Dzień dobry. Mam mały problem którego nie udało mi się rozwiązać. Falownik Hitachi Wj200 7,5kW 3f. Opiszę najkrócej : Czas zwalniania F003 3s. Użyty i zainstalowany rezystor hamowania BRD, aktywowany, skonfigurowany i działający ale: - nie hamuje silnika do całkowitego zatrzymania . Programowo ustawiłem próg użycia hamulca 660V DC i nie da się ustawić...
Witam, na początek po tych wszystkich twoich próbach zresetuj go do ustawień fabrycznych. Ustaw parametr A1-03 na 2220 i zatwierdź. Powinieneś wrócic wtedy do ustawień fabrycznych ze sterowaniem 2-przewodowym. Wyłącz i włącz zasilanie. Ustaw parametr A1-06 na 1 (Water Supply Pump) Ustaw parametr B1-01 na 0 (Digital Operator) Jeżeli chcesz miec rampy...
F14 to czas magnesowania wstępnego silnika przy pracy wektorowej. Działa to jak hamulec DC przed startem. Ustaw około 10 sek i przejdź na tryb wektorowy. Przy rozruchu rozpędzonego wentylatora powinno go w tym czasie zastopować, następnie częstotliwość zacznie rosnąć. W tym ustawieniu silnik będzie hamował – nie o to chodzi. Z instrukcji: „Sterowanie...
Boże, nie zwróciłem uwagi w instrukcji na co napisałeś... Faktycznie, w instrukcji jest napisane że można zmienić na sterowniku centrali czas hamowania wentylatora. Czy aby zmiana została zapisana należy wykonać tą samą procedurę, co przy konfigurowaniu falowników, tzn. po kolei je odpinać i podpinać ustawiając parametry typu falownika, mocy silnika,...
Jeżeli ta tachoprądnica daje przy maksymalnych obrotach wałka > 10VDC to puść ten sygnał na potencjometr (np. 10kohm) a z suwaka na falownik. Ustaw potencjometr tak aby przy max obrotach nie dał więcej niż 10V. Jeżeli chcesz aby zmiany prędkości wałka i silnika były takie same musisz ustawić w falowniku ( ustaw parametry ) czas rozruchu i czas hamowania...
Witam Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w doborze ustawień dla falownika LG SV040 IG5A (3 faz). Do falownika podłączone są dwa elektrowibratory (silniki wibracyjne) , każdy z nich ma następujące parametry : -0,65Kw -1,1 A -3000 obr/min -Ia/In 3,83 Pomiędzy falownikiem a każdym z silników zainstalowałem termik, w razie zadziałania rozłancza styk (Cm,Fx)...
Witam Posiadam wentylator z silnikiem o mocy 7,5 kW do wyciągu dymów spawalniczych do którego są podłączone 6 stanowisk spawalniczych (6 zasuw). Każde stanowisko jest wyposażone w zasuwę pneumatyczną odcinającą dane stanowisko od wyciągu gdy spawarka nie pracuje. I moje pytanie jest takie jak to wykonać, gdy zasuwa jednego ze stanowisk się zamyka w...
Witam. Potrzebuję sterować silnikiem z zacisków, tak by po odłączeniu sygnału sterującego (np: Start/OFF1 --> 0 ) hamowanie odbywało się bez rampy (wolnym wybiegiem). Najlepiej, gdyby falownik w momencie hamowania, wspomnianym wolnym wybiegiem, nie kontrolował obrotów silnika (zatrzymywanie będzie trwać długo i z początkowym wzrostem obrotów). Proszę...
Widziałem modelarskiego "bruszlesa" o zbliżonych obrotach (chyba 80tyś) Hmmm... brushlessa nie brałem pod uwagę. Chodziła mi po głowie jakaś odmiana "klatki". Tarczowy? Jeżeli to brushless, to "koncepcyjnie" sprawa jest prosta: - falownik musi być komutowany położeniem wału (z czego wynika również, że silnik musi mieć na sobie coś, co to położenie...
elgregor - jetseś tu jednym z lepszych ludzi. pomóż gościowi a nie go zniechęcasz :) :wink: Nikogo nie zniechęcam, proponuję tylko przemyślenie niektórych rozwiązań :) . Nie wiem po co przy takiej małej mocy zasilanie trójfazowe. Wystarczy jednofazowe i przełączenie silnika w trójkąt. Układ PFC dla zasilania trójfazowego jest znacznie bardzie skomplikowany...
