Sprawdź żarówką i bateryjka płaską.W jedną stronę świeci,w drugą nie. I tu się można oszukać, bo dioda może świecić, ale być niesprawna. Jak dobierać diody przy pomocy żarówki, aby miały zbliżone parametry?
Witam kolegów mam pytanie morze ktoś zna parametry diody na fotce prawdopodobnie to dioda Zenera bocznikująca prąd ładowania. Alternator Lucas nie znam modelu http://obrazki.elektroda.net/51_12316738...
Chce wymienić diody w alternatorze w passacie b3 tylko nie wiem jakie i o jakich parametrach, dodam że to alternator Valeo.
To są diody BYY57-700 i BYY58-700 http://www.mouser.com/ds/2/115/BYY57_58-... (obudowa wciskana jak popularne diody do alternatorów), tu - zaprasowana w reduktor z gwintem M8
mozesz wymienic same diody wszystkie 3 szt . zeby mialy te same parametry
Diodę montujesz po przewodzeniem w kierunku alternatora. Jest ona na przewodzie kontrolki. Zapobiega żarzeniu się lampki.
Cały alternator kupi za 150zł, a maszyny budowlane stać nie mogą.
trzeba by zajrzeć do jakiś starych książek o motoryzacji, czy instrukcji samochodów. Tam były czasem podane takie parametry jak typ diod w alternatorze, parametry drutu, odporność na przebicie przy 220V (do pomiarów). może i coś rodzaju emalii też by sie znalazło. Albo spytać o jakieś dane w zakładzie, który przewija silniki.
witam czy ktoś wie jakie parametry mają diody prądowe w alternatorze (polonez maluch) mają one oznaczenie D204 20 i D104 20. dziekuje za pomoc
Wygląda na to że padł mi mostek w laternatorze - napięcie ładowania wynosi zaledwie 13.2V, więc to chyba mostek. Wiem że alternator jest w wersji 70A, nie wiem tylko czy BOSCH czy Delco, ale sprawdzę ;) Czy mogę wstawić tam jakieś zwykłe diody ? Jakie powinny być ich parametry ? Czy jestem skazany na zakup całego mostka za 100zł ?
To muszę złożyć ten alternator no i wymienić tą diodę. Nawet nie wiem o jakich parametrach.
Jakie diody wzbudzenia zastosować do alternatora magnetti marelli w seiucento, chodzi mi konkretnie o ich parametry, 2A 200V wystarcza?
dzieki. tak tez zrobie. ale te male, we wzbudzeniu chyba... co to jest (symbol/ parametry) i od czego pasuje.
Układ działa tak po przekręceniu stacyjki leci napięcie, na kontrolke i do wzbudzenie alternatora. Po napędzeniu kontrolka powinna gasnąc a świeci caly czas. niestety nie ma + na obudowie. dodam ze po kilku rozbiórkach tego alternatora zdemontowałem także swój alternator z traktora który jest taki sam i porównałem parametry obu alternatorów i są prawie...
Teoretycznie tak. Muszą to być alternatory o idealnie jednakowych parametrach (moc, napięcie przy okreslonych obrotach) Przy przypadkowych alternatorach to nici z tego. Ponadto pamiętaj, że izolacja uzwojenia i diody prostownicze mają swoje parametry dot. przebicia. W sumie ten eksperyment może się udać najwyżej na dwóch altermatorach.
Dziwne bo już 3 w tym tygodniu miałem. I tak podpowiem że do Mastera 2,5 dci G9U podchodzi alternator z laguny 1,9 DCI i jest dostępniejszy i tańszy o wiele. Te same parametry.
Te diody pracują typowo prądowo. Napięcie jest mniej ważnym parametrem. Obudowa tych diod jest metalowa w formie pastylki, wciskana w metalowy radiator celem odprowadzenia ciepła. Ch-ka U/I jak dla każdej diody. Diody wzbudzenia to najzwyklejsze diody 1N400X, chociaż nie raz trafiają się o większym amperażu.
Tak. Na zdjęciu brakuje połączenia masowego - minus akumulatora, obudowa alternatora, podstawa regulatora. Złóż to jak na obrazku, podepnij woltomierz, a na wyjściu z alternatora (szeregowo) amperomierz. I sprawdź, jak wyglądać będą parametry napięcia i prądu.
Pierwsza, to dioda stosowana w alternatorach samochodowych. Nie chcę strzelać, co do parametrów, ale jak zajrzysz sobie do książki od dużego fiata, to powinieneś odnaleźć jej parametry.
Można to zrobić zwykłym miernikiem? Można nawet żarówką. Trzeba rozebrać alternator i pomierzyć diody. Można też oscyloskopem. W 30 sekund będzie wiadomo czy diody są uszkodzone. Ale gdyby coś się stało poprzez to w parametrach było by coś nie tak? To będzie widać dopiero jak podłączysz oscyloskop...
