Witam Nie wiem czy Ci po trzeba pętli do tego ale to Ty piszesz ten program Możesz zrobić sobie warunek np else http://4programmers.net/Delphi/Else Pozdrawiam i miłej zabawy
Podejrzewam, że wyświetla się wszystko, tylko w terminalu mieści Ci się tylko 300 ostatnich wierszy. Zwiększ rozmiar bufora ekranu(Prawym na belkę terminala, właściwości i tam znajdziesz).
"Psiaka"? Takie zadania na drugą lekcję? To profilowane liceum lub technikum? A remedium: Google: kurs pascal podstawy - i proponuję ostro się brać za czytanie ;) Wiesz choć, jak struktura programu pascala wygląda?
Witam może nie takiej odpowiedzi się spodziewałeś ale nie wiem na jakim jesteś etapie programowania w Pascalu przesyłam ci plik ze źródłem pewnego programu sam go napisałem jakiś czas temu na zaliczenie wiec nie ma obawy o prawa autorskie. :) Jest tam kilka procedur i może wydawać się rozbudowany ale działa poprawnie, a w programie głównym jest zastosowana...
Sugeruję użyć opcji "Szukaj"... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... umożliwiająca wprowadzenie n liczb [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... pobieranie danych do tablicy. itd. ... A tutaj praktycznie gotowy kod... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi...
Robisz podstawowy błąd przy używaniu read() i readln(). Spróbuj w ten sposób : program kolo; var znak : char; r : real; begin repeat writeln('Podaj promien: '); readln(r); writeln('Pole jest rowne: ',PI*r*r:0:2); Writeln('Chcesz powtorzyc program t / n : '); read(znak); until Upcase(znak)<>'T';...
Z tego co pamiętam, chyba najbardziej eleganckim sposobem było: [syntax=pascal]repeat until keypressed;[/syntax] Czyli pusta pętla kończąca się po wykryciu wciśnięcia dowolnego klawisza.
pętla
Nie. Instrukcja warunkowa i pętla to z pewnością nie jest to samo.
for i:=1 to x do begin for j:=1 to y do begin write(tablica[i,j]:3)... end; writeln; end; musisz dać 2 beginy i writelna program działa tak(niech x=2,y=2): x=1,y=1 wypisz(t[1,1]); x=1,y=2 wypisz(t[1,2]); (kończy się pętla wewnętrzna bo y=2) więc koniec; przejdź do następnej; koniec; (i powrót do zewnętrznej bo x teraz =2)...
A co więcej ma robić jeżeli ma do dyspozycji jedną liczbę? Stwórz dodatkową tablicę dla żądanej ilości liczb. W przedstawionym kodzie to tablica liczby[1..mx]; Wynik zapisuje się w katalogu głównym dysku c: [syntax=pascal] uses crt; const mx=2; var cyfry:array[1..16] of integer; liczby:array[1..mx]of integer; plik:text; x,i,j,k:integer; begin clrscr;...
1. Tablica statyczna - po prostu array 2. Parzyste elementy - reszta z dzielenia (dzielenie modulo = mod ) = 0 3. Algorytm bąbelkowy - znajdziesz opis np w tej paczce: http://www.dzyszla.aplus.pl/download-32.... Nie przejmuj się, że to C. Po prostu przeczytaj punkt 2.3 z pliku sorts1.doc 4. pętla i dodawanie do zmiennej 5. kolejna tablica - P pkt....
Dokładnie tak, jak mówi kolega. A na dodatek zapoznaj się z instrukcją case . I gdzie pętla na czytanie kolejnych linii pliku?
Pomożemy <> napiszemy za Ciebie.
To co "pożera procesor" z programów DOSowych w Pascalu to procedura DELAY i inne pętle opóźniające. Sprawdź czy w tym programie są tego typu procedury lub pętle i trzeba je usunąć lub zastąpić windowsowymi metodami oczekiwania. Jeżeli chcesz mieć "żyjące" okienko i coś co wykonuje się długo, to możesz: 1. rozbić go na mniejsze elementy i uruchamiać...
