Wtryskiwacze paliwa są zazwyczaj zasilane z + po przekaźniku sterowanym przez ECU. Wtryskiwacze są sterowane od strony masy. Przy common rail wtryskiwacze są zasilane ze specjalnego układu zasilającego w ECU, który generuje wysokie napięcie potrzebne do uzyskania szybkiego narastania prądu w cewkach, lub do otwarcia stosów piezo. Tutaj przy wtrysku...
W ciężarówkach masz coś takiego jak FMS. Poczytaj na ten temat. wszystko co Cie interesuje leci po CAN nie potrzeba żadnych zapytań tylko rejestracja tego co Cię interesuje. Robiłem projekt oparty na CAN i FMS na obronę, Wszystko zapisywało się na karce SD później import do excela i masz co chcesz
Mam program i interfejs do OBD do VW. Czy ma ktoś oprogramowanie ,żeby można było odczytać aktualne parametry rzeczywiste np. temp. silnika itp?
Nie lepiej sprawdzić obd Testerem czy parametry się zgadzają podczas jazdy na gazie i na benzynie??
Rejestrator parametrów obd wpinany w gniazdo
Żaden elm nie obsłuży gazowni. Producent twierdzi inaczej :-) program od sterownika gazu (Optima Nano) Automatyczne wykrywanie protokołów OBD (z interfacem ELM) Obsługa OBD (z interfejsem ELM) Monitor parametrów OBD (z interfejsem ELM) Adaptacja na podstawie odczytanych korekt ECU pojazdu (z interfejsem ELM) Obsługa korekty odwróconej OBD (z interfejsem...
To podłączyć kontrolkę silnika i chociaż kody błyskowe. Tak jest diagnostyka po lini K i potrzeba interfejsu i programu. Może to być OpelScanner albo OpCom. Wtedy można podglądać parametry z czujników na żywo. PS C16SE to właśnie OBD teraz obecnie mamy OBD-2 (a dokładniej EOBD)
Jeśli masz zwykły obd i vag-com/ vcds to jesteś w stanie sprawdzić parametry pracy pompowtryskow. Tu np masz opisane co sprawdzić https://a6forum.pl/diagnozowanie-pompowt...
16 pinowe złącze czyli OBD2 a problemu szukaj w tym czymś co kupiłeś bo znając życie to nadaje to się na śmietnik. Podręczne urządzenia są ale są warte pewnie więcej niż ta astra. Gdzie Ty widziałeś wartość podciśnienia w parametrach rzeczywistych?
Wtyk do gniazda obd i apka diagnosttczna na komórkę . Masz podgląd w parametrach. Lub dodatkowy zegar plus redukcja z czujnikiem na górnym weżu chłodnicy. Kupisz w sklepach do tuningu
Jak się Wam nudzi, proponuję eksperyment. Podłączcie sobie jakikolwiek skaner OBD, znajdźcie parametr prędkość pojazdu i porównajcie z odczytem z licznika. Swego czasu zakładaliśmy „kagańce”, programowe ograniczniki prędkości. Najczęściej sterownik pokazywał rzeczywistą, zaniżoną względem licznika prędkość, choć było z tym różnie, nawet w obrębie jednej...
nieda sie choc jest rozwiązanie tanie, tańsze niż zakup takiego urzadzenia - podjechac do warsztatu na diagnoze
Witam serdecznie. Czy ktoś może zetknął się z parametrami elektrycznymi magistrali OBD? Szczególnie zależy mi na parametrach dla magistrali pracującej w oparciu o protokól ISO 9141-2 i KWP2000 (z tego co wiem to są identyczne). Szukałem już prawie wszędzie na necie i nic ciekawego nie znalazłem. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje.