Witam! Nawet nie próbuj dalej eksperymentować ponieważ uszkodzeniu mogą ulec niektóre elementy elektroniczne!!! Alternator to nic innego jak prądnica prądu przemiennego z którego po wyprostowaniu przez diody prostownicze otrzymuje się prąd stały (no prawie stały:-) Za parametry graniczne odpowiedzialny jest regulator napięcia i w czasie mierzenia na...
Jeśli nie dostaniesz oryginalnych wciśnij diody od alternatorów. Robiłem z nich całe mostki i ani jedna nie padła:idea::!:
transformator miał trzy uzwojenia spawalnicze i jakimś cudem podłączyłem tam aż 6 diod. :roll: A to ok, typowy mostek trójfazowy, jak w mojej robocie w alternatorze.
Te diody zapewnie zamontowane w powietrzu na pajaka i jak było 8 to łatwiej miały oddawać ciepło. Kup gotowy mostek 35-50A i zamontuj go na radiatorze, a najlepiej zbuduj go z diod 10-20 A ( takich z gwintem ) i umieścćje oczywiście na radiatorze. Bardzo mocne sa diody od alternatora ( wciskane), pod warunkiem odpowiedniego chłodzenia. Jesli dalej będziesz...
O mocy alternatora decydują parametry konstrukcyjne takie, jak uzwojenia twornika i wzbudzenia, obwód magnetyczny. Na moc uzyskiwaną z altenatora ma wpływ regulator napięcia i prędkość obrotowa wirnika alternatora. Diody prostują uzyskiwany prąd trójfazowy - wstawienie diod o większym prądzie znamionowym nic nie daje. pozdrawiam
diody w alternatorze przewodzą w dwóch kierunkach,najlepiej sprawdzić podłączając sąsiednia sprawną w szeregu z żaróweczką do akumulatora.+do diody,`zaróweczka i do -,na trzech diodach ma świecić,na pozostałych trzech nie swieci,po zamianie biegunów odwrotnie,do sprawdzenia małych diód nie mozna używać zbyt dużej zarówki.oczywiście jak jest rozmontowany...
Są to zwykłe trzy diody krzemowe prostujące prąd sterujący transduktorem.Jest jeszcze czwarta dioda-(najczęściej taka sama umieszczona na osobnym ,małym radiatorze)której uszkodzenie lub nie podłączenie skutkuje uszkodzeniem tranzystorów mocy!!!!! Może być problem z mocowaniem ale parametrami to spokojnie diody wciskane z alternatorów.
Witam ja czekam na odpowiedz od kolegi viper 555. Diodę każdą zniszczysz jak przekroczysz parametry jej pracy napięcie i prąd. A kolega PLEXI ma racę nawet te diody w alternatorach wstawiają takie aby taniej niższe prądy napięcia.Pozdrawiam
alternator podaje nawet do 150A Alternator daje tyle prądu, ile potrzebuje obciążenie i żaden ogranicznik nie jest potrzebny. Te 150A to maksymalny prąd jakim można obciążyć alternator bez jego uszkodzenia. Dwie diody shottky załatwią przełączanie zasilania bezstykowo. wyszukany regulator MPPT Co to za regulator? Parametry?
Jeżeli dobrze rozumiem, alternator w dalszym ciągu niesprawny. Nie naprawiałeś na gorąco? Diod takich chyba w handlu nie ma. Może jakieś specjalistyczne hurtownie. Popatrz w necie, na allegro. Kiedyś można było kupić na targu od ruskich. Ewentualnie z rozbiórki gdzieś w warsztacie. Pytasz o podmianę regulatora. To może się udać, kiedyś takie rzeczy...
Diody bym się nie czepiał. Sprawdził bym w pierwszej kolejności szczotki, i pierścienie. Kiedy tam wszystko w porządku, udał bym się do zakładu regenerującego alternatory, i poprosił o sprawdzenie parametrów pod obciążeniem, a dopiero wtedy, sięgnął bym po tester i sprawdził jak wyglądają parametry obciążenia alternatora ze strony ECU.
Witam. Chcę zlutować prostownik do mz-tki i mam pytania: Jakie parametry powinien mieć mostek trójfazowy i diody prostownicze aby było małe ryzyko awarii? Czy 100V 50A wystarczy? I jakie diody byście polecili do tego? Motor ma instalcję 12V i wydajność alternatora 180W.
Do kolegi ' Vorlog '. Wieczorkiem zamieszczę jaki kolor jakie napięcie wymaga . Dzięki, te parametry są mi doskonale znane, tyle tylko, że w takich jak ten przypadkach, gdy nie jest mi konieczna określona jasność świecenia, bo LED robi jedynie za wskaźnik (a w aucie coś takiego nie ma prawa za mocno świecić) to nie przejmuję się idealnym dobieraniem...
