Witam Stawiam na mostek prostowniczy ,lub luźny pasek,przypalony.
Witam. Skoda Felicia 1.3 MPi z 1999r Objaw taki że początkowo zmienił się dźwięk pracy silnika, a potem zaczęła żarzyć kontrolka ładowania na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu kontrolka gaśnie. Myślałem że pasek klinowy się ślizga. Wpierw naciągnąłem, a gdy nie pomogło - wymieniłem na nowy. Przez dzień dwa (jakieś 100 km) było ok, a potem znowu to samo....
Witam. Ja miałem zamontowany 70A Magnetron. Natomiast teraz mam 90A bo założyłem wspomaganie kierownicy. Więc jak by ktoś był zainteresowany to za półdarmo moge odsprtzedać tą 70-ątkę. Z tego co mi wiadomo jesli auto nie miało wspomagania to były dwa rodzaje alternatorów jeden 70A na pasek 4-ro rowkowy oraz 55A na pasek klinowy (jeden klin) Ale także...
Prosta metoda- kilka pasków papieru, np. coś a'la kredowy z okładki "czasopisma dla kobiet"- przytrzasnąć drzwiami rozłożywszy po obwodzie drzwi, potem poruszając nimi sprawdzić, w jakim miejscu pasek papierowy przesuwa się swobodnie/lekko- tu docisk uszczelki będzie słaby. V.
Zacznij od sprawdzenia prawidłowości napięcia paska alternatora. Pasek też może mieć poślizg i nadawać się do wymiany.
Witam. Mam taki problem. Autko VW Polo III 1,9D 47KW z silnikiem AET. (taki sam był w feliciach, seatach itd). Auto zerwało mi pasek dwa tygodnie po tym jak je kupiłem - na szczęście miałem drugi w bagażniku (używany, trochę zużyty, był w aucie jak je kupiliśmy (?!)) Po jakimś czasie (~tygodnia) pękł ten drugi. Pomyślałem, ok, może był zmęczony już,...
Witam Posiadam skodę felicie 1.9 D( silnik ma oznaczenia AEF) (rocznik 1999) z przebiegiem 203tyś km. Samochód odpala bez żadnego problemu nie kopci, nie piszczy przy odpalanie ani nie nie ma wibracji. W sieci czytałem że jest to silnik VW. Drążąc temat tego silnika natrafiłem na temat "gibania się koła pasowego w silniku AAZ". Co prawda inny model...
Witam. Autko skoda felicia 1.3 MPI 1998r. z lpg 2 generacja. Mam problem z czujnikiem temperatury w termostacie i czujnikiem w chłodnicy, chodzi o włącznik wentylatora. Podejrzewałem od dawna, że czujnik w chłodnicy (dwupinowy) w okolicach filtra powietrza pracuje niepoprawnie. Auto dziwnie się zachowywało. Na lpg nie miało mocy, nie wchodziło na obroty....
Nie ma czegoś takiego jak silnik bezkolizyjny. Każdy silnik kiedyś powie "papa" Ale są jakieś silniki gdzie jak pęknie łańcuch lub pasek rozrządu to silnik przeżyje tzn. zakładamy nowy i jeździmy. Ale tu nie oto chodzi tylko o taka felicie z takim silnikiem. Wszystko już wiem. Dziękuje wszystkim. Temat zamykam. Pozdrawiam.
Pasek był wymieniany. Silnik jest czysty jak łza, nie ma żadnych zacieków. Co do drugiej opcji, to ona mi się mniej podoba :(. Jutro sprawdzę to koło i jak coś znajdę to napiszę. Jeszcze raz dziękuję Ci za podpowiedzi. Pozdrawiam i życzę dobrej nocy :).
założenie dwóch alternatorów to jeden problem, drugi to zrównoważenie ich.a trzeci to to że pas klinowy który założysz musi przenieść moc rzędu 2kW ze względu na : sprawność przeniesienia napędu paskiem klinowym (ok.60-85% w bardzo efektywnych napędach) oraz sprawności samego alternatora.robi się czasem tak że daje się dwa alternatory ale dwa identyczne...
Bardzo ciekawe zjawisko. Wczoraj ostatni raz próbowałem odpalić auto ( oczywiście bezskutecznie) , a dzisiaj wymieniłem świece żarowe, gdyż wszystkie były spalone. Przy wykręcaniu kolejnych starych świec , każda miała na sobie wilgotny nalot tylko z jednej strony ( na trzpieniu grzejącym) tak jak by dokładnie w to miejsce wtrysk podawał dawkę paliwa...
