OK. 300W. Dałbym mniej (220-250) ale nie liczę, że składasz motorower w/g japońskich obliczeń, więc żeby się nie okazało że rozrusznik za mały dołożyłem 50W. Silniki wycieraczek: 25-100W Silniki od wkętarek: 100-400W (mogłem nie widzieć wyjątków) Silnik 100W może mieć rację bytu ALE w typowym motoROWERZE, gdzie pojemność to jakieś 30cm3. U ciebie widzę...
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
Pewnych rzeczy i tak nie przeskoczysz. To, że akumulator może coś maksymalnie dać, nie oznacza, że mu to służy. Praca na pograniczu wydolności nie jest korzystna dla żadnej baterii.Sam coś robiąc fizycznie nie angażujesz się na 100% bo się zarżniesz.Poza tym,to jest parametr dla nowego zestawu.Podczas użytkowania jego sprawność szybko spada. A jeśli...
I co z tego, Panowie :) - tester Wam napisze, że dobry lub wymień, albo naładuj i sprawdź... :) Cytuję: "Obok pojemności jednym z najważniejszych parametrów (również obowiązkowo nadrukowanym na akumulatorze) jest tzw. prąd rozruchowy, tj. deklarowana wartość natężenia prądu, który nowy akumulator może dostarczyć do rozrusznika silnika. Cóż bowiem, gdy...
Jeśli zły dział, proszę o przeniesienie do właściwego. Ja tutaj głównie jestem dla działu ciężarowego, co na co dzień naprawiam. Natomiast pojawił się problem w moim prywatnym Hyundaiu I30 FD 1.6 CRDI 116km 2011r. Mam go od nowości. Na blacie 200 tysięcy km. Problemem jest dymienie na biało/siwo przy odpalaniu na zimnym silniku. Wiecie, postoi przez...
Jak podasz masę na przekaźnik rozrusznika to wszystko działa ok? Jak podam masę to odpala z guzika ale rozrusznik jest uruchomiony do momentu puszczenia pedału sprzęgła, rozłącza go wtedy RKE. Tak zostać nie może. A nie da się wysterować tego przekaźnika w opcjach? Niestety nie da się. Nie mam też parametru włączenia rozrusznika w PCM i nie wiem czy...
Dzięki panowie Georges, ktoś mi też podpowiedział żeby zwrócić uwagę na rozrusznik, wg. mnie kręci całkiem szybko ale ponoć sporo osób które miały z nim problem też tak uważało. O wtryskiwaczach również czytałem. Czy możesz podpowiedzieć jak sprawdzić predkość wału przy rozruchu? Rozumiem że parametr ten trzeba sprawdzić w warunkach przy których rozruch...
Test wygląda dobrze, choć nie podoba mi się prąd pompy, albo jeden parametr zachodzi na drugi. Tak czy tak, błąd wyraźnie mówi: System Too Lean. Jak mamy teoretycznie wydajną pompę paliwa, to zostają nieszczelności dolotu. Teraz powinieneś zająć się korektami długo- i krótkoterminowymi. Nie powinny przekraczać +/- 5%. W VCDS była to grupa około 32/33/34,...
Witam. Mam taki problem. S-Max nie pali z guzika. Włącza się zapłon, widzi wciśnięcie sprzęgła i tyle. Wyjmę przekaźnik, wysteruje rozrusznik na krótko i auto odpala i jeździ. Na pinach sterujących przekaźnik nie pojawia się ani plus ani masa. Błędów w wszelakich sterownikach brak. Sprzeglo wciśnięte widzi. Mam jeden parametr "sterowanie rozrusznika"...
Panowie, jest prościej - każde ogniwo ma taki parametr który mówi jaki jest dopuszczalny prąd rozładowania w trybie ciągłym, oraz jaki prąd jest dopuszczalny chwilowo. Często podawany w relacji do pojemności C czyli np ogniwo o pojemności 2Ah i stałym prądzie rozładowania 30C daje 60A, a w piku to może być np 100A To są informacje nominalne, czyli producent...