Ujmuj kod w znaczniki [ code ] ! Problem skalowania wykresów to po prostu dostosowanie jego skali do wartości maksymalnej. Dalej z proporcji. Ponadto kolega chyba nie zna jeszcze czegoś takiego, jak pętla - zgadza się?
Nie zagłębiając się w szczegóły na pierwszy rzut oka widać, że pętla while... sprawdza dwa warunki dla zmiennych S i S2, które wewnątrz pętli nie mają okazji się zmienić, bo nigdzie do nich nic nie przypisujesz. Dlatego pętla chodzi w nieskończoność. Zabrakło Ci odpowiednika ReadLn(S); i ReadLn(S2);
Albo ty nie zrozumiałeś mnie albo ja ciebie. Podaje jedno słowo, które program ma wyszukać w pliku i wypisać je z tłumaczeniem. Jest pętla WHILE i EoF więc raczej przeszukuje cały plik.
[syntax=pascal]var text:string; var i,len:integer; begin ReadLn(text); len:=Length(text); for i:=1 to len do begin if text[i]<>text[len+1-i] then begin WriteLn('nie'); break; end; end; if i = len do WriteLn('tak'); end.[/syntax] W sensie tak nie przejdzie? Nie sprawdzałem, tylko pytam. i jest równe len tylko jeśli pętla doszła do końca bez przerwania.
Tablica jest z utworzonego pliku w ktorym normalnie są zapisane liczby jedna obok drugiej odzielone spacjami, w czterech rzędach. nie musi byc to opcja blockread, po prostu chce jakimkolwiek sposobem wczytac tablice z pliku. To czytaj zwykłym readln a potem potnij stringa w miejscu spacji (jakaś pętla i funkcja pos powinna wystarczyć) i przetwórz na...
Wiem, wiem ze dzieleniem :) Załóżmy ze mamy liczbę 125 i chcemy ja podzielić w tym programie przez 5. Co robimy? Wczytujemy liczbę(125) dzielnik(5) a następnie tworzymy pętle, jaka to ma być pętla? Jak to ma wyglądać ze program sprawdza czy w 1-dycne mieści się 5-tka jeżeli nie przepisuje kolejna liczbę i tak dalej? Jak program ma to zrobić w bardzo...
Tab[i]:=Random(899)+100; zamiast od razu wpisywać do tablicy to dodaj jeszcze jedną pętlę (pętla w pętli),i w niej ifa który sprawdzi czy ta liczba nie została już wylosowana
No to bez kodu nie pomożemy. Jak wygląda Twoja pętla?
hmm... po pierwsze to zmienna litera jest typu longint, powinna być typu char. :-) po drugie - jeśli program ma wczytywać jedną literę i zwracać jedną literę to zbędna jest pętla zmieniająca każdy znak ciągu "litera" na szyfrowy odpowiednik.
Dzięki teraz wszystko działa
[syntax=delphi]var T: array[1..10000] of LongInt; i, max, min, n: LongInt; begin for i:=1 to n do // pętla do n gdzie n nie jest znana ... Read(n); // doiero wewnątrz pętli wczytujemy to n // tu wyliśmy z pętli ale teraz n - to ostatnio wczytana liczba max := 0; min := 0; for i:=1 to n do // pętla do któreś tam wczytanej liczby begin if T[i]> max...
Może i ten program jest " nie profesjonalnie napisany" ale mi chodzi bez zarzutu więc nie rozumiem po co te uwagi... Ktoś chce ci pomóc to jeszcze masz pretensje. Pod nickiem napisałeś sobie "Marzyciel o programowaniu". Jeżeli masz takie podejście do oferowanych uwag, to tylko przy tym marzycielu zostaniesz. Jedyny problem to taki że przed wyświetleniem...
Bardzo nieładnie jest to napisane - naucz się używać w kodzie programu klawisza Tab i dodatkowych spacji przy pętlach/warunkach itp. Wydaje mi się że problem tkwi w tym iż w drugiej pętli for zwiększasz wartość zmiennej b, a wczytujesz do tablicy w której podstawiasz zmienną a - więc dla każdego z 10 przypadków zapisujesz w tym samym miejscu. Co do...
niczym... po prostu petla sie kreci od startu programu w nieskonczonosc... Chyba raczej od startu petli...nie programu. Jesli tak to jaki jest sens tej petli: for(;;byCount++) { LookForCommands(byCount, READING_TEMPERATURE); } Ta tez powinna sie krecic w nieskonczonosc, wobec tego dlaczego mamy tutaj inkrementacje co jeden...
