Może na mrozie wytrąciła ci się parafina z ropy i zatkała przewody .
robokop napisał: " rozrusznik kręci w miarę szybko? W trakcie kręcenia pojawia się biały dym z wydechu? Nawet przy ciśnieniu ~20atm powinien od nagrzanych świec łapać." tak przy minus 20-25'C :) i ty jestes "Modreator maechanika" ???? - taka wypowiedz swiadczy o kompletnym braku znajomosci naprawy/diagnozy pojazdow silnikowych.... pozdrawiam :) choc...
zrobiła ci się kasza z ropa(parafina) przez mróz pewnie ropa letnia i dlatego ci nie podaje ,najlepiej jak go gdzieś zawieziesz do garażu niech zostanie na dzień i powinno wrócić ci do normy . Ja miałem taki problem jak jechałem autem w czasie jazdy :)wyciągałem filtr paliwa to była kasza przez mroź
Potraktuj to jako zima gdzie trzeba trochę dolać aby parafina nie oddzialała się od ropy.
Filtr na pewno, co do pompy, jest to wielce prawdopodobne. Parafina wytrącona z ropy może uszkodzić pompę.
Nie zgadzam się z przedmówca. Jeśli nawet nie ma paliwa albo pompka nie dociągnęła go to i tak nawiew powinien się włączyć. W tym modelu nie ma czujnika czy jest paliwo, czy nie. A BW 50 to przeważnie jest na benzynę i nawet gdyby był ropniak to w najgorszym wypadku mogła się wytrącić parafina z ropy co blokuje pompkę i filtr. A tego poprzez jazdę nie...
Panowie żaden z was nie miał racji ale udało mi się rozwiązać problem winna leżała po stronie pompy paliwa i coś było w pompie trochę dziwne ale wyglądało na ropę (Parafina) hmm... Dzięki wszystkim za pomysły i zaangażowanie.
Filtr paliwa już zmieniłem przez zimą , może to problem z jakością ON . A jeśli w zbiorniku wydzieliła się parafina? przecież podgrzewana jest ropa w filtrze a nie zbiorniku.
Objawy wskazują raczej na awarię któregoś z elektrozaworów sterujących, dolotem powietrza - np. EGR. Konieczny będzie odczyt kodów usterek i ew. pomiar manometrem podciśnień sterujących w celu weryfikacji. Podgrzewacz paliwa ma za zadanie chronić zimą, podczas mrozów, filtr paliwa przed wytrącaniem parafiny z ropy. Usterek nie wprowadza i na pracę silnika...
Potwierdzam. Ja jakiś czas temu (około piętnaście lat temu) miałem do dyspozycji Iveco Daily. I gdy w zimie nadciągały wysokie mrozy, a ja miałem wyjazd w góry, to specjalnie dolewałem do zbiornika około pięć, sześć litrów benzyny na cały pełny zbiornik oleju napędowego. Benzyna zapobiegała wytrącaniu się parafiny z oleju napędowego w bardzo niskich...
Najlepszym dodatkiem do oleju napędowego jest gruby portfel./ Bo jak węże i nagar się rozpuszczą i zatkają układ paliwowy to nawet kaplica nie pomoże. Dizel w pełnej formie nie ma problemu z temperaturami do -30'C o ile ropa nie wykrystalizuje parafiny.
kolega Mad Max ma racje z dolewaniem benzyny do ropy w okresie silnych mrozów, to pomaga w przypadku wytrącania się parafiny i w przypadku kiedy w układzie paliwowym pojawi sie woda ;)
Jeśli foksiu dymi na czarno to na 100% EGR,zaleca się zaślepić,czyszczenie(nie jest zalecane gdyż za kilka miesiecy moze pojawić się ten sam problem) lub kupno nowego to za duże koszty. Jeśli się regeneruje wtryski to tylko wszystkie,popma paliwowa powinna być sprawdzona.Jeśli masz problemy z odpalaniem zaczynają się kłopoty z nią. Ja po regeneracji...
Matko boska częstochowska w 1,6 D radzą sprawdzać pompkę w zbiorniku. Do czego ta pompka że się tak zapytam ? Pewnie koledze zwarzyła się ropa w baku (wytrąciła parafina) i zabiło dokumentnie filtr paliwa. Samochód do ciepłego garażu, depresator do baku, a filtr do "śmietnika". Pozdrawiam !