Witam Posiadam Daewoo lanos 1.5 8v z roku 98 . Piszę do was ,ponieważ mam problem z alternatorem .A mianowicie chodzi mi o taką sprawę czy wie ktoś jakie są parametry diód co są zamontowane w alternatorze i ile jest ich w środku, bo zanim się wezmę za naprawę chciałbym dokonać zakupu tych elementów .Problem mam z alternatorem taki ,że zawiesza się ładowanie.Raz...
Jeśli Delco Remy to pewnie 12 V 100 A.Zdemontuj, rozbierz go miernik w dłoń i zmierz parametry wirnika,stojana,diod.Moim zdaniem powinieneś wymienić regulator i mostek prostowniczy(diody).
Witam Trochę cieplej Sprawdź diody prostujące na prądnicy. Sprawdziłem diody, jedna jakby uszkodzona, tzn. sprawdzana miernikiem uniwersalnym na zakresie diodowym niby OK?, ale megaomomierzem wykazuje przebicie, sprawdzona na przewodzenie i kierunek zaporowy, napięciem 12V potwierdza przebicie. Dioda podobna do diod alternatora, z powodu braku parametrów,...
A czemu nie alternatorowe? Niedostępne? Jak w elektronicznych nie ma, to szukaj w zaopatrzeniu rolnictwa. Albo z rozwalonego alternatora. Możesz szukać moduł prostowniczy do migomatu. Na alledrogo wpisz" mostek prostowniczy" i z w filtrze wybierz "przemysł" , mi sie pojawiły 80A po 70zet a za stówę 160A. Od migomatów właśnie. I czytaj parametr : prąd...
Witam mam problem z przeróbką oryginalnego prostownika samochodowego, był on na płytach selenowych ale można powiedziec ze sie spaliły i nie działaja i myśle sobie że trzeba zastosowac diody prostownicze w układzie greatza tylko nie wiem jak parametry musza miec te diody aby to dobrze funkcjonowało. Prostownik ma zakres 6,12,18,24v i prąd ładowania...
Oznaczeń brak. Przysyłam pomiary i schemat. Znalazłem diody z alternatora które mają podobne parametry mierząc te masowe każda pokazywała coś koło .470. Pomiędzy blachami minus i plus zamontowane są oporniki. Sorry za amatorkę ;) w schemacie wrzuciłbym symbol diody lecz nie znałem kierunku przepływu. https://obrazki.elektroda.pl/2564373300_...
Kurcze znalazłem, 200 zł to co by mnie interesowało, + nigdzie w sklepie tego nie mają. Jak by wyglądała taka dioda w alternatorze ? Po 2 wszędzie widnieją informacje że takie diody mają około 60/80 A i 400V A w żadnym alternatorze czy diodach do niego sugerowanych nie ma takich dużych parametrów Nie ważne, jak podasz li-po napięcie chociaż by 2V na...
Cześć Jestem na etapie zmiany reflektora na full led w motocyklu (od nowszej wersji, w pełni legalna). W motocyklu dzienne były LED, pozostałe to H4 - słabo widoczne moim zdaniem (cenie sobie widoczność i bezpieczeństwo). Wiązka trochę inaczej jest wyprowadzona i muszę zrobić poprawnie działający adapter. Za pierwszym razem popełniłem błąd, ponieważ...
Myślę, że jest to celowe działanie, a nie skutek zintegrowana regulatora w alternatorze, w którym to najbardziej grzeją się diody. To jest skutek zintegrowania regulatora z alternatorem, ale celowo się temu nie przeciw działa, tak jak zauważyeś, żeby nie sfajczyć alternatora. Grzeje się alternator, bo gdyby grzały się diody, to ten spadek napięcia...
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
kurde a powie mi kto gdzie kupic diodeczki wciskane tylko te mniejsze bodajrze srednica 8 mm pytałem na gieldzie ale mieli tylko te wieksze 12,6 mm srednica ,a mi padla jedna i jest problem caly mostek kosztuje 80 zeta w sklepie na alegro 48 + wysylka a na holere mi drugi mostek ten mozna naprawic doradzcie jak ktos wie gdzie kupic W sklepie z diodami,...
Witam Typowa usterka starszych leciwych samochodów.Przyczyną lekkiego świecenia się kontrolki łądowania podczas obciążenia instalacji najczęściej jest zła masa /duży opór / na przewodach ,lub uszkodzona dioda wzbudzenia na alternatorze lub starte szczotki .Należy srawdzić napięcie łądowania bez obciążenia powinno być około 14,3V oraz podczas obciążenia...