One mają seryjne choopery 4 ohmy majster mówi o tym "5a3- 4 -00 ". A błąd choopera to przewaźnie za wysokie zasilanie na szynie DC. Spróbuj przedłużyć rampę hamowania jeszcze. Albo idź na chama i daj DC hamowanie parametr chyba 820.
Ejże. W przekaźniku SSR nie ma nic do ustawiania. Jeżeli falownik wygeneruje ,,0" Hz czyli zakończy rampę hamowania, to przekaźnik wewnątrz falownika zamknie styki (ustawić taką funkcję w parametrach falownika), i poda zasilanie poprzez styki pomocnicze NC wyłącznika termicznego silnika 1 kW na SSR. Zasilanie tego można bez kłopotów pobrać z wewnetrznego...
Witam. Przy takich mocach powinny być rezystory hamowania, które odbierają energię, a druga rzecz to spróbuj zwiększyć czas zwalniania parametr "F003". Jeżeli ten czas jest zbyt krótki to może być taki objaw. Pozdrawiam. Dodano po 32 Witam. Proponuje sprawdzić jeszcze parametry "B090" oraz "B095"
prędkość rozruchu, hamowania, parametry silnika, max. zakres regulacji, prędkość podstawowa, zabezpieczenia prądowe i termiczne - jeśli są. więcej danych - jaki falownik i jaki silnik ??
Którym parametrem wydłużyć hamowanie
Nie sprawdzisz bo ich nie ma - podłącza się dodatkowy zespół rezystora/ tranzystora hamowania do zacisków B1 i B2 (masz na nich pełne napięcie na kondensatorach, przy zasilaniu 230V będzie tam ok 310V DC) i ustawia odpowiednie parametry aby to wykorzystać. Jeżeli rezystora nie ma to ustawia się hamowanie DC lu wybiegiem.
Falownik LG SV055iG5A-4(5.5kW, Prąd -12 A,3-fazowy, 400V, 50/60Hz, 0-400Hz, wbudowany moduł hamujący) powinien dać sobie radę, cena rozsądna, ale może jeszcze 5% dałoby sie utargować. Najważniejsze i pierwsze do zrobienia, to przestawić parametr F22 na 300.
(at)stepniu27 Ustawiasz parametr rampy hamowania w falowniku na np. 1 sek. I po takim czasie od wyłączenia presostatu silnik się zatrzyma.
Witam. Moja pomyłka czas hamowania to parametr 1233 i jak tam będzie 0 to falownik nie będzie używał hamowania. A Parametr 1121 tak jak pisałem to zwalnianie.
Witam! Pisałem kiedyś o modernizacji (tablica PDAHL z falownikiem Yakasawa L1000 (załączam instrukcję ang.)). Dźwig do góry startuje dobrze, ale w dół, wpada w wibracje przy wchodzeniu na obroty i przy zwalnianiu. Bardziej odczuwalne to jest na wyższych piętrach. Jak myślicie, słabe zrównoważenie, czy parametr w falowniku? Myślałem wydłużyć mu start...
Bardzo rzadko są spotykane silniki trójfazowe do których podłącza się przewód neutralny. Star-gwiazda, napięcia się z grubsza zgadzają. Mesh?, z takim oznaczeniem się nie spotkałem, ale wskazuje to na trójkąt, i napięcia też pasują. Jeżeli falownik jest zasilany jednofazowo (230V), to tylko połączenie w trójkąt. Falowniki 1F/3F nie mogą ze względów...