Od szkodliwych porad to tu się roi. Nie ma potrzeby ogrzewania całego auta do temp. powyżej zera. Jeśli jest miejsce w baku, to kup 10l dobrej (nie Statoil) ropy zimowej, wstaw do naczynia z wrzątkiem aż ta ropa będzie miała przynajmniej 60C, wlej to do baku, wlej uszlachetniacz, filtr paliwa polej wrzątkiem. To wszystko. Aha i dobry akumulator. Ropa...
wszystkie ciśnienia sprawdzone i jest oki. mam jeden postep odnośnie zimy .W smoku osaczała się parafina i dostawał zadyszki wiec trzeba lac wiecej benzyny do ropy na zime i moze bedzie oki.
Denaturat odradzam, bo się tylko syf wytrąca. Jedyna, słuszna, porada, dla potwierdzenia, tutaj mam, zdjęcie takiej mikstury, jak widać, denaturat, nie mieszą się z olejem napędowym koniec kropka. W ON najczęściej ścina się parafina i zakleja filtr. Denaturat, po wymieszaniu z ropą, wytrąci się prawie od razu, maks 10 minut.
witam, mam Puga 307 1,4 hdi. Dwa dni temu podczas jazdy pojawił się TEN komunikat. Silnik zaczął tracić obroty i w końcu zgasł. Odpaliłem go ponownie i ten sam komunikat. Na 4-biegu i trzymając obroty na poziomie 1500-2500 moglem jechać dalej ale o dynamicznej jeździe można było zapomnieć. Skonsultowałem się z moim Ojcem.Nie jest mechanikiem, po prostu...
Piachu -lepiej się ogląda to twoje kino niż Pol/Mexico (dzisiejszy mecz), skąd ja to połączenie truskawki i wiatrak znam?Fajnie rosną dopływ świeżej en. (dosłownie i w przenośni ,ot krety paszły von!). A to fotoogniwo na szczycie wielopłatowca, to tam następuje transformacja enrgii(he he he!).Ciekawe jak często na jesieni będziesz musiał gonić łańcuch...
Witam, odpalany zimny silnik telepie się dośc mocno przez około 3-5 minut i białosiwy dym leci z rury. Czuć wyraźnie smród świeczki, parafiny, coś jak niedopalona ropa itd. Byłem już z autem w warsztacie diesel i tam nie stwierdzono, by jakaś waźna usterka w nim tkwiła. Ale wtwdy silnik był gorący i chodził równo, a wtedy nie leci dym z rury chyba że...
Margaryna jest takim samym produktem przemysłu chemicznego jak smary litowe. Gdyby istniał tani i wydajny proces wyodrębniania związków o parzystej ilości atomów węgla, to pewnie robiliby margarynę z ropy naftowej :D . Swoją drogą myszy żrą świeczki z parafiny i żyją. A samo źródło w postaci portalu "wolnemedia.net" mówi samo za siebie.
Witam, mam problem z bmw e34 2.5 tds. Wymieniłem akumulator nowe świece żarowe ngk d-power. Zapala za dziesiątym a czasem za dwudziestym razem chociaż jest teraz ok -20 w nocy. Dolałem preparat k2 do ropy przeciw wytrącaniu się parafiny. Potem jak zapali i po przejechaniu jakiegokolwiek dystansu np. 3km. Pali za pierwszym razem. Po nocy znowu jest tak...
Witam Posiadam od niedawna mondeo mk3 diesel 2.0 tdci . Dzisiaj w drodze powrotnej z pracy auto w jednej chwili zaczeło tracić moc, i gasnąć. Na poboczu auto próbowałem uruchomić- po chwili kręcenia go udawało się, jednak po paru sekundach znowu gasło. Auto pojechało na parking na lawecie. I tutaj mam pytanie, czy możliwa jest sytuacja żeby wytraciła...
Bo takie przyczyny to zazwyczaj zima wychodzą szczególnie w dieslach(lipna ropa lub jeszcze letnia była zatankowana). jak Ci się wytrąci parafina i zacznie marznąć to możesz pomarzyć o normalnej jeździe. Potem tylko pomaga wymiana filtra paliwa lub wyczyszczenie odstojnika no i jakieś dodatki do paliwa żeby tą parafinę powiązać ponownie.
Myślałem, że będzie to od świec To będzie od dziadowskiej ropy w tym tygodniu ściągnołem ok 100 l syfu i parafiny z baków wysysarką a jeszcze v50 stoi na obciąganie bo ma kasze a nie paliwo. Taki sa realia jak temp spada poniżej -10'C. Zobaczysz będzie cieplej będzie ci gnojopęd odpalał. Najwyżej 2 podgrzej świece.
