http://obrazki.elektroda.pl/7514146300_1... http://obrazki.elektroda.pl/7514146300_1...
Może tak da radę? https://obrazki.elektroda.pl/4116785300_...
powiem że przedstawiła mi się rolka To teraz już jesteście po imieniu 😀. Na nic nie musisz zwracać uwagi. Jak dobrze przykręcisz rolkę to zakładasz pasek i tyle. Rolka nie ma jakiś typowych ustawień, przykręcasz i tyle.
Nie masz gwintu w obudowie alternatora i stąd problemy. Bierzesz dowolną śrubę M8 i przelekasz tak aby wystawała poza obudowę alternatora i można było dać nakrętkę tzw samokontrujacą. Teoretycznie powinna być to śruba twarda tj min 10.9 ale będzie trudniej taką kupić więc kup coś w budowlanym będą mieć na miejscu
Przede wszystkim sprawdź pasek klinowy napędzający alternator.
Do 98r jest 1555 , od 98r jest 1538.
no,zdemontuj pasek i sprawdz czy te koła sie lekko obracają
jeśli pasek się ślizga to normalne że się zedrze po obu stronach jeśli koła są przesunięte to też tak będzie ale widziałem konstrukcje z przesunięciem do nawet (na oko) 2-3mm i chodziły (właściciele nie narzekali na nadmierne zużycie) co się dzieje jeśli koło nie jest równoległe do reszty - na pewno boki paska się będą szybko zużywały ale w jakim tempie...
A może tak?
Miałem już nie pisać nic w tym temacie, ale. Ciągnika nie oglądałem chyba z pół roku. Jednak nieodparcie mam przekonanie, że ten sam pasek klinowy napędza alternator i pompę chłodziwa. Jako, że drugi pasek może być do sprężarki. Więc jak to będzie wyglądało użytkowanie tego sprzętu bez chłodzenia ( a może i bez chłodziwa) ? Jeśli już upierasz się przy...
Jakie auto - ale to może też piszczeć luźny pasek klinowy alternatora i reszty.
https://ovoko.pl/czesci-samochodowe/osc5... Raczej nie zakładano różnych paskó do haatchbaca i combi (w tych samych rocznikach)
Ale warto sprawdzić klemy akumulatora, mase też. No i pasek klinowy który to napędza alternator, i nie tylko.
Pasek klinowy alternatora Toyota corolla verso 129 KM 2005r. Wymiana będzie tak samo wyglądać w/w opisy?
Zobacz pasek klinowy czy dobrze napięty.
zamiast sprawdzić układ chłodzenia, tak jak im mówiłem, że jest problem to pojechali na jazdę testową. Zerwał mi się w aucie pasek klinowy alternator/pompa i nie zwróciłem uwagi na kontrolkę ładowania ponieważ było bardzo słonecznie. Jak się zorientowałem później, mój 1,9tdi przy średnio 2-2,5 tysiąca obrotów przejechał około 15 km bez napędu pompy...
W życiu nie odkręcisz tego koła pasowego takim kluczem, kolejna sprawa to nie musisz go nawet tykać. Zauważ, że masz taki wyprofilowany kawałek płaskownika który napina alternator. Popuść śrubę i przesuń sobie cały alternator w tej fasolce, wtedy ściągniesz pasek bez trudu.
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
Witam Może głupie - a pasek klinowy alternatora jest OK ?.
Mój kolega chciał sprawdzić inny sposób , więc z jednego akumulatora podłączył przetwornicę z dwoma wyjściami na 230V do jednego wyjścia podłączył silnik od pralki i po przez pasek klinowy podłączył alternator który ładuje aku. a z drugiego wyjścia podłączył małą betoniarkę i wszystko działa osobiście to oglądałem i nie mów że nie można stosować alternatora...
Witam! Zdejm pasek klinowy, to się okaże czy alternator. Następnym "winowajcą" jest stary przewód wys. nap. Cześć!
A może po prostu wystarczy sprawdzić pasek klinowy? Alternator masz wg mnie sprawny.
Nie spotkalem sie jeszcze z takim alternatorem , ktory na stale mialby zamontowany regulator poprostu musi byc sprytnie schowany japoncy lu bia sie bawic w takie wynalazki , ale polak potrafi wszystko.Jak poluzujesz pasek klinowy kolo pasowe alternatora musi swobodnie obracac sie w ulozyskowaniu powinno byc slychac tylko lekki szum lozysk i oczywiscie...
