Może ci się przyda: uzwojenie wtórne 19000-26000 zwojów drutem miedzianym Φ0,07-0,1mm; uzwojenie pierwotne 200-400 zwojów drutem miedzianym Φ0,7-0,8mm. (S.Horecki "Elektrotechnika samochodowa")
Takie problemy mogą wstępować przy wadliwym układzie zapłonowym.Masz za słabą iskrę.Kiedyś walczyłem z takim objawem w wózku widłowym i okazało się że cewka zapłonowa miała inne parametry niż powinna.Ale świece też mogą być przyczyną.Powodzenia
Problem z cewką jest tylko jeden, jeśli jest zapłon stary z przerywaczem to rezystancja pierwotna to OK. 2-3om. a jak jest jest zapłon elektroniczny to OK. 0,5oma. I można je podstawiać od innych samochodów (cewki uniwersalne np.)
Zgadzam sie, w motorynie były te cewki zrobione "na odpierdziel". Simki miały bardziej dokładne i wymagające parametry.
Możesz zastosować np. taki co był przy dużym fiacie, maluchu czy polonezie, ten montowany przy cewce, powszechnie dostępny w sklepach
Nigdy nie było rezystora wewnątrz cewek. Po co dodatkowo je podgrzewać? W zależności od typu cewki miały one różne oporności uzwojeń i współpracowały lub nie z rezystorem zewnętrznym. Bez problemu znajdziesz wykaz cewek występujących w maluchu wraz z ich parametrami i uwagami, czy potrzebują rezystora, czy nie.
jakie błędy w sterowniku? Odczytaj parametry z przepływomierza, sprawdź cewkę zapłonową.
sprawdziłem - kabel z cewki na kopulkę normalnie wchodzi- tak że cewka wyglada na pasowną? tylko czy inne parametry są te same?
http://elektronika-motocyklowa.pl/samoch... Wykaz cewek wraz z parametrami do 126
Czy nie jest tak że jedna jest do wolnych obrotów i wartości powinny być inne? Nie ma czegoś takiego. Jeżeli jest to silnik dwucylindrowy, to każdy cylinder ma swoją cewkę, które powinny mieć te same parametry.
Braku iskry nie powinienieś szykać w tej cewce - parametry ma cewka prawidłowe. Pozdrawiam.
Cewka ma jakiś maksymalny prąd jaki nie spowoduje nasycenia lub przegrzania. Archaiczne cewki do układów z przerywaczem miały prąd ustalony rezystancją uzwojenia, na włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku cewka mogła się grzać i musiała to wytrzymać. Współczesne cewki pracują z elektronicznymi układami zapłonowymi, mają małą rezystancję uzwojenia...
Świeca 0.6 - 0.7mm. Jeżeli chodzi o cięgna to daj jakieś zdjęcia tego gaźnika. Stosowano różne rozwiązania.
111111, (Masz jakies doswiadczenia, do jakiej wielkosc kondensatora iskra poteznieje, a po jakiej zaczyna zanikac ?) - W zależności od parametru starszych cewek zapłonowych fabrycznie zalecane były kondensatory od 0.33 do 0.47uF - wtedy powinna dawać najmocniejszą iskrę. Jeżeli chodzi o blokowanie zapłonu to możesz eksperymentować - ja podłączałem pod...
Witam Abyś miał pewność ze Cię pojazd nie zawiedzie proponuje spr. na odpowiednim przyrządzie-serwis. Cewka powinna być poddana dłuższej pracy nabrać odpowiedniej temperatury. Może utracić parametry po czasie
w zależności od czego jest ta cewka może ciągnąć 2A, amoże ciągnąć 6A
I stało się najgorsze brak iskry, wymieniłem przewód wysokiego napięcia oraz fajke ale nic nie pomogło . Jak dalej postępować czy uszkadza się ten kondensator , czy można go sprawdzić bo cewki wyglądają jak nowe ,chyba? Oczywiście zapłon został wyczyszczony i ustawiony? Nie wiem jakie parametry powinna mieć cewka zapłonowa w tym zapłonie. Kondensator...
Jest z nimi jakiś problem czy tak dla sportu mierzysz ich rezystancję? Rezystancja cewki nie jest jej kluczowym parametrem... byle nie było zwarcia ani przerwy.