(at)lulu3 nie wiem po co lejesz ten dodatek przeciw wytrącaniu się parafiny? przecież teraz parafina nie wytrąca się a jeżeli ona sie wytrąca w zimie to z oleju napędowego bo olej roślinny nie zawiera parafiny, a ten link co podałeś to chyba jest strona sponsorowana przez producenta tego preparatu DFX
Co to uziomów, to nie dedykowany do agregatów, a normalne uziomy, jakie można kupić w hurtowniach elektrycznych. Wbite są w sumie dwie szpile po 6 m, takie skręcane. Nie, nie miałem na myśli uziomu dedykowanego dla agregatów tylko w tym sensie, że wykonany dla potrzeb agregatu. Czy on jest jakoś połączony galwanicznie z uziomem fundamentowym czy otokowym...
ropa đmierdzi jes niskiej jakođci i polecam kademu kierowcy wymiane filtrow paliwa przy -18 jak parafiny zlapia. Na markowzch stacjach takie g. leja ze nie ray w zime latalem ze swieczk aby grzac przewody. podczas jazdz na gazie nie mialem nigdz problemow z paliwem.
Sami piszecie "instalacja prototypowa" ,te samochody wyprodukowały już 6 firm i tylko "prototypy ".Rzecz w tym że zawsze będą tylko prototypy ,chyba że ropa się szybko skończy.Nauczycielka znalazła "tani" sposób na kraking ,a ile wydajemy na ochroną środowiska że ta technologia jest nieopłacalna. Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś zbudował instalację...
Praktycznie nie ma takiej możliwości, żeby ropa kapała, Primo ciśnienie na railu dość szybko spada do bardzo niskich wartości, secundo jak wtryskiwacz by kapał na zgaszonym silniku to na zapalonym lałby niemiłosiernie, tertio, jakby ta ropa lała z wtryska to w końcu pogiąłbyś korby, pozatym powinien zakopcić na czarno wtedy. Poza tym jak masz wyłączony...
Najprawdopodobnie to jest rzeczywiście paliwo. Miałem ten sam przypadek i dolałem uzdatniacza ( dekompresora nie uzdtniacza poprawiającego parametry ropy) który wiąże parafinę i po przepaleniu starego paliwa puściło. pozdrawiam
nie znam astry ale troche kumam różne samochody jeśli filtr paliwa jest podgrzewany to nie ma znaczenia jaka jest temp. silnika a temp. otoczenia paliwo (ropa) zaczyna tracić swoje właściwości przy kilkunastostopniowym mrozie wtedy zaczyna wydzielać się parafina i podejrzewam że przy ok -5 do -8 st C to podgrzewanie powinno zacząć działać jeśli chodz...
Witam, mam kłopot z Kia Sorento. Po naprawie turbiny i wymianie rozrządu górnego silnik odpala bez żadnego problemu, kultura pracy bez zastrzeżeń, problem pojawia się po wciśnięciu pedału gazu. Bardzo ciężko wchodzi na obroty, po mozolnym osiągnięciu ok. 2.500obr dalej wkręca się bez problemu, ale z tyłu jest czarno, a w spalinach czuć niespaloną ropę-parafinę....
Witam, pewnie nie zatankowałeś samochodu do pełna zimową ropą i teraz jest problem z wodą wykroploną z baku i może z parafiną, wymień filtr i podaj paliwo z dodatkowego zbiornika ,powinien zapalić ,ale jak masz mozliwość to wstaw do ciepłego garazu i dopiero wymień filtr i reszta jak wyżej, powodzenia.
Cały problem w tym aucie polega na tym, że każdy nieprzemyślany krok, czy próby odpalenia na siłę potrafią się odbić czkawką na portfelu. Wiadomo jak one reagują na choćby przytkany filtr paliwa- na ogół zaczynają sie schody. Do tego można łatwo uszkodzić moim zdaniem bardzo drogą pompę elektryczną w zbiorniku. Koszt w granicach 300-400 zł. Ja bym wyciągał...
Rada dla właścicieli starszych diesli: Miałem 3 diesle w życiu i zawsze przed zimą sprawdzałem/wymieniałem filtry, niestety jeśli zaleje się dziadostwo (mowa tu o lukoilu, tesco itp.) to trzeba się z tym liczyć że jak złapie -20 to rano będzie niespodzianka. Moja rada taka - albo lać to droższe paliwo, albo jak juz się parafina wytrąci to dolać 0,5...
ja miałem tak samo z Passatem b5 też wlałem ropę (opałową) dla spróbowania postał w duże mrozy na dworze lecz odpalał , ale w czasie jazdy gasł okazało się że zapchał się ssak w baku i cały filtr paliwa .. Było w nim takie coś białe jakby parafina ... po przeczyszczeniu całego układy samochód śmiga..