Myślę, że będzie trudno napisać algorytm, że jeśli podasz 'dwa' to ma robić 2 4 8, a jeśli 2 to ma robić 2 4 4... Rozumiem, że jak podasz 'trzy' to ma robić 3 9 27, a jak 3 to 3 9 9, czy może 3 6 6?
Tak, jeśli jest for(;;) { (...) } to jest to pętla nieskończona, choć raczej napisał bym while(true) { (...) }
Nie musisz tak. Pętla istnieje ( Keypressed nie wstrzymuje pracy programu) - musisz jedynie zadbać o synchronizację czasem (czyli np wywoływać co 1 sekundę).
To jeszcze drobiazg stylistyczny: brzydka jest taka bezwarunkowa pętla, proponuję konstrukcję: repeat until wybor = '7'; W Pascalu unikamy exit i goto. Bez przesady oczywiśce, ale tu jak najbardziej. I zawartość wariantów case przerobiłbym jednak na funkcje. To bardzo poprawi czytelność.
bo masz zły warunek w while. To nie pascal i repeat :). Tutaj warunek ma być prawdą, wtedy pętla się powtarza. Kiedy j=0 a myg=5, po pierwszym wykonaniu pętli masz j=1 a mryg=5. Warunek j>mryg to 1>5 czyli fałsz, więc pętla się kończy. Analogicznie w drugą stroną. j=0, mryg = 0, po pierwszym przejściu masz j=1, mryg=0, więc 1>0 czyli prawda, więc pętla...
Najprościej będzie zrobić sobie całość w pętli while lub repeat. [syntax=pascal]REPEAT for a:=1 to 5 do writeln('*'); writeln('Czy powtórzyć t/n?'); readln(odp); UNTIL(odp='t');[/syntax]
Instrukcja repeat w języku Pascal służy do wielokrotnego wykonywania grupy instrukcji w niej zapisanych.: No więc pętla repeat to najprościej mówiąc pętla która wykonuje się do momentu aż nie zostanie spełniony warunek wyjścia. repeat {tutaj jakieś instrukcje} until warunek_wyjscia; Warunkiem wyjścia może być w suie jakiekolwiek wyrażenie logiczne....
Round(x) wartość x zaokrąglona do najbliższej liczby Integer. przynajmniej teoretycznie.
Dlaczego wyświetlanie rozpoczyna się na samym dole ekranu? Komenda gotoxy()przenosi w daną pozycję na ekranie, wystarczy zmienić ten parametr a wyświetlanie zacznie się wyżej. Dlaczego w polu KM trzeba wpisać 0 (zero)? Tak została skonstruowana pętla przez autora, tzn. kończy się w momencie gdy wartość km =0. można by było wprowadzić dodatkowy parametr...
Nie bardzo rozumiem czemu ? (..) I za każdym razem liczby wychodzą posortowane. Myślę, ze warto trochę teorii wspomnieć, bo może ja coś pokręciłem i dlatego nie bardzo rozumiem. (..) Kiedy profesor taki własnie sposób na sortowanie nam podał ;) Moje kondolencje. Tak po prostu się nie powinno robić - nie chodzi koniecznie o kwestię działa/nie działa,...
Ależ to jest wręcz liniowy program wyłącznie z pętlami. http://www.algorytm.org/kurs-algorytmiki... - na dole strony.
(at)ed-ek ten kod który napisałeś wydaje mi się ,że jest do kibla:) przeanalizujmy fragment kodu: [syntax=delphi] for i:=1 to 6 do begin nr_los:=random(50-i)+1; { losujemy numer liczby z tablicy 'liczby' } wylosowane[i]:=liczby[nr_los]; for n:=nr_los to 48-i do liczby[n]:=liczby[n+1]; { wylosowana liczbe usuwamy z tablicy 'liczby' a pozostale przesuwamy...
