Ale to forum techniczne lpg, a nie alllegro :D, tu się nie sprzedaje ani nie kupuje :|
To jest parownik reduktor podciśnieniowy BRC ten przewód musi być podłączony do kolektora ssącego .Mam taki sam w Favoritce więc napewno się nadaje .
witam u mnie w miejscowosci moge to załatwić bo u siebie też to wymieniałem ale zdarli ze mnie za to 240zł za komplet..
Tak kolego,po pewnym przebiegu od regeneracji parownika-reduktora należy powtórnie powtórzyć proces regulacji w celu zoptymalizowania dawki gazu dostarczanej do silnika. Do wykonania takowej regulacji winien być użyty analizator spalin....
Prawdopodobnie ona nie była przeznaczona do zasilania kuchenek gazowych zasilanych gazem w stanie lotnym (gaz zmienia stan w butli), tylko do jakiegoś urządzenia które wymaga zasilnia gazem płynnym. W takiej butli gaz jest pobierany z nad dna butli w stanie ciekłym i dopiero na zewnątrz w parowniku reduktorze zmieniany jest stan ciekły na gazowy. To...
Nie, to listwa wtryskiwaczy gazowych, która połączona jest z parownikiem/reduktorem gazu gumowym wężem. Na wężu może być aluminiowa puszka filtru gazu fazy lotnej, za nią parownik i tam szukaj cewki elektrozaworu jak na zbiorniku. https://allegro.pl/listing?string=alaska... filtry, reduktory, takie coś...
Wymienić reduktor/parownik. Ewentualnie szczelność ukłądu zasilania LPG - znaczy od reduktora do kolektora.
Zimny silnik to zimny płyn w obiegu chłodniczym , który nagrzewa parownik reduktora. Zbyt mała moc grzewcza parownika to zbyt mała ilość gazu , który zdąży odparować - szczególnie po depnięciu w pedał . To jasne ? Jak się z tym uporać ? Sposobów jest kilka , najprostszy już proponowano : zwiększyć temperaturę przełączania , tak aby wydajność cieplna...
Filtr fazy ciekłej znajduje się przed reduktorem. Powinieneś go szukać na ścianie grodziowej albo gdzieś na przewodzie zasilającym reduktor/parownik.
Parownik jest dobierany do pojemności silnika,więc ten będzie ci chodził bo silnik masz sporo mniejszy-dwa przedziały.Zapytaj gazowników,takiej informacji na pewno udzielą,zwłaszcza,jak zasugerujesz,że oni przeprowadzą regulację!Jeśli cena jest atrakcyjna,to nawet jeśli by minimalnie więcej palił-warto!Parownik to najważniejszy element instalacji gazowej(sporo...
Jak masz blossa to komputer lpg , jakis dodatkowy dlawik w drodze z parownika (reduktora) do blossa wrecz jest nie wskazany i psuje jego prace . wiec nie wiem ci po co komp ? normy prawne ze musi i byc gaz kompem to kupujesz najtanszy komp do gazu i krokowiec jest na sztuke na stale na maxa otworzony. wiec komp robi tylko za przelacznik gaz benzyna...
Między kolankami wodnymi reduktora parownika jest plastikowa śruba na klucz 10 do usuwania mazi olejowej.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Tu jest chyba wszystko na temat tego reduktora.
To powtórzę. Wygląda mi to na parownik Parownik - inaczej reduktor (fachowo) Gdyby coś, reduktor: Alex Shark 1200 /mbar, właśnie do sekwencyjnych instalacji gazowych, przeznaczony do samochodów o mocy nieprzekraczającej 150KM . Prosty,w rozsądnej cenie (110-180zł), niezawodny w swojej klasie.
A reduktor wpięty szeregowo czy równoległe w obieg chłodzenia? No i czy jest odpowietrzony sam reduktor?
Ubytek płynu chłodzącego może wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy płyn chłodzący nie jest pomieszany z olejem. Jakby odało się Tobie odpalić, to sprawdź czy płyn chłodzący mocno gazuje. Zgaśnięcie może być spowodowane zapowietrzonym układem chłodzenia, który grzeje parownik (reduktor) Jak odczekasz chwilkę powiedzmy 10 min i znowu odpali...