W pełnym obciążeniu ten sterownik nie używa sondy lambda. Jeśli jest już komunikacja w standardzie OBD, powinno być widoczne w parametrach „otwarta pętla sondy lambda ze względu na warunki jazdy”. Trzeba zrobić pomiar z zewnętrzną sondą szerokopasmową, ale nie wiem jakie wartości przewidział producent. Pewnie Afr powinien mieścić się między...
wskaźnik uniwersalny do odczytu parametrów samochodu przez złącze OBD. Jak to wygląda?
Podstawy (odczyt błędów, parametry pracy) ogarnie dowolny interfejs z oprogramowaniem zgodnym z OBD II. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Tutaj wystarczył VAG-COM. Kwestia tylko dorobienia przejściówki do złącza diagnostycznego. Bardziej zaawansowane rzeczy typu np. programowanie ECU to już tylko oprogramowanie producenta systemu wtryskowego.
Witam, Panowie pisze temat ponieważ rozłożyła mnie choroba Po pierwsze zdrowiej! Zanim zaczniesz grzebać przy aucie. Kupiłem volvo c70. Masz wiedzę kiedy miał poprzednią wymianę rozrządu? Miał robiony VVT? Jeśli nie znasz historii auta, wypadałoby sprawdzić czy nie przestawiony rozrząd. Może ktoś już grzebał, nie poradził sobie, i poszło na sprzedaż....
Przy sondzie wąskopasmowej zarówno w „pełnym bucie” jak i przy hamowaniu silnikiem sonda nie koryguje składu mieszanki. Jest w OBD taki parametr pracy sondy OL i CL. Open i closed loop, pętla otwarta i pętla zamknięta. Przy pętli otwartej sonda nie ma wpływu na skład mieszanki. Czasem dostępna jest przyczyna przejścia w pętlę otwartą - ze względu na...
Ok dziękuję .. w Poniedziałek postaram się zlokalizować zaginione gniazdo OBD odczytać Wszystkie parametry i dam znać jak i co
Co znaczy "chodzi" - auto jest wyprodukowane po 2003 roku więc musi obsługiwać EOBD/OBD-2, ale poza odczytaniem podstawowych błędów OBD i podstawowych parametrów pracy silnika nic więcej nim nie zrobisz. Podstawowy zestaw danych i błędów OBD dotyczy elementów mających związek z kontrolą emisji spalin.
To parametry odczytane przez OBD protokół Can zgadza sie ??? Dodano po 3 a przez ikone Opla elektronika silnika i kanały?
Tu nie chodzi o to czy obsługuje czy nie, bo obsługuje wszystko co jest zgodne z EOBD/OBD-2, ale duża część parametrów jest poza standardem i zakodowana w/g "widzi mi się" producentów.
No tak tylko szukam odpowiedzi na pytanie, jakie parametry mogę sprawdzić przez OBD aby nie strzelać, bo tą stronę już widziałem. Jeśli to nieszczelność to jak ją namierzyć, jeśli sonda to jak stwierdzić przez odczyt OBD, że jest uszkodzona. Chce sam namierzyć co jest nie tak a do mechanika jechć na wymianę. Bo diagnostyka w dzisiejszych warsztatach...
Sterownik do chipa FT232, bo na nim prawdopodobnie jest zrobiony konwerter USB-RS232 w tym kablu. Nie ma najmniejszego problemu z Win 7 x64. http://www.ftdichip.com/Drivers/CDM/CDM%... Niestety przy pomocy tego kabla mniej więcej kompletną diagnostykę można wykonać tylko w FIATach, Alfach, Lanciach i Fordach, w innych tylko...
To akurat standard bo rzadko który gazownik podłącza sondę. Podłączanie sondy jest bez sensu, pomijając fakt że do nowych sond nie można się podpinać. Dużo lepszym rozwiązaniem jest podgląd tego parametru z gniazda OBD
Mam interfejs obd na blutoth ale tam parametry przepustnicy pokazuje z opoznieniem .Wciskam gaz i trzeba czekac pare sekund za nim pokaze ile procent uchylenia mimo ze sluchac jak przepustnica reaguje na naciskanie pedalu gazu.