Jeśli nie masz przyłącza gazowego to zamiast tak jak kolega proponuje 3 tys zł za przyłącz można sobie kupic butlę gazową i wydac max 150zł Problem w tym, że 1 kWh czy 1 J energii z gazu propan butan jest sporo droższy od prądu, czy gazu ziemnego. :-) Zatem się nie opłaca... Dodano po 1 Indukcja na dzisiejsze realia to bardziej szpan.... Pozdr.J. Używam...
Dolej do oleju (ropy) trochę niskooktanowej benzyny (max 5%) i nie zamarznie. Benzyna skutecznie rozpuszcza parafinę. Na takiej mieszance jeździłem dieslem.
Ekspertem nie jestem, ale nie spalona/źle spalona ropa w zimnym dieslu, w którym nie działają jedna lub więcej świec żarowych daje właśnie gęsty, biały dym, śmierdzący parafiną. Silnik chodzi nierówno, do momentu w którym cylinder złapie temperaturę potrzebna do poprawnego spalenia wtrysnietej ropy. Woda, to raczej prawie przezroczysta jest.
Proponuję temat nieco przybliżyć w sposób bardziej przystępny. Tu cytat: 4) Główne produkty końcowe zachowawczej przeróbki ropy naftowej W wyniku zachowawczej przeróbki ropy w rafineriach uzyskuje się następujące główne rodzaje produktów: a) Paliwa do silników gaźnikowych (benzyny) uzyskiwane z destylatów z wieży atmosferycznej; b) Paliwa do silników...
Witam . ja również posiadam taki fajny pojazd, wcześniej jeździłem fiestą 1,8 D 89r. paliła nawet przy 22 stopniach mrozu i nie stała w garażu ,do ropy dolewałem 2 litry benzyny na bak , i specjalny uszlachetniacz który wzbogaca paliwo i zapobiega wytrącaniu parafiny. Powiem krótko w fordzie i każdym diesel ważne są , akumulator,sprawny rozrusznik bo...
Użytkownik Baraka napisał a nie słyszałeś że nie będzie podwyżki akcyzy na opał a policz sobie dokładnie ile kosztuje instalacja gazowa , ile takie auto spali gazu a ile diesel oleju napędowego ( jazda na gazie w przybliżeniu jest troche tańsza od jazdy na zwykłej ropie < a na opale to jest na pewno taniej ) a po co zakładałeś instalację gazową ,...
Witam ! Ostatnio nagminna usterka występująca u roztargnionych kierowców (nie tylko PAŃ) Nie przejmuj się zbytnio bo juz jest po cherbacie, ale ważne jest jaki był stosunek procentowy obu paliw do siebie - im więcej ropy tym lepiej dla podzespołów silnika - no i ilośc KM oraz czas pracy silnika. Wytłumaczę Ci krótko o co w tym chodzi - wszystkie elementy...
Transit zimą. 1.Zawsze na Wszystkich Świętych założyć NOWY filtr paliwa. 2.Drugi NOWY filtr paliwa, jako awaryjny włożyć pod fotel kierowcy na wypadek blokady filtra przez parafinę. 3.Razem z filtrem wozić 1l ropy na zalanie nowego filtra. 4.Od października, a najlepiej, cały rok tankować markowe paliwo. 5.Na przewód zasilający pompę wtryskową założyć...
Spróbuj ją umyć jakimś niepolarnym rozpuszczalnikiem. Alkohole, benzyna nawet. Odrobina benzyny w tonie ON niczego nie zmieni. Nieznana substancja już może. Wystarczy, że będzie to jakaś zawiesina zawierająca nierozpuszczalny pył, i wtryski idą papa. Wlałem do środka wody, dosypałem sody kaustycznej i przetrząsałem baniakiem ale nie pomogło. Osad wciąż...
Mój polonez pali 0,0 litra ropy, nawet na 1000 km. I nie o silnik tu chodzi tylko o moc ogrzewania. Benzyniak zawsze oddaje więcej ciepła a układ chłodniczy potrafi to ciepło wykorzystać. I zapewniam Cię że w żadnym samochodzie z silnikiem benzynowym nie jest potrzebne Webasto (mówię tu o naszym klimacie!). Za to może być przydane by szybciej ogrzać...