Witam Mysle ze trzeba zacząc od najprostszych rzeczy Naciąg przede wszystkim pasek klinowy Alternator nie ma prawa sie ślizgac Powodzenia
No przecież to widać czy kręci wałem korbowym. Niech jedna osoba próbuje odpalić a ty patrz czy pasek klinowy/wielorowkowy się kręci/obraca/napędza alternator .
Problem rozwiazany. Zawinił regulator napiecia w alternatorze i pasek klinowy. Alternator nie ladowal podczas pracy silnika i cala elektryka byla zasilana tylko z akumulatora
Do sprawdzenia pasek klinowy, potem masa silnika i pradowy akumulator, alternator. Jak to nie pomoże, wymieniasz diody...takie życie
Musisz zdemontować pasek. Sprawdzić stan wszystkich kół jak i napinacza po stronie zewnętrznej (od osłony). Zdemontuj kołom pasowe na wale (4 śruby z łbem imbusowym) i zobacz czy nie ma żadnej zadry na nim od wewnętrznej strony. Dużo do sprawdzania nie masz - 2 koła, napinacz i koło pasowe na wale napędzające pasek klinowy alternatora.
Nie mam aktualnie żadnego auta z paskiem klinowym. Alternatory są zwykle napędzane przez pasek klinowy. Wykorzystanie tego w drugą stronę, czyli do napędzania silnika, w zasadzie kończy się przy pierwszej próbie zerwaniem paska. Zupełnie inne opory ruchu. Pasek nie da rady pociągnąć silnika. Zresztą, sama koło napędowe jest inne i nie zapewnia właściwego...
Dawno już nie robiłem takiego silnika, z tego co widze są dostępne zestawy naprawcze na allegro. można sprawdzić jeszcze alternator, np. zdjąć pasek klinowy i wtedy posłuchać, ewentualnie skożystać z ucha jakiegoś doświadczonego mechanika. :-)
Ostatnio miałem paska z uszkodzonym alternatorem i obrotomierz szalał ( a była benzyna) ściągnij pasek klinowy z alternatora i będziesz wtedy pewny czy wachania są przez alternator pozdrawiam
jak dobrze zrozumiałem to załącza światła wtedy gdy alternator ładuje. a co w przypadku gdy urwie sie pasek klinowy albo alternator sypnie? Pozdro
Wypust na kole rozrządu wału jest. Nie jest ścięty. Przy kręceniu rozrusznikiem widać że wałki rozrządu też się kręcą. Znaki na rozrządzie ustawione są prawidłowo. Na kole które zamieściłem fotkę powyżej napędza tylko pasek klinowy (alternator wspomaganie klimę)... Czy zawory mogą się spotkać z tłokami jeśli pasek rozrządu i rozrząd są ustawione prawidłowo...
Witam serdecznie. Chciałbym założyć pasek napędzający alternator oraz pasek klinowy. Auto posiada dwa paski - KIA RIO 1.3 Silnik benzyna 2003r. I mam pytanie, które napinacze zluzować bądź, jakie śruby odkręcić żeby założyć te paski. Przesyłam zdjęcia, które mogą przydać się do omawianego problemu. Za wszystkie odpowiedzi bardzo dziękuję.
Renault Modeus, wymiana żarówki przedniego reflektora mmm... sama przyjemność. Mała anegdota. Kilka lat temu przychodzi boss i mówi "wymień zarówki w tym renault co przed chwila przyjechał". Więc idę na parking i ... Kiedy kończyła sie trzecia godzina pracy przy samochodzie, przychodzi klient i prawie z łzami w oczach pyta się czy ma jeszcze tutaj...
A może by kolega był uprzejmy powiedzieć-o ile to nie tajemnica państwowa-o jaki to samochód chodzi?Albo choć czy to diesel lub beznyniak? Bo jeżeli diesel,to objaw jest całkowicie normalny-po uruchomieniu silnika jeszcze kilka-kilkanaście sekund grzeją świece żarowe skutecznie obciążając instalację. Jest to reż calkowicie normalne zjawisko w pojazdach...