Ogarnalem jakis interfejs obd Nic nie zdziałasz fejsem OBD bo to stary system i może nie mieć jeszcze protokołu EOBD, kształt gniazda diag. o tym nie decyduje. Poszukaj kogoś z bardziej ,,rozgarnietym,, urządzeniem diagnostycznym żeby podejrzeć podstawowe parametry do odpalenia czyli obroty i ciśnienie w szynie CR. Economy mode nie zniknie po naładowaniu...
Jest w komorze silikowej, na lewym błotniku wewnętrznym, nieopodal reflektora. Złącza są dwa -trzypinowe, do odczytu kodów, kasowania pamięci KAM, regulacji -dwupinowy wtyk do diagnostyki DCL, na tym wtyku jest szybka wymiana danych (parametry rzeczywiste)
Podpiąć go pod komputer diagnostyczny OBD i sprawdzić podczas jazdy jakie parametry pokazuje komputer.Udać się do diagnosty i niech sprawdzi czy nie ma jakiś błędów.
Nie prościej podpiąć OBD i podglądać parametry pracy, ciśnienie doładowania i wysterowanie poszczególnych elementów? Tak zgadywać to można w Polonezie.
Ok. dzięki. To jak się łączy z OBD bo jest możliwy podgląd parametrów i odczyt błędów.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Zapoznaj się z tematem. Dzięki za podpowiedź. Wyciągnąłem cewki, zamieszałem trochę ich kolejnością i skasowałem błąd. Od kilku dni auto jeździ i błąd nie pojawia się. Zastanawiają mnie natomiast czasy impulsów wtryskiwaczy (pokazane na screenach na początku tematu) - o ile wtryskiwacze 1 i 2 wyglądają...
testuje autko kabelkiem o nazwie EUROSCAN OBD II i programem PCMSCAN
Jeżeli autokalibracja nie wystarczy to testery diagnostyczne w trybie obd w parametrach bieżących mają zakładki długoterminowa i krótkoterminowa korekta mieszanki . Trzeba przez ingerencję w mapę gazu doprowadzić do stanu aby te parametry były dla gazu zbliżone do wartości jakie pokazuje tester gdy silnik pracuje na samej benzynie.
Czy może to być problem z pochłaniaczem par paliwa ? Dodano po 3 posiadam program do diagnostyki obd 2 multiecuscan.Jakie parametry powinienem sprawdzić ?
Po co 2 razy logujesz ten sam parametr (obroty)? Parametry z dopiskiem OBDII są standardowymi PIDami OBD-II, tam gdzie to możliwe lepiej logować wersję parametru bez tego dopisku, gdyż ma większą rozdzielczość. Lepiej robić log do pliku FSL. Sonda Ci działa... ale czy dobrze - nie da się tego powiedzieć na podstawie tego wykresu.
ASN chodzi w CL do samego końca. Strojenie na czasy wtrysku lub korekty obd jest jednym słusznym rozwiązaniem. AFR będzie taki jak ecu pb zarządza w danym obciazeniu. U mnie z korektami jest coś nie w porządku... Wczoraj to zauważyłem, bo zwykle nie zaglądam w okienko z parametrami po OBD, ale zauważyłewm, że jeden bank ma stale STFT ILTFT na zero...
Witam wszystkich czytających tą wiadomość. Szukam programu do samochodów Audi A4 b5 oraz Passat b5, którym będę mógł kasować błędy oraz odczytywać i zmieniać pozostałe parametry samochodu. Posiadam interfejs obd wraz z programem lecz niestety on nie działa tak jakbym chciał żeby działał. przez zakupem czegoś nowego chciałbym spróbować innego programu....
Canbus w tym przypadku to dodatkowe urządzenie podłączane do radia z tyłu. W opisie Twojej aukcji niestety nic o nim nie pisze. Zobacz droższe modele i tam dodają CANBUSA. Jak go będziesz miał to będzie wszystko działać. Współpraca z OBD odbywa się za pomocą interfejsu OBD Bluetooth który też trzeba dokupić. Wtedy mamy w radiu podstawowe parametry samochodu,...