Ma to szanse powodzenia? Bateria zniesie takie bezpośrednie traktowanie? Jeśli tak, to może rady co dorzucić do stabilizatora? Tak. Tak, ładowanie Li-Ion to najczęściej metoda CC/CV, a to można łatwo zrealizować na proponowanym stabilizatorze. Należy dostosować odpowiednio prąd ładowania. Zwrócić uwagę, że w podstawowej aplikacji LMów, na wyjściu stabilizatora...
Czesc W mostku prostowniczym w moim motocyklu jedna dioda jest zepsuta (przewodzi w obie strony). Chcialbym ja wymienic ale niestety nie wiem jakie ona ma parametry itd... Dioda ta ma ksztalt bardzo splaszczonego walca (cos w rodzaju tych tabletek do rozpuszczania, np. Plusz :P ) Alternator jest trojfazowy. Wiecie moze o jaka diode mam pytac w skepie?...
W takim razie jest to proste do zrealizowania, potrzebna jest przetwornica podwyższająco-obniżająca z regulowanym prądem i napięciem. Ustawiasz na przetwornicy U = 12,8 V i I = 10 A. Tak ustawioną przetwornicę łączysz wyjściem bezpośrednio do akumulatora, na wejście przetwornicy podajesz poprzez dwie diody napięcie z ładowarki oraz alternatora. Dla...
Witam mam pytanie czy mozna przerobić alternator, aby zwiekszyć prąd ładowania. Chodzi o alternator w maluchu. Czy można zmienić sam mostek i uzyskać dzieki temu większą wydajność prądową, czy na ten parametr ma też wpływ wirnik i stojan?? Orginalne diody w mostku to 25A wysokoprądowe, gdybym wymienił je na np. 40A czy to wystarczy czy trzeba ingerować...
R-MIK zaskoczyła mnie Twoja odpowiedź. Twierdzisz, że zwarcie mało prawdopodobne, a jeśli tak to wynikiem tego będzie uszkodzenie następnych diod. Czym się różni dioda w alternatorze od diody np. w spawarce czy zasilaczu telewizora lub jakiegoś innego urządzenia. Różni się jedynie parametrami, a zasada działania taka sama. Serwisując urządzenia najczęściej...
Witam.. Bardzo ciekawy sposób.W związku z tym mam parę pytań. Jakie zadanie spełnia ta chyba dioda ? I co się stanie jeśli się z czasem spali (pewnie nie będzie w ogóle ładowania i może można by wstawić diodę która świecąc sygnalizowałaby że się ładuje chociaż może na desce się zapali kontrolka o braku ładowania jeśli by się spaliła ta dioda) I jeszcze...
[syntax=basic4gl]jeszcze można spróbować odpalenia jak osobówka będzie "gazowana"[/syntax] A tego nie radzę jeśli nie chce się naprawiać alternatora. Wynika to z charakterystyki urządzenia, kiedy to przy wysokich obrotach urządzenie mogłoby wytworzyć moce znacznie przekraczające wytrzymałość diod. Jako, że napięcie na instalacji spadnie a regulator...
Tak dla podsumowania aby nie zastanawiać się nad twoim rysunkiem. Układ dodatkowy podłączyć równolegle do istniejącego akumulatora. Punkt przyłączenia rozdzielacza to zacisk akumulatora lub rozrusznika. Musi działać. I rozumiem, że wyłącznik masy zwarty? Niestety spadek napięcia 0,6-07 V musi być i będzie miał następstwa. Rozwiązanie z linku to diody...
Aby uzyskać jakieś informacje na temat zamontowanego alternatora musiałbym rozebrać silnik - producent prosi o podanie kolorów kostek alternatora... kwestia rozbierania nowego silnika. Może ktoś wie czy to dużo rozbiórki? O jakich parametrach mogłaby być ta dioda prostownicza A/V i jak ją podpiąć?
Ale nie chcę obcowzbudnej, bo jak nie ma wiatru to rozładowuje mi akumulator.Miałem alternator wolnoobrotowy i wiem jak to jest.Na pewno są możliwości aby wyregulować "pływające" napięcie. Myślałem o diodzie zenera ale o takich parametrach to chyba nie kupię nigdzie
Dziękuję za szybką odpowiedź, proszę teraz o poradę ponieważ diody wzbudzające w tym alternatorze to BY251, ale nie mogę ich nigdzie w miarę blisko znaleźć, a kupowanie w niesprawdzonych sklepach on-line jakoś mnie nie przekonuje. Mam natomiast możliwość zakupienia diod STTH3R02 również w obudowie DO201AD. Czy mogę je śmiało zamienić przy wyminie wszystkich...