Odkopię temat aby podzielić się informacjami nt. akumulatorów do C-330. Fabryczne akumulatory nie miały szczególnie wysokich parametrów — deklarowany prąd rozruchowy wynosił 520 A. Parametr ten oznaczał możliwość rozładowania akumulatora do spadku napięcia 9 V (z 12 V) przez czas większy niż 30 sekund. Poza tym akumulatory fabryczne miały dość wygodne...
Jeśli chcesz mieć pewność czy łańcuch nie robi problemu to najlepiej sprawdzić synchro oscyloskopem. Jeśli chodzi o oscyloskop trzeba dwa kanały. Jeden podpinasz pod cz. wałka a drugi pod czujnik wału. Kręcisz na zimnym jak nie chce odpalić i robisz screena z przebiegu i możemy ocenić czy jest synchro. W Op-comie chyba też w parametrach pokazuje synchro....
Witam po dzisiejszej kilku godzinnej pracy przy Fordzie. Udało mi się poczynić minimalny postęp a mianowicie . Odnalazłem w autocomie parametr " Uruchomienie wysokiego ciśnienia w celu odpalenia" TAK LUB NIE. Gdy kręciłem rozrusznikiem auto cały czas miało ten parametr na NIE. Lecz po odpięciu dwóch regulatorów na pompie .Parametr ten podczas kręcenia...
Witam. W Lagunie 1.5dCi z 2014r K9K 846 występuje problem z kopceniem na siwo zaraz po odpaleniu przez ok 10sekund. Objawom toważyszy dłuższe kręcenie i odpalanie "na raty". Oczywiście zostały wykonane takie podstawowe rzeczy jak: - pomiar kompresji - sprawdzenie wtryskiwaczy (wymieniłem na fabrycznie nowe) - sprawdzenie cisnienia ON na listwie CR -...
Witam mam na warsztacie lagune 2 1.9dci 2005r. Samochód nie odpala , święci czerwona dioda imobilazera na stałe po zapłonie, rozrusznik kręci, blokada kierownicy odblokowania. Brak błędów w ecu, uch, zegary. W parametrach : Kod karty widzi, na dwóch sprawdzałem. Jest jeden parametr gdzie jest imobilazer aktywny. Obroty wału widzi ponad 250 Dziwnie zachowuję...
ECM - jest bezpośredni zasilany ze skrzynki bezp. skrzynka natomiast bezpośrednia z klemy plusowej. ( a nie przewodu do rozrusznika). Co znaczy rozrusznik kręcił żwawo - odczytujesz parametr z RPM czy mierzysz częstotliwość sygnału z czujnika i obliczasz jakie ma obroty ? Spadki napięcia mierzy się miernikiem, a po iskrzyć to można po polaniu benzyną,...
Nie mam w glowie wszystkich parametrow "mierzalnych" w ECU ni w BSI wiec trudno precyzyjnie odpowiedziec. W BSI jest to na pewno tylko detekcja pracy silnika do celow zarzadzania energia. Silnik nie uruchomiony, wiec parametr jest na nie. Nie mialem dotychczas problemow z funcja DAMP i nie mam z nia doswiadczenia. Jesli w ECU masz zgode na rozruch (rozpoznanie...
Lol, ale dajesz. Wymienić kompresor, założyć falownik 1F/1F, czyli sprzedaj złom jaki masz i zakup odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemu. No ale musisz uwzględnić straty "Jak długo akumulator wytrzyma takie obciążenia bez doładowania np. na parkingu i w czasie jazdy ?" To z 6 klasy fizyka, słowo klucz amperogodzina. Rozrusznik masz 1KW, w akumulatorze...
Mam pytanie czy ma ktoś parametry ew. tabelkę z charakterystykami popularnego rozrusznika 0 001 415 001 stosowany w wielu ciężarówkach. Głównie chodzi mi o moment i prąd zwarciowy.