Jakim programem sprawdzasz parametry? Co to za aplikacja?
Witam Akumulator w końcu wymieniłem, mimo to, że nie stwarzał problemów... Natomiast bawiłem się testerem OBD i zrobiłem zrzut parametrów jak poniżej. Widać wspomniane obniżanie ładowania podczas przyspieszania. https://obrazki.elektroda.pl/5351415900_...
No tak, nie napisałem MKII czyli FL 3V6 exlusiv szukałem w lexii w klimatyzacji a nie wiem dlaczego z silnikiem się nie łączy jedynie OBD moge ale tam parametrów nie ma
Już mogę potwierdzić, kess łyknął po OBD bez zająknięcia. Teraz będę próbował prosić kogoś o pomoc przy zmianie parametrów mapy. Zamykam!
Cześć Czy ktoś mógłby mi doradzić kupno jakiegoś taniego interfejsu do vagów na OBD ? Zależy mi na odczytywaniu błędów, parametrów silnika w czasie rzeczywistym i najlepiej modyfikacjach modułu komfortu. Z góry dzięki za pomoc
Jak jeździ to jeździć .A na czasie sobie ogarniesz parametry. Chyba że wywali jakiś błąd.
Do samochodu na złacze obd II podłaczasz układ ELM 327 a na Androida jest gotowy program mozesz błedy kasowac i podgladac parametry, moze we współpracy z tym układem cos napiszesz.
Jednak potrzebuje do tego celu opis złącza Położenie wszystkich linii w OBD jest znormalizowane, w przypadku CAN jest to pin 6 i 14 ale w tym focusie tej sieci nie ma. Opis złącza OBD jest bez trudu dostępny w sieci: http://pl.wikipedia.org/wiki/OBD
Tak zrobiłem i niestety nie zauważyłem poprawy. To tylko czyszczenie, także wciąż możliwe że przepływka jest zwyczajnie uszkodzona, dzisiaj, jeśli się uda, bo podobno obd bluetooth działa dopiero w autach po 2001 r., podłącze się pod obd i spróbuję szczytać parametry. Moglibyście mi jeszcze powiedzieć, na jakie parametry patrzeć, oprócz przepływu ?
W Polsce też kupisz poszukaj sobie U-606+PL VAG+OBD cofanie zacisków.
Trzeba by podejrzeć wrtość z przepływomierza z przepustnica i bez. Parametr jest dostępny po trybie zgodniści obd. Można by zrobić taki test. Odłączyć przepustnice a pod EGR dać pompkę podciśnienia albo mieć do na wężach bez zaworu ( tzn mieć mozliwość podania pełnego podciśnienia i rozłączenia do atmosfery). I teraz obesrwując przeplyw raz podłaczać...
Nie ma tam funkcji polaczenia po OBD bez wybierania marki i modelu ?
Kody obd silnika i parametry bieżące, Fejs na elm 327 z can i program scanmaster 1.1.W clio II w programie trzeba ustawić ręcznie prędkość protokołu can(iso 15765-1 can).Inne programy do tego interface z Renaultem nie łączą się wcale.
Aktualizacja. Po przejechaniu niecałych 2tys. km. Ponownie wyskoczył błąd p420. Aktualnie wstawiłem emulator sondy lambda za katalizatorem i zobaczę czy pomoże. Mam pytanie czy w fiacie tipo 2 aby skasować ustawienia sondy lambda wystarczy odpiąć akumulator ? Programem alfa OBD podczas wyboru opcji wymiana sondy lambda wyskakuje błąd "parametry poza...
dlatego tak jak wcześniej koledzy pisali trzeba by wpiąć rejestrator OBD i przeglądać parametry a nie tylko odczytywać błędy. A jeżeli chodzi o niekompetentnych mechaników to często pomagali ludzie z forów ( np. vwgolf.pl ), w grupach regionalnych są chłopaki, którzy się znają na robocie i chętnie pomogą.