Ponieważ nie znamy parametrów oryginału i opla ,takich jak -U,I,L nie możemy nic obliczyć. W najgorszym przypadku może uszkodzić się moduł zapłonowy,koszt 10-15 zł.Tyle grożi pod względem elektrycznym. O jakości iskry się nie wypowiem gdyż różnie to bywa.Sąsiadowi dwa lata temu na szybkiego (jest stróżem codziennie dojeżdża 15 km) założyłem cewkę od...
Tak nie do końca. W takim układzie rezonansowym przepływa prąd przemienny w.cz. przez okres rozładowania się energii. Natomiast cewka WN działa jak transformator, z resztą do CDI stosuje się cewki WN o zupełnie innych parametrach. To nie jest zapłon indukcyjny tak jak klasyczny bateryjny czy TCI, że energia jest ładowana w indukcyjności cewki a iskra...
Znasz symbol, parametry oryginału?
Wydaje mi się, że to obala teorię o puchnącym tłoku, ale o czym to może świadczyć, świeca się przegrzewa i przestaje prawidłowo pracować? Też wtedy spotkałem się z tą teorią o puchnącym tłoku, nie negowałem, bo wtedy byłem jeszcze całkiem zielony z silników spalinowych i zastosowaliśmy chłodzenie wodne głowicy, ale to też nic nie dało. Co do przegrzewania...
Cewka może być "trochę popsuta", może mieć wewnętrzne zwarcia międzyzwojowe i dawać gorszą iskrę. Z Twojego opisu wnioskuję, że masz cewkę dwubiegunową i tu może być problem, bo dostępne są trzy cewki różniące się parametrami - olejowa aluminiowa wymagająca rezystora 1,7 oma - olejowa aluminiowa bez rezystora - ze stałą izolacją (czarna) z rezystorem...
To jest właśnie skutek tego, że za handel biorą się ludzie którzy nie mają zielonego pojęcia o towarze i branży. [syntax=c]55K to moduł zapłonowy do Yamahy RX-Z/RXZ135 z 1985 roku, modelu przeznaczonego wyłącznie na rynek azjatyckiej polinezji. Natomiast zbliżone modele RX były przeznaczone na rynek Indyjski i krajach ameryki łacińskiej. Ten model nie...
W dzień to pomierzę, znalazłem w "sieci" takie parametry i nie wiem czy są prawdziwe. Cewka zapłonowa 610 Ohm (480 ohm) oraz 14,5 Ohm impulsator, cewka butelkowa 2 ohm.
Podstawowe znaczenie mają tutaj parametry cewki zapłonowej a przede wszystkim maksymalne napięcie generowane po stronie wtórnej czyli sugerujecie cewki ???
Aleksander01. Skąd wiesz jaki układ zapłonowy ma autor tematu? A może ta "cewka" to tylko transfomator dla CDI? W tym układzie zupełnie inne parametry grają rolę. Najlepiej założyć taką jaką przewidział producent silnika/pojazdu.
Cześć Orientuje się ktoś jaką wartość ma max. prąd płynący przez pierwotne uzwojenie cewki zapłonowej w CC/SC? Albo jaki może maksymalny płynąć przez cewke? (jaki jest dopuszczalny?) Znajde gdzieś w internecie parametry cewek zapłonowych? interesuje mnie CC/SC, polonez. pozdrawaim
A mierzyłeś może rezystancję tej cewki i indukcyjność obwodu pierwotnego? Mam w domu cewkę od cinquecento to można by porównać parametrami, która jest lepsza. A jaką miałeś cewkę w oryginalnym zastosowalnym układzie zapłonowym? Pozdrawiam.
To lista możliwych powodów zaświecenia się kontrolki MIL: Parametr autokalibracji Napięcie akumulatora Cewka zapłonowa 1 Cewka zapłonowa 2 CPU Czujnik temperatury wody EEPROM EPROM Zawór EVAP Pompa paliwa Przekaźnik główny Czujnik temperatury powietrza Silnik krokowy biegu jałowego Regulacja biegu jałowego Wtryskiwacze Sonda lambda Czujnik MAP Kontrolka...
nie znamy parametrów cewki zapłonowej użytej w tym przypadku a Kolega pytający jeszcze sobie dowolnie zmienia elementy w stosunku do i tak małoczytelnego oryginału co zmienia i przebiegi napięć, i być może opóźnienia czasowe w układzie powodujące, że iskra pojawia się poza optymalnym przedziałem czasu cyklu silnika. A więc cewka jest od Fiata 125 12V....