EMS 26370 Alternator 1 Sygnał alternatora wskazuje, że ładowanie nie następuje, mimo że alternator pracuje, tzn. silnik pracuje z prędkością obrotową biegu jałowego lub jest ona wyższa. Przyczyna: Przerwa lub zwarcie w obwodzie alternatora. Jeśli pojazd jest wyposażony w główny wyłącznik zasilania, w tym wyłączniku lub w powiązanym z nim przekaźniku...
Panowie, ja wszystko rozumiem. Niech sobie ładuje jak chce. Tylko już te 20 lat mam styczność z pojazdami mechanicznymi i wiem kiedy akumulator zdradza objawy kłopotów z nim. Zgodzę się że rozładowany akumulator potraktowany napięciem 15-15,5 V małym prądem przez 24-48h potrafi powstać z martwych. I założenie sterowania inteligentnego alternatora ma...
https://obrazki.elektroda.pl/7729178000_... https://obrazki.elektroda.pl/6377131800_... Kolejny parametr to m.in. czujnik spalania stukowego - zdjęcia poniżej - również na biegu jałowym ponieważ w trakcie jazdy program nie mógł wykonać tego testu. Niestety nie potrafię zinterpretować wyników, proszę Was o pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/5441248800_...
Bez znaczenia. Wg katalogów do Twojego pojazdu pasują dwa rozruszniki. Jeden ma 1,1kW, drugi 1,8kW. Aby pasowały otwory na śruby i bendiks był ten sam.
W sumie na postoju działa tylko zabezpieczenie pojazdu i komputer wiec pobiera niewiele .Zawsze należy wałczyć radio itp. odbiorniki lub dodatkowe bajery. Można na długim nie użytkowani u zdjąć minus akumulatora, również należy podłączyć najpierw po długi postoju prostownik i dopiero podłączać minus. Masz w necie na pewno instrukcje obsługi auta tam...
Problem dotyczy wszystkich Nissanów . Należy podpiąć się sensownym sprzętem - nie OBDII !!! ale takim który pokazuje rzeczywiste parametry .. Wybrać parametr - IGNITION - START - obserwując skaner uruchamiamy rozrusznik ..czy obok pokazuje się napis - ON ? jeżeli jest inaczej - sprawdzamy mały bezpiecznik pod kierownicą - opisany - start/crank itp .....
W różnych warunkach różne kwestie są istotne na przykład akumulator trakcyjny będzie podlegać cyklicznym wyładowaniom np w trolejbusie który ma dodatkowe akumulatory na podjazdy poza siecią. Kiedy akumulator pracując jako buforowy będzie praktycznie cały czas doładowany. Napięcie akumulatora to funkcja jego budowy i stanowi wielokrotność napięcia jednego...
Witam!!!! chciałbym zrobić układ który odcina zapłon na żądanej prędkości obrotowej silnika.... to znaczy mam potencjometr i sam sobie ustawie czy ma mi odcinać na 2 tyś, czy na 6tyś .... słyszałem ze można wziąć obrotomierz z lampką która pokazuje na kiedy zmieniać bieg a zamiast niej wsadzić tranzystor żeby odcinał masę cewką??? to możliwe... ja w...
Witam! potrzebuje układ ktory Wysteruje mi silnik raz w jedna strone a raz w druga w zalerznosci od potrzeby.Jest to podnosnik wozkow inwalidzkich w busie!Wiadomo w gre wchodza spore prady (rzedu 10-20 amper).BArdzo pilna sprawa! dzieki za zainteresowanie!!
Dzieki uprzejmosci pan z jednego punktu udalo mi sie nabyc DS400 i nawet otrzymalem krotka rozpiske instalacji. Alarmy w wersji powyzej 4000 rzeczywiscie obsluguja KBUS/CAN mimo ze oznaczenie jest tylko CXXX. Parametr 1 ma wartosc 84 dla X5 z KBUS. Nie jest jednak rozpisany immobilizer w alarmie, ogladam wlasnie schemat elektryczny EWS (immo fabryczne)...