Naciąg masz w alternatorze, tzn górna śruba 17 popuszczasz, na dole (JEŚLI NIE WYROBIONE SA TRYBY) popuszczasz śrubę 13, oraz naciąg kluczem 22. Jeżeli nie dojedziesz, to spróbuj łomikiem naciągnąć alternator, przytrzymując dokręcaj śruby.
sprwdź czy nie ślizga się pasek klinowy
Informacje z instrukcji obsługi: - zerwany pasek klinowy - uszkodzony alternator - napięcie w instalacji spadło poniżej 22V
Ja polecam od Mercedesa kaczki diesla , napinacz oryginalny pasuje, tylko trzeba zrobić 1 nową nóżkę do mocowania górnego i wszystko pasuje, nawet koło jest na pasek klinowy :)
Akumulator masz dobry? Sprawdz jeszcze pasek klinowy napedzajacy alternator. Jak jest popekany to czy tak czy tak musisz wymienic.
Uruchamiałeś alternator bez paska klinowego i także hałasuje? Buczy?
Może by tak założyć alternator 200A?? 90A -100A to max co pasek klinowy 10mm uciągnie. Nie problemem jest prąd alternatora tylko jego sprawność w niższych zakresach obrotów. Kolego jak byś chociaż liznął poloneza to byś wiedział że alternatory 70 i 80 A mają mniejsze koła pasowe niż te 55A. I po drugie mają inne większe stojany i wirniki i większą...
A pasek klinowy?
Jeśli pasek nie obraca się to również hamulce nie maja wspomagania , pompa vac jest na alternatorze.
Witam dołączam się do prośby, i jakby była możliwość to jakieś foto lub opis jak prawidłowo zakłada się pasek klinowy oraz czy na alternatorze jest zwykła szajba? P.S. strasznie piszczy pasek mimo ze jest nowy oraz nowa szajba na alternatorze Pozdrawiam i z góry dziękuje :D
czekaj, chcesz powiedzieć że silnik elektryczny - alternator - uruchamia silnik przez pasek klinowy? I to ma się nie rwać? Kto to wymyślił. Nie klinowy a wielorowkowy, z alternatora "robi" się silnik-rozrusznik i ...... jak się zepsuje, to się idzie w ładne koszta.
sciagnij pasek klinowy od alternatora i przekrec alternatorem zaloze sie ze ma opory mimo to ze laduje. One czesto puchna od srodka i pekaja korpusy.
Sprawdź pasek klinowy do alternatora, może być za luźny i nie obraca alternatorem a jak dostał wody to całkiem zaczął ślizgać się do puki nie wytopił wody.
Nie można bardziej zmniejszyć średnicy koła pasowego. Oryginalne koło pasowe ma średnicę podziałową ok. 80 mm. Stomil dopuszcza stosowanie koła pasowego o dp=71 mm przy zastosowaniu paska normalnoprofilowego A. Dalsze zmniejszanie średnicy spowoduje szybsze niszczenie paska. Proponuję szukać alternatora przystosowanego do pracy z mniejszymi prędkościami...
Rozrząd posiadam na łańcuchu i posiadam tylko 1 pasek idący od alternatora przez pompę wody, koło pasowe, pompę klimatyzacji i ten właśnie pasek chce wymienić
.... mam tez taki problem ze wskazowka od obrotomierza jest poprostu opozniona na malych obrotach sie nie rusza dopiero po wkreceniu na duze obroty cis tam idzie do gory.. jak temu zaradzic??;| Naciągnij pasek klinowy od alternatora lub wymień na nowy !
Alternator napędza jeden pasek klinowy.
Witam. Podczas jazdy wózkiem widłowym Linde H20 Evo LPG wyświetlił się błąd D203. Wózek obecnie jeździ bardzo wolno, jakby w trybie awaryjnym. Możecie podpowiedzieć, czego może dotyczyć ten błąd? Z góry dziękuję. AI: Czy oprócz błędu D203 pojawiają się jeszcze jakieś inne komunikaty lub objawy (np. kontrolki, dźwięki, problemy z silnikiem)? Pali się...
To jest warsztat w UK Tak się domyśliłem. Pojechałem z UK do PL wróciłem do UK i tu w domu mi pasek wielorowkowy spadł... Niestety jest ryzyko, moim zdaniem popełnił błąd. Żadna instrukcja nie pozwala ponownie założyć paska rozrządu. Tym bardziej, że pasek, jak twierdzisz, jest wiekowy. 2.0TDI 2010R Pasek był chyba od nowości Pasek klinowy napędzający...