Witam wszystkich mam pytanie może nie na miejscu ale ma może ktoś dane diód prostowniczych takich jak siedzą w alternatorze w maluchu czy polonezie chodzi mi o diody mocy D204 20 i D104 20 jakie są ich parametry gdyż chciałbym takie zastosować do prostownika i nie wiem czy mi wytrzymają gdyż prostownik ma być z matką i nie wiem po ile takich diód równolegle...
Witam . Kolego jeśli chcesz zbudować porządny prostownik z wspomaganiem rozruchu to musi być to mostek sterowany na diodach i tyrystorach .Prostownik musi kontrolować napięcie na akumulatorze i po wykryciu rozruchu powinien załączyć prąd . Podczas rozruchu także trzeba kontrolować napięcie aby nie przekroczyło 15V . I na koniec po uruchomieniu silnika...
Zależy co tam masz pod kołem zamachowym, jakiej mocy jest alternator. Są różnej mocy, 3, 5, 9 i 16A. Ale z jedna diodą to raczej 3 lub 5A.
Nie wiem. Nie podali żadnych parametrów poza napięciem i prądem, możliwe że się nada ale w tych chińskich modułach różnie to wygląda. Jak masz w sklepie blisko domu to zawsze możesz sprawdzić. Co do alternatora to poza napięciem jeszcze jest ważne sianie zakłóceniami. Krótkie szczotki, bicie na komutatorze. Skończony kondensator przy alternatorze i...
Witam wszystkich. Musze zregenerowac alternator w moim aucie, udalo mi sie skompletowac prawie wszystkie czesci (lozyska itp) oprocz plytek z diodami. sa juz praktycznie nie dostepne. Probowalem po sklepach elektronicznych ale nigdzie tez nie udalo mi sie dostac luzem tych diod. Dowiedzialem sie ze ich oznaczenia (podane nizej) sa w/g niemieckiej normy...
W regulatorze napięcia (regulator na alternatorze) ciągnika Wladimirec T25 spalił się tranzystor. Jest tak spalony, że nie można odczytać oznaczeń. Podpowie ktoś jaki był tam oryginalnie? Lub typ i parametry. Pewnie jest to jakiś zwykły bipolarny, ale nie mając parametrów nie ma jak odnieść się do zamiennika. Czy mogło sypnąć się coś jeszcze? Niestety...
Kombinujecie jak koń pod górę......lata temu: trafo 200W (mniej lub więcej watów w zależności co się zdobyło), wtórne przewijane aby uzyskać minimum 16V, cztery diody (zazwyczaj stosowałem ze złomowanych alternatorów) połączone w mostek, w pierwotne dawałem SZEREGOWO rezystor 15-20 omów (moc max jaki rezystor zdobyłem, zazwyczaj 20-30W) aby,,zmiękczyć''...
Tylko testowanie mosfetów VDSmax w trybie ładowania akumulatorów kwasowych przy użyciu ATC Tiny85 działającego z preskalowanym zegarem ADC 8 MHz i 125 kHz do wykrywania napięcia i prądu za pomocą czujnika halowego SS495A. http://obrazki.elektroda.pl/8189223800_1... Używam prostej diody 1N4148 i kondensatora 100V, aby złapać i utrzymać...
3 transformatory od mikrofalówki? A można jakiś schemat prosić?:) I ewentualnie regulację 12/24V zrobić? Po co dorabiać jakąkolwiek regulację do czegoś co ma ok.1KW mocy i napięcia rzędu 2000 v i w rękach amatora/elektronika jest naprawdę śmiercionośną zabawką!!! Takie trafa są chętnie wykorzystywane przez amatorów ekstremalnie wysokich napięć dla...
Witam Dzisiaj przy spawaniu na maksymalnym prądzie mostek wyzionął ducha. Rozleciały się 3 diody. Doraźnie wstawiłem z jakiegoś starego alternatora i jakoś można spawać ale chciałbym wymienić w tym mostku diody na BYP60. Mostek wedle danych co znalazłem ma parametry: Dane techniczne: * Prąd znamionowy przy chłodzeniu wymuszonym: 80A * Prąd znamionowy,...
Witajcie. Temat jest prosty - wymieniłem w swoim nowym samochodzie alternator o tych samych numerach i w momencie, kiedy puszczam gaz spada napięcie. Po czym poznałem? Wlasnie po tym, że mi przednie lampy przygasają. Jeśli chodzi o przewody - wszystko jest sprawne, sprawdzane multimetrem, żarówką H4, i innymi metodami. Alternator wykluczony, bo nawet...
Potrafię,i wiem jakie,a każda dioda ma anodę i katodę, i to jest KONKRETNY PARAMETR ,czy anoda ,czy katoda na obudowie.Moje mają ANODĘ na obudowie. Te opisy plus i minus to jest właśnie taki slang dla mechaników itp. Jeżeli te diody nie będą pracowały w alternatorze ,to takie plusowanie i minusowanie to nie ma sensu. W jakimś urządzeniu to zależy jak...