Można by zacząć od ustalenia protokołu jakim posługuje się sterownik przy komunikacji, np użyć czegoś na elm 327 . Ustrojstwo to samoczynnie ustala protokół po którym jest się w stanie dogadać ze sterownikiem. Jeżeli sterownik udostępnia diagnozę zgodnie z protokołami normy obd , to tym ustrojstwem zczytasz i skasujesz kody usterek i podstawowe parametry...
A pewny jesteś że lexia czyta te parametry czyli czujniki i korekty paliwowe?
Piszę pracę magisterską związaną z analizą i optymalizacją parametrów jazdy przy wykorzystaniu skanera diagnostycznego w standardzie OBD II. Czy ktoś mógłby polecić literaturą, po którą warto skierować się w tym temacie?
Sterownik silnika w tym modelu ma komunikację tylko w jedną stronę, czyli tylko nadaje. Wysyła wielobajtowe słowo i bajty na określonych pozycjach obrazują dany parametr. Kiedyś korzystałem z emulatora skrzynki serwisowej XR25 na PC. Potrzebny był tylko prosty buforek między złączem Renault a 16 pinowym interfejsem OBD na FTDI232. Emulator to XR25PC,...
Więc kup sobie tester - taki cdif za jedyne 6000pln wystarczy, do tego laptop jak nie masz. Jak już to wszystko będziesz miał to podłacz się do złącza OBD i w parametrach silnika oraz deski popatrz jakie masz temperatury. Ach potrzebujesz jeszcze nieco wiedzy ale tej nie kupisz tak łatwo i tanio.
Może się tak zapalać, bo ten błąd przez dwa cykle OBD ( odpalenie zimnego, rozgrzanie, jazda w różnych warunkach około 10-30 km) jest w błędach oczekujących, dopiero po trzecim cyklu przy rozruchu się pokaże. Jak masz czym podejrzyj parametry long fuel trim oraz short fuel trim, oba nie mogą przekroczyć +- 25 % jeśli tak się dzieje, porównaj z benzyną...
Jeśli chodzi o branie nadmierne oleju to chyba nie dopisałem że to także był jeden z objawów wypadających gniazd zaworowych.. .po prostu gniazda po rozgrzaniu przesuwają się i w zależności jak bardzo tak i zużycie oleju baaaardzo wzrasta ....nowiutkie świece jakie założyłem były wprost czarne od spalonego oleju.Jakiś czas już jeżdżę i powiem zrobiłem...
Nie znajdziesz bo tych parametrów nie podają te programy. Kup ELM 327 - on pokaże korekty po zwykłym protokole OBD.
A jak silnik pracuje na obrotach 1500 ? Stary samochód, stary silnik, samo życie. Oczujnikować czujnikiem wibracji, akcelelometrem, przyklejonym do bloku i rejestrować, zwiększając obroty silnika Dodać do tego odczyt obrotów silnika, parametry wtrysku z OBD i po analizie FFT będą znane częstotliwości wibracji i z tego łatwo obliczysz co wibruje i z...
Mam jeszcze takie auto gdzie radio było w postaci takich wiecie wsuwanych prostokątów, że każde radio można było zamontować do takiego auta, drucikami się je wysuwało i można było sobie lepsze zamontować. Poza miejscem na radio mam jeszcze jedno wolne z zaślepką i myślałem, czy nie da się tam zamontować takiego dodatkowego komputera pokładowego który...
Nie pokaże, jedyny parametr dotyczący wtrysków w benzynie to czas otwarcia wtrykiwacza
sonda nie jest potrzebna do pracy lpg, jej podłączenie umożliwia tylko sprawdzenie czy silnik nie pracuje na ubogo np. przy przyśpieszaniu na maksa. Po upewnieniu się można odłączyć. Można też nie podłączac a zachowanie sondy (i paru innych parametrów) podglądac prze złącze OBD - tu trzeba jednak tester lub interfejs. Zuzycie paliwa nie wzrośnie , a...
