Gdybyś miał kamerę termowizyjną lub pirometr, mógłbyś sprawdzić temperaturę głowic poszczególnych cylindrów, choć taki pomiar jest mało dokładny ze względu na emisyjność powierzchni metalowych. Zapewne temperatura ostatniego cylindra jest wyższa, a powodem jest zapowietrzenie układu chłodzenia. Równie dobrze może być uszkodzona uszczelka pod głowicą...
3. W jaki sposób można zabezpieczyć kolektor przed zagotowaniem czynnika w letni upalny dzień? Kupno markizy która mogła by go zasłaniać to 1000zl od sztuki- koszt nie do przyjęcia. Instalacji w zasadzie nikt nie będzie obsługiwał, wiec musi być jak najlepiej zabezpieczona, nie wystarczy odpowietrznik który wywali na dach glikol, bo nie będzie w domu...
Takie coś świadczy o zapowietrzonym układzie chłodzenia-po prostu robi się korek parowy o temperaturze większej niż temperatura cieczy. Może i problem z uszczelką pod głowicą?
Dzisiaj zauważyłem następująca rzecz. Normalnie powinien się nagrzewać i wytwarzać ciśnienie około 8-10 minut i wskazuje swoją gotowość do pracy jak napisałem wcześniej poprzez zapalenie zielonej lampki. Obecnie po zalaniu go po korek słychać jak zaczyna w nim się woda nagrzewać ale lampka zapala się po około 30 do 60 sekund wskazując swoją gotowość...
W tej sytuacji (zapowietrzony układ, korek parowy) wskaźnik też nic by nie pokazał.
Do czego może doprowadzić odrobina wody w płynie hamulcowym. Cytat: "Podczas hamowania temperatura niektórych elementów układu hamulcowego potrafi wzrastać do ok. 800 stopni Celsjusza. Od mocno rozgrzanych tarcz, klocków i zacisków nagrzewa się również płyn hamulcowy. Jeśli w pewnym miejscu jego temperatura przekroczy punkt wrzenia, płyn zaczyna się...
No tak moze i masz racje. Ja z wprowadzeniem nie mialem problemu przez korek na druciku( troszke wkurzajace, ale do przejscia). A mam takie pytanie co do kotła przedstawionego przec Ciebie. "Wezownice" sa przylutowane do dwoch denek. Czy plomien palnika gazowego czy naftowego nie rozpusci cyny? Ja sobie to wyobrazam tak ze plomien działa bezposrednio...
Podejrzewam płyn - Jeżeli jest stary czy wręcz oryginalny ;) Absorbuje on wodę z powietrza.. Po kilku, kilkunastu latach wody jest tak dużo, że zmienia swoje właściwości.. Znam przypadku, w których woda się zagotowała w układzie blokując przy tym działanie sprzęgła.. A przy tym kury we wsi przestały się nieść. Brednie, zasługujące na ostrzeżenie -...
Trudno wróżyć z fusów... Jak będziesz przejeżdżał przez skrzyżowanie z opaską na oczach: przejedziesz albo nie przejedziesz... Odległości nie są krytyczne. W przypadku kabli parowych ważne są jego parametry (ilość skręceń, jakość skręceń - z tego wynika zdolność do absorpcji lub "tłumienia" sygnałów z sąsiednich par). Ważną sprawą jest także impedancja...
Owszem skraca, widziałem w TV testy i z wyłączonym ABSem na suchej nawierzchni auto dłuzej hamuje. Bzdura - ABS może wręcz wydłużać drogę hamowania - i często przeważnie to robi - to cena za możliwość panowania nad torem jazdy pojazdu z wciśniętym odruchowo pedałem hamulca do oporu. Co do hamulców - oczywiście, że skracają drogę, bo w zwykłych hamulcach...