Jak ostatnio robiłem to aparat cyfrowy kosztował wypłatę - bo bym wam pokazał czym grozi niedogrzany reduktor.
nic sie nie przejmuj, wez zintegrowany z filtrem, jest wygodniejszy, a z tego twojego po prostu wyciag filtr i zakrec go bez, bedzie pelnil tylko dodatkowa role odciecia a filterek bedziesz mial przy parowniku. pozdro
Witam. LPG- padł parownik i puszcza gaz do kolektora dolotowego. Zakręć gaz na butli. wyjedź cały gaz co jest jeszcze w przewodach i zgaś na benzynie - rano jak odpali od strzała to masz winowajcę. Jest jeszcze inna opcja. Z parownika do kolektora idzie cienki wężyk. Zdejmij go z parownika a załóż inny na jego króciec. A na drugi załóż strzykawkę. Jak...
Być może trzba by zregenerować Reduktor-parownik. Manuale i doświadczenie mówi że co 60tys. km. trzeba to zrobić. Jeśli nie znasz sie dobrze na LPG to jednak polecałbym dobrego gazownika z kompem. Powodzenia
2xREG OMVL uciagnie na 100%. Mozliwe że jeden nawet zacznij od 1szt.. Miedz 8mm. np. http://allegro.pl/r11-reduktor-parownik-...
Kup przewody i filtr powietrza, wymieni je każdy średnio-rozgarnięty osobnik, zmień serwis Lpg, za 4 stówki to kupisz nowy kompletny parownik.
By pasem leci gaz (bo skąd tam miałoby się wziąć powietrze). Nie wiem którą membranę nazywasz główną ale może posługujmy się terminologią cienka/gruba. Bypass jest na zaworku/dźwigience cienkiej membrany. Jeśli dmuchasz w otwór po iglicy (zaworek cienkiej membrany zamknięty - np zatkany palcem albo nie za mocno dociskasz dźwigienkę) to powietrze ma...
Sprawdź czy nie odpala na dwóch paliwach. Często membrana w parowniku/reduktorze LPG przecieka, gaz dostaje się przewodem MAP sensora do kolektora i w momencie rozruchu na 2 paliwach ma za bogato i nie odpala. Po prostu zalewa. Zdejmij ten przewód podciśnieniowy z kolektora, zrób na nim bańkę, np z mydła czy czego tam chcesz i zobacz czy nie leci tamtędy...
Masz Kolego niesprawny reduktor parownik gazu,przewodem podciśnienia jest bez ograniczenia dostarczany gaz do kolektora ssącego co nie powinno mieć miejsca.reduktor do regeneracji lub wymiany.Odłącz przewód podciśnienia reduktora od kolektora ssącego odpal na automacie i sprawdż czy z przewodu podciśnienia nie wydostaje się gaz.
Elektrozawór tak powinien cały latać przy Parowniku Reduktor ? Filmik i zdjęcia cały lata chyba uszkodzony.
Witam! Często spotykam sie z takimi problemami. "Gazownicy"czasem mają problem z regulacją instalacji na wolnych obrotach więc wstawiają różne "przeszkody" w układ dolotowy. Widziałem już przeróżne zwężki z rury gumowej, wloty powietrza zaklejone taśmą izolacyjną itp. Być może też w tym przypadku gdzieś jest zasłonięta część układu dolotowego. Inny...
Według tego co piszesz to jest wina parownika-reduktora. Najprawdopodobniej membrany w środku są twarde i podają różne ciśnienie gazu. Musisz wymienić parownik-reduktor. Pozdrawiam
nie mikser tylko reduktor (parownik) tylko on może zamarzać a to z kilku powodów: -zapowietrzony układ chłodzenia lub reduktor -żle podłączone węże wody do reduktora -za niski poziom płynu chłodzącego -źle zamontowany reduktor!( może być za wysoko względem chłodnicy) ale jeśli wszystko było wporządku to najpierw sprawdź płyn w układzie chłodzenia.
Witam. Silnik 1.8 benzyna gaz 90 km silnik ABS W nawiązaniu do powyższych sugestii szarpanie występuje na gazie i benzynie ,to jest zastanawiające co jest nie tak . W" parowniku reduktorze "gazu filterek wymieniony był ostatnio śruba odkręcona odnośnie spuszczenia nieczystości z reduktora - nic nie wyleciało . Co prawda auto wyło wystygniete . Styczniki...
kod 43: Parownik / reduktor nie działa; Ja mam takie coś.
