jaki typ papieru wybrać? Wysokiej jakości :D No ale poważniej, wszystko zależy od wielkości uszkodzeń komutatora, im drobniejszy tym lepszy, ale to jest powiązane z długością "szlifowania " jego. Trzeba też pamiętać o późniejszym wyczyszczeniu szczelin.
Wyrównać szczotki (nawijam papier ścierny na komutator i szlifuję) i będzie OK ? A ustalenie przyczyny zdarzenia? Skoro wyłącznik nie zareagował, to należy sprawdzić dlaczego. Jeśli styki się skleiły, to do wymiany. Poza tym napisałeś Pierwsze użycie, Jest taka zasada, że przed pierwszym użyciem wypada przeczytać instrukcję obsługi. Czytał ktoś? To...
Po odłączeniu od sieci i wody, zdejmij tylną pokrywę, zdejmij pasek z koła pasowego. Następnie odłącz przewody od silnika. Sam silnik jest przykręcony na dwóch wkrętach (klucz bodaj 13). Mi najwygodniej było go wyjąć gdy pralka leżała na boku. W takim przypadku wyjmij szufladkę na proszek by woda zgromadzona w przegródce na płyn nie zalała pralki i...
Witam Szkoda , że jest tak dużo postów , które nie odpowiadają na zadane pytanie. Zsumowanie przyczyn iskrzenia komutatora : 1) Nadmiernie zdarte szczotki – trzeba wymienić 2) Uszkodzone szczotki w miejscu styku z komutatorem – wystarczy przetrzeć papierem ściernym , aby je wyrównać 3) Za słaby docisk szczotki do komutatora – najłatwiej...
Co z stycznikiem? Doszliście czemu tylko w 1 z 3 faz taki prąd płynie? Najlepiej jakby komutator oglądną ktoś z firm naprawiających takie silniki. Może w miejscu tych szczotek mocniej zużytych jest komutator zadarty i ściera szczotki. Jak nie ma dużych uszkodzeń to: - podczyścić wyrównać komutator pumeksem lub papierem ściernym, wydmuchać, przemyć -...
Kolego, od razu widać że nie masz doświadczenia z tego typu urządzeniami. Nie ma przebić to bardzo dobrze. Pamiętaj, że takie iskrzenie to zawsze jest sprawa czysto mechaniczna.Po prostu listki komutatora nie dolegają dobrze do szczotek.Używany komutator się przetacza, jak nie ma na to szans, to delikatnie bierzesz papier ścierny drobny tak ok.800-1000...
Witam Jeżyk-1 Pracując kilka lat, że tak powiem na warsztacie, remontując wózki widłowe marki Still często i gęsto rozbierałem silniki jazdy, pomp hydraulicznych i wspomagania, prądu stałego celem czyszczenia wymiany łożysk wymiany szczotek... Powiem ci jak to się odbywało u nas: Rozebranie silnika, dokładne wydmuchanie pyłu szczotkowego, mycie benzyną...
No ja papierem ściernym komutatora bym nie traktował. Szczotki jeszcze po twardości się dobiera.
Pralka AWE 4526 z uszkodzonym zasilaniem, założyłem panel AWE 6730/P w trybie serwisowym błąd F14 w tym przypadku brak czujnika parkowania znaczy pozycjonowania bębna po założeniu czujnika przeszedł tryb serwisowy w tym odłączenie zasilanie po nie znalezieniu błędu. Pierwsze czyszczenie/pranie na 95 stopni przebiegało prawidłowo łącznie z wirowaniem...
gadek 80 jest muzykiem i na forum zwraca się z prośbą o radę, jak doprowadzić iskrzącą szlifierkę do pełnej sprawności jak najmniejszym (jak każdy rozsądny)kosztem. Rady potrzebuje ten, kto w danej dziedzinie ,,siedzi" płytko lub wcale No to kol.gadek80 musi zaopatrzyć się w przyrządy (omomierz, miernik cęgowy lub amperomierz i proszę nie pisać o najtańszym...
komutator nie wygląda aż tak źle, nie ma widocznych miejsc (ubytków) iskrzenia. Są co prawda wzłużne rysy ale myśle że do wygładzenia jakimś drobnoziarnistym papierem. Zastanawiam się jak te szczotki dotrzeć? Chyba nalepię ten cienki papier ścierny na komutator.
Komutator nie jest "zapalony "( przegrzany ) - miedź jest czysta więc najwyżej problemem może być owal pierścieni i to powinieneś sprawdzić. W tym stanie jak na zdjęciu, jeśli nie możesz w porządny sposób ( jak pisał kolega wyżej ) przetoczyć komutatora wystarczy superdrobnoziarnisty papier ścierny żeby lekko spolerować rysy i nowe szczotki bez problemu...