Witam. W Twoim przypadku, to nie wina cewki zapłonowej. Musisz odczytać błędy i wykonać test np VAGiem. O ile będzie odczyt parametrów, to sprawdż wskazanie czujnika temp. i dodatkowo zmierz ciśnienie paliwa.
Wymienia się cały zestaw cewek.Wszystkie zalane cewki mają jednakowe parametry i oporność po stronie wtórnej.Podłączając jedną cewkę o innych parametrach można doprowadzić do uszkodzenia komputera sterującego pracą cewek.
Zrobiłem palnik na olej przepracowany z pistoletu lakierniczego i grzałki od expresu do kawy (ogrzewanie przepływowe) piec CO z nadmuchem, może jutro dam zdjęcia jednak nie wiem jak zrobić układ zapalający. Myślałem o cewce zapłonowej od samochodu i układzie opartym na ne555; nie umiem jednak dobrać parametrów pracy takiego układu do moich potrzeb (ile...
Tam nie ma filtra.Mam rozumieć że paliwo pod ciśnieniem pod tym zaworkiem powinno być zawsze?i jeszcze jedno jakie powinno być ciśnienie paliwa.Ale czy małe ciśnienie będzie miało wpływ na nierówną pracę na biegu jałowym i na to przyduszanie się przy ruszaniu.Bo on tak do 2tyś.obr.to słabo przyspiesza a jak przekroczy 2tys.obr. to dostaje strzała tak...
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
W zapłonach rozdzielaczowych (a w więc z kopułką, palcem rozdzielacza i innymi elementami) działa to tak samo. A starzy szoferacy stosowali "wzmacniacz iskry" zrobiony z guzika, gdzie przecinało się kabel od świecy i końce mocowało się w dziurkach guzika. Powstawała dodatkowa przerwa powodująca wzrost napięcia potrzebnego do przeskoku iskry. Powoduje...
A co wiemy o cewce? Wprawdzie coś piszesz o oporniku. Mianowicie cewki zapłonowe dla układów elektronicznych mają inne parametry od cewek dla układów tradycyjnych. O czasy otwarcia - zamknięcia obwodu.
W tym problem że to co robiłem to był pomiar samych rdzeni (pętla histerezy itp.) i nie mam pojęcia gdzie wcześniej ta cewka była użyta. Co do parametru którego jak stwierdziłeś brakuje, dostałem taki opis i nic więcej. Niemożliwe jest więc odnalezienie danych katalogowych bez tego parametru?
Nie. MOSFETy mocy maja zwykle pojemność bramki kolo 1nF, procesor nie ma wystarczającej wydajności prądowej, żeby taką bramkę wysterować - w efekcie MOSFET albo będzie się grzał, albo się spali. Ciągle nie podałeś jakie parametry ma stosowana przez ciebie cewka zapłonowa. Każdy z wymienionych przez ciebie tranzystorów zapewne będzie dobry, pod warunkiem...
Elektryzatory, podobnie jak układy zapłonowe, mają dwie podstawowe odmiany konstrukcyjne, 1) z gromadzeniem energii w cewce 2)z gromadzeniem energii w kondensatorze. O ile w układach zapłonowych obie konstrukcje są popularne to w elektryzatorach fabrycznych zawsze widywałem gromadzenie energii w kondensatorze, gromadzenie energii w cewce jak w wyżej...
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
Nie wiem czy to na pewno cewka ponieważ wczoraj pomierzyłem jej opory na niskim i wysokim bo znalazłem jej parametry i są w normie, więc dziś pójdę zobaczyć może coś pomogło nawiasem mówiąc poczyściłem cały aparat.
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
Witam Pisał kolega o nawijaniu transformatora. Nie lepiej zastosować cewkę zapłonową od silnika spalinowego? (nie są drogie, a i można odzyskać ze szrotu) Ma ona odpowiednie parametry i też daje dobrego "kopa".
Pilnie poszukuję schematu elektrycznego i opisu parametrów elektrycznych gilery 125 cross cewki zapłonowej i nadajnika impulsów ponieważ nie mogę nigdzie dostać tych części i chciałbym coś podebrać z innych motorów by ją odpalić. Jeśli ktoś ma dostęp do w/w częsci lub wie gdzie można je dostać lub ma schematy to bardzo proszę o pomoc i kontakt na pw...