Przypuszczam, że większość tych kłopotów z instalacjami sekwencyjnymi spowodowana jest "wężem" w kieszeni właścicieli. Oszczędni do bólu, a konkretnie startują (przechodzą) w gaz na za niskiej temperaturze reduktora (żeby było taniej) i na pewno przy pełnej, albo prawie pełnej mocy silnika. Powoduje to w tym okresie niepełne odparowanie gazu w parowniku-reduktorze...
Tak - reduktor i parownik to to samo. Tam nie ma żadnego gaźnika, to o czym myślisz to tylko korpus przepustnicy. Wtryskiwacz jest przykręcony do korpusu przepustnicy chyba jedną śrubą... ale w SPI raczej nic z origami wtryskiwacza się nie działo.
Mam pytanie co do śrubek regulacyjnych znajdujących sie na parowniku(reduktorze) firmy Tomasetto. Jedna jest zaraz przy filterku gazu a druga jast prostopadle do osi pionowej parownika zaraz pod obudową filterka. Chcialbym sie dowiedziec ktora jest od wolnych obrotów a która od ciśnienia parownika.
Zacinający się silniczek krokowy sterujący gazem (jak jest) sonda lambda, utwardzona lub nieszczelna przepona w parowniku (reduktorze) źle wyregulowany parownik.
Tam zapewne jest wtrysk a nie gaźnik? Jeśli tak to wtryskiwacz jest odcinany przy pracy na gazie ale czy uruchamia się przy odpalaniu z benzyny? Można sprawdzić jego wysterowanie diodą led.Jeśli odpalałeś na gazie długi czas to wtryskiwacz może się nie otwierać także mechanicznie. ...akurat tzw. mikser jest właśnie gaźnikiem, więc stwierdzenie, że gaz...
w instalacji gazowej, nie szczelna, przepuszcza parownik-reduktor gaz
Jaka instalacja to po pierwsze, jak jest założony reduktor to po drugie. Bo podejrzewam, że instalacja najprostsza, tylko w jakim kierunku parownik założony. Widziałem już takie przypadki, że reduktor Lovato lub Tomasetto był założony bokiem w kierunku jazdy.
Więcej danych wejściowych - Leon 1 , 2? 1.6 8V czy 16V- to zawęża potencjalne usterki charakterystyczne dla silników. Jaka tam instalacja siedzi, jakie wtryski i ile to ma nalotu. Zakręć całkowicie gaz na butli i wypal go z rurek i parownika (pozwól żeby silnik się sam przełączył na benzynę) i pojeździj tak kilka dni. Ewentualnie zdejm wężyk podciśnienia...
spróbuj dolać płynu do chłodnicy. ja tak miałem w Pandzie, jak było za mało płynu to oszraniało mi parownik-reduktor.
NIekoniecznie uszczelka. Może być problem w parowniku / reduktorze gazowym, skoro tylko na gazie jest problem. Sprawdz w przewodach LPG fazy lotnej czy nie jest mokro. A jaka to instalacja ?
"rano to faluje na zimnym " to odpalasz na gazie rano? jakim parowniku? chyba reduktorze
Oczywiście, że pojeździ, tylko trzeba się liczyć z zestarzeniem membrany parownika-reduktora i jej ewentualną wymianą za jakiś czas.
Zasilanie podłącz równolegle do zaworu przy reduktorze (parowniku). Rozłącz przekaźnik który zamontowali ci gazownicy, połącz kabel na pinie 30 przekaźnika z pinem 87a. Teraz musisz przeciąć kabel wtryskiwacza i podłączyć szeregowo kabel z emulatora.W emulatorze są przewody takiego samego koloru, na wtryskiwacz. Procedura dla pozostałych wtryskiwaczy...
Prawdopodobnie stwardniała jest przepona w parowniku (reduktorze) co powoduje podawanie jeszcze gazu gdy jest przełączony na benzynę. Ps. też nie wiem do czego masz czerwony przycisk.