Baniak puchnie.... Znowu dopada mnie załamka. Mam wielkie chęci do nauki, ale zdolności już nie te i załamuję się przez trudności w przyswajaniu wiedzy. Próbuję jeszcze (z pominięciem unikatowego identyfikatora) zrobić pętlę która będzie obniżać o jeden, wartość każdego tab[i].identyfikator wyższego niż usunięty rekord w procedurze usuń, po usunięciu...
1. Tworzysz zmianą klasy TStringList. Ładowanie pliku TStringList.LoadFroFile(nazwa_pliku) 2. Liczba linii -> TStringList.count 3. Ilość znaków -> sizeof(TstringList.text) 4. Liczenie spacji -> prosta pętla na przeliczanie występowania znaków w TStringList.text. 5. To samo co wyżej, wywołane dla każdej litery. Ten program można napisać w ok 20 liniach....
Najlepiej rozrysuj to sobie: pętla po wszystkich osobach oprócz ostatniej, u ciebie 1 do n-1 (wyznaczamy wartość minimalną na pozycji i) zakładasz, że i jest najmniejszy i szukasz mniejszej wśród i+1 do n. Jak już masz minimum to zamiana elementów. to wszystko. Musisz tylko porównywać odpowiednie pola rekordu imię, nazwisko, wiek, a nie numer rekordu...
for(i=N ; i>0 ; i--) Przecież jest warunek i>0 tz pętla sie będzie wykonywać tak długo puki zmienna i jest większe od 0... analogicznie patrząc pętla będzie sie wykonywać puki zmienna i będzie większa bądź równa 1.. taki sam efekt otrzyma sie pisząc: (c++) for(i=N ; i>=1 ; i--) co w pascalu daje: for i:=N downto 1 do
tu masz przykład:
na pętlach While...do
Jak dla mnie to nie masz zdefiniowanej bezparametrowej procedury Sort, a ją wołasz. To musi dać błąd kompilacji. Procedura w procedurze jest jak najbardziej poprawna, ale nie analizowałem czy to prawidłowo działa. Jeżeli masz problem z procedurą sortowania to wyrzuć (zakomentuj) jej zawartość. Niech nic nie robi. Zwalcz błąd kompilacji, a potem dopiszesz...
W basicu wyglądało by to mniej więcej tak: dim a$ as string * 1 dim liczba (1000) dim licznik open nazwapliku for append as #1 for x = 1 to EOF(1) input #1 , a$ if a$>chr$(48) or a$<chr$(57) then licznik=licznik+1 liczba(licznik)=val(a$) end if next x close #1 w pascalu podobnie musisz po prostu sprawdzać kolejne znaki w pliku i jeśli jest to...
to wystarczy do każdej liczby zrobic taką funkcję generującą: function LosowaZZAkresu: Char; begin repeat Result:=Chr(Random(255); until result in ['0'..'9','a'..'z','A'..'Z']; end; Teraz tylko prostą pętla po całym ciągu do wygenerowania wstawiająca na poszczególne pozycje wylosowaną wartość: str:='XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX'...
Przeanalizuj sobie kod i zobacz jakie głupoty powypisywałeś. for j:=1 to 3 do if (i mod 2)=0 then T[i,j]:=0; w tym momencie to oznacza co for j:=1 to 3 do if (3 mod 2)=0 then T[3,j]:=0; A dlaczego tak oznacza? bo powyżej zakończyła się twoja pętla "for i:=1 to 3 do" i zmienna "i" stanęła na liczbie 3 i...
for i:=a to b do begin ... end = i:=a; while(i<=b) do begin ... inc(i) Możesz zamienić ten pierwszy trójkąt tzn.: for i:=0 to w-1 do begin for j:=1 to k-i do write('*'); writeln; end; na pętle while :) Robię według tego i nie działa :/ ps: może być pętla while w pętli while? :) Proszę pamiętać o używaniu znaczników...
writeln('pole trojkata rownobocznego o boku ', d,' i wysokosci ', h,' wynosi ', wynik:2:2); Wystarczy dodać "ciapki" :P (znaczy apostrofy) kończące stringi - wtedy zadziała jak chcesz. A pętla - weź całość w pętlę repeat .. until: var a, b, c, d, e, f, h, wynik: real; z: integer; begin repeat {tutaj cała treść programu}...