Witam, mam problem z moim polo Przestał działać prędkościomierz a co za tym idzie nie liczy kilometrów Jeszcze ostatnio raz działał raz przestawał lecz gdy przestawał wskazówka paliwa na zakrętach wariowała i pikala mi rezerwa A wiec zacznę od samego początku Bezpieczniki całe Obstawiałem ze to licznik kupiłem drugi i dalej to samo Zrobiłem test zegarów...
Odnośnie nawet szybkiego CANa i interfejsu VCDS przy ECU EDC16 odczyt parametrów w trycie TURBO też się wywala... za wolny przesył z komputera.. Odczytywałem 4 wartości na kanale EGR. po 10 minutach wywalało.
To zależy od wersji BASCOMa. Starsze nie pozwalały zmieniać parametrów w locie. A nie wiadomo jakiej wersji używa Skojon .
"odczyt usterek jest niczym" Może nie da się AMX przesterować obrotów bo to tylko tester obd ale jest wgląd we wszystkie parametry pracy silnika. W ten sposub wyczaiłem ostatnio walnięty potenciometr przepustnicy. Robi test sprawności katalizatora, testuje sondy i takie tam jeszcze, jak na biedny tester OBD to pare razy było się czym podeprzeć.
Witam Z tego co się orientuję to tylko orginalny komputer serwisowy Mylisz się. Skoro kolega tak twierdzi to poproszę o informację co połączy się z Preludą 5 BB8 1998r wersja europejska 185KM z orginalnym komputerem bo bardzo chętnie sprawdzę dla czego pali mi 16l na 100km w mieście i 10l przy delikatnej jeździe w trasie i wcale nie jest to ironnia....
No więc udało się połączyć bez multiplexera can, pin 9 w OBD , biało pomarańczowy przewód. Parametry oczywiście z kosmosu, ale błędy odczytał. Dziękuje za pomoc i szukam opisu błędów. C0FA0 U3022 C10FF P0564 P200F P02E0 C2248 U3F02 U20FF Pozdrawiam!
Dzięki. A co może powodować ten komunikat "kalibracja nieoptymalna" i na co zwracać uwagę w parametrach sterownika gazu?
OBD Elm273 z tego co czytałem obsługuje tylko ECU, więc można tylko sprawdzać błędy i parametry silnika. Lubi też wybrzydzać z autem. Z drugiej strony nie jest drogi. Co to napięcia, to można założyć dodatkowy woltomierz.
Niestety nic mi to nie mówi a utrudnia analiza danych z danego auta elektrycznego Bo takie parametry nie będą w menu dla użytkownika (bo "po co to komu?"), tylko w menu serwisowym i być może dostępne za pomocą zewnętrznego interfejsu. Tak samo jest w samochodach spalinowych: wykresy i szczegółowe parametry można odczytać tylko za pomocą zewnętrznego...
Coś musi być z ABS-em, bo zimą potrafił się wyłączyć, wyskoczy kontrolka, i nie działa cały dzień, na drugi odpalę i to samo, pomagało tak: bieg wsteczny, kierownica w bok na maksa, i buta :) I już działał :) Jeszcze pytanie, czy taki tester jest coś warty? Na sporadyczny własny użytek, odczytać błędy, zrobić logi ewentualnie ? LINK: https://allegro.pl/oferta/tester-diagnos...
pomocny może być oscyloskop, analizator sygnałów analogowych lub cyfrowych, może być karta pomiarowa pod komputer/laptop, może to być jakiś interfejs który po obd może odczytać i zapisać odpowiednie parametry, sprecyzuj co chcesz osiągnąć a pewnie rozwiązanie ktoś podsunie.