Witam. W starej wersji tegoż reduktora z elektrozaworem wewnetrznym zapychały sie trzpienie elektrozaworu. Najlepszym rozwiązaniem jest usunięcie trzpienia i dołożenie zewnętrznego elektrozaworu tuż przed reduktorem Tak jest to rozwiązane w aktualnej wersji reduktora. Pozdrawiam.
(at)jaszczur11 - dokładnie tak (at)enhanced - dokładnie taki sam efekt UPDATE: Po wyczyszczeniu zaworka (był brudny) na parowniku/reduktorze jest poprawa ale to jeszcze nie to, być może auto dziś zawita do gazownika.
parownik naprawiony .temat zakończony
Nie wiem czy temat już opanowany ale może komuś się przydać. Mój reduktor/parownik LOVATO RGE92 , instalacja LPG 1 generacji. Instrukcja typu "Zrób to sam". 1. Auto musi chodzić dobrze na benzynie 2. Czysty filtr fazy ciekłej 3. Jeżeli reduktor/parownik nieznanego stanu lub niepewny najlepiej zregenerować używając części zamiennych producenta reduktora/parownika,...
A po co kombinować z niepewnym skutkiem, skoro są reduktory do takich małych silniczków - http://q2autogaz.pl/reduktory-parowniki-... . Będzie bez udziwniania. Cena przyzwoita. Ale jak sterować dawką gazu przy zmiennym obciążeniu silnika, bo tego jestem ciekaw..
ustwienia nawet dla identycznych samochodó będą bardzo różne i nic Ci po nich, Napisz więcej o swojej isntalacji : jaki masz reduktor , jakie wtryski, jakie spadki ciśnienia przy depnięciu na maksa. Wtedy można coś radzić. Najnowszy soft i wszelkie instrukcie pociągnij sobie ze strony , logują sie w strefie klienta login/pas : klient http://www.agcentrum.com.pl...
Moim zdaniem ciśnienie robocze powinno być ustawione w okolicach 1.3. Jeżeli jednak miałeś ustawione ciśnienie na 0.95 to twój opis sugeruje regenerację parownika.
Witam Gdzie znajduje sie filtr fazy lotnej, instalacja jest zwykła w Renault Safrane, wtrysk wielopunktowy, filtr fazy ciekłej wymieniłem, znajduje sie przed parownikiem (reduktorem) natomiast nie wiem gdzie znajduje sie filtr fazy lotnej Proszę o pomoc
To nie jest związane z tym, jakie są udziały propanu i butanu w LPG. Jak parownik zamarza to znaczy, że nie dostaję tyle ciepła z układu chłodzenia silnika ile potrzebuje. trzeba sprawdzić jak włączony jest do układu chłodzenia parownik (reduktor). Nieaktualne - przepraszam, nie doczytałem, że to chodzi parownik klimatyzacji. Reg. 3.1.14. Nie wysyłaj...
Chyba będę musiał zakupić nowy zestaw naprawczy-na Allegro nowych parowników(reduktorów) nie ma. Jeszcze muszę wyjaśnić jaki mam typ parownika, bo są oznaczone cyframi 120 lub 132. W sklepach internetowych też nie mają nowych parowników ( w każdym razie w tych co udało mi się znaleźć w internecie).
jaka instalacja gazowa? II generacja, czy sekwencja? parownik-reduktor cieply się robi po nagrzaniu silnika? płynu chłodzącego jest wystarczająco?
WITAM! proponowałbym dobry i sprawdzony reduktor EMMEGAZ z firmy ELPIGAZ są one dostępne w różnych wersjach w zależności od potrzeb i mocy silnika do którego mają być zastosowane. nigdy nie spotkałem się z większymi problemami w tych reduktorach a i zestawy naprawcze nie są drogie i ogólnie dostępne!
OK, ale rozumiem że na potrzeby korekty wzg ciśnienia jest jakaś tabela parametryzowalna. W OMVL nie ma. Jest natomiast korekta wzg temp gazu (czujnik przy wtryskiwaczach), oraz od temperatury parownika/reduktora (chyba bez sensu, wstawiłem same zera)
Filterek jest najprawdopodobniej właśnie przy elektromagnesie przed parownikiem(reduktorem). Łatwo się demontuje, nie powinieneś mieć problemów z wymianą. Co do membrany w parowniku, to jej wymiana kosztuje około 100zł, więc też nie jest tak źle :).
problemem z odpalaniem ciepłego silnika był parownik-reduktor który po zgaszeniu silnika puszczał gaz,co powodowało trudności z opaleniem silnika puki gaz całkowicie nie ulotnił się z parownika.