Rozszczepiając układ chłodniczy obniża się temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej. Na dłuższą metę nie jest to wskazane dla całego układu. Rolę zaworu pełni na ogół korek w zbiorniczku wyrównawczym .... Jeśli w instalacji pojawia się zbyt duże ciśnienie, trzeba na pierwszy rzut sprawdzić działanie korka ( o ile posiada zaworek ), termostatu i ew. wykonać...
Ten typ tak ma,bo oni nigdy dobrych stacji parowych nie robili. Kup sobie coś z firmy Ariete to zobaczysz jak ma działać prawidłowo wytwarzanie pary. Ostatnio kupiłem za 300 zł taką ja ta https://allegro.pl/oferta/stacja-parowa-... I żeby było ciekawiej to w...
W tej audi masz układ cisnieniowy..Jeśli masz uszkodzony korek tzn nie trzyma cisnenia tyle co trzeba to bedzie taki effekt...Jesli korek bedzie 100% uszkodzony czyli przewody bedą miekkie to ogrzewania nie bedzie.....Więc kup nowy korek bo kosztuje grosze i sprawdz
Tylko jak wyjaśnić ubywanie płynu chłodniczego? Ja takie zagadki rozwiązuję w prosty sposób - korek na zbiorniku zastępuję korkiem z króćcem do którego podłączam powietrze pod ciśnieniem 2-2.5 bara i obserwuję gdzie się robi mokro. Na zimnym nie pracującym silniku to zaraz widać, na gorącym może to być niewidoczne, bo zaraz paruje.
miałem taką samą maź w VW 1.3 bardzo łatwo sie tego pozbyć poprostu wycierałem korek z oleju z wodą (majonez) po każdej trasie samochodem. po tygodniu takich zabiegów nie było nic. warto tez jak zatrzymasz ciepłe auto odkrecic korek od oleju zobatrzysz jak woda paruje:) z rozgrzanego oleju przez to sie robi ta maź. wszystko było ok do czasu aż znowu...
Sposobow rozwiazania jest wiele i jest to dosyc proste. 2 elektrody weglowe. Pomiar robi sie pradem przez 0,1s w odstepach godzinowych lub rzadziej. Jak brak wody, to wlewa mala porcje zaleznie od zbiornika np 100 ml. W koncu woda tak szybko nie paruje. Inny czujnik, to korek z magnesem, ktory porusza sie w poblizu kontaktrona.
U mnie będzie układ otwarty ! Tak więc. W obwodach parowych mamy coś takiego jak młot wodny. Ogólnie chodzi o to że podczas odprowadzania pary ta może się skroplić, woda zasłoni cały przekrój rury a para pod ciśnieniem rozpędzi wodę do sporej prędkości. Taki wodny korek po uderzeniu w kolanko może coś popsuć. Generalnie to że masz układ otwarty wcale...
Aby nie było niedomówień, chociaż robi się już off topic. Extender HDMI to takie urządzenie które NIE przesyła sygnału z użyciem transmisji Ethernet, ale wykorzystuje tylko kabel 4-parowy (popularną skrętkę) lub 8 par (2 skrętki), do przesyłania sygnału HDMI przy "własnym" sposobie transmisji lub użyciu układów korekcji sygnału. Dla kabla UTP taka prędkość...
Ach tam od razu elektryczne https://www.toyota.pl/new-cars/mirai/ https://www.youtube.com/watch?v=l2vi-Tvy... Tu jest nieco więcej Jeśli obawiacie się o przyszłość motoryzacji w świecie pozbawionym ropy naftowej, możecie odetchnąć z ulgą. Japończycy już od 2013 roku mają sposób na "życie po ropie". Przy okazji udało im się również rozwiązać największy...
Latem to niepotrzebne, CWU wymaga względnie małej mocy. Właśnie to mam na myśli, ale w postaci ciepłowni miejskich lub osiedlowych. Normalnie elektrownie muszą jednak pracować, szczególnie nocą. Dodano po 56 Węglowe EC powinny być zatrzymane na całe lato i ruszyć dopiero na początku sezonu grzewczego Tak, z korektą słowa EC na ciepłownie, inaczej sensu...