Każdy diesel z DPF w BMW ma Szerokopasmową sondę lambda przed katalizatorem. Odczyt ciśnienia różnicowego to nie jedyne miejsce gdzie można sprawdzić parametry czujnika z dpf. Sprawdź na zgaszonym(najlepiej na zimno i na rozgrzanym wydechu) jakie ciśnienie atmosferyczne odczytuje czujnik ciśnienia z dpf i porównaj z atmosferycznym widzianym przez sterownik...
Witam Zastanawiam się czy komuś udało się podłączyć w/w stacje multimedialną pod komputer pokładowy OBD II. Owa stacja z tego co się zorientowałem chodzi na Win CE 6.0 posiada BT, co prawda jestem lajkę w tych sprawach lecz wydaje mi się że powinno to zadziałać? Może ktoś się lepiej orientuje czy można na owej stacji odczytywać błędy i parametry silnika...
Chodzi mi o diagnostykę aut na obd 2 a nie na obd 1. Chodzi mi o wykazy filtra dpf wypalanie parametry silnika i kasowanie błędów. Chodzi mi o wszystkie funkcje z którymi poradzi sobie program Delphi.
Jest uszkodzony i żadne mycie czy wypalanie mu nie pomoże. Jeżeli przepuszcza sadze to jest do wyrzucenia. Może jest popękany, może miejscami przetopiony. To jedna sprawa. Druga sprawa to częste wypalanie i tu przyczyn może być bardzo wiele. VCDS czy nawet interfejs OBD Eleven daje możliwość podglądu bardzo wielu parametrów układu wydechowego i pracy...
Odczytasz tym błędy i parametry, aczkolwiek jest to zwykły ELM który zadziała z programami które są dosyć ubogie. W każdym razie do zabawy wystarczy :)
Ma palić żaden sensor go nie blokuje. Szukać gdzie indziej przyczyny. Opis uderzenia, podgląd parametrów no i diagnostyka by się przydała.
Nie są, wiem bo taką właśnie mam, a właściwe mój tata ma w Leonie 1.8 TSI CJSA... żre dużo prądu na postoju, adaptacje szaleją, sterownik LPG musi wywoływać błąd w sterowniku, żeby wyłączyć wtrysk MPI (check się nie świeci, ale Start-Stop działa "losowo"), do tego na postoju LPG potrafi się "zgazować" w przewodach, a nawet cofnąć do zbiornika benzyny....
Właśnie się dowiedziałem że łączyć się da tylko przez obd i programem serwisowym clip. Nie ma możliwości kalibracji, tylko podgląd parametrów i odczyt błędów.
z elektryką wykazało wszystko ok, Bzdura. Ten który to podpinał szukał tylko błędów, czy w parametry też patrzył? Skrzynia była diagnozowana, czy tylko silnik po obd?
Przy podpieciu do obd nie wyskakuja zadne bledy. Podgląd parametrów? Sprawdzić rozrząd? Zasilania? Ciśnienie paliwa?
Zrobiłem dwa konwertery na FT232RL i tranzystorach to co wyślę z jednego jest odbierane przez drugi i na odwrót, więc komunikacja działa, ale aplikacja nie może takim konwerterem połączyć się z webasto. Zrobiłem też konwerter połączony z arduino i wrzuciłem znaleziony na necie kod do obsługi webasto po W-bus. Arduino wysyła prawidłowe dane, ale webasto...
lukas7791, tak jak ci pisałem spróbuj z ABCOMem. Ten sam interfejs a parametry pokazuje. ABCOMa po polsku dostaniesz na forum astry.
ST FTRM1 , LT FTRM1 koledzy nabyłem skaner kodów silnika OBD II na którym w trybie on-line można odczytać te parametry nie mogę nigdzie dowiedzieć się co oznaczają.Prosze o pomoc
Program jest parametry też tylko schematu kostki diagnostycznej nie mam.