Ostatnio miałem bardzo podobne objawy, wymiana cewki zapłonowej pomogła, przed wymianą można ewentualnie pomierzyć czy na wszystkich są zbliżone parametry, jedna cewka dostawała przebicia po rozgrzaniu. powodzenia
Objawy; po rozgrzaniu się silnika zanika iskra. W związku z powyższym wymieniłem; -platynkę -kondensator przy aparacie -wyregulowałem zapłon Objawy dalej te same, przy czym cewka jakby się chwilami nadmiernie grzała... Nie zostaje nic innego jak ją wymienić , tak mi się wydaje... W związku z tym czy można włożyć do malacza inną cewkę? np iod omegi 2.4???...
Moduł wypala się bo podczas próby odpalenia strzelił i poleciał dymek z niego i w module zrobiła się dziura , quad zgasł podczas jazdy i od tamtej pory ciągle wypala te moduły Tak myślałem dlatego moje poprzednie podpowiedzi są właśnie do takiej sytuacji. Tu masz po kolei co i jak: Kup: Moduł na alledrogo opisany "MODUŁ ZAPŁONOWY CDI SYM 4T ODBLOKOWANY"...
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
Żadne transformatory ani cewki nie działają przy napięciu stałym, w samochodzie napięcie jest stałe dlatego potrzebny jest jakiś przerywacz (w starych był mechaniczny przerywacz, we współczesnych elektroniczny moduł zapłonowy). W analizie układów elektronicznych, dla prądu stałego idealną cewkę traktuje się jako zwarcie, także trzeba uważać z DC, w...
A czy napewno masz tam wogóle aparat? Coś mi się wydaje, ze powinna tam być cewka z modułem i czujnik wału na łączeniu skrzyni z silnikiem i tyle. Jaki masz tam silnik? Diagnostyka podgląd parametrów podczas kręcenia rozrusznikiem (prędkość obrotowa silnika) Pompa staruje tylko po przekręceniu stacyjki, czy podczas kręcenia rozrusznikiem też pracuje?...
Te świece jakie założyłeś? Sprawdź testerem czy w parametrach jest licznik wypadania zapłonów.
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Witam, Cewka ładująca moduł zapłonowy w skuterze Suzuki Address AH50 uległa uszkodzeniu. Mam możliwość jej nowego nawinięcia lecz potrzebował bym jej parametrów: grubość drutu, rezystancja. Niestety z tej uszkodzonej nie mogę policzyć zwojów, ponieważ już wcześniej była przezwajana. Jest to dwutakt, zapłon bezimpulsatorowy. Pozdrawiam
Witam. W tego typu układach zapłonowych po zatrzymaniu silnika należy niezwłocznie wyłączyć zapłon. Pobór mocy zależy od ważnego parametru jakim jest kąt zwarcia i od aktualnych obrotów (zjawiska reaktancyjne). I oczywiście określa się go przy pracującym silniku, a nie w stanie statycznym. Pozdrawiam.
Już raz pisałem w innym wątku. Zapoznajcie się z parametrami świec i przewodów WN. To że sterczą dwa,trzy,lub pięć drucików ze świecy i pasuje gwint , nie wystarczy. Świeca jest parowania z cewką przewodem i sposobem wysterowania cewki. A to znowu oznacza że sterownik podaje prąd w określonym czasie , nie zawsze o tak samo długim czasie jak iskra na...
Sprawdziłem czujnik przechyłu i w pozycji przewrócenia zmienia się oporność w parametrach wg manuala. Po podłączeniu komputera i włączeniu diagnostyki można sprawdzić poszczególne elementy jak wtrysk, silniczek krokowy, cewka zapłonowa (przy teście z komputera wytwarza iskrę). Trochę się załamuję bo błędów brak a iskry jak nie było tak nie ma, mam...
Bardzo mało ale zawsz coś. Elektrozawór oczyszczania pojemnika Parametry opór: ± 50 omów napięcie zasilania: 12 V prąd: ± 250 mA Zawór regulacyjny biegu jałowego Parametry opór cewki ± 20 omów napięcie zasilania: 12 V). Cewka zapłonowa układ pierwotny: ± 0,3 - 2 omów układ wtórny ± 5k - 20k omów napięcie zasilania:...
