Z klimą 5PK1750, bez klimy 5PK1110. Myślę, że w sklepie bez problemu poradziliby sobie bez tych informacji.
Nie będzie jakichś dużych opiłków, tylko po prostu olej czarny jak z diesla. Kompresor nowy, skraplacz nowy, reszta do płukania.
teraz ma pasek załorzony tak jak zaznaczyłem na czerwono ... Czyli zle..
http://obrazki.elektroda.pl/7514146300_1... http://obrazki.elektroda.pl/7514146300_1...
Nie wiem dokładnie czy to to, ale może komuś się przyda.
Czesc A co z tym starym jest nie tak??
Wciśnij sprzęgło i zobacz czy ustanie. Po mojemu łożysko oporowe sprzęgła
Dobrze się bawisz.
Mówiąc po ludzku : do wymiany koło pasowe alternatora. Sprawdzić to można w ten sposób: zdjąć pasek z alternatora i spróbować obrócić kołem pasowym (pokręcić alternatorem za koło pasowe). Powinno w jedną stronę napędzać oś a w drugą obracać się swobodnie. Jeżeli tak nie jest - wymienić.
Koło wolnobieżne alternatora, albo rozpada się tłumik drgań skrętnych w kole pasowym wału korbowego
Jak najbardziej.
Tak na szybko. https://obrazki.elektroda.pl/7293993300_... Dużym imbusem robisz to jednym palcem . Wkładasz dzwignie między rolkę a ramię napinacza.
Pasek alternatora kosztuje niewiele, sama wymiana tez jest bardzo prosta. Lepiej więc profilaktycznie go wymienić, niż mieć później problem gdy zerwie się gdzieś w trasie. ;)
Pasek alternatora się pali. Wymień łożyska w alternatorze, pasek ewentualnie kolo pasowe.
Pasek alternatora do wymiany lub przynajmniej do naciągnięcia, warto sprawdzić czy pasek nie jest czasem nie jest zanieczyszczony jakimś płynem.
Pasek ma regulację podkładkami wstawianymi pomiędzy dwuczęściowym kołem pasowym pompy wspomagania. W ten sam sposób ściągasz- odkręcasz trzy śrubki koła pasowego pompy, rozłoży się ono na dwi części. Koło blokujesz kluczem specjalnym takim jak do blokowania pompy wody lub ... i tu już inwencja własna: blokowanie śrubokrętem pomiędzy łbami śrub, klucz...
Może tak da radę? https://obrazki.elektroda.pl/4116785300_...
wg ic katalogu bez klimy 5pk1110, z klimą 5pk1180 dotyczy pojazdów od roku 2000,07. Do roku 2000,07 5pk1120, i z klimą 5pk1219
Ło matko! Wielkie mecyje. Pasek alternatora ci strzelił i tyle. Stąd świecenie kontrolki. Przy okazji sprawdź, jak chodzi sam alternator i załóż nowy pasek. Nie znalazłeś go gdzieś w komorze? Lub chociaż jakiś strzępów.
http://obrazki.elektroda.net/57_12894025... Leń.
Padło ładowanie, więc robimy diagnostykę mechaniczną, pasek alternatora, alternator, jak jest ok to miernik, kontrolka, schemat.... Nie pogardziłbym też sprzętem o nazwie Clip.
Pasek alternatora się ślizga tak to wygląda . Może za długi kupiłeś ? Albo napinacz nie radzi sobie .
Może jakiś pasek (alternator lub jeśli jest to wspomaganie).
od rozrzadu. pierwszy pasek alternator - drugi pasek pompa wody pompa wspomagania pasek 3 spręzarka klimatyzacji naciag rolką. z tego co pamietam tak było.. almera
Wyglada na dokładaną klimę , rzeżba jakaś. Pasek powinien byc jeden i napędzać wszystkie agregaty.
Sprawdzałeś czy nie oberwało klina na kole zębatym wałka rozrządu, skoro pasek alternatora był potargany, to istnieje taka możliwość.
http://obrazki.elektroda.pl/6364063800_1... Proszę.