Witam luckyboy.W ubiegłym roku zastosowałem identyczne rozwiązanie.W czasie mrozów parafina tak zalepiła dodatkowy filtr,że musiałem go wyrzucić.Ropa nie mogła się przebić.W jego miejsce dałem filterek z MB diesla.Małym utrudnieniem było to,że króćce szły pod kątem 90st.I to byłoby na tyle.Aha-u mnie też jest u góry w filterku powietrze ale to nie przeszkadza...
Skoro kazdy dzieli sie swoimi doswiadczeniami w zakresie uzytkowania autka z silnikiem diesla to i ja sie wypowiem. Moim zdaniem przyczyna problemow jest tylko i wylacznie dbanie o stan silnika. Mialem 14 letnia Toyote 200 tys przebiegu oczywiscie bez remontu i mroz -25 stopni nie stanowil zadnych problemow, ktos powie "bo to japonczyk" ale jezdzilem...
Witam nie chcialem zakladac nowego tematu, poniewaz mam podobnie u mnie sytuacja wyglada nastepujaco: golf III 1.9TD prawdopodobnie filtr paliwa zapchany, ale dzisiaj sprawdze u mechanika, otoz podczas wczorajszego powrotu z gor samochod tracil moc, i gasl, dopiero po opanowaniu techniki :D sprzeglo - gaz (i blogoslawionej dzwigni ssania :D) jakos doczlapalem...
Najlepiej wyjać zamek i umyć w ropie lub benzynie. Następnie delikatnie przesmarować olejem silnikowym. Co do WD 40 to mozna sobie darowac smarowanie tym zamkow gdyż środek ten ma działanie chwilowe ponieważ zawiera parafinę która jak wiadomo na mrozie twardnieje i mamy na nowo problemy z zamkami.
Dlaczego opłaca się podnosić napięcie? Jakiś czas temu mieliśmy 220V w sieci a teraz mamy 230V. Podniesienie napięcia tłumaczono tym, że można w ten sposób przesłać więcej mocy. Moc jest proporcjonalna do prądu i napięcia (świadomie pomijamy problemy z obciążeniem indukcyjnym i pojemnościowym). Żeby do odbiorcy dostarczyć więcej mocy trzeba zwiększyć...
Witam. Pierwszą czynnością była wymiana filtra paliwa, ale o tym już pisałem, nic nie pomogło. Zrobiłem około 10000 km i w zimie zaczęło się pogarszać. Wyciągnąłem smoka z baku i tam była częściowa przyczyna, cały był oklejony parafiną. wyczyściłem i poprawiło się odrobinę. Kupiłem 10 l ropy, zwykły filterek i trochę wężyka, podpiąłem prosto pod pompę...
moi drodzy nie leje się denaturatu do ropy ,bo on nie łączy się z nia i pompie to nie pomoże -chyba że ktoś ma duży odstojnik to można wlać ćwiartkę ale przed mrozami ,denaturat połączy sie z woda i zostanie w odstojniku -trzeba to spuścić przy -25 st zwykła ropa zamienia sie w parafine ,wiec nie dziwimy sie że nie zapali[są filtry w ducato z grzałką...
Witam. Dobierz się jeszcze do smoka w zbiorniku. Zapewne w dużej części jest zakitowany i niewielki mróz może powodować zator na ssaniu ze zbiornika. Po dolaniu paliwa do filtra (a robisz to po półgodzinnej pracy) silnik nadal pracuje i... dostarcza ciepłą ropę do zbiornika, która rozpuszcza parafię zatykającą smok. I tyle. Pozdrawiam.
Z linków powyżej nic nie wynika ,przeczytałem je dokładnie i jest to dla mnie snucie teorii żadne konkrety.Sam mam dwa takie silniki koło domu ,serwisuje pięć i przez ostatnie piętnaście lat jak je znam nie słyszałem o tego typu usterkach.Może nie trafiłem w sedno sprawy z tym paliwem(choć miałem taki przypadek w mercedesie 2.9d) ale dalej się upieram...
Witam grupowiczòw mam problem z odpaleniem silnika andoria SW266kreci i nie moze zlapać na zaciąg załapie ale zaraz gasnie o co w tym moze chodzić (at)ElektrodaBot AI: Robiles cos ostatnio przy silniku ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest układ paliwowy: po 4 latach postoju w zbiorniku i przewodach znajduje się zdegradowany...
parafina oleju parafina magazyn akumulator parafina
odbierać połączenie przychodzić canon mp210 błąd grzałka prostownica
bosch smv40d40eu zmywarka bosch czujnik
Czy zasilacz fontanny ogrodowej miE powinien się grzać? Podłączenie przewodów wysokiego napięcia w Audi 80 B3 1.8S 1989