A może zamiast super-kondensatora mały rozrusznik spalinowy uruchamiany z akumulatora i on dopiero uruchamia potężnego diesla. Ale czy to już gdzieś nie było stosowane ? Jak również w układach rozruchowych czołgów. A co do superkondensatorów to warto spojrzeć na tabliczkę znamionową. Szczególnie polecam parametr maksymalne napięcie pracy. Łączenie...
Witam, Proszę o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu: samochód Opel Corsa B 1.2, rocznik 1996, silnik X12SZ Objawy usterki: 1.Po uruchomieniu zimnego silnika rozpoczyna pracę nierówno od 500 obrotów wkręcając się po kilku sekundach na 1250 obrotów. Następnie obroty silnika oscylują przez cały czas w granicach 1250 – 1300 obrotów. 2.Po przejechaniu...
Mam taki problem z Mercedesem W202. Nie działa mi tempomat, nie pokazuje się limiter na wyświetlaczu, skrzynia odcina na każdy biegu przy 4000 obrotów w jeździe też, przy 120km/h pika coś,brzęczy. Kluczykiem muszę przytrzymać, żeby odpalić auto wcześniej lekko przekręciłem i rozrusznik sam już mielił. Co to może być za problem? Na komputerze kolegi...
Witam. Temat oleju powraca na elektrodę z różną częstotliwością, ale jestem tego tak samo pewien jak Kevina sam w domu w Polsacie, że za jakiś czas znowu wróci. Mówcie o mnie co chcecie, ale nie jestem przedstawicielem handlowym, a elektronikiem. Temat oleju przerabiałem jakiś czas temu, z tego powodu, że jestem uparty, drążyłem temat dość długo i zdobyłem...
Przepraszam, ale ten list będzie pewnie moim ostatnim w dłuższym okresie, co więcej być może go nie zdążę dokończyć... Że przyjęło się między elektrykami "mocą silnika" elektrycznego nazywać moc pobraną przez ten silnik. 2. Czy to koniecznie musi być moc pobierana przy pracy na zatrzymany wał? Ja sobie wyobrażałem, że te 4MW dostarczone do silnika to...
To podłączyć kontrolkę silnika i chociaż kody błyskowe. Tak jest diagnostyka po lini K i potrzeba interfejsu i programu. Może to być OpelScanner albo OpCom. Wtedy można podglądać parametry z czujników na żywo. PS C16SE to właśnie OBD teraz obecnie mamy OBD-2 (a dokładniej EOBD)
Teraz parametry, kręć rozrusznikiem i sprawdź czy widzi obroty, ciśnienie, oczywiście sprawdź czy błędy się kasują. Błąd cz. temp. paliwa nie ma wpływu na palenie ale zasilanie czujników tak.
Dziękuję za pomoc. Wartości, które podaliście są dużo za duże do urządzenia, w którym chciałem zastosować elektromagnes z rozrusznika. Ale pojawiła się możliwość pozyskania elektromagnesu o sile 5Kg i prądzie maksymalnym 1A, co powinno rozwiązać problem. Jeszcze raz dziękuję.
Popraw rocznik bo zapewne masz 2007. Trzeba zerknąć w błędy i parametry. Akumulator sprawny? Jak rozrusznik?
Wiadomo, auto nie odpala więc dane diagnostyczne są z unieruchomionego silnika. Na litość boską. Pokaż parametry podczas próby odpalania. JAK KRĘCISZ ROZRUSZNIKIEM!!!!!!!!! Bo tak to nie dojdziesz do niczego.
Szczotki stosowane w rozrusznikach to raczej najmniej odpowiedni materiał na elektrody .
Podłącz kompa i sprawdź w parametrach podczas kręcenia rozrusznikiem.
Parametry pokazuje też podczas kręcenia rozrusznikiem, a nawet tylko przy włączonym zapłonie, diagnostykę zrób!
To teraz czas na sprawdzenie na końcu tego co trzeba sprawdzić na początku. Na krótko czyli kluczem 20 i plus To nie ruski spychacz, sprawdź probówką czy prąd dociera do rozrusznika najcieńszym kablem w momencie uruchamiania. Potem podłączenie Clipa i sprawdzenie paru rzeczy w parametrach. W tym zezwolenia na start.