W sumie to nie potrzebny tobie SCL. Program można zrealizować w drabince. Trzeba sobie uzmysłowić że PLC działa jak jedna wielki pętla. Więc zrób sobie licznik n.p na bloczku ADD gdzie do zmiennej co cykl będziesz dodawał wartość 1 oraz warunek na jej zerowania na bloczku porównania CMP. Dalej no to tylko robisz już szeregowo IF więc jeżeli n większe...
tJanusz: twoje rozwiązanie nr 2 po optymalizacji będzie wyglądało tak jak moje ;) a co do skromności, chodziło mi tylko o to, że chyba nieda się tego zrobić prościej. *piersza pętla: while i<=N. no bo i musi przebiec wszystkie wartości 1..N *k pomocnicza zmienna *t[i]=k, do pierwszego wolniego miejsca w tablicy zawsze! wstawiam wylosowaną liczbę...
Pętla while obejmuje Ci jedną linijkę. Ten program powinien się zawiesić, więc omówione wyniki nie są zgodne z tym kodem programu. Przy okazji bardziej polecałbym sczytywanie po linii, czyli readln Zapisz też kod w znaczniku [ syntax ] tu na Forum.
witam wszystkich. mam pytanie czy ktoś nie zechciał by mi pomoc napisać programu który będzie tworzył określoną w wierszu liczbę plików tekstowych np nowy dokument tekstowy 1 nowy dokument tekstowy 2 itd mam zrobić to na 6 na programowanie bo jestem na profilu inf. a do tej pory udało mi się napisać program który jedynie tworzy jeden plik w określonym...
Na pierwszy rzut oka to zapomniałeś dać pętli przy sumowaniu
Dawno nie pisałem w pascalu i z ciekawości zainstalowałem sobie tp 7.0 to co mnie zaciekawiło to tab:array[1..100] of char; a potem readln(tab); u mnie próba wczytania tablicy przez readln wywala błąd i taka uwaga co do : readln(b1); Zmienną b1 masz zadeklarowaną jako integer, a co jeśli użytkownik wpisze np. 'abc' lub -23 ? ( oczywiście integer przyjmie...
Zależy co dokładnie chce się robić jeśli chcesz programować gry pod windowsa to napewno dokładnie naucz się C lub C++ plus directx lub opengl, opengl jest łatwiejszy ale jednak w direct więcej można dokonać, jeśli interesują cię bazy danych to sql lub inne jeśli programowanie w necie To najlepiej PHP teraz modna staje się Java(np. programowanie na komórki)...
Chce napisać program, w którym użytkownik poda ciąg liczb, a program je przetworzy. Dodatkowo chce zrobić coś takiego, żę gdy się wpisze 0 to, pętla która zczytuje liczby, ma się zatrzymać. I tu właśnie mam problem. Liczby które zczytuje są zapisywane w tablicy. I nie wiem jak zrobić żeby właśnie po wpisaniu 0 pętla się zatrzymywała. Zrobiłem cos takiego...
begin repeat repeat repeat a:=dane[i]; b:=dane[j]; c:=dane[k]; if (i<>k) and (j<>k) and (i<>j) then sprawdz(a,b,c); k:=k+1; until k=n; j:=j+1; until j=n; i:=i+1; until i=n; Według takiego schematu zrobiłbym całą pętlę programu, korzystając z funkcji, którą...
Zwróć uwagę, że przy wykrozystanej pętli oraz jej warunku, to pierwsze obliczenie jest zupełnie niepotrzebne. Zwróć w ogóle uwagę, że wyliczając c, nigdzie nie wykorzystujesz tego wyniku w pętli, więc jaki ma to sens?
1. Deklaracja zmiennych a - dynamiczna tablica typu j.w n,i - zmienne typu j.w suma, min - zmienne typu j.w 2. Pętla for, od 0 do n-1 wykonuje: a[i] podstaw liczbę losową. Masz już wytłumaczone, wystarczy ubrać w kod. Poczytaj o typach danych w jednym i 2 języku, o budowie pętli i wszystko będzie jasne.