Trochę obserwuję ten wątek i mało co rozumiem. Jak dla mnie jest jasne, że jeśli mamy do czynienia z pojazdem mniejszym od czołgu to ciągły pobór prądu rzędu 120 A musi niepokoić. A tymczasem dyskusja ledwie zahacza o ten parametr. Kolega pytający stara się tylko niwelować skutki tego poboru. Zaraz zabraknie mocy w silniku głównym. Przecież faktycznie...
Koledzy Jak tylko pogoda będzie sprzyjająca wymontuje alternator i przy okazji sprawdzę wszystkie możliwe przewody, może gdzieś po drodze aku-alternator zrobiła się miotełka lub zimny lut. Oczywiście spróbuję się dobrać do wnętrzności alternatora. Posprawdzam tez wymienione napięcia tylko pokierujcie mnie jeszcze gdzie sprawdzić napięcie wzbudzenia....
Jednak jest lipa. W świetle dziennym widać, że ten styk po prawej jest wydarty z diód, czyli tak naprawdę to sa dwie diody niesprawne. Czy da się wymienić same diody, czy trzeba cały ten element z radiatorem itd. wymienić? A czy może da sie to wyprowadzić całe ustrojstwo na zewnątrz, w jakieś wyżej położone i lepiej zabezpieczone przed błotem miejsce,...
Klasyczny objaw "oberwania celi". W poście #8 zobacz na 1 z prawej areometr inna słaba gęstość i ciemniejszy elektrolit - "zaczyna się" A kolega autor wspomniał że "mieszał" akumulatorem - może udało się spłukać szlam na moment. Co do ładowania mniejszymi napięciami na alternatorach to ostatnio częsty przypadek okazuje się. Czyżby koncerny chciały...
Z tyłu osłona plastikowa, pod którą nie zaglądałem, a montowałem taki w C330. Cena 180 zł. Trochę dziwny sposób mocowania - przedłużka do tylnego mocowania, ale pozwalające na pływające zamocowanie które nie ułamie aluminiowej obudowy Ten alternator o którym piszesz, jest to kopią alternatora z Fiata 126p BIS. Ładuje, o czym miałem okazję się przekonać...
A czy diody prostownicze da się wymienić samodzielnie w tym alternatorze Delco? Czy one są lutowane czy jakoś wciskane skoro same diody są tanie? Ewentualnie czy całe mostki prostownicze są do kupienia w sklepach elektronicznych? Zna ktoś może cenę takiego mostka z diodami? I ile jest tych diod? Jakie muszą być parametry takich diod prostowniczych -...
Kolego nikagda próbuje kolega uświadamiać walczących z wiatrakami, to orka na ugorze. Ja się wypowiadam w podobnym stylu od co najmniej kilkunastu lat, bezskutecznie - mity pokutują nadal. Miałem podobne problemy przy kupnie nowego większego akumulatora. Dla niedowiarków - w maluchach (miałem takie dwa z prądnicami) fabrycznie, montowane były akumulatory...
Mój mostek wygląda jak na zdjęciu https://sklep.avt.pl/mostek-prostowniczy... To jest mostek 35A, troszkę mało, daj taki 100A dla bezpieczeństwa. kosztuje nawet mniej niż 7 zł .. czy w takim razie lepiej użyć takiego? jeżeli chodzi o kondensatory to spokojnie mogę połączyć 10x10000µF a nawet więcej jeśli trzeba. Kondensatory,...
Przybliżony wzór na moc turbiny wodnej: P[kW]=9,81*H[m]*Q[m3/s]*n(sprawność turbiny) Przy sprawności turbiny 0,8 moc jaką możesz uzyskać na wale przy Twoich parametrach to około 117W. Tylko że sprawność 0,8 mają turbiny z prawdziwego zdarzenia, koła wodne zdecydowanie mniej (jak poszukasz to coś na pewno znajdziesz). Do tego dochodzi jeszcze sprawność...
Sprawdź kolego, czy kable plusowe z akumulatora do rozrusznika i alternatora są o wymaganych parametrach tj. oryginalne. Czy te połączenia są pewne i bez korozji. Następnie sprawdź połączenie klemy minusowej akumulatora z masą tj. nadwoziem auta, które może być skorodowane, szczególnie na styku z nadwoziem. Zbadaj stan kabelka (cienki niebieski) zasilającego...