Szukanie samochodu z gazem jest totalnym bezsensem-przy cenie na dziś 3,83 zł/L PB95 jest to niedorzeczne jeździć jak na bombie. Za 8 tyś kupisz seja lub cieniasa być może już po swapie. Cokolwiek nie kupisz trzeba zrobić: - płyny eksploatacyjne (olej silnika+filtr, olej skrzyni biegów, płyn chłodniczy, hamulcowy), - sprawdzić i ewentualnie wymienić...
Witam, Od pewnego czasu chodzi mi po głowie myśl, aby wykorzystać stary rower i stary alternator, który mi zalega w piwnicy i zrobić z tego rower do generowania 220V. Całość działała by na zasadzie pedała->przełożenie->pasek klinowy->alternator->mostek prostowniczy trójfazowy->regulator napięcia->akumulator 12V->przetwornica 12/220V ewentualnie UPS....
Jakie napięcie na akumulatorze, gdy wyższe obroty silnika? Pasek klinowy dobrze naciągnięty? Koło pasowe alternatora możliwie małej średnicy do danego paska.
W wiekszosci przypadków tego typu zakłócenia pochodza od alternatora zły stan szczotek bicie komutatora uszkodzony kondensator jezeli chcesz sie upewnic z kad pochodzi to zakłócenie to sciagnij na czas próby pasek klinowy z alternatora i bedzie wiadomo czy zapłon czy alternator.pozdr.
https://www.google.com/search?client=ope... Odpowiedniej wielkości + krótki wałek na dwóch łożyskach i na końcu koło napędzające na pasek wieloklinowy jak na altku., lub paski klinowe, też takie jak w alternatorze. Dodano po 1 Dwa alternatory. Odpowiednie ułożenie pasa zniweluje Dobry pomysł.
Koło na pasek jedno-klinowy. Ale alternator jest napędzany dwoma paskami. Złącze B+ jest podłączone przewodem 25mm kw do rozrusznika
Tak to było dokładnie to :) szkoda, że wykryłem to podczas rozruchu auta jak mi się spalił pasek klinowy :D alternator po wyciągnięciu został wyczyszczony papierem ściernym i innymi środkami tylko przy próbie skręcenia górna obudowa pękła na pół :( ale przynajmniej mamy powód, dla którego tak się działo :). Teraz tylko go oddać do renowacji myślę :)...
Witam. Zlecę opracowanie poniższego schematu stanowiska: falownik z wbudowanym sterowaniem -> tutaj po drodze między falownikiem a silnikiem elektrycznym, aby uzyskać zmienną prędkość obrotową jak w silnikach spalinowych , nałożymy częstotliwość drgań z wykresu rys.1, taką interferencję, czy generator między falownikiem, a silnikiem -> następnie silnik...
Witam. Sprawdź sobie naciąg paska klinowego alternatora.
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Jeżeli alternator nie jest od tego traktorka, to sprawdź czy obroty silnika dają (po przełożeniu przez pasek klinowy) wymagane obroty dla alternatora. Może trzeba zmienić średnicę koła pasowego alternatora.
Jeżeli podejrzewasz alternator to zdejmij pasek klinowy i zapal silnik.
Pasek klinowy za mocno napięty, bądź teraz takie buble sprzedaję (raczej nie ,aż takie). Pasek poluzuj, tylko łożyska szybciej padną w pompie i w alternatorze (prądnicy). Trzy razy w żywocie ciapka wymieniałem to koło pasowe. :D
Witam.Jak pisze kolega powyzej sprawdz naciag paska.Jak jest luzny to bedzie objezdzal na kole pasowym i bedzie piszczal.Jezeli naciag masz ok,to sprobuj zalozyc pasek klinowy z zabkami.
Ani wygląd ani ciśnienie oleju nie mają nic do mocy więc to bez znaczenia. Ile MTH ma nakręcone? Jak odbierałeś wtryski to miały nowe końcówki? Ustaw ciągnik na luzie z zaciągniętym ręcznym. Ustaw gaz ręczny na maksa, podnieś zawory i kręć silnikiem ciągnąc z pasek klinowy przy alternatorze i nasłuchuj. Opisz potem co słyszałeś. Opisz dokładnie co się...