Jeżeli powyżej 3200 obrotów świeci brak ładowania to sprawdź również naciąg paska klinowego na alternatorze. Pozdro TAK to jest prawidłowa odpowiedź na mój ostatni problem. Naciągnąłem po prostu pasek klinowy i problem ustąpił. Dzięki Radek18. Co do problemu przy odpalaniu - brak napięcia czasami. Elektryk na czuja wymienił mi kabelki od sterowania...
woda (mały obieg) przestaje krążyć w układzie chłodzenia (w dużym tez). Temperatura na silniku gwałtownie rośnie i czasami się zaczyna gotować a przez nawiew do środka samochodu zaczyna lecieć całkiem zimne powietrze. Termostat raczej nie ma wpływu , na maly obieg a tym bardziej że problem znika po W takim przypadku wystarczy tylko dodanie "gazu" powyżej...
Ok po dokładniejszych oględzinach stwierdzam, że padła któraś z diod wzbudzenia. Gdyby padła prądowa to alternator bardzo by się grzał a temperatura jest w porządku i akumulator też dobrze naładowany. Jako, że mam okropne problemy z odkręceniem alternatora (trzyma śruba na mocowaniu tak, że ani odkręcić popuścić czy zmienić naciąg paska) mam pytanie...
Witam serdecznie. Jestem posiadaczem Skody Felicji 1,6 silnikiem volkswagena. Silnik jest po generalnym remoncie : wymieniona cała głowica razem z zaworami uszczelką pod głowicą, świecami, kablami wn, paskiem klinowym. Jednak po odbiorze z warsztatu samochód mi gaśnie na niskich obrotach, wyczyściłem dzyszę i nadal jest bez zmian. Na gazie jest wszystko...
Wsadź kawałek jakiejś pianki czy filcu i już. No można w sumie ale nie wiem czy to tak powinno być bo reduktor ma 3 tygodnie i jest na gwarancji. Podskoczę do gazownika niech to robi, a w ogole to ja nie wiem czy dobrze jest zestrojona ta instalacja bo skoda 1.3 MPI pali mi gazu 14 na 100km czy to normalne to nie wiem. No spala jak dobra 2 litrowka.Miasto...
Sprawdzić napięcie paska klinowego. Sprawdzić alternator i regulator.
pomiary robione na klemach akumulatora, hmm altek wygląda ok, nic nie stuka nic nie szumi, pasek jest nowy. Wiem że wiele razy było to opisywane ale zawsze towarzyszyły temu jakieś dziwne objawy a u mnie wszystko jest w porządku prócz tego, że jak silnik schodzi z obrotów na wolne to światła przygasają no i to ładowanie przy włączonych światłach tylko...
Pasek może sie uślizguje lub spadek napięcia na przewodach alternator-akumulator.Od tego zacznij.
gwizd to moze być pasek klinowy, a prędzej łożysko w naciągu paska na nim bym sie skupił , a temperatura to rośnie bo jest zamknięty termostat do wymiany, lub po prostu płynu nie ma i nie ma co chłodzić, wtedy w grę wchodzi uszczelka jak mówił mechanik, ale również mozliwy jakiś inny wyciek węzem, chłodnicą, czy stan płynu jest ok ?
Witajcie, W mojej skodzie chyba przestał działać alternator. Akumulator rozładowuje się podczas jazdy, napięcie podczas pracy silnika jest niższe niż przy wyłączonym silniku, przy podwyższonych obrotach jeszcze niższe. Dziwne jest to, że nie zapala się kontrolka akumulatora (zapala się podczas rozruchu silnika). Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie, to...
Witam muszę wymienić uszczelkę pod głowicą w mojej felici tylko nie do końca wiem jak wyjąć rozrząd aby go nie zruszyć ? Prosiłbym o opisanie jak zdjąć pasek rozrządu . Z góry dziękuje za pomoc :)
Jeżeli kolega zgłasza problem z kontrolką ładowania "żarzeniem" to proponuję w pierwszej kolejności sprawdzić masę silnika tj. połączenie (-) akumulatora do silnika jak również karoserii i proponuję to zrobić rzetelnie bo można się zdziwić co potrafią zrobić lata i występujące warunki na jakie te newralgiczne połączenie są narażone (rozkręcić klemy...