- Szary (+12) - +12 z cewki/stacyjki w pozycji zapłon - Niebieski (EV GAS) - do wszystkich elektrozaworów gazowych (reduktor, filtr, butla) Niektóre nowsze reduktory (parowniki) posiadają filtr na sobie. - Żółty (STARTER) - tylko jeśli reduktor jest podciśnieniowy (do tzw. zaworu ssania, pojawia się na nim napięcie po wciśnięciu czerwonego przycisku)...
Reduktor i parownik to to samo. Kolega miał na myśli pewnie rurę pomiędzy mikserem/mieszalnikiem a reduktorem/parownikiem.
Nie ma znaczenia na jakiej wysokości,czy to będzie na wysokości głowicy czy poniżej wymuszony obieg cieczy i tak powinien sobie poradzić z przepływem przez reduktor. Jest znaczenie na jakiej wysokości, jeśli jest powyżej zbiorniczka wyrównawczego to może być problem z odpowietrzeniem parownika. Dlatego doradzam umieszczanie parownika/ reduktora poniżej...
Niebieski steruje elektrozaworami i emulatorem wtrysków,sprawdź cewki na elektrozaworach (na butli i parowniku(reduktorze) mogą mieć za duży pobór prądu,zdejm z korpusu zaworu i wyczyść pod nimi (może być biały nalot)
0.75 to ciśnienie gazu jakie masz ustawione na parowniku względem atmosferycznego, w Etagas optymalnym ciśnieniem było 0,65-0,70.
Kolego (at)bendar czyżbyś też miał te same/podobne objawy/problemy z kręceniem jak ja czy Koledzy?. Mówisz że parownik gazu LPG?. Hm... odkąd mam ten problem z kręceniem to nikt nie rzucił takiego stwierdzenia że to może być parownik - reduktor gazu LPG. Hm... tylko co by było z nim nie tak z tym parownikiem skoro zarówno (w moim przypadku) na Pb jak...
O tak prozaicznych czynnościach myślę zawsze na początku. Filtry są zmieniane częściej niż wymaga tego procedura serwisowa. Gaz tankuję tylko na sprawdzonych stacjach. Faktem jest, że w Fabii miałem również Landi Renzo i tam instalacja pracowała poprawnie. Wtryski przepracowały ponad 200 tys. km i były OK. Nigdy nie czyszczone itp. Natomiast 3 parowniki/reduktory...
Witam. Moim zdaniem masz problem z instalacją gazową. Albo jest uszkodzony reduktor-parownik, albo potrzebna jest regulacja gazu. Uszkodzenie parownika wyklucza poprawne wyregulowanie gazu. Zrób 100 km na samej benzynie, jeżeli nie będziesz miał problemów z odpalaniem to winny jest gaz. Auto jadąc na źle wyregulowanym gazie może błędnie adoptować sterownik...
przy takim przebiegu masz juz zuzyty parownik / reduktor/ wymien go a powinno wszystko wrócic do normy nie zapomnij o wymianie filterka gazu i przedmuchaniu rurki zasilajacej gazu po tych zabiegach bedzie ok
W instalacji LPG masz 3 elektrozawory wiec sprawdź wszystkie albo je zasil z akumulatora i wtedy powinieneś słyszeć dolatujący gas do miksera. Gdzie jest trzeci ,bo ja wiem tylko o tym na butli i na parowniku (reduktorze)
mam pytania: 1. czy ktoś wie jaka jest różnica miedzy parownikami LOVATO i LOVATO- Super bo zestawy naprawcze do obydwu są te same? 2. czy zwiekszenie cisnienia w 1-szym stopniu parownika /membrana "wodna"/ zwiekszy mi wydajnosc parownika?
Ja osobiście polecam świecę żarową wkręconą w płaszcz wodny reduktora. Robiłem to osobiście z reduktorem TECNO firmy BRC. Działa znakomicie.