Akumulator jest nowy naładowany na full EXIDE z takimi parametrami jakie powinny być, iskra przed wylutowaniem oryginalnych tranzystorów była słaba tak jak i po zmianie. Testowałem cewki pojedynczo z każdego wyjścia i efekty takie że iskra nadal jest słaba na każdym z dwóch wyjść. Mam wrażenie że wewnątrz tego tranzystora jeden z tranzystorów jest uszkodzony...
A nie prościej kupić na szrocie lub alledrogo cewkę zapłonową zintegrowaną z modułem zapłonowym np. od VW. Ja robiłem stopnie mocy na IRF740 i przy dobrym wysterowaniu bramki (min. 12V) moc tracona na tranzystorze była nie wielka, jako element zabezpieczający stosowałem diodę sieciową 1N4007. Oczywiście bez kondensatora, który poza tym, że niweczy większość...
Michalek210 Osłabiasz mnie. Jeżeli piszę niezrozumiale to bądź łaskaw mnie o tym powiadomić! Z mojej strony wygląda to tak: 1. Nie czytasz dokładnie postów. 2. Nie wykonujesz dokładnie czynności, które mogą pomóc w diagnozie. 3. Nie starasz się powiększyć swojej wiedzy i umiejętności czytając forum. Starałem się aby naprawa odbyła się najmniejszym...
Znasz się na cewkach? Tak znam się. :D Jednak nie znam parametrów każdej występującej na rynku cewki. sorki. Z reguły rezystancja uzwojenia pierwotnego (kabelek idący od modułu) do masy wynosi od 2Ω do ok 6Ω. Rezystancja uzwojenia wtórnego: wyprowadzenie kabla WN - masa, to z reguły kilka, kilkanaście tysięcy omów (kΩ). Najczęściej w...
Przy okazji zapytam, jakiś ręczny oscyloskop (scopometr) nada się do badania WN? Można oscyloskopami ręcznymi dokonywac pomiarów WN ale potrzebna jest sonda pojemnościowa np. 10.000:1. Jest wiele oscyloskopów ręcznych którymi można pomierzyc wysokie napięcie (zobaczyć przebieg wyładowania) w układach z przewodami zapłonowymi a są i dedykowane oscyloskopy...
Zanim odpalisz samochód to przekręć kilka razy zapłon tak aby pompa paliwa włączyła się i po chwili wyłączyła (usłyszysz buczenie w okolicach tylnej kanapy) i zobacz jak odpala na benzynie. Sprawdź w parametrach jaką temperaturę widzi sterownik silnika. Jakie jest cisnienie paliwa? Jaki masz układ zapłonowy (aparat czy cewka), wtryskowy (wielo czy mono).
Witam, dorzucę swój problem a mianowicie nie pali mi 2 i 3 baniak i jak sprawdziłem są z tego samego członu cewki zapłonowej pasuje sprawdzić parametry cewki ale nie mogę ich nigdzie znaleźć a poza tym jak zmierzyć impuls z elektroniki bo są dwa na lampce diodowej są widoczne impulsy w czasie kręcenia rozrusznikiem jeśli by ktoś miał takie wiadomości...
Michal9187 skoro żarówka po zwarciu styków w aparacie się zapala to znaczy że platynki są sprawne (raczej) oraz uzwojenie pierwotne cewki . Ty teraz musisz sprawdzić uzwojenie wtórne cewki , kondensator , palec i kopułkę . Czyli wkładasz do cewki kabel WN , drugi koniec kabla zbliżasz do masy i naprzemiennie zwierasz i rozwierasz styki aparatu . Jeśli...
A czy ktoś zna parametry techniczne cewki zapłonowej (w iskrowniku) do elektronika ? Grubość drutu, ilość zwojów itp edit // Znalazłem opracowanie z EDW na temat budowy zapłonu CDI w Simsonie, podane tam parametry cewki ładującej : 36zw x 0.7mm - Uzwojenie stabilizujące przylutowane po obu stronach do rdzenia, odlutowanie jednego końca od masy podwyższa...
