Do póki nie odlodzisz parownika ciśnienie nie wzrośnie.
Ciśnienie na ssaniu odczytujesz z manometru a wysokie testerem. HP około 7-10 barów , niskie 2 - 3 bary. Klimę powinno się sprawdzać na około1500 rpm silnika.
Witam. Nigdy jakoś nie przyszło mi do głowy mierzyć ciśnienia na wyjściu reduktora 8O , jest ono chyba tylko minimalnie wyższe od atmosferycznego, bo gaz jest "zabierany" przez podciśnienie do kol. ssącego, a już na pewno nie ma znaczenia jaki sterownik tym "rządzi" może być i AL700 :)A tutaj jest opisane jak regulować reduktor, może się przyda :D http://obd2.pl/forum/viewtopic.php?t=969...
Witam. Temat może i jest banalny ale trace glowe juz w tym wszystkim i potrzeba mi podpowiedzi. Samochód pracuje tylko na gazie i od jakiegoś czasu zaczął mi zamarzać parownik. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą za 15zł i przerobiłem podgrzewanie parownika. Zasilany jest teraz z miejsca gdzie idzie woda na nagrzewnice a powrót jest podłączony przy pompie...
Czy podane parametry pracy urządzenia (poza mocą) są poprawne? Trzeba podać co najmniej: ciśnienie parowania, temp. za parownikiem, ciśnienie skraplania, temperatura za skraplaczem. Oraz inne możliwe temperatury zmierzone w tym samym czasie, czyli gdy pompa pracuje stabilnie. Tu nie ma tych informacji. To co podał serwisant jest niepoprawne, za wysoka...
Obniżenie ciśnienia ssania z jednoczesnym zwiększeniem przegrzania par na ssaniu będzie występować w przypadkach: - niedrożności filtra, - ubytku czynnika chłodniczego, - zmiany warunków cieplnych. W niektórych przypadkach może dochodzić do migracji mokrych par, np: w mocno zanieczyszczonym parowniku (obniżone ciśnienie) i skraplaczu (podwyższone ciśnienie...
tak w sequencie są wyszczególnione ciśnienia i nie jest tam jedno. jest ciśnienie parownika i ciśnienie (które jest różnica ciśnienia parownika i ciśnienia panującego w kolektorze ssącym) delta P . Więc doszedłem że wartośc 1200 ma być ustawiona w delta P.
Kolego na Twoim miejscu to bym znalazł sobie inny problem. Jest ich wiele. :lol: Twoja klima pracuje jak najbardziej poprawnie. Po zwiększeniu obciążenia cieplnego na parowniku, czyli cieplejsze dni, zwiększa się temperatura i ciśnienie na skraplaczu. W tych szmelcwagenach wentyle startują od 8-9 barów na skraplaczu. Stąd przy takiej temperaturze i...
Parownik ma 17 lat, więc może to być starość. Przy okazji pytanie: w parowniku jakie ciśnienie występuje? W zaworze rozprężnym następuje zmiana ciśnienia, więc gaz powinien być pod mniejszym ciśnieniem.
witam... mam pytanie coi do thermokinga... po włączeniu drugiego parownika, ciśnienia wariują... niskie ciśnienie jest w chłodzeniu a wysokie w odmrażaniu... co jest tego przyczyną i jak tą awarię usunąć??? proszę o pomoc
Wygląda na fabrykę. Może głupie pytanie ale parownik i wentylator czysty?
W takim razie jak już było wspomniane, na pierwszy ogień parownik do regeneracji i ustawienia, na razie radził bym skupić się tylko na tym, jak parownik będzie sprawny i ciśnienie będzie właściwe będzie można bawić się dalej.
0.75 to ciśnienie gazu jakie masz ustawione na parowniku względem atmosferycznego, w Etagas optymalnym ciśnieniem było 0,65-0,70.
Opcjonalnie zawór rozprężny na parowniku zacięty , szybko nabija ciśnienie do granicy i presostat zatrzymuje pracę . Jak się już czynnik przepcha to cykl się ponawia .Ktoś kumaty z manometrami będzie wiedział co się stało .