Szczotki docierałem w ten sposób że włożyłem papier ścierny między komutator a szczotkę i kręciłem wirnikiem i elegancko się dotarły. Nie wiem sam co juz z tym silnikiem najlepiej jak go oddam do serwisu.
Witam Najprawdopodobniej to właśnie łożyska piszczą bo ich czas życia nieuchronnie maleje w szybkim tempie . Przed rozebraniem możesz też kupić szczotki do silnika i od razu też wymienić najpierw przeszlifowując delikatnie papierem ściernym komutator. Pozdrawiam
Kiedyś zajmowałem się zawodowo przezwajaniem wirników i trochę o tym wiem. Wirniki przystosowane do zmiany obrotów mają inny kąt przesunięcia wyprowadzeń drutu ze żłobka do wycinków komutatora, żeby to wyjaśnić to potrzebny dłuższy wykład. Nie każdy wirnik będzie bezkarnie pracował w dwie strony a ten jest tego przykładem. Prawidłowo komutator może...
cztery albo trzy szpilki,dojście do komutatora jest bez zarzutu,śruby bodajże na krzyżak,a komutator na kluczyk 10,nie jestem pewien czy nie pomyliłem kolejności.wiem że w warunkach warsztatowych nie zajęło mi to dużo czasu,wystarczy drobny papier ścierny i dokładnie wydmuchać,najlepiej sprężarką,miałem taką awarię przed paru laty,właściciel wzywał...
Witam! Kolega skrzętnie ukrywa z jakiego jest miasta, to troszkę utrudnia podesłanie w okolicy po szczotki. Napisałeś, że masz dostępne podobne wymiarami szczotki, to jaki problem... płaski blat, drobny papier ścierny i po chwili trzymają wymiar (naddatki trzeba ścierać symetrycznie z każdej ze stron). Inną sprawą jest to, że bez przetoczenia komutatora...
hryja: szczotki są umieszczone w szczotkotrzymaczach które wchodzą w wyżłobienia w obudowie więc na pewno założone są dobrze bo nie dałoby się ich przykręcić. Spróbuję przeczyścić komutator czy papier ścierny nadaje się do tego - tak kiedyś robiłem na praktykach w zajezdni tramwajowej :) Chciałbym wyciągnąć silnik ale jest on zamontowany na jednej śrubie...
Lepiej owiń bardzo drobny pasek papieru ściernego na komutatorze i ręcznie obracaj wirnikiem.
Co do tego iskrzenia szczotek. To radzę obejrzeć dokładnie komutator i szczotki. Najlepiej wyczyścić mechanicznie - papier ścierny o małej gradacji i przeszlifować. Ja miałem podobny problem w silniku ale od maszyny do szycia też iskrzyły szczotki ale w chwili rozruchu. I powiem wiele robiłem szlifowałem komutator, wymieniłem szczotki i okazało się...
Witam! -Sprawdź rezystancję wirnika 308.2200 - 1,7 ohma (+,-,10%) -Sprawdź rezystancję cewki stojana 308.2100 - 1,33 ohma (+,-,10%) -Czy tarcza łożyskowa ze szczotkotrzymaczami jest ze sprężyną mocowania łożyska (obejmuje łożysko 608zz), czy tylko z podkładką sprężystą pod to łożysko. Jeżeli jest bez sprężyny mocowania łożyska to zarówno tu jak i w...
pralka ariston al98x, Wymieniłem szczotki bo bęben nie kręcił, szczotki było zużyte 18-20mm, wyczyściłem szczeliny między stykami komutatora. Załączyłem program odwiruj tylko dla testu, na początku kręciła bębnem ale potem coś się zacięło i pokrętło programatora zaczęło się kręcić i LED mruga 1 raz, dłuższa przerwa, 1 raz mrugnięcie, dłuższa przerwa...
a napisz dokładnie co Ci się dzieje. Pierze normalnie a na wirowaniu kręci powoli?? Sprawdź komutator jak jest czarny to go przeczyść. Silnika nie musisz wykręcać tylko weź drobny papier ścierny dołóż i kręć silnikiem i powinno dać radę takie czyszczenie. Szczotki zależy nie wiem dokładnie jaki jest tam silnik ale jak są dwie to do tej drugiej jest...
Witam, pierwsze co sprawdziłem to rezystancję uzwojeń. Wychodzi 1 om na każde uzwojenie. Następnie miernikiem IMU sprawdziłem czy jest przebicie na stojanie(jeden kabel miernika do wejścia uzwojenia a drugi do metalowej obudowy stojana). Przy dwóch uzwojeniach wyszło to samo rezystancja powyżej 50 mega omów. Z wirnikiem podobnie(komutator i część metalowa),...