Z tego co widzę- silniczek nie wielki. Myślę, że można nawinąć uzwojenie o takich samych parametrach jak są w polskich silnikach typu komar, romet, simson itp. Spróbuję poszukać jakichś materiałów na ten temat.
Koledzy co byście poprawili w tym układzie, bo chciałbym zbudować sobie taki układ do simsona, ale bez niedoróbek które tutaj wytykacie. Trzeba dodać diodę Schottkiego o natężeniu do 1A równolegle do tyrystora, aby zwiększyć energię iskry zapłonowej. Dioda spolaryzowana zaporowo umożliwi powstanie swobodnych oscylacji prądu w obwodzie pierwotnym prądu...
No to skoro na serwisówce masz mieć opór 460-560 Ohm a na nowym masz 260Ohm to już masz rozjazd na dzień dobry. Nowy stator nie trzyma parametrów. Często impulsator można kupić odrębnie i nie trzeba wymieniać całego statora. Dlatego fajnie jakbyś po prostu ściągnął do jakiejś lokalnej hurtowni/sklepu sam impulsator i przed zakupem dokonał pomiaru. A...
Może mi ktoś dokładniej przybliżyć jak mogę to zrobić?? Jakich parametrów ma być ta cewka,jak ją zrobić a może kupić?? Wielu użytkowników mazdy ma z tym problemy,może któryś z Was już taki patent robił??
Kidu nie pisz bzdur. Niestety muszę tak napisać. Pasowałoby skorzystać z podanego wyżej linku a nie propagować urban legends. Cewka do CDI ma dużo większą liczbę zwojów a przez to i rezystancję. Na pierwszy rzut oka różni się od cewki zapłonu iskrownikowego. Może ty zakładałbyś "zwykłą" cewkę do CDI ja na pewno nie. A propos. Oryginalna cewka do tradycyjnego...
O przepraszam. Pisałem w rozproszeniu. Znalazłem na elektroda.pl manual do tego quada. Wynika z niego że do wymiany jest moduł. A jeszcze udało mi się rozebrać ten moduł, i okazało się że jest to DC CDI. Więc ta cewka, itd to część układu CDI i takie parametry są w porządku ( podług informacji zawartych w instrukcji) Dziękuję za zainteresowanie i pomoc.
Ta "cewka" składa się jednak z dwóch uzwojeń nawiniętych na rdzeń - więc prawidłowa nazwa to transformator zapłonowy/wyzwalający. kupić można, koszt ok 5zł: www.tme.pl przede wszystkim trudno znaleźć taki transformator (cewkę, lub transformator impulsowy) o interesujących parametrach. jeśli ma to być lampa 1500W na 110V, to kolego pokaż mi takiego...
Na Jawie co prawda się nie znam, ale jest taki uniwersalny parametr klasycznych układów zapłonowych, jak kąt zwarcia styków przerywacza. Zmniejszenie przerwy zwiększa ten kąt, a tym samym ilość energii wydzielonej (zmarnowanej) w cewce zapłonowej.
Tak ale nie znam dokładnie parametrów Twojej cewki. Orientacyjnie to pierwotne uzwojenie (to którym steruje moduł) 0,5 - 1,5 Om wtórne (to które idzie do świecy) 3000 - 5000 Om
jezeli ma być zastosowana docelowo cewka zaplonowa przystosowana do elektronicznych ukladów zaplonowych to uklad musi mieć stabilizacje-kontrole energii iskry. realizuje sie to na dwa sposoby : albo stabilizujemy prad plynący przez cewke poprzez umieszczenie szeregowo do masy z uzwojeniem pierwotnym cewki rezystora na którym mierzymy prad ( rozwiazanie...
Usterka usunięta. Po wymianie przewodów zapłonowych na nowe (jeden urwałem podczas demontażu) nadal wypadał zapłon na 4 cylindrze. Winna okazała się cewka - uszkodzenie dziwne bo nie waliła tylko na 4 gar, a na 1 strzelała. Cewka nowa oryginał, czyli montowany w nich seryjnie Bosch 0 221 503 487 (173PLN) co ciekawe oryginał Forda jest droższy niż ta...
Mam mnóstwo schematów generatorka na 555 i LM358. LM358 w układach impulsowych na nic ci się nie przyda. W wersji 2n2222 -> irf510 grzeją się oba tranzystory, rezystor 330 i 10ohm. (choć dałem poźniej 2W) Bo to prymitywne rozwiązanie, początkujący lubią takie badziewka bo skąpią na elementach, ja bym dał dwa tranzystory (wtórnik komplementarny) i nie...