Witam. Ostatnie kilka lat wstecz na rynku pojawiły się nowej generacji rozruszniki do pojazdów rolniczych. Sprzedawcy i użytkownicy ,,chwalą'' te urządzenia i są zafascynowani ich większą sprawnością od rozruszników konwencjonalnych. Ciekaw jestem czy ktoś z was faktycznie robił jakieś pomiary (pobieranego prądu itp.) na podstawie których można porównać...
Tylko chciałem donieść, iż kupiłem i zamontowałem rozruszniki Valeo D8R27 CL. 6+ podobno od HDI 2.2 163 KM (11 zębów). Powiem tylko, iż chłodnym rankiem kręciłem jakieś 4-6 sekund aby zapalił i to czasami z czkawką. Przy 12-15 stopniach palił po trzech sekundach kręcenia (wiem może nieźle, ale tęskniłem do czasów kiedy zapalał na dotyk...) Po wymianie...
Akumulator ma 5 lat, 12V, 45Ah. Moje pytanie jest takie czy akumulator już po prostu odmówił posłuszeństwa czy może to wina rozrusznika. I czy zepsuty akumulator może się naładować do prawidłowych parametrów? Akumulator dokonał żywota. 5 lat to i tak nieźle. Odpowiadając na pytanie: NIE. Zepsuty akumulator nie naładuje się do prawidłowych parametrów....
Podstawa w tych silnikach to rozrusznik.Co do paliwa to trzeba by pomierzyć ciśnienie na wstępnej jak i narastanie go przy rozruchu.No i właśnie diagnoza z podglądem parametrów.
Jest mały okrągły przekaźnik przy rozruszniku. Taki jak w Actrosie. Na otwartym obwodzie miernik widzi napięcie na załączonym kluczu. Przy załączonym obciążeniu, sterownik na moment załącza napięcie - w parametrach rozrusznik 100% i zaraz rozłącza . Też myślę, że sterownik do zrobienia ale pewności nie mam stąd moje pytanie.
No, tam piszą o napięciu 15kV i energii od 135mJ do 2J - energia nieco większa od używanej do zapłonu w silnikach (ostatnio jest moda na 100mJ), zbliżona do energii używanej przez "pastucha elektrycznego" - może by należało zastosować takiego "pastucha" do niszczenia chwastów? Pytanie, na ile to jest bezpieczne - może trzeba to robić w butach z dobrego...
Nie miał, ale okazało się że stał 4 miesiące. Czy naprawdę podczas kręcenia rozrusznikiem nie można żadnych parametrów miernikiem sprawdzić??
Zrobić diagnostykę w parametrach funkcji i będzie wiadomo czy PTM czy coś innego bo wydać kasę na PTM czasem nie potrzebnie - to robota bez sensu.
Witam W zbiorniku paliwa masz elektryczną pompkę i prawdopodobnie ona wydaje ten dźwięk. Ja bym jeszcze komputerem w parametrach podczas kręcenia rozrusznikiem jakie jest ciśnienie paliwa na listwie.. odnośnie przelewu to z tego co się orientuje powinno lecieć paliwo podczas kręcenia rozrusznikiem.. dołączam schemat przewodów paliwowych, może się przyda....
akumulator jest dostosowany do rozrusznika i alternatora, musi się zgadzać z fabrycznymi parametrami, jeśli zastosujesz większy, musisz liczyć się z niedoładowaniem akumulatora, lepiej zainwestować w porządne kable oraz kondensator, jak napisał wyżej kolega
pomiar parametr rozrusznik rozrusznik trafic rozrusznik rozrusznik trafi rozrusznik
uszkodzony moduł pralki volvo silnika związki zawodowe
raspberry projekty raspberry projekty
Czy zmywarka działa bez pokrywki pojemnika na sól? Wzmacniacz na triodzie obcina górną sinusoidę - przyczyny i rozwiązania