: mierzyłem opór między dowolnie wybrana płytką a pozostałymi i zawsze wynosił 3 OHM, czy tak się sprawdza wirnik?? Założyłem wszystko od nowa i to samo. Szczotki maja po ok 0.8 cm, tak wygląda jak by się jedna wieszała, a pozatym dalej iskrzy a druga nie, przeczyściłem...
A może dopieszczenia drobniutkim papierem ściernym wymaga tylko komutator i później dokładnego oczyszczenia cel aby resztki pyłu ze szczotek nie robiły zwarcia ? Komutator wygląda słabo. Pokusić się można o wymianę i dotarcie nowych szczotek lub uwolnienia starych (może się któraś zawiesiła) ? Autor tematu zamilkł..
Witam, nowe szczotki będą iskrzyć póki się nie dotrą do komutatora. Jeśli jest miejsce to można owinąć komutator drobnym papierem ściernym i trochę je dopasować.
W tokarce oczyściliśmy komutator za pomocą papieru ściernego. - błąd; najprawdopodobniej komutator nie został wyrównany, tylko wyczyszczony. Jeżeli to miałoby pomóc (100% pewności nie ma), to komutator trzeba przetoczyć.
Wyczyść dokładnie rowki komutatora,komutator(delikatnie papierem ściernym, lub pumeksem) Iskrzenie spowodowane może być przerwą w uzwojeniu wirnika lub stojana.
Komutatorowi trzeba wyczyścić rowki, wyszlifować drobnym papierem ściernym i dotrzeć dokładnie szczotki. Zrób zdjęcia jak dokładnie wyglądają szczotki i komutator
Można jeszcze dać wirnik do tokarza i przetoczyć komutator i przeszlifować bardzo drobnym papierem ściernym.Szczotki muszą dokładnie dolegać do komutatora.Muszą być oryginalne czyli firmowe.Ani za twarde ani za miękkie. Toczenie nie pomoże na spalony wirnik.
a napisz dokładnie co Ci się dzieje. Pierze normalnie a na wirowaniu kręci powoli?? Sprawdź komutator jak jest czarny to go przeczyść. Silnika nie musisz wykręcać tylko weź drobny papier ścierny dołóż i kręć silnikiem i powinno dać radę takie czyszczenie. Szczotki zależy nie wiem dokładnie jaki jest tam silnik ale jak są dwie to do tej drugiej jest...
papier ścierny wodny papier ścierny papier ścierny wodny
wytwarzać podciśnienie dźwięk jednej słuchawce lenovo mapowanie portu drukarki
płyta ceramiczna amica kuchenka amica 53gg5 43zptgn
Mercedes CLS 200 2013 – przycisk RADIO, lokalizacja, zamienniki, wymiana panelu COMAND NTG 4.5 Nagość na działce prywatnej a grzech i art. 140 KW – higiena, widoczność, ochrona prywatności