Tam trzeba przełożyć większość przewodów i dołożyć ten jeden od impulsatora, robi to kolega według schematu. Miałem narysowany odręcznie układ kabli ale nie wiem czy go nie wyrzuciłem, poszukam go i jak znajdę to wkleję. A co do sprawdzania kabli to pisalm o odcinkach kabli od kostki do silnika i rezystancja cewki zasilającej to chyba fioletowy z paskiem...
Witam mam problem z układem zapłonowym w Safranie auto stało trzy miesiące po przejechaniu 10 kilometrów auto zgasło i nie można było już go odpalić . Szukałem usterki z twierdziłem ze z cewki nie wchodzi WN .wykręciłem cewkę z modułu pomierzyłem wszystko zasilanie wchodzi do modułu i wychodzi z niego więc wymieniłem nową cewkę i cały czas to samo .Jakie...
Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut. Jeśli nie, to trzeba podłączać pod komputer. Przez instalację LPG komputer silnika czasami połapie głupie parametry i się ich trzyma jako standardowych. Ale i tak bez komputera ciężko będzie to diagnozować dalej. Cewka zapłonowa...
Zrobiłem palnik na olej przepracowany z pistoletu lakierniczego i grzałki od expresu do kawy (ogrzewanie przepływowe) piec CO z nadmuchem, może jutro dam zdjęcia jednak nie wiem jak zrobić układ zapalający. Myślałem o cewce zapłonowej od samochodu i układzie opartym na ne555; nie umiem jednak dobrać parametrów pracy takiego układu do moich potrzeb (ile...
1. Pomierz oporności. Poszukaj stron o fordach, na pewno znajdziesz tam parametry cewki. 2. Jeśli jest to podwójna cewka dwubiegunowa, to wyjścia w.n. są parami. I między nimi będzie przeskakiwać pełna iskra. 3. Ile jest styków w gnieździe zasilającym cewkę?
Witam, posiadam traktorek-kosiarkę Murray z silnikiem Tecumseh Formula, który nie chce odpalić. W zeszłym roku, po prostu z koszenia na koszenie przestał działać i tyle. Sprawdziłem iskrę, świeciła, zdjąłem głowicę - zawory pracują dobrze, fazy się zgadzają, gniazda pod zaworami są czyste, więc wykluczam brak sprężania. Gaźnik został wyczyszczony, filtr...
Witam, w samochodzie podczas jazdy ze stałą prędkością powyżej 3500 obr/min oraz podczas trzymania gazu na postoju również powyżej 3500, następuje losowe wypadanie zapłonów. Podmieniono czujnik położenia wału i wałka rozrządu, Map sensor oraz czujnik spalania stukowego, świece zapłonowe oraz cewkę. Ciśnienie paliwa sprawdzone, łącznie z podmianą całego...
Kupisz komplet i będzie to samo. Oczywiście rocznik i kod silnika auta mamy sobie dodedukować? Jak może tracić zasilanie na cewkę, jeśli ono jest wspólne? Chyba mówisz o kluczowaniu? Jakie błędy się pojawiają? W parametry pracy patrzyłeś? Co z wtryskami się dzieje w tym czasie?
W samochodowym układzie zapłonowym (sterującym pracą świec zapłonowych) stosuje się między innymi cewkę wysokiego napięcia, kondensator i przerywacz (przynajmniej tak jest w maluchu, jak w innych samochodach - nie wiem). W układzie rozwarcie (lub zwarcie - nie pamiętam) przerywacza powoduje wyzwolenie iskry na świecy. Gdyby kupić cewkę zapłonową (zwaną...
W Twoim przypadku vulpes_vulpes proponowałbym najpierw kupić nowe kable WN i najlepiej po zmroku gdzieś gdzie jest ciemno otworzyć maskę i obserwować na włączonym silniku czy po przewodach WN nie przeskakują lub nie żarzą się iskry, jak to nic nie widać i się nic nie zmieniło z zakłóceniami, założyć filtry ferrytowe, które można nabyć na giełdzie elektronicznej...