Jakie ciśnienie na listwie podczas kręcenia rozrusznikiem, podaj stan kalkulatora (sterownika silnika). Tak jest taki parametr w danych rzeczywistych. Niestety mam tylko możliwość szczytania błędów i OBD pokazuje tylko błąd P0704, dalsze diagnozy to już nie na moje możliwości, auto musi obejrzeć specjalista... Wielkie dzięki próbę pomocy.
Scantool... tylko OBD-II, czyli tylko silnik i bez parametrów i kodów specyficznych GM. Generalnie bezużyteczna zabawka, pomijając już kwestię że to chyba najgorszy program jaki jest pod ten "kabelek". Jest jeszcze jakiś polski wynalazek ale go nie testowałem - Maxi ECU: http://www.maxiecu.pl/ no i VauxCheck: http://www.enginecheck.co.uk/vauxcheck/....
Proszę o jakieś sugestie. Szczelność dolotu, szczelność i drożność chłodnicy powietrza, drożność wydechu, sterownie turbiny, wydajność turbiny, przepływomierz. Pojechano autem do drugiego oddziału, żeby podpiąć auto pod VAGa, Parametry podejrzeć a nie tylko błędy i to jeszcze w trybie OBD. Mizerny ten specjalista od VAGA.
W większości tanie "uniwersalne" interfejsy do PC obsługują jedynie diagnostykę podstawowych parametrów sterownika silnika w/g standardu EOBD lub OBD-II (stosowany w USA). Często brak jest opisu błędów (wyświetlane są jedynie kody), a o dostępie do freeze-frame data (zapamiętana wartość parametru, który spowodował błąd) można tylko pomarzyć. Ja mam...
Racja, i nie mam zamiaru polemizować...., dobry sprzęt kosztuje kilka (kilkanaście) tysięcy, ale przecież są testery (na elektrodzie również), i ludzie to sobie składają i jakoś te swoje bryczki testują, usuwają błędy itd. Bardzo proszę nie krzyczcie na mnie, ale mam juz ostatnie pytanie, czy może ktoś tastował takie coś Tester OBD-DIAG 4000, na usb...
OBD to faktycznie prosty podgląd parametrów silnika , ale wydaje mi się że kabel przez który to działa umie więcej niż programy , jeśli łączy się z centralą to jaki jest problem aby wprowadzić tam dane u uruchamiać usługi ... myśle że ograniczenie leży w sofcie mam inne pytanie - o co chodzi w tym PCMSCAN w zakładce Terminal OBD II wprowadza się tam...
hej problem opanowany (jak na razie),i okazało sie że sonda sprawna.podłożyłem sprawną sondę z innej pandy,reset adaptacji i sru.dalej pokazywało to samo.te sam błąd,te same parametry na wykresie (0,004) a moja sonda założona do drugiej pandy śmigała równo.diagnoza "mechanika"-ECU do wymiany,ale mi to nie dawało spokoju i na spokojnie w domu zabrałem...
albo twój peugeot nie jest 206 tylko 205 i wtedy możesz mieć gniazdo 30 pinowe i wtedy możesz kombinować z tym programem ale jak masz 206 to sobie odpuść .możesz poszukać programu do obd. i będziesz mógł sprawdzić błędy i parametry silnika .
P0155 - grzałka sondy tlenu bank 2 czujnik 1 usterka przyczyny: - wysoka rezystancja grzałki czujnika tlenu - obwód grzałki sondy o wysokiej rezystancji - przerwa lub zwarcie do masy - uszkodzona grzałka P0431 - nagrzany katalizator bank 2, wydajność poniżej progu przyczyny: - Katalizator nie działa poprawnie - Czujnik tlenu nie czyta (funkcjonuje)...
parametry czwórnika parametry termet magnetron parametry
wskazać amperomierz laptop wyłączać chwila xantia regulator
Światła drogowe nie działają w Mercedes W210 kombi 1997 - przyczyny i rozwiązania Junkers Cerastar Smart - Migająca kontrolka serwisowa