Mniej więcej tak: 1. Zakładamy tablicę na liczby, które chcemy wygenerować 2. Uruchamiamy generator liczb pseudolosowych w pętli, 3. Zapełniamy tablicę wygenerowanymi liczbami 4. Pętla działa tak długo, osiągniemy założoną ilość wygenerowanych liczb.
1) iteracyjnie: Function Silnia(value: Word): LongInt; var i: Word; result: LongInt; begin result := 1; {Jeżeli value = 0 to pętla nie jest wykonywana - 0! = 1} if value > 0 then for i := 1 to value do result := result * i; Silnia := result; end; 2) rekurencyjnie: Function Silnia(value: Word): LongInt; begin Silnia := 1; if value > 1 then Silnia :=...
Napisz kod programu w języku Turbo Pascal, program ma odczytywać dane z portu $300 i w sposób graficzny pokazywać je na ekranie, wynik na ekranie ma się przewijać wraz z nowymi danymi. Oto przykładowy kod w Turbo Pascalu, który opisuje to, co opisałeś: ``` program OdczytPortu; uses CRT; var dane: byte; port: word; begin port := $300; {numer portu}...
_h: Rzeczywiście, pętla for jest niepotrzebna. Napisałem z rozpędu. Dzięki za uwagę.
pytanko jeszcze co znaczy For I = 0 To 3 Troszke mnie zaskoczyłeś :wink: For I=0 To 3 'domyślnie STEP(krok)=1(dosłownie +1): wykonaj pętlę z wartościa początkową I=0 ... początek pętli ...'dowolne operacje ...'Exit For 'wyjdź bezwarunkowo z pętli (opcja) ... Next 'zwiększ I o STEP(domyślnie I=I+1) i jeśli I>3...
Jeśli chodzi o programowanie to na początek, na dwa tygodnie polecam Pascala. Po dwóch tygodniach początkujący programista będzie już wiedział co to pętla i funkcja, a może nawet będzie w stanie narysować coś na ekranie. Polecam Pascala, gdyż w kursach żadnego innego języka nie jest to wytłumaczone tak prosto. Potem powinien nastąpić przełom - nauka...
Nie ten fragment nawet nie ma sensu ? dlaczego bo ja mam tam wszystko w pętlach i jak chce ustawić inaczej petla (zapętla się cała lista)
Jeśli chcesz coś wykonać wiele razy, to po to programiści wynaleźli "pętle": decyzja='tak'; while decyzja='tak' do {pętla jest wykonywana} begin {tu kod do wykonania} {tu pytanie o dalszy przebieg programu} Readln(decyzja); end; lub repeat {kod do wykonania} {tu pytanie o dalszy przebieg programu}...
Jak w petli jest polecenie wyswietl to sie ma wyswietlac, tak jak to jest w Pascalu c qbasicu itp. Pascal, C i QBasic pracują pod DOSem. W Windows "Jak w petli jest polecenie wyswietl" to nie będzie się wyświetlać. Chyba że W pewnym zakresie problem można obejść przez wywołanie Label1.Refresh() i Label2.Refersh(). W VB.NET jest też dostępna metoda...
tylko i wyłącznie dzielenie i odejmowanie. Czyli [0]=liczba/100 (stałoprzecinkowe - pascal - div) [1]=liczba/10-[0]*100 itd. oczywiście do wykonania w pętli.
Pętle ostateczność? Pogubić w pętlach? Kto takich bzdur Ci naopowiadał? (powyższy post został zedytowany, stąd wypowiedz stała się z leksza nieadekwatna do zaprezentowanej dysusji0
Podejście z gruntu złe nie jest, po prostu z tego, co widzę, co 25 milisekund sprawdzasz, czy dioda jest zakryta i za każdym sprawdzeniem zwiększasz licznik. Więc żeby przy przekroczeniu zwiększał się dokładnie o jeden musiałbyś zakryć diodę na mniej, niż 25 milisekund, a to trochę mało. Najprostsze rozwiązanie, to sprawdzać w kółko, czy bariera jest...
Zadziała, wystarczy nie wpisywać wszystkiego, tylko wybrane fragmenty, ale warto zrobić tak, jak napisał kolega wyżej. Będą dwie korzyści: wykonasz krok naprzód w Pascalu i będziesz gotowy jeżeli prowadzący zechce rozwijać ten program, np dodać pętle albo "menu". Dziwne, że jeszcze gdzieś uczą Pascala. Jaka to wersja?