Zmartwię Cię ale jeden pasek klinowy nie da rady w pełni przenieść mocy na alternator ~100A. Z tego co zauważyłem to na jednym pasku ciągnie gdzieś do 60A. Możesz mi wyjaśnić jak udało się wam pogodzić 12V alternator z rozruchem na 24V ? Normalnie, instalacja normalnie pracuje pod 12V a w momencie rozruchu przekaźnik łączy szeregowo akumulatory. Popularne...
Dayco - DAY10X0875 (dł. 875mm; szer. 10mm)
Jak w Seicento 0,9 naciągnąć pasek klinowy, patrzyłem z góry na alternator i nie widziałem żadnej śruby do regulacji naciągu paska Pozdr.
Zdejmij pasek klinowy i pokręć kółkiem alternatora, zobaczysz czy dmuchawa nie trze o obudowę silnika. Zobacz czy alternator jest dobrze dokręcony do silnika, cztery śruby tam są.
Witam! W Citroenie C4 MK1 nie ma kontrolki ładowania :-) W przypadku gdy zerwie się pasek od alternatora pojawi się kontrolka SERVICE i komunikat na komputerze pokładowym informującym o braku ładowania :-) Pozdrawiam.
Witam Panowie ja mam identyczne problemy z zakłóceniami od silnika. A więc mobilek to Astra combi 1.4 radyjko President Wilson i antena Lemma At-72. Zamontowana w miejsce anteny radiowej.SWR na 1.1 . Po załączeniu silnika słychać trzaski warkot narastający razem z obrotami silnika.Zrzuciłem pasek klinowy,także alternator odpada:-)pompa paliwa jak i...
Może być dużo przyczyn i nikt tego nie napisze bez dodatkowych informacji. - łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku...
Ściągnąłem pasek klinowy próbujac wykluczyć alternator i piszczy zawsze pasek: przyczyna najczęściej wyrobiona guma na napinaczu oraz koło na alternatorze. To nie była mądra porada.
ociz, dodaj pasek klinowy od alternatora za 12zł. Dziwaczne pytanie. Ilu producentów, tyle kosztów części. Jeden pasek tyle, drugi tyle. A może koleś chce Max gear /czy jak to się tam pisze/, to dostanie jeszcze taniej. Dajesz na warsztat, mówisz: "ma być z górnej półki" lub "ma być tanio" i ci robią /jak uczciwi/.
Akumulatory naładować i naprawić ładowanie. Sprawdzić naciąg paska klinowego i stan kół pasowych.
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator. Zacisk prądowy alternatora do zacisku prądowego...
Przykład: skoda-favorit-alternator na aledrogo. Z regulatorem i z kółkiem na pasek klinowy. Link usunąłem, żeby nie podpaść modowi.
czujnik to kabel zakończony plastikiem i przykręcony obok kołą pasowego, patrząc na silnik to od przodu auta (tylko w cc700). na kole pasowym (tym na którym chodzi pasek klinowy od alternatora) jest taka metalowa nalewka w jednym miejscu na krawędzi i ona daje znak dla czyjnika połoźenia wału.
Bardzo dziękuję, właśnie o to chodziło :) Wymieniałem już pasek klinowy czy też wykręcałem alternator jak mi padł i później po regeneracji wstawiałem, więc myślę, że z tym też bym sobie poradził. Pytanie tylko czy samo koło można kupić... obawiam się, że nie...
Witam. Sprawdź naciąg paska klinowego, klemy na akumulatorze, i główny zacisk na alternatorze. Tam powinny być dobre i pewne połączenia. Załączam Życzenia Świąteczne i Noworoczne.
Na 99% nie było klina Pasek masz klinowy czy wielo-rowkowy? Dodano po 4 Bo w wersji z paskiem wielo-rowkowym klina nie ma na 100%
Oryginalnie pasek klinowy w C330 to A1250 (długości podziałowej). Do Jubany na pewno będzie potrzebny potrzebny drugi wspornik prądnicy z przewierconymi otworami pod śrubę M10, żeby nie niszczyć i przerabiać oryginału. Jak Jubana do C330 pasuje, tego nie wiem. Mam alternator do C360 a tam jest inne koło pasowe. Wydaje mi się że dochodzi kwestia odsunięcia...