Druga wersja, wzmacniacz przyjmijmy 10W a głośnik 5W tutaj pierwszy będzie przesterowany głośnik, ale jak wspomniałem jeśli nie przesterowujesz wzmacniacza to nawet troszkę większą moc dla głośnika nie zaszkodzi. Z resztą nawet jest większa szansa usłyszeć przesterowany głośnik niż ptzrsteowanny wzmacniacz. Tu bardziej chodzi o coś innego. Przesterowany...
Nagrzało się na max z otwartą klapką. Para nawet nie syknie - zupełnie nie. Dopóki nie wyciągnę/nie podniosę trochę regulatora pary do góry(plastikowy korek z patyczkiem) jak do procedury czyszczenia kamienia to nie zacznie parować. Jak wyciągnę go to pięknie paruje.
O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie. Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ? Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L...
Za pewne ucieka i kapie na cos goracego i szybko paruje, dlatego nie widać wycieku. Nagrzewnica, chłodnica na złaczeniach weży itd. Gdzies na pewno widać zacieki po płynie.
Nie wiem co to za autko, ale jeśli masz nieszczelny korek od chłodnicy może parować przez korek, szczególnie jak dużo jeździsz.
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Jest tak: wymieniony zbiorniczek, zalany nowy płyn i włanczają się wentylatory na pierwszym biegu oraz na drugim ale nim włączy się drugi bieg to płyn wywala przez korek, paruje, paruje a w końcu tak buzuje że aż rozsadza i tryska na boki, nie wiem brak mi koncepcji, korek również nowy, brak mi sił już do tego, co proponujercie zrobić albo może jakiego...
Czy jest jakiś sposób na wyczyszczenie/odkamienienie rur? Pewno że jest. :-) Pompa włączona w obieg zamknięty najlepiej z rewersem i płyn do odkamieniania. Nie wiem czy można napisać nazwę. Rury miedziane raczej nie powinny się zakamienić. Zobacz czy na instalacji C.W.U. nie masz gdzieś kształtki ocynkowanej - tam najczęściej robi się korek z kamienia. ....
Mam Sharana 1,9 115KM silnik AUY i też mi wywalał wodę przez korek. Mało tego słabo grzał i szyby mocno parowały. Wszystko sprawdziłem i pozostała tylko jedna rzecz - korek wlewu. Kupiłem na szrocie za parę groszy i po problemie. Oczywiście polepszyło się ogrzewanie w środku. Wewnątrz korka jest jakaś uszczelka i ona nie trzymała.
Zdejm korek wlewu oleju z wtedy sprawdź jak chodzi.Naprawdopodobniej w oleju jest paliwo,które paruje i odmą się dostaje do kolektora ssącego.Zdejm korek i zmierz co się dzieje na sondzie.
Jak nie ma pęknięcia na zbiorniczku, to bankowo korek z zaworkiem. Najpewniej przez sprężarkę się otworzył i już nie zamknął. Warto go wymienić - lato idzie, trafisz jakiś stromy lub długi podjazd, silnik złapie temp. jakieś 98° i dzieje się. Miejscami np. w głowicy, ale prędzej na tulejach cylindrów (nie wspominając o chłodnicze oleju) temperatura...
Dodam ze wywala przez korek ,tak paruje ze ludzie myslą ze się pali auto i chcą dzwonic po straz , pod korkiem do wlewu oleju jest taka mieszanka woda z olejem chyba ><kisiel>< nie leci powietrze cieple w aucie przez korek syczy iwg
Zastosuje się do Twoich rad lajconic Właśnie przed chwilą oglądałem rzęcha dokładnie moje spostrzerzenia 1.gdy na zimnym silniku odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego i powąchałem to czuć jakby spalinami,a na ciepłym tak jakby benzyną 2.Na gorącym silniku podczas pracy odkreciłem korek ale żadnych baniek powietrza czy czegoś innego niezauwarzyłem...