Przy nagłym zatrzymaniu, obciążony silnik wykonuje kilka obrotów dopiero zatrzymuje go hamulec. Czy ktoś może podpowiedzieć, którym parametrem zmienić by zatrzymywał się szybciej? Wydłużenie rampy hamowania parametrem F8 nie pomogło.
czym rampy i lamele w silniku Rampy startu i hamowania to czas rozpędzania się i zwalniania silnika od prędkości zero, do prędkości roboczej. Są to podstawowe parametry zaprogramowania falownika. Lamele, to elementy tej pompy - takie łopatki, często grafitowe ,,zagarniające" powietrze wewnątrz cylindrycznej komory i osadzone w wirniku pompy. Częstotliwość...
Błąd jest typowo programowy, falownik wyliczył sobie że silnik jest przeciążony powinien dać się zresetować przyciskiem na klawiaturze falownika "reset" Częste występowanie tego błędu może świadczyć o ustawianiu złych parametrów: n013, n036, parametry silnika, parametr czas rozpędzania czas hamowania silnika.
Dziękuje za porady. Wiem z elektroniki że moc jest istotna ponieważ jak rezystancja będzie ok a moc za duża to dym i nic więcej. Kolego czyli 10-20% mocy silnika to moc rezystora a rezystancję? U^2/P =R Napięcie do od którego chcemy dopuścić wzrost na szynie DC a P to moc silnika czy moc wyhamowania? Czy w falowniku trzeba ustawiać jakieś parametry...
można go "kręcić" do 87Hz ale trzeba przepiąć go na trójkąt i poustawiać parametry. poczytaj o technice 87Hz. Przy pewnej częstotliwości silnik przestanie przyśpieszać a zacznie szarpać (wyrównanie momentu hamującego z napędowym). zgadzam się z poprzednikami: spadnie moment znamionowy silnika. Pozdrawiam.
Witam, mam nastepujący problem: zamontowałem w pewnej maszynie falownik LG serii IG5A, moc 5,5 kW, jako że falownik steruje podnoszeniem głowicy chciałem aktywować hamowanie DC (oprucz zwykłego hamulca w napędzie) aby przy zatrzymaniu nie opadał zanim złapie hamulec mechaniczy. Po aktywowaniu parametru (F4 z "0" na "1") falownik to przyjmuje, można...
(at)jozgo I piszesz bardzo słusznie. A doleje oliwy do ognia. Jeśli już wspomnieliśmy o przełączniku D/Y i problemach z tym związane. Może nie konkretnie tej maszyny ale ogółu. Teraz piszemy o czasie wybiegu, a też i poniekąd rozpędzania. To wszystko może zapewnić takie wyśmienite urządzenia jak falownik, tak falownik Panowie ma parametr hamowania,...
jak wywalało falownik przy hamowaniu to pokazywał on najprawdopodobniej wysokie napięcie na szynie DC w tym przypadku powyżej 750 VDC. Trzeba sprawdzić na stronie Rockwella dobór rezystora hamowania i sprawdzić czy on jest załączony parametr A082-dbr select
Witam, Wystarczy najprostszy falownik serii micro master lub właśnie sinamics ew. nie musi być Siemens, każdy to potrafi... Programowanie, wystarczy panel do danego falownika i instrukcja :-) tryb szybkie uruchomienie, a Kolegę interesuje oprócz poprawnych parametrów silnika ---> rampa hamowania... Pozdrawiam,
Proszę wyjaśnić dlaczego 9 z 15 nie może być na stałe. Domyślam się że może podwójny przełącznik zawierający 15 raz z 9 i 10 natomiast w drugiej pozycji 15 z 9 i 11 Czy też musi być kolejność? W skrócie, po podaniu napięcia zasilającego 3x400V~ na wyświetlaczu powinien ukazać się napis: "Ready not enabled" (str. 26) Można wtedy przejść do zaprogramowania...
witam Nie wiem jakie ustawić parametry 3F silnika 0.4kw podłączonego w trójkąt do trójfazowego falownika wektorowego, Nie wiem czy nie lepiej połączyć silnik w gwiazdę pod takie użycie: Silnik działa przy niskich obrotach, hamowany wybiegiem, sterowany wielkością częstotliwości
Kol. <bonanza> falowniki L100 czy L200 nie posiadają możliwości ustawiania napięcia wyjściowego.Parametr A82 jest to poziom napięcia AVR związany z procesem hamowania-skokowa zmiana parametru.Falownik L100 nie posiada parametrów z grupy H.