No wlaśnie nie zawsze jest to takie proste. Ja mam Lale z klimą i alternator jest na stałe i nie pełni roli napinacza. Jest dodatkowo rolka napinająca.
rolki napinacza 25Nm sprzęgła jednokierunkowego alternatora należy dokręcać momentem 80 Nm (maks. 85 Nm)
A jeszcze jedno zapomniałem dodać pasek od alternatora polej wodą . Jak przestanie piszczeć to masz uszkodzony(słabo napięty) pasek lub koło wytarte.
Wymieni regulator bez wyciągania alternatora.
jaki to model yarisa
Sprawdź rozrząd.Górna osłona paska do zdjęcia.Blokada wału jest w okolicach półosi.W tym aucie łatwe jest tylko wlanie płynu do spryskiwaczy. :D
Okazało się że to nie łożysko a pasek piszczy... Plak uciszył ten pasek...
musisz zdjac pasek odkrecic rolke i napinacz ktory jest po drugiej stronie preta ktory trzyma rolke (2 sruby imbus 5 mm) i musisz odkrecic jeszcze napinacz od tego preta
Zapoznaj się z tematem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Jest opisane, kiedy powinna lampka zgasnąć i co może być przyczyną, że nie gaśnie. W skrócie przyczyny: pasek, alternator, węzły elektryczne w obwodzie lampki kontrolnej.
Ostatnio wjechałam w kałużę i na chwilę zamilkł. Pasek napędu alternatora quote="majabarczyk"]ile kosztuje naprawa[/quote] Jak sam zrobisz, koszt zakupu paska i piwo na wzmocnienie! Jak zlecisz, 150 zł robocizna.
Proszę rysunek 1. wersja bez klimatyzacji,rysunek 2. wersja z klimatyzacją. http://obrazki.elektroda.net/84_12522258... http://obrazki.elektroda.net/74_12522258...
Kolego u ciebie jest sprzegiełko.i widac nawet że wychodzi z niego rdza co moze swiadczyc o zatarciu wewnątrz sprzegiełka.sprzegiełko powinno blokowac sie w kierunku obroku alternatora a przepuszczac w przeciwna strone do obrotu.
http://obrazki.elektroda.net/30_12767857... http://obrazki.elektroda.net/30_12767857...
Najprawdopodobniej brak ładowania, pasek, albo alternator.
U mnie jest bez sprężarki klimy. Ok Jutro zamówię nowe sprzęgło na alternator, a jeszcze jedno zapytanie czy pasek rowkami może chodzić po gładkiej rolce? Jak na foto
Sprawdź koło wolnobieżne alternatora
powiem że przedstawiła mi się rolka To teraz już jesteście po imieniu 😀. Na nic nie musisz zwracać uwagi. Jak dobrze przykręcisz rolkę to zakładasz pasek i tyle. Rolka nie ma jakiś typowych ustawień, przykręcasz i tyle.
Zwal rurki ciśnieniowe i sprawdź czy tryska.
Witam Najlepiej zdjąć prawe koło , pasek alternatora , potem koło pasowe wału , zdemontować obie pokrywy zablokować wał / kołek w koło zamachowe , założyć blokady na wałek rozrządu i pompę i poluzować napinacz i gotowe . Dobrze jest sprawdzić przed zdemontowaniem paska jak to wszystko wygląda . Znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.net/48_12572351...
Auto kupiłem rok temu i już tak miało. Żadne z kół, przez które przechodzi pasek nie ma luzów ani bicia. Napinacz mam automatyczny. Zdarzyło się to po raz pierwszy i łączę ten fakt z tym że będąc w lesie wjechałem na jakieś długie patyki. Widocznie jeden z nich dostał się pomiędzy pasek a któreś z kół. Potwierdzają to resztki tych badyli pomiędzy chłodnicą...
Witam! W Citroenie C4 MK1 nie ma kontrolki ładowania :-) W przypadku gdy zerwie się pasek od alternatora pojawi się kontrolka SERVICE i komunikat na komputerze pokładowym informującym o braku ładowania :-) Pozdrawiam.
miałem to samo okazało sie ze to alternator bardzo łatwo to sprawdzic sciągnij pasek od alternatora i zapal samochód bo moze siac jeszcze od wysokiego napiecia a jaki to samochód jest?
Witam. Czy posiada ktoś zdjecie bądź schemat układu rozrządu do berlingo 1.8 z 1997?
Nie podałeś roku .