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
Dołożyłem między alternator a regulator diodę shottkiego i podskoczyło za dużo napięcie ładowania na około 15 - 15.2 V. Chcę dodać potencjometr żeby obniżyć to napięcie i tyle. Wmontuje go przy tej diodzie. Problem jest tylko z doborem jaki potencjometr i o jakich parametrach na takie napięcia żeby można precyzyjnie zmniejszać lub zwiększać to napięcie. Resztę...
Wymieniłem w alternatorze Delphi 100A : regulator napięcia, zespół diodowy i komutator. Parametry podzespołów: wirnik- oporność 2,4Ω uzwojenie, a w stosunku do masy ∞(zakres 20MΩ); stojan- między uzwojeniami 0,4Ω, a stosunku do masy ∞; napięcie ładowania 13,8-14,5V. Po kilku minutach pracy(ok 5) alternator jest bardzo ciepły...
Witam. Mam problem z Fiatem Seicento 900 a mianowicie po przełączeniu stacyjki w pozycję zapłon na zestawie wskaźników nie zapala mi się kontrolka akumulatora także po uruchomieniu silnika kontrolka się nie zapala. Sprawdziłem multimetrem na zaciskach akumulatora napięcie wynosi w okolicach 11-12V z kawałkiem w górę lub w dół (napięcie nie faluje,chodzi...
Przychodzi mi na myśl wyregulowanie napięcia wyjściowego z solara nieco powyżej napięcia generowanego przez alternator i spięcie obu tych źródeł diodami prostowniczymi do wejścia samochodowego stacji, tak żeby napięcie z panelu nie trafiało do instalacji samochodu i napięcie z samochodu nie mogło cofnąć się do PV. W ten sposób pierwszeństwo ładowania...
Przekaźnik ten zowie się przekaźnikiem lampki kontrolnej ładowania. I ma inne parametry pracy, niż standardowe przekaźniki samochodowe. Przekaźnik taki, współpracujący z alternatorami sześciodiodowymi znaleźć można w starych dużych fiatach, żukach i innych pojazdach z tego okresu. Zdaje się, że motocykl jawa też była wyposażona w alternator z sześcioma...
Panowie, jeżeli samochód posiada instalację z jednym przewodem do wtyczki alternatora — może sugerować że alternator powinien posiadać regulator napięcia ze złączem COM (tylko jeden pin), czyli z interfejsem szeregowym (LIN). Na przewodzie utrzymuje się napięcie 6–8 V ze względu na sygnał cyfrowy. Alternator tego typu występuje w mocniejszych...
Przy pewnych obrotach max może wytworzyć ileś prądu. Nieprawda, nie są potrzebne obroty maksymalne, żeby alternator pracował na maksimum swojej wydajności. Jest coś takiego jak znamionowa prędkość obrotowa alternatora. Przykładowe parametry techniczne alternatora Bosch KC 14V 45/70A: Napięcie: 14V Moc: 1000W (przy napięciu 14,4V) Prąd: 45 A przy 1850...
Sprobuje sprawdzic regulator. czy wejscie gdzie mam podłączyc zasilacz to złączka gdzie w alternatorze przylutowana jest dioda (jedna z trzech małych) chyba wzbudzenia? Podłączyłem regulator (mam nadzieje ze dobrze) i przy napieciu do 14V na wyjsciu szczotek pojawilo sie okolo 7.30V. Po podaniu 15V na wyjsciu szczotek jest 0V. Czy sa to prawidłowe parametry?
W końcu doszedłem do tego : Pierwszy 6 diodowy udowodniłem to organoleptyczne przez rozebranie go,ale drugi identyczny tylko ze po wyczyszczeniu znalazłem oznaczenie A124 55n podobno jest 9 diodowy(Polonez Caro 1.6).Kolega podrzucił mi dziś tez alternator A124F2-14V-44/53A tez podobno 9 diod. 1.Nie mylę się ze A124F2-14V-44/53A i A124 55n ze są 9 diodowe?...
Dostałem maila z pytaniem jak skończył się problem z lampką w moim przypadku. Odpisuję tu - może się komuś przyda. Nie skończył się. Jeżdżę już tak 2 lata! Tym, którzy twierdzą, że to dioda alternatora - nie tak hop. Było tak - po odwiedzeniu paru serwisów zostawiłem auto w jednym z nich. Elektryk po zdemontowaniu alternatora stwierdził że to na 1000%...
A gdyby tak ustalić, jak zależy napięcie (SEM) alternatora od obrotów (powinna być zależność proporcjonalna, zakładając że wyeliminujemy spadek napięcia na diodach prostowniczych, jeśli jakieś są) i mierzyć prąd? Moc pobierana przez alternator = SEM * prąd (z dokładnością do strat na tarcie). Ale będzie problem z fazą - przesunięcie fazy prądu i napięcia...