Dziękuje za udział w dyskusji. Z tego co widziałem w pdf wielu falowników to hamowanie DC a hamowanie po rampie to dwie inne rzeczy, o czym świadczą parametry. Najczęściej hamowanie DC jest używane już na końcu zatrzymania ,np. przy 5-10Hz. Natomiast jak obliczyć moc hamowania np. dla silnika 2,2kW? Czy ona będzie większa o 1,5 czy 2 raza? Często widzę...
Problem rozwiązany. Zmiana parametru P52_02 z 50 na 35 Hz/s pozwoliła wydłużyć czas hamowania. Ciekawe jest, że parametr ten odpowiada za hamowanie w sytuacji E-Stop. Tak jest skonfigurowane sterowanie.
Na początek ustaw tak parametry ( sterowanie z panelu na falowniku ) - przynajmniej ja tak bym ustawił. drv - 0 Keypad - Start/Stop realizowany poprzez przyciski na klawiaturze falownika. Frq - 0 F20 - 60 - częstotliwość maksymalna F50 - 1 ACC - 3 - Trzy sekundowe rozpędzanie silnika dEC - 3 - trzy sekundy na hamowanie drC - F - kierunek obrotów do...
Parametr 16 odpowiada za przyspieszanie/hamowanie w trybie JOG. Wówczas parametr 15 odpowiada za częstotliwość generowaną przez falownik. Może dajesz sygnał START w trybie JOG? Tak wygląda jakbyś tak właśnie robił.
Cześć, zastanawiam się czy w falownikach samo podpięcie rezystora hamowania wystarczy? Czy są jakieś parametry które mają wpływ na czas hamowania jak np rezystancja, moc rezystora. Czy np chopper hamowania zawsze się uruchamia czy jest możliwość jest aktywacji/dezaktywacji? Nie mam na myśli konkretnego falownika, tylko jaki jest ogólny pogląd u producentów?...
(at)gs14 Żadnych rampach. Rampa to czas rozpędzania się się silnika i czas jego wyhamowania do zera. Ustawiasz na jednym wejściu cyfrowym 50 Hz, czyli obroty nominalne, na drugim np. 30 Hz czyli zmniejszone, rampy na np. 2, 3 sekundy celem łagodnego rozpędzania i zwalniania wentylatora. Napięcie zasilania i napięcie silnika, oraz jego moc. To wszystko...
Śruba kulowa/przekładnia/silnik zwrot do sieci możesz liczyć na 55%+. Na czas opadania włącz sobie np. bojler i on to pochłonie. Jak dasz śrubę o γ=9-10° to sprawność gwintu przy opuszczaniu ciężaru sięgnie 90%. Śruba kulowa/przekładnia/silnik/falownik/przet... ~692V>14.4V****11-12V>~692V/falownik/sil... to te 30% może być cudem. ****Teoretyczna...
Witam! Wysokie udc wskazuje na przekroczone napięcie na szynie prądu stałego, przyczyną tego stanu może być np. błędnie ustawiony parametr 1.5 lub 1.7 i dlatego od tego proponuję zacząć - zwiększyć ten czas (dla diagnozy nawet kilkakrotnie więcej). W zależności od rodzaju napędzanej maszyny (wentylator transporter mają inne charakterystyki) zdeterminowana...
Ok rozumiem, czyli wykorzystać funkcję sterowania hamulca z samego falownika skoro taka jest obecna i posiada nawet trochę tych parametrów? Czy lepiej sterować hamulec z plc jak sam falownik?