Możesz zastosować skraplacz czyli element klimatyzacji zamontowany przed chłodnica samochodu. Ma odpowiednia wytrzymałość na ciśnienie. Wymiennik (parownik) oraz nagrzewnica jest za słaba.
Jeśli chodzi o śrubke nr 2 (czarna szesciokątna) służy ona do regulacji składu mieszanki gazu na wolnych obrotach (moge sie mylić ;p) Mam natomiast inne pytanie dot. reduktora Tomasetto AT07, mianowicie czy parownik ten posiada śrubkę do spuszczania tzw mazutu (zanieczyszczeń i pozostałości po gazie)? Jeśli tak to gdzie???
(at)gabriel0 -> np jakieś ruskie wynalazki wskazówkowe? Pewnie w ruskim migu byś coś znalazł ;). Zawsze możesz nagrać pomiar dwóch i przeanalizować postfactum. W zasadzie jak byś zamknął manometr w słoiku i doprowadził do słoika drugie ciśnienie to masz pomiar względny. Może czujnik ciśnienia oleju z jakiejś np łady by zadział. Natomiast to też jest...
Czy ktoś ma zdjęcia rozebranego parownika Landi li02?
trudno trafić na dobrego gaziarza.w mojej cenie masz zbyt wysokie ciśnienie gazu ustawione na parowniku,śruba regulacyjna na srodku parownika -10-ka.Przy zbyt wysokim ciśnieniu gazu nie dobieta odpowiedniej lości powietrza i stąd te kłopoty.Polecam lekturę www.automotoserwis.com.pl www.hydrogeit.de/autogas
czujnik ciśnienia gazu zmieniony i reduktor tez na nowy dalej to samo ,a pomyślałem że może przewód kręcony od gazu co idzie do parownika jest może przytkany ?
To zależy od parownika. Napisz jaki masz
Odkryłem taką ciekawostkę: ciśnienie pod korkiem chłodnicy normalne a w parowniku ciśnienia nie ma żadnego. A podpięty jest zwykłymi trójnikami pod nagrzewnicę a ona działa. Jak to możliwe? Przecież wszystkie przewody gumowe są ze sobą połączone!
Kolego możesz napisać w jaki sposób poradziłeś sobie z tym problemem ? Mam ten sam kłopot, po wymianie membran w parownikach ciśnienie na szynie wynosi 0.9 i czasami spada tak że przełącza się na benzynę .
Witam. kiedy samochód dojeżdża do skrzyżowania i redukuje bieg, obroty spadają i wtedy gaśnie. Dzieje się to tylko wtedy. Kiedy silnik rozgrzany auto nie gaśnie Źle skalibrowana instalacja, Zużyty parownik, za niskie ciśnienie na parowniku ustawione. Ale to musi ogarnąć Gazownik nie gaziarz. Dodatkowo bym obstawiał że zestaw LPG był KITem montażowym...
Wyłącza się jak parownik za zimny lub ciśnienie za wysokie.
Instalacja BRC ,kiedy była regulowana trudno zgadnąć, ale była nieszczelność w kolektorze ssącym po uszczelnieniu dostał tyle gazu ze go zalewało i nie chciał wcale jeździć więc na parowniku zmniejszyłem ciśnienie i jakoś jeździ ale problem benzynowy pozostał
Można się pozbyć, tylko nie licz na to że zastąpi to nagrzewnice w aucie. Dodano po 2 to nie widzę tu problemu by w układzie krążył płyn chłodniczy pod niskim ciśnieniem? Popraw mnie jeśli się mylę. To nie takie proste, musiałbyś dokładnie wypłukać parownik detergentem, bo olej w porównaniu z płynami jest agresywny w stosunku do aluminium. W parowniku...
Ten obecny zawór to prawdopodobnie typ presostatyczny. Może zamieszczenie jego zdjęcia wyjaśniłoby sprawę. Ta śruba służy do ustawienia ciśnienia parowania czynnika. Ciśnienie to jest w miarę stałe podczas całego procesu schładzania, czy zamrażania. Ustawia się go na taką wartość, aby w końcowym procesie zamrażania maksymalnie wykorzystać powierzchnię...