Co to za mechanik jak nie wie?? Parowanie też nie ma nic do ubywania. Co do odpowietrzania trzeba popuścić korek zbiorniczka i sam powinien sie odpowietrzyć po nagrzaniu, jeśli to nie pomoze to pozostaję płukanie układu z tej mazi po k2. Sprawdzić dolny przewód przy chłodnicy czy nie jest ciepły żeby wykluczyć uszkodzony termostat. Całkowicie jest zimnie...
Gęstości nie trzeba badać pod warunkiem że z niego nie chlapało, tylko parowało. Sporo ich od wielu lat już podolewałem. A i zawodowo robiłem z takimi po 6 ton na baterię. Tam normalne uzupełnienie wody to było około 35 litrów. I na to wszystko pracowały non stop 4 destylarki przemysłowe. Co do akumulatorów - tych bez korków. Info dla potomnych. Czasem...
Pompa wody skąd wiesz, że dobra? Jak odpalisz jeszcze nie gorący silnik i otworzysz korek zbiorniczka to co się dzieje? Widać strugę płynu wlatującą górną rurkę (zależnie od obrotów - na jałowych delikatnie, po przegazowaniu mocniej)? Tak - przy większych obrotach jest większy przepływ, wiec pompka raczej ok. Czujnik jutro sprawdę -> muszę się taksą...
Wiecie Termostat był sprawdzony bo puszcza normalnie obieg tak jak powinien, to że to jest temp 105 to jest nowością, nigdy tak nie podchodziło, a jak zakręce korek wlewu to wytwarza sie ciśnienie, zapowietrza sie i wtedy wywala mi calutki płyn, a tak to tylko gdzieś sobie gdzieś wykapuje (tak podejrzewam - albo paruje) i co jakiś czas tylko musze dolewać....
Witam, Od kilku dni jestem posiadaczem Astry H 2.0 16V. Na początku zauważyłem, że mam mało płynu chłodzącego, więc go uzupełniłem. Potem po przejechaniu około 30 km otworzyłem maske a tam paruje (wycieka) płyn przez odpowietrznik, obok korka (wlewu płynu). W zbiorniczku poziom płynu na full. Pojechał z tym do mechanika otwiera maskę i ... Uuu uszczelka...
To że wąż na dole zimny niewiele znaczy. Przypomnij w czym masz problem bo załapałem tylko że wskazówka wskaźnika poza połową (a to nie problem tylko normalka) powstaje pytanie jak daleko za połową? Zrób tak: odpal przestudzone auto i czekaj aż wentylator się włączy jednocześnie namacalnie kontrolując temp węży. Działa to tak: silnik sie nagrzewa wąż...
W VW masz ciśnieniowy układ chłodzenia (tym samym podwyższa się temperatura wrzenia płynu). Zwiększająca się temperatura płynu powoduje zwiększenie jego objętości i nadmiar płynu z chłodnicy przepływa przez zbiorniczek wyrównawczy (tym cienkim przewodem). Jeśli ciśnienie w układzie zwiększy się ponad ustaloną wartość (ok. 1,2÷1,5 bara), płyn (przy szczelnym...
Witam, mam pewien problem z VW passatem B3 2.0 benzyna + gaz. Otóż wczesną jesienią zablokował mi się termostat, gdyż parował mi płyn ze zbiornika. Po wymianie termostatu nadal ubywało mi płynu więc poczytałem trochę i sprawdziłem korek od zbiorniczka, który to okazał się być trefny, gdyż oring w nim został wypchnięty. Po zmianie korka dalej muszę dolewać...
nie do końca rozumie słowa nie dogrzany, wiem ze im wyższa temp tym lepsze spalanie mieszanki chociaż jak silnik pochodzi trochę to termostat chyba cały czas jest otwarty, w dodatku ten silnik się o dziwo szybko nagrzewa w ciągu 1 minuty pracy silnika na jałowych obrotach temp wody jest spora, jak odkręcę korek od zbiorniczka to widać parującą wode
Ja mam taki sam silnik, mi wentylator włącza się dopiero po 100 stopniach, a jak płyn się nagrzeje to tak samo po otwarciu korka para ,ale to normalne układ sam się odpowietrza właśnie przez zbiornik (jest najwyżej położony) przy wymianie płynu standardowo odpowietrza się po przejechaniu około 10-12 km. Mi ubywał płyn (po zakupie samochodu od razu)...
1. Sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego : - Obserwuj, czy poziom płynu chłodzącego nie spada. Jeśli tak, może to wskazywać na wyciek zewnętrzny lub parowanie przez układ odpowietrzania. 2. Test ciśnieniowy układu chłodzenia : - Przeprowadź test ciśnieniowy, aby sprawdzić szczelność układu chłodzenia. Sprawdź wszystkie węże, połączenia i chłodnicę...
Czyli w skrócie wszystko opiera się na tym w co kto wierzy, bo w 100% gwarancji sukcesu nikt nie da. Czy oryginalny korek czy nie to i tak jakoś bak się odpowietrza bo.... Korek ma dziurkę, paliwo paruje. Benzyna w listopadzie dość niedawno wyparowała mi z gaźników w 2 dni , prawie standardowo a nie jak sugerujesz trwało to nie wiadomo jak długo. Czemu...
witam i dzieki za zainteresowanie moim tematem. kompresja to to nie jest poniewaz cisnienia nie ma wogole jak paruje. Jak odkrece korek od wlewu oleju i poloze go luzno to nawt nie drgnie. ale zastanawia mnie jeszcze jedna sytuacja, jak odpale silnik jak jest zimny to pracuje rowno ale po chwili zaczyna bardzo mocno ciagnac powietrze przez filtr powietrza...
Astry nigdy ni miałem,ale ogólnie mogę trochę pomóc.Co do wlewu,to powinna być tam klapka uchylna,jeśli się nie poddaje pod naporem wlewanego paliwa,wtedy poziom się podnosi i pistolet odbija.Ponadto,choć to może z tym nie mieć nic współnego,zimą potrafi się zrobić korek z lodu w przewodzie odpowietrzenia zbiornika.W astrze filtry chyba są pod tą plastikową...
W tej dziedzinie dużo możliwości nie ma, jak nie widać wycieków to test na CO2, albo ucieka gdzieś na połączeniu i nie widzisz tego, bo jak piszesz 2000 km i z max do minimum albo po prostu zamiast płynu wlana woda i paruje. Nieszczelny korek itp. W tamtym roku robiłem u siebie głowicę i zalałem kranówą, co jakiś czas wlewałem wody, dość często. Zalałem...
Dzisiaj sprawdzałem sobie stan płynu chłodzacego nic nie ubyło, płynu ubywało zimą ale wtedy trochę kapało przy reduktorze lpg, teraz wyciek sam ustał. Płyn chłodzący czysty, rózowy. Jedynie na ściankach zbiorniczka wyrównawczego, zaraz przy korku jest trochę czarnego osadu, chciałem zobaczyć co to, zdarłem palcem( schodziło pod palcem jak jakaś guma...
Witam Audi A6 2.5 tdi AKN rok 2000 przebieg 360 tys Od jakiegos czasu wyciekało mi borygo i bylo mokro pod zbiorniczkiem,wiec mysle ze zbiorniczek jest pekniety,kupiłem zbiorniczek w serwisie i wszystkie złączki bez korka Wymienilem zbiorniczek i załozyłem stary korek ,nie widac zeby ciekło na postoju ale jak jade i przygazuje to odrazu swieci sie kontrolka...
zelazko parowy parowy myjka generator parowy
konfiguracja winstars amatorska elektronika spryskiwacz przekaźnik
lodowkie samsunga habotest ht118e
Programowanie biorytmów na Arduino GIGA Display Montaż śrubunku mosiężnego z zaworem zwrotnym przy bojlerze C.W.U.