Możesz wykluczyć pamięć - szanse na to by tylko w NS padała są nikłe, zajmij procek jakimś programem ( nie graficznym ), obserwuj temperaturę w ten sposób możesz wyciągnąć wnioski odnośnie ewentualnego przegrzania procka (np. niekończąca się pętla w pascalu licząca coś tam - u mnie podgrzała procek o bodajrze 13 C - ale radzę jakimś bardziej fachowym),...
To może tak If Range("F6") = "" and Range("H6") = "" and Range("J6") = "" Then ..... a jak nie to If (Range("F6") = "" and Range("H6") = "" and Range("J6") = "" ) Then ..... dawno VB nie używałem ale w językach typu pascalowego warunki łączy się przez "and" oraz "or" itp.
program zliczacz; uses crt; var samogloski : set of char; w : string; l, s,d : integer; BEGIN s := 0; { Licznik samogłosek} samogloski := ['E','I','A','O','Y','U']; repeat ClrScr; { Skasowanie ekranu } Write('Podaj słowo (linia pusta= koniec): ') ; readln(w); d:=Length(w);...
ja Ci chetnie pomoge, ale nie napisze Ci gotowego kodu. Wklej to co stworzyles to Ci napisze co jest nie tak. Sorry, że się wtrąciłem w topic, ale przypomniała mi się jedna rzecz z którą miałem wątpliwości: W jaki sposób "działają" pętle zaimplementowane w językach VHDL/Verilog? Czy układ rzeczywiście w jednym takcie układu wykonuje jeden obieg pętli...
Wszystko ok tylko że ten program miał dodawać 2 do liczb z pętli od 1 do 18 z wykorzystaniem tablic i nie wiem czy to ma tak być ????
Spotkałem się z pascalem dla PIC. Można ściagnąć wersje 30 dniową. Charakteryzuje się tym, że spotkana jest składnia Pascala np if then , pętle itp. Ulatwiona jest obsługa pinów i portów w stosunku do asm. Sa zawarte przykładowe programy i to co zajmuje w asm troche czsu w Pascalu jest szybsze. Polecam dla początkujacych. Osobiscie jednak pisze pod...
Jak zwykle każda taka dyskusja musi dojść do etapu wyższości świąt bożego narodzenia nad świętami wielkanocnymi, gdy prawda jest taka, ze wszystkie święta są podobne. Z pewnością C ma większe pole rażenia , stąd przewaga (liczbowa) jego zwolenników. Ja osobiście preferuję PASCALa (obiektowego), ale jak muszę to programuję w C albo asemblerze (w porywach...
Jednowymiarowa.... Znaków... tablica: array[#0..#255] of chr; ... wynik[i]:=tablica[ciag... Oczywiście po wcześniejszym zdefiniowaniu tablicy oraz w pętli dla kolejnych znaków
Możesz sprawdzić np. 3DMarkiem, nie ma znaczenia karta graficzna, robisz test niepodkreconym prockiem, potem podkreconym i porównujesz punkty. Jak poszukasz na stronach tuningowców sprzętu znajdziesz pewnie inne ciekawe programiki mierzące wzrost temperatury Tak pozatym, u mnie na PIII 878MHz, kiedyś mierzyłem wzrost temperatury (patrzyłem czy czujniki...
Możesz zrobić na dwa sposoby rekurencyjnie albo w pętli, oba wg wzoruk książkowego.
tak włąsnie tak, tylko, że jak obliczę zewnętrzny obwód to trzeba wewnętrzne jeszcze no i te elementy co zostaną - i to własnie te rodzynki się tak jakoś beznadziejnie sumuje...
Mnie tam sysutils.time() bardziej przypomina Delphi niż TP, ale nie chcę się kłócić :P Wiele lat temu, w TP7.0 robiło się takie rzeczy w taki sposób :[syntax=pascal]program minutnik; uses WinDos,CRT; var czas,zostalo, alarm : TDateTime; zakoncz : boolean; czas_i,alarm_i,zostalo_i : longint; zmm_word : word; procedure HideCursor; assembler; //kosmetyka...