Zobaczymy za kilka godzin czy czynnik chłodzący nie uciekł do atmosfery, lecz jeśli było za wysokie ciśnienie to czynnik powinien być w układzie ? Jak nigdzie nie ma wycieku, to musi być czynnik. Nawet w sprawnym układzie zbyt wysokie ciśnienie może zablokować start sprężarki ( większe układy mają zabezpieczenie przed zbyt szybkim uruchomieniem po...
Czytając forum postanowiłem sam zmniejszyć ciśnienie kręcąc ta śrubką na parowniku na imbus jednak nie zauważyłem żadnej różnicy. Mam pytanie czy mam kręcić w lewo czy w prawo ? na odpalonym silniku ? czy tylko zapłon ? Ciśnienie pracy reduktora można zmieniać tylko przy silniku pracującym na gazie. Na upartego można ciśnienie zwiększyć przy niepracującym...
Parownik skończony, spada ciśnienie
port serwisowy do mierzenia przegrzania To chyba jest do napełniania, na przegrzanie i tak potrzebujesz temp na wyjściu parownika do tego ciśnienie na ssaniu i możesz szukać w wykresach przegrzania. Port napełniania i oczko dałbym przed filtrem i samą sprężarką na ssaniu.
Panowie, najważniejsze co was interesuje pojemność Czynnika 47g R600a, Sprężarka nie może być większa ani mocniejsza, kapilary i zawory rozprężne są dobierane do mocy, jedynie co możesz wybrać to sprawność sprężarki. To samo dotyczy rodzaju czynnika, oleju, parownika. Wlejesz 80g to będzie za wysokie ciśnienie, dasz 30g będzie się zaszroniona sprężarka...
Jak masz rurkę 12mm ze ścianką 1mm to średnica wewnętrzna jest 10mm. Przegrzanie to po prostu o ile cieplejszy jest gaz względem temperatury odparowania. Taki przykład. Masz ten R134a, w parowniku panuje ciśnienie 2 bary (absolutne, 1bar względnego), temperatura w jakiej będzie wrzał to ok -10°C, gdy już cały czynnik odparuje a otoczenie wciąż będzie...
Kolego nic nie rozumiesz. Załóżmy, że przycina się elektrozawór lub zapchany jest filtr fazy ciekłej. Gaz dostaje się z oporem do parownika, podczas jazdy ciężko jest utrzymać parownikowi zadane ciśnienie ale kiedy hamujesz i gaz nie jest pobierany ciśnienie wzrasta ponieważ silnik go nie "zasysa". Wszystko zależy jakie miałeś ustawione ciśnienie robocze...
Ciśnienie gazu 2 bary to stanowczo za dużo szczególnie przy silniku 1,8, bład P0170 może się tyczyć zarówno zbyt ubogiej jak i zbyt bogatej mieszanki, w twoim przypadku obstawiałbym do drugie. Nie wiem jakie masz średnice dysz ale ciśnienie na parowniku powinno byś około 1,1 bara. Jeśli masz tradycyjną listwa wtryskową np. Valteka to wtryski mogą wymagać...
Dzisiaj byłem u gazownika. Nałożyły się dwie rzeczy: czujnik gazu rzeczywiście fiksował aż padł całkowicie i to było powodem nieprzełączania się na gaz od niedzieli, a po regeneracji parownika ciśnienie wróciło do właściwego poziomu i autko znowu pięknie przełącza się i śmiga na lpg. :D Temat uważam za zamknięty.
Witam. Jakie ciśnienie wytrzyma parownik z klimy samochodowej?