<Czy piszczący pasek na starcie samochodu to duży problem? Wymieniać go?> Jeśli przy stałych obrotach silnika wzrośnie prąd pobierany przez instalację z alternatora, to wzrasta moment obrotowy jakim jest napędzany alternator (w dużym uproszczeniu siła z jaką pasek obraca kółko pasowe alternatora). Gdy dzieje się to na wolnych obrotach i pasek...
Sprawdż czy alternator ma rolkę z łożyskiem kierunkowym . Jesli ma to zobacz czy nie jest zapieczone tzn. powinno sie w jedną stronę ruszac z całym wirnikiem a w drugą sama rolka. Jeśli nie puszcza to jest zapieczone i ono powoduje drgania paska PK . Koszt rolki ok. 250 zł .Mechanik żeby wymienic musi mieć specjalny klucz o 33 zębach.
Pasek nowy, na starym też piszczał. Pasek stretch fit.
Witam, Zawsze kiedy jest zwiększona wilgotność powietrza, np rano, późnym wieczorem lub kiedy pada/padało a silnik jest zimny ( uruchamiana po dłuższym postoju, np nocy ) piszczy mi pasek osprzętu. Różnie kiedy wchodzi na obroty lub na wolnych. Kiedy jest ciemno a zaczyna piszczeć zauważyłem że światła przygasają jakby zanikło ładowanie a nawet kiedy...
Kilka dni temu zaczął mi piszczeć pasek alternatora pasek jest już lekko zużyty, grzeje się koło pasowe, pasek się prawdopodobnie lekko ślizga, naciąg jest w moim mniemaniu w porządku (ugięcie na 15cm ok 0,5-1cm) To wyeliminuj! To, że naciąg paska może być odpowiedni, wcale nie oznacza, że będzie pełnił swoją rolę prawidłowo! Zapoznaj się z zasadą...
Sprzęgielko na alternatorze.
Sprawdziłeś czy pasek od alternatora nie jest luźny? I jakie napięcie akumulatora na włączonym silniku bez obciążenia i pełnym obciążeniu? I jaki przebieg ma ?
Pasek się nie zerwał, tylko wkręcił w koło jedno o tym mowilem pasek od alternatora itd.byl zle zalozony Rozrzad to inna bajka chodzilo ni o to zeby bledu nie powtarzac...
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
Czy mogę na takie koło alternatora założyć pasek? Możesz . Pozdrawiam.
A co sądzicie o wymianie paska alternatora w fordzie KA? Jest na to patent czy tylko ja wyciągam reflektor i łamie rękę w 5-ciu miejscach?
Witam a ja teraz tez tak mam ze jak jest wilgontno spadł deszcz na drugi dzisn piszał mi pasek a pozniej przestał a wiec mam takie pytanie jak go naciagnac?? wiem ze sa 2 sruby od alternatora na gorze i na dole wiec jak co robic pokolei ?co okrecic ??
Do 98r jest 1555 , od 98r jest 1538.
Koło pasowe stoi w miejscu przy pracujacym silniku i winą jest chyba wlaśnie to koło pasowe, bo ono w środku ma jakąś gumę i ta guma sie chyba wyrobiła
Przede wszystkim sprawdź pasek klinowy napędzający alternator.
witam mam problem po kupnie golfa wymienilem wszystkie paski na nowe firmy gates pasek alternatora po przejchaniu 10 tys km rozcignał sie i juz go bardziej nie moge naciagnac czy to moze jakas wada np napinaczy albo czegos innego ze nie moge bardziej naciągna czy moze felerny pasek ? jaką firmę byście mi polecili(jaka najlepsza) bo pasek strasznie piszczy...
Naładuj akumulator na max-a i sprawdź, czy to "miałczenie" nie przycichnie. Albo rozładowałeś akumulator podczas wymiany/robocizny (np. słuchaniem radia, włączona lampka sufitowa przez dłuższy czas, etc...), albo po prostu dźwięk ze szczotek dochodzi - nic poważnego. Tak czy inaczej, taki dźwięk, to nic groźnego, wkurza ucho, ale wszystko działa jak...
na początek sorry ze nie odpisywalem -swięta i takie tam zamieszanie ...... do rzeczy dzieki za podpowiedzi ale......jest tak akumulator naładowany -dość nowy bo ma 2 lata bezobsługowy magiczne oko pokazuje zieleń co znaczy że jest full pasek znów wymieniony naciągniety ładowanie na wolnych i na wysokich nie mienia się zbytnio bo jest o ile pamietam...
moze tak? http://obrazki.elektroda.net/76_12556406...