Witam. Na ten temat jest kilka postów, przeanalizowałem wszystkie, proszę mnie nie odsyłać do wyszukiwarki. Wygląda to tak. Pralka stopniowo słabła, źle wirowała itd...na sam koniec silnik zaczął wykonywać takie ruchy jak na filmie w poście: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Sprawdziłem prądniczkę, rezystor 2,7K i triak wymieniłem...
szczotki były zamiennikami oryginałów, i takie małe pytanie, co to są "lamelki" i czy przy wymianie szczotek zawsze trzeba przetrzeć komutator drobnym papierem? Jak będziesz czyścił komutator papierem ściernym, to szybko umrze (silnik). Do tego służy tzw. "PUMEX". Tylko twardy!! A lamelki, to sobie poszukaj... Pozdrawiam.
Niestety nie. Czy powinienem docierać szczotki przy pracującym silniku pumeksem? Czy spróbować docierać komutator papierem ściernym?
Ja nowe szczotki w pralkach i odkurzaczach docieram wstępnie papierem ściernym - podkładam papier 600 między komutator, a szczotkę, gładkim do komutatora i kilka razy obracam wirnikiem w lewo i prawo. W Silmie RH 5500 robi się to dość ciężko ;) Nawet po tym iskrzą, ale krócej. Docieranie szczotek odkurzacza powinno wykonywać się przy obniżonym napięciu...
Szczczotki są na końcu wyprofilowane łukowato, ten łuk musi zgrywać się z okrągłą powierzchnia komutatora. Szczotkotrzymacze mają być tak zamknięte aby sprężyna nie wyskakiwala. A szczotki jak wyjmujesz z prowadnic mają wychodzić lekko. Jak tak jest to silnik będzie działał ok, możesz bardzo drobnym papierem ściernym przeczyścić komutator dla lepszego...
Masz rację z wyjęciem silnika. Po tylu latach należą mu się nowe szczotki. Komutator przetrzyj papierem ściernym o ziarnistości 600 (używają przy lakierowaniu samochodów i prawie każdy warsztat da ci odrobinę). Wytrzyj później dokładnie szmatką komutator, "wrzuci" troszkę smaru na łożyska. Wydaje mi się, że do silnika można dostać się od spodu.
Tryb serwisowy z tego co czytałem niejako wymusza prace, więc nie możesz wykluczyć silnika, jak ostatnio miałem taką sytuację to podłączyłem silnik na krótko, przez papier ścierny i dociskalem palcem komutator, silnik zwalniał im mocniej doczekałem, rozwijając uzwojenie stojana w dwóch/trzech miejscach była powłoką zaklejona.
Witam. Odkręcić szczotko-trzymacze oczyścić całość z pyłu i jeśli szczotki dobre to zabudować ponownie. Komutator oczyścić drobnym papierem ściernym. Silnik zabudować podłączyć - Próba.
Przed podjęciem decyzji o wymianie grzałki trzeba sprawdzić czy rzeczywiście jest uszkodzona czy też nie dochodzi do niej napięcie bo uszkodzenie może być w innym miejscu. Najlepszy byłby tu miernik uniwersalny. Co do komutatora. Takim małym iskrzeniem bym się nie przejmował. Ewentualnie przetrzeć komutator bardzo drobnym papierem ściernym.
Jeżeli szczotki mają stosowną długość, to nie ma konieczności ich wymiany. Oczyść komutator drobnym papierem ściernym. Jeżeli efekt iskrzenia nie ustąpi, wskazuje to na uszkodzenie wirnika. Poza tym pokręcając wirnikem sprawdź stan łożysk (wystąpią szumy i niepotrzebne efekty akustyczne).
Objawy wskazują na uszkodzony silnik. Sprawdzam na wolnych obrotach prawo/lewo, dociskam palcem przez papier ścierny komutator, jak zwalnia obroty i nie próbuje ich podnieść, to dla mnie silnik jest uszkodzony. można to jakoś wyregulować Zgodnie ze sztuką? Masz w linku, który wcześnie podałem, a i nie zgodnie🤔 też 😋
Wg mnie. Skoro się umówiłeś na 150 zł a skasowali Cię 240 zł to zwyczajnie zostałeś oszukany. Poza tym, nie wiadomo co znaczy szlif komutatora. Zapewne wzięto kawałek papieru ściernego i przeszlifowano po obwodzie komutator. Taka czynność jednakże wchodzi w zakres wymiany szczotek i nie kasuje się jej oddzielnie. Co innego, gdy trzeba przetoczyć komutator....
Wyrównalem je papierem ściernym. Zrobiłem pomiar wyszło że pomiędzy lamelkami komutatora jest zwarcie. Obawiam się, że prościej i taniej było by go zanieść do regeneracji. Komutator powinno się obrobić - wyskrobać mikę na milimetr głęboko spomiędzy lamelek, potem wyrównać na tokarce. Tulejki tez powinny być wprasowane i rozwiercone na wymiar, jeśli...