Bardzo mi zalezy na kilku informacjach dotyczacych obslugi i regulacji cisnienia...pooomooocyyyy :-) Pozdrawiam. Bartek.
okazalo sie, ze podczas transportu w wyniku drgan powstala nieszczelnosc w ukladzie i lodowka przestala chlodzic... Bzdura! Jeżeli niczego fizycznie nie urwałeś to żadna nieszczelność nie powstała przez transport! Przerwa w działaniu (a dokładniej wyższe ciśnienie w parowniku) załatwiła sprawę - nieszczelność miałeś wcześniej ;) Tak przypuszczam, oczywiście...
ok zrobię tak jak pisałeś . :) Dodano po 4 Podmienilem map sensor nagrałem silnik i podczas kalibracji uciekło ciśnienie Reduktor Parownika . Chyba Parownik jest zmęczony . Po kilku minutach wróciło ciśnienie .
Jak przestanie pracować, to.... nie pracuje. Ciśnienia skraplacza i parownika się wyrównują dość powoli. Trwa to kilka minut w sprawnym układzie z kapilarą. Po wyrównaniu ciśnień ciśnienie w parowniku jest najwyższe z istniejących w danych warunkach temp komór i otoczenia. Z tym ociekiem oleju to dalej bredzisz. Sam olej krąży w układzie i jako taki...
Zgadzam się z kolegą Michał poszukaj dobrego gazownika z żyłką mechanika na pewno to ogarnie. Ja na swoim zmienionym silniku zrobiłem już 200tys pod warunkiem wymiany świec, regulacji zaworów , wymiany membrany w sumie cały zestaw naprawczy w parowniku wymieniam co 100tys . Mam instalację BRC sekwencyjną. Dodano po 11 Zauważyłem, że ciśnienie bardzo...
Dostać się do parownika trzeba, tzn. wydłubać piankę na początek. Potem już tylko podnieść ciśnienie w układzie do 10-15 barów i szukać. Metod jest wiele, możesz nawet płynem do naczyń. Potem albo uszczelnić albo nawet wymienić parownik w razie potrzeby. Na koniec pozostanie Ci osuszenie układu - próżnia i napełnienie.
Ok. Uparty jesteś. Wymieniałeś kiedyś fitry LPG? Zajrzyj tam bo może masz filtr fazy ciekłej zabity. Podepnij interfejs i podejrzyj ciśnienie LPG w momencie przełączania oraz odczyt temperatury parownika. Napisz co ustaliłeś. Mam nadzieje że pomogłem
Witam głośniejsza praca może być spowodowana np.dostaniem się do parownika oparów oleju ze sprężarki i podczas pracy sprężarki, ciśnienie wytworzone przepycha drobiny do powrotu. Ta sytuacja może zaniknąć za kilka dni. pozdrawiam
Przydało by się sprawdzić ciśnienie na parowniku Jak sprawdzisz to ciśnienie?
Jeżeli masz dokładnie taki sam reduktor to to co zaznaczone w kółku powinno iść do kolektora ssącego - ma być tam podciśnienie podłączone. Ten króciec nad nim to zawór bezpieczeństwa - nakładasz wężyk i puszczasz gdzieś pod auto - jak będzie zbyt duże ciśnienie na reduktorze to wyleci przez ten króciec. Ten grubszy na środku parownika to wyjście fazy...
Po czyszczeniu parownika należy sprawdzić ciśnienie/wyregulować/ .Jeżeli nie masz możliwości sprawdzenia ustawień na komputerze ,to proponuję podnieść ciśnienie na parowniku.W centralnej części parownika jest śruba regulacyjna na klucz ampułowy,/imbusowy/,którą należy regulować.Nad śrubą jest" plus i minus"/zwiększanie lub zmniejszanie ciśnienia.
Witam To forum raczej nie służy do nauki chłodnictwa , ale skoro pytasz to Ci powiem (zresztą niektórzy pseudo chłodniarze też tego nie wiedzą , ale za to używają pięknych słów) a sprawa jest prosta z tym wyciekiem po dłuższym postoju spowodowanym brakiem prądu i twoim rozmrażaniem(jak pisałeś).Mianowicie podczas postoju ciśnienie ze skraplacza wyrównuje...
należałoby zacząc od korka...
Przyczyną dużego ciśnienia w układzie chłodzenia może być uszkodzona uszczelka głowicy, lub uszkodzenie parownika gazu. Można to sprawdzić na węch. Powąchaj otwór przy odkręconym zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli czuć spaliny - uszczelka pod głowicą; jeśli czuć gaz - uszkodzony parownik. W obu przypadkach mogą być wydobywające się bąbelki w zbiorniczku...