Archeologia........
Tłumik drgań w kole pasowym w tym konkretnym modelu, jest dość solidny i samo koło to demontuje się bardzo łatwo, np. w przypadku wymiany paska rozrządu. Tak więc bardziej prawdopodobna przyczyna, to nie sprawny napinacz paska wielorowkowego. Jednak koło pasowe też do sprawdzenia, bo być może jakiś magik mógł mechanicznie i na siłę uszkodzić go...
też miałem krótkotrwałe objawy piszczenia paska ,szczególnie po odpaleniu samochodu . Myślałem że to zużyte koła pasowe i nic z tym nie robiłem ,tylko wymiana raz paska .Po pół roku sprawa się wyjaśniła ,zatarte tylne łożysko alternatora ( powrót do domu na holu ).Sam wirnik alternatora też nieźle ucierpiał ,nadawał się tylko do wymiany.
Dzieki wszystkim za istotne podpowiedzi, pasek rozrzadu zmienilem, nie wiem jak napina sie pasek alternatora. Jak poluzowac napiecie w napinaczu paska alternatora, prosze o podpowiedz
Kto pryska pasek klinowy WD 40. Może zamiast główkować naciągniesz pasek alternatora lub jeżeli nie trzyma profilu i jest wypracowany to do wymiany.Sprawdz jak wygląda koło pasowe na alternatorze.
Niedawno wymieniłem pasek alternatora jak i sam alternator Alternator nowy, czy używany?
Ok. Dziękuję za informację. Sprawdzę. Dodano po 21 A pasek alternatora to pasek napędu osprzętu?
Albo przycina się "wolne koło" alternatora, zdejm pasek i sprawdź jak reaguje koło pasowe alternatora przy obrotach w przeciwnym kierunku do normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego, jeśli masz klimę to sprawdź jeszcze rolkę prowadzącą - lubi się wyrabiać.
Nie masz gwintu w obudowie alternatora i stąd problemy. Bierzesz dowolną śrubę M8 i przelekasz tak aby wystawała poza obudowę alternatora i można było dać nakrętkę tzw samokontrujacą. Teoretycznie powinna być to śruba twarda tj min 10.9 ale będzie trudniej taką kupić więc kup coś w budowlanym będą mieć na miejscu
Zły montaż rozrządu czy uszkodzone wtryskiwacze nie mają nic do wytartych wałków. Możesz zrobić zdjęcia wałka i je pokazać? Najlepiej wraz z popychaczami. Czy podczas jazdy miałeś komunikat o zbyt niskim poziomie oleju lub był problem z ciśnieniem oleju?
Może być wspomaganie elektryczne na kolumnie kierowniczej nad nogami kierowcy - jak w punto/panda. Jak to elektryczne wspomaganie to sprawdź pasek alternatora - potrafiło takie wspomaganie nawet ~100A pobierać w wersji z silnikiem bezszczotkowym. Dla testu możesz wyjąć bezpiecznik zasilania dla wspomagania i zobaczyć czy dalej będzie hałasować.
PĘKŁ CI alternator, będzie to kosztowało min. 300zł. Pozdrawiam.
Tak było sprawdzane, pasek jest cały. Po wyjęciu alternatora słychać w nim już łożysko. I ogólnie jakoś wolno chodzi pasek od alternatora oraz wspomagania.
Rok 2001 Chyba będzie najlepiej jak zaprowadzi do mechanika quote] Tak podejrzewałem że z początku produkcji,tam szyściły się bsi przy słabym aku i od sprawdzenia jego należy zacząć. Szukaj raczej dobrego elektronika samochodowego w okolicy. Pozdr.
Spradz sobie czy jest założony dobry pasek, bo w renówkach koła mają 5 rowków a pasek ma być 4 pk lub jeden mniej. musisz dokładnie to psprawdzać bo w reno jest to dziwnie zaprojektowane... pozdrawiam
Witaj sprawdź ustawienie rozrządu,resztki zerwanego paska alternatora mogły dostać się do rozrządu.