Witam. Podczas jazdy zamarzł mi Parownik/Reduktor przez co auto stanęło. Rozumiem, że przez to nie mogłem zjechać do domu. Ale dlaczego podczas próby odpalenia i zjechania do domu na Benzynie auto nie chciało odpalić, a gdy już to nastąpiło (po długich próbach) prędkość maksymalna była do 50km/h (na chwile) po czym auto zgasło, i na tym zakończyła się...
oba reduktory maja te samo moc 100 kw. choc byly reduktory TECNO o mocy do 70 kw wyjatkiem jest reduktor ECO z dolotem na rurke Fi 8 mm. ma on moc chyba 150 Kw .Niewiem skad ta zla opinia o reduktorze Techno z wlasnego doswiadczenia wiem ze reduktor TECNO przy mocy silnika wyraznie mniejszej od 100 kw czyli tak jak u Ciebie latwiej sie reguluje . trwalosc...
Jeżeli chodzi o czujnik temperatury cieczy dla LPG to zazwyczaj jest on montowany w parowniku/reduktorze. Czujnik ma mierzyć temperaturę reduktora a nie silnika. Reduktor ogrzewa gaz więc jego temperatura jest niższa niż silnika. Szukaj czujnika na reduktorze lub napisz jaki masz reduktor. Zazwyczaj jest to termistor z dwoma przewodami.
Witam. Podnieś temperaturę przełączania na 40 i sprawdź. Im większa temp. ustawisz tym lepiej zrobisz dla reduktora, bo reduktor to parownik. Reduktor Prins jest bardzo wydajnym i dobrym reduktorem, ale mają jedną wadę: polski gaz wykończy go szybciutko. Podobno problem ten już wyeliminowano, ale pewności nie mam. Czyszczenie reduktora nie jest niczym...
Wymieniono parownik z reduktorem Dziwne te cudo powiadam. Przy chłodnym silniku, wchodził na obroty 400obr/minutę, ale zapalić nie chciał. Dopiero po wduszaniu pedału gazu odpalił. Tematu na benzynie w ogóle nie ma, cały czas auto mi chodzi i odpala na benzynie. Zaczynam się gubić.
Możesz mieć zasyfiony parownik.
Czujnik temperatury jest ok!Gdyby byl luzny to wskaznik opadl by calkowicie a tak nie jest.Co do parownika{reduktora]to jest wpiety miedzy obudowe termostatu a nagrzewnice wewnatrzauta.Zamienilem wejscie z wyjsciem wody na parowniku ale nic to nie zmienilo.Jezdzilem na benie i nic sie nie zmienilo.Brakkoncepcji :( pozdrawiam!!!
A jaka jest maksymalna bezpieczna temperatura? Teraz mam na postoju około 75 stopni na parowniku.
A gdyby tak ktoś chciał na serio zrobić instalację do silników chłodzonych powietrzem to informuję, że już dawno zostało to wymyślone. Można kupić parownik-reduktor ogrzewany elektrycznie. Kiedyś widziałem taki w hurtowni z instalacjami LPG we Wrocławiu. Kosztował wtedy majątek, coś około 800zł.
Mam takie pytanie czy parownik(reduktor) Lovato ma wystarczajaca przepustowosc to tego silnika i jaki zastosowac mikser.Jestem umowiony z gazownikiem na poprawe mojej instalacji i chcialbym byc przygotowany by nie zostac drugi raz nabity w butelke
Zacznijmy od tego, że reduktor to właśnie parownik - nie wiem co miałeś na myśli pisząc o reduktorze. Jak najbardziej zawalony reduktor może nie dawać ciśnienia, ale równie dobrze może być uszkodzony czujnik ciśnienia gazu. Jeżeli reduktor przejechał w granicach 100 000 km to bez zastanowienia go wymień lub zregeneruj (są dostępne komplety naprawcze)....
Witam . Kolega miał bardzo podobny problem w Astrze na sekwencji , powodem był wadliwy czujnik temperatury na parowniku/reduktorze i po prostu przy niskim odczycie przełączał na benzynę - może to coś pomoże a przede wszystkim podpiąć pod komputer z odpowiednim oprogramowaniem na pewno pokarze błędy. Pozdrawiam
no dzięki za jakiekolwiek porady będę próbował wszelkich metod przed zmianą uszczelki a póki co święta to pozostaje czekać i zbierać informacje i porady ;) A co do parownika reduktora zawsze mi sie nazwy mylą więc sorka ;) To smacznego jajeczka i udanych Świąt !!! ;)
A jak tam filtry ...powietrza i ciekłej fazy gazu? Może też być za niski poziom cieczy chłodzącej (reduktor parownik zachodzi szronem) ....Może też byc do wymiany membrana reduktora parownika bo zesztywniała....