Może za małe ciśnienie gazu za parownikiem lub przymarza parownik bo obieg cieczy zapowietrzony.
Zawór ten nie jest zaworem rozprężnym, tylko zaworem przesterowujacym parowniki (ma 4 pozycje) . Temperatury na wyświetlaczu nie są adekwatne do tej w komorach (i jest to w tym sprzęcie niestety normalne). Co do samego problemu to nie wiemy jak wyglądają parowniki jakie są odparowania ciśnienie. Tam jest sprężarka z inwerterem co też ma wpływ. W trybie...
Możliwe że już membrana w parowniku do wymiany. Parownik penie od nowości, nigdy nie wymieniany? A tak na marginesie, 90tyś przebiegu a ciśnienie na 3cylindrach poleciało na ryj:D Ołowiane cylindry i pierścienie:)
Podpinam się do pytania tak samo mi gaśnie na chlodzeniu. Mam ustawione - 22 na ciągłym w nocy chodziła normalnie teraz w dzień temperatura otoczenia jest +33 a agregat chłodzi tylko - 20 i gaśnie z tym samym błędem A24 jakaś rada aby nie gasł. Cisnienie ssania 0,9 bar ciśnienie tłoczenia 18,1 bar ciśnienie w parowniku 1,0 bar
1. Jakie powinny być prawidłowe ciśnienia wysokie i niskie. Jest cały wachlarz prawidłowych ciśnień. Bo są zależne od temperatury skraplacza i parownika. 2. Jakie powinny być temperatury podczas pomiaru. Chyba jedyna prawidłowa odpowiedź to: temperatury zastane. Nie masz za bardzo wpływu na temperaturę parownika, na skraplacz jeszcze jakoś można wpłynąć...
witam mam identyczny problem z moim peugeot 807 silnik 2.0 16v RFN z 2004 co kolega zrobił dokładnie aby pozbyć się tego problemu ciśnienie na parowniku obniżone i przestały mi się błedy zapalać ale na zimnym trzęsię i potrafi zgasnąć. zgóry dziękuje za pomoc
Może za duże ciśnienie azotu dali?
Sprawdź jeszcze parownik, czy nie ma uszkodzonej membrany. Przez nią możesz mieć wodę w spalinach no i skoki ciśnienia w układzie chłodzenia. Ubiegłeś mnie. Na rozgrzanym silniku okręcić korek i patrzeć czy bąbli nie widać. Co do uszczelki, to w benzyniakach to prawie zawsze wywala między cylindrami, w dodatku natychmiast skutecznie - co objawia się...
i niestety, po regeneracji parownika jest identycznie, dalej maxymalne ciśnienie reduktora z podlączoną kompensacją wynosi 1 bar. Jaki jest powod nieskiego cisnienia nowego parownika ?, kiedys to wszystko dzialalo. Czy filterek wielozaworu w butli która ma 2 lata moze sie zatkac???
Dla spokoju odwiedzić gazownika który chyba powinien wyregulować ciśnienie na parowniku, koszt raczej nie powinien przekroczyć 150zł.
Przyczyną był padnięty reduktor - membrany twarde jak beton, dodatkowo wymieniona listwa wtryskowa na nowa i teraz już wszystko w porządku. Poniżej zdjęcia z regeneracji parownika
Abyśmy się dobrze zrozumieli to jeszcze uściślę. Z wylotów parowników wychodzą rury, potem jest trójnik, dalej idzie jedna na stronę ssawną sprężarki. Pomiar temperatur ssania dla poszczególnych parowników należy przeprowadzić na rurach przed tym trójnikiem, możliwie najbliżej czujników. Jeśli zawory rozprężne to typ termostatyczny to z nich wychodzą...