Czyli,od strony skrzyni biegów,gdzies w okolicy czujnika biegu wstecznego? Czyli koło pasowe wału to jest koło, które napędza pasek osprzętu.(alternator, pompa wspomagania itd)
Witam serdecznie. Chciałbym założyć pasek napędzający alternator oraz pasek klinowy. Auto posiada dwa paski - KIA RIO 1.3 Silnik benzyna 2003r. I mam pytanie, które napinacze zluzować bądź, jakie śruby odkręcić żeby założyć te paski. Przesyłam zdjęcia, które mogą przydać się do omawianego problemu. Za wszystkie odpowiedzi bardzo dziękuję.
Zdejmij pasek i zobacz czy możesz obrócić alternatorem- może się uszkodził , częsta przypadłość w Fiatach.
Co to za sklep, to jakaś kpina. Vw T 4 1,9 D silnik 1X. Pasek alternatora Do nr. nadwozia 70N200000 Gates 6219MC Od nr. nadwozia 70N000001 6PK923 lub 6PK1043 dla alternatora 120 A. Pasek wspomagania ukł.kier. Gates 6306MC.
Z pasków zazwyczaj w autach jest, pasek rozrządu, pasek alternatora, pasek pompy wody? Bo w sumie paski jak obcierają to wydają dźwięki np. świadcząc że warto do nich zajrzeć A czy pompa wody i tym samym pasek od pompy wody pracują cały czas, czy dopiero jak auto się troszkę dogrzeje? Czy włączamy zimne auto i już pracuje pompa wody i pasek od niej?
Napędza go pasek,tak jak alternator,wchodzą dwie rurki. Jest tam wtyczka,trzeba ją wypiąć. Można też poszukać bezpiecznika pod maską od kompresora.
Witam Kontrolka wtrysku powinna zaświecić się po przekręceniu kluczyka i gasnąć po kilku sekundach ( w tym czasie ECU przeprowadza test czujników ). W czasie jazdy zaświecenie się jej wskazuje na wystąpienie jakiejś nieprawidłowości w sygnale z któregoś czujnika zamontowanego na silniku. Może wystąpić też sytuacja w której w czasie deszczu wjeżdzasz...
Napnij pasek , wieśwageny lubią mieć wychluśtane kółko pasowe alternatora psujące paski.
Owszem, pasek PK potrafi namieszać, nie tylko pompa wtryskowa mogła się przestawić. Proponuje sprawdzić ustawienie rozrządu.
Witam! Golf 3 1.9 tdi zerwał się pasek alternatora ten zerwał pasek wspomagania auto zaczęło tak jakby nie paliło na wszystkie cylindry, pasek rozrządu jest cały
Pasek PK z przesunięciem 1mm na 50cm może by trochę pochodził ale jego żywotność i tak bardzo się skraca. Tu pewnie jakaś osobówka więc odległość koła pasowego od drugiego pewnie nie przekracza 20cm więc....
jeśli pasek się ślizga to normalne że się zedrze po obu stronach jeśli koła są przesunięte to też tak będzie ale widziałem konstrukcje z przesunięciem do nawet (na oko) 2-3mm i chodziły (właściciele nie narzekali na nadmierne zużycie) co się dzieje jeśli koło nie jest równoległe do reszty - na pewno boki paska się będą szybko zużywały ale w jakim tempie...
Masa własna wózka to 4400 kg. Pasek pompy: https://obrazki.elektroda.pl/1967840000_... Pasek alternatora: https://obrazki.elektroda.pl/9563790000_... Przewody zapłonowe: https://obrazki.elektroda.pl/7289144100_... Chłodnica: 1. https://obrazki.elektroda.pl/3022396200_... lub 2. https://obrazki.elektroda.pl/1131327700_...
Dlatego podejrzewam że problem jest gdzieś w instalacji elektrycznej auta. Po odpięciu kostki od alternatora, znika kontrolka na zegarach, więc połączenie w tę stronę jest raczej ok. Celny strzał - brak przejścia Próbowałem namierzyć gdzie co i jak, ale się nie udało. To w końcu jak to jest, oby nie było tak że po 458 postach okaże się " o kurde mam...
piszczy pasek alternatora mazda pasek alternatora pasek alternatora matiz
ważność klucz wykorzystać wyświetlacz radia zacisk hamulcowy ręczny
Zasilanie maty grzewczej i programatora - czy można zmostkować? Konfiguracja pilota Grundig z TV Selecline - kody