Nie znam tego parametru. Moge jedynie spróbować odczytać z parametrów falownika aktualna moc wyjściowa która kształtuje się w przedziale od 8.6kW chwilowo w stanie obciążenia do -5.1kW w stanie hamowania czas hamowania 0.1s z 65Hz do. 27Hz
Twój problem leży w liczniku, a nie w falowniku. Jak sobie wyobrażasz zwalnianie "przed" sygnałem osiągnięcia wartości zadanej? Równie dobrze mógłbyś żądać, aby samochód hamował, zanim kierowca dotknie pedału hamulca. Nie wiem, jaki masz licznik, ale proponuję taki: https://www.tme.eu/pl/details/a-h8da-12-...
witam, czy mógłby ktoś mi pomóc w konfiguracji tego sprzętu? silnik (400V, 1,5A, 1400 Rpm, 0,55Kw, 50Hz), uzwojenie silnika mam połączone w trójkąt. Silnik ma być sterowany zewnętrznie z przełącznika 3 pozycyjnego P/0/L, potencjometru zewnętrznego i dodatkowy przycisk do hamowania. Strasznie dużo parametrów ma ten falownik. Nie bardzo rozumiem jak mam...
(at)ravender Rampa jak najmniejsza oczywiście ile pozwoli falownik. Z przyśpieszaniem nie ma problemu z hamowaniem już jest jeśli jest duża inercja. Trzeba pokombinować ewentualnie dołożyć rezystor hamowania. Autotuning chyba nie zdał relacji w bloku technologicznym, trzeba ręcznie dobierać parametry. Kwestia jaką dynamikę ruchu potrzebujemy.
Prędkości stałe St1, St2, St3. W podstawowej grupie parametrów, wywoływane odpowiednio zaprogramowanym wejściem 2-stanowym. Potencjometr niepotrzebny.
trzeba czytać DTR do urządzeń, w dodatku że jest w języku polskim. a np parametr F8 to jest próg od którego zaczyna się hamowanie prądem stałym, tzn. jak miałeś 40Hz to poniżej tej częstotliwości nie następowała procedura hamowania pr. stałym. i niektóre parametry powinny nie być ustawione na 0 jak F9 Pozdrawiam.
Podasz typ falownika ? zakres napięć na szynie DC będzie można oszacować na podstawie dostępnych parametrów hamowania.
Witam! 1. W tym przypadku falownik może być skalarny (ale w dzisiejszych czasach to właściwie wektorowy i skalarny małej mocy to jedna cena). 2. Co do rezystora może być, ale nie musi dla deceleracji 2 minuty, jak będzie to nie zaszkodzi. 3. Falowniki LS (LG) iG5A mają dobry stosunek cena/ jakość i dodatkowo 2 letnią gwarancję! 4. Podstawową sprawą...
Witam! Jakie parametry ustawiłeś do pracy wektorowej- wylistuj je według kolejności bo mam wrażenie, że nic nie ustawiłeś a dałeś charakterystyke wektorową. To samo dotyczy hamowania nie znam urządzenia hamującego w ciągu 0 sekundy, popatrz parametry hamowania da Ci to odpowiedź dlaczego nastąpił wolny wybieg. Pozdrawiam
Witam. Borykam się z takim problemem. Mam falownik jak w temacie AMD-F 0045. Przy rozruchu silnika jak i przy hamowaniu silnik się przycina, szarpie nie wiem jak to opisać. Przy starcie wykonuje mały ruch, staje, ruch, staje, ruch, staje i tak coraz szybciej, aż się rozpędzi. Tak samo jest przy hamowaniu, zwalnia aż w końcu ruch staje ruch staje......
pomiar falowniku kompensacja falowniku napiecie falowniku
miernik pomiarów instalacji podciśnienie zmierzyć silnik frania obrót
podłączenie wyłącznika nadprądowego zmiana ogniw 18650
Bosch BGL, BGS, BSC – jak rozebrać obudowę i dostać się do zwijacza kabla odkurzacza Bosch MUM zwijacz kabla nie działa – naprawa, wymiana sprężyny, objawy usterki