Jaka on ma charakterystykę - wkręt regulacyjny i i zachowuje się jak reduktor ciśnienia czy jako zawor otwierajacy się powyżej określonego nastawą cisnienia? W takim razie jest to tzw CPCE (wg Danfoss). Zapobiega zbyt niskiemu ciśnieniu odparowania, a przez to i temp. wpuszczając gorący gaz na wlot do parownika. Powinien być też mieszacz przy parowniku.....
A jaki tam masz układ klimatyzacji ? Bo są generalnie 2 rodzaje: Ze zmiennej wydajności sprężarką (np Harrison V5) wtedy sprężarka powinna pracować cały czas jak tylko klima jest włączona. Drugi rodzaj to z "cyklującą" sprężarką: zawór rozprężny reguluje w zależności od temp parownika, a skroplony gaz się magazynuje. Jak ciśnienie spadnie po stronie...
Jakie temperatury odczytuje sterownik silnika? To co jest na wskaźniku na desce może być już uśrednione. Jak jest uszkodzony parownik i wysokie ciśnienie LPG przedostaje się do układu chłodzenia taka sytuacja może wystąpić - ALE co jest ważne to wywala tylko na gazie, na benzynie jest normalnie. Gazownik uważa że to nie ma nic wspólnego no ale moje...
Prosiłbym o polecenie jakiegoś parownika więc jakie powinno być prawidłowe ciśnienie ? jeśli dobrze rozumuję większą dysze daje się tylko do mniejszego ciśnienia i na odwrót ? o pro po mojego parownika gdy kręcę śrubą regulacyjną ciśnienie praktycznie zmienia się o 0.3 bar i najniższe ciśnienie to 1,45 ale i tak nie jest stałe
No i tak próbowałem podnieść ciśnienie ( delta P) do 1500mbar żeby ją zaprogramować i na ok 1420mbar skończyła się regulacja na parowniku i większego ciśnienie nie da się osiągnąć. I co z tym teraz zrobić?
koledzy mam jeszcze 2 pytania 1-czy w przewodzie pomiędzy parownikiem powinno być ciśnienie ??? 2- po odpaleniu gdy samochód chodzi na bp jest zasysane powietrze przez wtryskiwacze nie wiem czy tak ma być??
Sprawdź ciśnienie parownika, i zobacz na mapie jaka dawka jest przy hamowaniu, może trzeba z palca podciągnąć mapę przy tym zakresie obrotów i ciśnienia.
Danfoss KVP to regulator ciśnienia ssania. Powinien być na przewodach za parownikami a przed kolektorem ssącym na dwóch chłodniach (tych na dodatnie temperatury). Ma on za zadanie utrzymywać inne (wyższe) ciśnienie w parownikach (chłodnicach) - realizowane to jest poprzez dławienie przepływu par czynnika chłodniczego (R404A). W parownikach na temperatury...
Jest możlia jak najbardziej, ale wtedy węże powinny być zielone.. A w parowniku jak najbardziej jest ciśnienie, kilka -kilkanaście ata
A jakie masz faktyczne ciśnienie pracy reduktora ?
Dlatego że gazownik spitolił sprawę i nie miał zamiaru tego naprawić muszę to robić sam, parownik mam Tomasetto AT09 jakie ciśnienie nominalne jest dla tego parownika bo nie mogę nigdzie znaleźć.
Także śmiało do 15 bar nie więcej. Jak by była to lodówka z aluminiowym parownikiem to do 10 bar. Kiedyś na pełniłem lodówkę 15 bar i z parownika powstał balon ;)
(at)seba694637 Grzejniki w domu też masz połączone szeregowo? Nikt nie mówi o potrzebie demontażu nagrzewnicy, wystarczy odłączyć ją od układu chłodzenia i sprawdzić drożność wężem z wodą bez demontażu. W moim samochodzie pół roku od montażu instalacji lpg ciekło z obu trójników. Nawet gdy silnik miał 60-90 stopni to stojąc w korku nagrzewnica dostawała...