Sprawdź pasek rozrządu czy cały, (chociaż byś chyba poczuł bo silnik z tego co wiem to kolizyjny) czujnik położenia wału może paliwo się skończyło? :)
Najprościej, jak masz stary pasek (może być nawet z innego auta, chodzi o tarcie). Owiń nim koło i mocno zaciśnij, tak abyś mógł nim skontrować przy odkręcaniu śruby na wałku.
Zamek założony niestety nie działa to w pełni prawidłowo... To znaczy otwiera i zamyka zarówno z kluczyka jak i pilota ale nie jest to jeszcze efekt "fabryczny". Do rzeczy: Z centralki centralnego na kluczyk wychodzą 2 kable, biały i brązowy. Z centralki od pilotów wychodzą 3 pary kabli biały+białoczarny, zółty+zółtoczarny pomarańczowy+pomaranczowoczarny....
Wlej plukankę liqui moly przejedz się z 2-3km, zlej stary olej ,wlej 10w40. Filtr oczywiście. Pasek rozrzadu plus filtr powietrza. Świece zaplonowe dobre są denso do lpg. Płyn hamulcowy dot4 kazdy byle świeży.
Obieg wężykiem cieńkim do zbiorniczka wyrównawczego masz? Wychodziłoby na to, że jest bo widać górą normalnie jak płyn wlatuje do zbiorniczka - na wolnych obrotach pomału, na wyższych aż przez cały zbiorniczek przelatuje strumień. Przeczytałem, mam takie teorie: Naciąg paska klinowego napędzającego pompę wody, może na wolnych się ślizga? Odpowietrzenie...
z pilota mniej roboty by bylo mam na desce zarowki 2w i 1,2w moze do ktorejs z tych sie wpiac aby pasek podlaczyc
Witam, widzę że zostałem po raz kolejny przeniesiony :( Problem z alternatorem rozwiązany. Alternator jest sprawny, problem tkwił w zbyt luźnym pasku. W felicii 1.9D jeden pasek napędza sporo urządzeń: pompę wody, wspomaganie i alternator. Pasek nie był markowy (Super Star - Korea) założyłem Contitecha na razie działa (pasek ze 3X grubszy od tego Koreańskiego)....
Usterka może być banalna i znana w serwisach Skody. Niewyłączające się światełko bagażnika. Z praktyki wiem,że 12 godzin świecenia lampki dawało radę akumulatorowi. Zdarzało się to w nawet nowiutkich Feliciach. Wyłącznik jest malutkim czarnym prostopadłościanikiem z metalową dźwigienką . Część ta znajduje się przy zamku tylnej klapy (nie pamiętam już...
Witam. Miałem ten sam problem w Felicii z 95 roku. Mechanicy z autoryzowanego serwisu twierdzili, ze jest to normalne, ponieważ wynika to z konstrukcji skrzyni biegów, a właściwie systemu rozprowadzania oleju wewnątrz. Olej znajduje się na dole skrzyni i w czasie jazdy zostaje zabierany przez koło zębate do góry i scieka po rynience wyprofilowanej w...
samochod - skoda felicia 1,3, alternator firmy magneton 70A sprawdzilem regulator napiecia, podmieniajac z innej felicii i nic sie nie zmienilo. poza tym pasek nie jest luzny. ladowania nie ma i kontrolka sie pali (napiecie na uruchomionym silniku to ok. 11,6 V), a jak dodam duzo gazu, to kontrolka na chwile gasnie, a napiecie skacze do ok. 12,1 V....
Witam , tu są schematy na stronie Skodovki-Club zamieściłem tłumaczenie z czeskiego na polski legendy schematu Co do kolorów przewodów to brązowy w feli jest minusem , czerwony najczęściej jest plusem. Czy przewody nie mają pasków na sobie ?
ALTERNATOR SKODA FELICIA 1.3 . 50Pln z gw. rozruchową Mój błąd ,To jest na płaski pasek
Witam, A więc ostatnio postanowiłem zamontować alternator od skody felicii 1.3 w moim traktorze t25. Alternator leżał kilka lat poza tym nie wiem zbyt wiele w jakim stanie był kiedy go zdemontowano ale słyszałem że był sprawny. Od strony mechanicznej poradziłem sobie wymieniłem tylko szajbke na taką która pasuje do mojego paska. No i teraz do rzeczy...