Jaki pasek ma ta astra, klinowy czy mikro ?
Jak łożyska są głośne i luz wyczuwalny- nie czekaj tylko wymieniaj bo alternator stanie ci w najmniej odpowiednim momencie i nie wrócisz do domu. Kilka słów o pasku klinowym i kołach pasowych: pasek dobiera się do kół tzn. pasek ma określoną szerokość powierzchni grzbietowej i kąt klina, tak samo koła pasowe muszą mieć odpowiednią szerokość rowka, zaś...
Z tym buzzerem świetna sprawa! Ja zrobiłem z tego co miałem pod ręką. do "elektrit": dobrze pomyślane, ale jeżeli jest tak jak myślę to co ze światłami w czasie jazdy w nocy gdy nagle zerwie się pasek klinowy i alternator przestanie się kręcić? Czy światła nie zgasną? Pozdrawiam Chyba, że przekaźnik został zamontowany z somopodtrzymaniem i wyłączy się...
Buduje rowerowy generator prądu. Rower na stojaku, na tylnym kole długi pasek klinowy napędza alternator. Alternator wzbudzam żarówką 5W, dodatkowo założyłem na obwodzie przełącznik. Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do prądnicy. Zaczynam kręcić kołem, odpalam obód przełącznikiem, żarówka gaśnie – alternator łąduje, po...
gafa:P zmieniony po prostu pasek klinowy od alternatora i pompy cieczy chłodzącej.... z tym mapem jeszcze nie wiem... do pomiaru wystarczy mi miernik z funkcją pomiaru wypełnienia? nie mierzyłem jeszcze ale teraz obroty spadły do 5set...może 6set.. i gaśnie... jak odłącze map i zatkam przewód ma wyższe obroty... ale dziwnie pracuje...
No nie! Panie Boże-widzisz i nie grzmisz? Sonda lambda w leciwym dieslu? Co do obrotomierza-sprawdź naciąg paska klinowego alternatora.
Nie wypowiadam sie na temat łożysk bo najnormalniej w świecie nie jestem mechanikiem. Z tego co tutaj już było na ich temat powiedziane wiem, że wytrzymają. Niech kolega poczyta na anglojęzycznych stronach o takich konstrukcjach. Są zrobione dokładnie tak samo. Silnik od kosiarki, koło napędowe na jego wał, pasek klinowy i alternator. I tam jakoś nikt...
Pompa napedzana jest paskiem klinowym z walka rozrzadu. Pasek napinany jest oddzielnym napinaczem. Alternator napedzany jest drugim paskiem klinowym z pompy wody. Ten pasek napinany jest przez odchylanie alternatora. Oczywiscie, mowimy o R5. W Super5 pompa i alternator sa napedzane jednym paskiem, napinanym przez odchylanie alternatora. W obu przypadkach...
Ten pisk to raczej ślizgający się pasek klinowy. Ociążony elektrycznie alternator stawia większy opór dla silnika. Trzeba mocniej naprężyć pasek lub wymienić gdy jest zużyty. Jesli obroty silnika Ci spadają to pewnie masz gaźnik - na zimę dobrze jest podnieść wolne o 100 czy 200 obr.
gdy silnik jest odpalony pompa wspomagania pracuje caly czas, napędza ją najczęsciej ten sam pasek klinowy co od alternatora, obroty pompy zmieniają sie razem z obrotami silnika. Pozdrawiam! Filip
Jeżeli pasek klinowy jest OK, to pozostaje alternator. Ewentualnie sprawdź wzbudzenie, ale to już po rozbiórce alternatora... Pozdrawiam
a masz dobrze napięty pasek klinowy? Może się poluzował alternator i stąd ten problem?
kontrolka jest informacją że padło ładowanie alternatora, najprawdopodobniej zerwał się pasek klinowy lub wystąpił problem ze szczotkami w alternatorze Bzdury piszesz. Paski się tam nie zrywają, szczotki też wytrzymują kupę. Lecą mostki.
schemat pasek klinowy alternator pasek klinowy pasek peugeot pasek klinowy
instrukcja kuchenki esp32 generator polaryzacja zasilania anteny
namierzanie telefonu namierzanie telefonu
Niedomykająca się tylna klapa telefonu mPhone - przyczyny i rozwiązania Prostownik dwupołówkowy z odczepami transformatora