Lodówka wyzionęła ducha. Ciśnienie na parowniku chłodziarki było tak duże, że zrobiło bąbel na aluminiowym wejściu, aż powstało pęknięcie. Podobny bąbel robi się na wylocie z parownika. Może nieprawidłowo działać zawór rozdzielacza czynnika lub być zapchane kapilary na wyjściu z parownika. Teraz mam uszkodzony dodatkowo parownik, a nadal nie znam przyczyny....
prawdopodobnie za niskie ciśnienie z parownika, spróbuj wzboganić mieszankę na parowniku.
Dysze są wkręcone 3mm przelotu w kolektorze, przy wtryskach też nie ma żadnej zwężki. Obecnie wyregulowana na 1.2bara, czasy na postoju spadły do 3ms na gazie, początkowy mnożnik 1.6 końcowy 0.9-1, nachył 30%. Jeszcze mam wątpliwość: na parowniku ustawiłem ciśnienie 1.2-1.25bar, po autokalibracji w programie ustawia się ciśnienie robocze 1.1bara, powinienem...
Głowica sprawdzona 13,5 bara na wszystkich . Zrobiłem auto kalibracja dwa dni temu auto działało prawidłowo . Dziś po 30 km check engine i tryb awaryjny na gazie . Czujnik nowy więc raczej sprawny . Z tym ciśnieniem to jest tak że raz pokazuje dobrze raz źle filtry wymienione . Parownik może być uszkodzony i będzie gubił ciśnienie na wolnych ? Jeśli...
A jak zwiększyć ciśnienie parownika? Parownik mam zavoli i są tam 2 śruby jedna do regulacji obrotów a druga na śrubokręt to może być to tylko w którą strone kręcić żeby zwiekszyć to ciśnienie? i jak dużo przekręcić?
Spróbuję powalczyć ale teraz jest kiepska pogoda. Ja mam reduktor Landi LI 02. Nie regulowałem jeszcze ciśnienia i nie wiem jak się to robi. W instrukcji do parownika pisze, że ciśnienie robocze wynosi 0,95 bar. U mnie jest 0,96 bar. Byłbym wdzięczny za soft bo ten mój jest bardzo okrojony. Podaję meila rs07(at)interia.pl
Nie wiem dlaczego z uporem maniaka próbujesz zamrozić kolejny wymiennik. Po co ci -12 C? Woda z ziemi ma temperaturę powiedzmy +10C Wystarczy ją ochłodzić do powiedzmy +4 może +2 ale po co niżej? Im niższa temperatura parownika tym niższa sprawność twojej pompy ciepła. Musisz dać jej więcej wody, daj większy wymiennik. Druga rzecz, temperatura czynnika...
Problem rozwiązany. Pomogła wymiana sondy lambda sterującej na nową. Pomocne były sugestie podawane przez multidiag. Ponadto zwiększyłem ciśnienie gazu podawane przez parownik do 1,36 bara. Okazało się, że po półtorarocznym użytkowaniu instalacji LPG sprawność parownika spadła i podawał ciśnienie poniżej 1 bara. Czeka mnie więc gruntowne czyszczenie...
Jeśli się zmienia jakiś poważniejszy parametr, czy to średnicę duszy czy ciśnienie na parowniku, to należy przeprowadzić kalibrację od nowa.
Więc masz problem ze zbyt małym ciśnieniem gazu na magistrali a do tego później trzeba poukładać mapy. Jest również opcja że parownik mocowo za słaby albo na pograniczu mocy dla twojego silnika/silników. Albo już zużyty. Ile masz tyś km na tej instalacji przejechane? Te KITowe zestawy często przy około 50 tyś km padają choć to nie jest reguła. Poproś...
Zmierz ciśnienie oleju, a "parownik" spróbuj odpowietrzyć.
Witam. Rozumiem z twojej wypowiedzi, że w komorze odparowania (parowniku), oraz wymiennikach (skraplaczach), będzie panowało takie samo ciśnienie. Jeśli tak, to temperatura parowania/skraplania czynnika, wszędzie będzie taka sama, a więc taki układ nie będzie działał. Twoja pompa próżniowa (sprężarka) musi się znajdować po miedzy parownikiem a skraplaczem,...