Na wyjściu z każdego prostownika uzyskuje się napięcie pulsujące. Żeby zmniejszyć pulsacje należy zastosować filtr odpowiednio dobrany do obciążenia. Jeżeli odbiornik może być zasilany napięciem pulsującym (np. żarówka) to nie trzeba stosować filtru. Ten przebieg wygląda podobnie lecz ma dużo większy współczynnik tętnień. Jeżeli rozpatrywać to teoretycznie...
A więc tak poprawiłem uzwojenie wzbudzenia chodziło jak samo chciało:P od wibracji śruby sie rozkręciły i raz było 160 ohm a raz 10 ohm teraz mam 2.1 ohm. Te małe tranzystory PNP są sprawne przejscia pomiędzy E i C Pomiędzy B E i B C jest spadek napięcia w drugą pokazuje nieskończonoś. Diody sprawne. Tylko nie wiem jaka ma tam być dioda zenera może...
Jest to przekaźnik ROZWIERNY specjalny i nie jest zastępowalny poprzez zwykły przekaźnik samochodowy. Jego parametry pracy to: rozwarcie styków 5.5 +/- 0.2 V zwarcie styków: poniżej 3.5 V Rezystancja uzwojenia: 29 +/- 2 Omy w temp. 20 'C Podłączenie: 86, 87 - masa (styki te mogą być już zwarte w przekaźniku, zależnie od wersji) 85 - środek uzwojenia...
Po przeczytaniu regulaminu działu aż się boję ! No ale co tam. Dałem rade jak było na s 5000 to i teraz może się uda . Mam powypadkową lampę dzienną 18 diod flux z automatyką . Diody do sterownika podłączone są równolegle . Cztery diody są uszkodzone mechanicznie. Czy mogę dać np. 10 diod z tym regulatorem do podsufitki? Teoretycznie diody sterowane...
Wita. Z 6 dni temu padł mi akumulator ( a przynajmniej tak założyłem ) i postanowiłem kupić nowy. Stary miał parametry 75KwH p+ 12v 400 na zapłonie. Nowy 50KwH p+ 12v i chyba 680 na zapłonie. Po około 5 dniach jeżdżenia z rana jak chwycił pierwszy przymrozek i śnieg po odpaleniu auta zauważyłem że kontrolka akumulatora się nie zapaliła w ogóle i obrotomierz...
Czy jestes zorientowany co do poprawienia sprawnosci alternatora jesli wymienisz wirnik i zastosujesz taki z zamocowanymi magnesami stalymi , ktos przeslal link z takim rozwiazaniem ale parametry wyjsciowe pradu i napiecia byli minimalnie gorsze od tych ze wzbudzeniem elektrycznym. Mozliwe sa jedynie mniejsze opory w kreceniu wirnika , ale same pierscienie...
A Kolega przeczytał wczoraj swe PW? Dodano po 16 Da się i ten od "Malucha"... Taki właśnie regulatorek podłączyłem we Fiacie 126p z alternatorem A108 czyli żywcem przejęty z Zastavy 1100p - takie były pierwsze altki w 126p i miały tą "drugą" szczotkę fabrycznie zwartą do masy. Należy ją tylko od masy odpiąć i dopiąć do zielonego z regulatora. Żółty...
Prostownik składa się z: -ogromne trafo 16V 30A -mostek prostowniczy 50A(były obawy co do niego, ale wytrzymał) Witam . Ten mostek prostowniczy to jakieś nieporozumienie ( chińskie badziewie ) będzie się bardzo grzał , nie pomoże mu nawet radiator z wymuszonym chłodzeniem . Wcześniej czy później padnie . Wymień na diody np. odzyskane z alternatora...
https://obrazki.elektroda.pl/4230867400_... O spawarkach tematów jest mnóstwo, na przestrzeni lat tytułowa bohaterka była kilka razy modyfikowana podczas napraw. Ostatnia naprawa, a w zasadzie modyfikacja powstała w ciągu zaledwie doby. Tu drobne wyjaśnienie, sterownik był robiony na szybko i w związku z tym jest mało zdjęć. Tym bardziej,...
Myślę, że napięcie warto zbić diodami do 12V dla większej żywotności LEDów, bo jednak 14 czy często nawet 15V to może być dla nich zbyt dużo. Wykorzystaj diody krzemowe, moc dobrana do mocy taśmy LED (tzn. nie mniejsza). Ustaw je szeregowo, 3 powinny wystarczyć. Migotanie może być spowodowane pływaniem napięcia na regulatorze przy alternatorze, to...
alternator parametry parametry diody laserowej parametry diody prostownicze
hasło wygasa piece ekogroszek ustawienia termopara przewody
Maksymalne tłumienie filtra CL dla 100 Hz i C=0,092 F Opadający fotel kierowcy w Mitsubishi Colt 1.3 2006