Koszt wymiany wirnika jest na tyle wysoki, że można się pokusić mimo wszystko o przeszlifowanie komutatora drobnoziarnistym papierem ściernym i wymienienie łożysk - jeśli to zawiedzie to faktycznie pozostaje już tylko wirnik. Jeszcze z innej beczki - możesz wymienić kondensator na podłączeniu silnika - może przebija i masz nieprawidłowo przesunięty...
Silnik działa. Odkręciłem szczotki i wyczyściłem je papierem ściernym 240, tak samo wyczyściłem komutator też papierem ściernym 240. Silnik pracuje równiutko :)
Taki stan zużycia szczotek spowodował iskrzenie i nadpalanie klatek komutatora, więc ja bym jednak delikatnie przeszlifował komutator wkładając pasek bardzo drobnego papieru ściernego (2000) pomiędzy jedną ze starych szczotek a komutator i obracając wirnik ręcznie. Wyrówna to drobne nadpalenia, tylko tyle. Jak nie masz tak drobnego papieru to tak jak...
Witam! Według mnie masz wirnik do wymiany. Jeżeli jest to krajalnica typ 294 to wirnik 193.8200 i szczotki 193.0002, natomiast jeżeli to krajalnica typ 294.5 to wirnik 194.1200 i szczotki 194.0003. Po poprawnym montażu nowego wirnika i szczotek (obracanie się wirnika lekko bez żadnych zacięć i obcierań) należy zasilić silnik napięciem ok. 110V w celu...
Liczyłem, że po pierwszym (lekkim) cyklu się ułożą Nie tak szybko. Czy do wymiany szczotek muszę przeszlifować papierem ściernym komutator żeby dokopać się do czystej miedzi ? Nie koniecznie, wszystko zależy od stanu komutatora przed wymianą, czasem trzeba nawet pilnikiem jeśli klatki powstawały. Co by nie było, to lekkie czyszczenie na początek nie...
Powiem tak-za dobrze to to nie wygląda. Wirnik RH w dzisiejszych czasach już nie dostaniesz. Jedyna rada to przetrzeć komutator drobnym papierem ściernym (przyjmijmy że nie masz dostępu do tokarni) i załóż nowe łożyska i miękkie szczotki. Może jeszcze trochę podziała. Teraz patrząc na 2 foto widzę że stan komutatora jest tragiczny. Decyzję musisz podjąć...
U mnie był styrany komutator silniczka, lekkie przyszlifowanie papierem ściernym komutatora, wyczyszczenie i przesmarowanie silniczka załatwiło sprawę i wbrew oczekiwaniom działa do dziś.
I wskazane byłoby wyczyścić/zapolerować komutator, bardzo drobnym papierem ściernym.
To wygląda na wypalenia, nie rysy. Wyczyść ten komutator drobnym papierem ściernym, usuń pył z rowków i włącz. Jak jest spalony, to będzie dość mocno iskrzył.
Szczotki do silnika kupisz wszędzie; najwyżej, jak nie będą pasować , to sobie dotrzesz (najpierw na wymiar przy pomocy np. papieru ściernego, później pumexu, żeby pasowały do komutatora). Pozdrawiam. PS. Np: www.tme.pl
Ciężko będziesz miał doprowadzić ten silnik do ładu. Ogólnie nie poleca się szlifowania papierem ściernym komutatora - odrobiny papieru przewodzą prąd i dostają sie między klatki... Sprawdź jeszce raz szczotki czy nie są rozwarstwione, zadbaj o naprawdę dobry docisk ich do komutatora, rozciągnij sprężyny.
same sprężyny a w nich resztki szczotek, pewnie dlatego nie działa, choć do końca pewnym nie jestem. Nie no, szczotki to wyposażenie dodatkowe ;) Zmierz szczotkotrzymacze (skoro z samych szczotek nic nie zostało), idź do sklepu i kup takie same. Jak nie będzie to można dorobić papierem ściernym lub miniszlifierką. Wyczyść też komutator (spirytusem...
Jak masz możliwość złap silnik imadłem. Ja tak przynajmniej robię ;) Prawie zawsze włączam złożony silnik wkręcony w imadło i sprawdzam czy wszystko jest dobrze. Docieranie na 24V jest kiepskie (za to łatwe do wykonania - bo transformatory na 24V są dość popularne w przeciwieństwie do autotransformatora). Sam tak kiedyś próbowałem, ale słabo to wychodzi...
papier ścierny wodny papier ścierny papier ścierny wodny
obsada pierścień brother reset licznika bębna pralki candy łożyska
mieszacz minimix klapka zwrotna wentylatora
Brak świateł w traktorze Iseki - diagnostyka i naprawa Tablet Prestigio MultiPad 4 Diamond nie włącza się - możliwe przyczyny i rozwiązania