Cześć , Ja walczę u elektro-mechanika od miesiąca , czytam wszelkie fora internetowe i chciałbym pomocy nawet odpłatnie ;/ Wymieniłem sprężarkę , na w pełni zregenerowaną dlatego że się zatarła , nowa chłodnica nissens, czyszczenie układu . Podcza wjazdy chłodzi , na postoju na biegu jałowym zaczyna lecieć cieplejsze powietrze . Ponownie podmieniona...
witam , propnuję zregenerować reduktor gazu , czyli popularny parownik , zestawy regeneracyjne można kupić na allegro , wymiana nie jest trudna , ja osobiscie mam felijię 1,6 mpi , ale objawy miałem takie same , po dłuższym postoju trzeba było ją długo kręcić , zużycie gazu wzrosło o jakieś dwa litry , wymieniłem mębramę oraz uszczelki w reduktorze...
Witam wlutowałem dziś drugi zawór ciśnienie na ssaniu 4 bary temperatura za parownikiem 1,5C więc przegrzanie około 7K. Za jakiś czas zobaczymy co będzie dalej :)
Witam. Miałem to samo co ty w 125p z silnikiem poloneza. Podejrzewałem: -mała ilość płynu, -uszkodzony termostat, -zapchany parownik, -nieprawidłowe podłączenie parownika, a była walnięta głowica i ciśnienie z silnika zapowietrzało układ chłodzenia. Nara.
Forum lpg naświetliło mi sprawę tak. Zwykły reduktor I albo II gen i silnik krokowy ze sterownikiem. Do sterownika silnika krokowego coś co udając sondę lambda w zakresie od 0-1 ewentualnie 0-5V będzie podawało płynnie napięcie do sterownika. Np na podstawie ciśnienia doładowania, tylko trzeba ogarnąć jak ciśnienie przełożyć na napięcie. Może dopasować...
ciśnienie kalibracji ma być zgodne z wyświetlanym przez program.jeśli zmieniamy ciśnienie na parowniku powinna być przeprowadzona ponowna autokalibracja.
Jakie ciśnienie robocze powinien mieć układ chłodniczy lodówki na R290? Pytanie zbyt ogólnie sformułowane aby można było udzielić rzetelnej odpowiedzi. Nie wiadomo o które ciśnienie chodzi (HP/LP). Nie wiadomo jak jest budowa lodówki: Chłodziarka/zamrażarka/ chłodziarko-zamrażarka/jeden parownik/dwa parowniki .... Do tego wygląda jakby pytanie zadawał...
Jeżeli problemem miało by być to że parownik by zamarzał to taki problem da się rozwiązać przez odpowiednio szybki i pod odpowiednim ciśnieniem obieg płynu ogrzewającego parownik a schładzającego wnętrze auta...
Czy, w obliczu braku chętnych, mógłby kolega uchylić rąbka tajemnicy? W zasadzie kolega Wlodek22 udzielił prawidłowej odpowiedzi. Po prostu jest fachowcem! :D Ja dodałbym małe rozszerzenie jego wypowiedzi: Aby następowało chłodzenie temp. odparowania czynnika w parowniku musi być niższa od temp powietrza przepływającego przez jego lamele o te kilka...
Witam. Założyłem klimę manualną w cytrynie i wszystko w sumie jest ok ale... Jak podłączam Lexie pod złącze diagnostyczne to czyta wszystkie dane: temp. parownika, ciśnienie gazu w rurkach, reaguje na włączenie i wyłączenie przycisku klimy (nawet podnosi obroty po wciśnięciu) no i ogólnie wszystkie dane są widoczne, nawet wiatrak chodzi jak należy (oczywiście...
Jest możliwość aby to zweryfikować. Pomiar prądu + ciśnienie + temp odparowania. Parownik płytowy czy lamele?
ciśnienie parownik wyregulować ciśnienie parownik ciśnienie parownik regeneracja
wkrętarka bosch dioda tranzystor bc337 radio winda
analizator widma akustycznego urządzenie badania wirników
Luźna osłona tarczy w szlifierce Metabo WEV-125 Przepalający się bezpiecznik wentylatorów - przyczyny i diagnostyka