To poświęć z 3-4 godzinki na poczytanie jakiegoś kursu Pascala dla początkujących. BTW - studiując matmę dobrze znać takie pojęcia z programowania, jak tablica (macierz w matematyce). Podejrzewam, że MatLab też będzie, a tam się przyda taka wiedza z podstaw programowania. Tak samo jak zależności rekurencyjne (tak samo w programowaniu) czy ciągi skończone...
witam zacznij od zmiany palety kolorów plików graficznych (*.BMP) bo masz ustawione 16 kolorów a powinno być 256. Nawet na stronie do której podałeś linka jest napisane że pliki mają być zapisane w 256 kolorach. W jakim trybie graficznym chcesz odpalić te pliki *.BMP? jak 13h to po co Ci moduł "graph"? nie wgłębiałem się za bardzo w kod ale moim zdaniem...
"Tworzyć" to może Bóg ... do nauki na początek polecam Pascala ewentualnie środowisko Delphi. Później możesz zacząć od czegoś obiektowego i tutaj szedł bym w stronę Javy a nie C++ bo jest łatwiejsza i "bardziej obiektowa", oczywiście to tylko moje zdanie i nie chcę się kłócić nad wyższością jednego języka do drugiego. Na studiach zacząłem od Pascala...
W czym leży problem ? 1. Deklarujesz tablicę. 2. W pętli np. FOR pobierasz kolejne elementy. Zad.1 - w pętli np. FOR sprawdzasz który element jest największy a który najmniejszy - wyświetlasz Zad.2 - w dwóch kolejnych pętlach; - sprawdzasz czy liczby są parzyste - jeżeli tak to wyświetlasz - sprawdzasz czy liczby są nieparzyste - jeżeli tak to wyświetlasz.
Powiem, że zęby zjadłem na Pascalu i powiem, że nie ogarniam twojego kodu. Nie wiem co robi funkcja ORD w pętli for. Napisz krok po kroku co ma robić, może pomożemy
Szukasz najczęściej występujące "piątki" w totolotku?? :) Do tego tematu można podejść na kilka sposobów, zależy, jak szybki musi być "algorytm". Ja spróbowałbym tak: na wstępie posortował liczby w pliku rosnąco, ew.wygenerował z nich nowy, posortowany plik. Następnie dwie zagnieżdżone pętle for (albo for i while ) - pierwsza pętla odczytuje kolejne...
Przelicz skale, Nie wiem w jakim trybie pracujesz, powiedzmy, że 400 pikseli to maksymalna wysokość słupka jaką możesz wyświetlić. Teraz robisz tak: 1.Znajdź maksymalną wartość słupków (czyli przejdź przez wszystkie dane i znajdź maksymalną) 2.oblicz z typem double jaka powinna być skala, żeby najwyższy słupek zajmował cały ekran: double skala:=400/maksymalnyslupek;...
Tak, teraz działa, wyrzuca wynik 65535, ja zrobiłem w pętli coś takiego: [syntax=pascal]VAR a:integer; BEGIN clrscr; FOR a:=1 TO 32767 DO BEGIN writeln(a); END; writeln('Max liczba to ' , a ); readln; END.[/syntax] tylko to mi przelatuje wszystkie liczby zatrzymuje się na końcu,a to co mi podałeś jest lepsze, właściwie tak to powinno być. Dzięki za...
Wpakuj cały kod w pętle z której wyjście jest uwarunkowane wybraniem określonej opcji.
Witam. Mam problem w wykonaniu pętli Proszę umieszczać kod w znacznikach syntax . Opcja Listing kodu .
Skoro znasz, to dlaczego nie stosujesz? Ten kod można przy użyciu kilku procedur i pętli zminimalizowac conajmniej o 90% bez utraty funkcjonalności.
sortować pascal pascal pierwiastek pascal tablice
warystor sterownik zatarty krzyżak odwrotnie głośność
Schemat i znaczenie połączeń KS-01 94V0 E216161 Ryobi Gdzie kupić wiązkę do sprężarki klimatyzacji do Jeepa Wranglera JL?