Dobrze byłoby posłużyć się analizatorem spalin skoro to instalka I gen. Śrubki w reduktorze obracając w lewo dodajesz, czyli wzbogacasz.
Czy możliwe jest wyrególowanie instalacji gazowej samemu i jak to się robi. Wymieniłem reduktor (parownik) i teraz chciałbym go wyrególować. Reduktor Tartarini elektronik. Dziękuję za pomoc.
Parownik a reduktor jest to to samo...
Witam, Potrzebuję schemat instalacji gazowej typu Stag2-L. A mianowicie chodzi mi o to że nie załącza się bezyna i wogóle przy parowniku/reduktorze przewody są pourywane i chciałem to podłączyć by chodziło, ponieważ auto ma iśc na sprzedaż wieć zależy mi na tym by to chodziło tak jak się należy.
do poldka na gaźniku wystarczy zwykła instalacja I generacji z w miare wydajnym parownikiem
Skoro uszczelka była wymieniona i głowica splanowana to może być - chłodnica, nagrzewnica, pompa wody, pęknięta głowica, pęknięty blok... skoro dymi na biało to można zawęzić do uszczelki lub pęknięcia głowicy/bloku, choć może dymić na LPG... kto do takiego auta zakłada instalację mieszalnikową?!? Chyba, że jednak masz wtryski tylko mylisz mieszalnik...
dodam tylko żę przy dłuższych próbach odpalania na gazie jest cały zaszroniony parownik i reduktor. Nie wiem może szlak trafił elektrozawór??
Witam. Moim zdaniem moze byc to wina parownika(reduktora). Miałem tak w swoim samochodzie, i to nie jednym. Kiedy jest nowy i niezurzyty autko odpala bardzo łatwo a po jakims czasie tzn. 2-3lata (40000km)zaczynaja sie problemy i trzeba parownik zregenerowac lub wymienic na nowy. Ale tak ogólnie samochod zawsze bedzie gorzej odpalał na lpg niz na benzynce.
Witam Musisz dokładniej napisać o co chodzi. Czy gaśnie gdy przelączasz na wolnych obrotach czy na wysokich, ile przejechałeś na instalacji gazowej, jaki masz silnik, jaki jest zamontowany parownik-reduktor do gazu (o jakiej wydajności 100 czy 140 HP). Pozdrawiam Wojciech Bielenin iwexautogaz(at)wp.pl
. Jakieś sugestie co robić dalej? Sprawdzić, czy ten problem dzieje się na gazie, benzynie, obu naraz bo jakoś nie doczytałem. I jak znam Lagunę to leży czujnik temperatury, to standard w tym modelu. Na gazie auto odrazu gaśnie, prawdopodobną przyczyną jest parownik (reduktor), pewnie będzie do wymiany, prawdopodobnie nie był wymieniany od momentu...
nie silnik a parownik znaczy reduktor
Jeżeli masz dokładnie taki sam reduktor to to co zaznaczone w kółku powinno iść do kolektora ssącego - ma być tam podciśnienie podłączone. Ten króciec nad nim to zawór bezpieczeństwa - nakładasz wężyk i puszczasz gdzieś pod auto - jak będzie zbyt duże ciśnienie na reduktorze to wyleci przez ten króciec. Ten grubszy na środku parownika to wyjście fazy...
Filtr gazu wymieniony jakieś 3 miesiące temu . Instalacja ma 10 lat. Rok temu wymieniałem reduktor(parownik).
Jeśli chodzi o reduktory-parowniki firmy BRC to powodzenia z regeneracją!
reduktor parownik reduktor parownik lovato parownik reduktor lovato
świateł focus radio winda indesit instrukcja pralka
regulator temperatury smart licznik
Telewizor nie zapamiętuje kanałów - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja sterownika ECU w Peugeot 5008 1.6 HDI