Mam już trzeciego Galaxiaka z 2.3 i z tego co czytam to sprawdziłbym: 1 Cewkę lub cewki jeśli są dwie 2. Stan filtrów fazy ciekłej i lotnej LPG oraz filtra powietrza 3. Kondycję listwy wtryskowej LPG (może już nie trzymać parametrów) 4. Poprawny dobór świec zapłonowych. W tym silniku muszą być irydowe świece. Zmorą zaniedbanych silników 2.3 są pękające...
Może zacznę od opisu układu zapłonowego i pojazdu: jest to motor Kawasaki KE 100, silnik 2-sów 100cm3, niestety nie wiem, który to rok, myślę że pomiędzy 1980-1998. zapłon mechaniczny, bardzo podobny do stosowanych w rometech: iskrownik z przerywaczem, cewkami ( bez zapłonowej) i kondensator, magneto, cewka zapłonowa na zewnątrz. Regulować można tylko...
(...) a co mogę zrobić żeby to naprawić Dodano po 2 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby ustalić właściwą przyczynę nierównej pracy silnika i dźwięku przypominającego kosiarkę w SEAT Ibiza 1.4 MPI (2002 r.), należy przeprowadzić szereg podstawowych testów diagnostycznych. Najistotniejsze jest sprawdzenie stanu układu zapłonowego (cewki i przewody),...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Cześć, Zbudowałem wcześniej elektryzator wykorzystując jakiś popularny schemat znaleziony w internecie (EP 4/93) i starą konwencjonalną cewkę zapłonową Bosha od Golfa III. Elektryzator do dziś sprawuje się świetnie i naszła mnie myśl, żeby wykonać kolejny taki projekt. Mam jednak 2 pytania. Przeglądając alle... często widzę cewki zapłonowe pojedyncze...
Dziękuje Koledzy za zainteresowanie, nie przypuszczałem, że będzie tyle rad. Mi chodzi o prostotę układu. Nie widziałem sensu stosowania komputera a cewka elektroniczna nie pódzie inaczej jak na komputerze. (A może pójdzie?) Opiszę specyfikę pracy takiego agregatu. Pracuje na stałych obrotach bez przyspieszania, nastawy na dolocie są ustawione ręcznie...
Witam! Od niedawna jestem posiadaczem starej 306 z 95 roku :) z silnikiem benzynowym 1.6. po diagnostyce stwierdzono błąd stały "niewłaściwa regulacja składu mieszanki". W aucie wymieniłem już: Swiece zapłonowe, sondę lambda, czujnik temperatury cieczy, cewkę zapłonową. Czujnik temperatury powietrza dolotowego jest sprawny, wizualnie nie stwierdziłem...
Posprawdzaj wszyskie połączenia masowe - na silniku - na nadwoziu a najlepiej to wszystkie odkrec, poczysc itd.. Wprawdzie sprawa już dość dawna i piszę z dużym opóźnieniem, ale muszę wyjaśnić całą sprawę, choć tak do końca nie wiem co było przyczyną takich skoków. Co zrobiłem? Otóż tak: 1. porozkręcałem klemy z akumulatora, wyczyściłem, 2. odizolowałem...
Racja. Sprawdziłem dziś trafo od TV na orginalnym uzw. pierwotnym. Najpierw przez trafo ograniczające, potem na 115V potem na pełnym 230V. W tym ostatnim przypadku trafo się zagotowało. A nie było nawet maleńkiej iskierki.... Zostaje jeszcze cewka zapłonowa, ale boje się że efekty będą podobne. Na razie niewiem bo niemam. Jeśli ktoś próbował już z cewką...
Panowie więc silnik model x14xe więc nie ma kopułki ani rozdzielacza - sterowanie ECU - cewka podwójna - świece Temperatura wzorcowa, wszystkie parametry w normie oprócz braku wyprzedzania konta zapłonu. ECU - błędów zero Dziś jak zdjąłem przewód wn ze świecy 1 i 4 cylindera silnik pracuje tak samo bez zmian. I następne pytanie czy cewka zapłonowa ma...
cewka zapłonowy parametr pomiar parametr cewka miernik parametr cewka
najlepszy dostawca internetu warszawa craaft solton dioda niebieski pasek
botowanie lenovo botowanie lenovo
Korektor siły hamowania Iveco Daily - brak przepływu płynu Kod błędu 21 w pralce Bosch Kids - przyczyny i rozwiązania